Pytania o magię v 2.0

Jak zaszarżować trzy oddziały na raz, strzelać z łuku ze sztandarem w ręku i schować przed ostrzałem wielkiego spaślaka w grupie pokurczów.

Moderatorzy: Shino, Lidder, kudłaty, Furion

ODPOWIEDZ
misha
Wielki Nieczysty Spamer
Posty: 6586
Lokalizacja: Warszawa

Re: Pytania o magię v 2.0

Post autor: misha »

opis scrolla, mówi zdaje się, że używasz go zamiast próby rozproszenia "dispelling attempt"
skoro po spalonym dispelu, nie możesz dalej dispelować (podjąć próby rozproszenia następnego czaru) to również nie możesz uzyć scrolla

dlatego scroll lepiej trzymać małych magach, bo inaczej zostajesz z ręką w nocniku jak 4 lev spali próbę
Klub Adeptus Mechanicus http://admech.club Warszawa, Okęcie, Al Krakowska
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A

Awatar użytkownika
TomashWwl
Chuck Norris
Posty: 367
Lokalizacja: BeefTown / WaWa

Post autor: TomashWwl »

W pełni zgadzam się z ta opinią ;)
Remo pisze: Ja bym tabelkę miscasta też usunął bo czasem komuś Wampira wsysnie i jest to smutne i niesprawiedliwe i w ogóle brak balansu... :roll:

Asmodai
Chuck Norris
Posty: 422

Post autor: Asmodai »

dlatego scroll lepiej trzymać małych magach, bo inaczej zostajesz z ręką w nocniku jak 4 lev spali próbę
dokładnie.

Awatar użytkownika
Niltag
Chuck Norris
Posty: 546
Lokalizacja: WWA

Post autor: Niltag »

Czy turla sie na miscast table jesli mag ktory turnol IF zginie w czasie turlania zaklecia ktore wyszlo z IF?

Przedstawie to na przykladzie zeby bylo latwiej zrozumiec:

Mam necromante na 1W i turlam nim VDM - popychaczke z IFka, wchodzac w zasieg wystrzalu fanatykow. Jak taka sytuacja wyglada? Czy moge z atrybutu sie wyleczyc zanim fanol mnie zabije? Czy turlam na mistcast zanim mnie zabije fanol? Czy turlam na mistcast jak mnie zabije fanol?

ps. Ktos wie kiedy wspaniala LS ma zamiar zdjac to bezsenskwne ograniczenie ze z popychaczki nie mozna robic reformow?
"The best defense is a good offense." -Gen. George S. Patton

Awatar użytkownika
Furion
Postownik Niepospolity
Posty: 5711
Lokalizacja: Gorzów Wlkp. "Rogaty Szczur"

Post autor: Furion »

Niltag pisze:Czy turla sie na miscast table jesli mag ktory turnol IF zginie w czasie turlania zaklecia ktore wyszlo z IF?

Przedstawie to na przykladzie zeby bylo latwiej zrozumiec:

Mam necromante na 1W i turlam nim VDM - popychaczke z IFka, wchodzac w zasieg wystrzalu fanatykow. Jak taka sytuacja wyglada? Czy moge z atrybutu sie wyleczyc zanim fanol mnie zabije? Czy turlam na mistcast zanim mnie zabije fanol? Czy turlam na mistcast jak mnie zabije fanol?
Kolejność: efekt czaru -> atrybut -> miscast.

Na Miscasta rzucasz bez względu czy mag przeżył czy nie.
ps. Ktos wie kiedy wspaniala LS ma zamiar zdjac to bezsenskwne ograniczenie ze z popychaczki nie mozna robic reformow?
Kiedy wyjdzie FAQ tego dotyczące, lub pojawi się dostatecznie dużo merytorycznych argumentów, by zasędziować to inaczej.

pozdrawiam
Furion

Asmodai
Chuck Norris
Posty: 422

Post autor: Asmodai »

Na Miscasta rzucasz bez względu czy mag przeżył czy nie.
Byłbym wdzięczny, gdyby doprecyzować, gdzie położyć wzornik wybuchu - czy na oddziale, czy na fanolach w miejscu gdzie zszedł nekromanta.
Czy moge z atrybutu sie wyleczyc zanim fanol mnie zabije?
Nie - najpierw jest efekt zaklęcia(czyli ruch), potem atrybut(o ile przeżyje necormanta, może się uleczyć), potem miscast. (i najpewniej od miejsca gdzie stoi....stał ostatnio necro liczy się efekt miscasta ale zaczekam na potwierdzenie)

Awatar użytkownika
Niltag
Chuck Norris
Posty: 546
Lokalizacja: WWA

Post autor: Niltag »

Furion pisze: Kiedy wyjdzie FAQ tego dotyczące, lub pojawi się dostatecznie dużo merytorycznych argumentów, by zasędziować to inaczej.
W FAQ GW bylo powiedziane ze z popychaczki mozna przechodzic przez oddzialy przeciwnika HExami i wyplacac im hity, a zabraniajac robc reformy staje sie to prawie niemozliwe.

Zreszta popychaczka pozwala zrobic ruch na zasadach ramainning movement phase, a w tej fazie mozna robic reformy ect ...
"The best defense is a good offense." -Gen. George S. Patton

Awatar użytkownika
Furion
Postownik Niepospolity
Posty: 5711
Lokalizacja: Gorzów Wlkp. "Rogaty Szczur"

Post autor: Furion »

Niltag pisze: W FAQ GW bylo powiedziane ze z popychaczki mozna przechodzic przez oddzialy przeciwnika HExami i wyplacac im hity, a zabraniajac robc reformy staje sie to prawie niemozliwe.
Nie ma to żadnego związku.
Zreszta popychaczka pozwala zrobic ruch na zasadach ramainning movement phase, a w tej fazie mozna robic reformy ect ...
Mnie nie przekonuj - przekonaj resztę kolegów z LS. To oni głosowali w taki sposób :)

Asmodai
Chuck Norris
Posty: 422

Post autor: Asmodai »

Ale pamiętasz, że hity dostaje tylko jedna, wybrana jednostka, a nie wszystkie przez które przechodzisz?

Awatar użytkownika
Niltag
Chuck Norris
Posty: 546
Lokalizacja: WWA

Post autor: Niltag »

Asmodai pisze:Ale pamiętasz, że hity dostaje tylko jedna, wybrana jednostka, a nie wszystkie przez które przechodzisz?
Tak pamietam to doskonale, gdyz gram na oddziale hexow prawie zawsze, tylko zabierajac im mozliwosc reformy z popychaczki zabiera sie praktycznie polowe ich uzytecznosci ... albo i mnie jak sie ma ksiazke do tego...

Przy takich glupich ograniczeniach zastanawiam sie nad wywaleniem hexow z rozpy...
"The best defense is a good offense." -Gen. George S. Patton

misha
Wielki Nieczysty Spamer
Posty: 6586
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: misha »

@Niltag
o ile zapis odnośnie ogólnie reformów da się uzasadnić i reformowanie popychaczką daje pole do wielu nadużyć to FAQ by GW jasno mówi jak się ruszają jednostki Fast Cavalry/Skirmish

to FAQ dotyczy każdego ruchu tego typu jednostek nie ważne czy zwykły ruch czy magiczny z czaru, ale jak widać LS przegłosowała sztywną wersję bez wprowadzenia wyjątku dla tych oddziałów
co jak dla mnie zmienia zasady gry, bo zabrania wykorzystać zasady specjalnej dozwolonej dla danego oddziału a tym się LS nie powinna zajmować

powinien być przegłosowany wyjątek dla skirmishów i fastów w tym uściśleniu, ale nikt nie chciał w tym temacie ze strony LS ciągnąć tematu, więc zostaje jak jest
Klub Adeptus Mechanicus http://admech.club Warszawa, Okęcie, Al Krakowska
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A

Asmodai
Chuck Norris
Posty: 422

Post autor: Asmodai »

Tak pamietam to doskonale, gdyz gram na oddziale hexow prawie zawsze, tylko zabierajac im mozliwosc reformy z popychaczki zabiera sie praktycznie polowe ich uzytecznosci ... albo i mnie jak sie ma ksiazke do tego...

Przy takich glupich ograniczeniach zastanawiam sie nad wywaleniem hexow z rozpy...
ale jak widać LS przegłosowała sztywną wersję bez wprowadzenia wyjątku dla tych oddziałów
co jak dla mnie zmienia zasady gry, bo zabrania wykorzystać zasady specjalnej dozwolonej dla danego oddziału a tym się LS nie powinna zajmować

powinien być przegłosowany wyjątek dla skirmishów i fastów w tym uściśleniu, ale nikt nie chciał w tym temacie ze strony LS ciągnąć tematu, więc zostaje jak jest
A czy panowie doczytaliście te uściślenia?

Przecież stoi jak byk:
15. Vampire Counts
Hexwraithy a reformowanie
Dopuszczalne jest, aby hexwraithy przechodziły przez oddział wykonując reform (oczywiście pamiętamy, że limit cali ruchu doty
czy każdego
modelu w oddziale i
obejmuje przemieszczenie w ramach manewru reform)
Z uścisleń str.13 z 14tej.

misha
Wielki Nieczysty Spamer
Posty: 6586
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: misha »

cmon pliiss czytaj całość :)

w magii HE jest uściślenie ogólne, które zakazuje ruchu reformem w trakcie korzystania z popychaczki, opisy popychaczek są takie same więc stosuje się raczej do wszystkich odpowiednich czarów
Walk Between Worlds - czy można zrobid reformę lub wheelowad?
Nie można się reformowad. Można wykonywad wheele.
to co podałeś dopowiada FAQ i precyzuje zasięg możliwego hita w trakcie ruchu, jest jak najbardziej ok

EDIT: chyba, żeby uznać RAW i to jest uściślenie HE a nie VC.... =D> :)
Klub Adeptus Mechanicus http://admech.club Warszawa, Okęcie, Al Krakowska
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A

Asmodai
Chuck Norris
Posty: 422

Post autor: Asmodai »

w magii HE jest uściślenie ogólne, które zakazuje ruchu reformem w trakcie korzystania z popychaczki, opisy popychaczek są takie same więc stosuje się raczej do wszystkich odpowiednich czarów
W uściśleniach nie ma nic ogólnego - jesli coś jest sprostowane i dotyczy Walk Between Worlds, dotyczy tylko Walk Between Worlds a nie innej "popychaczki". Eteryczny ruch na potencjalnie 20" może istotnie wymagać lekkiego pocięcia na turnieju.
EDIT: chyba, żeby uznać RAW i to jest uściślenie HE a nie VC.... =D> :)
Nie wiem, co to RAW(sorry, dinozaur ze mnie), ale tak chyba właśnie jest. Zauważ, że "popychaczek" w grze jest....całe 2? 3 jeśli weźmiemy steed of shadows(ktore daje fly ale tylko dla wizarda). Uogólnianie jest nieco na wyrost. VDM nie jest przegięte, 8 cali nie robi szału - ot, pozwala zbalansować brak maszerowania, czy wbić kilka hitów extra, lub ustawić jakiś oddział nieco lepiej niż normalnie się da.
Walk Between Worlds to potencjalny game breaker - kloc eterycznej piechty z BoTWD, ASF i przerzutami jest w zasadzie niewrażliwy na Warhammera, i ma ruch na 20cali.

Awatar użytkownika
Okoń
Masakrator
Posty: 2289
Lokalizacja: Oleśnica

Post autor: Okoń »

Asmodai pisze:Nie wiem, co to RAW(sorry, dinozaur ze mnie), ale tak chyba właśnie jest. Zauważ, że "popychaczek" w grze jest....całe 2? 3 jeśli weźmiemy steed of shadows(ktore daje fly ale tylko dla wizarda). Uogólnianie jest nieco na wyrost. VDM nie jest przegięte, 8 cali nie robi szału - ot, pozwala zbalansować brak maszerowania, czy wbić kilka hitów extra, lub ustawić jakiś oddział nieco lepiej niż normalnie się da.
Walk Between Worlds to potencjalny game breaker - kloc eterycznej piechty z BoTWD, ASF i przerzutami jest w zasadzie niewrażliwy na Warhammera, i ma ruch na 20cali.
Trzeba sprostować część rzeczy, które tutaj namiętnie wypisałeś.

Popychaczek jest więcej, oprócz VC i HE/LIZZ są jeszcze TK oraz DF (chociaż u tych ostatnich to ofc nie spell oraz pozwala na wejście w cc).

Steed of Shadows wizard może rzucić nie tylko na samego siebie, ale jeszcze na "friendly character within 12" ".

Walk Between Worlds daje eteryczność tylko na potrzeby ruchu do końca własnej fazy magii.
Obrazek

Awatar użytkownika
Niltag
Chuck Norris
Posty: 546
Lokalizacja: WWA

Post autor: Niltag »

Misha chyba musze sie z toba zgodzic :)

Skoro LS wypuscilo bubla, ale napisalo tylko o Walk Between Worlds to VHDM dziala jak dzialal kiedys.

GJ :twisted:
"The best defense is a good offense." -Gen. George S. Patton

misha
Wielki Nieczysty Spamer
Posty: 6586
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: misha »

skromnie powiem, że podpowiadałem, że zapis powinien ujmować ogólnie popychaczki ruszające się jak w remaining moves :) ale jak widać, no ale zapis dotyczy tylko tej z High Elves

mi to pasuje, lubię hexami latać po stole
jednak inna sprawa, że i tak sędziowane będzie rozciągając to na ogólne zasady :)
Klub Adeptus Mechanicus http://admech.club Warszawa, Okęcie, Al Krakowska
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A

Awatar użytkownika
Niltag
Chuck Norris
Posty: 546
Lokalizacja: WWA

Post autor: Niltag »

Przydaloby sie zeby jakis "pan madry", ktory wymyslij taka glupote sie wypowiedzial przed turniejem jak to powinno byc rozstrzygniete.

Bo po pierwsze jest to ogranieczenie ktore ingeruje w zasady z RB, to jest to ewidentnie napisane na czar Walk Between Worlds, a nie VHDM.

Informacja jest dosc istotna bo zmienia to koncepcje rozpy troche, bo hexy traca duzo na swojej wartosci przez to... jedno przechodzenie przeciwnika vs mozliwe trzy...
"The best defense is a good offense." -Gen. George S. Patton

Asmodai
Chuck Norris
Posty: 422

Post autor: Asmodai »

Popychaczek jest więcej, oprócz VC i HE/LIZZ są jeszcze TK oraz DF (chociaż u tych ostatnich to ofc nie spell oraz pozwala na wejście w cc).
No to jest całe 5 :wink: Z czego HE/Liz używają tego samego zaklęcia. Nie to, abym się czepiał :wink:
Steed of Shadows wizard może rzucić nie tylko na samego siebie, ale jeszcze na "friendly character within 12" ".
racja.
Walk Between Worlds daje eteryczność tylko na potrzeby ruchu do końca własnej fazy magii.
Sorry, nie doczytałem że eteryczność jest tylko do końca fazy magii. Ale w podkreśleniu jest coś, z czym bym się nie zgodził.
Eteryczność to nie to samo co eteryczność tylko na potrzeby ruchu. W VC są koniki, które dają eteryczność na potrzeby ruchu(zasada spectral steeds), ale np. nie uratują jednostki od uderzeń np. fanatyka night goblinów, bo jednostka sama w sobie eteryczności nie dostaje. Tymczasem Walk Between Worlds daje po prostu zasadę Ethereal, co w połączeniu z BoTWD czyni ją....w zasadzie niewrażliwą na cokolwiek w tej fazie.

Awatar użytkownika
Morsereg
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3079

Post autor: Morsereg »

@misha
darmowy reform to nadal reform.
z popychaczek mozesz wykonac tylko ruch (skrecajac za pomoca wheela).

--- edit ---
@Niltag
tak wiem o co chodzi. dlatego wpisalem, ze darmowy reform to nadal reform.
jesli reformowanie sie jest zakazane to fast cavalery tez nie moze go wykonac bo to nadal reform.
Ostatnio zmieniony 27 lis 2013, o 11:32 przez Morsereg, łącznie zmieniany 2 razy.
DragoMir pisze:
Vallarr pisze:Dopiero zobaczylem date pierwszego posta. Nekromancja krasi to zboczenie :evil:
Jaka kurna nekromancja? Krasie nie używają magii ogarze! To nie Dragon age!

ODPOWIEDZ