kilka pytań początkującego 3

Jak zaszarżować trzy oddziały na raz, strzelać z łuku ze sztandarem w ręku i schować przed ostrzałem wielkiego spaślaka w grupie pokurczów.

Moderatorzy: Shino, Lidder, kudłaty, Furion

Zablokowany
Awatar użytkownika
MatthewKorona
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 196

Re: kilka pytań początkującego 3

Post autor: MatthewKorona »

Dobra, dzięki, o to mi chodziło.
A jeszcze jedno, jak przegram walkę wręcz w swojej turze, uda mi się uciec od Bretki 1, potem jest tura Bretki i Bretka 1 postanawia mnie gonić dalej, to kiedy rzucamy na dystans pogoni i ucieczki? W Ruchach przymusowych? W tej sytuacji chyba też mam prawo uciekać w nie swojej turze? :)

Dzięki z góry i sorry za zamęt :)
Impossible is nothing.

Awatar użytkownika
Macias
Kretozord
Posty: 1823
Lokalizacja: SNOT - filia w Pogórzu

Post autor: Macias »

Jeśli po walce w Twojej turze uciekasz i Bretka Cię nie zagoniła to w swojej turze Bretka już nie goni tylko zachowuje się jak normalny oddział, czyli może na przykład zadeklarować szarże na korsarzy. Jeśli zadeklaruje taką szarżę to korsarze muszą dać reakcję 'flee' (ponieważ już uciekają).
Azgaroth pisze:30 savage orków z wardem na 5+ i dodatkową bronią + lord na dziku i szaman walczą z 40 halabardnikami imperium (I tura - działa choppas). Dzikusy wbijają jedną ranę ( :shock: ), lord na dziku zapomina jak się walczy i nie wbija nic, szaman nie trafia. Halabardnicy wbijają 10 ran, test LD na stubborna dwukrotnie oblewam, na dystans ucieczki rzucam dwie jedynki :)
Imperialna moc!

Awatar użytkownika
SiersciucH
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 173

Post autor: SiersciucH »

1. Czy jak atakuję na jednostkę muszę wszystkie ataki wyrzucić naraz czy mogę je rzucać po kolej tj zamiast jednego rzutu 10 kostkami 10 rzutów po jednej kostce (sytuacja była taka hamersi walczyli z mnichami zarazy z kadzidłem na kadzidle była jedna rana, i czy moge w tym momencie rzucać tak, że uderzam jednym krasiem w kadzidło nie klepnął rany wieć próbuje następnyn, czy odrazu muszę określić że np. 4 uderza w kadzidło a reszta w załogę)

2. Co jeśli jednostka wroga nie zdała głupoty i w jej wyniku wchodzi na moje jednostki? zatrzymuje się przed nimi czy jest to automatyczna szarża?

3. Czy jeżeli zaszarżuję na uciekającą jednostkę i w wyniku tego zniszczę ją czy mam prawo wykonać najeżdżanie?

Awatar użytkownika
Okoń
Masakrator
Posty: 2289
Lokalizacja: Oleśnica

Post autor: Okoń »

ad 1 W przypadku takiej samej inicjatywy od razu deklarujesz ile ataków w co uderza.

ad 2 Zatrzymuje się nad nimi.

ad 3 Z tego co kojarzę to nie możesz wykonać najeżdżania, tylko biegniesz tyle ile wyrzuciłeś na szarżę.
Obrazek

Andrzej
Pan Spamu
Posty: 8216
Lokalizacja: Szybki Szpil

Post autor: Andrzej »

3. Nie możesz najeżdżać
Lidder pisze:- Co się dzieje, gdy kawaleria normalnym ruchem, nie marszem, przechodzi przez murek?
- To samo co wtedy, gdy idziesz na imprezę poderwać jakąś dziewczynę.

szeszej
Falubaz
Posty: 1024
Lokalizacja: Świdnik/Lublin

Post autor: szeszej »

Okoń pisze: ad 2 Zatrzymuje się nad nimi.
Chyba przed :D

Awatar użytkownika
Furion
Postownik Niepospolity
Posty: 5711
Lokalizacja: Gorzów Wlkp. "Rogaty Szczur"

Post autor: Furion »

Okoń pisze: ad 3 Z tego co kojarzę to nie możesz wykonać najeżdżania, tylko biegniesz tyle ile wyrzuciłeś na szarżę.
Nie.

Rulebook, dział completing a charge against a fleeing enemy, w dziale szarż.

pozdrawiam
Furion

JRP
Powergamer Rozpiskowy
Posty: 37

Post autor: JRP »

Jest gdzieś napisane, że jednostka musi zachować cal odstępu od innej jednostki i od terenu nieprzebytego. Ale czy musi to być zachowane tam, gdzie się zatrzymała, czy w każdym momencie? Jeżeli odstęp między dwoma wrogimi jednostkami wynosi niecałe dwa cale, to czy mogę przecisnąć między nimi skirmisherów i na koniec ruchu stanąć przepisowo?

Awatar użytkownika
Furion
Postownik Niepospolity
Posty: 5711
Lokalizacja: Gorzów Wlkp. "Rogaty Szczur"

Post autor: Furion »

JRP pisze:Jest gdzieś napisane, że jednostka musi zachować cal odstępu od innej jednostki i od terenu nieprzebytego. Ale czy musi to być zachowane tam, gdzie się zatrzymała, czy w każdym momencie? Jeżeli odstęp między dwoma wrogimi jednostkami wynosi niecałe dwa cale, to czy mogę przecisnąć między nimi skirmisherów i na koniec ruchu stanąć przepisowo?
w każdym momencie ruchu, z wyjątkami: szarża, lot.

Awatar użytkownika
Unspeakable
Warzywo
Posty: 11
Lokalizacja: K-ce i okolice:)
Kontakt:

Post autor: Unspeakable »

Mam noobowskie pytanie. Czy pikinierzy w hordzie atakują z 3 czy 4 szeregów? Bo obie zasady daja "fight in extra rank".
TK , HE , Empire

misha
Wielki Nieczysty Spamer
Posty: 6586
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: misha »

horda to 3 szeregi, jak broń której używasz ma zasadę in extra rank no to +1, proste
Klub Adeptus Mechanicus http://admech.club Warszawa, Okęcie, Al Krakowska
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A

szeszej
Falubaz
Posty: 1024
Lokalizacja: Świdnik/Lublin

Post autor: szeszej »

fight in extra rank się sumuje, także chyba horda włóczników HE bije z 5 szeregów.

Awatar użytkownika
Furion
Postownik Niepospolity
Posty: 5711
Lokalizacja: Gorzów Wlkp. "Rogaty Szczur"

Post autor: Furion »

szeszej pisze:fight in extra rank się sumuje, także chyba horda włóczników HE bije z 5 szeregów.
Nie, nie kumuluje się. Spearmeni HE mają zasadę Martial Prowess, dlatego biją z szeregu więcej.

szeszej
Falubaz
Posty: 1024
Lokalizacja: Świdnik/Lublin

Post autor: szeszej »

Tak, kumuluje się z Martial Prowess :P Chodziło mi, że fight with extra ranks się sumuje z hordą, supportingami i specjalną zasadą włóczników :)

Awatar użytkownika
Myzu
Mudżahedin
Posty: 303
Lokalizacja: Poznań, Strefa zero

Post autor: Myzu »

I warto dodac ze nie ma extra ranku szarzujac ze spearem w rece.

Awatar użytkownika
Leoh
Wodzirej
Posty: 723
Lokalizacja: Legion Kraków

Post autor: Leoh »

Czy CHD hell cannon(majacy wbite juz powiedzmy 3 rany) moze w CC po otrzymaniu kolejnych 3 ran zadeklarowac zdjecie 3 krasnali (obsluga), tak aby zostawic cannon z 3 ranami i 1 obslugantem ?

misha
Wielki Nieczysty Spamer
Posty: 6586
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: misha »

a przeczytałeś opis zasady Monster and Handlers? jest opisane jak są rozdzielane rany między obsługę a potwora
Klub Adeptus Mechanicus http://admech.club Warszawa, Okęcie, Al Krakowska
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A

Awatar użytkownika
Leoh
Wodzirej
Posty: 723
Lokalizacja: Legion Kraków

Post autor: Leoh »

misha pisze:a przeczytałeś opis zasady Monster and Handlers? jest opisane jak są rozdzielane rany między obsługę a potwora
http://www.games-workshop.com/MEDIA_Cus ... _Chaos.pdf

to są aktualne zasady hell canona ?

Maciek P.
Falubaz
Posty: 1234
Lokalizacja: Legion Kraków

Post autor: Maciek P. »

misha pisze:a przeczytałeś opis zasady Monster and Handlers? jest opisane jak są rozdzielane rany między obsługę a potwora
Hmm....ciekawe. Czyli jak hydra dostanie z działa, to na 5-6 ginie elf?

Awatar użytkownika
Gokish
Księciunio
Posty: 8646
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: Gokish »

Maciek P. pisze:
misha pisze:a przeczytałeś opis zasady Monster and Handlers? jest opisane jak są rozdzielane rany między obsługę a potwora
Hmm....ciekawe. Czyli jak hydra dostanie z działa, to na 5-6 ginie elf?
nie ponieważ FAQ mówi
Change the Beastmasters special rule to “Beastmasters: The
bulk of the War Hydra makes a great shield for the
Beastmasters that drive it, protecting them from missile fire
and close combat attacks. Wounds that would normally be
randomised between the War Hydra and its handlers are
instead all applied against the War Hydra.”
LICZNIK: W/D/L od 2012
Brettonia 23/1/13
Lizardmen 1/0/0 <-------- FTW :D
Fumijako pisze: Przepraszam bardzo, ale mag Khorna na dysku jest rzeczą , którą nie nazwałbym , że jest dla słabych

Zablokowany