8 edycja - Pytania 3

Jak zaszarżować trzy oddziały na raz, strzelać z łuku ze sztandarem w ręku i schować przed ostrzałem wielkiego spaślaka w grupie pokurczów.

Moderatorzy: Shino, Lidder, kudłaty, Furion

Zablokowany
misha
Wielki Nieczysty Spamer
Posty: 6586
Lokalizacja: Warszawa

Re: 8 edycja - Pytania 3

Post autor: misha »

lance i magiczne lance działają :) +2 do siły w szarży mają, więc włÓcznie też powinny
Klub Adeptus Mechanicus http://admech.club Warszawa, Okęcie, Al Krakowska
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A

Awatar użytkownika
Dębek
Wujek
Posty: 10347
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Post autor: Dębek »

Nie może, z dwóch powodów:
1. modele co były w walce przed combat reform muszą być dalej w walce po combat reform. Podręcznik strona 90-coś, przy combat reformach, nie pamiętam dokładnie.

2. Reform to:
a) zmiana formacji
b) zmiana facingu
c) a+b
Przesunięcie modelu w bok to nie reform. Źródło: podręcznik, strona 14.

pozdrawiam
Furion
Zgadzam się, ale czy np. oddział może zrobić taki reform.
:mrgreen: champion
:evil: zwyklak nr1
:twisted: reszta zwyklaków
:oops: kowboj przeciwnika

:twisted: :twisted: :twisted: :evil: :mrgreen:
.............. :oops:

i "przeskoczyć" zwyklakami i np. championem na drugą stronę:
........... :evil: :mrgreen: :twisted: :twisted: :twisted:
........... :oops:

by stykały się te same modele, ale by zrobić miejsce na szarzę z lewej strony.

Jesli tak to jeszcze przykład, który mielismy z zielonym:
:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: -jego lanca
:oops: :oops: :oops: -moja lanca

Stały tak.
.... :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
.. :oops: :oops: :oops:
Wygrałem rzut na reform i mówie zielonemy by robił jako pierwszy. On nie rusza nic.
Ja wtedy przesówam moich lekko w bok by odsłonić narożnik, do którego chciałbym kontrować.
.... :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
...... :oops: :oops: :oops:

Nie zmieniam formacji facingu. Z przyjemnoscia usłyszę, ze takie przesówanki i przestawianki są niedozwolone. Zakończyłoby to durna inwencję twórczą w tej dziedzinie i gracze przykladali by sie bardziej do pierwszego dostawienia szarży.
pozdr.
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
Furion
Postownik Niepospolity
Posty: 5711
Lokalizacja: Gorzów Wlkp. "Rogaty Szczur"

Post autor: Furion »

Dębek pisze:
Zgadzam się, ale czy np. oddział może zrobić taki reform.
:mrgreen: champion
:evil: zwyklak nr1
:twisted: reszta zwyklaków
:oops: kowboj przeciwnika

:twisted: :twisted: :twisted: :evil: :mrgreen:
.............. :oops:

i "przeskoczyć" zwyklakami i np. championem na drugą stronę:
........... :evil: :mrgreen: :twisted: :twisted: :twisted:
........... :oops:
tak

Jesli tak to jeszcze przykład, który mielismy z zielonym:
:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: -jego lanca
:oops: :oops: :oops: -moja lanca

Stały tak.
.... :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
.. :oops: :oops: :oops:
Wygrałem rzut na reform i mówie zielonemy by robił jako pierwszy. On nie rusza nic.
Ja wtedy przesówam moich lekko w bok by odsłonić narożnik, do którego chciałbym kontrować.
.... :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
...... :oops: :oops: :oops:

Nie zmieniam formacji facingu. Z przyjemnoscia usłyszę, ze takie przesówanki i przestawianki są niedozwolone. Zakończyłoby to durna inwencję twórczą w tej dziedzinie i gracze przykladali by sie bardziej do pierwszego dostawienia szarży.
pozdr.
jest to legalne.

Uzasadnienie: zmiana miejsca dwóch zwyklaków to też reform, ponieważ robisz wtedy "rearrange unit". Strona 14.

pozdrawiam
Furion

Awatar użytkownika
esgaroth
Falubaz
Posty: 1251
Lokalizacja: trójmiasto
Kontakt:

Post autor: esgaroth »

skoro nie porawili, wychodzi na to ze jest to świadoma decyzja o spalaniu się kadai w każdej turze :cry:

Awatar użytkownika
Dębek
Wujek
Posty: 10347
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Post autor: Dębek »

W drugim przypadku nie przestawilem modeli. Przesunąłem tylko troszkę w bok całą lancę.

Przy lancach chodziło mi, czy trzeba przestawić modele na drugą stronę regimentu, czy wystarczy przesunąć caly unit w bok.
Gdyby trzeba było przestawić modele w celu realizacji "rearrange unit", można by przeciwnika zablokować przed takim reformem:

.... :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
.. :oops: :oops: :oops: :oops:

Gracz :oops: nie może odsłonić lewego rogu gracza :mrgreen: przez przestawienie modelu z lewej na prawą.
.... :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
...... :oops: :oops: :oops: :oops:
Mógłby to zrobić przez przesunięcie całego unitu.
.... :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
.... :oops: :oops: :oops: :oops:
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
Furion
Postownik Niepospolity
Posty: 5711
Lokalizacja: Gorzów Wlkp. "Rogaty Szczur"

Post autor: Furion »

@Debek

ponumeruję tych frajerów. lanca 3 z przodu walczy z lancą 3 z przodu.
..1..2..3
:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
:P :P :P

Po reformie:
.....1..3..2
... :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
:P :P :P

W praktyce nie przestawiasz modeli, bo nie ma to większego sensu.

pozdrawiam
Furion

Awatar użytkownika
Dębek
Wujek
Posty: 10347
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Post autor: Dębek »

Tyle, że na Twoim przykładzie widać, że model nr1 został przestawiony na inne miejsce, podobnie pozostałe modele.
Na moim, przestawienie modeli miejscami jest czystą fikcją. Faktycznie unit został jedynie przepchniety w bok.

Porównaj sobie te dwie sytuacje:
.... :mrgreen: =D> :?: :|
...... :evil: :twisted: :roll:


1: odsłaniam narożnik poprzez przestawienie modeli bez przesówania w bok - IMO reform, ale nielegalny bo model wypadł z walki
.... :| :mrgreen: :?: =D>
.. :evil: :twisted: :roll:

2: odłaniam narożnik przez z przesuniecie w bok - IMO lipa, a nie reform (jak na przykładzie monstera), przestawienie modeli jest tu tylko dla picu
.... :mrgreen: :?: =D> :|
.... :evil: :twisted: :roll:

Ogólnie chodzi mi o to, że w pierwszym przypadku unit przesunie się ale o pewną stałą - (x szerokosć podstawki, gdzie x to liczba modeli pierwszego szeregu przerzucona na druga stronę regimentu). Co więcej, przynajmniej jeden model (skrajny z lewej) musi zostać przestawiony na inne miejsce (dostawiony z prawej strony), by manewr był możliwy.
To, że zamieniałem miescami pozostałe modele tym się nie sugeruj. Chciałem tylko pokazać, że wiem, że można je sobie poprzestawiać.

W drugim przypadku poprostu przepychamy milimetr, pół cala, niewazne - tyle by osiągnąć cel. Tutaj też poprzestawiałem sobie modele na koniec.

Jesli można przepychać wten sposob regimenty to czemu nie monstera, z zachowaniem zasady niewyłączania modeli z walki ofkors.

:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: - lanca
:twisted: - monster

Monster robi reform:
:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
. :evil:
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
Entombet
Chuck Norris
Posty: 503

Post autor: Entombet »

esgaroth pisze:
skoro nie porawili, wychodzi na to ze jest to świadoma decyzja o spalaniu się kadai w każdej turze :cry:
Coz ja dostalem inna odpowiedz, ale jak ktos powiedzial w dziale chd "pewnie pracownik fw byl pijany" :roll:

Michał Wiśniewski
9.06 (2 dni temu)
do forgeworld
I hawe one question and would love to get official answer form FW, or perhaps Alan Bligh :). Our Polish Chaos dwarf community is uncertain about burning bright k'daai rule. Do they burn one time per ech player turn/ two times per game turn starting from second game turn, or one time per game turn. Thanks in adwance for answer, we would love to get some official response/faq in this matter.

Forge World (UK) forgeworld@gwplc.com
13:37 (2 godz. temu)
do mnie

Hi,
Thanks for your e-mail. The Burning Bright rule comes into effect from game turn two, and the test is made at the start of each game turn.
Any mention of 'turn' in the Warhammer rules will refer to game turn unless the specific wording 'player turn' is used.
Regards
Forge World

Awatar użytkownika
Furion
Postownik Niepospolity
Posty: 5711
Lokalizacja: Gorzów Wlkp. "Rogaty Szczur"

Post autor: Furion »

@Dębek
Regimenty mogą tak robić, jeżeli zmieniasz miejscami co najmniej dwa modele.

Pojedynczy model nie może zrobić slide'a w bok.

pozdrawiam
Furion

Awatar użytkownika
Dębek
Wujek
Posty: 10347
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Post autor: Dębek »

Spoko. W praktyce niestety wygląda to tak.
Bierzesz cos na klatę, ustawiasz kontrę, a potem na 4+ (rzut kto robi combat reform jako pierwszy) nie masz kontry.
pozdr.
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
Shino
Nerd Forumowy
Posty: 13986
Lokalizacja: Ordin Warszawa

Post autor: Shino »

Any mention of 'turn' in the Warhammer rules will refer to game turn unless the specific wording 'player turn' is used.
zabawne, ze mowi o warhammer rules, bo ruleook na stronie 12 ma napisane zupelnie co innego.

Ta wiec czekamy na oficjalna errate/faq

misha
Wielki Nieczysty Spamer
Posty: 6586
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: misha »

Entombet :) odpisz chłopakowi gdzie ma spojrzeć i niech się poprawi i poproś jeszcze raz o FAQ hehe
Klub Adeptus Mechanicus http://admech.club Warszawa, Okęcie, Al Krakowska
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A

Awatar użytkownika
JaceK
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3672
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: JaceK »

Entombet pisze:
esgaroth pisze:
skoro nie porawili, wychodzi na to ze jest to świadoma decyzja o spalaniu się kadai w każdej turze :cry:
Coz ja dostalem inna odpowiedz, ale jak ktos powiedzial w dziale chd "pewnie pracownik fw byl pijany" :roll:

Michał Wiśniewski
9.06 (2 dni temu)
do forgeworld
I hawe one question and would love to get official answer form FW, or perhaps Alan Bligh :). Our Polish Chaos dwarf community is uncertain about burning bright k'daai rule. Do they burn one time per ech player turn/ two times per game turn starting from second game turn, or one time per game turn. Thanks in adwance for answer, we would love to get some official response/faq in this matter.

Forge World (UK) forgeworld@gwplc.com
13:37 (2 godz. temu)
do mnie

Hi,
Thanks for your e-mail. The Burning Bright rule comes into effect from game turn two, and the test is made at the start of each game turn.
Any mention of 'turn' in the Warhammer rules will refer to game turn unless the specific wording 'player turn' is used.
Regards
Forge World
Zaczerpnięte z TWF
Someone on Chaos Dwarf online emailed FW and asked the question:
Sent: 03 April 2012 22:49
To: Forgeworld
Subject: K'Daai Burning Bright rule

Hello,

I have a query with regards to the Burning Bright rule, as I believe it is being misinterpreted.

According to the rule “As a result, from the second game turn onwards, at the start of each turn a Toughness test must be made for each K’Daai unit…” Also, on pg 12 of the rulebook, it mentions that “Whenever a rule refers to a ‘turn’, whether in this book, a Warhammer Armies book or an expansion, it means ‘player turn’, other it will specifically state ‘game turn’.

Now people are interpreting the Burning Bright rule as: “Starting from the second Game Turn onwards, at the start of each Player Turn a Toughness test ….” . This effectively means that each K’Daai unit will take 10 tests throughout a battle, 5 for the Chaos Dwarf player & another 5 during the opponent’s turn.

Can you pls confirm wheter your intention was that the K’Daai unit takes a Toughness test at the start of each friendly Chaos Dwarf turn (5 tests) or wheter you intended the unit(s) to take 10 tests?

Forgeworld answered with this:

From: Forge World (UK)
Sent: 04 April 2012 14:58
Subject: Re: K'Daai Burning Bright rule

Hi,

Thanks for your e-mail and our apologies for the confusion. The test must be made at the start of each game turn from the 2nd onwards, NOT every player turn.


Regards
Forge World
i
From: Forge World (UK) <forgeworld@gwplc.com>
To: Thomas Van Dyke <tomvandyke@sbcglobal.net>
Sent: Mon, June 11, 2012 8:34:09 AM
Subject: Re: Tamurkhan: The Throne of Chaos Q&A and Errata

Hi,
Thanks for your e-mail. The Burning Bright rule should be tested for at the start of each game turn from the 2nd, not each player turn.
We will update the FAQ document accordingly.
Bearded Unclean 'Un pisze:Fuck, będe miał na pieńku z Drobnymi Wałeczkami :)
Obrazek

Awatar użytkownika
Furion
Postownik Niepospolity
Posty: 5711
Lokalizacja: Gorzów Wlkp. "Rogaty Szczur"

Post autor: Furion »

Niestety żadne mejle tego typu to nie jest wykładnia zasad. Najmniejsza.

Niektórzy autorzy booków, zapytani mejlowo, odpowiadali że manbane się nie stackują a fanatycy zadają hity no as. Potem wychodził FAQ w którym było dokładnie na odwrót. Wording jest czysty i dopóki nie wyjdzie FAQ nie ma najmnieszych podstaw żeby zmienić ruling, bez różnicy ilu graczy Chaos Dwarves będzie lamentować.

Po wyjściu FAQ'a będzie to niechybnie zmienione.

pozdrawaim
Furion

Awatar użytkownika
JaceK
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3672
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: JaceK »

Furion pisze:Niestety żadne mejle tego typu to nie jest wykładnia zasad. Najmniejsza.

Niektórzy autorzy booków, zapytani mejlowo, odpowiadali że manbane się nie stackują a fanatycy zadają hity no as. Potem wychodził FAQ w którym było dokładnie na odwrót. Wording jest czysty i dopóki nie wyjdzie FAQ nie ma najmnieszych podstaw żeby zmienić ruling, bez różnicy ilu graczy Chaos Dwarves będzie lamentować.

Po wyjściu FAQ'a będzie to niechybnie zmienione.

pozdrawaim
Furion
Nie taki był mój zamysł.
Chodziło mi właśnie o to, że ta sama firma zapytana o to samo wielokrotnie, daje różne odpowiedzi.
Dlatego właśnie należy olać te ich mailiki.
Bearded Unclean 'Un pisze:Fuck, będe miał na pieńku z Drobnymi Wałeczkami :)
Obrazek

skaventail
Wałkarz
Posty: 53

Post autor: skaventail »

czy nowy czołg da rade zablokować tak samo jak abomke żeby jechał only na wprost, czy ma jakieś inne zasady poruszania się?

szeszej
Falubaz
Posty: 1024
Lokalizacja: Świdnik/Lublin

Post autor: szeszej »

Abomka (ruch losowy w ogóle) został uściślony na nieblokowalny ;)

skaventail
Wałkarz
Posty: 53

Post autor: skaventail »

cool :lol2: nie czytałem najnowszych uściśleń, a fakt, wypadałoby byc na bierząco...

po krótkiej lekturze, chce potwierdzić swoje rozumowanie...
między 8) oraz :mrgreen: zakładamy 1"

8) .... :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
8) .... :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
8) .... :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
8) .... :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
8) .... :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:



............................. :oops:

rozumiem, że :mrgreen: może spivotować wchodząc na 8) tylnym rogiem podstawki i ruszyć się ruchem losowym szarzując na :oops: ?







8) .... :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
8) .... :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
8) .... :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
8) .... :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
8) .... :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

czyli tutaj także :mrgreen: może obrócić się w stronę 8) i zaszarżować?




i jeszcze czysto teoretyczne zapytanie... czy jeśli rzuce zerówke z heavena na skinki, a one wezmą sobie Ld od slana, to skinki będa miał Ld 9 od slana czy generalską także obniżam wtedy o 1(czyli skinki mają ld 8 )?

Awatar użytkownika
Magnus
Chuck Norris
Posty: 611

Post autor: Magnus »

mam takie pytania

1. czy jesli duzy oddzial z lordem wejdzie do combatu i caly zostanie wybity zostanie tylko lord i zbreakuje to zbiera sie on po zlamaniu normalnie czy trzeba rzucic 2 galy?

2. kiedy nasz przeciwnik jest w trakcie ucieczki i deklarujemy szarze z dwoch stron od przodu i od tylu to jak sie wykonuje owe szarze? jaka kolejnosc i jak ustalic czy go zniszczymy w pogoni?

Awatar użytkownika
Quaki
Falubaz
Posty: 1006
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Quaki »

1. Lord zbiera się normalnie, na swojej liderce (tworzy już nowy odział).
2. Po deklaracji jednej szarży, reakcję deklaruje i wykonuje się natychmiast (w tym oczywiście zawiera się rzut na ucieczkę i przesunięcie uciekających). Potem dopiero następuje deklaracja ewentualnych kolejnych szarż. Dopiero po wszystkich deklaracjach kulasz zasięgi (sam ustalasz w jakiej kolejności), ale w wypadku szarży paru jednostek na jeden oddział, rzucasz w tym samym czasie. Jeśli szarża dojdzie do uciekającego oddziału, dostawiasz jednostkę jak przy normalnej szarży i wtedy uciekający są zniszczeni.

Zablokowany