
Empire Armylist by Ismael
Moderator: #helion#
Przyjmuję nominację, dzięki
Mamy tu już naprawdę sporo dobrych pomysłów, niedługo je połączymy i gitara
moje co ważniejsze propozycje do zmiany tak na teraz :
-Czołg oczywiście 1 na 2000 pkt
-Altar mógłby być jednak troszkę(niedużo) droższy, dobre staty i zasady - jest za co płacić te nawet 150 pkt
-sztandary, które będą nadawać się dla piechoty
-Gryf albo tańszy albo przerzut strachu/terroru na state troopsach na 6" i będzie fajnie
-piki na spearmanach, jednak nie, pikemani są dla dow, zresztą spearman z piką to nie spearman
- opcja heavy armoru dla halabardników, Ap
- co do niezmieniania stat - jednak trzeba, 4 T dla flagellantów to mus(ale drożsi)
- jakoś mało mi się podoba milicja z pistolami i gw. 2hw zostawić jak jest.
- Rycerze - najlepszy pomysł który można wprowadzić miał właśnie Ismael - najważniejsze zakony z sensownymi zasadami, niewiem czy zakon Morra, raczej mniej znany i popularny w imperium co np. choćby Blazing Sun, wolałbym bez niego.
-Ulric’s Fury - jak najbardziej, wkońcu styl walki Ulrykowców to wpadanie w furie i napieprzanie bez opamiętania
-magiczny sztandar dla Great Swordów
A narazie ja jako że jestem wiernym wyznawcą Ulryka będe pewnie grał w domu na Army Liście Ismaela gdzie Ulryk równy Sigmarowi.
Pozdro

Mamy tu już naprawdę sporo dobrych pomysłów, niedługo je połączymy i gitara

moje co ważniejsze propozycje do zmiany tak na teraz :
-Czołg oczywiście 1 na 2000 pkt

-Altar mógłby być jednak troszkę(niedużo) droższy, dobre staty i zasady - jest za co płacić te nawet 150 pkt
-sztandary, które będą nadawać się dla piechoty

-Gryf albo tańszy albo przerzut strachu/terroru na state troopsach na 6" i będzie fajnie

-piki na spearmanach, jednak nie, pikemani są dla dow, zresztą spearman z piką to nie spearman

- opcja heavy armoru dla halabardników, Ap
- co do niezmieniania stat - jednak trzeba, 4 T dla flagellantów to mus(ale drożsi)
- jakoś mało mi się podoba milicja z pistolami i gw. 2hw zostawić jak jest.
- Rycerze - najlepszy pomysł który można wprowadzić miał właśnie Ismael - najważniejsze zakony z sensownymi zasadami, niewiem czy zakon Morra, raczej mniej znany i popularny w imperium co np. choćby Blazing Sun, wolałbym bez niego.
-Ulric’s Fury - jak najbardziej, wkońcu styl walki Ulrykowców to wpadanie w furie i napieprzanie bez opamiętania

-magiczny sztandar dla Great Swordów
A narazie ja jako że jestem wiernym wyznawcą Ulryka będe pewnie grał w domu na Army Liście Ismaela gdzie Ulryk równy Sigmarowi.

Pozdro

- Grand Admiral Thrawn
- Falubaz
- Posty: 1257
- Lokalizacja: Biała Podlaska
Ok...mam krótką przerwę pomiędzy zajęciami. Niestety się wczoraj nie wyrobiłem z tym co uważam, że trzeba zmienić. Jutro jak w domu będę to to napiszę. Aha...oczywiście przyjmuję propozycję zostania jurorem.
Sa!nt:
"0-1" jest potrzebne. War Altar jest tylko jeden. czołgów jest kilka na całe Imperium poza przypadkami ekstremalnymi jak wielka wojna z chaosem nie wyobrażam sobie by dwa z nich pojawiły się naraz w jednej bitwie. nie jest to zła zasada, bardzo ogranicza, ale na tym to polega. to nie WH40k by jeżdzić czołgami, papamobile, działa udają starcannony a gryfy sztukasy
Zmiana statystyk. Statystyki są dobre. Rzeczywiście takie szczegóły jak inny BS dla nżyniera powienien być zmieniony. Moje przeoczenie. Gdy pisałem o nie zmienianiu statów miałem na myśli jednostki, tam nie widzę takiej potrzeby. Dobrze przemyślany nowy ekwipunek spełni zadanie.
Piki dla spearmenów. Nie wiem czy zauważyliście, ale w żadnym z nowych podręczników nie ma w dziele rare napisane że można wynająć DoW. Nawet po erracie. Moim zdaniem DoW znikną, jako że są niedochodowi dla GW (nie wiem czy ktoś kupuje ich figsy, o ile w ogóle są do dostania). Uważam że gdy 7 ed się skończy DoW znikną (niestety). Argumentacja że pika nie dla spearmenów bo DoW będę nieopłacalni zniknie. A z drugiej strony z punktu widzenia historii wojskowości pika powinna być podstawową bronią HtH piechoty. Włócznie są dobre dla goblinów, sa tak przestarzałe jak muszkiet gładkolufowy ładowany odprzodowo na ołowiane kule, względem karabiny powtarzalnego z gwintowaną lufa i pociskami systemu Minie (nie pamiętam jak się to pisze, to z francuzkiego).
"0-1" jest potrzebne. War Altar jest tylko jeden. czołgów jest kilka na całe Imperium poza przypadkami ekstremalnymi jak wielka wojna z chaosem nie wyobrażam sobie by dwa z nich pojawiły się naraz w jednej bitwie. nie jest to zła zasada, bardzo ogranicza, ale na tym to polega. to nie WH40k by jeżdzić czołgami, papamobile, działa udają starcannony a gryfy sztukasy

Zmiana statystyk. Statystyki są dobre. Rzeczywiście takie szczegóły jak inny BS dla nżyniera powienien być zmieniony. Moje przeoczenie. Gdy pisałem o nie zmienianiu statów miałem na myśli jednostki, tam nie widzę takiej potrzeby. Dobrze przemyślany nowy ekwipunek spełni zadanie.
Piki dla spearmenów. Nie wiem czy zauważyliście, ale w żadnym z nowych podręczników nie ma w dziele rare napisane że można wynająć DoW. Nawet po erracie. Moim zdaniem DoW znikną, jako że są niedochodowi dla GW (nie wiem czy ktoś kupuje ich figsy, o ile w ogóle są do dostania). Uważam że gdy 7 ed się skończy DoW znikną (niestety). Argumentacja że pika nie dla spearmenów bo DoW będę nieopłacalni zniknie. A z drugiej strony z punktu widzenia historii wojskowości pika powinna być podstawową bronią HtH piechoty. Włócznie są dobre dla goblinów, sa tak przestarzałe jak muszkiet gładkolufowy ładowany odprzodowo na ołowiane kule, względem karabiny powtarzalnego z gwintowaną lufa i pociskami systemu Minie (nie pamiętam jak się to pisze, to z francuzkiego).
Pozwolę sobie prosić was o opinię o następującym podziale zakonów i o piechocie (sorrki za powielenie własnego posta). Wypowiedział się do tej pory jedynie Saint, a chcialbym poddać je i waszej krytyce...
Zmiana HA dla Halabard wydaje mi się wystarczająca. Nie muszą mieć armour pircing.
Teutogen Guards, to tacy Great Swords, ale z Młotami o zasadzie Halabard... Z zasadą Staborn + magic banner do 50pts. będą wystarczająco silni, a jednocześnie mogli by kosztować 1 pkt. mniej.
Żeby wspomóc zwykłe state troops dałbym im taki banner.
Wydaje mi się, że możemy już założyć nowy temat PROJECT EMPIRE
Piechotapelcu pisze:
Zakonów Rycerskich nie powinno być więcej niż 4-5 (Pamiętajcie, że gracze innych armii też powinni mieć mozliwość nauczyć się ich zasad). Dodatkowo zasady Zakonów powinny być maksymalnie proste,
Proponuję za doadtkowe +2 pts. od ryczerza ( w sumie w oddziale byłby to koszt rzędu 16-20pts.):
a.Reroll panic test,- Dla Knights of Griffon.
b.Reroll Fear test lub Reroll Fear + Terror Test (Nie wiem, czy nie zbyt mocne) dla Knights of the Panther
c.White Wolf Hammer,- bez kosztów dodatkowych. White Wolf Knights
d.Ignor State Troops Panic, RaeiksGuard Knights
e.Magic Resistance +1 dla Knights of Blazing Sun, lub Knights of Mymida..
f. Zwykli Rycerze Zakonnii więcej bym nie dodawał.
Zmiana HA dla Halabard wydaje mi się wystarczająca. Nie muszą mieć armour pircing.
Teutogen Guards, to tacy Great Swords, ale z Młotami o zasadzie Halabard... Z zasadą Staborn + magic banner do 50pts. będą wystarczająco silni, a jednocześnie mogli by kosztować 1 pkt. mniej.
Żeby wspomóc zwykłe state troops dałbym im taki banner.
Z przyjemnością i radością chciałbym uczestniczyć w Waszych pracach.Drill Banner / Standard of "steel" formation / Standard of order - (wybierzcie nazwę) - State Troops only.
A.w wersji maks pozwala zrobić free reform+ hold jako reakcję na szarżę po tym gdy okazało sie , że przeciwnik ma zasięg szarży(np. myślę, że za 40- pts),
B. wersja "okrojona" za 25pts. pozwalałaby zrobić free reform, gdy przeciwnik ma zasięg szarży i gdy szarżuje spoza połowy swojego ruchu (jak przy zasadzie Stand &Shoot) - Sierżant musi mieć czas aby uporządkować szyk oddziału... Aby nie było wałków w stylu Tomb Guards (np. taki reform, który ucieka z zasięgu szarży, powinno się przyjąć, że najpierw pierwszy oddział przeciwnika sprawdza czy ma zasięg i w tym zasięgu musi się dokonać reform.,
Niby nie taka straszna rzecz, ale jakże miła i o ile utrudniająca wymanewrowanie naszych klocków przez harcownikow, Flaying Cavlry no i mogła by nieco rozwiązać problem powszechnych w nowych armiach popychaczek, które przy przewadze magicznej całkowicie pogrążają nasze oddziały (O&G, VC, TK, Dwarf). Już widzę reakcję przeciwników, Gdy robimy gwardią zwrot w bok , by Maga Lorda nie było w pierwszym rzędzie. tracimy rank bonus, ale żyjemy i stoimy na 8-ce.
Wydaje mi się, że możemy już założyć nowy temat PROJECT EMPIRE

Ostatnio zmieniony 31 maja 2008, o 19:20 przez pelcu, łącznie zmieniany 2 razy.
1. Zakony ok, tylko Pantery reroll Fear, albo one use only reroll Terror/Fear.
2. Również myślę że HA lub Shield (nie dwa na raz) będzie ok.
3. Jednostki Ulryka bez zmian przenieść z CoU, są dobrze zrobione.
4. Baner za 25 pkt bardzo ok i bez przegięć.
Co do Cultu Ulryka to jednostki przenieść bez zmian, tylko wybrać które, ich zasady też są ok, jedynie dopalić Modlitwy kapłanom Ulryka, przenieść przedmioty i niektóre dopalić lub obniżyć koszt.
I NAJWAŻNIEJSZE, nie piszmy już w trzech tematach, albo wybierzmy jeden, albo nowy założyć i pocytować tam niektóre nasze posty. Army List i tak zamieścimy gotowy na końcu:)
2. Również myślę że HA lub Shield (nie dwa na raz) będzie ok.
3. Jednostki Ulryka bez zmian przenieść z CoU, są dobrze zrobione.
4. Baner za 25 pkt bardzo ok i bez przegięć.
Co do Cultu Ulryka to jednostki przenieść bez zmian, tylko wybrać które, ich zasady też są ok, jedynie dopalić Modlitwy kapłanom Ulryka, przenieść przedmioty i niektóre dopalić lub obniżyć koszt.
I NAJWAŻNIEJSZE, nie piszmy już w trzech tematach, albo wybierzmy jeden, albo nowy założyć i pocytować tam niektóre nasze posty. Army List i tak zamieścimy gotowy na końcu:)
To ja mam propozycje żeby @raf zamknął listy ismaela i Corda i zostawił tą Sa!nta. Chyba że macie coś przeciwko. Wydaje mi się że jest tam najwięcej rzeczy omówione, są przedmioty, a ważniejsze elementy których nie ma można zawsze zacytować.-SaH- pisze: I NAJWAŻNIEJSZE, nie piszmy już w trzech tematach, albo wybierzmy jeden, albo nowy założyć i pocytować tam niektóre nasze posty. Army List i tak zamieścimy gotowy na końcu:)
Co wy na to? Zwracam się głównie do Corda i ismaela.
Ogień oczyszcza ciało i dusze nawet największych wrogów Imperium...niech zapłoną stosy!
PG...czyli jak wygrać bitwę przed jej rozpoczęciem. 100% HATE!!!
PG...czyli jak wygrać bitwę przed jej rozpoczęciem. 100% HATE!!!
Pelcu:
1a gryfoni sa ok
1b pantery tylko reroll fear test
1c white wolfy mają swój młot bojowy, ale w zamian mają niższy save i kosztują wiecej. To się równoważy dlatego im również można dodać jakąs zasadę. proponuje frenzy lub hate - pasuje do nich
1d reiksgwardia - ja bym im dał stubborna. to najbardziej oddany imperium zakon, gdzies sie nawet spotkałem z opinią że ją greatswordami kawalerii. ignore state troops panic to dla nich za mało
1e blazingi ok
2 HA dla halabard to za mało by się zaczęli pojawiać. Oni nawet nie muszą mieć tego HA, bardziej potrzebna jest zmiana zasad halabardy. Oczywiście tarcz już miec wtedy nie powinni.
3 jednostki Ulryka jak najbradziej bez zmian. tylko które? gwardię teutońską oraz psy bojowe i wolfkinów?
4 wersja B jest ciekawsza i mniej przegięta.
1a gryfoni sa ok
1b pantery tylko reroll fear test
1c white wolfy mają swój młot bojowy, ale w zamian mają niższy save i kosztują wiecej. To się równoważy dlatego im również można dodać jakąs zasadę. proponuje frenzy lub hate - pasuje do nich
1d reiksgwardia - ja bym im dał stubborna. to najbardziej oddany imperium zakon, gdzies sie nawet spotkałem z opinią że ją greatswordami kawalerii. ignore state troops panic to dla nich za mało
1e blazingi ok
2 HA dla halabard to za mało by się zaczęli pojawiać. Oni nawet nie muszą mieć tego HA, bardziej potrzebna jest zmiana zasad halabardy. Oczywiście tarcz już miec wtedy nie powinni.
3 jednostki Ulryka jak najbradziej bez zmian. tylko które? gwardię teutońską oraz psy bojowe i wolfkinów?
4 wersja B jest ciekawsza i mniej przegięta.
Myślałem nad Rieksguards, ale mamy już BSB Banner of Sigismund. Rycerstwo z opcją stubborn uważam za mocno przegięte i musiało by być bardzo drogie...
White Wolfs - Zasadę Hate daje Prist, więc wolałbym nie dawać jej Oddziałowi.
ProponujęWilczy Płaszcz -1 do siły ostrzału, Dla S4 i mniej....? Lub
Wolfs Furry - reroll to wound.
Ostatecznie, to wolałbym pozostawić ich z młotami bez ekstra zasad,a nie doliczać +2-3pts. do kosztu rycerza.
White Wolfs - Zasadę Hate daje Prist, więc wolałbym nie dawać jej Oddziałowi.
ProponujęWilczy Płaszcz -1 do siły ostrzału, Dla S4 i mniej....? Lub
Wolfs Furry - reroll to wound.
Ostatecznie, to wolałbym pozostawić ich z młotami bez ekstra zasad,a nie doliczać +2-3pts. do kosztu rycerza.
wolfs fury bardzo fajny pomysl, ale re-roll w turze gdy szarżowali, nie ejst to przegiete a bardzo fajne i oddaje charakter jednostki, a to powinno uczynić z nich naprawde skuteczną jednostke do przebijania.
OKKosa pisze:wolfs fury bardzo fajny pomysl, ale re-roll w turze gdy szarżowali, nie ejst to przegiete a bardzo fajne i oddaje charakter jednostki, a to powinno uczynić z nich naprawde skuteczną jednostke do przebijania.
Czyli do głosowania poddaję propozycje:
Nie znam ang. na tyle dobrze, by sprawnie i klimatycznie przetłumaczyć niektóre nazwy, dlatego proszę Was o ewentualną korektę.
A.1 Wolfs Furry - reroll to wound in first turn of close combat.
A.2 Wolfs Furry - reroll to wound in during when knights are charging.
B. White Wolfs Coats -1S od siły ostrzału S4 i mniejszej. Płaszcze Rycerzy Zakonu Białego Wilka są wykonane ze skór zwierząt upolowanych w zimie, gdy futra są najgęstsze i najgrubsze. Dlatego chronią one nie tylko przed mrozem, lecz i przed zdradzieckimi strzałami.
C. Knights of the Griffon Order- reroll panic test
D. Knights of the Panther Order - reroll fear test
E. Knights of the Blazing Sun - Magic Resistance +1
F. Knights of the Rieks Guard Order -
F.1 Ignore State Troops Panic. We are Knights
F.2 Always outnumbering Zawsze tak waleczni, że są traktowani jako mający przewagę liczebną. Czyli bonus +1 do wyniku walki, nie podlegający zasadzie F&O, ale znalazłem już wadę tego "combo" z Bannerem Deamonslayera będą zawsze dawać F&O, więc chyba ta zasada nie ma wiekszego sensu. Chyba, że zastrzec, że rycerze tego zakonu nie mogą brać tego sztandaru. (Wiecie może kto zabil tego demono wg. fluffu?)
F.3 Stubborn - myślę, że dla zakonu na dzień dobry za mocne.
(Nadal czekam na propozycje zasad dla tego zakonu. )
G. Zwykli Rycerze Zakonnii więcej bym nie dodawał.
PS. Czy uważacie za celowe dodnie dla zakonów czegoś takiego jak było w dawnej armii Regiments of Renown - Dogs of War, czyli zawołań rycerskich Battle-cry odpowiadających cechom zakonów?
Np.
We all have no weaknesses !!!Knights of the Griffon Order
Crush the weak !!!Knights of the White Wolf Order
Fear is nothig !!! Knights of the Panther Order - reroll fear test
Our faith is our shield !!! Knights of the Blazing Sun
We are Elite, We fight to the end !!! Knights of the Rieks Guard
Jeśli macie pomysły na inne Battle-cry, to proszę podeślijcie.
A więc myślę, że tak:
A: 1
B: Ok!
C: Ok!
D: Ok!
E: Ok!
F: - a może "stubborn in first round of combat when charging" (przeważnie jak konnica szarżuje to i tak nie przegrywa, a jak coś nie pójdzie, to mają fajną rzecz)
G: Ok!
Battle Cry bardzo fajne, rozumiem że to dla klimatu tak?
A: 1
B: Ok!
C: Ok!
D: Ok!
E: Ok!
F: - a może "stubborn in first round of combat when charging" (przeważnie jak konnica szarżuje to i tak nie przegrywa, a jak coś nie pójdzie, to mają fajną rzecz)
G: Ok!

Battle Cry bardzo fajne, rozumiem że to dla klimatu tak?

Może i ja zagłosuję, żeby nie było, że na końcu 
A2
B TAK - dzięki temu, że A2 - będzie to słabsze...
C Tak
D Tak
E Tak
F1 Tak -D3 Dobre, ale raczej na sztandar, bo bardzo mocne(wiem bo tym grałem).
G. Tak wystarczy tych "specjalnych" zakonów

A2
B TAK - dzięki temu, że A2 - będzie to słabsze...
C Tak
D Tak
E Tak
F1 Tak -D3 Dobre, ale raczej na sztandar, bo bardzo mocne(wiem bo tym grałem).
G. Tak wystarczy tych "specjalnych" zakonów

Dodaję pytanie
H. Ile pts. za dodatkowe cechy?
H1. 2pts. ?
H2. 3pts. ?
Ostatnio zmieniony 1 cze 2008, o 18:21 przez pelcu, łącznie zmieniany 1 raz.
A: 2
B: fajne ale to już by było chyba przegięcie, chyba że drodzy by byli
C: OK
D: OK
E: OK
F: 1
G: kusi jeszcze zakon Morra, ale obejdzie się
H: 2 mogą być nawet te 3pkt. bo zasady są fajne
Battle-cry fajny pomysł
B: fajne ale to już by było chyba przegięcie, chyba że drodzy by byli
C: OK
D: OK
E: OK
F: 1
G: kusi jeszcze zakon Morra, ale obejdzie się

H: 2 mogą być nawet te 3pkt. bo zasady są fajne
Battle-cry fajny pomysł
Ogień oczyszcza ciało i dusze nawet największych wrogów Imperium...niech zapłoną stosy!
PG...czyli jak wygrać bitwę przed jej rozpoczęciem. 100% HATE!!!
PG...czyli jak wygrać bitwę przed jej rozpoczęciem. 100% HATE!!!
Według mnie każde ulepszenie dla KO to cios pośredni w piechotę dlatego tu wstrzymam sie od głosu chodzi pomysły fajne.
Zgadzam się z tym, i to mnie właśnie zastanawia. Dając na starcie Knightom to co w moim pomyśle daje kapłan State Troopsom po wykupieniu aury sprawia że wybór jest raczej oczywisty.Cord pisze:Według mnie każde ulepszenie dla KO to cios pośredni w piechotę dlatego tu wstrzymam sie od głosu chodzi pomysły fajne.

squiq pisze:Mój Sigmar myśli inaczej.