Pytania o magię v 2.0

Jak zaszarżować trzy oddziały na raz, strzelać z łuku ze sztandarem w ręku i schować przed ostrzałem wielkiego spaślaka w grupie pokurczów.

Moderatorzy: Shino, Lidder, kudłaty, Furion

ODPOWIEDZ
misha
Wielki Nieczysty Spamer
Posty: 6586
Lokalizacja: Warszawa

Re: Pytania o magię v 2.0

Post autor: misha »

oj prawda
czyli goblin na giant squigu w hoppersach u orkow nigdy nie opusci tej jednostki? :roll:
Klub Adeptus Mechanicus http://admech.club Warszawa, Okęcie, Al Krakowska
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A

Awatar użytkownika
Arbiter Elegancji
Niszczyciel Światów
Posty: 4807
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Arbiter Elegancji »

wygląda na to że tak.
na str 101 opisane jest że heros może opuścić unit na dwa sposoby: 1. wyszarżowując lub 2 "during the remaining Moves sub-phase"
Barbarossa pisze:Piszesz o pozytywnych wypowiedziach ludzi z Heelenhammera, którzy "zjedli zęby na WFB" - sorry, ale zęby na WFB to zjadłem ja, a to są angielscy gracze, których wiele razy bez problemów rozjeżdżaliśmy bo nigdy nie ogarniali na takim poziomie, jak top w Polsce. Ci ludzie nie są dla mnie ekspertami, to leszcze z podcastem..

Awatar użytkownika
Szamot
Masakrator
Posty: 2428
Lokalizacja: Spawalnie Potępionych

Post autor: Szamot »

pytanie chyba bardziej podlegające magii:

czy scroll of shielding(daje warda na 4+ na wound od jednego casta), kumuluje się z MR?

Awatar użytkownika
Grolshek
Administrator
Posty: 7831
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Grolshek »

Bojek pisze:pytanie chyba bardziej podlegające magii:

czy scroll of shielding(daje warda na 4+ na wound od jednego casta), kumuluje się z MR?
Oczywiście tak.
Spróbuj lepszej gry: boltaction.pl

Awatar użytkownika
Szamot
Masakrator
Posty: 2428
Lokalizacja: Spawalnie Potępionych

Post autor: Szamot »

Grolshek pisze:
Bojek pisze:pytanie chyba bardziej podlegające magii:

czy scroll of shielding(daje warda na 4+ na wound od jednego casta), kumuluje się z MR?
Oczywiście tak.
dziękuję za szybką odpowiedź :)

Awatar użytkownika
Morog
Falubaz
Posty: 1318
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Morog »

mag rzuca czar z domeny życia i wysada się na nim
czy może uleczyć sobie ranę zadaną ifką z sygnatury szkoły życia?
https://www.youtube.com/watch?v=m3pqEA5AXTE#t=33

posłuchaj tego islamofilu.....
http://www.youtube.com/watch?v=CMEwoGGL6dg

"nie dyskutuj z głupcem, sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem"

Awatar użytkownika
Janus
Masakrator
Posty: 2064
Lokalizacja: Nordin Warszawa

Post autor: Janus »

Okej 400 post!:) wygląda to tak: rzucasz czar, wypadła ifki ale najpierw efekt czaru, później atrybut, na końcu efekt ifki. Czyli możesz się najpierw uleczyc.
Obrazek
Wind Sower pisze:Nawet w średniowieczu papież nerfił strzelanie.
"Jak ja nie cierpię Vampirów"

Awatar użytkownika
Morsereg
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3079

Post autor: Morsereg »

najpierw wchodzi czar, nastepnie atrybut i dopiero po wszystkim sprawdza sie miscasta.

--- edit ---
ninja Janus byl pierwszy ;)
DragoMir pisze:
Vallarr pisze:Dopiero zobaczylem date pierwszego posta. Nekromancja krasi to zboczenie :evil:
Jaka kurna nekromancja? Krasie nie używają magii ogarze! To nie Dragon age!

Awatar użytkownika
lonit
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 174

Post autor: lonit »

Czy rzucając wampirzą popychaczkę na oddział zawierający bohatera, można tym bohaterem wyjść z oddziału?

misha
Wielki Nieczysty Spamer
Posty: 6586
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: misha »

trochę pytanie co jest ważniejsze, bo
opis Leaving the Unit w dziale z Characters mówi, że postać opuszcza oddział w fazie Remaining Moves

Opisy popychaczek (nie tylko VC) mówią, że oddział rusza się tak jak w fazie Remaining Moves.
Nie zmienia to faktu, że nie jesteśmy w odpowiedniej fazie, żeby opuścić oddział.

Powiedziałbym, że nie powinien móc wyjść z oddziału w fazie magii.
Tak jak np heros z Random Movement na Giant Squigu nigdy nie opuści Hoppersów :) w Compulsory Movement.
Klub Adeptus Mechanicus http://admech.club Warszawa, Okęcie, Al Krakowska
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A

Asmodai
Chuck Norris
Posty: 422

Post autor: Asmodai »

A ja bym się nie zgodził. W chwili rzucania zaklęcia bohater jest częścią jednostki(str 99 i koniec strony 100) i może wykonać ruch do 8cali tak jak jednostka. Nigdzie nie jest napisane, że musi ruch dokończyć z jednostką, lub że jest traktowany jako osobny cel zaklęcia - inaczej Pit of Shades lub inne 13tki nie działałyby na bohaterów.
Jest tylko jedna wątpliwość, ale uważam ,że dotyczy zaklęć typu remains in play lub innych zaklęć o przedłużanym działaniu - na stronie 97 w akapicie spells jest zagadkowe stwierdzenie - "as long, as he remains part of the unit, and the spell lasts" - tu najpewniej chodzi o efekty remains in play, lub utrzymujące się do określonej w zaklęciu fazy.
Popychaczki są augumentami, które rozstrzygane są natychmiast po udanym rzuceniu, i z ewentualnego efektu korzysta się od razu. Jednakże, w wampirzej popychaczce dodatkowym efektem trwającym dłużej niż ruch na 8 cali, jest przerzut nietrafionych ataków - ten efekt jest przedłużony do początku następnej fazy magi wampirów, i jeśli bohater użyje popychaczki by wyjść z oddziału, traci ten efekt, bo nie będzie z jednostką na którą popychaczkę rzucono (powiedzmy zombiaki jakieś). Jednakże, w chwili rzucania zaklęcia, bohater i jednostka są traktowani jak jedno - i uzyskują ruch na 8cali. Co z nim zrobią, zależy od gracza.
Jednostki wykonują ruch jak by były w fazie remaining moves, - te stwierdzenie jest po to, aby jednostka poruszyła się według normalnych zasad poruszania się jednostek w remaining moves, a aby uniemożliwić np. szarże lub normalny ruch dla jednostek podlegającym ruchom wymuszonym. Jeśli czar umożliwia ruch tak jak w fazie remaining moves, możesz wykonać do 8 cali dowolny manewr który w tej fazie jest dozwolony.
Tak jak np heros z Random Movement na Giant Squigu nigdy nie opuści Hoppersów :) w Compulsory Movement.
Dokładnie. Ciekawe jak się do takiej jednostki dołącza, poza wystawianiem tego razem.
W przypadku popychaczek to poszedlbym dalej. Niekoniecznie popychaczki powinny np. na squigi działać - w końcu ta konkretna jednostka uzyska ruch tak jak w remaining moves, kiedy w tej fazie nie mogłaby się poruszyć - po prostu nie porusza się na zasadach normalnych, tylko compulsory.

Awatar użytkownika
Morog
Falubaz
Posty: 1318
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Morog »

Janus pisze:Okej 400 post!:) wygląda to tak: rzucasz czar, wypadła ifki ale najpierw efekt czaru, później atrybut, na końcu efekt ifki. Czyli możesz się najpierw uleczyc.
nie ma to jak zrozumieć pytanie :D
czyli rany zadanej efektem ifki nie da się wyleczyć czarem który spowodował ifke
https://www.youtube.com/watch?v=m3pqEA5AXTE#t=33

posłuchaj tego islamofilu.....
http://www.youtube.com/watch?v=CMEwoGGL6dg

"nie dyskutuj z głupcem, sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem"

misha
Wielki Nieczysty Spamer
Posty: 6586
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: misha »

@asmodai
RB mówi jasno, że opuszczać oddział można w fazie Remainign Moves
ruch fazie magii tak jak w fazie remaining nie spełnia warunku fazy, jakby to głupio nie wyglądało

nie zna znaczenia co to za czar i jaki typ, wspomniane przez ciebie czary zabijające nie mają nic w temacie :)
oddział może się ruszyć przecież normalnie, ale bohater podlega zasadom z RB więc sam wyjść nie może
takie moje zdanie na podstawie RB

dołączanie do oddziału to inna bajka
Klub Adeptus Mechanicus http://admech.club Warszawa, Okęcie, Al Krakowska
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A

Awatar użytkownika
Azurix
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3007
Lokalizacja: Łódź Klub:"Ośmiornica Łódzka" Stowarzyszenie:"Wargaming"

Post autor: Azurix »

Czy jeśli rzucę Popychaczkę na Hexy, to oni muszą Wheelować, jak każda normalna jednostka, czy też mogą się poruszać Reformami jak Fast? Jak to się ma do zakazu Reorganizacji z wszelakich Popychaczek? :?
III Zasada Dynamiki Newtona - Aktualizacja 2013: "Gdy menel jedzie tramwajem, to tramwaj jedzie menelem" :lol:

Obrazek

Obrazek

misha
Wielki Nieczysty Spamer
Posty: 6586
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: misha »

jedynie uscislenie mowi ze nie moga reformow, wiec fasty tez, mimo swojej zasady specjalnej fast cavalry i FAQ ktore precyzuje jak ma sie poruszać fast -> podnosisz i przestawiasz w dowolne miejsce w zasięgu ruchu

imo bez sensu bo to łamie zasady ruchu z RB, ale pewnie się nie znam i LS wiedziala lepiej :P zmieniając zasady napisane przez GW
Klub Adeptus Mechanicus http://admech.club Warszawa, Okęcie, Al Krakowska
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A

Awatar użytkownika
Azurix
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3007
Lokalizacja: Łódź Klub:"Ośmiornica Łódzka" Stowarzyszenie:"Wargaming"

Post autor: Azurix »

Pytam się, bo w wypadku braku możliwości robienia Reformów, taki "Popychany" z Magii oddział Hexów ma okazję zadać dodatkowe Hity (poza Fazą Ruchu), jedynie zaczynając Fazę Magii maksymalnie jakieś 4" od oddziału przeciwnika i to też w idealnych warunkach. Lipa trochę z tym jest :?
III Zasada Dynamiki Newtona - Aktualizacja 2013: "Gdy menel jedzie tramwajem, to tramwaj jedzie menelem" :lol:

Obrazek

Obrazek

Asmodai
Chuck Norris
Posty: 422

Post autor: Asmodai »

RB mówi jasno, że opuszczać oddział można w fazie Remainign Moves
ruch fazie magii tak jak w fazie remaining nie spełnia warunku fazy, jakby to głupio nie wyglądało
Właśnie wygląda głupio, i co więcej wydaje się niezłą nadinterpretacją zasad, służącą ograniczaniu zaklęć, które dają prawo do dodatkowego ruchu. Opis zaklęcia jest dosyć precyzyjny - oddział uzyskuje prawo do ruchu na zasadach remaining moves. Może więc wykonać dowolny manewr dozwolony w tej fazie - od prostych wheelów po reformy, wyłażenie z oddziałów i inne - pod warunkiem nie przekraczania w ruchu 8"(ograniczenie zaklęcia) i wykonania ruchu na zasadach remaining moves(ograniczenie ruchu do "zwykłego ruchu" a nie np.szarży).
I tak na koniec - bohater może opuścić oddział w innej fazie - w czasie szarży np(podręcznik str.101) - wyszarżowując z jednostki która nie szarżuje bo np. nie chce. Akapit Leaving the unit nie precyzuje, że oddział może opuścić oddział TYLKO w czasie fazy remaining moves, tylko opuszcza go poprzez ZWYKŁY RUCH(który właśnie dostał z popychaczki) - tu patrz opis wykonania manewru. Jedyne widoczne ograniczenie jest tylko w przypadku, kiedy jednostka w której jest z jakichś powodów nie może się poruszyć.
imo bez sensu bo to łamie zasady ruchu z RB
AB jest nadrzędny do RB. Oficjalna wykładnia GW. Mogli się pomylić, lub obcięcie zasady lub jej ograniczenie jest celowe. Turniejowo ogranicza się wiele dozwolonych zasad jeśli mogą spowodować zakłócenie balansu między armiami - z założenia turnieje planuje się pod fair play, i obcina powergaming. Z efektem jest...różnie.
Śmiem twierdzić, że uściślenia LS to takie "house rules" używane na turniejach organizowanych pod patronatem LS.
LS wiedziala lepiej
Niekoniecznie - nikt nie jest nieomylny :wink:
Ostatnio zmieniony 25 lis 2013, o 10:34 przez Asmodai, łącznie zmieniany 1 raz.

misha
Wielki Nieczysty Spamer
Posty: 6586
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: misha »

nie szukaj logiki w tej grze szkoda na to nerwow :) droga zen i akceptacja tej słabości pozwoli bardziej cieszyć się grą a nie zastanawiać się nad kompetencjami autorów
Klub Adeptus Mechanicus http://admech.club Warszawa, Okęcie, Al Krakowska
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A

Asmodai
Chuck Norris
Posty: 422

Post autor: Asmodai »

nie szukaj logiki w tej grze szkoda na to nerwow :)
Własnie się nie wkurzam. Wertuje podręcznik i mam wrażenie, że jest jednym z bardziej sensownych - widziałem zasady od 6tej edycji - ta jest chyba najbardziej strawna.
Bardziej mieszają wszelkiego typu uściślenia.

Awatar użytkownika
TomashWwl
Chuck Norris
Posty: 367
Lokalizacja: BeefTown / WaWa

Post autor: TomashWwl »

Czy mag po nieudanym rozproszeniu czary moze w tej samej fazie użyć DSa?
Remo pisze: Ja bym tabelkę miscasta też usunął bo czasem komuś Wampira wsysnie i jest to smutne i niesprawiedliwe i w ogóle brak balansu... :roll:

ODPOWIEDZ