czyli goblin na giant squigu w hoppersach u orkow nigdy nie opusci tej jednostki?
Pytania o magię v 2.0
Moderatorzy: Shino, Lidder, kudłaty, Furion
Re: Pytania o magię v 2.0
oj prawda
czyli goblin na giant squigu w hoppersach u orkow nigdy nie opusci tej jednostki?
            
			
									
									czyli goblin na giant squigu w hoppersach u orkow nigdy nie opusci tej jednostki?
Klub Adeptus Mechanicus http://admech.club Warszawa, Okęcie, Al Krakowska
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A
						Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A
- Arbiter Elegancji
 - Niszczyciel Światów
 - Posty: 4807
 - Lokalizacja: Warszawa
 
wygląda na to że tak.
na str 101 opisane jest że heros może opuścić unit na dwa sposoby: 1. wyszarżowując lub 2 "during the remaining Moves sub-phase"
            
			
									
									na str 101 opisane jest że heros może opuścić unit na dwa sposoby: 1. wyszarżowując lub 2 "during the remaining Moves sub-phase"
Barbarossa pisze:Piszesz o pozytywnych wypowiedziach ludzi z Heelenhammera, którzy "zjedli zęby na WFB" - sorry, ale zęby na WFB to zjadłem ja, a to są angielscy gracze, których wiele razy bez problemów rozjeżdżaliśmy bo nigdy nie ogarniali na takim poziomie, jak top w Polsce. Ci ludzie nie są dla mnie ekspertami, to leszcze z podcastem..
mag rzuca czar z domeny życia i wysada się na nim
czy może uleczyć sobie ranę zadaną ifką z sygnatury szkoły życia?
            
			
									
									czy może uleczyć sobie ranę zadaną ifką z sygnatury szkoły życia?
https://www.youtube.com/watch?v=m3pqEA5AXTE#t=33
posłuchaj tego islamofilu.....
http://www.youtube.com/watch?v=CMEwoGGL6dg
"nie dyskutuj z głupcem, sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem"
						posłuchaj tego islamofilu.....
http://www.youtube.com/watch?v=CMEwoGGL6dg
"nie dyskutuj z głupcem, sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem"
Okej 400 post!:) wygląda to tak: rzucasz czar, wypadła ifki ale najpierw efekt czaru, później atrybut, na końcu efekt ifki. Czyli możesz się najpierw uleczyc.
            
			
									
									"Jak ja nie cierpię Vampirów"Wind Sower pisze:Nawet w średniowieczu papież nerfił strzelanie.
najpierw wchodzi czar, nastepnie atrybut i dopiero po wszystkim sprawdza sie miscasta.
--- edit ---
ninja Janus byl pierwszy
            
			
									
									--- edit ---
ninja Janus byl pierwszy
DragoMir pisze:Jaka kurna nekromancja? Krasie nie używają magii ogarze! To nie Dragon age!Vallarr pisze:Dopiero zobaczylem date pierwszego posta. Nekromancja krasi to zboczenie
trochę pytanie co jest ważniejsze, bo
opis Leaving the Unit w dziale z Characters mówi, że postać opuszcza oddział w fazie Remaining Moves
Opisy popychaczek (nie tylko VC) mówią, że oddział rusza się tak jak w fazie Remaining Moves.
Nie zmienia to faktu, że nie jesteśmy w odpowiedniej fazie, żeby opuścić oddział.
Powiedziałbym, że nie powinien móc wyjść z oddziału w fazie magii.
Tak jak np heros z Random Movement na Giant Squigu nigdy nie opuści Hoppersów
 w Compulsory Movement.
            
			
									
									opis Leaving the Unit w dziale z Characters mówi, że postać opuszcza oddział w fazie Remaining Moves
Opisy popychaczek (nie tylko VC) mówią, że oddział rusza się tak jak w fazie Remaining Moves.
Nie zmienia to faktu, że nie jesteśmy w odpowiedniej fazie, żeby opuścić oddział.
Powiedziałbym, że nie powinien móc wyjść z oddziału w fazie magii.
Tak jak np heros z Random Movement na Giant Squigu nigdy nie opuści Hoppersów
Klub Adeptus Mechanicus http://admech.club Warszawa, Okęcie, Al Krakowska
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A
						Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A
A ja bym się nie zgodził. W chwili rzucania zaklęcia bohater jest częścią jednostki(str 99 i koniec strony 100) i może wykonać ruch do 8cali tak jak jednostka. Nigdzie nie jest napisane, że musi ruch dokończyć z jednostką, lub że jest traktowany jako osobny cel zaklęcia - inaczej Pit of Shades lub inne 13tki nie działałyby na bohaterów.
Jest tylko jedna wątpliwość, ale uważam ,że dotyczy zaklęć typu remains in play lub innych zaklęć o przedłużanym działaniu - na stronie 97 w akapicie spells jest zagadkowe stwierdzenie - "as long, as he remains part of the unit, and the spell lasts" - tu najpewniej chodzi o efekty remains in play, lub utrzymujące się do określonej w zaklęciu fazy.
Popychaczki są augumentami, które rozstrzygane są natychmiast po udanym rzuceniu, i z ewentualnego efektu korzysta się od razu. Jednakże, w wampirzej popychaczce dodatkowym efektem trwającym dłużej niż ruch na 8 cali, jest przerzut nietrafionych ataków - ten efekt jest przedłużony do początku następnej fazy magi wampirów, i jeśli bohater użyje popychaczki by wyjść z oddziału, traci ten efekt, bo nie będzie z jednostką na którą popychaczkę rzucono (powiedzmy zombiaki jakieś). Jednakże, w chwili rzucania zaklęcia, bohater i jednostka są traktowani jak jedno - i uzyskują ruch na 8cali. Co z nim zrobią, zależy od gracza.
Jednostki wykonują ruch jak by były w fazie remaining moves, - te stwierdzenie jest po to, aby jednostka poruszyła się według normalnych zasad poruszania się jednostek w remaining moves, a aby uniemożliwić np. szarże lub normalny ruch dla jednostek podlegającym ruchom wymuszonym. Jeśli czar umożliwia ruch tak jak w fazie remaining moves, możesz wykonać do 8 cali dowolny manewr który w tej fazie jest dozwolony.
W przypadku popychaczek to poszedlbym dalej. Niekoniecznie popychaczki powinny np. na squigi działać - w końcu ta konkretna jednostka uzyska ruch tak jak w remaining moves, kiedy w tej fazie nie mogłaby się poruszyć - po prostu nie porusza się na zasadach normalnych, tylko compulsory.
            
			
									
									
						Jest tylko jedna wątpliwość, ale uważam ,że dotyczy zaklęć typu remains in play lub innych zaklęć o przedłużanym działaniu - na stronie 97 w akapicie spells jest zagadkowe stwierdzenie - "as long, as he remains part of the unit, and the spell lasts" - tu najpewniej chodzi o efekty remains in play, lub utrzymujące się do określonej w zaklęciu fazy.
Popychaczki są augumentami, które rozstrzygane są natychmiast po udanym rzuceniu, i z ewentualnego efektu korzysta się od razu. Jednakże, w wampirzej popychaczce dodatkowym efektem trwającym dłużej niż ruch na 8 cali, jest przerzut nietrafionych ataków - ten efekt jest przedłużony do początku następnej fazy magi wampirów, i jeśli bohater użyje popychaczki by wyjść z oddziału, traci ten efekt, bo nie będzie z jednostką na którą popychaczkę rzucono (powiedzmy zombiaki jakieś). Jednakże, w chwili rzucania zaklęcia, bohater i jednostka są traktowani jak jedno - i uzyskują ruch na 8cali. Co z nim zrobią, zależy od gracza.
Jednostki wykonują ruch jak by były w fazie remaining moves, - te stwierdzenie jest po to, aby jednostka poruszyła się według normalnych zasad poruszania się jednostek w remaining moves, a aby uniemożliwić np. szarże lub normalny ruch dla jednostek podlegającym ruchom wymuszonym. Jeśli czar umożliwia ruch tak jak w fazie remaining moves, możesz wykonać do 8 cali dowolny manewr który w tej fazie jest dozwolony.
Dokładnie. Ciekawe jak się do takiej jednostki dołącza, poza wystawianiem tego razem.Tak jak np heros z Random Movement na Giant Squigu nigdy nie opuści Hoppersóww Compulsory Movement.
W przypadku popychaczek to poszedlbym dalej. Niekoniecznie popychaczki powinny np. na squigi działać - w końcu ta konkretna jednostka uzyska ruch tak jak w remaining moves, kiedy w tej fazie nie mogłaby się poruszyć - po prostu nie porusza się na zasadach normalnych, tylko compulsory.
nie ma to jak zrozumieć pytanieJanus pisze:Okej 400 post!:) wygląda to tak: rzucasz czar, wypadła ifki ale najpierw efekt czaru, później atrybut, na końcu efekt ifki. Czyli możesz się najpierw uleczyc.
czyli rany zadanej efektem ifki nie da się wyleczyć czarem który spowodował ifke
https://www.youtube.com/watch?v=m3pqEA5AXTE#t=33
posłuchaj tego islamofilu.....
http://www.youtube.com/watch?v=CMEwoGGL6dg
"nie dyskutuj z głupcem, sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem"
						posłuchaj tego islamofilu.....
http://www.youtube.com/watch?v=CMEwoGGL6dg
"nie dyskutuj z głupcem, sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem"
@asmodai
RB mówi jasno, że opuszczać oddział można w fazie Remainign Moves
ruch fazie magii tak jak w fazie remaining nie spełnia warunku fazy, jakby to głupio nie wyglądało
nie zna znaczenia co to za czar i jaki typ, wspomniane przez ciebie czary zabijające nie mają nic w temacie
oddział może się ruszyć przecież normalnie, ale bohater podlega zasadom z RB więc sam wyjść nie może
takie moje zdanie na podstawie RB
dołączanie do oddziału to inna bajka
            
			
									
									RB mówi jasno, że opuszczać oddział można w fazie Remainign Moves
ruch fazie magii tak jak w fazie remaining nie spełnia warunku fazy, jakby to głupio nie wyglądało
nie zna znaczenia co to za czar i jaki typ, wspomniane przez ciebie czary zabijające nie mają nic w temacie
oddział może się ruszyć przecież normalnie, ale bohater podlega zasadom z RB więc sam wyjść nie może
takie moje zdanie na podstawie RB
dołączanie do oddziału to inna bajka
Klub Adeptus Mechanicus http://admech.club Warszawa, Okęcie, Al Krakowska
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A
						Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A
- Azurix
 - Szef Wszystkich Szefów
 - Posty: 3007
 - Lokalizacja: Łódź Klub:"Ośmiornica Łódzka" Stowarzyszenie:"Wargaming"
 
Czy jeśli rzucę Popychaczkę na Hexy, to oni muszą Wheelować, jak każda normalna jednostka, czy też mogą się poruszać Reformami jak Fast? Jak to się ma do zakazu Reorganizacji z wszelakich Popychaczek? 
            
			
									
									
						jedynie uscislenie mowi ze nie moga reformow, wiec fasty tez, mimo swojej zasady specjalnej fast cavalry i FAQ ktore precyzuje jak ma sie poruszać fast -> podnosisz i przestawiasz w dowolne miejsce w zasięgu ruchu
imo bez sensu bo to łamie zasady ruchu z RB, ale pewnie się nie znam i LS wiedziala lepiej
 zmieniając zasady napisane przez GW
            
			
									
									imo bez sensu bo to łamie zasady ruchu z RB, ale pewnie się nie znam i LS wiedziala lepiej
Klub Adeptus Mechanicus http://admech.club Warszawa, Okęcie, Al Krakowska
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A
						Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A
- Azurix
 - Szef Wszystkich Szefów
 - Posty: 3007
 - Lokalizacja: Łódź Klub:"Ośmiornica Łódzka" Stowarzyszenie:"Wargaming"
 
Pytam się, bo w wypadku braku możliwości robienia Reformów, taki "Popychany" z Magii oddział Hexów ma okazję zadać dodatkowe Hity (poza Fazą Ruchu), jedynie zaczynając Fazę Magii maksymalnie jakieś 4" od oddziału przeciwnika i to też w idealnych warunkach. Lipa trochę z tym jest 
            
			
									
									
						Właśnie wygląda głupio, i co więcej wydaje się niezłą nadinterpretacją zasad, służącą ograniczaniu zaklęć, które dają prawo do dodatkowego ruchu. Opis zaklęcia jest dosyć precyzyjny - oddział uzyskuje prawo do ruchu na zasadach remaining moves. Może więc wykonać dowolny manewr dozwolony w tej fazie - od prostych wheelów po reformy, wyłażenie z oddziałów i inne - pod warunkiem nie przekraczania w ruchu 8"(ograniczenie zaklęcia) i wykonania ruchu na zasadach remaining moves(ograniczenie ruchu do "zwykłego ruchu" a nie np.szarży).RB mówi jasno, że opuszczać oddział można w fazie Remainign Moves
ruch fazie magii tak jak w fazie remaining nie spełnia warunku fazy, jakby to głupio nie wyglądało
I tak na koniec - bohater może opuścić oddział w innej fazie - w czasie szarży np(podręcznik str.101) - wyszarżowując z jednostki która nie szarżuje bo np. nie chce. Akapit Leaving the unit nie precyzuje, że oddział może opuścić oddział TYLKO w czasie fazy remaining moves, tylko opuszcza go poprzez ZWYKŁY RUCH(który właśnie dostał z popychaczki) - tu patrz opis wykonania manewru. Jedyne widoczne ograniczenie jest tylko w przypadku, kiedy jednostka w której jest z jakichś powodów nie może się poruszyć.
AB jest nadrzędny do RB. Oficjalna wykładnia GW. Mogli się pomylić, lub obcięcie zasady lub jej ograniczenie jest celowe. Turniejowo ogranicza się wiele dozwolonych zasad jeśli mogą spowodować zakłócenie balansu między armiami - z założenia turnieje planuje się pod fair play, i obcina powergaming. Z efektem jest...różnie.imo bez sensu bo to łamie zasady ruchu z RB
Śmiem twierdzić, że uściślenia LS to takie "house rules" używane na turniejach organizowanych pod patronatem LS.
Niekoniecznie - nikt nie jest nieomylnyLS wiedziala lepiej
					Ostatnio zmieniony 25 lis 2013, o 10:34 przez Asmodai, łącznie zmieniany 1 raz.
									
			
									
						nie szukaj logiki w tej grze szkoda na to nerwow 
 droga zen i akceptacja tej słabości pozwoli bardziej cieszyć się grą a nie zastanawiać się nad kompetencjami autorów
            
			
									
									Klub Adeptus Mechanicus http://admech.club Warszawa, Okęcie, Al Krakowska
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A
						Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A
Własnie się nie wkurzam. Wertuje podręcznik i mam wrażenie, że jest jednym z bardziej sensownych - widziałem zasady od 6tej edycji - ta jest chyba najbardziej strawna.nie szukaj logiki w tej grze szkoda na to nerwow
Bardziej mieszają wszelkiego typu uściślenia.


