Empire Armylist by Ismael
Moderator: #helion#
Thrawn jak zrobimy że w czasie walki można brać WS inżyniera do walki to będzie już bardziej chariotem niż war machina a co za tym idzie będą głosy że powinien być wrażliwy na poisony a tego bym nie chciał nawet kosztem auto trafiania bo i tak przez większość jednostek trafiany byłby na 3 więc wiele by to nie zmieniło.W 5 edycji miał WS3 i należało go trafić.SaH - B - zawsze był trafiany automatycznie
Co do Blazing Sunów - Myrmidia jest boginią generałów i pola bitewnego. Może +1 do CR?
squiq pisze:Mój Sigmar myśli inaczej.
Jeżeli chodzi o Commanding Presence dla BSB to oczywiście uważam, iż również powinno go to dotyczyć. W końcu sztandarowy armii to prawdopodobnie jeden z najlepszych kapitanów i najtwardszych weteranów - człowiek godny nieść najważniejszy sztandar.
Hmm, nikt nie wymaga od Ciebie wielkiej inwencji, skoro ten temat Cię zbytnio nie interesuje, ale chyba możesz wyrazić swoją opinię...?
Cord - w sprawach nowych zakonow nie bede zabieral zdania
Hmm, nikt nie wymaga od Ciebie wielkiej inwencji, skoro ten temat Cię zbytnio nie interesuje, ale chyba możesz wyrazić swoją opinię...?
Twoja uwaga jest jak najbardziej słuszna (moje przeoczenie). Czemu się niby nie chcesz rozpisywać? Śmiało...Saint - B nie chce mi się rozpisywać ale nie Each unit of Knightly Orders tylko Each unit of Knights of Inner Circle...
Niglafar uprzedzał o swoim wyjeździe i chyba wspominał, że nadrobi zaległości. To samo tyczy się Kal_Torak'a (wspominał mi o tym przez PM). Myślę jednak, że będziemy mogli poprosić Tedzia o pomoc, jeśli zostaną Nam jakieś końcowe kwestie nierozstrzygnięte / sporne, no i przy pracy nad magicznymi przedmiotami, ale to już zostawiam gestii Sainta, bo wciąż nie wiem w jaki sposób się będzie to odbywać.Pojawiła się prośba Tedzia o możliwość głosowania zamiast nieobecnego jednego z głosujących. Ja tam nie widzę przeciwskazań.
Spieszyłem się do pracy i nie miałem czasu pisaćTwoja uwaga jest jak najbardziej słuszna (moje przeoczenie). Czemu się niby nie chcesz rozpisywać? Śmiało...Saint - B nie chce mi się rozpisywać ale nie Each unit of Knightly Orders tylko Each unit of Knights of Inner Circle...
Gdybym ja to sam wiedziałMyślę jednak, że będziemy mogli poprosić Tedzia o pomoc, jeśli zostaną Nam jakieś końcowe kwestie nierozstrzygnięte / sporne, no i przy pracy nad magicznymi przedmiotami, ale to już zostawiam gestii Sainta, bo wciąż nie wiem w jaki sposób się będzie to odbywać.
squiq pisze:Mój Sigmar myśli inaczej.
Jakiś czas temu przemyślałem sprawę zakonów i uznałem że takie urozmaicenie można przetestować i moja wizja imperium na piechocie nie musi być jedyną konieczną (chodzi nie uważam że KO są słabi, są bardzo nieźli). Ale skoro najlepsi żołnierz imperium jakimi są GSy są na dzień dziśejszy średni i jak pokazałem grywalny unit jest droższy od grywalnych unitów z innych armii (może poza VC ale GG to bardzo dobra jednostka która w połączeniu HoC + banner +1 do trafienia może walić na 2+ z KB i magiczną bronią) to dlaczego mamy pakować w szlachtę? GSy były dobre teraz są średnie a będą nieopłacalni nawet z bannerem za 50pts bo nowe armie mają w zwyczaju wyrzucać z siebie masę silnych ataków a to stanowczo za dużo na ich T3 i AS4+ i tacy KOIC spokojnie ich wyprą z sowim AS+1, S6 w szarży prędkością, sztandarem i jeszcze zasadą specjalną.ismael pisze:Hmm, nikt nie wymaga od Ciebie wielkiej inwencji, skoro ten temat Cię zbytnio nie interesuje, ale chyba możesz wyrazić swoją opinię...?
- Grand Admiral Thrawn
- Falubaz
- Posty: 1258
- Lokalizacja: Biała Podlaska
W podręczniku do piątej jest takie fajne zdanieThrawn jak zrobimy że w czasie walki można brać WS inżyniera do walki to będzie już bardziej chariotem niż war machina a co za tym idzie będą głosy że powinien być wrażliwy na poisony a tego bym nie chciał nawet kosztem auto trafiania bo i tak przez większość jednostek trafiany byłby na 3 więc wiele by to nie zmieniło.
Wychodzi tylko, żeby strzelić że swego pistoleciku w swojej fazie strzelania.The commander himself is not eligible target - he usually keeps his head down and only appears over the rim of his armoured command turret to shoot his weapon. In effect he is treated as an integral part of the ST.
Co komu przeszkadzało żeby to zmienić? Fakt, miał wtedy 10T (za dużo nawet jak na niego) i 7S. Wystarczyło trochę to przyciąć i byłoby dobrze. Czołg jest operowany przez gościa w środku i chyba nikt na świecie nie stałby i czekał aż do niego podejdą i zaczną bezkarnie atakować. Każdy o zdrowych zmysłach człowiek robiłby jakieś uniki, cokolwiek. A tu...ST leży i czeka na jakiegoś odważnego wała co go wbije na pal. Nie to co lekkie smoki i giganty.
WS odzwierciedla umiejętność walki wręcz, czyli też obronę, umiejętność parowania, zastawiania się czy unikania. Smok czy gigant będąc istotami żywymi są w stanie się bronić przed ciosami przeciwnika, czołg jest poprostu rzeczą martwą i nie jest w stanie wykonać takich działań. Inżynier w zwarciu napewno jeździ jakoś czołgiem, żeby uderzać tą stalową masą w przeciwnika, ale ta jazda nie jest napewno na tyle szybka i dynamiczna, żeby żołnierze przeciwnika mogli spudłować w coś tak wielkiego, co jak już mówiłem niema możliwości obrony.Grand Admiral Thrawn pisze: Czołg jest operowany przez gościa w środku i chyba nikt na świecie nie stałby i czekał aż do niego podejdą i zaczną bezkarnie atakować. Każdy o zdrowych zmysłach człowiek robiłby jakieś uniki, cokolwiek. A tu...ST leży i czeka na jakiegoś odważnego wała co go wbije na pal. Nie to co lekkie smoki i giganty.
Bez przesady, ale to musiałoby wyglądać tak "Piąty elf z prawej robi zamach mieczem, Wiesiek ładuj więcej węgla do pieca i robimy odjazd do tyłu na 2 metry o około 160 stopni, może unikniemy."
Wracając do zakonów, podobają mi się niemal wszystkie propozycje, problem jest tylko z reiksguardami. Tak myślę i myślę... Są dużo bardziej waleczni i twardzi, zobowiązani przysięgą bronić Imperatora do końca, jednak nie mają Stubborn'a. Klimatowo to było by najlepsze rozwiązanie, ale stubborn na oddziale kawalerii z AS 1+, który może kosztować jakieś 140 pkt (około, 5 gołych + dopłata za imienny zakon) to jednak spore przegięcie i nie dziwota, że Games tego nie daje.
Ale w takim razie co sądzicie, żeby Reiksguards mieli Ld na 3 kościach , najwyższa odpada? Nie nowa zasada, łatwa, a myślę że sporo pomoże, przy przegranej walce o 1 czy 2 pkt, a raczej nie będzie zawsze ratować dupy jak powiedzmy stubborn w 1 turze czy w ogóle.
Reszta tak jak pisałem, wg mnie dobre pomysły na bonusy do zakonów, zwłaszcza że wybrałem osobiście opcje tylko 4 imiennych. Pantery 16 cali ok, Wilki ok z młotkiem i płaszczem, Blajzingi ok z Magic Atack. I muzyka gra
Ale w takim razie co sądzicie, żeby Reiksguards mieli Ld na 3 kościach , najwyższa odpada? Nie nowa zasada, łatwa, a myślę że sporo pomoże, przy przegranej walce o 1 czy 2 pkt, a raczej nie będzie zawsze ratować dupy jak powiedzmy stubborn w 1 turze czy w ogóle.
Reszta tak jak pisałem, wg mnie dobre pomysły na bonusy do zakonów, zwłaszcza że wybrałem osobiście opcje tylko 4 imiennych. Pantery 16 cali ok, Wilki ok z młotkiem i płaszczem, Blajzingi ok z Magic Atack. I muzyka gra
To fight Chaos on the battlefields, not to grow rich and fat in the golden halls of the capital, that is the purpose of our Cult! - Boomed Luthor's voice at the Council
- Grand Admiral Thrawn
- Falubaz
- Posty: 1258
- Lokalizacja: Biała Podlaska
Może żeby nie robił się chaos zróbmy tak.
Poczekajmy aż głosowania nt ilości imiennych zakonów i które mają być wybrane się zakończą. Ismael mógłby wtedy dla ułatwienia sprawy podać w tym temacie wyniki tych obu głosowań.
Jak już to będzie załatwione ci którzy będą chcieli niech Mu wyślą pmką swoje pomysły na zdolności specjalne zakonów. Niech to będzie z jakimś limitem czasowym, żeby niepotrzebnie nie przedłużać sprawy. Wtedy Ismael mógłby umieśić wszystkie pomysły w jednym poście, żebyśmy wiedzieli na czym stoimi. I można by zacząć głosowanie która specjalna zasada najlepiej pasuje do danego zakonu.
Chyba to jest całkiem logiczne.
Teraz druga sprawa. W zasadzie to nie wiem czy powinienem ale to tak trochę sprawa honoru dla mnie. Chodzi głosowanie o mozliwości opcji dodatkowego uzbrojenia dla ST. I tu zwracam się z prośbą do Saint'a i Toniego o zagłosowanie za wprowadzeniem tych opcji.
Zasady mamy gotowe. Trzeba jedynie trochę je zmienić. Saint u siebie zaproponował opcję z helbaslterem Ja u siebie poszerzyłem to o resztę ulepszeń. Wcale nie twierdzę, że to co zaproponowałem jest dobrze zrobione (za Saint'a się nie wypowiem) ale mamy podstawę programową, która jest na wyciągnięcie ręki. Trzeba tylko chcieć i nie być pesymistą, że za dużo, że za skomplikowane. To jest kwestia kilku głosowań a zyskujemy mozliwość wyboru przez GRACZA jak i czym chce grać. Coś co te buraki z GW Nam odebrały.
SaH --> jeśli ST miałby mieć mortar to automatycznie traci rany tak jak wcześniej tracił hull points.
Można to wyśmiać i powiedzieć po cholerę ktoś chciałby czymś takim grać. A ja na to...a czemu nie? Zawsze trzeba super mocne rozpiski robić? Nie można od czasu do czasu czegoś innego spróbować? Najważniejsza jest dobra zabawa i tyle.
Poczekajmy aż głosowania nt ilości imiennych zakonów i które mają być wybrane się zakończą. Ismael mógłby wtedy dla ułatwienia sprawy podać w tym temacie wyniki tych obu głosowań.
Jak już to będzie załatwione ci którzy będą chcieli niech Mu wyślą pmką swoje pomysły na zdolności specjalne zakonów. Niech to będzie z jakimś limitem czasowym, żeby niepotrzebnie nie przedłużać sprawy. Wtedy Ismael mógłby umieśić wszystkie pomysły w jednym poście, żebyśmy wiedzieli na czym stoimi. I można by zacząć głosowanie która specjalna zasada najlepiej pasuje do danego zakonu.
Chyba to jest całkiem logiczne.
Teraz druga sprawa. W zasadzie to nie wiem czy powinienem ale to tak trochę sprawa honoru dla mnie. Chodzi głosowanie o mozliwości opcji dodatkowego uzbrojenia dla ST. I tu zwracam się z prośbą do Saint'a i Toniego o zagłosowanie za wprowadzeniem tych opcji.
Zasady mamy gotowe. Trzeba jedynie trochę je zmienić. Saint u siebie zaproponował opcję z helbaslterem Ja u siebie poszerzyłem to o resztę ulepszeń. Wcale nie twierdzę, że to co zaproponowałem jest dobrze zrobione (za Saint'a się nie wypowiem) ale mamy podstawę programową, która jest na wyciągnięcie ręki. Trzeba tylko chcieć i nie być pesymistą, że za dużo, że za skomplikowane. To jest kwestia kilku głosowań a zyskujemy mozliwość wyboru przez GRACZA jak i czym chce grać. Coś co te buraki z GW Nam odebrały.
SaH --> jeśli ST miałby mieć mortar to automatycznie traci rany tak jak wcześniej tracił hull points.
Można to wyśmiać i powiedzieć po cholerę ktoś chciałby czymś takim grać. A ja na to...a czemu nie? Zawsze trzeba super mocne rozpiski robić? Nie można od czasu do czasu czegoś innego spróbować? Najważniejsza jest dobra zabawa i tyle.
Thrawn służę... będą 4 Zakony Imienne:
- The Grand Order of the Reiksguard (Reiksguard Knights),
- The Knights of the White Wolf,
- Knights Panther,
- Knights of the Blazing Sun
Nie musicie niczego wysyłać na priv. Jeśli będziecie mieli pomysły co do bonusów, napiszcie na forum w tym temacie - standardowo.
Osobiście póki co najbardziej do mnie przemawiają, podobnie jak opisał to SaH:
- The Grand Order of the Reiksguard (Reiksguard Knights) - testują testy Ld na 3 kościach
- The Knights of the White Wolf - Crush The Weak + może ten bonus od płaszczy
- Knights Panther - "Splendor - use finest warhorses from best Imperial stables – suffer no movement penalty because of barding"
- Knights of the Blazing Sun - "Blessing of Myrmidia - all their weapons count as magical"
Moje znaki zapytania na chwilę obecną to:
- czy płaszcze powinny dawać przeciwnikom -1 to hit, czy -1 do siły
- czy White Wolves Core - Knightly Orders, którzy wymienią lance + shield na White Wolf Hammer powinni dostać też Crush The Weak? W sumie wszyscy wyznawcy Ulryka to mają, no ale wówczas Imienni White Wolves musieliby dostać jeszcze coś dodatkowego, a to już chyba przesada.
- Czy uznajemy, że White Wolf Hammer to broń charakterystyczna wyłącznie dla White Wolves, czy też mogą jej używać również inni Zakonnicy.
W pierwszym przypadku należy usunąć możliwość wykupu młotka z zapisu:
- Knights of Inner Circle
Equipment: Hand weapon, full plate armour. Knight may be armed with either a lance and a shield or a great weapon (with no additional cost) or a White Wolf hammer for +x pts/model
W drugim zostawić.
Jestem za wywaleniem i uznaniem, że młot to broń typowa tylko dla WW.
- The Grand Order of the Reiksguard (Reiksguard Knights),
- The Knights of the White Wolf,
- Knights Panther,
- Knights of the Blazing Sun
Nie musicie niczego wysyłać na priv. Jeśli będziecie mieli pomysły co do bonusów, napiszcie na forum w tym temacie - standardowo.
Osobiście póki co najbardziej do mnie przemawiają, podobnie jak opisał to SaH:
- The Grand Order of the Reiksguard (Reiksguard Knights) - testują testy Ld na 3 kościach
- The Knights of the White Wolf - Crush The Weak + może ten bonus od płaszczy
- Knights Panther - "Splendor - use finest warhorses from best Imperial stables – suffer no movement penalty because of barding"
- Knights of the Blazing Sun - "Blessing of Myrmidia - all their weapons count as magical"
Moje znaki zapytania na chwilę obecną to:
- czy płaszcze powinny dawać przeciwnikom -1 to hit, czy -1 do siły
- czy White Wolves Core - Knightly Orders, którzy wymienią lance + shield na White Wolf Hammer powinni dostać też Crush The Weak? W sumie wszyscy wyznawcy Ulryka to mają, no ale wówczas Imienni White Wolves musieliby dostać jeszcze coś dodatkowego, a to już chyba przesada.
- Czy uznajemy, że White Wolf Hammer to broń charakterystyczna wyłącznie dla White Wolves, czy też mogą jej używać również inni Zakonnicy.
W pierwszym przypadku należy usunąć możliwość wykupu młotka z zapisu:
- Knights of Inner Circle
Equipment: Hand weapon, full plate armour. Knight may be armed with either a lance and a shield or a great weapon (with no additional cost) or a White Wolf hammer for +x pts/model
W drugim zostawić.
Jestem za wywaleniem i uznaniem, że młot to broń typowa tylko dla WW.
Osobiście jestem przeciwny wszelkiego rodzaju wstrzymywaniem się od głosu - w końcu zawsze można wybrać mniejsze zło, jak już obie odpowiedzi Nam nie pasująI tu zwracam się z prośbą do Saint'a i Toniego o zagłosowanie za wprowadzeniem tych opcji.
A po cóż Nam takie cudaki? Mamy pegazy, gryfa, no i szybką kawalerię...a bedzie jakies latadło w rarach/specach ? cos w stylu tych kuszników z DoW, Imho by sie przydało
Jestem za Bardzo mi się podobają te 4 zakony - zwłaszcza Blazing Sun.
Co do WW -1S to było by mocne. Ale by oddawało dobrze efekt futrzanego płaszcza... Efekt byłby, tak jakby mieli T4 od ostrzału, więc jednak nie przegięte...
Młoty tylko dla WW
Co do WW -1S to było by mocne. Ale by oddawało dobrze efekt futrzanego płaszcza... Efekt byłby, tak jakby mieli T4 od ostrzału, więc jednak nie przegięte...
Młoty tylko dla WW
- Grand Admiral Thrawn
- Falubaz
- Posty: 1258
- Lokalizacja: Biała Podlaska
Czyli nie będzie można w razie czego pograć sobie na kawie walczącej młotkami w corach?
Sa!nt po przemyśleniu opcji oddaje głos za tym aby były ulepszenia.Thrawn pisze:Teraz druga sprawa. W zasadzie to nie wiem czy powinienem ale to tak trochę sprawa honoru dla mnie. Chodzi głosowanie o mozliwości opcji dodatkowego uzbrojenia dla ST. I tu zwracam się z prośbą do Saint'a i Toniego o zagłosowanie za wprowadzeniem tych opcji.
squiq pisze:Mój Sigmar myśli inaczej.
Będzie.Czyli nie będzie można w razie czego pograć sobie na kawie walczącej młotkami w corach?
Osobiście jestem za zapisami:
- Knightly Orders (Core)
Equipment: Hand weapon, full plate armour. Knight may be armed with either a lance and a shield or a great weapon (with no additional cost) or a White Wolf hammer for +x pts/model
- Knights of Inner Circle (Special)
Equipment: Hand weapon, full plate armour. Knight may be armed with either a lance and a shield or a great weapon (with no additional cost)
Each unit of Knights of the Inner Circle can be upgraded to one of the following Legendary Orders:
Knights of the White Wolf – replaces lances and shields with White Wolf Hammer + Crush The Weak + "Płaszcze?"
Dzięki temu możemy brać KO Core z młotkami - tym samym wystawiając WW z siłą 3, bez żadnych bonusów (powinni mieć Crush the Weak, czy nie?) oraz Legendarny Zakon WW z siłą 4 i bonusami. Inni Inner Circle młotków brać nie mogą.
W sumie takie same bonusy by mogli dostać Wielcy Mistrzowie tych Zakonów chyba...- The Grand Order of the Reiksguard (Reiksguard Knights) - testują testy Ld na 3 kościach
- The Knights of the White Wolf - Crush The Weak + może ten bonus od płaszczy
- Knights Panther - "Splendor - use finest warhorses from best Imperial stables – suffer no movement penalty because of barding"
- Knights of the Blazing Sun - "Blessing of Myrmidia - all their weapons count as magical"
Cord, Czopek, Toni - gratis to może być wymiana na great weapon - taki jak napisał Toni "niższy save kosztem lepszej walki wręcz, coś za coś", a raczej lepszej siły...217. Na ile wyceniasz opcję wymiany lance + shield na White Wolf Hammer ? W 6 edycji wynosiła 2 pts.
1. Ismael – 2 pts.
2. Saint - 2 pts
3. Thrawn - tak jak w 6 edycji
4. Cord - dlamnie moga byc gratis
5. Kal_Torak
6. Niglafar
7. Czopek - gratis,czy tam bez dopłaty
8. Pelcu - B
9. Argoth - 2 pts.
10. Toni - gratis, niższy save kosztem lepszej walki wręcz, coś za coś
11. SaH - 2 pts
Ale White Wolf Hammer daje:
*White Wolf hammer – when a mounted model is using its WW hammer it gives +2S in the turn the model charges and +1S the rest of the time. On foot the hammer is wielded differently, and so counts as a halberd instead. In either case the weapon requires two hands to use.
Więc nie dość, że wciąż mają +2S w szarży, podczas gdy GW obecnie tylko +1, walą po inicjatywie.
To MUSI coś kosztować...
Saint, czy dyskusje na temat przedmiotów magicznych (nie głosowania) mają się odbywać w tym temacie, czy AB by Saint?