VIII edycja

Wood Elves

Moderator: Gremlin

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
goboss
Masakrator
Posty: 2245
Lokalizacja: Warszawa

Re: VIII edycja

Post autor: goboss »

najwyżej będzie na Pasiaka. ja na turnieju w sobotę będę mówić, że ma 1+ save, mam nadzieję, że nie będę wałować :D

Awatar użytkownika
bigpasiak
Ciśnieniowiec
Posty: 7714
Lokalizacja: Syberia

Post autor: bigpasiak »

Q. May a character from the Eternal Kindred take additional
armour or weapons and still benefit from the Eternal Guard fighting
style? (p68)
A. Yes.
Zobaczcie sobie erratę do wardancer kindreda.
Pytają tam czy moge brać dwuraka żeby mieć +2 s i odpowiedź jest negatywna.
Wnioskuję więc że pisząc tę konkretną odpowiedź wiedzą co napisali.
Nigdzie też nie jest napisane że eternal guard fighting style jest niemodyfikowany i np dzięki wierzchowcowi można takowy zmienić.
Patrzmy dalej.
W booku mamy zapis że wild rider może tylko l. zbroje i speary używać a dzięki erracie czapeczka już dozwolona jest.
Mac pisze:a w opisie tej zasady jest zapisane, że niezależnie od wykorzystywanego ekwipunku postać posiada 5+AS.
A nie przyszło Tobie do głowy że chodzi o model jako figurka? Chodzi o to że nie ważne czy ma włócznie i tarczę, samą włócznię, l. armour czy cokolwiek innego traktuje się go jakby miał takową i 5+ sv.
Faq mówi że mogę wykupywać i broń i zbroje a to otwiera możliwość kupowania magicznych odpowiednikach i nie tracenia bonusów.
The wood hold peace for thos who desire it, but those who seek battle will find me...
The forest has as many eyes as leaves...

Far over, the misty mountain Cold, to dungeons deep and caverns old.
The pines were roaring, oooooon the hight...
Abandoned

Awatar użytkownika
Mac
Kretozord
Posty: 1842
Lokalizacja: Kazad Gnol Grumbaki z klanu Azgamod

Post autor: Mac »

bigpasiak pisze:Nigdzie też nie jest napisane że eternal guard fighting style jest niemodyfikowany i np dzięki wierzchowcowi można takowy zmienić.
Regardless of how Eternal
Guard models are armed and armoured they have an
Armour Save of 5+
Jednak ten zapis mówi sam przez się i nie za bardzo pozwala Ci na taką interpretację.
bigpasiak pisze:a to otwiera możliwość kupowania magicznych odpowiednikach i nie tracenia bonusów.
No, a to już jest znaczna nadinterpretacja.

Zmiany do innych kindredów w FAQ są uściśleniami - wyjaśniają wątpliwe kwestie - tak jest również w przypadku Eternal Kindredu. Eternal Kindred w opisie zasady, mówi że bonusy z tego kindredu są tracone gdy się bierze magiczny ekwipunek - a co jak się weźmie zwykły? Właśnie na to pytanie odpowiada Ci FAQ - jeśli weźmiesz zwykły, wciąż masz zasadę Eternal Guard Fighting Style.
"Remember, a Dwarf's only as big as his beard."

Awatar użytkownika
bigpasiak
Ciśnieniowiec
Posty: 7714
Lokalizacja: Syberia

Post autor: bigpasiak »

Mac pisze:Eternal
Guard models are armed and armoured
A co Ci to mówi?
dobrze że nie użyli słowa "miniature"
Mac pisze:No, a to już jest znaczna nadinterpretacja.
Gdyż?
Wyraźnie masz zapisane w RB że jak możesz wykupić mundane to masz dostęp także do magicznych.
Mac pisze:Zmiany do innych kindredów w FAQ są uściśleniami - wyjaśniają wątpliwe kwestie - tak jest również w przypadku Eternal Kindredu. Eternal Kindred w opisie zasady, mówi że bonusy z tego kindredu są tracone gdy się bierze magiczny ekwipunek - a co jak się weźmie zwykły? Właśnie na to pytanie odpowiada Ci FAQ - jeśli weźmiesz zwykły, wciąż masz zasadę Eternal Guard Fighting Style.
A czy w Faq-u jest zaznaczone, że chodzi o zwykłą czy magiczną?
The wood hold peace for thos who desire it, but those who seek battle will find me...
The forest has as many eyes as leaves...

Far over, the misty mountain Cold, to dungeons deep and caverns old.
The pines were roaring, oooooon the hight...
Abandoned

Awatar użytkownika
Mac
Kretozord
Posty: 1842
Lokalizacja: Kazad Gnol Grumbaki z klanu Azgamod

Post autor: Mac »

bigpasiak pisze:A co Ci to mówi?
dobrze że nie użyli słowa "miniature"
Rozumiem, że nagle bohater, który jakby nie było jest modelem, przestaje nim być. Ciekawa interpretacja.
bigpasiak pisze:Gdyż?
Wyraźnie masz zapisane w RB że jak możesz wykupić mundane to masz dostęp także do magicznych.

Ciekawe... nie wiedziałem, że moje zwykłe oddziały wojowników (które mogą wykupić sobie mundane) mogą być uzbrojone po zęby każdy model z osobna. Tak przynajmniej wynika z tego co tu napisałeś, co zresztą nie za bardzo ma pokrycie z RB. Jeśli chodziło Ci o fragment ze strony 500, RB:
Where a model has the option of choosing
one or more magic items, it will be clearly stated
in his army list entry, as will any restrictions on
the magic items he can take.
To z tego fragmentu wcale nie wynika, iż dostępność do mundane ekwipunku zezwala Ci na korzystanie z magicznego. To czy możesz używać magicznego ekwipunku (i jakiego) masz zapisane w zasadach, również tych dotyczących specjalnych zasad wykupowanych dla bohatera - np. kindreds. W przypadku Eternal Kindredu, ograniczeniem jest niemożność korzystania z bonusu tego kindredu razem z używanie magicznego ekwipunku.
Jeśli chodziło Ci o fragment "Magical Interference" (na tej samej stronie), to dobrze wiesz, że jest tam zapisane, iż dotyczy to tylko magów:
As a
result, most Wizards cannot wield the Winds of
Magic if they wear armour of any kind (...)
and so cannot choose an item of Magic Armour.

The only exception to this is when a Wizard has
armour as part of his standard equipment or an
option for 'normal' armour, such as light armour,
or shield.
Cały paragraf "magical interference" dotyczy wyłącznie ograniczenia używania przez magów magicznych pancerzy z podanym wyjątkiem.
bigpasiak pisze:A czy w Faq-u jest zaznaczone, że chodzi o zwykłą czy magiczną?
FAQ zdecydowanie nie mówi o magicznej broni i pancerzu - inaczej by to zaznaczyli pisząc "additional magic armour or magic weapons" lub podobnie. Tak jak jest, zezwalają Ci na użycie zwykłych broni i pancerzy, a zasada kindredu, który traci swe właściwości po wykupieniu bohaterowi magicznego ekwipunku, pozostaje.

Zasady Eternal Kindred pozostają takie same jakie były w 7ed. Inaczej każda zmiana względem tego kindredu - jak np. nagła możliwość używania razem z tym kindredem, magicznego ekwipunku - nie byłaby opisana w FAQ, lecz trafiłaby do erraty.
"Remember, a Dwarf's only as big as his beard."

Awatar użytkownika
bigpasiak
Ciśnieniowiec
Posty: 7714
Lokalizacja: Syberia

Post autor: bigpasiak »

Mac pisze:Rozumiem, że nagle bohater, który jakby nie było jest modelem, przestaje nim być. Ciekawa interpretacja.
Nie uważasz że napisali by unit/charakter?
Mac pisze:Ciekawe... nie wiedziałem, że moje zwykłe oddziały wojowników (które mogą wykupić sobie mundane) mogą być uzbrojone po zęby każdy model z osobna.
Ciekawe od kiedy zwyklaki mogą brać magiczny ekwipunek.
Czegoś w 8 nie doczytałem?
Mac pisze:Zasady Eternal Kindred pozostają takie same jakie były w 7ed. Inaczej każda zmiana względem tego kindredu - jak np. nagła możliwość używania razem z tym kindredem, magicznego ekwipunku - nie byłaby opisana w FAQ, lecz trafiłaby do erraty.

Zgadza się jednak w 7 nie było tego zapisu:
bigpasiak pisze:Q. May a character from the Eternal Kindred take additional
armour or weapons and still benefit from the Eternal Guard fighting
style? (p68)
A. Yes.
Oraz nie wiem czy zauważyłeś, ale faq z wildem też nie trafił do erraty więc to też o niczym nie świadczy.
Wg mnie jest proste jak drut. Faq wyraźnie mówi że mogę wziąć dodatkowy ekwipunek [ broń i zbroja ] nie narzucając mi wykorzystywania tylko podstawowego, tak więc mogę brać magiczny ekwipunek i tyla.

I tak swoją drogą jestem ciekaw jak byś argumentował tego faq-a?:
Q. Can a character with the Wild Rider Kindred take the Helm of
the Hunt? (p63)
A. Yes.
W końcu nic się w zapisach odnośnie 7 ed nie zmieniło, prawda?
No i czy to oznacza że tylko ten jeden, jedyny i wybrany hełm można brać...?
The wood hold peace for thos who desire it, but those who seek battle will find me...
The forest has as many eyes as leaves...

Far over, the misty mountain Cold, to dungeons deep and caverns old.
The pines were roaring, oooooon the hight...
Abandoned

Awatar użytkownika
Tutajec
Postownik Niepospolity
Posty: 5355

Post autor: Tutajec »

podoba mi się że poświęciłeś tyle czasu na udowadnianiu tego że wood elfy muszą mieć jednak gorszych herosów, szkoda że nie chciało ci się tyle pisać o tym że wampiry mają teraz helm z ws 10 albo że można leczyć czołg.
Obrazek

Awatar użytkownika
Mac
Kretozord
Posty: 1842
Lokalizacja: Kazad Gnol Grumbaki z klanu Azgamod

Post autor: Mac »

runepriest pisze:podoba mi się że poświęciłeś tyle czasu
Zapewniam Cię, że nie zmarnowałem sobie tym życia, dzięki za troskę. Choć rzeczywiście chyba już nie ma sensu wam powtarzać cały czas tego samego. Swoje powiedziałem i punkt widzenia przedstawiłem - taki też będę prezentował jeśli zajdzie potrzeba. I nie udowadniam, że musicie mieć gorszych bohaterów - to wy sobie kiepsko kombinujecie przy zasadach i robicie niepotrzebne nadzieje, że jednak są lepsi niż na to wygląda - nie moja wina, że jak się okazują gorsi to psuje się wam humor.
"Remember, a Dwarf's only as big as his beard."

Gremlin
Masakrator
Posty: 2428
Lokalizacja: Szczawnica/Kraków
Kontakt:

Post autor: Gremlin »

o kur... samarytanin! popsułeś mi dzień z rana a na poprawke iść musze? Jak ja ja teraz napisze, myslac o we noble na orle, który był moja jedyna nadzieja jej zdania... o fu*k!

Spoko chłopaki jest jeszcze kilka innych fajnych rozwiazań, jeśli to nie przedzie.

Awatar użytkownika
bigpasiak
Ciśnieniowiec
Posty: 7714
Lokalizacja: Syberia

Post autor: bigpasiak »

Gremlin pisze:Spoko chłopaki jest jeszcze kilka innych fajnych rozwiazań, jeśli to nie przedzie.
Gremlinku nie ma co przechodzić.
Jasno jest w faq-u że może brać zbroję i broń nie tracąc bonusów. Nie napisali że to dotyczy tylko i wyłącznie zwykłych przedmiotów a zaznaczam że już jedna poprawka na 8 ed poszła np Moonstona, steeda i paru jeszcze...
Tak więc każda zbroja i broń nie powoduje utraty sv u nobla. :lol2:
The wood hold peace for thos who desire it, but those who seek battle will find me...
The forest has as many eyes as leaves...

Far over, the misty mountain Cold, to dungeons deep and caverns old.
The pines were roaring, oooooon the hight...
Abandoned

Gremlin
Masakrator
Posty: 2428
Lokalizacja: Szczawnica/Kraków
Kontakt:

Post autor: Gremlin »

tak sie mi poprostu napisala, chodz twoja interpretacja jest logiczna : ))

Awatar użytkownika
bigpasiak
Ciśnieniowiec
Posty: 7714
Lokalizacja: Syberia

Post autor: bigpasiak »

Wiesz śmieszniejsze jest to:
Q. Can a character with the Wild Rider Kindred take the Helm of
the Hunt? (p63)
A. Yes.
Jawne złamanie zasad AB bez jakichkolwiek podstaw i rodzi pytanie czy tylko ten jeden wyróżniony hełm może nosić no i nikt się tego nie czepia... :lol2:
Ciekawe nie?
The wood hold peace for thos who desire it, but those who seek battle will find me...
The forest has as many eyes as leaves...

Far over, the misty mountain Cold, to dungeons deep and caverns old.
The pines were roaring, oooooon the hight...
Abandoned

Awatar użytkownika
goboss
Masakrator
Posty: 2245
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: goboss »

grałem wczoraj na turnieju rozpiską na spamie lekkich oddziałów.
duży mag, mały mag, kowboj na orle, bsb z hodą, dryszka z kostką, 5x driady, 2x duże łuki, małe łuki, 3x wildzi, 10 i 9 tancerzy, 2 orły, w sumie ponad 30 modeli.

1 bitwa Assur - scenariusz blood and glory, zabił mi generała w 1 turze z power scrolla, snajperka z tafem. zapomniałem, że coś takiego istnieje :), nieogranie na 8. miałem większość ilość sztandarów dlatego planowałem remis, nie wierzyłem w zatrzymanie gwardi z regenką, barrowsem i dwurakami :)

udało się, ale po podliczeniu punktów wyszło 12:8 dla Tomka.

2 bitwa z imperium... wszystko wystawiłem maksymalnie rozciągniete, duże łuki w jednym szeregu, wildzi w kreskach, tancerze za górką tak by nie widziały ich hellblastery i mortaty, z przodu zasłonięci jeszcze wildami.
imperium zaczęło, 2 hellblastery zniosło na tancerzy, zdjął mi look outa, spadła duża magiczka w 1 turze.
potem jakieś ruchy, znowu wpierdol od strzenialania, blokowanie czołgu driadami, etc.. 2 oddziały driad od boku rozkręcają każdy klocek, zabiłem 30 w dwie tury combatu. orzeł przejechał po 3 maszynkach, gdyby nie strata generała byłoby lepeiej myślę.
graliśmy scenariusz, że oddział ze sztandarem, który wejdzie do deploya przeciwnika dostaje 300MP. skitrałem 2x niedobitki wildów za impasem, jeden spadł w jedną turę ostrzału..
kolega sam przyznał, że bitwa była słaba.. żadnej super kminy nie uczynił, a wygrał dzięki maszynkom...


3 bitwa - krasie, remis. byłoby lepiej, ale orły odbiły się już w 1 turze od maszyn.. kolega mnie niechcący zwałował, że grapeshot to autohity przez co tancerze nie doszli do klocka na bok, etc... miał jedna klopę i zawsze wyrzucał hit... w konsekwencji musiałem chować 20stki GG. weszły mu 3 duże runy...

co do samej rozpy... można nią ugrać luźny remis z prawie każdą armią. nie wiem czy treekiny na te paringi byłby takie super....
1 bitwa. wpierdol od gwardi, wystarczy, że wpadną w ghule, dostają 2 ghule nic nie warte w tym scenariuszu i stoją..
w 2 bitwie myślę, że podobnie..
w 3 bitwie mogłoby być ciekawie, bo przeciwnik miał tylko 2 canony i klopę.

Awatar użytkownika
bigpasiak
Ciśnieniowiec
Posty: 7714
Lokalizacja: Syberia

Post autor: bigpasiak »

Na ile pkt było?
The wood hold peace for thos who desire it, but those who seek battle will find me...
The forest has as many eyes as leaves...

Far over, the misty mountain Cold, to dungeons deep and caverns old.
The pines were roaring, oooooon the hight...
Abandoned

Awatar użytkownika
r0m
Chuck Norris
Posty: 643
Lokalizacja: Twierdza Alkarin-Leszno

Post autor: r0m »

goboss pisze: kolega mnie niechcący zwałował, że grapeshot to autohity
a tak nie jest? bo wychodzi na to ze zostalem zwalowany tak z 4 razy conajmniej :P

Andrzej
Pan Spamu
Posty: 8216
Lokalizacja: Szybki Szpil

Post autor: Andrzej »

Wtedy byłyby to lepsze organki :)

Trzeba normalnie rzucać na hita.
Lidder pisze:- Co się dzieje, gdy kawaleria normalnym ruchem, nie marszem, przechodzi przez murek?
- To samo co wtedy, gdy idziesz na imprezę poderwać jakąś dziewczynę.

Awatar użytkownika
goboss
Masakrator
Posty: 2245
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: goboss »

2900, fajny format.

Awatar użytkownika
Piotras
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3216
Lokalizacja: Krotoszyn/Poznań

Post autor: Piotras »

lol? A to nie jest znacznik łezka - dla całych pod znacznikiem autohit, a ci co częściowo to na 4+ z siłą z artyleryjki? :O

Awatar użytkownika
Mac
Kretozord
Posty: 1842
Lokalizacja: Kazad Gnol Grumbaki z klanu Azgamod

Post autor: Mac »

Nie - tak jak mówisz, to są "stare czasy" 7ed. :)
Teraz grapeshot strzela jak organki, z tą różnicą że zasięg tego strzału wynosi 12 cali i tyczą się go wszystkie modyfikatory do strzelania (używany jest BS obsługi). Siła tego i redukcja pancerza jest dokładnie taka sama jak przy organkach.

W pewnych kwestiach może się to okazać lepsze, w porównaniu do grapeshota z 7ed., choć gdyby ten zachował templatkę byłby o niebo lepszy. Dzięki temu, np. krasnoludzcy gracze - rzadko, bo rzadko - ale mogą powiększyć siłę grapeshota, za pomocą Rune of Penetrating - w ekstremalnym przypadku dochodząc do S8 i -6 do AS. Dla Imperium może się to okazać idealnym rozwiązaniem do ochrony flank przed fastami i skirmishem, choć ujemne modyfikatory robią swoje.
"Remember, a Dwarf's only as big as his beard."

Awatar użytkownika
bigpasiak
Ciśnieniowiec
Posty: 7714
Lokalizacja: Syberia

Post autor: bigpasiak »

Ano.
The wood hold peace for thos who desire it, but those who seek battle will find me...
The forest has as many eyes as leaves...

Far over, the misty mountain Cold, to dungeons deep and caverns old.
The pines were roaring, oooooon the hight...
Abandoned

ODPOWIEDZ