Pytania o magię v 2.0

Jak zaszarżować trzy oddziały na raz, strzelać z łuku ze sztandarem w ręku i schować przed ostrzałem wielkiego spaślaka w grupie pokurczów.

Moderatorzy: Shino, Lidder, kudłaty, Furion

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
c4h10
Masakrator
Posty: 2437

Re: Pytania o magię v 2.0

Post autor: c4h10 »

Maciek P. pisze: 3. Czy można oszukać przeciwnika w kwestii trwającego RIP na zasadzie: "ja już kończe fazę magii, co robisz?" - a po decyzji gracza rozpraszajacego, że rozprasza RIP - "wznowić" fazę magii i rzucić jeszcze jakieś czary?
Nie wiem dlaczego nazwyasz to oszukiwaniem przeciwnika.

RB p.37:
When the casting player has finished all his casting attempts, either because he has run out of power dice or has no remainig or useful spells to cast (or if all his Wizards have had their concentration broken by failing to cast a spell) the Magic phase ends, and the Shooting phase begins.
Bardziej bym powiedział, że pozwolenie przeciwnikowi rozproszyć RiP jest fair play.

Awatar użytkownika
c4h10
Masakrator
Posty: 2437

Post autor: c4h10 »

Problem polega na tym, ze jednym z warunków zakończenia fazy magii jest: "has no useful spells to cast".

Awatar użytkownika
c4h10
Masakrator
Posty: 2437

Post autor: c4h10 »

lohost pisze:(or if all his Wizards have had their concentration broken by failing to cast a spell)

tak jak w opisanym przeze mnie przypadku wyzej.

uzytecznosc czaru okresla osoba ktora moze go rzucic, np jesli mialbym rzucic pite blisko wlasnego oddzialu albo zmiscastowac magiem na ostatniej ranie, to zaden z czar nie jest dla mnie useful. ostatnio przylapalem sie nad tym ze jedynym legalnym regonem na pocisk teczy z warpflamem jest oddzial crypt horrorow, sugerujesz wiec ze nie moge zakonczyc fazy magii i musze rzucic ten cza poniewaz mam szanse zadac jedna rane i podbic im regene o +1 ? bez jaj.
Wręcz przeciwnie, że możesz w dowolnym moemencie zakończyć fazę magii i przecinik nie powinien mieć prawa do dispelowania RiPów. W kwestii fair play jest pozwolenie przeciwnikowi rozpraszania czarów.
Ostatnio zmieniony 5 mar 2013, o 18:19 przez c4h10, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Embir
Oszukista
Posty: 791
Lokalizacja: Pruszków

Post autor: Embir »

lohost pisze:ok, w takim ukladzie, zakaldajac ze mam jedego maga, nie mam boundow ani innych uzywajacych kosci przedmiotow/umiejetnosci itd. rzucam czar i mi nie wchodzi CV. zgodnie z tym zapisem faza magii sie konczy czy powinienem zaczekac az przeciwnik rozproszy mi wszystkie ripy?
wczesniej omawialismy dobrowolne zakonczenie fazy magii, teraz moze z innej beczki, co jesli zasada sama tak mowi.
skoro zdaniem niektorych rzut na wiatry magii jest obligo poniewaz zapis brzmi "at the beginning of magic phase roll 2d6 to determine..."
to w takim ukladzie skoro automatycznie sie spelnilo zalozenie konca fazy magii, co wtedy? to mam wybor albo moj przeciwnik aby to odwlec czy nie? i gdzie tutaj jest fair play, bo nie wyobrazam sobie aby ktos powiedzial "ale Ci nie poszla faza magii, w zwiazku z tym nie bede rozpraszal Twoich Ripow aby byc fair"...a moze sie myle?

nie wiem czy zauwazyliscie ale gra polega na wykorzystywaniu mocnych stron armii oraz na mozliwosci wykorzystywania niektorych zasad na swoja korzysc...co jest fair a co nie, determinuje tylko i wylacznie subiektywne odczucie co do danej sytuacji. co dla jednego jest ok dla innego nie jest.

uwazam ze szarza regonu pchnietego z kowadla na tyl mojego regimentu nie jest fair play, zwlaszcza ze nie da sie jej zatrzymac...co nie zmienia ze jest to legalne i gracz przeciwny wyciaga z tego korzysci. tak jak w fazie magii nie mam nic do powiedzenia i staje przed faktem dokonanym. - taki przyklad.
Dispellowac czary Remains in Play mogę w dowolnym momencie danej fazy magii. Czyli np. decyduję się rozproszyć czar po generacji kości a przed podjęciem przez przeciwnika decyzji czy kończy fazę magii. (zgodnie z tabelką ze str. 29). Zresztą zasady dispellowania czarów remains in play to zasady szczegółowe. Jeśliby posługiwać w stosunku do nich tabelką ze str. 29 to by wychodziło, że w ogóle nie można ich dispellowac. Także za bardzo się tu zapędziłeś kolego z tym kombinowaniem.

Maciek P.
Falubaz
Posty: 1234
Lokalizacja: Legion Kraków

Post autor: Maciek P. »

c4h10 pisze: Nie wiem dlaczego nazwyasz to oszukiwaniem przeciwnika.
Nie chciałbym, żeby to zabrzmiało oceniająco, bo nie taka była intencja. Niezależnie w którym kierunku dyskusja sie potoczy, ja skorzystam :) Choćby tak, ze będe wiedział jak sie gra.

Natomiast styuacja w której rzucający czar mówi "nic już nie będe rzucać" a po zużyciu kości przez przeciwnika stwierdza "a nie, jednak będe coś rzucać" nie da się nazwać inaczej niż oszustwem :) Ale jak wiemy, dobrzy generałowie w historii często posługiwali się oszustwem aby wykiwać wroga :)

Awatar użytkownika
Embir
Oszukista
Posty: 791
Lokalizacja: Pruszków

Post autor: Embir »

lohost pisze:oczywiscie ze mozesz w dowolnym momencie, ale fazy magii.
w momencie zakonczenia fazy magii czy to dobrowolnie czy nie (jak wyzej), dispelowac w shootingu juz nie mozesz. nic nie kombinuje, sprawa wyszal przypadkiem przy dyskusji probujacej ustalic czy rzut na wiatry jest obligo-w temacie demonow, tutaj poruszyl to Maciek i chwala mu za to.

ja widze ze niektorym ciezko zaakceptowac ze odrobine nonszalancko gralismy do tej pory i moze nikoniecznie najzgodniej z zasadmi, oczywiscie wszystko w imie most important rule.
Dobrze, tylko że ja na starcie każdej z faz magii deklaruję, że mój mag będzie dispellowac czary remains in play w tym samym momencie w którym przeciwnik zadeklaruje, że kończy fazę magii, albo nie będzie mieć kości, wiesz tak żeby nie bawić się w to kto pierwszy co powie (jak na licytacji). Widzisz tu sens?

P.S. Między rzuceniem czaru (pkt 4 tabelki) a jego rozegraniem (pkt 5), jest taka luka gdzie mogę rozpraszac RiP-y, bo mogę to robic w dowolnym momencie fazy magii. Tak więc z tym, że kostki Ci się skończyły więc nic nie mogę rozpraszać to Ci myk by nie przeszedł.

Awatar użytkownika
krystian1wielki
Niszczyciel Światów
Posty: 4143
Lokalizacja: FENIX Włocławek/Gdańsk

Post autor: krystian1wielki »

Może za daleko sie posuwam ale z niektórych wypowiedzi wynika że np. po rzucie na wiatry magii kiedy jakiś rip jest w grze gracz może natychmiast wyskoczyć z "kończę fazę nie możesz rozproszyć ripa, twój oddział spada do warpa haha"... Chyba coś nie tak imo...

Awatar użytkownika
FAZIK
Oszukista
Posty: 861

Post autor: FAZIK »

Moim skromnym zdaniem w przypadku opisanym przez Maciek P. w swoim poście to osoba z kośćmi dispela musi wykazać inicjatywę. Uzasadnienie jest proste. Osoba która czaruje i zostaje jej możliwość rzucenia tylko ToV nie musi tego robić (bo ma już jeden taki RiP) i może skończyć fazę magii. To osobie z dispelem zależy na rozproszeniu tego czaru.
Proste "rozpraszasz czy mam kończyć fazę bo mam już ToV a nic innego nie chcę/mogę rzucić" wystarcza. I tak po takim zdaniu i udanym rozproszeniu dalej można rzucić sobie kolejny ToV.
Zresztą taka sytuacja może się zdarzyć z dowolnym RiP takim jak np Transformation of Kadon ;).

Co do reszty to nie dajmy się zwariować. Oczywistym jest że wiele zasad będzie przeciwstawnych. Tu mamy dobry przykład jedna osoba może zrobić coś w dowolnym momencie (dispel) a druga może ten moment (faza magii) przerwać kiedy chce. Dajmy szanse obu stronom na taktyczne rozgrywki bo to jednak gra strategiczna a nie rzucanie kośćmi na wyścigi.
Life's a game with save and load features disabled.

Maciek P.
Falubaz
Posty: 1234
Lokalizacja: Legion Kraków

Post autor: Maciek P. »

FAZIK pisze:Osoba która czaruje i zostaje jej możliwość rzucenia tylko ToV nie musi tego robić (bo ma już jeden taki RiP) i może skończyć fazę magii.
Nie, nie...może rzucić także inne czary jakie chce.

Maciek P.
Falubaz
Posty: 1234
Lokalizacja: Legion Kraków

Post autor: Maciek P. »

krystian1wielki pisze:Może za daleko sie posuwam ale z niektórych wypowiedzi wynika że np. po rzucie na wiatry magii kiedy jakiś rip jest w grze gracz może natychmiast wyskoczyć z "kończę fazę nie możesz rozproszyć ripa, twój oddział spada do warpa haha"... Chyba coś nie tak imo...
Tak to wygląda rawowo.

Awatar użytkownika
Embir
Oszukista
Posty: 791
Lokalizacja: Pruszków

Post autor: Embir »

FAZIK pisze: Co do reszty to nie dajmy się zwariować. Oczywistym jest że wiele zasad będzie przeciwstawnych. Tu mamy dobry przykład jedna osoba może zrobić coś w dowolnym momencie (dispel) a druga może ten moment (faza magii) przerwać kiedy chce. Dajmy szanse obu stronom na taktyczne rozgrywki bo to jednak gra strategiczna a nie rzucanie kośćmi na wyścigi.
Dla Ciebie taktyczne zagrywki, dla mnie to gejowizna z cyklu worst play - bo jeśli przyjąć taki tok rozumowania to kulam na wichry magii i od razu mogę deklarować, że kończę fazę magii, więc przeciwnik nie może zdispellowac żadnych RiP jeśli jest mi to na rękę.

Syraf
Chuck Norris
Posty: 361
Lokalizacja: True Legion Kraków

Post autor: Syraf »

Dla Ciebie taktyczne zagrywki, dla mnie to gejowizna z cyklu worst play - bo jeśli przyjąć taki tok rozumowania to kulam na wichry magii i od razu mogę deklarować, że kończę fazę magii, więc przeciwnik nie może zdispellowac żadnych RiP jeśli jest mi to na rękę.
a wedlug Ciebie worst play nie bedzie sytuacja typu "skoro nie oplaca Ci sie rzucac jeszcze raz RIPa i chcesz zakonczyc faze magi to ja sobie zdispeluje ten czar i nie mozesz go rzucic bo skonczyles faze magii". To tez jest bez sensu dla mnie powinno wygladc to tak ze jezeli zostaje juz tylko Rip do rzucenia to milo by bylo zapytac czy go dispeluje a jak nie to faza magi sie konczy i przechodzimy do strzelania bo w innym przypadku czary tego typu nigdy nie potrwaja 2 tur

Awatar użytkownika
Furion
Postownik Niepospolity
Posty: 5711
Lokalizacja: Gorzów Wlkp. "Rogaty Szczur"

Post autor: Furion »

Fisch pisze:Tu nie ma żadnego problemu. Pierwszeństwo ma zawsze osoba, która chce zdispelować RiPa. Można taką chęc wyjawić w każdym momencie fazy magii i wstrzymuje to akcję gracza rzucającego czar. Nie można też "nagle" zakończyć fazy magii i uniemożliwić dispelowania RiPów.
QFT

Awatar użytkownika
trikk
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3900
Lokalizacja: Malifaux

Post autor: trikk »

Embir pisze:
FAZIK pisze: Co do reszty to nie dajmy się zwariować. Oczywistym jest że wiele zasad będzie przeciwstawnych. Tu mamy dobry przykład jedna osoba może zrobić coś w dowolnym momencie (dispel) a druga może ten moment (faza magii) przerwać kiedy chce. Dajmy szanse obu stronom na taktyczne rozgrywki bo to jednak gra strategiczna a nie rzucanie kośćmi na wyścigi.
Dla Ciebie taktyczne zagrywki, dla mnie to gejowizna z cyklu worst play - bo jeśli przyjąć taki tok rozumowania to kulam na wichry magii i od razu mogę deklarować, że kończę fazę magii, więc przeciwnik nie może zdispellowac żadnych RiP jeśli jest mi to na rękę.

+1. Dla mnie za zagrywki tego typu co najmniej "Karny Ku***".


@ M. Paraszczak
Dla mnie nie mówisz, że "już nic innego nie rzucasz" tylko mówisz "mam 4 kostki i jeśli nie dispelujesz RiPa to kończę fazę magii." albo coś w tym stylu. Jak zdispelluje możesz z tych 4 kostek rzucić go ponownie. Oszustwa brak. Wszyscy wiedzą na czym stoją. On dispeluje jak chce.
Release the Przemcio!

Awatar użytkownika
FAZIK
Oszukista
Posty: 861

Post autor: FAZIK »

Embir pisze:
FAZIK pisze: Co do reszty to nie dajmy się zwariować. Oczywistym jest że wiele zasad będzie przeciwstawnych. Tu mamy dobry przykład jedna osoba może zrobić coś w dowolnym momencie (dispel) a druga może ten moment (faza magii) przerwać kiedy chce. Dajmy szanse obu stronom na taktyczne rozgrywki bo to jednak gra strategiczna a nie rzucanie kośćmi na wyścigi.
Dla Ciebie taktyczne zagrywki, dla mnie to gejowizna z cyklu worst play - bo jeśli przyjąć taki tok rozumowania to kulam na wichry magii i od razu mogę deklarować, że kończę fazę magii, więc przeciwnik nie może zdispellowac żadnych RiP jeśli jest mi to na rękę.
Ale przecież ja się z Tobą zgadzam i nawet napisałem że to nie wyścigi i każdy powinien mieć szansę zrobić co chce w fazie magii pomimo że zasady same sobie zaprzeczają.
trikk pisze: @ M. Paraszczak
Dla mnie nie mówisz, że "już nic innego nie rzucasz" tylko mówisz "mam 4 kostki i jeśli nie dispelujesz RiPa to kończę fazę magii." albo coś w tym stylu. Jak zdispelluje możesz z tych 4 kostek rzucić go ponownie. Oszustwa brak. Wszyscy wiedzą na czym stoją. On dispeluje jak chce.
To samo napisałem ...
Life's a game with save and load features disabled.

Awatar użytkownika
Marks
Falubaz
Posty: 1492

Post autor: Marks »

Lamerskie pytanie. Losuję czary np skavenami, skaveni mogą zamienić jakikolwiek czar na Spacz-błyskawicę, to jest czar nr 2. Czy po rzucie 2 i 1, 1 zamieniam na błyskawicę, a 2, jako że mam już ten czar, mogę zamienić na co chcę?
Puszka Pandory, o immersji w grach
http://polygamia.pl/Polygamia/1,94534,1 ... .html?bo=1
Nosił Wilk razy kilka, czyli inaczej o grach TellTale Games
http://polygamia.pl/Polygamia/1,94534,1 ... .html?bo=1

Awatar użytkownika
FAZIK
Oszukista
Posty: 861

Post autor: FAZIK »

Nie "Skaveni" a tylko "elektrycy" (Warlock Engineer) mogą wymienić dowolny czar na błyskawicę.
Jak kulniesz 2 i 1 to masz czary 2 i 1 bo 2 wylosowałeś a 1 nie możesz zamienić na 2 bo już ją masz. Czyli nic nie możesz wymienić w takim wypadku. Nie ma tak dobrze ;).
Life's a game with save and load features disabled.

Awatar użytkownika
Mistrz Miecza Hoetha
Falubaz
Posty: 1011

Post autor: Mistrz Miecza Hoetha »

Czy jeśli przeciwnik rzuca na mnie mieszkańców podziemi (6 czar z życia) to czy do siły dodaje mi się broń dwuręczna?
Proszę o szybką odpowiedź.
Moja Galeria: http://forum.wfb-pol.org/viewtopic.php? ... 9#p1076079
"Ludzie uwierzą w każdą prawdę, jeśli tylko podasz ją w cudzysłowiu i podpiszesz nazwiskiem kogoś znanego".
Naviedzony

Awatar użytkownika
Dydu
Masakrator
Posty: 2288
Lokalizacja: Legion Kraków

Post autor: Dydu »

Nie, zdajesz na bazowej sile

Awatar użytkownika
FAZIK
Oszukista
Posty: 861

Post autor: FAZIK »

Oczywiście że nie.
Life's a game with save and load features disabled.

ODPOWIEDZ