Empire Armylist by Ismael

Empire

Moderator: #helion#

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
ismael
Wodzirej
Posty: 670
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: ismael »

Rób tutaj, zwłaszcza że kwestię jednostek już powoli zamykamy.

Awatar użytkownika
Sa!nt
Falubaz
Posty: 1472
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: Sa!nt »

ismael pisze:nic, dlaczego ES ma być za 10 pts?
Bo te podwyższenie kosztu najbardziej boli.
Nie potrzebuje Bitting Blade'a za 5 pkt, ani Sword of Battle za 15 pkt (chociaż często daje go kapłanowi) ale to nie zmienia faktu że koszt tej tarczy sprawia że jest nie opłacalna a tak potrzebna zwłaszcza dla kapłana.

Co do Waszego pisania co byście dali w itemach to poczekajcie chwilę do wszystkiego dojdziemy, na razie chcę się dowiedzieć ile przedmiotów będziemy mieć dlatego proszę o to żeby Thrawn jeszcze raz zagłosował tym razem z liczbami ;)
squiq pisze:Mój Sigmar myśli inaczej.

Awatar użytkownika
Grand Admiral Thrawn
Falubaz
Posty: 1257
Lokalizacja: Biała Podlaska

Post autor: Grand Admiral Thrawn »

No dobra ale dopiero jak z roboty wrócę :P

EDIT
2. Ile powinno być magicznych broni dostępnych dla Imperium (obecnie jest 10)
Thrawn - dodać 3 z CoU

3. Ile powinno być magicznych zbroi dostępnych dla Imperium (obecnie jest 7)
Thrawn - dodać 2 z CoU

4. Ile powinno być talizmanów dostępnych dla Imperium (obecnie dostępnych jest 6)
Thrawn - dodać 2 z CoU

6. Ile powinno być zaklętych przedmiotów (Enchanted Items) dla Imperium (obecnie jest 9)
Thrawn - dodać 3 z CoU
W każdym przypadku zmienić koszt punktowy (w górę bądź w dół)


Teraz druga paląca sprawa. Zakony rycerskie i nieszczęsne poniewierane WW.

Miałbym możliwość brania ich w corach ale w specialach już nie chyba, że jako 'imienny' zakon? Brednie i durnota. Wybaczcie ale tylko to ciśnie mi się na usta. Czyli znowu ograniczenia możliwości wyboru. Czy to nie jest to co GW i ten palant zrobili Nam wszystkim? Chyba mieliśmy to zmienić? I to jest kolejny już raz jak wychodzi problem tej specjalnej zasady dla 'wszystkich ulrykowców'. Wrzucona na siłę i teraz sprawia problemy. Trzeba było co najwyżej dać to bohaterom i tyle. A nawet nie...zosawić zwykły hate jak mieli w 6 edycji tylko uaktualniony na wszystko. Wtedy zasada specjlana WW byłaby ok. I nie byłoby tego bagienka. A teraz jest jak jest. Proponowałbym po raz chyba kolejny zniesienie tej odgórnej zasady przerzutu ran dla każdej jednostki ulrykowców. Pozatym, nie oszukumy się...zranić jest o wiele łatwiej niż trafić.

Awatar użytkownika
ismael
Wodzirej
Posty: 670
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: ismael »

Nie bardzo rozumiem problem Thrawn.

W ślad za podręcznikiem założyliśmy następującą strukturę Zakonów Rycerskich:

- zwykli rycerze danego Zakonu (Knightly Orders Core)
- śmietanka, najlepsi rycerze danego Zakonu tworzący jego wewnętrzny krąg (Knights of the Inner Circle).

Ustaliliśmy następnie, że Wewnętrzne Kręgi najbardziej znamienitych Zakonów Imperium (Legendary Orders), to rycerze przewyższający swoich odpowiedników z Zakonów mniej znanych, na Nasz użytek Bezimiennych, umiejętnościami i w związku z tym postanowiliśmy, że dostaną jakieś specjalne bonusy. Oczywiste jest, że za bonus trzeba doliczyć kilka punktów. No ale dzięki temu rycerz wewnętrznego kręgu Reiksguardu będzie lepszy niż jego odpowiednik z jakiegoś Zakonu z Koziej Góry.

To samo z WW. Możesz sobie wziąć zwykłych rycerzy z młotami (domyślnie zakładamy, że to WW), albo oddział Wewnętrznego Kręgu, który jest tak dobry na tle innych zakonów bezimiennych, że ma swój specjalny bonus.

Z Twojego posta wynika, że chciałbyś dodać trzecią kategorię - rycerzy, którzy należą do wewnętrznego kręgu WW, ale nie mają bonusu. W sumie nie wiem po co - uważam, że fluffowo zaproponowany przeze mnie zapis jest OK.
Proponowałbym po raz chyba kolejny zniesienie tej odgórnej zasady przerzutu ran dla każdej jednostki ulrykowców. Pozatym, nie oszukumy się...zranić jest o wiele łatwiej niż trafić.
No jasne, że łatwiej. Ale głównie tych mniej twardych przeciwników Wolfkinom z Great Weponami i WW Inner Circle...
Ja uważam, że jest to fajna zasada, dodająca smak jednostkom Ulryka...

Awatar użytkownika
argoth
Mudżahedin
Posty: 290
Lokalizacja: Oświęcim

Post autor: argoth »

Wybacz Ismael, ale nie do końca rozumiem jak to jest z tymi WW.
Sposób pierwszy:

Zwykli KO
I
I
Inner Circle
I
I
Legendary Orders
(wśród których są m. in. WW)

Czyli wg. tego tylko Legendary Orders to WW i tylko oni mają mieć Cavalery Hammer, CtW i ew. płaszczyki(?)

Sposób drugi:

WW jako oddzielna kategoria. Czyli Zwykli Ko z młotkami kawaleryjskimi i zasadą CtW --> KoIC to samo tylko siła 4 --> Legenary Orders wszystko to co poprzednio + coś specjalnego np. płaszcze.

Która wersja jest prawidłowa?
Ogień oczyszcza ciało i dusze nawet największych wrogów Imperium...niech zapłoną stosy!

PG...czyli jak wygrać bitwę przed jej rozpoczęciem. 100% HATE!!!

Awatar użytkownika
ismael
Wodzirej
Posty: 670
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: ismael »

Ja proponuję opcje:

- Knightly Orders (Core)
Equipment: Hand weapon, full plate armour. Knight may be armed with either a lance and a shield or a great weapon (with no additional cost) or a White Wolf hammer for +x pts/model

- Knights of Inner Circle (Special)
Equipment: Hand weapon, full plate armour. Knight may be armed with either a lance and a shield or a great weapon (with no additional cost)

Each unit of Knights of the Inner Circle can be upgraded to one of the following Legendary Orders:
- The Grand Order of the Reiksguard (Reiksguard Knights) - fight with lance and shield, bonus (np. testują testy Ld na 3 kościach)
- The Knights of the White Wolf - fight with White Wolf Hammer, bonus, (np. Crush The Weak + może ten bonus od płaszczy)
- Knights Panther - fight with lance and shield, bonus (np. "Splendor - use finest warhorses from best Imperial stables – suffer no movement penalty because of barding")
- Knights of the Blazing Sun - fight with lance and shield, bonus (np. "Blessing of Myrmidia - all their weapons count as magical")

Tym samym:
Knightly Orders (siła 3) - bierzemy:
a) zwykłych - lanca i tarcza lub great weapon
b) z młotami (automatycznie stają się WW, bo zakładamy że tylko oni walczą młotami). Mają siłę 3 i nie mają żadnych bonusów

Knights of the Inner Circle (siła 4) - bierzemy:
a) zwykłych (Zakon Bezimienny, czyli jakikolwiek poza czterema najbardziej znanymi) - lanca i tarcza lub great weapon
b) Zakon Imienny - mają określone czym walczą i dodatkowo dostają bonus z racji tego, że są to 4 teoretycznie największe i bojowo najlepsze Zakony w Imperium. Jednym z nich są WW - mają więc siłę 4, przypisane młoty, oraz bonusy, które im przyznamy.

Mam nadzieję, że rozjaśniłem sprawę.
Oczywiście to tylko moja proponowana konstrukcja, ale uważam że jest ona niezła.

Awatar użytkownika
Grand Admiral Thrawn
Falubaz
Posty: 1257
Lokalizacja: Biała Podlaska

Post autor: Grand Admiral Thrawn »

Knightly Orders (siła 3) - bierzemy:
a) zwykłych - lanca i tarcza lub great weapon
b) z młotami (automatycznie stają się WW, bo zakładamy że tylko oni walczą młotami).
Jest jeszcze kilka zakonów, które używają młotów (są to pokrewne zakony). Zamiast nazwy WW hammer można użyć bardziej uniwersalnej i także używanej cavalry hammer.
Knights of the Inner Circle (siła 4) - bierzemy:
a) zwykłych (Zakon Bezimienny, czyli jakikolwiek poza czterema najbardziej znanymi) - lanca i tarcza lub great weapon
b) Zakon Imienny - mają określone czym walczą i dodatkowo dostają bonus z racji tego, że są to 4 teoretycznie największe i bojowo najlepsze Zakony w Imperium. Jednym z nich są WW - mają więc siłę 4, przypisane młoty, oraz bonusy, które im przyznamy.
Czyli mogę sobie wziąć zwykłego z lancą, ic z lancą i imiennego z lancą. A z młotem już nie. Spoko...każdy autor podręcznika chce by gracze mieli możliwość nieograniczonego wyboru.


Zamienić zapis ww hammer na cavalry hammer, wywalić zasadę crush the weak jako standard dla wszystkich jednostek. Pozostawić ją tylko bohaterom (chociaż przerzut trafienia byłby lepszy) i jako ulepszenie do zakonu imiennego WW.

Uważam że to jest całkiem logiczne. Kto nie lubi grać ulrykowcami ten nie musi ale nie można zabierać możliwości ich używania tym co chcą.

Awatar użytkownika
ismael
Wodzirej
Posty: 670
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: ismael »

Jest jeszcze kilka zakonów, które używają młotów (są to pokrewne zakony).
Może, ale historia chyba o nich nie wspomina...
Zamiast nazwy WW hammer można użyć bardziej uniwersalnej i także używanej cavalry hammer.
Można
Czyli mogę sobie wziąć zwykłego z lancą, ic z lancą i imiennego z lancą. A z młotem już nie. Spoko...każdy autor podręcznika chce by gracze mieli możliwość nieograniczonego wyboru.
To jest założenie, że tylko WW walczą tymi młotami. Jeżeli przyjmiemy, że walczą nimi też inne zakony, powinna być opcja ich wykupu dla IC. Ja o żadnym takim nie słyszałem (w 6 edycyjnym podręczniku to imiennie WW mieli swój osobny slot, a nie Hammer Knights, czy coś w ten deseń - to może świadczyć o przypisaniu tej broni wyłącznie WW).
wywalić zasadę crush the weak jako standard dla wszystkich jednostek. Pozostawić ją tylko bohaterom (chociaż przerzut trafienia byłby lepszy) i jako ulepszenie do zakonu imiennego WW.
Oczywiście możemy jeszcze raz nad tym głosować, choć moim zdaniem jest dobrze jak jest. Jeżeli wywalimy Crush The Weak Teutogenom, koniecznie trzeba im dać opcję inner circle lub bazowo siłę 4, albo obniżyć koszt w stosunku do Greatswords.
Kto nie lubi grać ulrykowcami ten nie musi ale nie można zabierać możliwości ich używania tym co chcą.
No to właśnie uczyniliśmy w Naszym Armyliście chyba? Dajemy możliwość sensownego grania Ulrykiem.

Awatar użytkownika
Grand Admiral Thrawn
Falubaz
Posty: 1257
Lokalizacja: Biała Podlaska

Post autor: Grand Admiral Thrawn »

Może, ale historia chyba o nich nie wspomina...
Kiedyś coś takiego znalazłem (zdaję sobie sprawę, że są bardzo mało znane ale są i choćby dlatego używanie nazwy cavalry hammer byłoby lepsze)
- The knights of the Grey Wolf
- The knights of the Winternights
- The Order of Drakheart
- The Claws of the White Wolf
- Templars Lupus Weiss
To jest założenie, że tylko WW walczą tymi młotami. Jeżeli przyjmiemy, że walczą nimi też inne zakony, powinna być opcja ich wykupu dla IC. Ja o żadnym takim nie słyszałem (w 6 edycyjnym podręczniku to imiennie WW mieli swój osobny slot, a nie Hammer Knights, czy coś w ten deseń - to może świadczyć o przypisaniu tej broni wyłącznie WW).
No właśnie ten osobny zapis. W 7ed ten burak autor Naszej książki wywalił młoty i dał gw. I w zasadzie teraz każda jednostka z gw jest niejako traktowana jako WW co jest chore a my musimy jakoś rozgryźć ten problem. Skoro w corach wg Ciebie można używać młotów to w IC też powinny być...skoro lanca i gw mogą być i tu i tu.
Jeżeli wywalimy Crush The Weak Teutogenom, koniecznie trzeba im dać opcję inner circle lub bazowo siłę 4, albo obniżyć koszt w stosunku do Greatswords.
Jestem na TAK. Od początku chiałem poprostu przekopiować TG takich jakimi byli i obniżyć ich koszt bazowy do 10pts. Można też po prostu dla nie bawienia się w kolejne zasady dać im zwyczajnie bazowo S4 za 12 pts i ja byłbym happy. Klimatycznie można to spokojnie uzasadnić. Ja rozumiem, że niektórzy patrząc na 'sigmarytów' i ich detachmenty chcieli coś dać 'ulrykowcom'. Ale to tak na siłę to jest. Oni są sami w sobie bardzo dobrzy. TG walą dużą S po inicjatywie i mają stubborna, WK stubborn, skirmish i gw plus dodaliśmy zasadę, że mogą być core. Jest na prawdę super. Nie ma sensu poprawiać coś co i tak jest dobre (pewnie w GW się popili i przeoczyli, że dobre jednostki z grywalnymi zasadami tworzą).

ps. mógłbyś jeśli oczywiście będziesz miał czas i chęci uaktualnić pierwszą strone AL by BP? Wziąłbym się za army builder'a wtedy.

Awatar użytkownika
-SaH-
Chuck Norris
Posty: 601
Lokalizacja: Zad Trolla Koszalin
Kontakt:

Post autor: -SaH- »

TG za 12 pkt stanowczo odpada, nawet z S4 i Crush the Weak. 10pkt to ich koszt, i teraz albo z tym albo z tym.

Nie wiem czemu nagle robi się problem z Crush the Weak. Nie mają detachmentów, nie mogą w tych oddziałach być WPoSigmar, nie są State Troops, przez co wiele naszych zasad czy magicznych przedmiotów odpada. Zostawmy wszystkim Crush the Weak i tyle, zobaczymy jak to wyjdzie.

Co do White Wolfów. Zróbmy tak jak było w 6 ed. Osobny profil i koniec. Wtedy i Cory i Speciale będą, tylko droższe zrobić i koniec - taki ukłon dla tej wspaniałej jednostki, która z tego co pamiętam, przegrywała w szarży tylko z mega kozakami z Chaosu. Zawsze niemal miałem ich 10, teraz jeżdżą jako zwyklaki, i to w 5.

A osobny profil daje nam to, na czym wszystkim zależało. Możliwość wyboru, młotki w core i w special, i beztroski podział na zwykłych i imiennych.
To fight Chaos on the battlefields, not to grow rich and fat in the golden halls of the capital, that is the purpose of our Cult! - Boomed Luthor's voice at the Council

Awatar użytkownika
Sa!nt
Falubaz
Posty: 1472
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: Sa!nt »

Thrawn pisze: Armour of Chamon (zmieniłbym nazwę bo ta jakaś żabojadzkobrzmiąca)
Tak się nazywa Wiatr Magii wiejący dla Złotej Domeny magii ;)
squiq pisze:Mój Sigmar myśli inaczej.

Awatar użytkownika
Grand Admiral Thrawn
Falubaz
Posty: 1257
Lokalizacja: Biała Podlaska

Post autor: Grand Admiral Thrawn »

Damn! No cóż, skoro tak to niech będzie :P

Awatar użytkownika
-SaH-
Chuck Norris
Posty: 601
Lokalizacja: Zad Trolla Koszalin
Kontakt:

Post autor: -SaH- »

No ja też mam nadzieję, że niektóre nazwy pozmieniamy. Jak opisywałem przedmioty w Twoim temacie Sa!nt, to czasami pozmieniałem, dałem je tylko dla Ulrykowców, inne tylko dla State Troops, żeby i ładnie klimacik wprowadzić i przy okazji uzasadnić, czemu zwiększamy liczbę magicznych przedmiotów.
To fight Chaos on the battlefields, not to grow rich and fat in the golden halls of the capital, that is the purpose of our Cult! - Boomed Luthor's voice at the Council

Awatar użytkownika
argoth
Mudżahedin
Posty: 290
Lokalizacja: Oświęcim

Post autor: argoth »

Pamiętajcie też o tym co napisał Thrawn, że to co daje Drill Banner będzie nam umożliwiał Captain i General. Przypominam, bo może skłoni to kogoś do zmiany tego sztandaru na jeden z innych dostępnych z listy w głosowaniu.
Ogień oczyszcza ciało i dusze nawet największych wrogów Imperium...niech zapłoną stosy!

PG...czyli jak wygrać bitwę przed jej rozpoczęciem. 100% HATE!!!

Awatar użytkownika
Sa!nt
Falubaz
Posty: 1472
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: Sa!nt »

Właśnie że teraz o tym sobie przypomniałem :)
Zamieniam Drill Baner na Banner of Deamonslayer z frenzy.
squiq pisze:Mój Sigmar myśli inaczej.

Awatar użytkownika
-SaH-
Chuck Norris
Posty: 601
Lokalizacja: Zad Trolla Koszalin
Kontakt:

Post autor: -SaH- »

Smuci mnie, że tak mało ludzi wybiera Shroud of Magnus oraz Helm of the Ratslayer, no ale co poradzić, głosowanie to głosowanie.
To fight Chaos on the battlefields, not to grow rich and fat in the golden halls of the capital, that is the purpose of our Cult! - Boomed Luthor's voice at the Council

Awatar użytkownika
Wilqu
Falubaz
Posty: 1250

Post autor: Wilqu »

Rozmowy toczą sie o zmianach w naszym booku (na jednym z podtematów jest nawet prowadzona lista ankiet co należy zmienic) czy ktoś proponował zmiany w gryfie imperialnym??? Cenowo tyle waży co wywerna a osoboście wolłąbym miec taką wywerke ma save ma poison...czy ktoś proponował zminay z statystykach gryfa??? Osobiście dodałbym mu tylko heavy armor badz full plate (pancerny gryf mniam) bo bez save 30 skirmischerów bretonii straca ptaka,1 balista przy dobrym rzucie..itd
Obrazek






_________________

Awatar użytkownika
Sa!nt
Falubaz
Posty: 1472
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: Sa!nt »

Gryf już taki jest i nikt tego chyba nie zmieni.
Takiego samego gryfa mają HE i tyle samo za niego płacą, Bretonnski Hipogryf ma o jeden mniej WS i I ale Ld 8 więc nie ma co narzekać.
squiq pisze:Mój Sigmar myśli inaczej.

Awatar użytkownika
-SaH-
Chuck Norris
Posty: 601
Lokalizacja: Zad Trolla Koszalin
Kontakt:

Post autor: -SaH- »

Ja proponowałem obniżenie kosztu, ale nie przeszło :(
To fight Chaos on the battlefields, not to grow rich and fat in the golden halls of the capital, that is the purpose of our Cult! - Boomed Luthor's voice at the Council

Awatar użytkownika
ismael
Wodzirej
Posty: 670
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: ismael »

225. Czy bonusem dla Legendary Order – Knights of the Blazing Sun powinno być (można zaznaczyć kilka):

A) Blessing of Myrmidia - all their weapons count as magical
B) gdy szarżują przeciwnik ma -1 do WS i BS (chyba że jedynka wypadnie to nic się nie dzieje bo nie ma słońca)

1. Ismael – A
2. Saint - A (zignorowano moją uwagę że powinni mieć jakiś bonus do CR ponieważ Myrmidia to Bogini mądrych wodzów dlatego najchętniej widziałbym +1 do CR albo +D3 do CR ale chyba to drugie jest za mocne)
3. Thrawn - B (oddaje ich dbałość o swój ekwipunek, co najwyżej można zmienić tak, że działa zawsze)
4. Cord -
5. Kal_Torak
6. Niglafar
7. Czopek
8. Pelcu - A
9. Argoth -
10. Toni -
11. SaH - B raczej, choć ciężki wybór
Wybacz Saint. Pamiętałem o Twoim pomyśle, ale przy tworzeniu zagadnienia gdzieś mi uciekł. Powtórzymy głosowanie nad tym punktem z dodaną opcją C.
221. Czy Zakon Knights of the White Wolf może być umieszczony w Naszej rozpisce według następującego schematu:

- Knightly Orders (Core)
Equipment: Hand weapon, full plate armour. Knight may be armed with either a lance and a shield or a great weapon (with no additional cost) or a White Wolf hammer for +x pts/model

- Knights of Inner Circle (Special)
Equipment: Hand weapon, full plate armour. Knight may be armed with either a lance and a shield or a great weapon (with no additional cost)

Each unit of Knights of the Inner Circle can be upgraded to one of the following Legendary Orders:
Knights of the White Wolf – replaces lances and shields with White Wolf Hammer + Crush The Weak + "Płaszcze?"

Dzięki temu możemy brać KO Core z młotkami - tym samym wystawiając WW z siłą 3, bez żadnych bonusów oraz Legendarny Zakon WW z siłą 4 i bonusami. Inni Inner Circle w tej koncepcji młotków brać nie mogą (zakłada ona, że tylko WW nimi walczą).


A) TAK
B) NIE (Napisz jak powinien być rozwiązany ten zapis)

1. Ismael – A
2. Saint - B - nie dawać Corowym dostępu do WW hammer niech to będzie dodatek dla LO - ale jeśli mnie przegłosujecie to niech IC też ma opcje tego młota
3. Thrawn - B! (zmiana nazwy WW hammer na cavalry hammer i mozliwość brania go w core, IC i jako LO) w przeciwnym wypadku można to wsadzić głęboko. Chodziło, przynajmniej niektórym o powrót WW a tu znowu są problemy stwarzane. Pozatym problem nie są młoty tylko ta idiotyczna zasada crush the weak wsadzona na siłę dla wszystkich ulrykowców i teraz kombinowane jest dodatkowe dodanie jescze jednej dla WW LO. No ale zrobicie jak chcecie.
4. Cord -
5. Kal_Torak
6. Niglafar
7. Czopek
8. Pelcu - A
9. Argoth -
10. Toni -
11. SaH - A
Saint - a jak wówczas wystawisz WW w wersji core, z Siłą 3? Bo chyba wszyscy (może poza Tobą?) zgodzą się, że to powinno być możliwe.

Thrawn - na czym polegają te "stwarzane problemy"? Robimy właśnie wszystko, by WW wrócili, w jak najsensowniejszej formie. Osobiście miałem trochę inną koncepcję na Zakony, gdzie wszystko trzymało się logicznej całości, ale teraz staram się ułożyć sensownie to co już przegłosowano. Większość chciała Crush The Weak na oddziałach i nie wiem, czemu nie możesz tego zaakceptować.

ODPOWIEDZ