Pytania i odpowiedzi

Empire

Moderator: #helion#

ODPOWIEDZ
siscov
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 182

Re: Pytania i odpowiedzi

Post autor: siscov »

Zaczynam kminić nad Imperium i jest kilka rzeczy, których nie jestem pewny, bo nie miałem wcześniej takich problemów(gram Ogrami :P) , a jako że nie mam rulebooka to nie mam jak się ich samemu upewnić (AB mam) ;)
1. Jak to jest z wstawianiem jednostek o różnych podstawkach w oddziale? Czy np. gostek na koniu może dołączyć do demigryfów, i jak tak, to gdzie?
2. Czy wardy się kumulują?
3. Czy zasada Move or Fire tyczy się też jazdy?

4. Czy z Ring of Volans można sobie wybrać sygnaturkę po losowaniu spella?
5. Jak rozwalić wampiry? :D Myślałem o rozwalaniu mięcha volley gunem z masterem, a większe ziomki demigryfami.
Ostatnio zmieniony 7 maja 2012, o 19:24 przez siscov, łącznie zmieniany 2 razy.
podpis był niezgodny z regulaminem

Awatar użytkownika
Martin von Carstein
Kradziej
Posty: 947

Post autor: Martin von Carstein »

2. Nie, wardy się nie kumulują.
3. Oczywiście, że tak.

Awatar użytkownika
Bizim
Falubaz
Posty: 1155
Lokalizacja: Bizim

Post autor: Bizim »

1. Tia, może. Dostawiasz go z boku unitu (w styku z unitem). Nie tworzy w ten sposób dodatkowego rzędu.
2. nie
3. tylko czołg w armii imperium ma zapis, że ignoruje move or fire.
4. Zapis pierścionka w tej edycji nareszcie jest jasny. Wybierasz ten czar jakbyś był 1 lvl magiem więc sygnaturkę wziąć też możesz. :)
5. Podobno wbicie osinowego kołka w serce pomaga. Ale to zależy od wampira.
Ostatnio zmieniony 7 maja 2012, o 19:29 przez Bizim, łącznie zmieniany 1 raz.
Caius Ceplus pisze: Zaatakowane imperium kontratakuje.

siscov
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 182

Post autor: siscov »

Danke
podpis był niezgodny z regulaminem

Awatar użytkownika
Bizim
Falubaz
Posty: 1155
Lokalizacja: Bizim

Post autor: Bizim »

Jako, że prze edytowałeś pytania to ja też zmieniłem odpowiedzi aby bardziej pasowały. :P
Caius Ceplus pisze: Zaatakowane imperium kontratakuje.

Awatar użytkownika
rob
Chuck Norris
Posty: 551
Lokalizacja: MKGB Północne Rubieże
Kontakt:

Post autor: rob »

siscov pisze:Zaczynam kminić nad Imperium i jest kilka rzeczy, których nie jestem pewny, bo nie miałem wcześniej takich problemów(gram Ogrami :P) , a jako że nie mam rulebooka to nie mam jak się ich samemu upewnić (AB mam) ;)
1. Jak to jest z wstawianiem jednostek o różnych podstawkach w oddziale? Czy np. gostek na koniu może dołączyć do demigryfów, i jak tak, to gdzie?
2. Czy wardy się kumulują?
3. Czy zasada Move or Fire tyczy się też jazdy?
4. Jak rozwalić wampiry? :D Myślałem o rozwalaniu mięcha volley gunem z masterem, a większe ziomki demigryfami.
Ad1. zawsze wstawiasz takie modele przy /obok/ regimencie do którego dołączają - jeżeli nie są tego samego typu (w przypadku demigryfów "monster cavalery") to nie mają zasady specjalnej "Look out, Sir!" nawet jeżeli w regonie jest 5 szeregowych modeli. czyli w regonie demisiów koleś na koniu będzie stał obok i nie będzie dostawał LoS! - jeżeli umieścisz tak bohatera na pegazie to przy unicie 5+ demisiów będzie miał LoS!
Ad2. to jest bodajże w uściśleniach lub faq do rulebooka - ward się nie kumuluje.
Ad3. jak najbardziej tak, ale już nie steam tanka.
Ad4. zniszcz wózek i vargheisty na odległość - najlepiej działami i magią, z całą resztą musisz poradzić sobie w cc - tutaj przydają się odginaczki i czołg. 8 ed to edycja wjazdów od flanki - mało który regon to przetrzyma - kombinuj tak aby wykonać takie właśnie manewry.

edit: bizim jak zwykle na posterunku :D idziesz na moda :mrgreen:
Emp/DoCh

"Je­dynym do­wodem na to, że is­tnieje ja­kaś po­zaziem­ska in­te­ligen­cja, jest to, że się z na­mi nie kontaktują" A.E.

Awatar użytkownika
Martin von Carstein
Kradziej
Posty: 947

Post autor: Martin von Carstein »

- tutaj przydają się odginaczki i czołg. 8 ed to edycja wjazdów od flanki - mało który regon to przetrzyma
Nie dowierzałbym temu czołgowi. Z tego co piszą - śmiejąc się przy tym złowieszczo - w temacie "Jak składacie - coś tam - wampiry" odpowiednio złożony Lord Klepacz potrafi czołg ściągnąć w turę. Z drugiej strony przerażała ich wizja bandy demigryfów w starciu z antyczołgowym Lordem Klepaczem. :wink:
Zresztą można sobie poczytać. Ba - najlepiej to zrobić i zapoznać się z całym tematem - co drugi post jeden drugiemu wytyka wady Wampusia takiego-a-takiego i co-kto-mu-może-zrobić.

Awatar użytkownika
Macias
Kretozord
Posty: 1823
Lokalizacja: SNOT - filia w Pogórzu

Post autor: Macias »

Ten bijący wampir jest naprawdę świetny, jak liczyłem to on statystycznie zabija 10 piechurów (np. black guardów) w turę, a do tego moze nosić potiona do siły (z s8 to nawet ST rozwali w jedną turę :shock: ).
Ale świetną metodą na niego jest WH, podchodzimy na 12 cali i czekamy tylko na 6. I przy okazji zabijamy generała i możemy patrzeć jak się sypie cała armia :D
Azgaroth pisze:30 savage orków z wardem na 5+ i dodatkową bronią + lord na dziku i szaman walczą z 40 halabardnikami imperium (I tura - działa choppas). Dzikusy wbijają jedną ranę ( :shock: ), lord na dziku zapomina jak się walczy i nie wbija nic, szaman nie trafia. Halabardnicy wbijają 10 ran, test LD na stubborna dwukrotnie oblewam, na dystans ucieczki rzucam dwie jedynki :)
Imperialna moc!

Awatar użytkownika
rob
Chuck Norris
Posty: 551
Lokalizacja: MKGB Północne Rubieże
Kontakt:

Post autor: rob »

Macias pisze:Ale świetną metodą na niego jest WH, podchodzimy na 12 cali i czekamy tylko na 6. I przy okazji zabijamy generała i możemy patrzeć jak się sypie cała armia :D
"i czekamy tak 1 ture, on doszarżowuje zabija 10 piechurów, łamie nas w kombacie, dogania, zabija cały regon, wbija się w następny i w następny i w następny i w ..."
taktycznie genialne
Emp/DoCh

"Je­dynym do­wodem na to, że is­tnieje ja­kaś po­zaziem­ska in­te­ligen­cja, jest to, że się z na­mi nie kontaktują" A.E.

Awatar użytkownika
Macias
Kretozord
Posty: 1823
Lokalizacja: SNOT - filia w Pogórzu

Post autor: Macias »

rob pisze:
Macias pisze:Ale świetną metodą na niego jest WH, podchodzimy na 12 cali i czekamy tylko na 6. I przy okazji zabijamy generała i możemy patrzeć jak się sypie cała armia :D
"i czekamy tak 1 ture, on doszarżowuje zabija 10 piechurów, łamie nas w kombacie, dogania, zabija cały regon, wbija się w następny i w następny i w następny i w ..."
taktycznie genialne
1. nikt nie powiedział że ten WH musi być w jakimś wartościowym oddziale, może być np. w 5 łucznikach
2. nie widziałem jeszcze aby za hord halabard stała druga horda halabard
3. po to mamy steadfast, aby przetrzymać takiego bydlaka, a pozostałymi oddziałami odejść na bezpieczne pozycje. Prawie nie ma opcji żeby nas złamał
4. można też go odgiąć
Azgaroth pisze:30 savage orków z wardem na 5+ i dodatkową bronią + lord na dziku i szaman walczą z 40 halabardnikami imperium (I tura - działa choppas). Dzikusy wbijają jedną ranę ( :shock: ), lord na dziku zapomina jak się walczy i nie wbija nic, szaman nie trafia. Halabardnicy wbijają 10 ran, test LD na stubborna dwukrotnie oblewam, na dystans ucieczki rzucam dwie jedynki :)
Imperialna moc!

Awatar użytkownika
Siena
Chuck Norris
Posty: 512
Lokalizacja: MKGB Północne Rubieże

Post autor: Siena »

Macias pisze:
rob pisze:
Macias pisze:Ale świetną metodą na niego jest WH, podchodzimy na 12 cali i czekamy tylko na 6. I przy okazji zabijamy generała i możemy patrzeć jak się sypie cała armia :D
"i czekamy tak 1 ture, on doszarżowuje zabija 10 piechurów, łamie nas w kombacie, dogania, zabija cały regon, wbija się w następny i w następny i w następny i w ..."
taktycznie genialne
1. nikt nie powiedział że ten WH musi być w jakimś wartościowym oddziale, może być np. w 5 łucznikach
2. nie widziałem jeszcze aby za hord halabard stała druga horda halabard
3. po to mamy steadfast, aby przetrzymać takiego bydlaka, a pozostałymi oddziałami odejść na bezpieczne pozycje. Prawie nie ma opcji żeby nas złamał
4. można też go odgiąć
1. Zanim WH z 5 łuczników dotrze na odległość strzału, to zostanie zniszczony/zablokowany przez jakieś śmieszne zombie. Geniek nie musi się za nimi uganiać.
2. Metafora.
3. :lol2: Sam wampir zabija średnio 8 halabardników, dodaj kilku następnych zabitych przez gwardzistów i już nie mamy steadfasta. Nawet, jak jakimś cudem się uda go utrzymać, to nadal nie gwarantuje sukcesu, bo inne oddziały wampirów nie będą czekać z założonymi rękoma.
4. Można, o ile pozwoli na to przeciwnik. Zazwyczaj puści w odginaczkę jakiś śmietnik.

Awatar użytkownika
Macias
Kretozord
Posty: 1823
Lokalizacja: SNOT - filia w Pogórzu

Post autor: Macias »

Wcale nie jest tak trudno wejść na zasięg strzału, 8 ruchu i 12 pistoletu to już 20. Myślę też że łucznikami można dość łatwo unikać kontaktu z zombie, zwłaszcza, że mają one ciekawsze cele do blokowania (np.demigryfy)
Azgaroth pisze:30 savage orków z wardem na 5+ i dodatkową bronią + lord na dziku i szaman walczą z 40 halabardnikami imperium (I tura - działa choppas). Dzikusy wbijają jedną ranę ( :shock: ), lord na dziku zapomina jak się walczy i nie wbija nic, szaman nie trafia. Halabardnicy wbijają 10 ran, test LD na stubborna dwukrotnie oblewam, na dystans ucieczki rzucam dwie jedynki :)
Imperialna moc!

Awatar użytkownika
Murmandamus
Niszczyciel Światów
Posty: 4837
Lokalizacja: Radom

Post autor: Murmandamus »

Wystarczy dać WH dywan. I wtedy na armie nie strzelające jest bardzo ciekawy. Z kolei ze strzelającymi trzeba nieco kombinować. OStatnio ustrzeliłem maga lorda przeciwnikowi z mojego na dywanie.
zapraszam na Polskie Forum Kings of War

https://kow.fora.pl/

Awatar użytkownika
Siena
Chuck Norris
Posty: 512
Lokalizacja: MKGB Północne Rubieże

Post autor: Siena »

Murmandamus pisze:Wystarczy dać WH dywan. I wtedy na armie nie strzelające jest bardzo ciekawy. Z kolei ze strzelającymi trzeba nieco kombinować. OStatnio ustrzeliłem maga lorda przeciwnikowi z mojego na dywanie.

Owszem można, ale jest to aż 100 punktów. Za dwadzieścia więcej mam działo. Za kolejne dwadzieścia pancernego kapitana na pegazie. Generalnie w moich rozpiskach brakuje mi punktów nawet na gołego WH. W rozpiskach turniejowych to samo.

Awatar użytkownika
rob
Chuck Norris
Posty: 551
Lokalizacja: MKGB Północne Rubieże
Kontakt:

Post autor: rob »

cała ta dyskusja o WH to abstrakcja. postać typowo "for fun". turniejowo do d..y, tym bardziej na dywanie. tak jak inż. na mech. steedzie.
Emp/DoCh

"Je­dynym do­wodem na to, że is­tnieje ja­kaś po­zaziem­ska in­te­ligen­cja, jest to, że się z na­mi nie kontaktują" A.E.

gruby100004
Wałkarz
Posty: 87

Post autor: gruby100004 »

Czy w 8 ed. AB znajduje się zasada, że Warrior Priest może rzucać tylko jednego bound spella na ture, czy przeciwnie: może rzucać swoje modlitwy, byleby mu kości wystarczyło? Pamiętam, że w 7 ed posiadał zasadę "jeden czar na jedną turę", ale teraz nie mogę jej znaleźć.

Awatar użytkownika
Bizim
Falubaz
Posty: 1155
Lokalizacja: Bizim

Post autor: Bizim »

gruby100004 pisze:Czy w 8 ed. AB znajduje się zasada, że Warrior Priest może rzucać tylko jednego bound spella na ture, czy przeciwnie: może rzucać swoje modlitwy, byleby mu kości wystarczyło? Pamiętam, że w 7 ed posiadał zasadę "jeden czar na jedną turę", ale teraz nie mogę jej znaleźć.
Teraz nie ma tej zasady.

Może rzucać ile chce modlitw na turę (ale nie mogą się powtarzać), jeśli nie rzuci 3+ to nie traci koncentracji bo to są bound spelle.
Caius Ceplus pisze: Zaatakowane imperium kontratakuje.

gruby100004
Wałkarz
Posty: 87

Post autor: gruby100004 »

Dzięki, bardzo mi się to przyda :wink:

Awatar użytkownika
wychwa
Oszukista
Posty: 865
Lokalizacja: Racibórz

Post autor: wychwa »

Vampiry już się tak nie sypią fajnie jak kiedyś ;]

Awatar użytkownika
Macias
Kretozord
Posty: 1823
Lokalizacja: SNOT - filia w Pogórzu

Post autor: Macias »

wychwa pisze:Vampiry już się tak nie sypią fajnie jak kiedyś ;]
Sypią się nawet lepiej, bo nie ma na to asv, wsv, ani regenki.
Azgaroth pisze:30 savage orków z wardem na 5+ i dodatkową bronią + lord na dziku i szaman walczą z 40 halabardnikami imperium (I tura - działa choppas). Dzikusy wbijają jedną ranę ( :shock: ), lord na dziku zapomina jak się walczy i nie wbija nic, szaman nie trafia. Halabardnicy wbijają 10 ran, test LD na stubborna dwukrotnie oblewam, na dystans ucieczki rzucam dwie jedynki :)
Imperialna moc!

ODPOWIEDZ