Dyskusja o balancing patchu

Rozwój i dyskusje na temat rozwiązań przywracających grze balans.

Moderator: Barbarossa

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Barbarossa
Mniejsze zło
Posty: 5612

Post autor: Barbarossa »

BOGINS pisze:
Nehan pisze:przecież możesz heralda brać na juggernaucie BEZ 0+ sejwa, prawda?
Zgodzę się z tobą. Tylko czemu z możliwości brania zwykłego "ulepszenia" za 15 punktów tworzymy coś tak super hiper potężnego że aż ma kosztować slot herosa?
Buehehehe :D
Mnie nie pytaj. To pytanie możesz sam sobie zadać, tworząc rozpiskę. Może to ulepszenie faktycznie nie jest warte slotu herosa.

Ale tak na poważnie - zbieram na razie uwagi i zastrzeżenia.

Syrenka nieograniczona
Grzyby ograniczone
Ogry nadal słabe (przeczytałem post z uwagą)
HE chcą więcej slotów
Czołg za bardzo ścięty
Khaeleth nieruszony (zobaczymy, jak sobie DE będą radziły w najbliższym okresie, i WoC)
Bogins chce "nieprzegiętego" juggera z sv0+ 0-1 i limit na ilość "przegiętych" black knightów. Hmm, może maksimum tylu black knightów w unicie, ile ataków ma herald+jugger? To by było klimatyczne :wink:

Żeby nie było - jest bardzo mała szansa, że w najbliższej przyszłości będziemy zmieniać cokolwiek, co nie jest niejasnością/niedopatrzeniem. Trzeba po prostu trochę pograć na te zasady. Jeśli turniejowe top 10 nadal będą aberracyjne na masterze z tym CSem, będziemy ciąć głębiej. Na razie przypominam, że każda armia ma prawo do swoich przegięć... O ile pozostają one w granicach rozsądku.

Ale wpierw trzeba zobaczyć, jak to wszystko będzie działać w ogóle. Co nie zmienia faktu, że takie uwagi są dla nas cenne - na później.
Więc zbieram sugestie, potem sobie popatrzymy na wyniki turniejowe na balancing patch... i porównamy.

Ale tak jak powiedziałem - wpierw musimy zacząć w to grać.
Ostatnio zmieniony 15 lis 2008, o 00:45 przez Barbarossa, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Corvus Albus
Kretozord
Posty: 1960
Lokalizacja: Włocławek - Klub Fantasy "FENIX"

Post autor: Corvus Albus »

Spodziewałem się, że spadnę z krzesła tym co zrobicie, ale jak dla mnie to ma ręce i nogi. Dobrze, że promuje grę na jednym bogu w DL. Sprawa ze slotami też jest OK. Chcę to zobaczyć w akcji :>
Obrazek

Awatar użytkownika
Rydl
Mudżahedin
Posty: 218
Lokalizacja: ŁDZ

Post autor: Rydl »

mi nie podoba się w demonach to że teraz mam praktycznie 0 ochrony magicznej .... i herald na jaggu mogł by mieć choć taka opcjie ze zeby nie zajmował slota hero miał sv na 3+ za te 15p ..... bo tak to jest naprawde smutny

Awatar użytkownika
Shino
Nerd Forumowy
Posty: 13986
Lokalizacja: Ordin Warszawa

Post autor: Shino »

Żeby nie było - jest bardzo mała szansa, że w najbliższej przyszłości będziemy zmieniać cokolwiek, co nie jest niejasnością/niedopatrzeniem.
eee tam :P jesli nagle sie okaze, ze de lub woc znacznie sie wybijaja w nowym srodowisku to raczej na pewno bedzie bp zmieniony ;)

Assur
Oszukista
Posty: 781

Post autor: Assur »

Krótki rzut okiem na Wasze dzieło:

Zasady restricted wydają się dobrze pomyślane, gratulacje.

Co do BP, odniosę się do VC, którymi gram. Generalnie pomysły na ograniczenie tej armii nie są złe. mam jednak spore zastrzeżenia do Waszego pomysłu na drakenhofa:
Drakenhoff Banner - The Drakenhoff Banner can only be taken by a vampire battle standard bearer. If a vampire takes the Drakenhoff Banner, he may not buy any bloodline powers (even those that allow him to have mundane armour/shields - so in effect a vampire BSB with this banner cannot have any armour).
Z ograniczeniem drakenhofa do wampira rozumiem - trzeba było ograniczyć jego przeżywalność. Ale z ograniczeniem ochrony tego wampira do samej regeneracji chyba trochę przesadziliście, w ten sposób black knight/grave guard w tym samym oddziale będzie często twardszy (armour save) od bsb, a tak być nie powinno. Moim zdaniem lepiej było (obok ograniczenia vampire bsb only) napisać po prostu że sztandar nie działa na sypanie skoro celem było jego przycięcie. W obecnej wersji takiego wampira może zabić w zasadzie byle co, jak byle co ma flaming ataki to nawet w 1szej rundzie walki. Przy koszcie jaki ma ten model z pewnością nie powinno tak być. A na chwilę obecną to właściwie bardziej opłaca się walić wszystkie możliwe ataki po nim, bo każdy inny model w oddziale będzie prawdopodobnie twardszy - to dosyć absurdalne. Innymi słowy w tym jednym aspekcie BP poszliście zdecydowanie bardzo złą drogą.

Niemniej jednak BP jako całość to kawał dobrej roboty i sądzę że po uwzględnieniu niektórych nielicznych uwag (takich jak moja) ma szanse stać się jeszcze lepszy.

Z drugiej strony żyję nadzieją że kilka następych army booków przywróci jako taki balans w warhammerze na tyle, że wszelkie balaning patche staną się niepotrzebne i można się będzie oprzeć wyłącznie na starym dobrym limited, ewentualnie restricted.

Awatar użytkownika
MUKER
Falubaz
Posty: 1172
Lokalizacja: 4 piramida od lewej

Post autor: MUKER »

A ja zapytam czy można by zrobić dodatkowe bronie dla khemrijskiego giganta full legal?
And the ground did tremble as the king marched to war...
********
Dziecko jest idealnym przykładem rządów mniejszości!

Awatar użytkownika
mdłości
Chuck Norris
Posty: 595

Post autor: mdłości »

Barbarossa pisze:
Ale tak na poważnie - zbieram na razie uwagi i zastrzeżenia.

Syrenka nieograniczona
Grzyby ograniczone
Ogry nadal słabe (przeczytałem post z uwagą)
HE chcą więcej slotów
Czołg za bardzo ścięty
Khaeleth nieruszony (zobaczymy, jak sobie DE będą radziły w najbliższym okresie, i WoC)
Bogins chce "nieprzegiętego" juggera z sv0+ 0-1 i limit na ilość "przegiętych" black knightów.
Skoro wypisujesz wszystkie sugestie, to jeszcze dorzuciłbym moje jęczenie z pierwszej strony :wink: o możliwość wystawiania większej ilości strzelającej piechoty core u WE.


Dodatkowo podpisuję się pod pytaniem Mukera.

Awatar użytkownika
grahnar
Chuck Norris
Posty: 435
Lokalizacja: Karkonoska Frakcja Fantastyki - Jelenia Góra
Kontakt:

Post autor: grahnar »

panowie wiem noobowskie pytanie ale co oznacza np. War hydra is 0-1. w szczególności to 0-1 :) aha i przydała by się polska wersja :) niektórzy mogą mieć zastrzeżenia skoro to polska modyfikacja to powinna być po polsku IMHO, jeśli chcecie mogę przetłumaczyć i wrzucić na serwer.

P.S. a dlaczego tam nie ma słowa o krasnoludach? I znowu krasie sa pominięte ;)

Awatar użytkownika
mdłości
Chuck Norris
Posty: 595

Post autor: mdłości »

Jakaś jednostka 0-1 znaczy, że możesz mieć tylko jedną taką w armii, nawet jeśli masz więcej slotów do wykorzystania.

Awatar użytkownika
Jankiel
Sol Invictus
Posty: 8228
Lokalizacja: Szybki Szpil

Post autor: Jankiel »

a dlaczego tam nie ma słowa o krasnoludach?
A co ma być? Mamy zbanować kowadło, czy dać klopę 0-1?
Warhammer Pro-Tip #2: If Purple Sun isn't winning the game for you, consider using it more.

Awatar użytkownika
grahnar
Chuck Norris
Posty: 435
Lokalizacja: Karkonoska Frakcja Fantastyki - Jelenia Góra
Kontakt:

Post autor: grahnar »

nie no nie czepiam się taki mały żarcik w stronę GW że krasie wolno wydają ;)

quas
Niszczyciel Światów
Posty: 4071

Post autor: quas »

IMO spelnia swoje zadanie-nie tnie armi ale ingeruje w wybitne wynaturzenia.

Na tych ustawieniach nawet beastami mozna cos sensownego ugrac.Ogry nadal slabe-ale wymagaja po prostu 7ed AB.
Nie ma juz problematycznego polaczenia Monster+character.

w zasadzie trzebaby sie z tym ograc i dopiero potem zabrac sie za sensowne komentarze-> wyglada solidnie reszta wyjdzie w praniu.

tomekjar
Falubaz
Posty: 1007
Lokalizacja: Ośmiornica Łódzka
Kontakt:

Post autor: tomekjar »

Jankiel pisze:
a dlaczego tam nie ma słowa o krasnoludach?
A co ma być? Mamy zbanować kowadło, czy dać klopę 0-1?
Jak tak bardzo chcą możecie dać Organkom trafianie na BSce, tak jak ma Hellblaster, będą coś mieli od życia ci biedni gracze krasnoludów ;)

Awatar użytkownika
Artein
Masakrator
Posty: 2284

Post autor: Artein »

hmmm, biorę 2 Sorcki lvl 2, razem mam 6 PD, do tego rzucam każdą 2 razy Power of Darkness, wchodzą, mam szczęście w rzutach i dostaję po 4 PD z kazdego czaru, razem mam 14 PD, używam 12 bo więcej nie mogę, zostaje mi 2 PD, Sorcki dostają 2 hity za niewykoszystane PD....

dobrze to rozumiem?

Awatar użytkownika
Barbarossa
Mniejsze zło
Posty: 5612

Post autor: Barbarossa »

Krasie, mumie - to nie koncert życzeń, wszelkie ścięcia i prezenty muszą być właściwie uzasadnione.

@ Assur, Rydl
1) Chodzi właśnie o to, żeby Drakenhoff Banner i save 0+ na juggerze były mocno ścięte, bo to są niektóre z najgorszych przegięć. Więc nie marudzić. Ani jedno, ani drugie, nie jest obowiązkowe w rozpisce, można brać VC bez drakenszmaty oraz juggera bez save na 0+, a i tak będą dobre, tylko inni gracze będą mieli jakieś szanse grając z Wami.

2) "Nie mam prawie żadnej ochrony magicznej" to chyba ulubiony argument graczy DL. Owszem, jak weźmiesz dwie syrenki i 3x10 horrorów, żeby zapchać core, to nie masz prawie żadnej ochrony magicznej. Pozwólcie więc, że na starcie rozwieję ten mit - a nie jest to nawet optymalnie złożona rozpa, Thurion mnie zaraz wyśmieje....

1 Keeper of Secrets @ 625 Pts
General; Magic Level 4
Siren Song [25]
Daemonic Robes [25]
Torment Blade [5]

1 Herald of Tzeentch @ 140 Pts
Magic Level 2
Spell Breaker [25]

1 Herald of Tzeentch @ 165 Pts
Magic Level 2
Master of Sorcery [25]
Spell Breaker [25]

10 Daemonettes of Slaanesh @ 120 Pts

10 Daemonettes of Slaanesh @ 120 Pts

16 Pink Horrors of Tzeentch @ 192 Pts

6 Flesh Hounds of Khorne @ 210 Pts

5 Flesh Hounds of Khorne @ 175 Pts

6 Chaos Furies @ 72 Pts

6 Chaos Furies @ 72 Pts

6 Chaos Furies @ 72 Pts

5 Flamers of Tzeench @ 175 Pts

2 Fiends of Slaanesh @ 110 Pts

7DD, 2 scrolle.

@ Artein - jak rzucasz 2 razy power of darkness pod rząd, zamiast power of darkness + inny czar i dopiero potem drugie PoD, to sam się prosisz o hity.

Awatar użytkownika
Jedy Knight
Forma Skrótowa
Posty: 3439

Post autor: Jedy Knight »

Może być.

DOW i Ogry - egzotyka bez spec-znaczenia.
VC - OK (Szmata w zasadzie zbanowana - nie bądźmy zakłamani)
Demony - za słabo przycięte. Ulepię z plasteliny przykładową armię Thuriona - (Kiper, Kornik, psy) - i przyjadę do Zbyszka na Kabaty tłuc jego VC.
Szkoda.
Obywatelu, zrób sobie dobrze sam.

Awatar użytkownika
Barbarossa
Mniejsze zło
Posty: 5612

Post autor: Barbarossa »

Jacku - zapraszam :D

Awatar użytkownika
Jedy Knight
Forma Skrótowa
Posty: 3439

Post autor: Jedy Knight »

Barbarossa pisze:Jacku - zapraszam :D
Idę do garażu po plastelinę. :D

Edit - @ Barb below - Nadrobię masakrami. To prosta armia Demonów bez trudu rozszarpie osłabione VC.

Tests. We need more tests...
Ostatnio zmieniony 15 lis 2008, o 10:44 przez Jedy Knight, łącznie zmieniany 1 raz.
Obywatelu, zrób sobie dobrze sam.

Awatar użytkownika
Barbarossa
Mniejsze zło
Posty: 5612

Post autor: Barbarossa »

Ale będziesz miał obciętą ocenę z malowania....

Dobra, dość spamu. Tak jak napisałem - na razie mamy ten BP-R.

Grałem na niego i jest dużo lepiej, niż przedtem, co nie znaczy, że nie ma przegięć (ale też nie oszukujmy się - lubimy swoje przegięcia i każda armia ma do nich prawo w rozsądnych granicach).

Jeśli coś jeszcze jest radykalnie niezbalansowane, to wszystko wyjdzie w praniu.

Awatar użytkownika
Kokesz
Kretozord
Posty: 1749
Lokalizacja: kolebka cywilizacji

Post autor: Kokesz »

Cały Patch mi się osobiście podoba, z resztą jak widać nie tylko mi. wszystko wygląda sensownie i miło widzieć, że DoW zostali zauważeni.
Jako, że jestem fanem DoW, chciałbym wtrącić co nieco... Możliwość brania jednego magicznego przedmiotu z innej armii nie jest nowa, bo już kiedyś na forum DoW ktoś już na ten pomysł wpadł. W tedy tylko było chyba ograniczenie punktowe. W sumie bardzo dobrze, że zostało to wprowadzone. Nie dobór magicznych przedmiotów zawsze był bolączką tej armii.
Z tego samego powodu cieszy mnie zalegalizowanie przedmiotów z włoskiej kampanii. Jednakże jest pewien problem. Mianowicie jednym z tych przedmiotów jest Banner of Steel. Nie licząc Rhinoxa, jedynie Paymaster's Bodyguards mogą brać magiczny sztandar. A tak w ogóle to mają oni ograniczenie do War Banner'a. Dokładnie maja zapisek: A
(...)Standar Bearer from the Paymaster Bodyguard may carry a War Banner...
Czy nie można byłoby dać zapisku, że mogą oni po prostu brać magiczny sztandar do 25 pkt.? Marzeniem byłoby wstawienie takiej zasady wszystkim jednostkom special w DoW, ale to tylko marzenie.
Co do Paymaster'a to mam mieszane uczucie. Możliwość nie wystawiania go w armii jest mało klimatyczne, mało fluffowe. Jego postać jest jakby nie było integralną częścią niepowtarzalnego charakteru tej armii. Oczywiście nie zmienia to faktu, że jest on dużym osłabieniem. Czy nie było by lepiej, gdyby za miast tego Paymaster miał zwiększony do 16" zasięg przerzutu break'a albo prócz przerzutu break'a mógłby dawać przerzut jakiegoś innego testu LD?

ODPOWIEDZ