Rozpiski WE - (8 edycja od strony 339)

Wood Elves

Moderator: Gremlin

Zablokowany
Gremlin
Masakrator
Posty: 2431
Lokalizacja: Szczawnica/Kraków
Kontakt:

Re: Rozpiski WE

Post autor: Gremlin »

Tomek skąd wiesz, ze to nie są jakieś nieodkryte dotąd talenty, geniusze taktyki, czy naginacze czasoprzestrzeni i kostek?

co do pytania to magiczny sztandar możesz miec nie tylko na sztandarowym armii, ale tez np. na glade guardach, wildach, scoutach eternalach i to w zasadzie było by wszystko :)
Rozpa mocno ryzykowna, zalezy na jakie paringi trafisz ;))

W kazdym badz razie powodzenia i zdaj relacje

Awatar użytkownika
bigpasiak
Ciśnieniowiec
Posty: 7714
Lokalizacja: Syberia

Post autor: bigpasiak »

runepriest pisze:Pasiak nie komentuj gier które będą z założenia prowadzone na innym poziomie bo oni nie nauczą się jeszcze co to jest dobra gra zachowawcza i na czym polega wymiana ognia przeciwko krasnalom
W sumie racja...
The wood hold peace for thos who desire it, but those who seek battle will find me...
The forest has as many eyes as leaves...

Far over, the misty mountain Cold, to dungeons deep and caverns old.
The pines were roaring, oooooon the hight...
Abandoned

Awatar użytkownika
Heptun
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3709
Lokalizacja: klub SALAMANDRA - Włocławek

Post autor: Heptun »

Dziś gram z DE i mam dylemat jak ugryźć tą armię złożoną na smoku z POKiem ?

Mam dwie opcje i proszę o rady co byłoby lepsze.

Rozpa nr 1. - Alter

1 Spellweaver @ 310.0 Pts
General; Lore of Life; Magic Level 4;
Wand of Wych Elm [55.0]
Ironcurse Icon [5.0]

18+1 Glade Guard @ 262.0 Pts
Musician+Champion
Banner of Eternal Flame [10.0]

1 * Alter Highborn @ 289.0 Pts
Alter; Great Weapon; Longbow; Shield
Bow of Loren [35.0]
Arcane Bodkins [25.0]
Armour of Fortune [35.0]
Dragonbane Gem [5.0]


8 Dryads @ 96.0 Pts
8 Dryads @ 96.0 Pts

10+1 Glade Guard @ 144.0 Pts
10+1 Glade Guard @ 144.0 Pts
Musician+Champion

1 Noble @ 137.0 Pts
Light Armour; Battle Standard
Asyendi's Bane [10.0]
Hail of Doom Arrow [30.0]
Luckstone [5.0]

1 Spellsinger @ 165.0 Pts
Magic Level 2; Lore of Athel Loren;
Dispel Scroll [25.0]
Opal Amulet [15.0]

6+1 Wardancers @ 147.0 Pts
Musician

6 Treekin @ 390.0 Pts

3 Warhawk Riders @ 120.0 Pts

1 Great Eagle @ 50.0 Pts
1 Great Eagle @ 50.0 Pts

Models in Army: 69
Total Army Cost: 2400.0

Tutaj obawiam się jedynie ostrzału kusz bo dogonić altera nie dadzą rady :) Poza tym plan na początek taki by się gdzieś schować i przyczaić za Treekinami przed ostrzałem. Jak smok podleci to alter, treekiny, tancerki oraz BSB powinni go rozkręcić. Na korsarzy będę miał dwellersów, a kuszników będę rozkręcał powoli ptactwem. Driady i ptactwo zajmą się też kotłem.

Rozpa nr 2. - Brokuł

1 Spellweaver @ 310.0 Pts
General; Lore of Life; Magic Level 4; Longbow; Miscast Table
Wand of Wych Elm [55.0]
Ironcurse Icon [5.0]

16+1 Glade Guard @ 238.0 Pts
Longbow; Standard - BoEF; Musician

1 Spellsinger @ 150.0 Pts
Magic Level 2; Lore of Athel Loren;
Dispel Scroll [25.0]

11+1 Glade Guard @ 156.0 Pts
Musician
11+1 Glade Guard @ 156.0 Pts
Musician

8 Dryads @ 96.0 Pts
8 Dryads @ 96.0 Pts

6 Treekin @ 390.0 Pts

1 Treeman @ 285.0 Pts

1 Great Eagle @ 50.0 Pts
1 Great Eagle @ 50.0 Pts

3 Warhawk Riders @ 120.0 Pts

7+1 Wardancers @ 165.0 Pts
Musician


1 Noble @ 137.0 Pts
Light Armour; Battle Standard
Asyendi's Bane [10.0]
Hail of Doom Arrow [30.0]
Dragonbane Gem [5.0]

Models in Army: 70

Total Army Cost: 2399.0


I tutaj znowu może być starcie tytanów - brokuł, treekiny oraz tancerki rozkręcają smoka jak tylko podleci :) Reszta jak poprzednio.


Pytanie zasadnicze - co się sprawdzi na smoka ? Czy Bow of Loren bez ASv czy siła brokuła ?

Acha i jak jest z trafianiem w lorda na smoku jak idą hity i woundy ??? Przy strzelaniu i w walce,bo chciałbym jakby co wiedzieć. Nie mam żadnego doświadczenia w walce ze smokami :mrgreen:

Pomocy lecz bez odpowiedzi typu- "Zmień całą rozpiskę !" [-X :twisted:
:twisted: Klub Gier Bitewnych SALAMANDRA - Włocławek :twisted:

Awatar użytkownika
Jacek_Azael
Masakrator
Posty: 2058
Lokalizacja: Włocławek - Klub Fantasy "FENIX", teraz już Gdańsk

Post autor: Jacek_Azael »

Ja się w Twoich kminach nie łapię Wojtku. Co chcesz zrobić smokowi z BoL. To nie jest lekarstwo na smoka. Wg mnie beast jest lepszy, dopakowanie lorda z siatkami, który rani smoka na 2+, włócznia z S10 i k6 ran, klątwa na duże klocki piechoty. Rozumiem, że grasz z Katerkiem. P.S. Mogę Ci treekiny pożyczyć. Mam 4 normalne + 2 konwersje. Pzdr. i powodzenia.
-"Im dalej w las, tym więcej drzew"
-"To mały krok dla człowieka, ale dla karła, normalny...;-)"
Obrazek
P.S.WE rare 8ed. ;-p

Awatar użytkownika
Heptun
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3709
Lokalizacja: klub SALAMANDRA - Włocławek

Post autor: Heptun »

Jacek_Azael pisze:Ja się w Twoich kminach nie łapię Wojtku. Co chcesz zrobić smokowi z BoL. To nie jest lekarstwo na smoka. Wg mnie beast jest lepszy, dopakowanie lorda z siatkami, który rani smoka na 2+, włócznia z S10 i k6 ran, klątwa na duże klocki piechoty. Rozumiem, że grasz z Katerkiem. P.S. Mogę Ci treekiny pożyczyć. Mam 4 normalne + 2 konwersje. Pzdr. i powodzenia.
O widzisz o Beast-ście nie pomyślałem,a faktycznie włócznia się tutaj powinna sprawdzić. BoL-pięć strzał bez ASv, ale potem fakt tylko 6 na zranienie. A jak HDa na takiego smoka działa? W co się wali? Czy też jakoś po trafieniach się wybiera ?

Rozumiem,że siatkami no to trafia mnie na "6-tkach" w challengu. No,a jak odmówi ??

No gram z Katerkiem dziś i cały czas straszy mnie, że zje moje leśne ścierwo tym smokiem i nie zawaha się go użyć :twisted:

P.S. No jak nie będziesz grał na DMP treekinami to z chęcią je przygarnę :) (zawsze to mniej malowania).
:twisted: Klub Gier Bitewnych SALAMANDRA - Włocławek :twisted:

Awatar użytkownika
loko
Masakrator
Posty: 2645
Lokalizacja: wrocław

Post autor: loko »

Heptun pisze:No,a jak odmówi ??
i wycofa sie do drugiego szeregu?
kupię bretke,orki, leśne elfy i wampiry. http://forum.wfb-pol.org/viewtopic.php?f=55&t=52293

Gremlin
Masakrator
Posty: 2431
Lokalizacja: Szczawnica/Kraków
Kontakt:

Post autor: Gremlin »

loko pisze:
Heptun pisze:No,a jak odmówi ??
i wycofa sie do drugiego szeregu?
obrazi się smok, wystawi dupa, tupnie noga, załozy ręke za reke, i powie, że nie walczy... i zrób mu co chcesz, podłe bydle

Awatar użytkownika
bless
Pan Spamu
Posty: 8444
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Post autor: bless »

Swoją droga, w temacie siatki vs smok, to mamy chyba mały problem, bo siatki raczej nie działaja na Thunderstompa, prawda? Są to autohity. To chyba znaczy, ze hero z siatkami wcale nie powinien sie tak rwac do bitki z wiekszymi bestiami.
Obrazek

Kalesoner
Szczur Królów
Posty: 13706
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Post autor: Kalesoner »

chyba, że sobie na czymś jeździ
Obrazek

Awatar użytkownika
bless
Pan Spamu
Posty: 8444
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Post autor: bless »

Kalesoner pisze:chyba, że sobie na czymś jeździ
Chyba, że tak. Ale jak na czyms jezdzi, to pojawiaja sie inne problemy....
Obrazek

Awatar użytkownika
Luc
Kretozord
Posty: 1570
Lokalizacja: z pokoju obok

Post autor: Luc »

bless pisze:Swoją droga, w temacie siatki vs smok, to mamy chyba mały problem, bo siatki raczej nie działaja na Thunderstompa, prawda? Są to autohity. To chyba znaczy, ze hero z siatkami wcale nie powinien sie tak rwac do bitki z wiekszymi bestiami.
Thunderstomp jest autohitem = true

Ale czy w challengu smok też walczy ? Wczoraj 2 osoby stwierdziły, że w challenge wchodzi tylko Lord a ataki smoka "przepadają" bo nie mogą iść ani do challengu ani do pozostałej walki.

Czasami mam naprawdę ochotę dać w twarz komuś bo co osoba to inna interpretacja zasad i człowiekowi robi się wielki mętlik tylko :/

@Heptun
Wywal maga z drugiej ropzy, dorzuć drugi oddział tancerzy.
Treeman =D>
Zwyciężaj bez przechwalania się, przegrywaj bez biadolenia, a inni wkrótce zaczną cię szanować - Napoleon Hill
kudłaty pisze:80+ siekier dwuręcznych to odkryta opcja ofensywna.

Awatar użytkownika
loko
Masakrator
Posty: 2645
Lokalizacja: wrocław

Post autor: loko »

skoro możesz bić w smoka to znaczy że walczy.
kupię bretke,orki, leśne elfy i wampiry. http://forum.wfb-pol.org/viewtopic.php?f=55&t=52293

Awatar użytkownika
Laik
Pan Spamu
Posty: 8786
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Laik »

smok walczy.

autohity vs trafianie na 6 - to przeciwstawne zasady więc działa jedno albo drugie (teraz nie pamiętam albo kto więcej, albo na 4+)
swieta_barbara pisze:Jesteś maszyna debelial, bez Ciebie to hobby dawno by umarło.

Awatar użytkownika
bless
Pan Spamu
Posty: 8444
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Post autor: bless »

Laik pisze:smok walczy.

autohity vs trafianie na 6 - to przeciwstawne zasady więc działa jedno albo drugie (teraz nie pamiętam albo kto więcej, albo na 4+)
Dziwne rozwiazanie, ale nawet w tym wypadku pakowanie w pojedynek ze smokiem jest słabą opcją. Bo jesli sieci nie zadzialaja, to pozamiatane.
Obrazek

Awatar użytkownika
Jacek_Azael
Masakrator
Posty: 2058
Lokalizacja: Włocławek - Klub Fantasy "FENIX", teraz już Gdańsk

Post autor: Jacek_Azael »

bless pisze:
Laik pisze:smok walczy.

autohity vs trafianie na 6 - to przeciwstawne zasady więc działa jedno albo drugie (teraz nie pamiętam albo kto więcej, albo na 4+)
Dziwne rozwiazanie, ale nawet w tym wypadku pakowanie w pojedynek ze smokiem jest słabą opcją. Bo jesli sieci nie zadzialaja, to pozamiatane.
Co w tym dziwnego? W 7ed. z kingiem z kosiarką było tak samo. Kto więcej rzuci tego działa, czy tam na 4+. Ale w takim pojedynku chodziło mnie osobiście bardziej o to, aby smok już nie oddał. Czyli zrobić tak aby rzucić +3S i +3A na lorda wardancera, ma 3+ WS od niemagicznych jak sie nie uda go zjeść. Wtedy ASF czyli masz 7A, 3+ przerzut na trafienie i 3+ rany, przerzut te dwa mieczyki wardancerów. Jak miał wcześniej 1-2 rany zabrane to słabo go widzę. Kolega Luc widział to na własne oczy ze Stardragonem akurat, prawda? Także nie teoretyzuję, wbrew pozorom, tylko z autopsji piszę. Nie chcę żeby to zabrzmiało jakoś przemądrzale, chcę tylko pomóc Heptunowi.
Pzdr.
-"Im dalej w las, tym więcej drzew"
-"To mały krok dla człowieka, ale dla karła, normalny...;-)"
Obrazek
P.S.WE rare 8ed. ;-p

Awatar użytkownika
Laik
Pan Spamu
Posty: 8786
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Laik »

bless pisze:
Laik pisze:smok walczy.

autohity vs trafianie na 6 - to przeciwstawne zasady więc działa jedno albo drugie (teraz nie pamiętam albo kto więcej, albo na 4+)
Dziwne rozwiazanie, ale nawet w tym wypadku pakowanie w pojedynek ze smokiem jest słabą opcją. Bo jesli sieci nie zadzialaja, to pozamiatane.

zgadzam się, ale po prostu tak jest.
swieta_barbara pisze:Jesteś maszyna debelial, bez Ciebie to hobby dawno by umarło.

Awatar użytkownika
Luc
Kretozord
Posty: 1570
Lokalizacja: z pokoju obok

Post autor: Luc »

Kolega Luc widział to na własne oczy ze Stardragonem akurat, prawda?
No to była piękna akcja, muszę się przyznać, że oczy zbierałem z gleby ;)
skoro możesz bić w smoka to znaczy że walczy.
smok walczy.
Tak też mi się wydawało i czułem, że mimo iż jestem mniej doświadczony to w tej kwestii czuć było wała na odległość ;)
(logicznie myśląc, smok nie miałby sensu gdyby nie mógł walczyć :/)

Dzięki za info - ok EOT bo "Rozpiski WE" a my dyskusja o Thunderstompie :P
Zwyciężaj bez przechwalania się, przegrywaj bez biadolenia, a inni wkrótce zaczną cię szanować - Napoleon Hill
kudłaty pisze:80+ siekier dwuręcznych to odkryta opcja ofensywna.

Szypul
Mudżahedin
Posty: 282

Post autor: Szypul »

Heptun pisze:Dziś gram z DE i mam dylemat jak ugryźć tą armię złożoną na smoku z POKiem ?
Jeśli przeciwnik gra na smoku tzn., że łątwo jesteś w stanie osiągnąć przewagę w fazie magii i koniecznie musisz to wykorzystać.
Jak najbardziej zgadzam się z przedmówcami, że Lore of Beasts będzie skuteczniejszy (imo zawsze taki jest, bo żeby wygrywać trzeba zabijać, a nie starać się nie zginąć)
Co do polowania na smoka wardancerem jest jeden problem - jak przeciwnik nie popełni błędu to w ogóle go z M5 nie złapiesz. No i oczywiście jeszcze tunderstomp, którego nie można lekceważyć.
Na pewno przydatne będzie wykorzystanie na maxa lasów na polu bitwy. Stubborn na skirmishu powinien zniechęcić do szarż, dodatkowo kończenie ruchu przez flyera w lesie owocuje testem dangerous terrain - niwelujesz w ten sposób przewagę zasięgu szarży. Tam powinieneś kitrać bahaterów i w ogóle to co warte więcej punktów.
Może opcja wild rider z AoN, potion of strength i dragonbane gemem i dwa oddziały WR ze sztadarami? masz niższe casting values dla Beasta, gość przy szarży ma z banusami z czarów/ potiona siłę 8, stompy nie działają a Ty masz jeszcze jakiś static. No i jest szansa w ogóle dogonić smoka. Cenowo za 2 oddziały i bohatera wychodzi taniej niż smok z lordem. Gorzej jak turlnie te 2 szóstki w chalenge'u;)
pzdr,

Awatar użytkownika
bless
Pan Spamu
Posty: 8444
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Post autor: bless »

Szypul, uwagi całkiem przemyslane, ale niektore niezbyt trafne.
Szypul pisze: Na pewno przydatne będzie wykorzystanie na maxa lasów na polu bitwy. Stubborn na skirmishu powinien zniechęcić do szarż, dodatkowo kończenie ruchu przez flyera w lesie owocuje testem dangerous terrain - niwelujesz w ten sposób przewagę zasięgu szarży. Tam powinieneś kitrać bahaterów i w ogóle to co warte więcej punktów.
Gdybym mial smoka a przeciwnik wpakowałby mi w zasieg jakis soczysty oddział, to ani dangerous terain za las, ani stubborn skirmiszu prawdopodobnie nie powstrzymałby mnie od szarzy (chyba ze szykowałyby sie jakies nieprzyjemne kontry, itd., ale to mało prawdopodobne). Niech bedzie ze obleje test na trudny teren i niech sobie bedzie uparty. Najprawdopodobniej go tym smokiem zjem. Jak nie w ture, to w dwie, lub trzy. Sam raczej nie zginę.
Może opcja wild rider z AoN, potion of strength i dragonbane gemem i dwa oddziały WR ze sztadarami? masz niższe casting values dla Beasta, gość przy szarży ma z banusami z czarów/ potiona siłę 8, stompy nie działają a Ty masz jeszcze jakiś static. No i jest szansa w ogóle dogonić smoka. Cenowo za 2 oddziały i bohatera wychodzi taniej niż smok z lordem. Gorzej jak turlnie te 2 szóstki w chalenge'u;)
Dosyć nowatorskie podejscie. Nie widzialem jeszcze, by ktos wystawiał wieksze oddziały kawalerii WE. Przeciwko DE to jest chyba średni pomysł, bo mroczniaki mocno pestkują a nasza kawaleria do najtwardszych nie należy... ale przeciwko innym armiom - może to nie jest takie złe rozwiązanie.

Na pokowca DE najlepsze co mamy to: Waywatchers (KB), Wardancers (KB) i smok (zionięcie z S2 -3 do sejwa - wystarczy dobrze siranąć na ilość hitów a potem dobrze ranić i możemy takiemu kozakowi wbić z ranę lub dwie, co czesto wystarcza, by przesadzic o naszej wygranej)
Obrazek

Awatar użytkownika
goboss
Masakrator
Posty: 2242
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: goboss »

gralem ostatnio na lokalu ze smokiem DE.
jedyne co mi pozostalo to ugrac kilka pkt. z zalozenia wyszedlem. ocaleli bohaterowie (lord tancerz, bsb, duza magiczka), tancerze i wayowie. zabilem hydre (bolec), 2x shadow i 2x harpie. gdyby nie drzewo, ktore siadlo w ostatniej turze z pitki (ifka), to byloby 7:13 co uznaje za calkiem przyzwoity wynik. tak bylo 4:16.
bolec brzmi fajnie, ale ma maly zasieg :/ sprawdza sie duzo lepiej na LT, ktore nie lataja.
jesli spadnie gora mozna okaleczonego smoka ze strzelania dobic drzewem, ew bolcem, wiec dla mnie kwestia zabicia smoka to zabicie samego lorda, a jak go zabic.. z tym jest problem.
Obrazek

Zablokowany