Bandy Grabierzy czyli Rozpiski Bestii

Beastmen

Moderator: Dibo

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Dibo
Masakrator
Posty: 2825
Lokalizacja: Legion Kraków

Post autor: Dibo »

@Klops : Spawn prawie na pewno tak :) .. Dzięki za wyjaśnenia , nie pomyślałem o szarzy z popychaczki :D bo tam myśłe co to za bretończyk który dał sie zaszarzować piechocie :D albo szarrzujac nie złamał klocka ... Teraz wszytsko jasne :D

A teraz z innej beczki ... tzn z tej samej bo rozpiskowje ale teraz pora na moja rozpe . Jade na Koziołka do Lublina i mam 2 rozpiski na kozy . Która lepsza ?? Różnica niewielka ale jednak . Pomocy !! :evil:

1 wersja na magii slanesha


1 Bray Shaman @ 176 Pts
Mark of Slaanesh; General; Magic Level 2; Lore of Slaanesh; Braystaff
Chaos Armour [10]
Spell Familiar [15]
Beastial Visage [15]

1 Bray Shaman @ 180 Pts
Mark of Slaanesh; Magic Level 2; Lore of Slaanesh
Dispel Scroll [25]
Staff of Darkoth [25]

1 Wargor @ 134 Pts
Mark of Chaos Undivided; Heavy Armour; Battle Standard
Wings [45]

5 /9 Beast Herd @ 103 Pts
Musician , Foe-Render

5 /9 Beast Herd @ 103 Pts
Musician , Foe-Render

1 Tuskgor Chariot @ 85 Pts
Mark of Chaos Undivided

1 Tuskgor Chariot @ 85 Pts
Mark of Chaos Undivided

5 Chaos Warhounds @ 30 Pts

5 Chaos Warhounds @ 30 Pts

4 Minotaurs of Slaanesh @ 204 Pts
Mark of Slaanesh; Great Weapon

4 Minotaurs of Slaanesh @ 204 Pts
Mark of Slaanesh; Great Weapon

4 Dragon Ogres @ 316 Pts
Great Weapon; Light Armour


Casting Pool: 6

Dispel Pool: 4

Models in Army: 57

Total Army Cost: 1650

Wersja 2 - Magia Beast albo Death

1 Bray Shaman @ 160 Pts
Mark of Chaos Undivided; General; Magic Level 2
Dispel Scroll [25]
Spell Familiar [15]
Chaos Armour [10]

1 Bray Shaman @ 150 Pts
Mark of Chaos Undivided; Magic Level 2
Staff of Darkoth [25]
Beastial Visage [15]

1 Wargor @ 134 Pts
Mark of Chaos Undivided; Heavy Armour; Battle Standard
Wings [45]

1 Tuskgor Chariot @ 85 Pts
Mark of Chaos Undivided

1 Tuskgor Chariot @ 85 Pts
Mark of Chaos Undivided

5 Chaos Warhounds @ 30 Pts

5 Chaos Warhounds @ 30 Pts

5 Chaos Warhounds @ 30 Pts

4 Minotaurs @ 184 Pts
Great Weapon

4 Minotaurs @ 184 Pts
Great Weapon

5 Centigors @ 102 Pts
Spear; Light Armour; Shield; Musician

4 Dragon Ogres @ 316 Pts
Great Weapon; Light Armour

5/5 Beast Herd (Gors) @ 80 Pts
Musician , Foe-Render

5/5 Beast Herd (Gors) @ 80 Pts
Musician , Foe-Render


Casting Pool: 6

Dispel Pool: 4

Models in Army: 57

Total Army Cost: 1650

Awatar użytkownika
Khuman
Ciśnieniowiec
Posty: 7116
Lokalizacja: Wrocławskie pastwiska / The Gamblers ()====[]>>>>>>>>>>>>

Post autor: Khuman »

1 Wargor @ 134 Pts
Mark of Chaos Undivided; Heavy Armour; Battle Standard
Wings [45] ??? rozuniem ze schcesz podleciec po walki i miec 1 do rozliczenia ale czy to oplacalne ?

zrezybnuj z dragon ogrow i daj cos milszedo centigory albo wecej minosow :D czy tez jak wolisz rydwanki. ta pierwsza lepsza jak dlamie

Awatar użytkownika
Charki
Falubaz
Posty: 1144
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Charki »

latający bsb'ek zapewne nie jest od walczenia tylko od dawania przerzutów brejka tam gdzie akurat moga byc potrzebne ;)

imo 1ka lepsza :D tylko te dragon ogry...

Awatar użytkownika
Ratzing
Kretozord
Posty: 1549

Post autor: Ratzing »

Latający bsbek to IMO głupi pomysł, bo zejdzie od 10 strzał łuczników albo jednego magicznego pierdnięcia.
Uerph.

Klops
Falubaz
Posty: 1062

Post autor: Klops »

Ja także wybieram się do Lublina. Rozpe mam podobną do twojej 2 zamiast DO mam giganta Szamani I DS, Staf of darkoth,II DS Chaos armour Gen, BSB haewy armur, SoM, Rune of true beast i herdy w kombinacji 5/6 z muzykiem,7/9 z muzykiemi foe renderemx 2. Polecam przetestować BSB w tej konfiguacji bo trzyma rzeczy typu treemen w co u besti trudno, a Giganta biorę bo ostatnio mi się ciągle spisuje.

Awatar użytkownika
Dibo
Masakrator
Posty: 2825
Lokalizacja: Legion Kraków

Post autor: Dibo »

BSB siedzi w herdzie , za domkiem , w domku w lesie za oeliskiem, za odziałem itp jest tani wieć jak jednak zginie to nie boli bardzo . A jak jest potrzebny gdzieś gdzie np minosy albo DO maja cieżką przeprawe to robi frrrr i ląduje niedaleko żeby przerzut dać czyli dokłądnie tak jak powiedział Charki

Shamani w takiej konfiguracji są sprawdzeni np na masterze w Łodzi

Wiem ze gigant to spoko opcja ale mam mały problem : skleiłem u niego tylko głowe i tułów i nie zdąze go zrobić i pomalować w 2 tyg. tak samo shaggot , spawnów nie mam . Więc jestem skazany na DO .

Awatar użytkownika
Ratzing
Kretozord
Posty: 1549

Post autor: Ratzing »

BSB siedzi w herdzie
Żeby łatwiej było go spanikowac poprzez odstrzelenie ungorów? :D

Cóż, jeśli nie masz nic ciekawszego na co byś miał punkty wydac to spoko, ale jakoś go nie widzę. Szczególnie, że jak DO/minosy mają kłopoty to mają je bardzo krótko a potem są masakrowane ;)
Uerph.

Klops
Falubaz
Posty: 1062

Post autor: Klops »

Dibo jakby co to moge ci pożyczyć szagota na lublin.

Awatar użytkownika
Miszczu
Chuck Norris
Posty: 429

Post autor: Miszczu »

Żadna z rozpisek mi nie odpowiada.

Na małe punkty bestie koniecznie z musza iść w magię. Na szamanach PS.
BsB z markiem tzeeneth.

Ja go wystawiam jeszcze z przedmiotami typu 4+ word, 4+ save.
jak trzeba shaman popycha go z jednynki z "cieni".
I sam przepycha łuczników

Do tego koniecznie większe herdy. Po co Ci różdzka.. na 5 psów??

Psy poza wersja komina 15 osobowego do wywalenia. Jedynie wzbudzają panikę. A same nic nie potrafią.

W obu rozpiskach generujesz az 6 okstek.. przeciwnik zatrzyma to bez wysiłku.

A tak mam ich 8 (do 9 za jakiegoś marka) do tego z 2-3 PS i robi sie przecinikowi gorąco.

Beast herdy 21 osobowe. Do paniki trzeba az 6 ubić. Dla przykładu statystycznie 20 elfich łuczników zabija całe 3-4 futrzaki. Co 10 panikuje.. a dużego herda rozbawia.
-----------------------------------------------------------------------------------------
"kiedy ludzi kupa to i rycerz dupa"

Awatar użytkownika
Ratzing
Kretozord
Posty: 1549

Post autor: Ratzing »

Na małe punkty bestie koniecznie z musza iść w magię. Na szamanach PS. BsB z markiem tzeeneth.
Śmiała teza. A co jak ktoś nie lubi jak kadra generalska mu wybucha?
Bsb z markiem czincza... Jeżeli Bsb pozwala na przerzut psychologii to tak. Jeżeli nie, to raczej chybiony pomysł, bo nic ci po kostce, jak bsbek ma jedną próbę zdawania liderek na 7mki.
Psy poza wersja komina 15 osobowego do wywalenia. Jedynie wzbudzają panikę. A same nic nie potrafią.
Nie żebym tutaj próbował podważać twoje tezy, ale psy są wystawiane przez właściwie wszystkich generałów chaosu. Jakoś nie wyobrażam sobie doprowadzenie jakiegokolwiek grubasa do lini wroga bez kundli. Możnaby je chować za herdami, ale wtedy nie wykorzystujesz ich pełnej szybkości, a szczerze powiedziawszy większosć armi jak chce, to dość szybko spanikuje herd.

A 15osobowy koimn to jak dla mnie karkołomna koncepcja. Może tobie się sprawdza, ale jak wstawiasz tam jeszcze bohatera to staje się to oczywistym i nad wyraz mięciutkim celem. W dodatku dość nieporęcznym w prowadzeniu.
A tak mam ich 8 (do 9 za jakiegoś marka) do tego z 2-3 PS i robi sie przecinikowi gorąco.
Gorąco? Od którego mianowicie zaklęcia? Albo jakiej kombinacji? Mnie 8 PD jakoś nigdy specjalnie nie raziło, bo wystarczą 2 DS i 4DD żeby się przed tym skutecznie bronić - bo nie wszystko powinno przeciwnikowi wyjść, i nie wszystko trzeba dispellować.
Beast herdy 21 osobowe. Do paniki trzeba az 6 ubić. Dla przykładu statystycznie 20 elfich łuczników zabija całe 3-4 futrzaki. Co 10 panikuje.. a dużego herda rozbawia.
Tylko teraz tak - wystawiasz 10 osobowego herda za 55 punktów czy coś koło tego - już nie pamiętam; wystawiasz ogromnego herda za furę punktów [bo mniemam, że raczej już mu dajesz muzyka czy coś?], możesz zapłacić nawet 2,5 razy więcej. Więc warto się zastanowić, do czego chcesz użyć takiego herdu, jak ktoś chce nim skreenować albo polować na magów to wystawianie masy futra mija się z celem.
Ponadto jak ktoś zabije 3-4 ungory to dobicie kolejnej dwójki do paniki na 21-osobowym, 2 razy droższym herdzie zazwyczaj jest dość kuszącą i nie taką znowu wymagającą opcją.

Tak więc Miszczu racz zauważyć, że ludzie mają na bestie różne poglądy, i mówienie 'koniecznie większe herdy' albo 'koniecznie na magię' jest takie dość... kontrowersyjne. Co prawda powiedzenie koniecznie wywal te bestigory/szaggota jeśli chcesz coś ugrać to zdrowy rozsądek, ale nie we wszystkich sprawach można sobie pozwolić na bawienie się w wujka dobrą radę.
Uerph.

Awatar użytkownika
Miszczu
Chuck Norris
Posty: 429

Post autor: Miszczu »

Z jednym sie zgodzę, Nie potrzebnie użyłem słowa koniecznie.
Lepiej brzmiało radziłbym, sam używam.

A teraz krótkie wyjaśnienie. A zarazem obrona mojego stanowiska.
Śmiała teza. A co jak ktoś nie lubi jak kadra generalska mu wybucha?
Bsb z markiem czincza... Jeżeli Bsb pozwala na przerzut psychologii to tak. Jeżeli nie, to raczej chybiony pomysł, bo nic ci po kostce, jak bsbek ma jedną próbę zdawania liderek na 7mki.


Rozpiska Diba opiera sie na magi. Ale brakuje jej kilka oczek. Dlatego ja dorzucam BsB z tym markiem.
Pewnie coś pomyliłeś.. Ale ten marki mu daje 2lvl magi w tym lorze.
Czyli nie dość że masz BsB to jeszcze kolejnego maga w armii.
Nie wiem co miałeś na myśli mówiąc o dodatkowej kostce.
Nie żebym tutaj próbował podważać twoje tezy, ale psy są wystawiane przez właściwie wszystkich generałów chaosu. Jakoś nie wyobrażam sobie doprowadzenie jakiegokolwiek grubasa do lini wroga bez kundli. Możnaby je chować za herdami, ale wtedy nie wykorzystujesz ich pełnej szybkości, a szczerze powiedziawszy większosć armi jak chce, to dość szybko spanikuje herd.

A 15osobowy koimn to jak dla mnie karkołomna koncepcja. Może tobie się sprawdza, ale jak wstawiasz tam jeszcze bohatera to staje się to oczywistym i nad wyraz mięciutkim celem. W dodatku dość nieporęcznym w prowadzeniu.


Owszem próbując doprowadzić minosie do kombatu ma to niby sens. Ja jednak przekonałem się o dwóch rzeczach.
a) Minosie są na ogół słabe.
Np. szarza 8 driad je przepędza.. czego nie można powiedzieć o herdzie.
b) 5 psów sie odstrzeliwuje i w 6 calach mamy paniki. Co w grze na małe punkty i LD 6 (szaman) generała kończy się tragicznie.

Dodatkowo zasłanianie 5 psów czegokolwiek też jest problematyczne. Istnieją górki i mobilne odziały, a minosie idace w 4 maja zbyt szeroki front.
Co lepsze grajac przeciw hałasowi wielokrotnie wykorzystuję psy na jego nie korzyść. Podchodząc pod nie jestem bezpieczny zasłaniając własny odział od szarzy tego co miały psy ochronić (ale to już dłuższa polemika)

Komin 15 psów biega sam i nie służy do zasłaniania. To odział pod rózdzkę. W diba rozpiskach pojawiło sie ona. Nie wiem tylko co chce za jej pomocą popychać. 10 osobowe herdy czy 5 psów. Raczej chybiony pomysł.

Za to 15 stanowi realne zgrożenie. Jest to odział który w pierwszej turze dzięki popychaczce szarzyje na śmieci lub łuczników/kuszników, maszyny wroga. I w ten sposób nie tylko zarabia na siebie (90 punktów kosztuje) to w dodatku kupuje nam wiecej czasu dla reszty armi. Nie wspomnę już o sztuczkach typu: reformy zasłanianie całego skrzydła.
Powiem wprost nikt tak nie gra. Ja po grze TK widzę potencjał niektórych oddziałów nie tylko w współczynnikach.
Gorąco? Od którego mianowicie zaklęcia? Albo jakiej kombinacji? Mnie 8 PD jakoś nigdy specjalnie nie raziło, bo wystarczą 2 DS i 4DD żeby się przed tym skutecznie bronić - bo nie wszystko powinno przeciwnikowi wyjść, i nie wszystko trzeba dispellować.
cincz.. ma zupełnie dobry pocisk. 30 cali to wielka zaleta. d6 z s d6 też daje radę.
Śmiesznie tani koszt 5+ też powoduje że czary będą wchodzić.
Popychaczkę na psy tez będziesz chciał rozproszyć. Lot na BsB tez potrafi nabruździć. Nie daj boże jak trafi się druga popychaczka z "cieni" Nagle beasty potrafią przyspieszyć.

To są pewniaki a do tego reszta czarów też bywa użyteczna. Dibo gra na slaneszu. U niego 1-2 też są mocnymi zestawami.
Tylko teraz tak - wystawiasz 10 osobowego herda za 55 punktów czy coś koło tego - już nie pamiętam; wystawiasz ogromnego herda za furę punktów [bo mniemam, że raczej już mu dajesz muzyka czy coś?], możesz zapłacić nawet 2,5 razy więcej. Więc warto się zastanowić, do czego chcesz użyć takiego herdu, jak ktoś chce nim skreenować albo polować na magów to wystawianie masy futra mija się z celem.
Ponadto jak ktoś zabije 3-4 ungory to dobicie kolejnej dwójki do paniki na 21-osobowym, 2 razy droższym herdzie zazwyczaj jest dość kuszącą i nie taką znowu wymagającą opcją.
Znów się nie zgodzę. Odział 10 z muzykiem (warto go mieć do zbierania sie. Kosztuje 60 pkt.
21 (5Gor 16 ung) z szmata muzykiem kosztuje 114 pkt
Czyli nawet nie przekroczyłem 2 razy :P

Beast herd potrafi wytrzymać szarże średnich oddziałów (na twardsze i minosy nie poradzą). Poźniej dojeżdza wózek i spraw sie kończy
Za to ten 10 osobowy to wyrzucone punkty.
Ma durną zasadę "1" i do trzymania magów średni się opłaca.
Odstrzelenie 3 to łatwizna a ld 6 to troszkę mało.

Tyle mojego. Mam nadzieje że udało mi sie nieco wyjaśnić moje stanowisko. I mój nieco inny pomysł na grę tą armią, która mówmy sobie co chcemy już z remisu się bardzo cieszy

Obecnie testuję na małe punkty Trolle. Na razie zdają egzamin. Boli tylko to LD 7 generała (tak u mnie generałem jest wargor z markiem cincza)
-----------------------------------------------------------------------------------------
"kiedy ludzi kupa to i rycerz dupa"

Awatar użytkownika
Ratzing
Kretozord
Posty: 1549

Post autor: Ratzing »

Rozpiska Diba opiera sie na magi. Ale brakuje jej kilka oczek. Dlatego ja dorzucam BsB z tym markiem.
Pewnie coś pomyliłeś.. Ale ten marki mu daje 2lvl magi w tym lorze.
Czyli nie dość że masz BsB to jeszcze kolejnego maga w armii.
Nie wiem co miałeś na myśli mówiąc o dodatkowej kostce.
Rzecz jasna popieprzyło mi się z markiem na unicie. Ale w takiej konfiguracji mamy maga z takim sobie lore który traci jako-taką odporność na psychologię z MoCU, który już wtedy nie kosztuje tak bardzo mało, dla mnie osobiście taki średni deal.
a) Minosie są na ogół słabe.
Np. szarza 8 driad je przepędza.. czego nie można powiedzieć o herdzie.
b) 5 psów sie odstrzeliwuje i w 6 calach mamy paniki. Co w grze na małe punkty i LD 6 (szaman) generała kończy się tragicznie.
a)Minosy nie są do przyjmowania szarż, więc takie porównanie słabe raczej jak na moje. Herd statystycznie rzeczywiście wygrywa o muzyka, ale minosy oddając ściągają dwie [przegrywają] albo trzy [ale przy wardzie to będzie mała szansa] driady, wygrywając masą. Jeżeli to minosy khorna [których ja używam] to statystycznie zawsze wbijają trzy. Więc taka powiedzmy półprawda. A jeśli ktoś używa 4rech minosów to już w ogóle jesteśmy w domu.
b)Psy są od tego, żeby uciekały. Ja osobiście na magi nie gram, nie mam problemu z szamanami pałętającymi się koło psów ;) I zazwyczaj u mnie nie wzbudzają żadnych panik, góra jedną na herdzie, bo minoski odporne, a rydwany z MoCU mocno stoją. [gram na 2-3 oddziałach max]
Dodatkowo zasłanianie 5 psów czegokolwiek też jest problematyczne. Istnieją górki i mobilne odziały, a minosie idace w 4 maja zbyt szeroki front.
Dlatego praktycznie nie wystawiam 4rek tylko 3jki i to właśnie ten oddział polecam. Mi skreen piątką psów nie nastręcza większych problemów.
Co lepsze grajac przeciw hałasowi wielokrotnie wykorzystuję psy na jego nie korzyść. Podchodząc pod nie jestem bezpieczny zasłaniając własny odział od szarzy tego co miały psy ochronić (ale to już dłuższa polemika)
Heh, to nie tyle polemika co po prostu wszystko zależy od sytuacji na polu bitwy. U mnie w trzeciej turze rzadko kiedy jakieś psy stoją jeszcze przed minosami [albo rozstrzelane/po szarży albo najzwyczajniej w świecie kitram się nimi], przy walce z offensem w ogóle rzadko kiedy stosuję skreen i blokują sobie ćwiartki.
Ponadto psy same mogą podjechać pod nos wrogiemu oddziałowi by utrudnić manewry, tak więc nie jest to taki znowu bezuzyteczny oddział.
Komin 15 psów biega sam i nie służy do zasłaniania. To odział pod rózdzkę. W diba rozpiskach pojawiło sie ona. Nie wiem tylko co chce za jej pomocą popychać. 10 osobowe herdy czy 5 psów. Raczej chybiony pomysł.
Za to 15 stanowi realne zgrożenie. Jest to odział który w pierwszej turze dzięki popychaczce szarzyje na śmieci lub łuczników/kuszników, maszyny wroga. I w ten sposób nie tylko zarabia na siebie (90 punktów kosztuje) to w dodatku kupuje nam wiecej czasu dla reszty armi. Nie wspomnę już o sztuczkach typu: reformy zasłanianie całego skrzydła.


O tym, że 15 psów nie jest tylko skreenem to samemu udało mi domyśleć. Do zdejmowania śmieci z popychaczki musi się sprawdzać wyśmienicie, jednak jest to taktyka o takim stopniu skomplikowania, że trzeba chyba naprawdę wybitnie starać nie skupiać się na bitwie, by nie domyśleć się, co przeciwnik zrobi z takim oddziałem. A szanse na to, że czar najpierw wejdzie a potem nie zostanie zdispellowany są takie mocno średnie. Rzecz jasna, zawsze może wejść IFka, ale chyba nikt w armi bez przedmiotów do IFek nie opiera na nich swojej taktyki ;)
Kupowanie czasu to generalna rola także i piątek psów. Z maszynami ludzi sobie radzą dzięki WS4, chociaż z pewnością nie jest to taki pewniak jak 4 statica. Z krasnoludkami pewnie byłoby jeszcze gorzej.
Ach, no i dla mnie jedna z głównych wad takiej taktyki - zajmują dużo miejsca w takiej konfiguracji i automatycznie spada nam liczba dogodnych miejsc dla wystawiania herdów, rydwanów, minosów i spawnów - ja zawsze mam problem z uciśnięciem tego wszystkiego.
cincz.. ma zupełnie dobry pocisk. 30 cali to wielka zaleta. d6 z s d6 też daje radę.
Śmiesznie tani koszt 5+ też powoduje że czary będą wchodzić.
Popychaczkę na psy tez będziesz chciał rozproszyć. Lot na BsB tez potrafi nabruździć. Nie daj boże jak trafi się druga
Czincz jest zbyt losowy by opierać na nim jakieś zagrania, to [jak dla mnie] raczej taki wpomagacz - a nóż, widelec coś im zrobi. Do magi, na której i tak nie można polegać, wprowadza gratisowy element totalnej losowości. Nie dla mnie taka zabawa ;). To raczej nie jest czar w pierwszej kolejności do dispella.
Popychaczka - jasna sprawa, dlatego przeciwnik bardzo często będzie je dispellował. Podobnie jedynka z shadowa na bsb. No i wreszcie jak już mamy drugą popychaczkę, to jest to kolejny priorytetowy czar. Ale potem, jak sam zauważyłeś, nie ma wielu czarów które są naprawdę konieczne do zneutralizowania, szczególnie w dwóch pierwszych turach.
Slaneshowa magia zazwyczaj utrudnia, albo wyklucza używanie magi cienia, bo jak je pomieszamy to dostajemy coś mocno nieużytecznego, gdzie mamy małe szansę na wylosowanie czegoś naprawdę fajnego.
Znów się nie zgodzę. Odział 10 z muzykiem (warto go mieć do zbierania sie. Kosztuje 60 pkt.
21 (5Gor 16 ung) z szmata muzykiem kosztuje 114 pkt
Czyli nawet nie przekroczyłem 2 razy
Masz całkowitą rację, znów na scenę wkroczyły moje silnie zakorzenione przyzwyczajenia - należę do obozu ludzi w silnej opozycji do składania herdów 5/16, ale to już temat na inną dyskusję ;)
10osobowych sam nie używam, ale jak ktoś chce się bawić ambushem to imo dla mnie dobre rozwiązanie.

Acha, jeszcze coś -
Powiem wprost nikt tak nie gra. Ja po grze TK widzę potencjał niektórych oddziałów nie tylko w współczynnikach.
Nie do końca wiem, co chciałeś przez to powiedzieć ale dla mnie to zabrzmiało trochę niemiło. Wiesz, ja po grze BoCH widzę, że istnieją armia które musi budować swój potencjał bez praktycznie żadnych "jednostek z współczynnikami". Bo w czasach psów khorna mało kto się podnieca Ws4 S4 T4 ;)
I nie przesadzaj z tym nikt - być może w polsce bestiami nie, ale był takie pomysły odnośnie chaosu.
Uerph.

Awatar użytkownika
Miszczu
Chuck Norris
Posty: 429

Post autor: Miszczu »

Hmm.. muszę przyznać Ci sporo racji.

Widzę że znacząco różnimy się pomysłem na grę.
Ty opierasz się na khornie minosów zasłanianych przez psy. Tak zwana słuszna agresja.
I rzeczywiście tutaj 5 psów mają sens. I jest to dobra koncepcja.

Ja lubię zaskakiwać. Z tad ten komentarz z TK. Nie miał zamiaru nikomu w rzaden sposób umniejszyć. Poprostu po tej armii gdzie trzeba non stop kombinować w ruchach aby coś ugrać (i nie mówie tutaj o ikonie) czowiek uczy się różnych sztuczek.

Najlepszy przykład z gry. Po zagonieniu łuczników, psy dostają kontrę i uciekają. Jednak przeciwnik ich nie goni aby nie podstawić się pod moją kontrę.

Zbieram 13 piesków (genarał w 12 calach) i ku zaskoczeniu ustawiam w formacji 2 na 7. Mało kto wie że po zebraniu przysługuje free reform.
Zdziwienie przeciwnika jest spore. Tak ustawione psy nagle widza maga za lasem (znów groźba popychaczki) a zarazem w przypadku niepowodzenia odcinają jego armię od mojego centrum.
Na tym polega zaleta takiej hordy psiaków. To bardzo ciekawe tanie 15 modeli na planszy.

Co do wartości bohatera maga sie nie zgodzę.
szaman kosztuje 110 pkt. z markiem slanesha 130.
Wargor z markiem cincza 130 pkt. Wiec wcale taki drogi nie jest.
A w walce potrafi pokazać że wie która stroną trzyma sie topór.

Ja to widze poprostu inaczej.. powiedz mi jaki lor biorąc und.. generuje silne czary pod bestie. Ja tam nie ujrzałem żadnego wielkiego potencjału.

Swoją droga testuje jeszcze 20-25 bestigorów. Z markiem khorna (aby nie uciekali i mieli siłę uderzenia) i znów z popychaczką.


A i jeszcze jedno nie przepadam za khornem na odziałach. Zawsze mam przed oczami minosy pod które podlatują harpie :(
-----------------------------------------------------------------------------------------
"kiedy ludzi kupa to i rycerz dupa"

Awatar użytkownika
Ratzing
Kretozord
Posty: 1549

Post autor: Ratzing »

Generalnie doszliśmy do konsensusu, ale takie jedno małe ale:
Wargor z markiem cincza 130 pkt. Wiec wcale taki drogi nie jest.
A w walce potrafi pokazać że wie która stroną trzyma sie topór.
Mówiłem o wargorze którego bazą było bsb z fruwajką. A to+czincz już takie tanie nie jest ;)
Uerph.

Awatar użytkownika
Miszczu
Chuck Norris
Posty: 429

Post autor: Miszczu »

Problem w tym że ten latacz poza lataniem nic nie robi.

a kosztuje 60+25+45 = 130 pkt. To trochę za drogo jak dla mnie. Wolę dołozyć te 70 pkt zeby czarował i miał pożadnego worda z savem.
-----------------------------------------------------------------------------------------
"kiedy ludzi kupa to i rycerz dupa"

Awatar użytkownika
Ratzing
Kretozord
Posty: 1549

Post autor: Ratzing »

Cóż, dla mnie ani ten latający, ani czarujący to nie jest jakaś super opcja ;) A czarująco-latający jest już po prostu zbyt drogi jak na to, jak upiornie jest wrażliwy.
Uerph.

Awatar użytkownika
Miszczu
Chuck Norris
Posty: 429

Post autor: Miszczu »

W moim zestawieniu czaruje i walczy. Czyli jest odporny. Save na 4+ i inv na 4+ to sporo jak na bestie.

Ciekawy jestem Twojego pomysłu :).
Ja dopiero zaczynam przygode z bestiami i z checia usłysze jak inni radzą sobie z tą "przegiętą" armia :D
-----------------------------------------------------------------------------------------
"kiedy ludzi kupa to i rycerz dupa"

Awatar użytkownika
galahar
Mudżahedin
Posty: 226

Post autor: galahar »

Moja rozpa na 2000, szkoda tylko, że bsb chyba nielegalny :(
Zamiast extra arm i shilda wrzucę coś innego tylko nie wiem jeszcze co.


Doombull of Khorne @ 291
Shield
Armour of Damnation [30]
Gaze of the Gods [30]

Bray Shaman @ 160
lvl2
Dispell Scroll [25]

Bray Shaman @ 160
lvl2
Dispell Scroll [25]
Dispell Scroll [25]

Wargor @ 117
bsb,Shield
Extra Arm [20]
Chaos Armour[10]

5 Warhounds @ 30
5 Warhounds @ 30
1 Chariot @ 85
20 Bestigors of Khorne @ 353
Standard, Musican
Banner of Rage [50]

3 Minotaurs of Khorne @ 183
3 Minotaurs of Khorne @ 183

8 Beast Herd @ 117
Foe Render, Musican
9 Ungors

7 Beast Herd @ 110
Foe Render, Musican
9 Ungors

5 centigors @ 107
musican, throwing axes

5 centigors @ 107
musican, throwing axes

TOTAL 1999
MODELS: 84



Dzisiaj grałem vs HE z kumplem (który jeszcze się uczy) i udało mi się zownować elfy do zera :D Kumpel miął 4 bolce, 20 łuczników, 2 magów i arcy z książka, 14 PG fcg sztandar +d3PD, 14 swordmasterów fcg Lion standard, 18 spermanów, fcg :D Niestety miał też pecha w kościach i nie udało mu się mnie rozstrzelać/wymagować i w 3 turze dostał chyba z 6 szarż i się złożył :D Z ciekawostek to udało mi się ściągnąć bolca z pitki (IF), jedne centki przeżyły ostrzał z bolców i rozwaliły drugiego bolca, następne 2 bolce zaszarżowali minos/2 minosy i już było z górki :D Swordmastrzey dostali szarże rydwanu na czoło i herda na bok i się złożyli. Pikinierzy zaszarżowali mi na bestigory w ktorych siedział bsb z magiem, nic nie zadali i dostali 4 rany i uciekli, wpadli na herda a ja goniłem 2 cale (lol). Na sam koniec zaszarżowałem 14 PG z arcy doombullem(na flanke), minotaurem(na flanke), bestigorami (od frontu) i centigorami (od tyłu) i walczyliśmy chyba z 4 fazy combatu (kupel rzucił 2 razy stabborn na IF i zniszczył na doombullu oba przedmioty), ale i tak zabiłem chyba z 8-9 PG (ach ten 4+ward i asf) tracąc szamana,centigora i może z 3 bestigorów, po czym PG nie zdali stubborna :D

Ogólnie mimo tego, że kupel był początkujący (sam zresztą nie mam zbyt dużego doświadczenia) to jestem mega zadowolony z bestyjek :D
I doszedłem do wniosku, ze Khorne w tej armii to jedyny słuszny wybór. Bestigory z 2 atakami to nie to samo co z 1. ;)
Jedyne co się nie sprawdziło, to throwing weapons, bo nie rzucilem żadnym toporkiem przez całą grę no i w sumie itemy na doombulu były nieużywane.

Za tydzień rewanż :)

Czcij Koze!


PS. Herdy nie kasują ranków bo to skirmisz?

ksuM
Falubaz
Posty: 1161

Post autor: ksuM »

Nie kasują, ale dostajesz bonusa.

Awatar użytkownika
Dibo
Masakrator
Posty: 2825
Lokalizacja: Legion Kraków

Post autor: Dibo »

O ile wiem już kasują .... my w krakowie gramy ze kasują . Dombull aż prosił sie o slaughter blade który wchodził idealnie . Czemuu centki nie miały tarcz ?? a co do extra arm na bsb - nie szkoda ci 20 p. na sejwa tylko o 1 większego ??

ODPOWIEDZ