Krasnale w dzisiejszych czasach... 8 ed.
Moderatorzy: Arbiter Elegancji, Rakso_The_Slayer
Re: Krasnale w dzisiejszych czasach należących do...
That's exactly my point...
"If its made by a Dwarf, keep it. If its made by a Human, sell it. If its made by an Orc, bin it. If its made by an Elf, burn it !!! " - Perv
www.facebook.com/XIIIKohorta
www.facebook.com/XIIIKohorta
Tak się zastanawiam… Górnicy w większych klockach( od 15 chłopa z FCG) mogą dawać radę w tej 8ed. Strachu się już nie ulękną, za zdobyty sztandar tylko 25pkt się będzie naliczać, a ich dłuższe szarże z pomocą kowadełka mogą zrobić kuku nie jednej wrażej jednostce…
Nie wie ktoś przypadkiem jak ma się sprawa z wychodzeniem zza krawędzi stołu? A nóż będzie można od razu szarżować
ps.
Zasięg możliwej szarzy (od krawędzi stołu) 16 górników ustawionych po 5ciu wynosi od 8,5" do18,5"(i to bez popchnięcia z kowadła)
Nie wie ktoś przypadkiem jak ma się sprawa z wychodzeniem zza krawędzi stołu? A nóż będzie można od razu szarżować
ps.
Zasięg możliwej szarzy (od krawędzi stołu) 16 górników ustawionych po 5ciu wynosi od 8,5" do18,5"(i to bez popchnięcia z kowadła)
ja się poważnie zastanawiam nad wyposażeniem kuszników w dwuraki. właśnie z tego samego powodu co wyżej koledzy opisują.
Dodatkowo chcę powiększyć oddział do 14 typków.
Po prostu, nawet jak nas zaatakuje np. 20 goblinów/slejwów/szkieletów. to te ich 10 ataków mało co da. trafi 5 zrani może z 2...
Ja ustawię oddział w 7. da to mi po odjeciu zabitych 12 ciosów przeważnie trafiających na 3+ czyli 8, a przy sile 5 to rzeczywisty wynik...
Dodatkowo chcę powiększyć oddział do 14 typków.
Po prostu, nawet jak nas zaatakuje np. 20 goblinów/slejwów/szkieletów. to te ich 10 ataków mało co da. trafi 5 zrani może z 2...
Ja ustawię oddział w 7. da to mi po odjeciu zabitych 12 ciosów przeważnie trafiających na 3+ czyli 8, a przy sile 5 to rzeczywisty wynik...
No czy ja wiem . Tacy kusznicy to wydatek 180 paru puntów. za 160 masz 40 gobosów ze spirami . Walna ci w tą linie 7 kraśków 9x4 albo 10 x4 (zależy jakie będą zasady) ataków. Statystycznie to 5 wklep . Oddasz 9 razy , trafisz 6 razy i 5ciu utłuczesz . Przegrywasz o szeregi i inne bonusy jakie ma klocek a ty nie. A slavy są tańsze niż gobosy. tzn fajna taka opcja i można na niej grać ale utrzymasz jakieś plewne klocki a lepsza piechota czy kawaleria i tak to po prostu rozjedzie i nie będzie się oglądać.Więc czy napeawde warto ? Zobaczymy ;].
Dwuraki będą fajne ale na duużych klockach , niestety czuje że raczej u nas bedzie ich mało ze względu na cenę takiego oddziału. Chociaż 30 slayerów za ledwo 330 pkt . To teraz wystawiam 20 chłopa w podobnej cenie ..
Dwuraki będą fajne ale na duużych klockach , niestety czuje że raczej u nas bedzie ich mało ze względu na cenę takiego oddziału. Chociaż 30 slayerów za ledwo 330 pkt . To teraz wystawiam 20 chłopa w podobnej cenie ..
runepriest pisze:oj tam oj tam, wystarczy nie szarżować to nie wskrzesi ^^Jankiel pisze:Stary, to co ja zabiję szarżą smoka i dopakowanych z kotła rycerzy Ty sobie wskrzesisz w jedną turę. I tak, jest to straszne.
wiesz. podobno zasieg krotkich lukow zostal zwiekszony o 2" czyli spodziewam sie, ze zasieg wszystkch strzelajacych jednostek zostal zwiekszony
a poza tym watpie bys z kusznikow strzelal w oddzial 40 gobosow jak masz do tego rock-lobby, doom divery, spear chucki (nie wiem czy tak to sie pisze ) lekka kawe czy inne zielone talatajstwo (no off ) na dzikach.
w te 40 gobosow to mozna by strzelac ze s&s czy z katapult bo przy zalozeniu, ze wszytko pod templatka dostaje hita mozna dosc wielu szkod narobic.
wszystko zalezy od sytuacji na stole
a poza tym watpie bys z kusznikow strzelal w oddzial 40 gobosow jak masz do tego rock-lobby, doom divery, spear chucki (nie wiem czy tak to sie pisze ) lekka kawe czy inne zielone talatajstwo (no off ) na dzikach.
w te 40 gobosow to mozna by strzelac ze s&s czy z katapult bo przy zalozeniu, ze wszytko pod templatka dostaje hita mozna dosc wielu szkod narobic.
wszystko zalezy od sytuacji na stole
DragoMir pisze:Jaka kurna nekromancja? Krasie nie używają magii ogarze! To nie Dragon age!Vallarr pisze:Dopiero zobaczylem date pierwszego posta. Nekromancja krasi to zboczenie
- papa-smerf
- "Nie jestem powergamerem"
- Posty: 134
rozkminiał już może ktoś z was czy ten klocek z BSB-kiem to nadal hamaki czy może teraz bardziej opłacać się będą ironi zwłaszcza jeśli idzie o nowego stuborna ?
Ironi będą mieli teraz 3+ AS i właściwie tyle
Hamki będą miały stubborn i ewentualnie +2S albo 4+AS
Stubborna będzie i tak trudno wyciągnąć naszym krasiom (szczególnie klockom tej bardziej elitarnej piechoty), bo trzeba mieć więcej szeregów niż wróg, więc hamki w tym aspekcie mogą tak dużo nie stracić na atrakcyjności jak niektórym się wydaje.
Mnie bardziej teraz zastanawia kwestia, co GW zmieni krasiom w erracie. Ja osobiście stawiałbym na:
1. Zmianę umiejętności inżynierskich
2. Uaktualnienie zasady Rune Lore
3. Zmianę paru run / ewentualnie dodanie nowych (w ramach tego, że pojawia się 50 nowych common itemów)
4. Zmianę zasad specjalnych typu: oathstone; wymaganie jednostki warriorów by wystawić longbeardów; kowadło itp.
5. Zmiany w samych jednostkach dotyczące kosztów, wyposażenia, a w przypadku maszyn najprawdopodobniej także działania.
Hamki będą miały stubborn i ewentualnie +2S albo 4+AS
Stubborna będzie i tak trudno wyciągnąć naszym krasiom (szczególnie klockom tej bardziej elitarnej piechoty), bo trzeba mieć więcej szeregów niż wróg, więc hamki w tym aspekcie mogą tak dużo nie stracić na atrakcyjności jak niektórym się wydaje.
Mnie bardziej teraz zastanawia kwestia, co GW zmieni krasiom w erracie. Ja osobiście stawiałbym na:
1. Zmianę umiejętności inżynierskich
2. Uaktualnienie zasady Rune Lore
3. Zmianę paru run / ewentualnie dodanie nowych (w ramach tego, że pojawia się 50 nowych common itemów)
4. Zmianę zasad specjalnych typu: oathstone; wymaganie jednostki warriorów by wystawić longbeardów; kowadło itp.
5. Zmiany w samych jednostkach dotyczące kosztów, wyposażenia, a w przypadku maszyn najprawdopodobniej także działania.
"Remember, a Dwarf's only as big as his beard."
tez mi sie wydaje, ze poki co hammererzy beda lepsi wlasnei ze wzgledu na tego stuborna. i jak dwa szeregi z dwurakow oddadza to przeciwnika to zaboli
moze ironi zyskaja wraz z wydaniem nowej ksiazki dla nas.
a co do erraty.
1) to na bank zmienia gdyz jest info o nie mozliwosci przylaczania postaci do maszyn. pewnie wywala tez inzynierow dokupowanych i zmienia BS'a
2) fajnie by bylo moze pare run straci status wielkiej runy. i wydaje mi sie, ze pare run wywala.
3) nie wydaje mi sie. imho z nowymi runami bedzie trzeba poczekac do wydania AB.
4) nie wiem czemu by mieli zmieniac kamien i longow. jakos tego po prostu nie widze. kowadlo pewnie zemienia ze wzgledu na dodawana kostke dispella.
5) tez mi sie wydaje, ze koszt jednostek zmniejsza.
6) moze w koncu dadza zabojca mozliwosc orunowania talizmanow
moze ironi zyskaja wraz z wydaniem nowej ksiazki dla nas.
a co do erraty.
1) to na bank zmienia gdyz jest info o nie mozliwosci przylaczania postaci do maszyn. pewnie wywala tez inzynierow dokupowanych i zmienia BS'a
2) fajnie by bylo moze pare run straci status wielkiej runy. i wydaje mi sie, ze pare run wywala.
3) nie wydaje mi sie. imho z nowymi runami bedzie trzeba poczekac do wydania AB.
4) nie wiem czemu by mieli zmieniac kamien i longow. jakos tego po prostu nie widze. kowadlo pewnie zemienia ze wzgledu na dodawana kostke dispella.
5) tez mi sie wydaje, ze koszt jednostek zmniejsza.
6) moze w koncu dadza zabojca mozliwosc orunowania talizmanow
DragoMir pisze:Jaka kurna nekromancja? Krasie nie używają magii ogarze! To nie Dragon age!Vallarr pisze:Dopiero zobaczylem date pierwszego posta. Nekromancja krasi to zboczenie
- papa-smerf
- "Nie jestem powergamerem"
- Posty: 134
o inżynierach żeby ich wywalić to raczej nie sądzę, bo po pierwsze oprócz mastera to wszyscy są integralna częścią załogi a nie postaciami, a po drugie to nie wypuszcza się 4 nowych modeli ( nie mówiąc o starych ) żeby potem nie miały zastosowania - no ale to tylko moje przemyślenia
Wywalić na pewno wywalą, no bo parę z nich po prostu nie będzie miało racji bytu - runa 2x US, runa ASF (z naszą I to nic nie daje) itp. No ale jeśli wywalą i nic nie dadzą to trochę jakby mało run się zrobi... No i pewnie jeszcze zrobią, żeby nie można było powtarzać Rune of Spellbreaking, skoro nikt nie będzie mógł mieć więcej niż jednego scrolla. Widziałbym też zmiany cenowe np. w Master Rune of Kingship, a także zmiany efektów run inżynieryjnych.Morsereg pisze:2) fajnie by bylo moze pare run straci status wielkiej runy. i wydaje mi sie, ze pare run wywala.
Kamień - bo jest marginalnie użyteczny. Jeśli ktoś nim gra wiadomo będzie się starał go użyć i prowadzić do odpowiednich sytuacji by jego użycie było jak najbardziej efektywne, lecz takie sytuacje są rzadkie. Wolałbym widzieć kamyczek jako dobrą opcję, efektywną w jakimś konkretnym aspekcie lub jako wybór dobry lecz trochę bardziej ogólny. Może coś związanego z nowymi zasadami BSB, skoro może brać kamień? Skoro BSB jest tracony w momencie złamania jednostki to kamień może mógłby temu zapobiegać?Morsereg pisze:4) nie wiem czemu by mieli zmieniac kamien i longow. jakos tego po prostu nie widze. kowadlo pewnie zemienia ze wzgledu na dodawana kostke dispella.
Longi - w momencie, gdy każdy nowy book dostaje coraz więcej silniejszych możliwości, tego typu ograniczenie jest dosyć bezpodstawne. Oczywiście w kwestii samego gameplaya, nie wchodząc w ogóle w lore.
Kowadło - spójrzmy teraz na jego moce:
1. Przerzuty testów fear i terror lub odporność na oba i przerzuty break testów. Fear i Terror w dużym sopniu straciły na znaczeniu. Nie są tak śmiercionośne w tym sensie, że nie mogą spowodować zniszczenia oddziału. Co do break testów to mamy od tego BSB, który dosyć często jest częścią naszej armii (w tym przypadku jednak z nowymi zasadami BSB, ta wielka runa może być przydatniejsza)
2. Popychaczka czyli szansa na to, że może będziemy mieli +1 do CR. W momencie, gdy właściwie każdy będzie atakował przed nami, wcale nie spieszy się nam do walki. Ta runa znacznie straciła na efektywności.
3. Obrażenia i brak marszu. Przy pojawieniu się większych klocków efektywność zadanych przez tą runę obrażeń spada. Co do hamowania marszu, nie wiemy jeszcze czy ten efekt będzie działał, skoro zasady z nowego RB mówią, że ZAWSZE można marszować tylko trzeba zdać LD.
Ogólnie kowadło straciło na mocy i wydaje mi się, że pewne zmiany będą wymagane.
Ponadto specjalne zasady naszej armii:
1. Ancestral Grudge - może wreszcie rozszerzą to na inne armie, które dały nam w przeszłości w kość? Ja tutaj widziałby jeszcze skavenów i elfy.
2. Resolute - to najprawdopodobniej zostanie, tylko w jakiej formie?
3. Relentless - zasada traci na znaczeniu, gdy wokół wszyscy mogą marszować zdając LD. Zasada ta miała zmniejszyć negatywność naszego M3 w porównaniu do ruchu innych. Jak można byłoby ten aspekt zachować?
Koszty MOŻE zmniejszą. Trudno mi sobie to wyobrazić. Zauważymy np. że w nowym AB Bestii Gory, mające podobne staty do naszych warriorów, kosztują 7pkt. Nasi wojacy 8pkt. Różnicą jest tu heavy armor. Przy zmniejszeniu kosztów naszych jednostek nie byłoby to w ramach balansu ogólnego. Widziałbym jednak dodanie nowych opcji wyposażenia dla naszej piechoty.Morsereg pisze:5) tez mi sie wydaje, ze koszt jednostek zmniejsza.
"Remember, a Dwarf's only as big as his beard."
- Aron_Banalny
- Masakrator
- Posty: 2167
- Lokalizacja: NEMEZIS Warszawa
oby dostała jakiegoś boosta, bo jak dla mnie będzie to najbardziej grywalna elita w armiiLongi - w momencie, gdy każdy nowy book dostaje coraz więcej silniejszych możliwości, tego typu ograniczenie jest dosyć bezpodstawne. Oczywiście w kwestii samego gameplaya, nie wchodząc w ogóle w lore.
Nie chce wam zabierać nadziei jednak to mają być tylko FAQ , więc wątpię aby w nich pojawiły się jakieś mocne ingerencje w armybook . Raczej pozmieniają opisy run (na przykład ze runa 2xUs teraz daje coś innego ,że ds można mieć jeden itp) , opis jak zmieni się kowadło gdy do profilu Runelorda doda się opisy strażników , uściślenie czy żyrek jest monsterem (+1 A)i czy może korzystać z zionięcia... Na dodatkowe zasady typu : KB na slayerach ,czy zmiany run na kowadle bym nie liczył.
I fajnie by było jakby działo mogło zadeklarować w cc strzał z kartacza taki jak zionięcie monsterów ^^.
I fajnie by było jakby działo mogło zadeklarować w cc strzał z kartacza taki jak zionięcie monsterów ^^.
runepriest pisze:oj tam oj tam, wystarczy nie szarżować to nie wskrzesi ^^Jankiel pisze:Stary, to co ja zabiję szarżą smoka i dopakowanych z kotła rycerzy Ty sobie wskrzesisz w jedną turę. I tak, jest to straszne.
zyrek nie jest monsterem tylko war maszyna. nie moga dac mu zioniecia 'one use only' bo calkowicie stracil na grywalnosci (jak juz wczesniej bylo wspominane, mozna marszowac w poblizu przeciwnika po zdaniu ldi). czyli po jednym zionieciu pozostalo by nam wjechac w przeciwnika z WS4, S4, T5 i 2A co jak na rare nie jest jakos zabojcze. tym bardziej, przy zasadzie, ze martwi sa zastepowani nowymi jednstkami. aaa i pamietajcie, ze poisony teraz dzialaja na maszyna :/ (sic!)żyrek jest monsterem (+1 A)i czy może korzystać z zionięcia
pamietaj, ze tamten AB jednak byl pisany pod 7ed. czyli nie mogli znacznie obnizyc kosztow jednostek koz, bo by nie byla zbalansowana wzgledem innych AB (o tyle, o ile mozna mowic o balansie miedzy bookami ). przy checi wprowadzenia wiekszej ilosci piechoty na stol, GW po prostu bedzie musialo obciac koszt jednostek we wszystkich armiach. nawet jesli bedzie to dotyczylo nowo wydane ksiazki.Zauważymy np. że w nowym AB Bestii Gory, mające podobne staty do naszych warriorów, kosztują 7pkt. Nasi wojacy 8pkt. Różnicą jest tu heavy armor.
jak juz mowilem, ingerencja nie bedzie zbyt wielka. zmienia pare run, obniza koszt paru jednostkom i to wszystko. z wiekszymi zmianami bedzie trzeba poczekac na nowy kodeks.
jak by nie patrzec erraty zostana wydane za dwa tygodnie. pozostaje nam wiec czekanie i ogladanie mistrzost swiata w pilce
DragoMir pisze:Jaka kurna nekromancja? Krasie nie używają magii ogarze! To nie Dragon age!Vallarr pisze:Dopiero zobaczylem date pierwszego posta. Nekromancja krasi to zboczenie
Niestety musze sie z tym zgodzic (pomimo "braku wyobrazni" :p). To bedzie tylko errata, czyli drobne zmiany dostosowujace armie do nowej edycji, a co za tym idzie zmiana regol, ktore nie maja zastosowania (typu runa soicism, czy zasada inzyniera dla dziala). Dodawanie malego inzyniera pewnie zostanie, po prostu bedzie zwiekszalo Wo maszyny o 1. Moze sie pokusza o zabranie mu sprzetu strzelajacego, chodz szkoda by bylo. Jakies drobne korekty dzialania niektorych maszyn zapewne, opis RS-ow (bo przeciez dozu tu watpliwosci) i mysle ze korekty kowadla, ktore na nowej edycji traci.Grunaldi pisze:Nie chce wam zabierać nadziei jednak to mają być tylko FAQ , więc wątpię aby w nich pojawiły się jakieś mocne ingerencje w armybook . Raczej pozmieniają opisy run (na przykład ze runa 2xUs teraz daje coś innego ,że ds można mieć jeden itp) , opis jak zmieni się kowadło gdy do profilu Runelorda doda się opisy strażników , uściślenie czy żyrek jest monsterem (+1 A)i czy może korzystać z zionięcia... Na dodatkowe zasady typu : KB na slayerach ,czy zmiany run na kowadle bym nie liczył.
I tyle.
Na zmiany kosztow jednostek, czy ingerowania w ich statsy bym nie liczyl. Zreszta gdzies na warseer czytalem, ze zadna armia nie mam miec tego typu zmian w erratach. Od tego sa nowe AB.
No nic, trza poczekac i zobaczymy.
"If its made by a Dwarf, keep it. If its made by a Human, sell it. If its made by an Orc, bin it. If its made by an Elf, burn it !!! " - Perv
www.facebook.com/XIIIKohorta
www.facebook.com/XIIIKohorta
- Aron_Banalny
- Masakrator
- Posty: 2167
- Lokalizacja: NEMEZIS Warszawa
longów można zmienić zabierając im zasadę wymagającą warriorów do wystawienia weteranów i jest git. ale racja, niedługo sami zobaczymy