
Jak zostać Generałem - czyli początkującego pytań kilka
Moderatorzy: Albo_Albo, Asassello
Re: Jak zostać Generałem - czyli początkującego pytań kilka
I tak jest tu niezły spam, a przynajmniej można się czegoś dowiedzieć o zasadach ST. A 6 hitów to statystyczny wynik na 3d3 

Lidder pisze:- Co się dzieje, gdy kawaleria normalnym ruchem, nie marszem, przechodzi przez murek?
- To samo co wtedy, gdy idziesz na imprezę poderwać jakąś dziewczynę.
jak już jesteś na tych studiach to powoli zacznij się uczyć, że nie mówi się "statystyczny wynik" tylko "wartość oczekiwana wyniku"Andrzej pisze:I tak jest tu niezły spam, a przynajmniej można się czegoś dowiedzieć o zasadach ST. A 6 hitów to statystyczny wynik na 3d3


To ja jeszcze tylko od siebie dodam, że wartość oczekiwana sama w sobie jest kiepskim parametrem do oceny czegokolwiek nawet w battlu. Na warunki WFB spokojnie wystarczy rozpatrywać przedział [EX-s_X, EX+s_X]. Dlatego nie zakładałbym że czołg przywali akurat 6 hitów 

właśnie, jak już jesteśmy w temacie, to możesz tak na szybko powiedzieć ile wynosi odchylenie przy 3D6?X.Maciek pisze:To ja jeszcze tylko od siebie dodam, że wartość oczekiwana sama w sobie jest kiepskim parametrem do oceny czegokolwiek nawet w battlu. Na warunki WFB spokojnie wystarczy rozpatrywać przedział [EX-s_X, EX+s_X]. Dlatego nie zakładałbym że czołg przywali akurat 6 hitów
Tak na prawdę by coś sensownie planować z małym ryzykiem to należy zakładać EX+s_X hitów.


akurat Maciek pisał o zasięgu ruchu 


Chciałbym zauważyć, że gdybyś czytał wcześniejsze posty to byś zauważył, że mowa o sytuacji gdy ST jest szarżowany.
Nie czepiać się, nie jestem na polibudzie tylko na ekonomiku
I zawsze liczyłem statystyczny wynik i dobrze na tym wychodziłem 
Nie czepiać się, nie jestem na polibudzie tylko na ekonomiku


Lidder pisze:- Co się dzieje, gdy kawaleria normalnym ruchem, nie marszem, przechodzi przez murek?
- To samo co wtedy, gdy idziesz na imprezę poderwać jakąś dziewczynę.
hmm... jeśli nie masz hordy to zadajesz ST "przewidywanie" 2 rany na turę- a St zabija Ci 6 co dwie tury.. o ile nie zaryzykuje nie odpali ziania z siłą 3 - moim zdaniem to jest dobry deal dla imperium blokować oddział za 400 pkt czołgiem za 250... 

Za 400 pkt masz 27 WL, więc chyba oczywiste jest, ze będą w hordzie. A więc jeśli szarżujemy wbijamy 3 rany. Jeżeli czołg był zdrowy, to ma traz 50% szans na misfire i rzut na tabelkę. Zakładając, ze zadeklaruje 3 pkt, więc ma:
11% szans na to, że w ogóle nie będzie nas rozjeżdżał
33% szans na stracenie d3 pkt pary
33% szans na stracenie d6 punktów pary
Co po zsumowaniu daje nam 77% szans na to, że nic nam nie zrobi. Oczywiście, najpierw musi rzucić misfire, więc dzielimy 77 przez 2. A więc czołg z 3 wbitymi ranami ma 37% szans na to, że w ogóle nie zadziała, lub zrobi bardzo mało.
11% szans na to, że w ogóle nie będzie nas rozjeżdżał
33% szans na stracenie d3 pkt pary
33% szans na stracenie d6 punktów pary
Co po zsumowaniu daje nam 77% szans na to, że nic nam nie zrobi. Oczywiście, najpierw musi rzucić misfire, więc dzielimy 77 przez 2. A więc czołg z 3 wbitymi ranami ma 37% szans na to, że w ogóle nie zadziała, lub zrobi bardzo mało.
Lidder pisze:- Co się dzieje, gdy kawaleria normalnym ruchem, nie marszem, przechodzi przez murek?
- To samo co wtedy, gdy idziesz na imprezę poderwać jakąś dziewczynę.
jak ty te procenty liczysz? prawie nic się nie zgadza :/

Jeśli rzuci na artyleryjce misfire, 10 lub 8, to rzuca na tabelkę. Chyba jasne?
Wyniki na tabelce:
1-2 losowo nie mozesz na coś wydac punktów pary - 33% na wylosowanie rozjeżdżania
3-4 tracisz d3 punktów pary
5-6 tracisz d6 punktów apry wszystko w styku 2d6 s2 czołg tez
Czyli mamy odpowiednio 33:3+33+33=77% szans na negatywny efekt i znaczne zmniejszenie wydatności tanka. Co w tym niejasnego?
Wyniki na tabelce:
1-2 losowo nie mozesz na coś wydac punktów pary - 33% na wylosowanie rozjeżdżania
3-4 tracisz d3 punktów pary
5-6 tracisz d6 punktów apry wszystko w styku 2d6 s2 czołg tez
Czyli mamy odpowiednio 33:3+33+33=77% szans na negatywny efekt i znaczne zmniejszenie wydatności tanka. Co w tym niejasnego?
Lidder pisze:- Co się dzieje, gdy kawaleria normalnym ruchem, nie marszem, przechodzi przez murek?
- To samo co wtedy, gdy idziesz na imprezę poderwać jakąś dziewczynę.
A wziąłeś pod uwagę, że masz około 40% na zadanie czołgowi 3+ ran? Szansa, że zadasz 2 rany będzie większa. Już pomijam, że odchylenie sięgnie nawet 1 rany przy takiej ilości rzutów. A gdy czołg będzie miał 8 żyć to już nie jest tak różowo dla WL.
Moi WL zawsze zadadzą minimum 3 rany 
Nie za bardzo czaję, o co Wam chodzi. Takie obliczenia da sie łatwo wykonać w pamięci i świtnie spradzają się w czasie bitwy, gdzie nie ma czasu na dokładne wyliczanie.
A studiuję finanse i rachunkowość

Nie za bardzo czaję, o co Wam chodzi. Takie obliczenia da sie łatwo wykonać w pamięci i świtnie spradzają się w czasie bitwy, gdzie nie ma czasu na dokładne wyliczanie.
A studiuję finanse i rachunkowość

Lidder pisze:- Co się dzieje, gdy kawaleria normalnym ruchem, nie marszem, przechodzi przez murek?
- To samo co wtedy, gdy idziesz na imprezę poderwać jakąś dziewczynę.
A potem jest płacz jak zadasz mniej
Lepiej liczyć na mniej niż na więcej żeby się w razie czego mile zaskoczy.c niż rozczarować
A prawda jest taka ze ty chyba bierzesz swojego przeciwnika za idiotę Andrzej
I chciałbym jeszcze zauważyć ze pozbywasz sie jednego z drogocennych w HE klocków by zatrzymać jeden model z którym postoisz minimum 4 tury walki
Lepiej liczyć na mniej niż na więcej żeby się w razie czego mile zaskoczy.c niż rozczarować
A prawda jest taka ze ty chyba bierzesz swojego przeciwnika za idiotę Andrzej
I chciałbym jeszcze zauważyć ze pozbywasz sie jednego z drogocennych w HE klocków by zatrzymać jeden model z którym postoisz minimum 4 tury walki
Mówi się trudno i idzie się dalej ...
Bierzesz 4 punkty i wtedy:
1-2 d3
3-4 d6
5-6 zyskuje d3 punktów i wsadza combo 3d3 imapct 2d6 s4 zioniecie
bierzesz 3 i przy efekcie 1-2 czyli losowaniu, jeżeli nie wylosuje rozjeźdzania to ładuje Ci 2d6 s4 z zioniecia - masz racje WL to kooochają
Andrzej - zamiast nabijac posty zagraj z tym
1-2 d3
3-4 d6
5-6 zyskuje d3 punktów i wsadza combo 3d3 imapct 2d6 s4 zioniecie
bierzesz 3 i przy efekcie 1-2 czyli losowaniu, jeżeli nie wylosuje rozjeźdzania to ładuje Ci 2d6 s4 z zioniecia - masz racje WL to kooochają
Andrzej - zamiast nabijac posty zagraj z tym
"W mojej ocenie byliśmy lepsi skillowo ale przeciwnicy byli lepiej ograni, przygotowani pod nas, mieli lepszy rozpiski, większy głód zwycięstwa i mieliśmy trochę peszka."
"T9A to gra o wykorzystywaniu maksymalnym potencjału obrysów figur składających się z kwadratów"
"T9A to gra o wykorzystywaniu maksymalnym potencjału obrysów figur składających się z kwadratów"
3d3 s6 to tez statystycznie tylko 5 wl nie? ; )
zreszta statystycznie to doomwheel nie ginie ze stand and shoota 10 spearmenów czyz nie?
zreszta statystycznie to doomwheel nie ginie ze stand and shoota 10 spearmenów czyz nie?
"W mojej ocenie byliśmy lepsi skillowo ale przeciwnicy byli lepiej ograni, przygotowani pod nas, mieli lepszy rozpiski, większy głód zwycięstwa i mieliśmy trochę peszka."
"T9A to gra o wykorzystywaniu maksymalnym potencjału obrysów figur składających się z kwadratów"
"T9A to gra o wykorzystywaniu maksymalnym potencjału obrysów figur składających się z kwadratów"