Krasnale w dzisiejszych czasach... 8 ed.

Dwarfs

Moderatorzy: Arbiter Elegancji, Rakso_The_Slayer

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Filup
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3235
Lokalizacja: Bydgoszcz XIII kohorta

Re: Krasnale w dzisiejszych czasach należących do...

Post autor: Filup »

That's exactly my point... :)
"If its made by a Dwarf, keep it. If its made by a Human, sell it. If its made by an Orc, bin it. If its made by an Elf, burn it !!! " - Perv
www.facebook.com/XIIIKohorta

Dźwiedź
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 176

Post autor: Dźwiedź »

Tak się zastanawiam… Górnicy w większych klockach( od 15 chłopa z FCG) mogą dawać radę w tej 8ed. Strachu się już nie ulękną, za zdobyty sztandar tylko 25pkt się będzie naliczać, a ich dłuższe szarże z pomocą kowadełka mogą zrobić kuku nie jednej wrażej jednostce…

Nie wie ktoś przypadkiem jak ma się sprawa z wychodzeniem zza krawędzi stołu? A nóż będzie można od razu szarżować [-o<

ps.
Zasięg możliwej szarzy (od krawędzi stołu) 16 górników ustawionych po 5ciu wynosi od 8,5" do18,5"(i to bez popchnięcia z kowadła) :o

Awatar użytkownika
BOGINS
Postownik Niepospolity
Posty: 5229
Lokalizacja: Świebodzin

Post autor: BOGINS »

ja się poważnie zastanawiam nad wyposażeniem kuszników w dwuraki. właśnie z tego samego powodu co wyżej koledzy opisują.
Dodatkowo chcę powiększyć oddział do 14 typków.
Po prostu, nawet jak nas zaatakuje np. 20 goblinów/slejwów/szkieletów. to te ich 10 ataków mało co da. trafi 5 zrani może z 2...
Ja ustawię oddział w 7. da to mi po odjeciu zabitych 12 ciosów przeważnie trafiających na 3+ czyli 8, a przy sile 5 to rzeczywisty wynik...

Awatar użytkownika
Grunaldi
Mudżahedin
Posty: 313
Lokalizacja: Wrocław Castle Town

Post autor: Grunaldi »

No czy ja wiem . Tacy kusznicy to wydatek 180 paru puntów. za 160 masz 40 gobosów ze spirami . Walna ci w tą linie 7 kraśków 9x4 albo 10 x4 (zależy jakie będą zasady) ataków. Statystycznie to 5 wklep . Oddasz 9 razy , trafisz 6 razy i 5ciu utłuczesz . Przegrywasz o szeregi i inne bonusy jakie ma klocek a ty nie. A slavy są tańsze niż gobosy. tzn fajna taka opcja i można na niej grać ale utrzymasz jakieś plewne klocki a lepsza piechota czy kawaleria i tak to po prostu rozjedzie i nie będzie się oglądać.Więc czy napeawde warto ? Zobaczymy ;].
Dwuraki będą fajne ale na duużych klockach , niestety czuje że raczej u nas bedzie ich mało ze względu na cenę takiego oddziału. Chociaż 30 slayerów za ledwo 330 pkt . To teraz wystawiam 20 chłopa w podobnej cenie ..
runepriest pisze:
Jankiel pisze:Stary, to co ja zabiję szarżą smoka i dopakowanych z kotła rycerzy Ty sobie wskrzesisz w jedną turę. I tak, jest to straszne.
oj tam oj tam, wystarczy nie szarżować to nie wskrzesi ^^

Awatar użytkownika
Grazbird
Kretozord
Posty: 1887
Lokalizacja: KGB Klub Gier Bez Prądu

Post autor: Grazbird »

nie bierzesz pod uwage strzelania z dwóch szeregów przez dosyć długi czas-30 cali zasięgu. co ture 14 strzałów.wbrew pozorom-dużo.

Awatar użytkownika
Morsereg
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3079

Post autor: Morsereg »

wiesz. podobno zasieg krotkich lukow zostal zwiekszony o 2" czyli spodziewam sie, ze zasieg wszystkch strzelajacych jednostek zostal zwiekszony :P
a poza tym watpie bys z kusznikow strzelal w oddzial 40 gobosow jak masz do tego rock-lobby, doom divery, spear chucki (nie wiem czy tak to sie pisze :P ) lekka kawe czy inne zielone talatajstwo (no off :P ) na dzikach.
w te 40 gobosow to mozna by strzelac ze s&s czy z katapult bo przy zalozeniu, ze wszytko pod templatka dostaje hita mozna dosc wielu szkod narobic.

wszystko zalezy od sytuacji na stole :D
DragoMir pisze:
Vallarr pisze:Dopiero zobaczylem date pierwszego posta. Nekromancja krasi to zboczenie :evil:
Jaka kurna nekromancja? Krasie nie używają magii ogarze! To nie Dragon age!

Awatar użytkownika
papa-smerf
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 134

Post autor: papa-smerf »

rozkminiał już może ktoś z was czy ten klocek z BSB-kiem to nadal hamaki czy może teraz bardziej opłacać się będą ironi zwłaszcza jeśli idzie o nowego stuborna ?

Awatar użytkownika
Mac
Kretozord
Posty: 1842
Lokalizacja: Kazad Gnol Grumbaki z klanu Azgamod

Post autor: Mac »

Ironi będą mieli teraz 3+ AS i właściwie tyle
Hamki będą miały stubborn i ewentualnie +2S albo 4+AS
Stubborna będzie i tak trudno wyciągnąć naszym krasiom (szczególnie klockom tej bardziej elitarnej piechoty), bo trzeba mieć więcej szeregów niż wróg, więc hamki w tym aspekcie mogą tak dużo nie stracić na atrakcyjności jak niektórym się wydaje.

Mnie bardziej teraz zastanawia kwestia, co GW zmieni krasiom w erracie. Ja osobiście stawiałbym na:
1. Zmianę umiejętności inżynierskich
2. Uaktualnienie zasady Rune Lore
3. Zmianę paru run / ewentualnie dodanie nowych (w ramach tego, że pojawia się 50 nowych common itemów)
4. Zmianę zasad specjalnych typu: oathstone; wymaganie jednostki warriorów by wystawić longbeardów; kowadło itp.
5. Zmiany w samych jednostkach dotyczące kosztów, wyposażenia, a w przypadku maszyn najprawdopodobniej także działania.
"Remember, a Dwarf's only as big as his beard."

Awatar użytkownika
Morsereg
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3079

Post autor: Morsereg »

tez mi sie wydaje, ze poki co hammererzy beda lepsi wlasnei ze wzgledu na tego stuborna. i jak dwa szeregi z dwurakow oddadza to przeciwnika to zaboli :)
moze ironi zyskaja wraz z wydaniem nowej ksiazki dla nas.

a co do erraty.
1) to na bank zmienia gdyz jest info o nie mozliwosci przylaczania postaci do maszyn. pewnie wywala tez inzynierow dokupowanych i zmienia BS'a
2) fajnie by bylo :) moze pare run straci status wielkiej runy. i wydaje mi sie, ze pare run wywala.
3) nie wydaje mi sie. imho z nowymi runami bedzie trzeba poczekac do wydania AB.
4) nie wiem czemu by mieli zmieniac kamien i longow. jakos tego po prostu nie widze. kowadlo pewnie zemienia ze wzgledu na dodawana kostke dispella.
5) tez mi sie wydaje, ze koszt jednostek zmniejsza.
6) moze w koncu dadza zabojca mozliwosc orunowania talizmanow :D
DragoMir pisze:
Vallarr pisze:Dopiero zobaczylem date pierwszego posta. Nekromancja krasi to zboczenie :evil:
Jaka kurna nekromancja? Krasie nie używają magii ogarze! To nie Dragon age!

Awatar użytkownika
papa-smerf
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 134

Post autor: papa-smerf »

o inżynierach żeby ich wywalić to raczej nie sądzę, bo po pierwsze oprócz mastera to wszyscy są integralna częścią załogi a nie postaciami, a po drugie to nie wypuszcza się 4 nowych modeli ( nie mówiąc o starych ) żeby potem nie miały zastosowania - no ale to tylko moje przemyślenia :)

Awatar użytkownika
Mac
Kretozord
Posty: 1842
Lokalizacja: Kazad Gnol Grumbaki z klanu Azgamod

Post autor: Mac »

Morsereg pisze:2) fajnie by bylo :) moze pare run straci status wielkiej runy. i wydaje mi sie, ze pare run wywala.
Wywalić na pewno wywalą, no bo parę z nich po prostu nie będzie miało racji bytu - runa 2x US, runa ASF (z naszą I to nic nie daje) itp. No ale jeśli wywalą i nic nie dadzą to trochę jakby mało run się zrobi... No i pewnie jeszcze zrobią, żeby nie można było powtarzać Rune of Spellbreaking, skoro nikt nie będzie mógł mieć więcej niż jednego scrolla. Widziałbym też zmiany cenowe np. w Master Rune of Kingship, a także zmiany efektów run inżynieryjnych.
Morsereg pisze:4) nie wiem czemu by mieli zmieniac kamien i longow. jakos tego po prostu nie widze. kowadlo pewnie zemienia ze wzgledu na dodawana kostke dispella.
Kamień - bo jest marginalnie użyteczny. Jeśli ktoś nim gra wiadomo będzie się starał go użyć i prowadzić do odpowiednich sytuacji by jego użycie było jak najbardziej efektywne, lecz takie sytuacje są rzadkie. Wolałbym widzieć kamyczek jako dobrą opcję, efektywną w jakimś konkretnym aspekcie lub jako wybór dobry lecz trochę bardziej ogólny. Może coś związanego z nowymi zasadami BSB, skoro może brać kamień? Skoro BSB jest tracony w momencie złamania jednostki to kamień może mógłby temu zapobiegać?

Longi - w momencie, gdy każdy nowy book dostaje coraz więcej silniejszych możliwości, tego typu ograniczenie jest dosyć bezpodstawne. Oczywiście w kwestii samego gameplaya, nie wchodząc w ogóle w lore.

Kowadło - spójrzmy teraz na jego moce:
1. Przerzuty testów fear i terror lub odporność na oba i przerzuty break testów. Fear i Terror w dużym sopniu straciły na znaczeniu. Nie są tak śmiercionośne w tym sensie, że nie mogą spowodować zniszczenia oddziału. Co do break testów to mamy od tego BSB, który dosyć często jest częścią naszej armii (w tym przypadku jednak z nowymi zasadami BSB, ta wielka runa może być przydatniejsza)
2. Popychaczka czyli szansa na to, że może będziemy mieli +1 do CR. W momencie, gdy właściwie każdy będzie atakował przed nami, wcale nie spieszy się nam do walki. Ta runa znacznie straciła na efektywności.
3. Obrażenia i brak marszu. Przy pojawieniu się większych klocków efektywność zadanych przez tą runę obrażeń spada. Co do hamowania marszu, nie wiemy jeszcze czy ten efekt będzie działał, skoro zasady z nowego RB mówią, że ZAWSZE można marszować tylko trzeba zdać LD.
Ogólnie kowadło straciło na mocy i wydaje mi się, że pewne zmiany będą wymagane.

Ponadto specjalne zasady naszej armii:
1. Ancestral Grudge - może wreszcie rozszerzą to na inne armie, które dały nam w przeszłości w kość? Ja tutaj widziałby jeszcze skavenów i elfy.
2. Resolute - to najprawdopodobniej zostanie, tylko w jakiej formie?
3. Relentless - zasada traci na znaczeniu, gdy wokół wszyscy mogą marszować zdając LD. Zasada ta miała zmniejszyć negatywność naszego M3 w porównaniu do ruchu innych. Jak można byłoby ten aspekt zachować?
Morsereg pisze:5) tez mi sie wydaje, ze koszt jednostek zmniejsza.
Koszty MOŻE zmniejszą. Trudno mi sobie to wyobrazić. Zauważymy np. że w nowym AB Bestii Gory, mające podobne staty do naszych warriorów, kosztują 7pkt. Nasi wojacy 8pkt. Różnicą jest tu heavy armor. Przy zmniejszeniu kosztów naszych jednostek nie byłoby to w ramach balansu ogólnego. Widziałbym jednak dodanie nowych opcji wyposażenia dla naszej piechoty.
"Remember, a Dwarf's only as big as his beard."

Awatar użytkownika
Gogol
Masakrator
Posty: 2305

Post autor: Gogol »

popychaczka z kowadła nie traci (bo combaty i tak wygrywa się na statiku u dwarfów ... poza nielicznymi wyjątkami)

hity z kowadła nie tną marszu tylko połowią ruch

jednak w dalszym ciągu moce te w porównaniu z mocami kotła czy endżina są średnie.

Awatar użytkownika
Motorek
Mudżahedin
Posty: 339
Lokalizacja: Warszawa/Kraków

Post autor: Motorek »

A wiadomo, który nasz AB będzie?
Bene mori praestat, quam trpiter vvere

Awatar użytkownika
Aron_Banalny
Masakrator
Posty: 2167
Lokalizacja: NEMEZIS Warszawa

Post autor: Aron_Banalny »

Longi - w momencie, gdy każdy nowy book dostaje coraz więcej silniejszych możliwości, tego typu ograniczenie jest dosyć bezpodstawne. Oczywiście w kwestii samego gameplaya, nie wchodząc w ogóle w lore.
oby dostała jakiegoś boosta, bo jak dla mnie będzie to najbardziej grywalna elita w armii

Awatar użytkownika
pingu
Falubaz
Posty: 1046
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: pingu »

Mi tam się marzy zabójczy cios Na Slayersach:D
Obrazek
Idiotów na świecie jest mało, ale są tak sprytnie rozstawieni, że spotyka się ich na każdym kroku...

Awatar użytkownika
Grunaldi
Mudżahedin
Posty: 313
Lokalizacja: Wrocław Castle Town

Post autor: Grunaldi »

Nie chce wam zabierać nadziei jednak to mają być tylko FAQ , więc wątpię aby w nich pojawiły się jakieś mocne ingerencje w armybook . Raczej pozmieniają opisy run (na przykład ze runa 2xUs teraz daje coś innego ,że ds można mieć jeden itp) , opis jak zmieni się kowadło gdy do profilu Runelorda doda się opisy strażników , uściślenie czy żyrek jest monsterem (+1 A)i czy może korzystać z zionięcia... Na dodatkowe zasady typu : KB na slayerach ,czy zmiany run na kowadle bym nie liczył.

I fajnie by było jakby działo mogło zadeklarować w cc strzał z kartacza taki jak zionięcie monsterów ^^.
runepriest pisze:
Jankiel pisze:Stary, to co ja zabiję szarżą smoka i dopakowanych z kotła rycerzy Ty sobie wskrzesisz w jedną turę. I tak, jest to straszne.
oj tam oj tam, wystarczy nie szarżować to nie wskrzesi ^^

Awatar użytkownika
Morsereg
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3079

Post autor: Morsereg »

żyrek jest monsterem (+1 A)i czy może korzystać z zionięcia
zyrek nie jest monsterem tylko war maszyna. nie moga dac mu zioniecia 'one use only' bo calkowicie stracil na grywalnosci (jak juz wczesniej bylo wspominane, mozna marszowac w poblizu przeciwnika po zdaniu ldi). czyli po jednym zionieciu pozostalo by nam wjechac w przeciwnika z WS4, S4, T5 i 2A co jak na rare nie jest jakos zabojcze. tym bardziej, przy zasadzie, ze martwi sa zastepowani nowymi jednstkami. aaa i pamietajcie, ze poisony teraz dzialaja na maszyna :/ (sic!)

Zauważymy np. że w nowym AB Bestii Gory, mające podobne staty do naszych warriorów, kosztują 7pkt. Nasi wojacy 8pkt. Różnicą jest tu heavy armor.
pamietaj, ze tamten AB jednak byl pisany pod 7ed. czyli nie mogli znacznie obnizyc kosztow jednostek koz, bo by nie byla zbalansowana wzgledem innych AB (o tyle, o ile mozna mowic o balansie miedzy bookami :P ). przy checi wprowadzenia wiekszej ilosci piechoty na stol, GW po prostu bedzie musialo obciac koszt jednostek we wszystkich armiach. nawet jesli bedzie to dotyczylo nowo wydane ksiazki.
jak juz mowilem, ingerencja nie bedzie zbyt wielka. zmienia pare run, obniza koszt paru jednostkom i to wszystko. z wiekszymi zmianami bedzie trzeba poczekac na nowy kodeks.

jak by nie patrzec erraty zostana wydane za dwa tygodnie. pozostaje nam wiec czekanie i ogladanie mistrzost swiata w pilce ;) :D
DragoMir pisze:
Vallarr pisze:Dopiero zobaczylem date pierwszego posta. Nekromancja krasi to zboczenie :evil:
Jaka kurna nekromancja? Krasie nie używają magii ogarze! To nie Dragon age!

Awatar użytkownika
Filup
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3235
Lokalizacja: Bydgoszcz XIII kohorta

Post autor: Filup »

Grunaldi pisze:Nie chce wam zabierać nadziei jednak to mają być tylko FAQ , więc wątpię aby w nich pojawiły się jakieś mocne ingerencje w armybook . Raczej pozmieniają opisy run (na przykład ze runa 2xUs teraz daje coś innego ,że ds można mieć jeden itp) , opis jak zmieni się kowadło gdy do profilu Runelorda doda się opisy strażników , uściślenie czy żyrek jest monsterem (+1 A)i czy może korzystać z zionięcia... Na dodatkowe zasady typu : KB na slayerach ,czy zmiany run na kowadle bym nie liczył.
Niestety musze sie z tym zgodzic (pomimo "braku wyobrazni" :p). To bedzie tylko errata, czyli drobne zmiany dostosowujace armie do nowej edycji, a co za tym idzie zmiana regol, ktore nie maja zastosowania (typu runa soicism, czy zasada inzyniera dla dziala). Dodawanie malego inzyniera pewnie zostanie, po prostu bedzie zwiekszalo Wo maszyny o 1. Moze sie pokusza o zabranie mu sprzetu strzelajacego, chodz szkoda by bylo. Jakies drobne korekty dzialania niektorych maszyn zapewne, opis RS-ow (bo przeciez dozu tu watpliwosci) i mysle ze korekty kowadla, ktore na nowej edycji traci.

I tyle.

Na zmiany kosztow jednostek, czy ingerowania w ich statsy bym nie liczyl. Zreszta gdzies na warseer czytalem, ze zadna armia nie mam miec tego typu zmian w erratach. Od tego sa nowe AB.

No nic, trza poczekac i zobaczymy.
"If its made by a Dwarf, keep it. If its made by a Human, sell it. If its made by an Orc, bin it. If its made by an Elf, burn it !!! " - Perv
www.facebook.com/XIIIKohorta

Awatar użytkownika
Aron_Banalny
Masakrator
Posty: 2167
Lokalizacja: NEMEZIS Warszawa

Post autor: Aron_Banalny »

longów można zmienić zabierając im zasadę wymagającą warriorów do wystawienia weteranów i jest git. ale racja, niedługo sami zobaczymy

Awatar użytkownika
Grazbird
Kretozord
Posty: 1887
Lokalizacja: KGB Klub Gier Bez Prądu

Post autor: Grazbird »

nawet z warriorami longi są super. a 10 warriorów z shieldami zmieni się na 15 z greatami i też będzie git.
zobaczymy, co będxzie. dla mnie na razie hitem są kusznicy z dwurakami.

ODPOWIEDZ