Nadciągają Demony Chaosu ??
Moderator: KrzysiekW
dokupywac trzeba tylko do PD ktory chyba wychodzi powoli z obiegu.
Z nowosci
Bohaterowie moga wchodzic do dowolnych jednostek czyli Herald Nurgla do Demonetek itd ale bonus ( hate u khorna itd) daje tylko unit własciwego boga + herald właściwego boga.
znamy 2 nowe czary Slaanesha i Nurgla
d6 hitow z siła 5 test na LD jak niezdasz nastepne D6 z sila 5 i nastepny test Z maska ktora na 12 cali potrafi o D3 obnizyc leada i banerem zmniejszajacym Ld o nastepne -2 moze byc smiesznie
i teraz nurgla
d6 z sila 5 test T ( najnizszy w oddziale) niezdany D6 z sila 5 i nastepny test
Dalej niewiadomo czy GD sa bardziej monstrami czy bardziej bohaterami i moga wchodzic do oddzialow.
Z nowosci
Bohaterowie moga wchodzic do dowolnych jednostek czyli Herald Nurgla do Demonetek itd ale bonus ( hate u khorna itd) daje tylko unit własciwego boga + herald właściwego boga.
znamy 2 nowe czary Slaanesha i Nurgla
d6 hitow z siła 5 test na LD jak niezdasz nastepne D6 z sila 5 i nastepny test Z maska ktora na 12 cali potrafi o D3 obnizyc leada i banerem zmniejszajacym Ld o nastepne -2 moze byc smiesznie
i teraz nurgla
d6 z sila 5 test T ( najnizszy w oddziale) niezdany D6 z sila 5 i nastepny test
Dalej niewiadomo czy GD sa bardziej monstrami czy bardziej bohaterami i moga wchodzic do oddzialow.
Te czary są doskonałe, uwielbiam takie "zabawy w stopę"
Admin-cieć: póki forum działa, jestem niewidoczny
A tak serio: rzadko bywam na forum, rzadko sprawdzam PMki. W sprawach ogólnoforumowych lepiej kontaktować się z innymi administratorami. Najlepszy kontakt ze mną to mail: tomekrs@o2.pl
A tak serio: rzadko bywam na forum, rzadko sprawdzam PMki. W sprawach ogólnoforumowych lepiej kontaktować się z innymi administratorami. Najlepszy kontakt ze mną to mail: tomekrs@o2.pl
- Jedy Knight
- Forma Skrótowa
- Posty: 3439
http://warhammer.org.uk/PhP/posting.php ... e&p=522775
RUMOUR ROUNDUP
***The general idea here is to have all the "confirmed rumours" in one place. If I am missing anything send me a PM or post in the "official daemon rumour thread". I will be adding to this thread often***
Chaos Daemons army book
The book is out May 2008, some items on sale in April.
Amy special rules:
- Instability - Take a modified break test and lose a number of wounds equal to the amount you failed the roll by.
- Units within 12" of the army general may take their Daemonic Ward save against any kind of attacks, not just non-magical ones. Units more than 12" away from the general follow the current rules for Daemonic auras.
Lores of Nurgle, Slaanesh and Tzeentch
- have been changed
Daemon Lore of Slaanesh
#1: Enemy unit must test for Stupidity each turn for the rest of the game
Lords
- Greater daemons are more modifiable than currently, more resembling how they were in 5th edition.
Changer of Ways, Greater Daemon of Tzeentch
- Level 4 wizard
Keeper of Secrets, Greater Daemon of Slaanesh
- Level 2 wizard, may be upgraded to level 4
Great Unclean One, Greater Daemon of Nurgle
- Level 2 wizard, may be upgraded to level 4
Daemon Prince
- New plastic kit
Heroes
*No generic herald(undivided)
Herald of Nurgle
- May ride a Palanquin of Nurgle
Herald of Khorne 115 pts
M5 WS7 BS0 S6 T4 W2 I6 A3 Ld8
Daemonic, MR 1, Hatred, KB, Locus of Khorne
may ride Juggernauth or Chariot of Khorne, and has access to 7 new gifts.
Herald of Slaanesh
- May ride a Steed of Slaanesh
Herald of Tzeentch
- May ride a Disk of Tzeentch
Core
- The Leadership drop to LD8
Bloodletters 12 pts
M5 WS5 BS0 S6 T3 W1 I4 A1 Ld7
Daemonic, KB, MR 1, Hellblade
US 10+
They have 2 special banners.
If Khorne herald enters the unit, he gaves them hatred.
Daemonettes of Slaanesh
- New plastic models
Plaguebearers of Nurgle
- New metal command models, possibly a plastic set at some later date
Horrors (12pts)
M4 WS3 BS0 S3 T3 W1 I3 A1 LD7
5+WS
Flamming Attacks
Unit Option: +60 Changeling
Special Rule: Formless Horror At the start of close combat, the changeling may select any enemy model in base to base contact and swap WS/S/T/I/A with this model.
5 modes or less = 0 Lv Wizard
6-15 models = 1st level Wizard w/Flickering fire of Tz spell
16-25 models = 2nd Lv Wizard w/ Gift of Chaos spell
26-35 models = 3rd Lv Wizard w/ Bolt of Change spell
36+ models = 4th Lv Wizard w/ Tz Firestorm spell
Flicker of Fire - D6+1 hits, D6+1 Strength, 24" range
Boon of Tzeentch - Adds d3+1 Power dice to own side's dice pool
Glean Magic - cast any enemy spell as a Bound spell with a power level equal to its basic casting level
Gift of Chaos - 2D6 hits, D6+1 Strength, 30" range
Bolt of Change – D6 S5-S10 12”
Tzeentch Firestorm - One Strength 5 hit per model in unit - creates horrors
Chaos Furies
12 pts
M WS BS S T W I A LD
4 3 0 4 3 1 4 2 2
CORE - but new not count towards minimum core requirements.
Nurglings
Special
Flesh Hounds of Khorne
- May be upgraded to have Magic Resistance 3, Killing Blow or the ability to ignore terrain penalties
Screamers of Tzeentch
- Strength and Toughness reduced
- Strength of slashing attacks up to 5, may make slashing attacks to all units they move over, not just one
- Slightly cheaper
Flamers of Tzeentch
Seekers of Slaanesh
Rare
Bloodcrushers of Khorne (Bloodletters riding Juggernauts)
- New metal models
- Improved armour save
- Frenzied (1 base A from rider, 2 from steed, so 5 attacks in total while Frenzied)
Plagueriders of Nurgle (Plaguebearers on Beasts of Nurgle)
- New metal models
- Separate stats for rider and mount, more similar to standard cavalry
- Other rumours say that the models don't have riders
- Beasts have D3+2 poisoned attacks
Fiends of Slaanesh
- New models
Daemonic chariots
Special characters
- Special characters are the same in both the 40K and the Fantasy lists, though naturally their stats and exact abilities may differ somewhat.
Fateweaver, Oracle of Tzeentch (Greater Daemon of Tzeentch)
- Model has two heads
- Knows all Tzeentch spells and each head also knows 4 spells from any of the lores (in the rulebook?)
- 40K version has only one(!) wound, but doubtless some special rule to make up for it
Name not known (Greater Daemon of Nurgle)
U'zuhl (Greater Daemon of Chaos Undivided)?
- The guy who ended up in Archaon's sword...
Tallyman Epidemius (Herald of Nurgle)
- Mounted on a Palanquin of Nurgle
The Masque (Herald of Slaanesh)
- Kicked out of Slaanesh's entourage for being able to out-dance his (her? its?) god
- Has a special rule in 40K called the Eternal Dance
- 3 human arms and a big claw arm. Wields a staff with a mask at either end and changes it's personality depending on who it chooses to be.
Skulltaker? (Herald of Khorne)
- Angry, Bloodletter-style model
Name not known (Herald of Tzeentch)
Name not known (Horror command group)
- Gives a boost to the unit they lead
Name not known (Flesh Hound leader)
- Multple heads
Stuff removed from the list
- Exalted Daemons (use as Daemon Prince)
- Pleasureseekers of Slaanesh (use as Fiends or Seekers, possibly counting each model as two, or as Heralds)
http://z7.invisionfree.com/wyrmling_x/i ... topic=3349Time of Madness pisze:No love for the daemons I check everyday and all I see are countless posts on vamps.
Well I'm sure some of you have seen the book by now, I sure have. Most local stores should have a store copy by the end of this week.
Well here's some tidbits of info. I won't post points/stats etc.
Great unclean one
- Poison
- 4A S6 T6 W10
Can take these as gifts.
- Bale Sword (Auto W, D6 W)
- Nurgling infestation (generates nurgling bases)
- Smile Trail (no flank or rear)
- Soul Hunger
- Bile breath template
- Noxious vapours (opponents always strike last)
- Staff of nurgle
Letters
- M5 WS5 S5 A1
- No frenzy but have killing blow
Horrors
- Most people ahve seen the rumours on these (they are all true)
Plaguebearers
- Lost flies
- poison
- WS4 S4 T4
Nurglings now scout and are special
Blood crushers now are 1W beasts
Flamers are rare and have D6 S4 shots with 18 inch range
Fiends
- M10
- Sporific must (enemy uses 3 dice for LD tests discarding lowest)
There are tons of -LD options for the daemons now (especially slaanesh).
I'm not going to go into anything else here, but the full line up can be seen over on the daemonic legion.
http://z7.invisionfree.com/wyrmling_x/index.php?
Time of Madness
RUMOUR ROUNDUP
***The general idea here is to have all the "confirmed rumours" in one place. If I am missing anything send me a PM or post in the "official daemon rumour thread". I will be adding to this thread often***
Chaos Daemons army book
The book is out May 2008, some items on sale in April.
Amy special rules:
- Instability - Take a modified break test and lose a number of wounds equal to the amount you failed the roll by.
- Units within 12" of the army general may take their Daemonic Ward save against any kind of attacks, not just non-magical ones. Units more than 12" away from the general follow the current rules for Daemonic auras.
Lores of Nurgle, Slaanesh and Tzeentch
- have been changed
Daemon Lore of Slaanesh
#1: Enemy unit must test for Stupidity each turn for the rest of the game
Lords
- Greater daemons are more modifiable than currently, more resembling how they were in 5th edition.
Changer of Ways, Greater Daemon of Tzeentch
- Level 4 wizard
Keeper of Secrets, Greater Daemon of Slaanesh
- Level 2 wizard, may be upgraded to level 4
Great Unclean One, Greater Daemon of Nurgle
- Level 2 wizard, may be upgraded to level 4
Daemon Prince
- New plastic kit
Heroes
*No generic herald(undivided)
Herald of Nurgle
- May ride a Palanquin of Nurgle
Herald of Khorne 115 pts
M5 WS7 BS0 S6 T4 W2 I6 A3 Ld8
Daemonic, MR 1, Hatred, KB, Locus of Khorne
may ride Juggernauth or Chariot of Khorne, and has access to 7 new gifts.
Herald of Slaanesh
- May ride a Steed of Slaanesh
Herald of Tzeentch
- May ride a Disk of Tzeentch
Core
- The Leadership drop to LD8
Bloodletters 12 pts
M5 WS5 BS0 S6 T3 W1 I4 A1 Ld7
Daemonic, KB, MR 1, Hellblade
US 10+
They have 2 special banners.
If Khorne herald enters the unit, he gaves them hatred.
Daemonettes of Slaanesh
- New plastic models
Plaguebearers of Nurgle
- New metal command models, possibly a plastic set at some later date
Horrors (12pts)
M4 WS3 BS0 S3 T3 W1 I3 A1 LD7
5+WS
Flamming Attacks
Unit Option: +60 Changeling
Special Rule: Formless Horror At the start of close combat, the changeling may select any enemy model in base to base contact and swap WS/S/T/I/A with this model.
5 modes or less = 0 Lv Wizard
6-15 models = 1st level Wizard w/Flickering fire of Tz spell
16-25 models = 2nd Lv Wizard w/ Gift of Chaos spell
26-35 models = 3rd Lv Wizard w/ Bolt of Change spell
36+ models = 4th Lv Wizard w/ Tz Firestorm spell
Flicker of Fire - D6+1 hits, D6+1 Strength, 24" range
Boon of Tzeentch - Adds d3+1 Power dice to own side's dice pool
Glean Magic - cast any enemy spell as a Bound spell with a power level equal to its basic casting level
Gift of Chaos - 2D6 hits, D6+1 Strength, 30" range
Bolt of Change – D6 S5-S10 12”
Tzeentch Firestorm - One Strength 5 hit per model in unit - creates horrors
Chaos Furies
12 pts
M WS BS S T W I A LD
4 3 0 4 3 1 4 2 2
CORE - but new not count towards minimum core requirements.
Nurglings
Special
Flesh Hounds of Khorne
- May be upgraded to have Magic Resistance 3, Killing Blow or the ability to ignore terrain penalties
Screamers of Tzeentch
- Strength and Toughness reduced
- Strength of slashing attacks up to 5, may make slashing attacks to all units they move over, not just one
- Slightly cheaper
Flamers of Tzeentch
Seekers of Slaanesh
Rare
Bloodcrushers of Khorne (Bloodletters riding Juggernauts)
- New metal models
- Improved armour save
- Frenzied (1 base A from rider, 2 from steed, so 5 attacks in total while Frenzied)
Plagueriders of Nurgle (Plaguebearers on Beasts of Nurgle)
- New metal models
- Separate stats for rider and mount, more similar to standard cavalry
- Other rumours say that the models don't have riders
- Beasts have D3+2 poisoned attacks
Fiends of Slaanesh
- New models
Daemonic chariots
Special characters
- Special characters are the same in both the 40K and the Fantasy lists, though naturally their stats and exact abilities may differ somewhat.
Fateweaver, Oracle of Tzeentch (Greater Daemon of Tzeentch)
- Model has two heads
- Knows all Tzeentch spells and each head also knows 4 spells from any of the lores (in the rulebook?)
- 40K version has only one(!) wound, but doubtless some special rule to make up for it
Name not known (Greater Daemon of Nurgle)
U'zuhl (Greater Daemon of Chaos Undivided)?
- The guy who ended up in Archaon's sword...
Tallyman Epidemius (Herald of Nurgle)
- Mounted on a Palanquin of Nurgle
The Masque (Herald of Slaanesh)
- Kicked out of Slaanesh's entourage for being able to out-dance his (her? its?) god
- Has a special rule in 40K called the Eternal Dance
- 3 human arms and a big claw arm. Wields a staff with a mask at either end and changes it's personality depending on who it chooses to be.
Skulltaker? (Herald of Khorne)
- Angry, Bloodletter-style model
Name not known (Herald of Tzeentch)
Name not known (Horror command group)
- Gives a boost to the unit they lead
Name not known (Flesh Hound leader)
- Multple heads
Stuff removed from the list
- Exalted Daemons (use as Daemon Prince)
- Pleasureseekers of Slaanesh (use as Fiends or Seekers, possibly counting each model as two, or as Heralds)
Obywatelu, zrób sobie dobrze sam.
wkoncu wszystko ladnie zebrane
coz, wydaje mi sie ze wiem jaki mniej wiecej bedzie schemacik 'standartu'... ale z dokladniejszymi osądami poczekam do wydania booka...
bloodletterzy troche ciency... klockow piechoty nigdy nie lubilem wiec u mnie pewnie zagoszcza 3 dziesiatki szybkich demonic (ew 3x horrory jak sie zdecyduje na wersje full magia) + ile wejdzie furii...
do tego ze 2x flesh houndy ze 2x screamery (tu zalezy od kosztow i dokladnych statystyk) no i w rarach to raczej wybor tylko miedzy bloodziami a flamerami...
co do herosow to ciekaw jestem jak bedzie wygladala sprawa dispel dicow i scrolli bo narazie w plotach nikt o tym jakze istotnym szczegole nie wspominal
pzdr
coz, wydaje mi sie ze wiem jaki mniej wiecej bedzie schemacik 'standartu'... ale z dokladniejszymi osądami poczekam do wydania booka...
bloodletterzy troche ciency... klockow piechoty nigdy nie lubilem wiec u mnie pewnie zagoszcza 3 dziesiatki szybkich demonic (ew 3x horrory jak sie zdecyduje na wersje full magia) + ile wejdzie furii...
do tego ze 2x flesh houndy ze 2x screamery (tu zalezy od kosztow i dokladnych statystyk) no i w rarach to raczej wybor tylko miedzy bloodziami a flamerami...
co do herosow to ciekaw jestem jak bedzie wygladala sprawa dispel dicow i scrolli bo narazie w plotach nikt o tym jakze istotnym szczegole nie wspominal
pzdr
Troche w GUO zapomniano
GUO z regenka savem wardem i w10 tez moze byc ciekawy
Demony zyskaly dostep do czarow z metalu i z tego co pisza mozna wybrac czy chce sie magie chaosu czy zwykla. Przynajmniej u Tz.GUO - ### points
Lvl 1 wizard base
Lvl 2 ##,lvl 3 ##,lvl 4 ###
Terror
Poisoned
Etc
Stats
m6,ws4,s6,t6,w10,a4
Gifts
Bale sword- ## auto wounds d6 wounds
Nurgling infestation - ## at start both magic phases on 2 to 6 get another nurgle base on existing base within 6in 1 fails
Staff of nurgle-## casts rancid visitation on power lvl 3
Trappings ## +4 armour regen
Noxious vapors ## always strike last even for high elves
Pestilent mucus ## if you wound they have pass toughness test or it another wound no armour saves
Bile - ## str 4 breath weapon
Hunger - ## reroll fail to wounds
Trail- ## no flanks or rear
LOC - ### points
Lvl 2 wizard base
lvl 3 ##,lvl 4 ##
Terror
Fly
Knows all spells from lore of tzeentch
Etc
Stats
m8,ws6,s6,t6,w5,a5
Gifts
Twin heads ##- +2 to cast
Tzeentch will ## same effect as before
Staff of change ## if target wounded take toughness test or dies
Spell destroyer ## same effect
Power vortex ## + 1 dice to pool
Dark magister ## ignore 1st miscast
Daemonic robes ## 3+ or better to wound
Flames ##- shooting attack d6 str 4 18 in range
Corona - ## every thing in base takes str 3 hit every magic phase both players
Sorcery - pick any lore from basic rule book knows all spells
GUO z regenka savem wardem i w10 tez moze byc ciekawy
Nie trzeba być geniuszem, żeby przewidzieć z grubsza standardzik w dwóch najlepiej już znanych slotach:
Core:
- furie
- więcej furii
- demonetki
- jeszcze więcej furii
- horrory do kompensowania armii słabo magicznych (czerwoni) lub wyginania pornomagujących rozpisek (kolorowi)
- MOAR FURIES PLZ
- ewentualnie plagusie i literki dla klimaciarzy, chociaż spodziewałbym się podpompowania tych ostatnich z racji wyjścia nowych w plastiku
- czy wspominałem już furie?
Special:
- kawaleria w wersji czerwonej
- ew. kawaleria w wersji fioletowej (pewnie na cięższe rzeczy)
- krzykacze
Core:
- furie
- więcej furii
- demonetki
- jeszcze więcej furii
- horrory do kompensowania armii słabo magicznych (czerwoni) lub wyginania pornomagujących rozpisek (kolorowi)
- MOAR FURIES PLZ
- ewentualnie plagusie i literki dla klimaciarzy, chociaż spodziewałbym się podpompowania tych ostatnich z racji wyjścia nowych w plastiku
- czy wspominałem już furie?
Special:
- kawaleria w wersji czerwonej
- ew. kawaleria w wersji fioletowej (pewnie na cięższe rzeczy)
- krzykacze
Admin-cieć: póki forum działa, jestem niewidoczny
A tak serio: rzadko bywam na forum, rzadko sprawdzam PMki. W sprawach ogólnoforumowych lepiej kontaktować się z innymi administratorami. Najlepszy kontakt ze mną to mail: tomekrs@o2.pl
A tak serio: rzadko bywam na forum, rzadko sprawdzam PMki. W sprawach ogólnoforumowych lepiej kontaktować się z innymi administratorami. Najlepszy kontakt ze mną to mail: tomekrs@o2.pl
Ja niewiem czy taka standarwowa. Naprawde wszystkie wielkie demony cos sa grywalne.
Czolg GUO czy LOC z +2 do casta i wszystkimi czarami z fire tez bedzie przeciwnikiem w ktorym nalezy sie liczyc.
Furie oczywisce duzo ale sadze ze duzo tez bedzie zalezalo od heraldow. Z tego co przeczytalem demony beda bardzo elastyczna armia.
Przez fakt że gifty moga sie dublowac ich efekt mozna rozciagnac na cala armie wiec jedynego co demony narazie nie moga wystawic to gorka strzelecka.
Czolg GUO czy LOC z +2 do casta i wszystkimi czarami z fire tez bedzie przeciwnikiem w ktorym nalezy sie liczyc.
Furie oczywisce duzo ale sadze ze duzo tez bedzie zalezalo od heraldow. Z tego co przeczytalem demony beda bardzo elastyczna armia.
Przez fakt że gifty moga sie dublowac ich efekt mozna rozciagnac na cala armie wiec jedynego co demony narazie nie moga wystawic to gorka strzelecka.
thurion pisze: co do herosow to ciekaw jestem jak bedzie wygladala sprawa dispel dicow i scrolli bo narazie w plotach nikt o tym jakze istotnym szczegole nie wspominal
lokigod na warseerze pisze: herald of tzeentch - 115 points/disc 20/ chariot didnt look
lvl 2 wizard base
(...)
gifts
spell breaker- 25 dispel scroll/ only person i saw that could take regular scroll
Acquiescen: cast on 5+ 18" unit is stupid for the rest of the game. Not a remains in play.
Succor of Chaos: 7+ cast on any friendly unit engaged in combat within 18. Gives them ASF and rerolls missed to hit rolls in subsequent round of combat.
Caphonic Caress: cast on 7+ all enemy units within 2d6 including those in comabt take d6 str3 with no saves.
Slicing Shards of Slaanesh: 7+, magic missle range 24". deals d6, Str 5 hits. Target must then take LD test. if they pass spells ends. If failed repeat process. Only ends when they pass a LD test.
Pavane of Slaanesh: 8+ Target single enemy model within 24" LOS needed. must pass an LD test or suffer D6 wounds. No armor saves.
Phantasmagoria: 10+ all enemy units on the battlefield must roll an extra d6 when taking leadership tests of any kind. discarding the lowest result rolled. Phantasmagoria lasts until the start of the casters next phase.
nie tak fajny jak stary ale i tak kilka fajnych rzeczy jest.
Nic tylo Phantasmagoria i terroristen terroristen
z Warseera
jesli to prawda to smierc i zniszczenie. Odowiazkowosc furi przy tej zabawce to nic
Powoli zaczynam wierzyc ze demony moga byc mlotem na czarownice eee znaczy Vapiury
most ridiculous BSB banner ever.
at the beginning of the game, choose a lore. All wizards casting from that lore suffer a -2 to their casting rolls. in addition all spells cast from the lore of light miscast on double 1,2,3's."
jesli to prawda to smierc i zniszczenie. Odowiazkowosc furi przy tej zabawce to nic
Powoli zaczynam wierzyc ze demony moga byc mlotem na czarownice eee znaczy Vapiury
W końcu mówiono że ma to być odpowiedź na vampy
Demony z tych plot wydają się być poprostu straszne...
Pamiętacie czasy 5 edycji i High fly
Gracze rozkładają figruki na stole. W końcu jeden pyta się drugiego:
- Gdzie Twoja armia?
- Jak to gdzie! W high fly
A bitwa miała zakończenie:
- O w końcu ostatnia tura!!! No to spadam na ciebie z high fly i rozwalam co moge...
W nowych demonach może high fly nie powróci ale za to dzięki furiom może być podobnie. Zakładając że ktoś bedzie miał figsy może złożyć mega pornofly . Jakieś 2-3 oddziały piechoty po 10, bohater z lataniem ze scrollami, a reszta nie patyczkujac sie to 10-12 regimentów furii po 8 sztuk każdy. Latamy, kampimy sie, a na koncu robimy wielka kanapke
No oczywiście troche koloryzuję
Swoją drogą zbierałem od 5 edycji tylko jedną armie - WE. Tylko dlatego, że poprostu armia ta spełnia moje wymagawanie względem mobilności, dużej ilości skirmishu i partyzanckiego sposobu prowadzenia.
Demony niestety teraz mają te wszytskie zalety, tyle że 10 razy lepiej potrafią to zrobić . W corach zamiast driad bierze się furie. Zamiast Wild Riderów w specialach mamy flesh houndy z M9, S5, 2A, T4, 2W z MR 3 zamiast MR1 i dodatwkowo moga sie poruszac przez kazdy teren . Zamiast warhawkow sa screemery. Do tego w razie czego Kawa z M10. Ogólnie wymarzona armia dla gracza który lubi narzucać przeciwnikowi warunki walki, osaczać czy spokojnie unikać przeciwnika do momentu...
Tak się zastanawiam czy czekać na nowe WE czy może spróbować z demonami
Swoją drogą 7ed. WE będą nie straszne a przerażające. Jak nic tylko patrzeć aż wybiegna z lasu driady z 5/6 edycyjnymi aspektami sejwem i wardem na 5+ za 10 punktów w corach .
Pamiętacie czasy 5 edycji i High fly
Gracze rozkładają figruki na stole. W końcu jeden pyta się drugiego:
- Gdzie Twoja armia?
- Jak to gdzie! W high fly
A bitwa miała zakończenie:
- O w końcu ostatnia tura!!! No to spadam na ciebie z high fly i rozwalam co moge...
W nowych demonach może high fly nie powróci ale za to dzięki furiom może być podobnie. Zakładając że ktoś bedzie miał figsy może złożyć mega pornofly . Jakieś 2-3 oddziały piechoty po 10, bohater z lataniem ze scrollami, a reszta nie patyczkujac sie to 10-12 regimentów furii po 8 sztuk każdy. Latamy, kampimy sie, a na koncu robimy wielka kanapke
No oczywiście troche koloryzuję
Swoją drogą zbierałem od 5 edycji tylko jedną armie - WE. Tylko dlatego, że poprostu armia ta spełnia moje wymagawanie względem mobilności, dużej ilości skirmishu i partyzanckiego sposobu prowadzenia.
Demony niestety teraz mają te wszytskie zalety, tyle że 10 razy lepiej potrafią to zrobić . W corach zamiast driad bierze się furie. Zamiast Wild Riderów w specialach mamy flesh houndy z M9, S5, 2A, T4, 2W z MR 3 zamiast MR1 i dodatwkowo moga sie poruszac przez kazdy teren . Zamiast warhawkow sa screemery. Do tego w razie czego Kawa z M10. Ogólnie wymarzona armia dla gracza który lubi narzucać przeciwnikowi warunki walki, osaczać czy spokojnie unikać przeciwnika do momentu...
Tak się zastanawiam czy czekać na nowe WE czy może spróbować z demonami
Swoją drogą 7ed. WE będą nie straszne a przerażające. Jak nic tylko patrzeć aż wybiegna z lasu driady z 5/6 edycyjnymi aspektami sejwem i wardem na 5+ za 10 punktów w corach .
Nie wiem czy było, jak tak to przepraszam.
Z kilku źródel przeczytalem, że furie mają 1 atak - co zreszta wychodzi na dobre (bo 2A to duuza przesada).
Czytałem jeszcze, że tylko bohaterowie Tzeentch moga mieć "spell breaker" czyli dispel scrolla. Taka słaba antymagia będzie czyniła tą armie podatna na niektóre magie, miedzy innymi na wszystkie popychaczki wampirów.
Bloodletters podobno maja siłe 5, a tylko "konni" 6.Looked at the book again today you guys are going to love me ... going to take points out,ld,in,and bs after emailing mods to protect the forum!
GUO - ### points
Lvl 1 wizard base
Lvl 2 ##,lvl 3 ##,lvl 4 ###
Terror
Poisoned
Etc
Stats
m6,ws4,s6,t6,w10,a4
Gifts
Bale sword- ## auto wounds d6 wounds
Nurgling infestation - 50 at start both magic phases on 2 to 6 get another nurgle base on existing base within 6in 1 fails
Staff of nurgle-## casts rancid visitation on power lvl 3
Trappings ## +4 armour regen
Noxious vapors ## always strike last even for high elves
Pestilent mucus ## if you wound they have pass toughness test or it another wound no armour saves
Bile - ## str 4 breath weapon
Hunger - ## reroll fail to wounds
Trail- ## no flanks or rear
LOC - ### points
Lvl 2 wizard base
lvl 3 ##,lvl 4 ##
Terror
Fly
Knows all spells from lore of tzeentch
Etc
Stats
m8,ws6,s6,t6,w5,a5
Gifts
Twin heads ##- +2 to cast
Tzeentch will ## same effect as before
Staff of change ## if target wounded take toughness test or dies
Spell destroyer ## same effect
Power vortex ## + 1 dice to pool
Dark magister ## ignore 1st miscast
Daemonic robes ## 3+ or better to wound
Flames ##- shooting attack d6 str 4 18 in range
Corona - ## every thing in base takes str 3 hit every magic phase both players
Sorcery - pick any lore from basic rule book knows all spells
Various stats from unit choices these are correct straight from book
blood letters- ## points
m5,ws5,str5,t3,w1,a1
Killing blow
Think there mr 1
Banners for unit
Skull totem ## cant be marched blocked
Icon endless despair ## +d6 to first charge
Plauge bearers- ## points
m4,ws3,str4,t4,w1,a1
poisoned
Banners for unit
Seeping decay ## reroll wounds
Eternal virulence ## for every wound by poison it counts as 2 combat res
horrors- ## points
m4,ws3,str3,t3,w1,a1
Banners for unit
change ## base contact 3d6 str3 hits
Sorcery ## +1 to casting
bound spells a few of them
0-5 none
6-15 lvl 1 wizard flickering fire d6+1 missles at d6+1 str range 18 in
16-25 lvl 2 wizard gift of chaos 12in anywhere around caster d6 str 6 hit all enemy units even if there in comat
horros generate dice just like wizards and can miscast know all spells from there lvl below
fleshhounds- ## points min unit size 5
m8,ws5,str5,t4,w2,a2
Mr 3
nurglings- ## points
m4,ws3,str3,t3,w3,a3
Skirmish scout poison
Blood crushers - ## standard is ##
Mr1
+3 riders as
killing
Rider -m5,ws5,str6,t4,w2,a3
Crusher -m7,ws5,str5,t4,w1,a2
Magic banners
Skull totem ## cant be marched blocked
Icon endless despair ## +d6 to first charge
Flamers- ## points unit size 3to 6
m6,bs4,str5,t4,w2,a2
Skirmish
Flaming attacks
Flames of tzeentch - d6 str 4 shots 18in
Fiends- ## I think
m10,ws4,str4,t4,w3,a4
Sporforic musk - enemy uses 3 dice for break test discard lowest
Armour piercing
beast of nurgle - ### points each
m6,ws3,,str4,t5,w4,ad6+1
regen
slime trail- no flanks or rear bonus
poisoned
Got some info more I will post later on tzeentch herald and nurgle herald and khorne herald….. If this is too much on points and stuff feel free to edit post mods! I will post rest later tonight!
condensed from later post!
herald of khorne - ### points/jugger +##/ chariot ##
magic res 1
hatred
kb
Stats
m5,ws7,s6,t4,w2,a3,
gifts
for some reason i forgot to write these down although he has a total of 6 possible gifts
herald of tzeentch - ## points/disc ##/ chariot didnt look
lvl 2 wizard base
flaming attacks
+4 ward
Stats
m4,ws3,s3,t3,w2,a2
gifts
staff - ## when you wound they have to pass test or imediatley slain
power vortex - ## extra power dice to pool
flames of tzeentch- ## d6 rng 18 str 4 shooting evil.gif
d robes - ## cant be wounded on anything better than 3+
corona- ## see loc post
sorcery- ## see loc post
spell breaker- ## dispel scroll/ only person i saw that could take regular scroll blink.gif
winged horror - ## fly
disc stats
m1,ws3,s3,t3,w1,a1 big nerf dry.gif
herald of nurgle - ## points can have plaquin for got point cost
lvl 1 wizard upgrade for ## points
regeneration
poison attacks
Stats
m4,ws5,s5,t5,w2,a3, Rock_emoticon.gif
gifts
staff of nurgle- ## rancid visitation power lvl 3
noxious vapors- enemy always srikes last even if they have the always strike first special rule
nurgles rot - ## all models in base to base in every magic phase roll a dice on a 6 they die
mucus- ## if you wound model takes toughness test if they fail one more wound no armour saves
bile- ## strength 4 breath weapon
soul hunger- ## same effect as soc
trail- ## herald or unit he is with denies any bonus like +1 or +2 in the rear or flank. they can still break your ranks though sad.gif
Z kilku źródel przeczytalem, że furie mają 1 atak - co zreszta wychodzi na dobre (bo 2A to duuza przesada).
herald BSBs CAN take gifts
flamers are 35 points, and do not suffer the -1 to hit for multi shot
Slannesh Herald:
6 7 0 4 3 2 7 4 8
cheapest of all heralds: armor piercing, ASF
Options:
can be upgraded to LVL 1.
can be given steed or chariot of slaanesh
etherblade
many armed monstrosity
allure of slaanesh
daemonic robes
enrapturing gaze
siren song
soporific musk
torment blade.
Tez fajnie, ze oslabili ten czar. Hit dla kazdego modelu w oddziale to przegiecie.Tzeentch Firestorm 13+
Magic Missle with range 24", causes 2d6 Str 5 hits. Every 3 unsaved wounds creates a new Horror. These form a new unit worth 50vps. Withing 3" of old unit.
Czytałem jeszcze, że tylko bohaterowie Tzeentch moga mieć "spell breaker" czyli dispel scrolla. Taka słaba antymagia będzie czyniła tą armie podatna na niektóre magie, miedzy innymi na wszystkie popychaczki wampirów.
Nie zapominaj o sztandarze omówionym przed chwilą A już zwłaszcza na wampy jest dobry
niestety tylko dla GUOBale Sword (Auto W, D6 W)
A ty Izo dopiero zobaczysz co to draznienie jak zgarasz przeciwko armi na 3 oddzialach PB z regenka GUO z regenka i masie Besti nurgla tez z regenka
pit of slime 7+ 24" target must pass str test or it may not move or shoot until next friendly magic phase.
rancid visitation: 8+ magic missle range 24" d6 str 5. target must pass toughness test of take d6 more. continues until test is past
shrivelling pox: 9+ pick single enemy model within 24" LOS required. target must pass T test or take D6 wounds, no armor saves
Plague Wind: 13+ single enemy unit within 18". every models must pass a T test or suffer a wound with no armor saves. After panic tests, a nurgling base is created for every 3 unsaved wounds. forming a new unit within 3 inches of the old unit. worth 50vp.