Deathstar by Andrzej

Poczytaj jak słaby i dziurawy jest dany pomysł na armię, zanim nie przyniesie on wygranej na następnym masterze.

Moderatorzy: Yudokuno, PAWLAK

ODPOWIEDZ
Andrzej
Pan Spamu
Posty: 8217
Lokalizacja: Szybki Szpil

Re: HE 2500 8 ed

Post autor: Andrzej »

Zapomniałem, że wrighty zepsuli nowymi zasadami skirmisha. Teraz faktycznie nie są takie mocne.

Z rydwanami będzie aż takiego problemu. Na małym magu będę miał light albo metal, więc może mu coś zrobić. Zas arcy na 90% będzie miał death, który miażdży taki rydwan zerówką. Generał wampirów nie będzie mógł za bardzo podejść, bo sam dostanie 2 albo 5. 3 boostuje 2 i 5, a 4 bostuje zerówkę. Bardzo dobrze będzie działała 6 i na rydwan i na całą resztę armię. Tak więc aż tak źle nie będzie :) Zwłaszcza, że rydwany raczej nie wszarżują w WL.
Lidder pisze:- Co się dzieje, gdy kawaleria normalnym ruchem, nie marszem, przechodzi przez murek?
- To samo co wtedy, gdy idziesz na imprezę poderwać jakąś dziewczynę.

Awatar użytkownika
c4h10
Masakrator
Posty: 2437

Post autor: c4h10 »

Andrzej pisze:Na małym magu będę miał light albo metal, więc może mu coś zrobić.
To napisz w rozpisce jakie masz lore'y (wybierane są na etapie rozpiski)
Andrzej pisze:Zaś arcy na 90% będzie miał death, który miażdży taki rydwan zerówką.
O ile przebijesz się przez warda na 2+ :)

Awatar użytkownika
Jab
Kradziej
Posty: 924
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Jab »

Z banishmentem <lore of light>? Chyba nic prostszego :mrgreen:
3d6 S4 (+1 S za każdego wizada znającego Lore of light> a każdego zdanego warda trzeba przerzucać :mrgreen:
Paskudny uśmiech power gamera

Awatar użytkownika
Korhil
Chuck Norris
Posty: 580

Post autor: Korhil »

bardzo podoba mi się złozenie dużego maga - chyba sam też będę tak grał - bardzo dobre rozwiązanie problemu z przerzucaniem go między oddziałami kiedy wl mają wejść do walki
Imperial stormtroopers can never die. They can only go to hell and regroup.

Awatar użytkownika
Barbarossa
Mniejsze zło
Posty: 5612

Post autor: Barbarossa »

Bardzo słuszna rozpa. Zdecydowanie w 8-edycyjnym stylu. Deathstar+magia+support :)

Jedyna rada: Myślenie w kategoriach 7ed. ma sens do momentu, kiedy ludzie nie kupią nowych figsów :) Więc zamiast kombinować, co się będzie działo z wraithami, zacznij kombinować, jak poradzisz sobie z rozpą 4x20 ghuli+2x30 wightów z dwurakami+nekromagia.

:edit:
wrzuciłem w temacie obok coś takiego na 2400. Nie jest to finezyjne, ale mam przykre przeczucie, że standard VC będzie ewoluował w tym kierunku.
Ostatnio zmieniony 6 lip 2010, o 12:52 przez Barbarossa, łącznie zmieniany 1 raz.

Robson
Niszczyciel Światów
Posty: 4424
Lokalizacja: Murzynowo Kościelne

Post autor: Robson »

czemu nie ma bolcy? strzelanie S3 zabija je tak samo, S4 trudniej niż w 7ed.
Ostatnio zmieniony 6 lip 2010, o 12:56 przez Robson, łącznie zmieniany 1 raz.
RIP
Ziemko pisze:Ja Robert Mrozek kajam się przed Wami wszystkimi, zrobiłem błąd, chcemy bardzo wygrać, ale nie zrobiliśmy tego umyślnie, padamy na kolana - WYBACZCIE

Awatar użytkownika
Fisch
<><
Posty: 4131
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Post autor: Fisch »

Jeśli bolce mają dwie rany to zdecydowanie łatwiej...
Obrazek

Awatar użytkownika
Bestialski_Brokuł
Oszukista
Posty: 800

Post autor: Bestialski_Brokuł »

Bo za 100 pkt mamy machinę, która ma 2W czyli jest bardzo mięciutka szczególnie, że wszystko wounduje teraz na 6. Tak mi się wydaje. Swoją drogą mam nadzieję, że problem zostanie dostrzeżony i w przyszłosci zarówno bolce HE jak i DE stanieją.

Robson
Niszczyciel Światów
Posty: 4424
Lokalizacja: Murzynowo Kościelne

Post autor: Robson »

hmm imo wychodzi na to samo, wczesniej było potrzebne 12 hitów S3 żeby statystycznie zabić maszynę dwuzałogową i teraz jest tak samo :) do zabicia maszyny z S4 wystarczało statystycznie 9 hitów a teraz potrzeba 12. Nie ma tragedii :)
RIP
Ziemko pisze:Ja Robert Mrozek kajam się przed Wami wszystkimi, zrobiłem błąd, chcemy bardzo wygrać, ale nie zrobiliśmy tego umyślnie, padamy na kolana - WYBACZCIE

Awatar użytkownika
Laik
Pan Spamu
Posty: 8782
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Laik »

dokładnie, trudność się w zasadzie nie zmieniła.
swieta_barbara pisze:Jesteś maszyna debelial, bez Ciebie to hobby dawno by umarło.

Awatar użytkownika
Barbarossa
Mniejsze zło
Posty: 5612

Post autor: Barbarossa »

Za wyjątkiem trafienia z klopy lub cannona, które zabijają bolca na 2+.

Acha, i jeszcze jeden drobiazg - z uwagi na hordowość strzelania w 8 ed, będzie dużo więcej niskosiłowego ostrzału. Czego dowodzi choćby i ta rozpiska HE.

Robson
Niszczyciel Światów
Posty: 4424
Lokalizacja: Murzynowo Kościelne

Post autor: Robson »

Za wyjątkiem trafienia z klopy lub cannona, które zabijają bolca na 2+.
czyli machina ma 1 wound?
RIP
Ziemko pisze:Ja Robert Mrozek kajam się przed Wami wszystkimi, zrobiłem błąd, chcemy bardzo wygrać, ale nie zrobiliśmy tego umyślnie, padamy na kolana - WYBACZCIE

Awatar użytkownika
Barbarossa
Mniejsze zło
Posty: 5612

Post autor: Barbarossa »

Ojej, na 2+ a potem na 2+, czyli 25/36 szans zabicia.

Robson
Niszczyciel Światów
Posty: 4424
Lokalizacja: Murzynowo Kościelne

Post autor: Robson »

zawsze było 2+ 3+ wiec jaka roznica :) ( machina ma ilość W = ilosc załogantów? ) bo juz nie pamiętam co było w opisie.... co by nie bylo trudniej plackiem zabic ząłogę :) bo T7 więc imo dużo się nie zmieni i 2 bolce zawsze warto mieć.
RIP
Ziemko pisze:Ja Robert Mrozek kajam się przed Wami wszystkimi, zrobiłem błąd, chcemy bardzo wygrać, ale nie zrobiliśmy tego umyślnie, padamy na kolana - WYBACZCIE

Awatar użytkownika
Barbarossa
Mniejsze zło
Posty: 5612

Post autor: Barbarossa »

Pierwsza różnica to to, że template sobie kładziesz, jak chcesz. Druga różnica to jednak 2W zamiast 3W. Trzecia róznica jest taka, że oddział kuszników czy łuczników zamiast RBT robi prawie tyle samo, jest bardziej odporny i jeszcze sloty core zapycha.

Awatar użytkownika
Młody Pajak
Kradziej
Posty: 945
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: Młody Pajak »

Jakby bolce był tańsze to by się opłacało je wystawiać. Może...

Andrzej
Pan Spamu
Posty: 8217
Lokalizacja: Szybki Szpil

Post autor: Andrzej »

c4h10 pisze: To napisz w rozpisce jakie masz lore'y (wybierane są na etapie rozpiski)
Widzisz, czekam jeszcze na errate, która może mi zmienić high magic. Ale raczej wezmę Death, jest idealnie dopasowany do ósmej edycji. Ma trzy czary wyciągające bohaterów z oddziałów i dwa które ten proces wspomagają. Dodatkowo ma idealny czar na hordy słabych jednostek, które zwykle mają małą inicjatywę.


c4h10 pisze:
Andrzej pisze:Zaś arcy na 90% będzie miał death, który miażdży taki rydwan zerówką.
O ile przebijesz się przez warda na 2+ :)
Fakt, zapomniałem że jest taki efekt. W takim razie na rydwan trzeba używać 6

Jab pisze:Z banishmentem <lore of light>? Chyba nic prostszego :mrgreen: 3d6 S4 (+1 S za każdego wizada znającego Lore of light> a każdego zdanego warda trzeba przerzucać :mrgreen:
Ta, tylko że u mnie tylko jeden ewentualnie będzie miał lighta. A ward na 2+ z przerzutem to nadal dużo.

Korhil pisze:bardzo podoba mi się złozenie dużego maga - chyba sam też będę tak grał - bardzo dobre rozwiązanie problemu z przerzucaniem go między oddziałami kiedy wl mają wejść do walki
Przyświecał mi właśnie sam cel. Możliwość walki WL z hordą wojsk przeciwnika, a jednoczesna ochrona maga przed "zawsze oddawaniem" i herosami przeciwnika. Teraz WL nie muszą sie marnować, ale prują ostro wprzód i robią z wrogów sieczkę :)

Barbarossa pisze:Bardzo słuszna rozpa. Zdecydowanie w 8-edycyjnym stylu. Deathstar+magia+support :)

Jedyna rada: Myślenie w kategoriach 7ed. ma sens do momentu, kiedy ludzie nie kupią nowych figsów :) Więc zamiast kombinować, co się będzie działo z wraithami, zacznij kombinować, jak poradzisz sobie z rozpą 4x20 ghuli+2x30 wightów z dwurakami+nekromagia.

:edit:
wrzuciłem w temacie obok coś takiego na 2400. Nie jest to finezyjne, ale mam przykre przeczucie, że standard VC będzie ewoluował w tym kierunku.
Fakt, deathstar jak się patrzy :D
Cóż, na VC głównym narzędziem zagłady będzie 6 z Deatha. Dodatkowo sporo o tym myślałem i wpadłem na niezłe combo. Najpierw obniżam Ci ld na generale, a potem używam zerówki i nara :) Przy dobrym rzucie generał VC może wyparować od strzała. Niby proste, ale chyba nie każdy od razu to zauważył.

Robson pisze:czemu nie ma bolcy? strzelanie S3 zabija je tak samo, S4 trudniej niż w 7ed.
Generalnie to nie rozkminiacie głównej przyczyny śmierci bolców. Jest nią brak zasłaniania LoS przez lasy i górki, co sprawia że praktycznie niemożliwe staje się schowanie bolców. Teraz gra z imperium wygląda bardzo prosto. Bolce za górkę, ewentualnie 10 cali za łucznikami i sprawa załatwiona. A w 8 ed mogą robić legalne overguesy. I to jest główna przyczyna zaniku bolcy.
Pomijam fakt, że teraz może w nią naparzać 6 furii, bo to aż tak istotne nie jest. Strzelanie działa na nie tak jak napisaliście, podobnie. Ale ten nieszczęsny LoS je zabija :(
Lidder pisze:- Co się dzieje, gdy kawaleria normalnym ruchem, nie marszem, przechodzi przez murek?
- To samo co wtedy, gdy idziesz na imprezę poderwać jakąś dziewczynę.

Awatar użytkownika
Barbarossa
Mniejsze zło
Posty: 5612

Post autor: Barbarossa »

Zerówa jest na unmodified leadership :roll:

A 6tka z deatha ma szansę zabić maga, który ją rzuca.

Awatar użytkownika
Jedy Knight
Forma Skrótowa
Posty: 3439

Post autor: Jedy Knight »

Barbarossa pisze:
A 6tka z deatha ma szansę zabić maga, który ją rzuca.
Za dużo Grotsnota się czytuje. ;)
Obywatelu, zrób sobie dobrze sam.

Awatar użytkownika
Jab
Kradziej
Posty: 924
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Jab »

Barbarossa pisze:Zerówa jest na unmodified leadership :roll:

A 6tka z deatha ma szansę zabić maga, który ją rzuca.
:-s
Dlaczego? Przecież testy I to raczej mocna strona naszej armii... Szóstka z death to absolutny mus na wiele armii <głównie krasie, które w tej edycji będą wywalone w kosmos>

Ja się zastanawiam czy nasi arcymagowie dostaną zasadę loremaster. To by w końcu sprawiło że nasi arcymagowie byliby warci swojej ceny.
Kolejną super sprawą byłoby gdyby dragon mage`a dałoby się wystawić bez smoka :wink: <to oczywiście nigdy się nie zdarzy>
Paskudny uśmiech power gamera

ODPOWIEDZ