CS by Furion ODSŁONA DRUGA
zauważyłem ostatnio tendencję taką - bierzemy najpopularniejszy rodzaj rozpy daną armią, po czym robimy tak, by się nie dało tego wystawić - tak ma działać CS ?? Bo ja rozumiem, że jakoś ogranicza takie rzeczy jak Drakenhoff Banner, ale ścianać każdy grywalny przedmiot w każdej armii ?? Co tam komu HoDA wadzi ???
Draconis - FOR EVER !!!
Warhammer Online - Guild Leader of Skowyt Guild
Warhammer Online - Guild Leader of Skowyt Guild
Scimi ma racje po cholere takie coś ?
tak samo obcinanie TK icony, przecież nie jest to jakaś wygięta armia, po co zabierać (obcinać) jeden z bardzo niewielu naprawde dobrych przedmiotów, nad którym nikt tak de facto się nie użala
HoDA tak samo
tak samo obcinanie TK icony, przecież nie jest to jakaś wygięta armia, po co zabierać (obcinać) jeden z bardzo niewielu naprawde dobrych przedmiotów, nad którym nikt tak de facto się nie użala
HoDA tak samo
NieScimitar pisze:zauważyłem ostatnio tendencję taką - bierzemy najpopularniejszy rodzaj rozpy daną armią, po czym robimy tak, by się nie dało tego wystawić - tak ma działać CS ??
To ze najpopularniejszy rodzaj rozpy to ten najbardziej przegiety (np BK + regen) to zbieg okoliczności.
Prosiłbym wszystkich postujących o większą merytorykę i mnie emocji w postach.
Propozycja Jarlaxle zostaje odrzucona. Nie będęingerował, tam, gdzie to absolutnie nie potrzebne.
pozdrawiam
FUiron
O, i jeszcze do tego 20 skinków plujących multiplem i zjadających każdego wroga - roxx ass
A tak na serio - pewnie, że można, teraz, dopóki te ograniczenia są świeże, każdy patrzy z perspektywy własnej, aktualnej rozpiski i się nerwicuje. Kiedy się nad tym zastanowić spokojniej to da się zaadaptować do nowych warunków.
Jasnym jest również, że nie ma sensu obcinać każdego mocnego, czy też nawet zbyt mocnego, przedmiotu w armiach. Między innymi dlatego, że to tylko okazja dla osób, przycięć niechcących, do wsadzenia stopy pomiędzy drzwi i krzyczenia: o widzicie, każdy ma coś przegiętego! CS jest bez sensu!
A prawda jest taka, że jest on absolutnie konieczny. Mamy do wyboru - albo czekać na każdą nową książkę GW z obawą, że wykręci WFB jeszcze bardziej, albo stworzyć skuteczny mechanizm balansowania. Tyle.
Inna sprawa to fakt, czy jakikolwiek CS wejdzie, podzielam obawy Świętej_Barbary, że pewnie nie i trzeba będzie go jedynie próbować na lokalach.
A tak na serio - pewnie, że można, teraz, dopóki te ograniczenia są świeże, każdy patrzy z perspektywy własnej, aktualnej rozpiski i się nerwicuje. Kiedy się nad tym zastanowić spokojniej to da się zaadaptować do nowych warunków.
Jasnym jest również, że nie ma sensu obcinać każdego mocnego, czy też nawet zbyt mocnego, przedmiotu w armiach. Między innymi dlatego, że to tylko okazja dla osób, przycięć niechcących, do wsadzenia stopy pomiędzy drzwi i krzyczenia: o widzicie, każdy ma coś przegiętego! CS jest bez sensu!
A prawda jest taka, że jest on absolutnie konieczny. Mamy do wyboru - albo czekać na każdą nową książkę GW z obawą, że wykręci WFB jeszcze bardziej, albo stworzyć skuteczny mechanizm balansowania. Tyle.
Inna sprawa to fakt, czy jakikolwiek CS wejdzie, podzielam obawy Świętej_Barbary, że pewnie nie i trzeba będzie go jedynie próbować na lokalach.
Akurat bardziej miałem Furionie na myśli takie WE. Największego przegięcia VC ten CS nie niweluje. Demony to są już znośnie pocięte, rzekłbym, że nawet za bardzo - obecnie na tym CSie przypominają smutną karykaturę obecnych rozpisek.
Uwiń się szybko ze zmianami (głównie mnie DE interesuje), bo chcę sobie rozpy testować, a nie wiem, czy przypadkiem za tydzień nie będę musiał jej znów zmieniać, bo ktoś nagle pociął jakiś przedmiot czy jednostkę.
Uwiń się szybko ze zmianami (głównie mnie DE interesuje), bo chcę sobie rozpy testować, a nie wiem, czy przypadkiem za tydzień nie będę musiał jej znów zmieniać, bo ktoś nagle pociął jakiś przedmiot czy jednostkę.
Draconis - FOR EVER !!!
Warhammer Online - Guild Leader of Skowyt Guild
Warhammer Online - Guild Leader of Skowyt Guild
i te i te wliczają się w CS. PS liczy siędo górnej ilości kostek jakie mozesz uzyc.Charki pisze:Dodatkowe kostki z Power of Darkness i innych czarów z tego co widzę nie wliczają sie do limitu uzywanych na turę kostek.
Co z kostkami pochodzącymi z PS'ów, tokenów i innych przedmiotów jednorazowego użytku?
Korzystając z okazji chciałbym nieśmiało nadmienić, że informacja mówiąca że FCS jest pewniakiem jesli chodzi o PGA jest mocno przesadzona.Scimitar pisze:Kiedy będzie wersja ostateczna przed PGA, bo chcę sobie potestować te kilka wariantów pociętej rozpiski, aby zobaczyć, który mnie satysfakcjonuje
Niestety, temat jest trudny, zyjemy w ciezkich czasach i takie tam Do czego dąże - ano jako organizatorzy PGA stoimy w tym zakresie przed poważnym i trudnym wyborem. Nie bylo jeszcze chyba nigdy w historii sceny turniejowej takiej presji na CS i wyciecie pewnych absurdów, jaka pojawiła sie w ostatnim czasie. CSy wyrastaja jak grzyby po deszczu, swoja latke planuje tez LS, a my - zdajac sobie sprawe z tego ze CS to must-be zeby turniej mial szanse sie udac - musimy podjac ciezka decyzje, co wybrac. Dodatkwo scieraja sie w naszym gronie 2 koncepcje: "utnij wszystko" a'la Furion oraz "utnij tylko DLowe i VCetowe aberracje" a'la opozycja do furiona. Ciezko jest byc poligonem doswiadczalnym (Atol Bikini milo sie co prawda kojarzy, ale tez nie miał łatwo ), dlatego prosimy o jeszcze odrobinkę cierpliwości. W weekend, a w kazdym razie nie pozniej niz w poniedzialek, pojawi sie pelny regulamin wraz z CS.
Przepraszamy wszystkich zainteresowanych za tą drobną opieszałość (w trosce o dobrą rozrywkę!) i prosimy o wyrozumiałość.
Pozdrawiam!
Ostatnio zmieniony 24 paź 2008, o 13:56 przez KOOBA.84, łącznie zmieniany 1 raz.
bo tak.
- Corvus Albus
- Kretozord
- Posty: 1960
- Lokalizacja: Włocławek - Klub Fantasy "FENIX"
Coś takiego znalazłem na Druchii netReincus pisze:I posted this on CN forums as well, but I wanted to get a wider demographic, so here you go!
Love or hate em a lot of tourneys use comp scores. Rate your tourney army's comp and then post if you think it's in line with where the power of your army is at. The idea is to reward players for taking softer armies, standard power armies should fall in the middle range and hard armies should be low in the range. Feel free to comp your other armies too. Keep in mind that our area doesn't allow special characters, so the penalty is steep for using them, but at least they CAN be used.
Max comp score: 40
Average balanced tourney list should fall around 20 +/-5. Higher is softer, lower is harder.
CORE
• 50% or more of total points in core: +5
• 30-50% core: +3
• Less than 10% core: -3
HEROES, SPECIAL, AND RARE
• 2 or less special used (3 or less for high elves): +2
• 3 special used (4 for high elves): +1
• 1 rare used (2 for high elves): +1
• No rare slots used: +3
• Did not use full hero/lord compliment: +1
• Special character: -15 (only from the army book, no PDF/White Dwarf characters)
PSYCOLOGY
• 1 or less unit IoP or Unbreakable (Does not include frenzy): +3
• 1 or less unit stubborn: +1
• 3 or more units cause terror: -4
SHOOTING
• Less than 60 shots put out a turn (does not include war machines, does include mulitshot, for random D weapons, assume average ie 2 for D3 and 3 for D6): +3
• 2 or less slots used for war machines (Includes cauldron of blood, anvil of doom, ect): +3
• 4 or more slots used for war machines: -4
MAGIC
• 9 or less levels of magic (bound items count as 1 level, items and abilities that +1 to cast or add power dice are 1 each): +5
• More than 12 levels of magic: -4
• 7 or less levels of magic defense (Dispel dice are 1 each, dispel scrolls are 1 each, items and powers that give +1 to dispel count as 1 each, items that cause enemy miscasts or to forget a spell count as 1 level if they are one use or 2 levels if not one use, every unit with magic resistance counts as 1 level): +3
• More than 10 levels of magic defense: -3
MISC
• Less than 100 points in magic items and banners (including bloodlines and demonic gifts and icons, assassin powers ect): +5
• More than 300 points in magic items and banners(including bloodlines and demonic gifts and icons): -3
• 1 or less large target: +3
• 3 or more large targets: -4
• 2 or less units with regeneration or 4+ ward save: +3
• 4 or more units with regeneration or 4+ ward save: -4
Lets see those comp scores!
i?Corvus Albus pisze:Coś takiego znalazłem na Druchii net
- Corvus Albus
- Kretozord
- Posty: 1960
- Lokalizacja: Włocławek - Klub Fantasy "FENIX"
i... taka ciekawostka.
nie czytam innych pod forów niz o&g, ale tam powstał temat w którym dyskutujemy co mogło by sie znaleźć w cs w danej armi... proponuje zeby w kazdym pod forum danej armi powstał taki temat, a moderatorzy niech składują najlepsze propozycje, które potem zostaną tutaj przedyskutowane.
Czy pod tym wzgledem night goblin shaman to to samo co goblin shaman lub ork shaman czy nie ?HERO:
- Smoki zajmują slot Rare
- Danego typu herosa nie można wystawić więcej niż dwa razy.
Byłoby afrontem nie napić się z Frontem!
Mam propozycję odnośnie dodatkowych ograniczeń kompozycyjnych względem armii. Chodzi mi o zapis:
- Vampire Lord zajmuje slot Rare i Hero
Z tym obostrzeniem się zgadzam wszak problemem dla przeciwnika jest to że może być to zarazem dobry mag, wojownik i dowódca w jednym.
Jednakże może dać nieco więcej swobody w tworzeniu go i pozwolić na 2 typy ograniczeń względem niego:
- zajmuje slot hero - może wtedy dobrać do 50 pkt. mocy wampirycznych i do 50 pkt. magicznych przedmiotów (czyli jak zwykły wampir).
- zajmuje slot rare - może wtedy dokupić do 100 pkt. mocy i przedmiotów
(czyli jak w podręczniku)
Jeżeli taka możliwość i tak byłaby za dobra dla vampire lorda można zamienić obostrzenia - zawsze zajmuje slot rare, a jeśli przekroczy limit zajmuje slot hero.
Jeśli chodzi o różnorodność rozpisek i ich opłacalnośc w wampirach to zrobiłbym coś z ghoulami. Jeśli jakoś ich nie ograniczać to zawsze będą mieli przewagę nad szkieletami. Kto tylko będzie miał figurki zawsze będzie wolał grać na nich niż na innym corze.
- Vampire Lord zajmuje slot Rare i Hero
Z tym obostrzeniem się zgadzam wszak problemem dla przeciwnika jest to że może być to zarazem dobry mag, wojownik i dowódca w jednym.
Jednakże może dać nieco więcej swobody w tworzeniu go i pozwolić na 2 typy ograniczeń względem niego:
- zajmuje slot hero - może wtedy dobrać do 50 pkt. mocy wampirycznych i do 50 pkt. magicznych przedmiotów (czyli jak zwykły wampir).
- zajmuje slot rare - może wtedy dokupić do 100 pkt. mocy i przedmiotów
(czyli jak w podręczniku)
Jeżeli taka możliwość i tak byłaby za dobra dla vampire lorda można zamienić obostrzenia - zawsze zajmuje slot rare, a jeśli przekroczy limit zajmuje slot hero.
Jeśli chodzi o różnorodność rozpisek i ich opłacalnośc w wampirach to zrobiłbym coś z ghoulami. Jeśli jakoś ich nie ograniczać to zawsze będą mieli przewagę nad szkieletami. Kto tylko będzie miał figurki zawsze będzie wolał grać na nich niż na innym corze.
Wybieram się na PGA CHdecją, w zwiazku z tym mam pytaniee, jak w CSie Furiona traktować strzelającą rankowaną piechotę (blunderbusserów) i hobgobliny (piechota niezapełniająca normalnie slota core)?? Co do core'ów niewielkie mam zróżnicowanie: hobgobliny i warriorsi, ewentualnie warriorzy z blunderbussami (nie jest to oddzielny oddział tylko opcja broni dla warriorów) Pozdro