Pytania i odpowiedzi
Moderator: #helion#
Re: Pytania i odpowiedzi
Zaczynam kminić nad Imperium i jest kilka rzeczy, których nie jestem pewny, bo nie miałem wcześniej takich problemów(gram Ogrami ) , a jako że nie mam rulebooka to nie mam jak się ich samemu upewnić (AB mam)
1. Jak to jest z wstawianiem jednostek o różnych podstawkach w oddziale? Czy np. gostek na koniu może dołączyć do demigryfów, i jak tak, to gdzie?
2. Czy wardy się kumulują?
3. Czy zasada Move or Fire tyczy się też jazdy?
4. Czy z Ring of Volans można sobie wybrać sygnaturkę po losowaniu spella?
5. Jak rozwalić wampiry? Myślałem o rozwalaniu mięcha volley gunem z masterem, a większe ziomki demigryfami.
1. Jak to jest z wstawianiem jednostek o różnych podstawkach w oddziale? Czy np. gostek na koniu może dołączyć do demigryfów, i jak tak, to gdzie?
2. Czy wardy się kumulują?
3. Czy zasada Move or Fire tyczy się też jazdy?
4. Czy z Ring of Volans można sobie wybrać sygnaturkę po losowaniu spella?
5. Jak rozwalić wampiry? Myślałem o rozwalaniu mięcha volley gunem z masterem, a większe ziomki demigryfami.
Ostatnio zmieniony 7 maja 2012, o 19:24 przez siscov, łącznie zmieniany 2 razy.
podpis był niezgodny z regulaminem
- Martin von Carstein
- Kradziej
- Posty: 947
2. Nie, wardy się nie kumulują.
3. Oczywiście, że tak.
3. Oczywiście, że tak.
1. Tia, może. Dostawiasz go z boku unitu (w styku z unitem). Nie tworzy w ten sposób dodatkowego rzędu.
2. nie
3. tylko czołg w armii imperium ma zapis, że ignoruje move or fire.
4. Zapis pierścionka w tej edycji nareszcie jest jasny. Wybierasz ten czar jakbyś był 1 lvl magiem więc sygnaturkę wziąć też możesz.
5. Podobno wbicie osinowego kołka w serce pomaga. Ale to zależy od wampira.
2. nie
3. tylko czołg w armii imperium ma zapis, że ignoruje move or fire.
4. Zapis pierścionka w tej edycji nareszcie jest jasny. Wybierasz ten czar jakbyś był 1 lvl magiem więc sygnaturkę wziąć też możesz.
5. Podobno wbicie osinowego kołka w serce pomaga. Ale to zależy od wampira.
Ostatnio zmieniony 7 maja 2012, o 19:29 przez Bizim, łącznie zmieniany 1 raz.
Caius Ceplus pisze: Zaatakowane imperium kontratakuje.
Ad1. zawsze wstawiasz takie modele przy /obok/ regimencie do którego dołączają - jeżeli nie są tego samego typu (w przypadku demigryfów "monster cavalery") to nie mają zasady specjalnej "Look out, Sir!" nawet jeżeli w regonie jest 5 szeregowych modeli. czyli w regonie demisiów koleś na koniu będzie stał obok i nie będzie dostawał LoS! - jeżeli umieścisz tak bohatera na pegazie to przy unicie 5+ demisiów będzie miał LoS!siscov pisze:Zaczynam kminić nad Imperium i jest kilka rzeczy, których nie jestem pewny, bo nie miałem wcześniej takich problemów(gram Ogrami ) , a jako że nie mam rulebooka to nie mam jak się ich samemu upewnić (AB mam)
1. Jak to jest z wstawianiem jednostek o różnych podstawkach w oddziale? Czy np. gostek na koniu może dołączyć do demigryfów, i jak tak, to gdzie?
2. Czy wardy się kumulują?
3. Czy zasada Move or Fire tyczy się też jazdy?
4. Jak rozwalić wampiry? Myślałem o rozwalaniu mięcha volley gunem z masterem, a większe ziomki demigryfami.
Ad2. to jest bodajże w uściśleniach lub faq do rulebooka - ward się nie kumuluje.
Ad3. jak najbardziej tak, ale już nie steam tanka.
Ad4. zniszcz wózek i vargheisty na odległość - najlepiej działami i magią, z całą resztą musisz poradzić sobie w cc - tutaj przydają się odginaczki i czołg. 8 ed to edycja wjazdów od flanki - mało który regon to przetrzyma - kombinuj tak aby wykonać takie właśnie manewry.
edit: bizim jak zwykle na posterunku idziesz na moda
Emp/DoCh
"Jedynym dowodem na to, że istnieje jakaś pozaziemska inteligencja, jest to, że się z nami nie kontaktują" A.E.
"Jedynym dowodem na to, że istnieje jakaś pozaziemska inteligencja, jest to, że się z nami nie kontaktują" A.E.
- Martin von Carstein
- Kradziej
- Posty: 947
Nie dowierzałbym temu czołgowi. Z tego co piszą - śmiejąc się przy tym złowieszczo - w temacie "Jak składacie - coś tam - wampiry" odpowiednio złożony Lord Klepacz potrafi czołg ściągnąć w turę. Z drugiej strony przerażała ich wizja bandy demigryfów w starciu z antyczołgowym Lordem Klepaczem.- tutaj przydają się odginaczki i czołg. 8 ed to edycja wjazdów od flanki - mało który regon to przetrzyma
Zresztą można sobie poczytać. Ba - najlepiej to zrobić i zapoznać się z całym tematem - co drugi post jeden drugiemu wytyka wady Wampusia takiego-a-takiego i co-kto-mu-może-zrobić.
Ten bijący wampir jest naprawdę świetny, jak liczyłem to on statystycznie zabija 10 piechurów (np. black guardów) w turę, a do tego moze nosić potiona do siły (z s8 to nawet ST rozwali w jedną turę ).
Ale świetną metodą na niego jest WH, podchodzimy na 12 cali i czekamy tylko na 6. I przy okazji zabijamy generała i możemy patrzeć jak się sypie cała armia
Ale świetną metodą na niego jest WH, podchodzimy na 12 cali i czekamy tylko na 6. I przy okazji zabijamy generała i możemy patrzeć jak się sypie cała armia
Imperialna moc!Azgaroth pisze:30 savage orków z wardem na 5+ i dodatkową bronią + lord na dziku i szaman walczą z 40 halabardnikami imperium (I tura - działa choppas). Dzikusy wbijają jedną ranę ( ), lord na dziku zapomina jak się walczy i nie wbija nic, szaman nie trafia. Halabardnicy wbijają 10 ran, test LD na stubborna dwukrotnie oblewam, na dystans ucieczki rzucam dwie jedynki
"i czekamy tak 1 ture, on doszarżowuje zabija 10 piechurów, łamie nas w kombacie, dogania, zabija cały regon, wbija się w następny i w następny i w następny i w ..."Macias pisze:Ale świetną metodą na niego jest WH, podchodzimy na 12 cali i czekamy tylko na 6. I przy okazji zabijamy generała i możemy patrzeć jak się sypie cała armia
taktycznie genialne
Emp/DoCh
"Jedynym dowodem na to, że istnieje jakaś pozaziemska inteligencja, jest to, że się z nami nie kontaktują" A.E.
"Jedynym dowodem na to, że istnieje jakaś pozaziemska inteligencja, jest to, że się z nami nie kontaktują" A.E.
1. nikt nie powiedział że ten WH musi być w jakimś wartościowym oddziale, może być np. w 5 łucznikachrob pisze:"i czekamy tak 1 ture, on doszarżowuje zabija 10 piechurów, łamie nas w kombacie, dogania, zabija cały regon, wbija się w następny i w następny i w następny i w ..."Macias pisze:Ale świetną metodą na niego jest WH, podchodzimy na 12 cali i czekamy tylko na 6. I przy okazji zabijamy generała i możemy patrzeć jak się sypie cała armia
taktycznie genialne
2. nie widziałem jeszcze aby za hord halabard stała druga horda halabard
3. po to mamy steadfast, aby przetrzymać takiego bydlaka, a pozostałymi oddziałami odejść na bezpieczne pozycje. Prawie nie ma opcji żeby nas złamał
4. można też go odgiąć
Imperialna moc!Azgaroth pisze:30 savage orków z wardem na 5+ i dodatkową bronią + lord na dziku i szaman walczą z 40 halabardnikami imperium (I tura - działa choppas). Dzikusy wbijają jedną ranę ( ), lord na dziku zapomina jak się walczy i nie wbija nic, szaman nie trafia. Halabardnicy wbijają 10 ran, test LD na stubborna dwukrotnie oblewam, na dystans ucieczki rzucam dwie jedynki
1. Zanim WH z 5 łuczników dotrze na odległość strzału, to zostanie zniszczony/zablokowany przez jakieś śmieszne zombie. Geniek nie musi się za nimi uganiać.Macias pisze:1. nikt nie powiedział że ten WH musi być w jakimś wartościowym oddziale, może być np. w 5 łucznikachrob pisze:"i czekamy tak 1 ture, on doszarżowuje zabija 10 piechurów, łamie nas w kombacie, dogania, zabija cały regon, wbija się w następny i w następny i w następny i w ..."Macias pisze:Ale świetną metodą na niego jest WH, podchodzimy na 12 cali i czekamy tylko na 6. I przy okazji zabijamy generała i możemy patrzeć jak się sypie cała armia
taktycznie genialne
2. nie widziałem jeszcze aby za hord halabard stała druga horda halabard
3. po to mamy steadfast, aby przetrzymać takiego bydlaka, a pozostałymi oddziałami odejść na bezpieczne pozycje. Prawie nie ma opcji żeby nas złamał
4. można też go odgiąć
2. Metafora.
3. Sam wampir zabija średnio 8 halabardników, dodaj kilku następnych zabitych przez gwardzistów i już nie mamy steadfasta. Nawet, jak jakimś cudem się uda go utrzymać, to nadal nie gwarantuje sukcesu, bo inne oddziały wampirów nie będą czekać z założonymi rękoma.
4. Można, o ile pozwoli na to przeciwnik. Zazwyczaj puści w odginaczkę jakiś śmietnik.
Wcale nie jest tak trudno wejść na zasięg strzału, 8 ruchu i 12 pistoletu to już 20. Myślę też że łucznikami można dość łatwo unikać kontaktu z zombie, zwłaszcza, że mają one ciekawsze cele do blokowania (np.demigryfy)
Imperialna moc!Azgaroth pisze:30 savage orków z wardem na 5+ i dodatkową bronią + lord na dziku i szaman walczą z 40 halabardnikami imperium (I tura - działa choppas). Dzikusy wbijają jedną ranę ( ), lord na dziku zapomina jak się walczy i nie wbija nic, szaman nie trafia. Halabardnicy wbijają 10 ran, test LD na stubborna dwukrotnie oblewam, na dystans ucieczki rzucam dwie jedynki
- Murmandamus
- Niszczyciel Światów
- Posty: 4837
- Lokalizacja: Radom
Wystarczy dać WH dywan. I wtedy na armie nie strzelające jest bardzo ciekawy. Z kolei ze strzelającymi trzeba nieco kombinować. OStatnio ustrzeliłem maga lorda przeciwnikowi z mojego na dywanie.
Murmandamus pisze:Wystarczy dać WH dywan. I wtedy na armie nie strzelające jest bardzo ciekawy. Z kolei ze strzelającymi trzeba nieco kombinować. OStatnio ustrzeliłem maga lorda przeciwnikowi z mojego na dywanie.
Owszem można, ale jest to aż 100 punktów. Za dwadzieścia więcej mam działo. Za kolejne dwadzieścia pancernego kapitana na pegazie. Generalnie w moich rozpiskach brakuje mi punktów nawet na gołego WH. W rozpiskach turniejowych to samo.
cała ta dyskusja o WH to abstrakcja. postać typowo "for fun". turniejowo do d..y, tym bardziej na dywanie. tak jak inż. na mech. steedzie.
Emp/DoCh
"Jedynym dowodem na to, że istnieje jakaś pozaziemska inteligencja, jest to, że się z nami nie kontaktują" A.E.
"Jedynym dowodem na to, że istnieje jakaś pozaziemska inteligencja, jest to, że się z nami nie kontaktują" A.E.
-
- Wałkarz
- Posty: 87
Czy w 8 ed. AB znajduje się zasada, że Warrior Priest może rzucać tylko jednego bound spella na ture, czy przeciwnie: może rzucać swoje modlitwy, byleby mu kości wystarczyło? Pamiętam, że w 7 ed posiadał zasadę "jeden czar na jedną turę", ale teraz nie mogę jej znaleźć.
Teraz nie ma tej zasady.gruby100004 pisze:Czy w 8 ed. AB znajduje się zasada, że Warrior Priest może rzucać tylko jednego bound spella na ture, czy przeciwnie: może rzucać swoje modlitwy, byleby mu kości wystarczyło? Pamiętam, że w 7 ed posiadał zasadę "jeden czar na jedną turę", ale teraz nie mogę jej znaleźć.
Może rzucać ile chce modlitw na turę (ale nie mogą się powtarzać), jeśli nie rzuci 3+ to nie traci koncentracji bo to są bound spelle.
Caius Ceplus pisze: Zaatakowane imperium kontratakuje.
Vampiry już się tak nie sypią fajnie jak kiedyś ;]
Sypią się nawet lepiej, bo nie ma na to asv, wsv, ani regenki.wychwa pisze:Vampiry już się tak nie sypią fajnie jak kiedyś ;]
Imperialna moc!Azgaroth pisze:30 savage orków z wardem na 5+ i dodatkową bronią + lord na dziku i szaman walczą z 40 halabardnikami imperium (I tura - działa choppas). Dzikusy wbijają jedną ranę ( ), lord na dziku zapomina jak się walczy i nie wbija nic, szaman nie trafia. Halabardnicy wbijają 10 ran, test LD na stubborna dwukrotnie oblewam, na dystans ucieczki rzucam dwie jedynki