+ do tego co pisał Bojek, w walce masz juz złamana zasade 1" apart wiec dopelnic rank mozesz, lub jak tylko masz 1 rank jechac z nim na bokiironhead pisze:Hmm, to jeśli mam wroga na tylnym szeregu (załóżmy, że liczba szeregów jest taka sama po obu stronach) to chyba nijak nie będę mógł dopełnić ranku, gdyż łamię zasadę 1" apart ?
Pytania o zasady 8ed VC
Moderator: misha
Re: Pytania co do 8ed VC
mogą, normalny reform po walce
jaka zasada mialaby tego zabraniać?
imo najlepiej w tej sytuacji mieć frontem hordę do kawalerii a na boku orla
kawę poszatkują z poisona a orzeł i tak padnie
jaka zasada mialaby tego zabraniać?
imo najlepiej w tej sytuacji mieć frontem hordę do kawalerii a na boku orla
kawę poszatkują z poisona a orzeł i tak padnie
Klub Adeptus Mechanicus http://admech.club Warszawa, Okęcie, Al Krakowska
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A
Nie mogą, RB str. 55 na samym dole
"If a unit is engaged to more than one facing (say to the front and one flank) it cannot make combat reforms.
"If a unit is engaged to more than one facing (say to the front and one flank) it cannot make combat reforms.
Imperialna moc!Azgaroth pisze:30 savage orków z wardem na 5+ i dodatkową bronią + lord na dziku i szaman walczą z 40 halabardnikami imperium (I tura - działa choppas). Dzikusy wbijają jedną ranę ( ), lord na dziku zapomina jak się walczy i nie wbija nic, szaman nie trafia. Halabardnicy wbijają 10 ran, test LD na stubborna dwukrotnie oblewam, na dystans ucieczki rzucam dwie jedynki
- Azurix
- Szef Wszystkich Szefów
- Posty: 3007
- Lokalizacja: Łódź Klub:"Ośmiornica Łódzka" Stowarzyszenie:"Wargaming"
Macias dobrze mówi. Dodatkowo tak samo napisane jest, że nie można zrobić Combat Reformu w taki sposób, aby po nim mieć jakąkolwiek jednostkę na flance lub tyłach, a gdy masz kogoś na 2 frontach to nijak nie dasz rady się zreformować, bo wszystkich od przodu nie dasz
tego nie doczytałem, dzięki za wyjaśnienie
Klub Adeptus Mechanicus http://admech.club Warszawa, Okęcie, Al Krakowska
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A
Moge prosić o cytat/strone z rb? Nie mogę znaleźć tegoAzurix pisze:nie można zrobić Combat Reformu w taki sposób, aby po nim mieć jakąkolwiek jednostkę na flance lub tyłach
Barbara pisze:Może nie wszyscy się w tym środowisku lubimy, ale akurat prawie wszyscy się znamy. To że dwóch znajomych da sobie czasem po ryjach nie powinno chyba nikogo dziwić.
str 55 mały RB Combat Reform -> paragraf Unusual Situations, w rogu na dole strony
cytat dał Macias
cytat dał Macias
Klub Adeptus Mechanicus http://admech.club Warszawa, Okęcie, Al Krakowska
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A
Tak, tam jest napisane, że nie mogę zrobić CR jeśli mam combat na dwóch flankach na przykład.
Według słów Azurixa nie mogę zrobić CR tak aby mieć jednostke na boku. Przykład walcze z orłem od frontu i obracam się do niego bokiem. Na to potrzebuje cytatu
Według słów Azurixa nie mogę zrobić CR tak aby mieć jednostke na boku. Przykład walcze z orłem od frontu i obracam się do niego bokiem. Na to potrzebuje cytatu
Barbara pisze:Może nie wszyscy się w tym środowisku lubimy, ale akurat prawie wszyscy się znamy. To że dwóch znajomych da sobie czasem po ryjach nie powinno chyba nikogo dziwić.
a to, to jest w FAQ
Page 55 – Reforming From Victory (...)
Change “[...]is one special restriction[...]” to “[...]are two
special restrictions[...]” and change “[...]was made[...]” to
“[...]was made, and the unit may not reform in such a way as
to contact a different facing on any enemy unit it is in contact
with[...]” in the second paragraph.
Klub Adeptus Mechanicus http://admech.club Warszawa, Okęcie, Al Krakowska
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A
- Azurix
- Szef Wszystkich Szefów
- Posty: 3007
- Lokalizacja: Łódź Klub:"Ośmiornica Łódzka" Stowarzyszenie:"Wargaming"
Hmm, w sumie to ciekawy jestem czy można się obrócić bokiem specjalnie do jednej jednostki. Zawsze byłem przekonany że się nie da, ale nie wiem właściwie, czy to nie był właśnie ten cytat z FAQa, który mogę źle tłumaczyć. Prawdopodobnie ktoś mi mógł też powiedzieć, że się nie da powołując się na ten cytat właśnie i tak to zapamiętałem
Polskie uściślenia, str 10:
"Reform po walce wręcz
Nie można reformować oddziałów w walce tak, by po reformie stykały się ze sobą bokami lub tyłami."
"Reform po walce wręcz
Nie można reformować oddziałów w walce tak, by po reformie stykały się ze sobą bokami lub tyłami."
Imperialna moc!Azgaroth pisze:30 savage orków z wardem na 5+ i dodatkową bronią + lord na dziku i szaman walczą z 40 halabardnikami imperium (I tura - działa choppas). Dzikusy wbijają jedną ranę ( ), lord na dziku zapomina jak się walczy i nie wbija nic, szaman nie trafia. Halabardnicy wbijają 10 ran, test LD na stubborna dwukrotnie oblewam, na dystans ucieczki rzucam dwie jedynki
- Azurix
- Szef Wszystkich Szefów
- Posty: 3007
- Lokalizacja: Łódź Klub:"Ośmiornica Łódzka" Stowarzyszenie:"Wargaming"
Wiedziałem, że gdzieś to było, ale już zwątpiłem, bo nie mogłem znaleźćMacias pisze:Polskie uściślenia, str 10:
"Reform po walce wręcz
Nie można reformować oddziałów w walce tak, by po reformie stykały się ze sobą bokami lub tyłami."
w tym uściśleniu chodzi o to, że na przykład szarżujemy na bok orła, nie łamiemy go on się nie reformuje, a my ustawiamy się do niego bokiem. To jest zabroniony, a nie mogę nigdzie znaleźc zapisu, który zabraniałby mi po prostu odwrócić się bokiem choćby kdaidem żeby palił więcej modeli...
Barbara pisze:Może nie wszyscy się w tym środowisku lubimy, ale akurat prawie wszyscy się znamy. To że dwóch znajomych da sobie czasem po ryjach nie powinno chyba nikogo dziwić.
Nie ma w uściśleniach takiego zapisu.
Jedyny zapis mówi że oddziały nie mogą stykać się bokami i tyłami.... liczba mnoga, oznacza to jedynie, że zawsze jeden oddział musi być przodem do walki, jeśli jednostka przeciwnika spełnia ten warunek, nasza jak najbardziej może stanąc bokiem.
Jedyny zapis mówi że oddziały nie mogą stykać się bokami i tyłami.... liczba mnoga, oznacza to jedynie, że zawsze jeden oddział musi być przodem do walki, jeśli jednostka przeciwnika spełnia ten warunek, nasza jak najbardziej może stanąc bokiem.
Barbara pisze:Może nie wszyscy się w tym środowisku lubimy, ale akurat prawie wszyscy się znamy. To że dwóch znajomych da sobie czasem po ryjach nie powinno chyba nikogo dziwić.
A przypadek varghulfa? Pytam z czystej ciekawości bo sytuacja wręcz komicznie nieprawdopodobna ale powiedzmy, że od frontu do którego jestem skierowany przodem figurki jakiś przykładowy 1 goblin się ostał, od flanki powiedzmy ze 2 czyli nadal w statystyce wszystko mi spadnie w combacie a żeby pchnąć go dalej w kierunek, który mnie interesuje bardziej postanawiam odwrócić bokiem do tego 1 gobbasa. Brak flanek na potrzeby combat resolution to w sumie dość klarownie opisane wykorzystanie tej specjałki ale może coś gdzieś zostało wyjaśnione ad. tych reformów. No i jak mówiłem, sytuacja raczej z dobrej komedii niż z filmu wojennego ale wzięta na potrzeby chwili.
Zasade masz na potrzeby liczenia wyniku walki a nie zmienia innych zasad, jak np reformy w walce. Wszystko tu jest jasne.Kap pisze:A przypadek varghulfa? Pytam z czystej ciekawości bo sytuacja wręcz komicznie nieprawdopodobna ale powiedzmy, że od frontu do którego jestem skierowany przodem figurki jakiś przykładowy 1 goblin się ostał, od flanki powiedzmy ze 2 czyli nadal w statystyce wszystko mi spadnie w combacie a żeby pchnąć go dalej w kierunek, który mnie interesuje bardziej postanawiam odwrócić bokiem do tego 1 gobbasa. Brak flanek na potrzeby combat resolution to w sumie dość klarownie opisane wykorzystanie tej specjałki ale może coś gdzieś zostało wyjaśnione ad. tych reformów. No i jak mówiłem, sytuacja raczej z dobrej komedii niż z filmu wojennego ale wzięta na potrzeby chwili.
Rzucam Course of Years na oddział MI (każdy model ma więcej niż jeden W) i dodatkowo siedzą w nim herosi. Opis czaru mówi coś takiego: roll a dice for each model, on a roll of 6, that model loses a wound. Czyli rzucam osobno za każdy model i każdego bohatera?
Idę dalej i rzucam np. Gaze of Negash, wypadają dwa woundy. Przepuśćmy, że po CoY są modele, które mają full Woundów - 3 i są takie, które mają po 1. Czyli, jak rozumiem, by nie doszło do przydzielania woundów konkretnym modelom co pozwoliłoby uchronić modele z mało W przed usunięciem poza stół, wpierw woundy z GoN idą w te "chore antylopy" tak? (oczywiście nie w bohaterów, tego pytanie nie dotyczy)
Idę dalej i rzucam np. Gaze of Negash, wypadają dwa woundy. Przepuśćmy, że po CoY są modele, które mają full Woundów - 3 i są takie, które mają po 1. Czyli, jak rozumiem, by nie doszło do przydzielania woundów konkretnym modelom co pozwoliłoby uchronić modele z mało W przed usunięciem poza stół, wpierw woundy z GoN idą w te "chore antylopy" tak? (oczywiście nie w bohaterów, tego pytanie nie dotyczy)
Puszka Pandory, o immersji w grach
http://polygamia.pl/Polygamia/1,94534,1 ... .html?bo=1
Nosił Wilk razy kilka, czyli inaczej o grach TellTale Games
http://polygamia.pl/Polygamia/1,94534,1 ... .html?bo=1
http://polygamia.pl/Polygamia/1,94534,1 ... .html?bo=1
Nosił Wilk razy kilka, czyli inaczej o grach TellTale Games
http://polygamia.pl/Polygamia/1,94534,1 ... .html?bo=1