
VIII edycja
Moderator: Gremlin
Re: VIII edycja
najwyżej będzie na Pasiaka. ja na turnieju w sobotę będę mówić, że ma 1+ save, mam nadzieję, że nie będę wałować 

Zobaczcie sobie erratę do wardancer kindreda.Q. May a character from the Eternal Kindred take additional
armour or weapons and still benefit from the Eternal Guard fighting
style? (p68)
A. Yes.
Pytają tam czy moge brać dwuraka żeby mieć +2 s i odpowiedź jest negatywna.
Wnioskuję więc że pisząc tę konkretną odpowiedź wiedzą co napisali.
Nigdzie też nie jest napisane że eternal guard fighting style jest niemodyfikowany i np dzięki wierzchowcowi można takowy zmienić.
Patrzmy dalej.
W booku mamy zapis że wild rider może tylko l. zbroje i speary używać a dzięki erracie czapeczka już dozwolona jest.
A nie przyszło Tobie do głowy że chodzi o model jako figurka? Chodzi o to że nie ważne czy ma włócznie i tarczę, samą włócznię, l. armour czy cokolwiek innego traktuje się go jakby miał takową i 5+ sv.Mac pisze:a w opisie tej zasady jest zapisane, że niezależnie od wykorzystywanego ekwipunku postać posiada 5+AS.
Faq mówi że mogę wykupywać i broń i zbroje a to otwiera możliwość kupowania magicznych odpowiednikach i nie tracenia bonusów.
The wood hold peace for thos who desire it, but those who seek battle will find me...
The forest has as many eyes as leaves...
Far over, the misty mountain Cold, to dungeons deep and caverns old.
The pines were roaring, oooooon the hight...
Abandoned
The forest has as many eyes as leaves...
Far over, the misty mountain Cold, to dungeons deep and caverns old.
The pines were roaring, oooooon the hight...
Abandoned
bigpasiak pisze:Nigdzie też nie jest napisane że eternal guard fighting style jest niemodyfikowany i np dzięki wierzchowcowi można takowy zmienić.
Jednak ten zapis mówi sam przez się i nie za bardzo pozwala Ci na taką interpretację.Regardless of how Eternal
Guard models are armed and armoured they have an
Armour Save of 5+
No, a to już jest znaczna nadinterpretacja.bigpasiak pisze:a to otwiera możliwość kupowania magicznych odpowiednikach i nie tracenia bonusów.
Zmiany do innych kindredów w FAQ są uściśleniami - wyjaśniają wątpliwe kwestie - tak jest również w przypadku Eternal Kindredu. Eternal Kindred w opisie zasady, mówi że bonusy z tego kindredu są tracone gdy się bierze magiczny ekwipunek - a co jak się weźmie zwykły? Właśnie na to pytanie odpowiada Ci FAQ - jeśli weźmiesz zwykły, wciąż masz zasadę Eternal Guard Fighting Style.
"Remember, a Dwarf's only as big as his beard."
A co Ci to mówi?Mac pisze:Eternal
Guard models are armed and armoured
dobrze że nie użyli słowa "miniature"
Gdyż?Mac pisze:No, a to już jest znaczna nadinterpretacja.
Wyraźnie masz zapisane w RB że jak możesz wykupić mundane to masz dostęp także do magicznych.
A czy w Faq-u jest zaznaczone, że chodzi o zwykłą czy magiczną?Mac pisze:Zmiany do innych kindredów w FAQ są uściśleniami - wyjaśniają wątpliwe kwestie - tak jest również w przypadku Eternal Kindredu. Eternal Kindred w opisie zasady, mówi że bonusy z tego kindredu są tracone gdy się bierze magiczny ekwipunek - a co jak się weźmie zwykły? Właśnie na to pytanie odpowiada Ci FAQ - jeśli weźmiesz zwykły, wciąż masz zasadę Eternal Guard Fighting Style.
The wood hold peace for thos who desire it, but those who seek battle will find me...
The forest has as many eyes as leaves...
Far over, the misty mountain Cold, to dungeons deep and caverns old.
The pines were roaring, oooooon the hight...
Abandoned
The forest has as many eyes as leaves...
Far over, the misty mountain Cold, to dungeons deep and caverns old.
The pines were roaring, oooooon the hight...
Abandoned
Rozumiem, że nagle bohater, który jakby nie było jest modelem, przestaje nim być. Ciekawa interpretacja.bigpasiak pisze:A co Ci to mówi?
dobrze że nie użyli słowa "miniature"
bigpasiak pisze:Gdyż?
Wyraźnie masz zapisane w RB że jak możesz wykupić mundane to masz dostęp także do magicznych.
Ciekawe... nie wiedziałem, że moje zwykłe oddziały wojowników (które mogą wykupić sobie mundane) mogą być uzbrojone po zęby każdy model z osobna. Tak przynajmniej wynika z tego co tu napisałeś, co zresztą nie za bardzo ma pokrycie z RB. Jeśli chodziło Ci o fragment ze strony 500, RB:
To z tego fragmentu wcale nie wynika, iż dostępność do mundane ekwipunku zezwala Ci na korzystanie z magicznego. To czy możesz używać magicznego ekwipunku (i jakiego) masz zapisane w zasadach, również tych dotyczących specjalnych zasad wykupowanych dla bohatera - np. kindreds. W przypadku Eternal Kindredu, ograniczeniem jest niemożność korzystania z bonusu tego kindredu razem z używanie magicznego ekwipunku.Where a model has the option of choosing
one or more magic items, it will be clearly stated
in his army list entry, as will any restrictions on
the magic items he can take.
Jeśli chodziło Ci o fragment "Magical Interference" (na tej samej stronie), to dobrze wiesz, że jest tam zapisane, iż dotyczy to tylko magów:
Cały paragraf "magical interference" dotyczy wyłącznie ograniczenia używania przez magów magicznych pancerzy z podanym wyjątkiem.As a
result, most Wizards cannot wield the Winds of
Magic if they wear armour of any kind (...)
and so cannot choose an item of Magic Armour.
The only exception to this is when a Wizard has
armour as part of his standard equipment or an
option for 'normal' armour, such as light armour,
or shield.
FAQ zdecydowanie nie mówi o magicznej broni i pancerzu - inaczej by to zaznaczyli pisząc "additional magic armour or magic weapons" lub podobnie. Tak jak jest, zezwalają Ci na użycie zwykłych broni i pancerzy, a zasada kindredu, który traci swe właściwości po wykupieniu bohaterowi magicznego ekwipunku, pozostaje.bigpasiak pisze:A czy w Faq-u jest zaznaczone, że chodzi o zwykłą czy magiczną?
Zasady Eternal Kindred pozostają takie same jakie były w 7ed. Inaczej każda zmiana względem tego kindredu - jak np. nagła możliwość używania razem z tym kindredem, magicznego ekwipunku - nie byłaby opisana w FAQ, lecz trafiłaby do erraty.
"Remember, a Dwarf's only as big as his beard."
Nie uważasz że napisali by unit/charakter?Mac pisze:Rozumiem, że nagle bohater, który jakby nie było jest modelem, przestaje nim być. Ciekawa interpretacja.
Ciekawe od kiedy zwyklaki mogą brać magiczny ekwipunek.Mac pisze:Ciekawe... nie wiedziałem, że moje zwykłe oddziały wojowników (które mogą wykupić sobie mundane) mogą być uzbrojone po zęby każdy model z osobna.
Czegoś w 8 nie doczytałem?
Mac pisze:Zasady Eternal Kindred pozostają takie same jakie były w 7ed. Inaczej każda zmiana względem tego kindredu - jak np. nagła możliwość używania razem z tym kindredem, magicznego ekwipunku - nie byłaby opisana w FAQ, lecz trafiłaby do erraty.
Zgadza się jednak w 7 nie było tego zapisu:
Oraz nie wiem czy zauważyłeś, ale faq z wildem też nie trafił do erraty więc to też o niczym nie świadczy.bigpasiak pisze:Q. May a character from the Eternal Kindred take additional
armour or weapons and still benefit from the Eternal Guard fighting
style? (p68)
A. Yes.
Wg mnie jest proste jak drut. Faq wyraźnie mówi że mogę wziąć dodatkowy ekwipunek [ broń i zbroja ] nie narzucając mi wykorzystywania tylko podstawowego, tak więc mogę brać magiczny ekwipunek i tyla.
I tak swoją drogą jestem ciekaw jak byś argumentował tego faq-a?:
W końcu nic się w zapisach odnośnie 7 ed nie zmieniło, prawda?Q. Can a character with the Wild Rider Kindred take the Helm of
the Hunt? (p63)
A. Yes.
No i czy to oznacza że tylko ten jeden, jedyny i wybrany hełm można brać...?
The wood hold peace for thos who desire it, but those who seek battle will find me...
The forest has as many eyes as leaves...
Far over, the misty mountain Cold, to dungeons deep and caverns old.
The pines were roaring, oooooon the hight...
Abandoned
The forest has as many eyes as leaves...
Far over, the misty mountain Cold, to dungeons deep and caverns old.
The pines were roaring, oooooon the hight...
Abandoned
Zapewniam Cię, że nie zmarnowałem sobie tym życia, dzięki za troskę. Choć rzeczywiście chyba już nie ma sensu wam powtarzać cały czas tego samego. Swoje powiedziałem i punkt widzenia przedstawiłem - taki też będę prezentował jeśli zajdzie potrzeba. I nie udowadniam, że musicie mieć gorszych bohaterów - to wy sobie kiepsko kombinujecie przy zasadach i robicie niepotrzebne nadzieje, że jednak są lepsi niż na to wygląda - nie moja wina, że jak się okazują gorsi to psuje się wam humor.runepriest pisze:podoba mi się że poświęciłeś tyle czasu
"Remember, a Dwarf's only as big as his beard."
o kur... samarytanin! popsułeś mi dzień z rana a na poprawke iść musze? Jak ja ja teraz napisze, myslac o we noble na orle, który był moja jedyna nadzieja jej zdania... o fu*k!
Spoko chłopaki jest jeszcze kilka innych fajnych rozwiazań, jeśli to nie przedzie.
Spoko chłopaki jest jeszcze kilka innych fajnych rozwiazań, jeśli to nie przedzie.
Gremlinku nie ma co przechodzić.Gremlin pisze:Spoko chłopaki jest jeszcze kilka innych fajnych rozwiazań, jeśli to nie przedzie.
Jasno jest w faq-u że może brać zbroję i broń nie tracąc bonusów. Nie napisali że to dotyczy tylko i wyłącznie zwykłych przedmiotów a zaznaczam że już jedna poprawka na 8 ed poszła np Moonstona, steeda i paru jeszcze...
Tak więc każda zbroja i broń nie powoduje utraty sv u nobla.

The wood hold peace for thos who desire it, but those who seek battle will find me...
The forest has as many eyes as leaves...
Far over, the misty mountain Cold, to dungeons deep and caverns old.
The pines were roaring, oooooon the hight...
Abandoned
The forest has as many eyes as leaves...
Far over, the misty mountain Cold, to dungeons deep and caverns old.
The pines were roaring, oooooon the hight...
Abandoned
tak sie mi poprostu napisala, chodz twoja interpretacja jest logiczna : ))
Wiesz śmieszniejsze jest to:
Ciekawe nie?
Jawne złamanie zasad AB bez jakichkolwiek podstaw i rodzi pytanie czy tylko ten jeden wyróżniony hełm może nosić no i nikt się tego nie czepia...Q. Can a character with the Wild Rider Kindred take the Helm of
the Hunt? (p63)
A. Yes.

Ciekawe nie?
The wood hold peace for thos who desire it, but those who seek battle will find me...
The forest has as many eyes as leaves...
Far over, the misty mountain Cold, to dungeons deep and caverns old.
The pines were roaring, oooooon the hight...
Abandoned
The forest has as many eyes as leaves...
Far over, the misty mountain Cold, to dungeons deep and caverns old.
The pines were roaring, oooooon the hight...
Abandoned
grałem wczoraj na turnieju rozpiską na spamie lekkich oddziałów.
duży mag, mały mag, kowboj na orle, bsb z hodą, dryszka z kostką, 5x driady, 2x duże łuki, małe łuki, 3x wildzi, 10 i 9 tancerzy, 2 orły, w sumie ponad 30 modeli.
1 bitwa Assur - scenariusz blood and glory, zabił mi generała w 1 turze z power scrolla, snajperka z tafem. zapomniałem, że coś takiego istnieje
, nieogranie na 8. miałem większość ilość sztandarów dlatego planowałem remis, nie wierzyłem w zatrzymanie gwardi z regenką, barrowsem i dwurakami 
udało się, ale po podliczeniu punktów wyszło 12:8 dla Tomka.
2 bitwa z imperium... wszystko wystawiłem maksymalnie rozciągniete, duże łuki w jednym szeregu, wildzi w kreskach, tancerze za górką tak by nie widziały ich hellblastery i mortaty, z przodu zasłonięci jeszcze wildami.
imperium zaczęło, 2 hellblastery zniosło na tancerzy, zdjął mi look outa, spadła duża magiczka w 1 turze.
potem jakieś ruchy, znowu wpierdol od strzenialania, blokowanie czołgu driadami, etc.. 2 oddziały driad od boku rozkręcają każdy klocek, zabiłem 30 w dwie tury combatu. orzeł przejechał po 3 maszynkach, gdyby nie strata generała byłoby lepeiej myślę.
graliśmy scenariusz, że oddział ze sztandarem, który wejdzie do deploya przeciwnika dostaje 300MP. skitrałem 2x niedobitki wildów za impasem, jeden spadł w jedną turę ostrzału..
kolega sam przyznał, że bitwa była słaba.. żadnej super kminy nie uczynił, a wygrał dzięki maszynkom...
3 bitwa - krasie, remis. byłoby lepiej, ale orły odbiły się już w 1 turze od maszyn.. kolega mnie niechcący zwałował, że grapeshot to autohity przez co tancerze nie doszli do klocka na bok, etc... miał jedna klopę i zawsze wyrzucał hit... w konsekwencji musiałem chować 20stki GG. weszły mu 3 duże runy...
co do samej rozpy... można nią ugrać luźny remis z prawie każdą armią. nie wiem czy treekiny na te paringi byłby takie super....
1 bitwa. wpierdol od gwardi, wystarczy, że wpadną w ghule, dostają 2 ghule nic nie warte w tym scenariuszu i stoją..
w 2 bitwie myślę, że podobnie..
w 3 bitwie mogłoby być ciekawie, bo przeciwnik miał tylko 2 canony i klopę.
duży mag, mały mag, kowboj na orle, bsb z hodą, dryszka z kostką, 5x driady, 2x duże łuki, małe łuki, 3x wildzi, 10 i 9 tancerzy, 2 orły, w sumie ponad 30 modeli.
1 bitwa Assur - scenariusz blood and glory, zabił mi generała w 1 turze z power scrolla, snajperka z tafem. zapomniałem, że coś takiego istnieje


udało się, ale po podliczeniu punktów wyszło 12:8 dla Tomka.
2 bitwa z imperium... wszystko wystawiłem maksymalnie rozciągniete, duże łuki w jednym szeregu, wildzi w kreskach, tancerze za górką tak by nie widziały ich hellblastery i mortaty, z przodu zasłonięci jeszcze wildami.
imperium zaczęło, 2 hellblastery zniosło na tancerzy, zdjął mi look outa, spadła duża magiczka w 1 turze.
potem jakieś ruchy, znowu wpierdol od strzenialania, blokowanie czołgu driadami, etc.. 2 oddziały driad od boku rozkręcają każdy klocek, zabiłem 30 w dwie tury combatu. orzeł przejechał po 3 maszynkach, gdyby nie strata generała byłoby lepeiej myślę.
graliśmy scenariusz, że oddział ze sztandarem, który wejdzie do deploya przeciwnika dostaje 300MP. skitrałem 2x niedobitki wildów za impasem, jeden spadł w jedną turę ostrzału..
kolega sam przyznał, że bitwa była słaba.. żadnej super kminy nie uczynił, a wygrał dzięki maszynkom...
3 bitwa - krasie, remis. byłoby lepiej, ale orły odbiły się już w 1 turze od maszyn.. kolega mnie niechcący zwałował, że grapeshot to autohity przez co tancerze nie doszli do klocka na bok, etc... miał jedna klopę i zawsze wyrzucał hit... w konsekwencji musiałem chować 20stki GG. weszły mu 3 duże runy...
co do samej rozpy... można nią ugrać luźny remis z prawie każdą armią. nie wiem czy treekiny na te paringi byłby takie super....
1 bitwa. wpierdol od gwardi, wystarczy, że wpadną w ghule, dostają 2 ghule nic nie warte w tym scenariuszu i stoją..
w 2 bitwie myślę, że podobnie..
w 3 bitwie mogłoby być ciekawie, bo przeciwnik miał tylko 2 canony i klopę.
Na ile pkt było?
The wood hold peace for thos who desire it, but those who seek battle will find me...
The forest has as many eyes as leaves...
Far over, the misty mountain Cold, to dungeons deep and caverns old.
The pines were roaring, oooooon the hight...
Abandoned
The forest has as many eyes as leaves...
Far over, the misty mountain Cold, to dungeons deep and caverns old.
The pines were roaring, oooooon the hight...
Abandoned
Nie - tak jak mówisz, to są "stare czasy" 7ed.
Teraz grapeshot strzela jak organki, z tą różnicą że zasięg tego strzału wynosi 12 cali i tyczą się go wszystkie modyfikatory do strzelania (używany jest BS obsługi). Siła tego i redukcja pancerza jest dokładnie taka sama jak przy organkach.
W pewnych kwestiach może się to okazać lepsze, w porównaniu do grapeshota z 7ed., choć gdyby ten zachował templatkę byłby o niebo lepszy. Dzięki temu, np. krasnoludzcy gracze - rzadko, bo rzadko - ale mogą powiększyć siłę grapeshota, za pomocą Rune of Penetrating - w ekstremalnym przypadku dochodząc do S8 i -6 do AS. Dla Imperium może się to okazać idealnym rozwiązaniem do ochrony flank przed fastami i skirmishem, choć ujemne modyfikatory robią swoje.

Teraz grapeshot strzela jak organki, z tą różnicą że zasięg tego strzału wynosi 12 cali i tyczą się go wszystkie modyfikatory do strzelania (używany jest BS obsługi). Siła tego i redukcja pancerza jest dokładnie taka sama jak przy organkach.
W pewnych kwestiach może się to okazać lepsze, w porównaniu do grapeshota z 7ed., choć gdyby ten zachował templatkę byłby o niebo lepszy. Dzięki temu, np. krasnoludzcy gracze - rzadko, bo rzadko - ale mogą powiększyć siłę grapeshota, za pomocą Rune of Penetrating - w ekstremalnym przypadku dochodząc do S8 i -6 do AS. Dla Imperium może się to okazać idealnym rozwiązaniem do ochrony flank przed fastami i skirmishem, choć ujemne modyfikatory robią swoje.
"Remember, a Dwarf's only as big as his beard."
Ano.
The wood hold peace for thos who desire it, but those who seek battle will find me...
The forest has as many eyes as leaves...
Far over, the misty mountain Cold, to dungeons deep and caverns old.
The pines were roaring, oooooon the hight...
Abandoned
The forest has as many eyes as leaves...
Far over, the misty mountain Cold, to dungeons deep and caverns old.
The pines were roaring, oooooon the hight...
Abandoned