Pytania o magię v 2.0
Moderatorzy: Shino, Lidder, kudłaty, Furion
Re: Pytania o magię v 2.0
opis scrolla, mówi zdaje się, że używasz go zamiast próby rozproszenia "dispelling attempt"
skoro po spalonym dispelu, nie możesz dalej dispelować (podjąć próby rozproszenia następnego czaru) to również nie możesz uzyć scrolla
dlatego scroll lepiej trzymać małych magach, bo inaczej zostajesz z ręką w nocniku jak 4 lev spali próbę
skoro po spalonym dispelu, nie możesz dalej dispelować (podjąć próby rozproszenia następnego czaru) to również nie możesz uzyć scrolla
dlatego scroll lepiej trzymać małych magach, bo inaczej zostajesz z ręką w nocniku jak 4 lev spali próbę
Klub Adeptus Mechanicus http://admech.club Warszawa, Okęcie, Al Krakowska
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A
Czy turla sie na miscast table jesli mag ktory turnol IF zginie w czasie turlania zaklecia ktore wyszlo z IF?
Przedstawie to na przykladzie zeby bylo latwiej zrozumiec:
Mam necromante na 1W i turlam nim VDM - popychaczke z IFka, wchodzac w zasieg wystrzalu fanatykow. Jak taka sytuacja wyglada? Czy moge z atrybutu sie wyleczyc zanim fanol mnie zabije? Czy turlam na mistcast zanim mnie zabije fanol? Czy turlam na mistcast jak mnie zabije fanol?
ps. Ktos wie kiedy wspaniala LS ma zamiar zdjac to bezsenskwne ograniczenie ze z popychaczki nie mozna robic reformow?
Przedstawie to na przykladzie zeby bylo latwiej zrozumiec:
Mam necromante na 1W i turlam nim VDM - popychaczke z IFka, wchodzac w zasieg wystrzalu fanatykow. Jak taka sytuacja wyglada? Czy moge z atrybutu sie wyleczyc zanim fanol mnie zabije? Czy turlam na mistcast zanim mnie zabije fanol? Czy turlam na mistcast jak mnie zabije fanol?
ps. Ktos wie kiedy wspaniala LS ma zamiar zdjac to bezsenskwne ograniczenie ze z popychaczki nie mozna robic reformow?
"The best defense is a good offense." -Gen. George S. Patton
Kolejność: efekt czaru -> atrybut -> miscast.Niltag pisze:Czy turla sie na miscast table jesli mag ktory turnol IF zginie w czasie turlania zaklecia ktore wyszlo z IF?
Przedstawie to na przykladzie zeby bylo latwiej zrozumiec:
Mam necromante na 1W i turlam nim VDM - popychaczke z IFka, wchodzac w zasieg wystrzalu fanatykow. Jak taka sytuacja wyglada? Czy moge z atrybutu sie wyleczyc zanim fanol mnie zabije? Czy turlam na mistcast zanim mnie zabije fanol? Czy turlam na mistcast jak mnie zabije fanol?
Na Miscasta rzucasz bez względu czy mag przeżył czy nie.
Kiedy wyjdzie FAQ tego dotyczące, lub pojawi się dostatecznie dużo merytorycznych argumentów, by zasędziować to inaczej.ps. Ktos wie kiedy wspaniala LS ma zamiar zdjac to bezsenskwne ograniczenie ze z popychaczki nie mozna robic reformow?
pozdrawiam
Furion
Byłbym wdzięczny, gdyby doprecyzować, gdzie położyć wzornik wybuchu - czy na oddziale, czy na fanolach w miejscu gdzie zszedł nekromanta.Na Miscasta rzucasz bez względu czy mag przeżył czy nie.
Nie - najpierw jest efekt zaklęcia(czyli ruch), potem atrybut(o ile przeżyje necormanta, może się uleczyć), potem miscast. (i najpewniej od miejsca gdzie stoi....stał ostatnio necro liczy się efekt miscasta ale zaczekam na potwierdzenie)Czy moge z atrybutu sie wyleczyc zanim fanol mnie zabije?
W FAQ GW bylo powiedziane ze z popychaczki mozna przechodzic przez oddzialy przeciwnika HExami i wyplacac im hity, a zabraniajac robc reformy staje sie to prawie niemozliwe.Furion pisze: Kiedy wyjdzie FAQ tego dotyczące, lub pojawi się dostatecznie dużo merytorycznych argumentów, by zasędziować to inaczej.
Zreszta popychaczka pozwala zrobic ruch na zasadach ramainning movement phase, a w tej fazie mozna robic reformy ect ...
"The best defense is a good offense." -Gen. George S. Patton
Nie ma to żadnego związku.Niltag pisze: W FAQ GW bylo powiedziane ze z popychaczki mozna przechodzic przez oddzialy przeciwnika HExami i wyplacac im hity, a zabraniajac robc reformy staje sie to prawie niemozliwe.
Mnie nie przekonuj - przekonaj resztę kolegów z LS. To oni głosowali w taki sposóbZreszta popychaczka pozwala zrobic ruch na zasadach ramainning movement phase, a w tej fazie mozna robic reformy ect ...
Tak pamietam to doskonale, gdyz gram na oddziale hexow prawie zawsze, tylko zabierajac im mozliwosc reformy z popychaczki zabiera sie praktycznie polowe ich uzytecznosci ... albo i mnie jak sie ma ksiazke do tego...Asmodai pisze:Ale pamiętasz, że hity dostaje tylko jedna, wybrana jednostka, a nie wszystkie przez które przechodzisz?
Przy takich glupich ograniczeniach zastanawiam sie nad wywaleniem hexow z rozpy...
"The best defense is a good offense." -Gen. George S. Patton
@Niltag
o ile zapis odnośnie ogólnie reformów da się uzasadnić i reformowanie popychaczką daje pole do wielu nadużyć to FAQ by GW jasno mówi jak się ruszają jednostki Fast Cavalry/Skirmish
to FAQ dotyczy każdego ruchu tego typu jednostek nie ważne czy zwykły ruch czy magiczny z czaru, ale jak widać LS przegłosowała sztywną wersję bez wprowadzenia wyjątku dla tych oddziałów
co jak dla mnie zmienia zasady gry, bo zabrania wykorzystać zasady specjalnej dozwolonej dla danego oddziału a tym się LS nie powinna zajmować
powinien być przegłosowany wyjątek dla skirmishów i fastów w tym uściśleniu, ale nikt nie chciał w tym temacie ze strony LS ciągnąć tematu, więc zostaje jak jest
o ile zapis odnośnie ogólnie reformów da się uzasadnić i reformowanie popychaczką daje pole do wielu nadużyć to FAQ by GW jasno mówi jak się ruszają jednostki Fast Cavalry/Skirmish
to FAQ dotyczy każdego ruchu tego typu jednostek nie ważne czy zwykły ruch czy magiczny z czaru, ale jak widać LS przegłosowała sztywną wersję bez wprowadzenia wyjątku dla tych oddziałów
co jak dla mnie zmienia zasady gry, bo zabrania wykorzystać zasady specjalnej dozwolonej dla danego oddziału a tym się LS nie powinna zajmować
powinien być przegłosowany wyjątek dla skirmishów i fastów w tym uściśleniu, ale nikt nie chciał w tym temacie ze strony LS ciągnąć tematu, więc zostaje jak jest
Klub Adeptus Mechanicus http://admech.club Warszawa, Okęcie, Al Krakowska
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A
Tak pamietam to doskonale, gdyz gram na oddziale hexow prawie zawsze, tylko zabierajac im mozliwosc reformy z popychaczki zabiera sie praktycznie polowe ich uzytecznosci ... albo i mnie jak sie ma ksiazke do tego...
Przy takich glupich ograniczeniach zastanawiam sie nad wywaleniem hexow z rozpy...
A czy panowie doczytaliście te uściślenia?ale jak widać LS przegłosowała sztywną wersję bez wprowadzenia wyjątku dla tych oddziałów
co jak dla mnie zmienia zasady gry, bo zabrania wykorzystać zasady specjalnej dozwolonej dla danego oddziału a tym się LS nie powinna zajmować
powinien być przegłosowany wyjątek dla skirmishów i fastów w tym uściśleniu, ale nikt nie chciał w tym temacie ze strony LS ciągnąć tematu, więc zostaje jak jest
Przecież stoi jak byk:
Z uścisleń str.13 z 14tej.15. Vampire Counts
Hexwraithy a reformowanie
Dopuszczalne jest, aby hexwraithy przechodziły przez oddział wykonując reform (oczywiście pamiętamy, że limit cali ruchu doty
czy każdego
modelu w oddziale i
obejmuje przemieszczenie w ramach manewru reform)
cmon pliiss czytaj całość
w magii HE jest uściślenie ogólne, które zakazuje ruchu reformem w trakcie korzystania z popychaczki, opisy popychaczek są takie same więc stosuje się raczej do wszystkich odpowiednich czarów
EDIT: chyba, żeby uznać RAW i to jest uściślenie HE a nie VC....
w magii HE jest uściślenie ogólne, które zakazuje ruchu reformem w trakcie korzystania z popychaczki, opisy popychaczek są takie same więc stosuje się raczej do wszystkich odpowiednich czarów
to co podałeś dopowiada FAQ i precyzuje zasięg możliwego hita w trakcie ruchu, jest jak najbardziej okWalk Between Worlds - czy można zrobid reformę lub wheelowad?
Nie można się reformowad. Można wykonywad wheele.
EDIT: chyba, żeby uznać RAW i to jest uściślenie HE a nie VC....
Klub Adeptus Mechanicus http://admech.club Warszawa, Okęcie, Al Krakowska
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A
W uściśleniach nie ma nic ogólnego - jesli coś jest sprostowane i dotyczy Walk Between Worlds, dotyczy tylko Walk Between Worlds a nie innej "popychaczki". Eteryczny ruch na potencjalnie 20" może istotnie wymagać lekkiego pocięcia na turnieju.w magii HE jest uściślenie ogólne, które zakazuje ruchu reformem w trakcie korzystania z popychaczki, opisy popychaczek są takie same więc stosuje się raczej do wszystkich odpowiednich czarów
Nie wiem, co to RAW(sorry, dinozaur ze mnie), ale tak chyba właśnie jest. Zauważ, że "popychaczek" w grze jest....całe 2? 3 jeśli weźmiemy steed of shadows(ktore daje fly ale tylko dla wizarda). Uogólnianie jest nieco na wyrost. VDM nie jest przegięte, 8 cali nie robi szału - ot, pozwala zbalansować brak maszerowania, czy wbić kilka hitów extra, lub ustawić jakiś oddział nieco lepiej niż normalnie się da.EDIT: chyba, żeby uznać RAW i to jest uściślenie HE a nie VC....
Walk Between Worlds to potencjalny game breaker - kloc eterycznej piechty z BoTWD, ASF i przerzutami jest w zasadzie niewrażliwy na Warhammera, i ma ruch na 20cali.
Trzeba sprostować część rzeczy, które tutaj namiętnie wypisałeś.Asmodai pisze:Nie wiem, co to RAW(sorry, dinozaur ze mnie), ale tak chyba właśnie jest. Zauważ, że "popychaczek" w grze jest....całe 2? 3 jeśli weźmiemy steed of shadows(ktore daje fly ale tylko dla wizarda). Uogólnianie jest nieco na wyrost. VDM nie jest przegięte, 8 cali nie robi szału - ot, pozwala zbalansować brak maszerowania, czy wbić kilka hitów extra, lub ustawić jakiś oddział nieco lepiej niż normalnie się da.
Walk Between Worlds to potencjalny game breaker - kloc eterycznej piechty z BoTWD, ASF i przerzutami jest w zasadzie niewrażliwy na Warhammera, i ma ruch na 20cali.
Popychaczek jest więcej, oprócz VC i HE/LIZZ są jeszcze TK oraz DF (chociaż u tych ostatnich to ofc nie spell oraz pozwala na wejście w cc).
Steed of Shadows wizard może rzucić nie tylko na samego siebie, ale jeszcze na "friendly character within 12" ".
Walk Between Worlds daje eteryczność tylko na potrzeby ruchu do końca własnej fazy magii.
skromnie powiem, że podpowiadałem, że zapis powinien ujmować ogólnie popychaczki ruszające się jak w remaining moves ale jak widać, no ale zapis dotyczy tylko tej z High Elves
mi to pasuje, lubię hexami latać po stole
jednak inna sprawa, że i tak sędziowane będzie rozciągając to na ogólne zasady
mi to pasuje, lubię hexami latać po stole
jednak inna sprawa, że i tak sędziowane będzie rozciągając to na ogólne zasady
Klub Adeptus Mechanicus http://admech.club Warszawa, Okęcie, Al Krakowska
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A
Przydaloby sie zeby jakis "pan madry", ktory wymyslij taka glupote sie wypowiedzial przed turniejem jak to powinno byc rozstrzygniete.
Bo po pierwsze jest to ogranieczenie ktore ingeruje w zasady z RB, to jest to ewidentnie napisane na czar Walk Between Worlds, a nie VHDM.
Informacja jest dosc istotna bo zmienia to koncepcje rozpy troche, bo hexy traca duzo na swojej wartosci przez to... jedno przechodzenie przeciwnika vs mozliwe trzy...
Bo po pierwsze jest to ogranieczenie ktore ingeruje w zasady z RB, to jest to ewidentnie napisane na czar Walk Between Worlds, a nie VHDM.
Informacja jest dosc istotna bo zmienia to koncepcje rozpy troche, bo hexy traca duzo na swojej wartosci przez to... jedno przechodzenie przeciwnika vs mozliwe trzy...
"The best defense is a good offense." -Gen. George S. Patton
No to jest całe 5 Z czego HE/Liz używają tego samego zaklęcia. Nie to, abym się czepiałPopychaczek jest więcej, oprócz VC i HE/LIZZ są jeszcze TK oraz DF (chociaż u tych ostatnich to ofc nie spell oraz pozwala na wejście w cc).
racja.Steed of Shadows wizard może rzucić nie tylko na samego siebie, ale jeszcze na "friendly character within 12" ".
Sorry, nie doczytałem że eteryczność jest tylko do końca fazy magii. Ale w podkreśleniu jest coś, z czym bym się nie zgodził.Walk Between Worlds daje eteryczność tylko na potrzeby ruchu do końca własnej fazy magii.
Eteryczność to nie to samo co eteryczność tylko na potrzeby ruchu. W VC są koniki, które dają eteryczność na potrzeby ruchu(zasada spectral steeds), ale np. nie uratują jednostki od uderzeń np. fanatyka night goblinów, bo jednostka sama w sobie eteryczności nie dostaje. Tymczasem Walk Between Worlds daje po prostu zasadę Ethereal, co w połączeniu z BoTWD czyni ją....w zasadzie niewrażliwą na cokolwiek w tej fazie.
@misha
darmowy reform to nadal reform.
z popychaczek mozesz wykonac tylko ruch (skrecajac za pomoca wheela).
--- edit ---
@Niltag
tak wiem o co chodzi. dlatego wpisalem, ze darmowy reform to nadal reform.
jesli reformowanie sie jest zakazane to fast cavalery tez nie moze go wykonac bo to nadal reform.
darmowy reform to nadal reform.
z popychaczek mozesz wykonac tylko ruch (skrecajac za pomoca wheela).
--- edit ---
@Niltag
tak wiem o co chodzi. dlatego wpisalem, ze darmowy reform to nadal reform.
jesli reformowanie sie jest zakazane to fast cavalery tez nie moze go wykonac bo to nadal reform.
Ostatnio zmieniony 27 lis 2013, o 11:32 przez Morsereg, łącznie zmieniany 2 razy.
DragoMir pisze:Jaka kurna nekromancja? Krasie nie używają magii ogarze! To nie Dragon age!Vallarr pisze:Dopiero zobaczylem date pierwszego posta. Nekromancja krasi to zboczenie