8 edycja - Pytania 3

Jak zaszarżować trzy oddziały na raz, strzelać z łuku ze sztandarem w ręku i schować przed ostrzałem wielkiego spaślaka w grupie pokurczów.

Moderatorzy: Shino, Lidder, kudłaty, Furion

Zablokowany

Awatar użytkownika
Bałagan
Chuck Norris
Posty: 507

Post autor: Bałagan »

esgaroth pisze:czy banner of eternal flame działa też na impacty i stompy?
na impacty tak
na stompy nie

Awatar użytkownika
esgaroth
Falubaz
Posty: 1251
Lokalizacja: trójmiasto
Kontakt:

Post autor: esgaroth »

czy możliwe jest dosuniecie (close door) przeciwnika na którego szarżuję gdy ja nie mogę domknąć szarzy (tak jak w rulebooku str22) ale gdy przeciwnik jest już uwiązany walka wręcz z innym oddziałem (czyli robiąc close door oddziałem przeciwnika przesunę dwa oddziały)?

Awatar użytkownika
Havelock
Kradziej
Posty: 919
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Havelock »

esgaroth pisze:czy możliwe jest dosuniecie (close door) przeciwnika na którego szarżuję gdy ja nie mogę domknąć szarzy (tak jak w rulebooku str22) ale gdy przeciwnik jest już uwiązany walka wręcz z innym oddziałem (czyli robiąc close door oddziałem przeciwnika przesunę dwa oddziały)?
nie ma takiej opcji, chyba jest to niemożliwa szarża ale nie jestem pewien


jakie jest polskie tłumaczenie Ironcurse Icon? ten przedmiot co daje warda 6+ od maszynek
Ludvik pisze:Wystawianie np. Black Knightów jako Blood Knightów uważam za osobistą obrazę

Awatar użytkownika
Furion
Postownik Niepospolity
Posty: 5711
Lokalizacja: Gorzów Wlkp. "Rogaty Szczur"

Post autor: Furion »

esgaroth pisze:czy możliwe jest dosuniecie (close door) przeciwnika na którego szarżuję gdy ja nie mogę domknąć szarzy (tak jak w rulebooku str22) ale gdy przeciwnik jest już uwiązany walka wręcz z innym oddziałem (czyli robiąc close door oddziałem przeciwnika przesunę dwa oddziały)?
Nie, jest to wtedy szarża niemożliwa / spalona.

pozdrawiam
Furion

Awatar użytkownika
esgaroth
Falubaz
Posty: 1251
Lokalizacja: trójmiasto
Kontakt:

Post autor: esgaroth »

szarżuje na treemana obok którego w odległości 1" stoi drugi treeman, nie mogę wprowadzić maksymalnej liczby modeli do walki wręcz bo bym się zetknął z drugim treemanem,
- czy w takiej sytuacji olewamy maksymalizacje i dostawiam 2 ogry do treemana zamiast trzech,
- czy może treeman domyka szarże zamiast moich ogrów tak aby zmaksymalizować modele w walce wręcz
która zasada jest ważniejsza?

Awatar użytkownika
Furion
Postownik Niepospolity
Posty: 5711
Lokalizacja: Gorzów Wlkp. "Rogaty Szczur"

Post autor: Furion »

esgaroth pisze:szarżuje na treemana obok którego w odległości 1" stoi drugi treeman, nie mogę wprowadzić maksymalnej liczby modeli do walki wręcz bo bym się zetknął z drugim treemanem,
- czy w takiej sytuacji olewamy maksymalizacje i dostawiam 2 ogry do treemana zamiast trzech,
- czy może treeman domyka szarże zamiast moich ogrów tak aby zmaksymalizować modele w walce wręcz
która zasada jest ważniejsza?
Dostawiasz mniej modeli do walki. Na dwa oddziały szarżujesz tylko wtedy, kiedy jest "no way at all completing the charge".

Awatar użytkownika
JaceK
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3672
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: JaceK »

JaceK pisze:2 pytania:
1) trwa pojedynek bohatera solo z bohaterem w oddziale. W bohatera solo szarżuje banshee. Czy może krzyknąć w pojedynek?
2) ta sama sytuacja, ale zamiast Banshee jest rydwan. Co z impaktami.

Odp. na pytanie 2 znalazłem w Euro Faqu, ale może u nas jest w tej kwestii inaczej?
Proszę o odwołania do faqów/errat/zapisów BRB.
Jeszcze raz, poproszę o pomoc.
Bearded Unclean 'Un pisze:Fuck, będe miał na pieńku z Drobnymi Wałeczkami :)
Obrazek

Awatar użytkownika
Furion
Postownik Niepospolity
Posty: 5711
Lokalizacja: Gorzów Wlkp. "Rogaty Szczur"

Post autor: Furion »

Opis krzyku banshetki proszę!

misha
Wielki Nieczysty Spamer
Posty: 6586
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: misha »

Ghostly Howl:
A Ghostly Howl is a special attack that can be used against a single enemy unit in the Shooting phase, even if the Tomb Banshee has marched, charged, or is engaged in Close Combat. This attack has a range of 8” and needs line of sight to its target. If the Tomb Banshee is engaged in combat, her Ghostly Howl can only target an enemy unit in base contact.

To resolve Ghostly Howl, roll 2D6 +2. For each point by which the result exceeds the target’s unit’s Leadership, the target unit suffers 1 Wound with no armour saves allowed. Wounds from Ghostly Howl are magical attacks and are distributed if from shooting.
opisy zasad VC są w dziale VC w przyklejonym temacie jakby ktoś potrzebował na przyszłość.

@Esgaroth
sprawdź 2-3 poprzednie strony, ten sam temat się przewijał jakoś z podobnym przykładem.
Klub Adeptus Mechanicus http://admech.club Warszawa, Okęcie, Al Krakowska
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A

Awatar użytkownika
esgaroth
Falubaz
Posty: 1251
Lokalizacja: trójmiasto
Kontakt:

Post autor: esgaroth »

Furion pisze:
esgaroth pisze:szarżuje na treemana obok którego w odległości 1" stoi drugi treeman, nie mogę wprowadzić maksymalnej liczby modeli do walki wręcz bo bym się zetknął z drugim treemanem,
- czy w takiej sytuacji olewamy maksymalizacje i dostawiam 2 ogry do treemana zamiast trzech,
- czy może treeman domyka szarże zamiast moich ogrów tak aby zmaksymalizować modele w walce wręcz
która zasada jest ważniejsza?
Dostawiasz mniej modeli do walki. Na dwa oddziały szarżujesz tylko wtedy, kiedy jest "no way at all completing the charge".
tak kumam, to mi wytłumaczyłeś ze praktycznie nie możliwa jest szarża na dwa cele,
ale chodzi mi o to czy dostawiam mniej modeli, czy może aby spełnić zasadę maksymalizacji modeli nie domykam szarzy a domyka ja zaszarzowany treeman?

Awatar użytkownika
Byro
Niszczyciel Światów
Posty: 4058
Lokalizacja: Wudzyn - Ostland

Post autor: Byro »

Co do banshee i rydwanu.
Stricte RAW'owo powiedziałbym, że krzyknąć może, ale impacty nie wchodzą.
Uzasadnienie:
W opisie challengu jest zakaz wykonywania ataków w rundzie close combat w pojedynkujących się. Nawet w akapicie "Round Two?" jest jasno mowa o close combat.
Impacty wchodzą w close combat, więc nie mogą być w dany cel - krzyk jest w fazie strzelania, więc siłą rzeczy obchodzi ten zakaz.

Kwestię logiki takiego podziału zostawiam mądrzejszym :)
Coma pisze:I po co czytasz komentarze sfrustrowanych miernot?
Niech się durnie trują jadem, oszczędź sobie złego.

Awatar użytkownika
Furion
Postownik Niepospolity
Posty: 5711
Lokalizacja: Gorzów Wlkp. "Rogaty Szczur"

Post autor: Furion »

esgaroth pisze:
Furion pisze:
esgaroth pisze:szarżuje na treemana obok którego w odległości 1" stoi drugi treeman, nie mogę wprowadzić maksymalnej liczby modeli do walki wręcz bo bym się zetknął z drugim treemanem,
- czy w takiej sytuacji olewamy maksymalizacje i dostawiam 2 ogry do treemana zamiast trzech,
- czy może treeman domyka szarże zamiast moich ogrów tak aby zmaksymalizować modele w walce wręcz
która zasada jest ważniejsza?
Dostawiasz mniej modeli do walki. Na dwa oddziały szarżujesz tylko wtedy, kiedy jest "no way at all completing the charge".
tak kumam, to mi wytłumaczyłeś ze praktycznie nie możliwa jest szarża na dwa cele,
ale chodzi mi o to czy dostawiam mniej modeli, czy może aby spełnić zasadę maksymalizacji modeli nie domykam szarzy a domyka ja zaszarzowany treeman?
domykanie szarżowanego robisz wtedy, kiedy szarżujący nie może skończyć szarży. To, że wprowadzi mniej modeli do walki to nie jest wystarczający powód, by szarżowany robił close the door.

pozdrawiam
Furion

Awatar użytkownika
esgaroth
Falubaz
Posty: 1251
Lokalizacja: trójmiasto
Kontakt:

Post autor: esgaroth »

ok, dzięks!

Awatar użytkownika
Jasif
Masakrator
Posty: 2978

Post autor: Jasif »

Czy kółko skaveńskie, które wypadło z overruna za stół może po powrocie zaszarżować?
Zasada reinforcement mówi tylko, że oddział stracił okazję do zadeklarowania szarży. Czy w takim razie losowy movement, który doprowadza kółko do styku z wrogiem będzie szarżą?
paulinka17 pisze:Mówiłem, jabaniutki nawet oczka zmrużył z rozkoszy.
Dziedzic pisze:JH i UD razem, piekło zamarzło i serce Szaitisa pękło.

Awatar użytkownika
Byro
Niszczyciel Światów
Posty: 4058
Lokalizacja: Wudzyn - Ostland

Post autor: Byro »

A czy przypadkiem reinforcement nie wraca w remaining moves, podczas gdy random movement jest w compulsory moves?
Coma pisze:I po co czytasz komentarze sfrustrowanych miernot?
Niech się durnie trują jadem, oszczędź sobie złego.

buniek
Chuck Norris
Posty: 443

Post autor: buniek »

1. Czy jeżeli w reakcji na szarżę zrobię stand and shoot i zabiję ponad 25% szarżujacego oddziału to ten oddiał normalnie zdaje panikę i jeżeli nie zda to ucieka?

2. Jeżeli sytuacja opisana w pkt 1 jest prawdą to szarżujący oddzial ucieka od punktu w którym rozpoczynał szarżę?

3. Co sie dzieje, jak mam oddział z frenzy, który niez dał ld i musi szarżować na najbliższego widocznego wroga jeżeli:

a) w polu widzenia nie ma żadnych wrogów
b) cal przed ni stoji zaprzyjaźniony oddział, ustawiony w taki sposób ze nasz szarżujący oddział nie ma fizycznej możliwości wywheelowania tak, by ominąć stojącego mu przed nosem sojusznika

4. Oddiał z frenzy zabił wroga robi overrun ale cal za zabitym wrogiem stała sojusznicza jednostka blokująca droge overruna

Awatar użytkownika
Azurix
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3007
Lokalizacja: Łódź Klub:"Ośmiornica Łódzka" Stowarzyszenie:"Wargaming"

Post autor: Azurix »

buniek pisze:1. Czy jeżeli w reakcji na szarżę zrobię stand and shoot i zabiję ponad 25% szarżujacego oddziału to ten oddiał normalnie zdaje panikę i jeżeli nie zda to ucieka?

2. Jeżeli sytuacja opisana w pkt 1 jest prawdą to szarżujący oddzial ucieka od punktu w którym rozpoczynał szarżę?

3. Co sie dzieje, jak mam oddział z frenzy, który niez dał ld i musi szarżować na najbliższego widocznego wroga jeżeli:

a) w polu widzenia nie ma żadnych wrogów
b) cal przed ni stoji zaprzyjaźniony oddział, ustawiony w taki sposób ze nasz szarżujący oddział nie ma fizycznej możliwości wywheelowania tak, by ominąć stojącego mu przed nosem sojusznika

4. Oddiał z frenzy zabił wroga robi overrun ale cal za zabitym wrogiem stała sojusznicza jednostka blokująca droge overruna
1. Tak
2. Tak
3. a) i b) Berserk z Frenzy ma zastosowanie tylko gdy szarża jest możliwa. Jak coś blokuje oddział lub nie ma nic w polu widzenia, to chyba logiczne, że szarża nie jest możliwa.
4. Zatrzymuje się 1" od tej sojuszniczej jednostki, biegnąc po prostej przed siebie, zakładając, że na kostkach jest wystarczający zasięg aby dotrzeć do tej jednostki.
III Zasada Dynamiki Newtona - Aktualizacja 2013: "Gdy menel jedzie tramwajem, to tramwaj jedzie menelem" :lol:

Obrazek

Obrazek

buniek
Chuck Norris
Posty: 443

Post autor: buniek »

Dzięki :)

Awatar użytkownika
Azgaroth
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3248
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Azgaroth »

Być może głupie pytanie ale wolę się upewnić - Jeśli mamy jednostkę która ma BS 3, strzela po ruchu, na daleki zasięg (a więc trafia na 6+) i ma poisony na 5+ to rozumiem, że te poisony z "5" na kostkach także wchodzą (mimo że trafia na 6+) ?

Zablokowany