Nowe koncepcje

Wood Elves

Moderator: Gremlin

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
ksch
Masakrator
Posty: 2963
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: ksch »

Runepriest - ja gram na takim lordzie ostatnio, ale wrzucam 3+od niemagicznych. Całkiem spoko się sprawdza, do Twoich słów dodam jeszcze jedno - przy championie i lordzie w oddziale opłacać się może dawać ASF - przydatne na HE.
--
Krzysztof "ksch" Schechtel
ksch@gazeta.pl
gg 7052764
http://www.veto2ed.pl

Awatar użytkownika
Tutajec
Postownik Niepospolity
Posty: 5354

Post autor: Tutajec »

co do asf to sie zgodze tylko niewiem czy 3+na niemagiczne ma sens skoro tylko smok bedzie mial takowe a nawet nie zawsze bo star dragon tez jest teraz wystawiany z magicznymi atakami


co do statystycznych rzutow na ranianie to rozumiem opcje bo tez z niej korzystam

Awatar użytkownika
ksch
Masakrator
Posty: 2963
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: ksch »

Ma sens, przede wszystkim w odniesieniu do oddziałów. Bohatera bierzemy w challenge i tam liczymy, że nie wykula szóstek, a jeśli oddział jest goły to, jeśli nie wyeliminujemy stojących przed nami rywali, mamy na ich odpowiedź warda. To samo na część monsterów. ASF przeciw nim też wiele nie zmieni, bo przecież nie zabijesz smoka 5 atakami.
--
Krzysztof "ksch" Schechtel
ksch@gazeta.pl
gg 7052764
http://www.veto2ed.pl

Awatar użytkownika
Jacek_Azael
Masakrator
Posty: 2058
Lokalizacja: Włocławek - Klub Fantasy "FENIX", teraz już Gdańsk

Post autor: Jacek_Azael »

No proszę i nagle się okazuje, że wielu z nas gra na lordzie WD
http://forum.wfb-pol.org/viewtopic.php? ... start=1120
:wink:
Od siebie powiem, że takim z ASF nie gralem nigdy bo zawsze jak go brałem (a było to często) to z kamieniem 3+WS.
Ja jeszcze mu nie raz dawałem spita z k6 ataków w CR z S2 poisonami i magicznymi atakami. Sam potrafił wtedy jakąś słabo opancerzoną piechotę wciągnąć, a nawet zabijał 4 z 5 savag orków na dzikach, dragon princów, wrighty. Naprawdę godny polecenia lord.
Pzdr.

Kanaan
Plewa
Posty: 6

Post autor: Kanaan »

A Lamentation of Despairs (Spite; 25 points; Bound Spell. Power Level 3. One use only.)
Każdy model na polu może być obrany za cel. Jeśli nie zda testu Ld, otrzymuje K3 ran (bez AS, WS i regeneracji
Zastanawiam się nad użycie tego Spite'a na artylerię (np. Organ Gun :twisted:). Artyleria nie ma Ld, więc automatycznie nie zdałaby testu. Otrzyma średnio 2 rany (1/3 szansy, że 3=zniszczenie). Kontynuując przykład z OG, oznacza to 120 zpt za 25 pkt.

Z drugiej strony, jeśli wrogie działo nie zostanie od razu zniszczone, raczej marnujesz tego Spite'a, bo trudno zniszczyć okopany (-2 do strzału) obiekt ogniem łuczników.

Jeśli jakieś zasady uniemożliwiają użycie go przeciwko artylerii, uświadomcie mi to, pls.

Jeśli nie, to co sądzicie o przydatności ALoD do tego celu?

Awatar użytkownika
Jacek_Azael
Masakrator
Posty: 2058
Lokalizacja: Włocławek - Klub Fantasy "FENIX", teraz już Gdańsk

Post autor: Jacek_Azael »

Mam pytanie do doświadczonych wyjadaczy WE. A mianowicie, jakie macie patenty na Szczury brudne? Co za niewygodna banda z tych skavenów, normalnie nie mam koncepcji. Pomocy.
Pzdr :)

Awatar użytkownika
mdłości
Chuck Norris
Posty: 595

Post autor: mdłości »

Nie można tego wystrzelać i nie łatwo to oskrzydlić, a jednak łuki się przydają na ratlingi i łatwo panikowalne jezzaile, przydają się też tancerze, mogą z plus 1 atakiem rozkręcić od przodu klocki clanratów, można próbować spowolnić marsz szczurów jakimś orłem czy warchlakami, ale najpierw trzeba pozbyć się wspomnianych wyżej ratlingów. Wayów bym nie brał, no bo tam nic nie ma wielkiego sejwa, więc mijają się z powołaniem, za to treeman może dużo naterroryzować, ważne tylko żeby nie dać go wciągnać do walki z klockiem slejwów, bo utknie na parę tur w oddziale za 40pkt.
Driady, raczej nieprzydatne nawet na skrin bo cały ostrzał jest magiczny.
Należy uważać na canser berjerów, po zmiękczonym trimenie potrafią nawet zoverunować.

Awatar użytkownika
ksch
Masakrator
Posty: 2963
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: ksch »

Nie zaliczam się do wyjadaczy, ale z własnych obserwacji i, co ważne, z porad Scimitara, mogę doradzić tyle:
1) Jezzaile powinny iść na pierwszy ogień - przy nich mamy pod górkę. Najlepsza jest na nich Hoda, ale i prosty ostrzał gladów - pamiętajmy, że mają żenującą liderkę.
2) Mądre operowanie glade'ami tak, żeby móc strzelać zanim wejdziemy w zasięg elektrowni. Kluczowe jest wyeliminowanie ratlingów - ja wiem, że to się wydaje małe i nie groźne :-) Prosta salwa z łuków na nich.
3) Jeśli mamy scoutów (wayów) to możemy próbować ściągnąć nimi latarkę.
4) O ile uda nam się punkt 1-2, a już idealnie jeśli jeszcze 3, możemy próbować rozmontowywać kloce. Ostrzał wszystkim w jeden, żeby zrobić panikę, plus próba przełamania wardancerami i wildami. WD z lordem lub nawet noblem mogą w zasadzie zjeść każdy klocek szczurów.
5) Jeśli nie grasz na CSie problemem jest magia. Strasznym problemem jest magia. Elektrownia jest przesrana. Poświęcenie czegoś tylko po to, żeby rozwalić wyłącznie jakiegoś elektryka nie jest głupie (driady, warchlaki, ridersi) plus jeśli masz snajperkę też nieźle.
Tyle ode mnie, natomiast prawda jest taka, że z nimi mam zawsze pod górkę niestety.
--
Krzysztof "ksch" Schechtel
ksch@gazeta.pl
gg 7052764
http://www.veto2ed.pl

Awatar użytkownika
Jacek_Azael
Masakrator
Posty: 2058
Lokalizacja: Włocławek - Klub Fantasy "FENIX", teraz już Gdańsk

Post autor: Jacek_Azael »

Dzięki. Pytam bo dzisiaj grałem (7-13).
Ta latarka może walić przez lasy? W szoku byłem. Łucznicy pogonieni przez klocki corów, wildzi z warbannerem wystrzelani przez jakieś gówno co dorzuca sobie k6 za każdym razem i to autohity są.
Ale powiem, że driady i zwłaszcza biegacz się jako tako spisali. Aha graliśmy na 1500.
Ja miałem biegacza z hailem i hełmem GW, 2x8 driad 3x10 GG 6 wlidów z warbannerem 2 magiczki z dwoma scrollami pierwsza, a druga z calingorem i boundem głupoty (to był dobry pomysł na drugiego maga moim zdaniem) i kilku WW.
On wielkie klocki 2x30 slavy, 2x25 clan raty 2x6 jazzile, 2 ratlingi klocek tych monków z frenzy w nich hero dobry w walce, 2 elektryków i ta (...)latarka.
Teraz zamiast WW tremana, za wildów z warbannerem 2x5 WD, ciekaw jestem jak wyjdzie to w praniu.
Jeszcze raz dzięki i pozdrawiam.

Awatar użytkownika
mdłości
Chuck Norris
Posty: 595

Post autor: mdłości »

Proponowałbym 2x7 tancerzy - w walce z klockiem to aż 4-6 ataków więcej w pierwszej turze.

Awatar użytkownika
ksch
Masakrator
Posty: 2963
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: ksch »

Rozpę miałeś ok - podejrzewam, że za szybko wyszedłeś z lasu ;-) No i brakuje trochę tancerzy, driady raczej spisują się średniawo przeciw elektrowni, ale as U wish.
--
Krzysztof "ksch" Schechtel
ksch@gazeta.pl
gg 7052764
http://www.veto2ed.pl

MarsnTwix
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 148

Post autor: MarsnTwix »

Co myślicie o kombosie: noble wild rider z moonstone of cośtam (teleport z lasu do lasu) +5 wild riders na 500 pkt?

Wiadomo. Wjeżdżam oddziałem do lasu, przenoszę się do innego lasu na flance przeciwnika i szarża w następnej turze jak nie ucieknie.

Na kogo jest dobry i czy już go ktoś wypróbował? Czy to jest klasyczne zagranie WE czy rzadko się je stosuje?

No i tak w ogóle to co to jest ta elektrownia?

Awatar użytkownika
bless
Pan Spamu
Posty: 8444
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Post autor: bless »

MarsnTwix pisze: Co myślicie o kombosie: noble wild rider z moonstone of cośtam (teleport z lasu do lasu) +5 wild riders na 500 pkt?
Kombos jest grywalny pod warunkiem, ze lasy rozloza sie ciekawie na stole i ze beda wystarczajao duze, by zmiesic do nich oddzial o wielkosci 7 kawalerzystow tak, zeby zaden nie wystawial (moze byc ciezko).
Powyzsze sprawiaja, ze uzytecznosc tego kombosa jest mocno losowa. Biorac pod uwage fakt, ze wildzi poruszaja sie na 18" i tak moga zawyczaj byc w drugiej turze tam, gdzie chcesz, zeby byli. Bez ryzyka, bez inwestowania w drogie i nieprzewidywalne komibnacje. Teleport czasem bywal wykorzystywany dla oddzialow tancerzy. Dla Wildow nie widzialem na wlasne oczy, choc gdzies slyszalem. Niepopularny pomysl.
MarsnTwix pisze:No i tak w ogóle to co to jest ta elektrownia?
Elektrownia to armia skavenow oparta na magii i ostrzale. Dlaczego eletrownia? Bo magia to pioruny (to jedyny czar, jaki maja mali magowie skavenow) - D6S5, albo 2D6S5. Natomiast strzelanie to miedzy innymi warp lighting cannon, ktora rowniez, jak sama nazwa wskazuje, nawala blyskawicami. To przeladowanie pradem sprawilo, ze konstrukacja zyskala nazwe "elektrowni", lub "technikum elektrycznego".
Obrazek

Awatar użytkownika
Scimitar
Postownik Niepospolity
Posty: 5516
Lokalizacja: Draconis - Wejherowo

Post autor: Scimitar »

Przeciw skavenom najlepsza jest kombinacja łuki + driady + coś szybkiego.

Ja zwykle stawiałem łuki na widoku, ale cofnięte w mojej strefie, coby od razu nie dostały z piorunów (Skaven musi podejść). Najlepiej oddać im nawet turę.
Resztę (Wildy, Driady, WD ) chowamy za czym się da lub w lasach na skraju strefy wystawienia.
Chodzi o to, że jak Skaven podchodzi, aby bić łuczników, to się zbliża jednocześnie do tego co pochowaliśmy. Jak uznamy, że jest blisko to wypadamy z lasu tym co mamy. Jakiś ostrzał przyjmiemy, czy pioruny na klatę (byle na driady a nie na wildów czy WD :D ). Zawsze skutkowało - 13:7 spokojnie dawało się wyciągnąć, a jak gracz o mniejszej klasie to maskę robi się bez masła.

Jezzusy jak ktoś pisał - wystrzelać łukami - spanikują szybko na Ld 5. Ratlingi łatwo zabić Glade Raiderami jak ktoś ich w ogóle wystawia - ja wystawiałem i zawsze mi się spłacili.
I nie zgodzę się, że driady to słaby screen na skaveny - na coś pioruny trzeba przyjmować, a przy T4 to wszystkie na pewno od jednego nie zejdą, chyba że komuś mega przyfarci.

pzdr
Draconis - FOR EVER !!!

Warhammer Online - Guild Leader of Skowyt Guild

Awatar użytkownika
ksch
Masakrator
Posty: 2963
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: ksch »

Z tymi driadami to może i racja. GR ustrzelisz jednego ratlinga a potem raczej zejdziesz :-)

Co do kamyka na kawie to grałem tak ze dwa razy - słaba sprawa. Lepiej odpuścić. Kamyk ok na tancerzach, chociaż losowy i ewentualnie na wayach, żeby ich ratować...generalnie nie przepadam :-)
--
Krzysztof "ksch" Schechtel
ksch@gazeta.pl
gg 7052764
http://www.veto2ed.pl

Awatar użytkownika
Scimitar
Postownik Niepospolity
Posty: 5516
Lokalizacja: Draconis - Wejherowo

Post autor: Scimitar »

ksch pisze:Z tymi driadami to może i racja. GR ustrzelisz jednego ratlinga a potem raczej zejdziesz :-)
A od czego mam zejść ?? Z magii, to nie dostanę wtedy w co innego. Strzelania to tam nie będzie - ratlingi się sprawnie i szybko wyhacza.
Draconis - FOR EVER !!!

Warhammer Online - Guild Leader of Skowyt Guild

Awatar użytkownika
ksch
Masakrator
Posty: 2963
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: ksch »

Z magii na przykład, poza tym zawsze może dostać z drugiego ratlinga ;-)
--
Krzysztof "ksch" Schechtel
ksch@gazeta.pl
gg 7052764
http://www.veto2ed.pl

Awatar użytkownika
Laik
Pan Spamu
Posty: 8784
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Laik »

driady swietnie przyjmuja ostrzal i zdecydowanie oplaca sie je wystawiac - T4 i bardzo i maly koszt czynia z nich jednostke ktora swietnie przyjmuje wszystkie strzaly i magie(jedyna jednostka gdzie strata 1-2 modeli nie boli)

Awatar użytkownika
Qbas
Chuck Norris
Posty: 643
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Qbas »

Magii tak raczej super nie przyjmują, bo od magii nie mają warda... :wink:. Ogólnie driady to fajny screen, aczkolwiek taki screen, który sam w sobie może też coś ugrać :)
Obrazek
Dyskusja na temat Euro 2009 pisze:
Ja się przewidziałem czy 23 - N.Ireland gra na ograch??
TIM GRONNEBERG - OGRES

Szkoci to klimaciarze :D

Awatar użytkownika
mdłości
Chuck Norris
Posty: 595

Post autor: mdłości »

Nigdy nie wystawiam driad i wcale nie żałuję.

ODPOWIEDZ