HE na 2400
Re: HE na 2400
A maksymalny unit DP z BotWD i herosami ktoś testował? Wygląda na trochę przeinwestowane, ale jakby dobrze herosów złożyć, dobrać dobrą magię i wsparcie może by pociągnęło...
Łuki nie są złe, wcale nie powiedziane, że będziesz chciał je zmienić na SH, choć w tej konkretnej rozpie chyba lepiej odnaleźliby się SH.
Tiranoc nie robi kompletnie nic. Nic a nic. Kompletne warzywo.
Pamiętaj, że rozpa to nie tylko zlepek unitów którymi chciałoby się zagrać, albo których staty/zasady wyglądają git, a całość która musi współgrać. Na każdy unit trzeba mieć pomysł i zadanie dla niego.
Tiranoc nie robi kompletnie nic. Nic a nic. Kompletne warzywo.
Pamiętaj, że rozpa to nie tylko zlepek unitów którymi chciałoby się zagrać, albo których staty/zasady wyglądają git, a całość która musi współgrać. Na każdy unit trzeba mieć pomysł i zadanie dla niego.
wiem, ale kolejny bolec mi się nie zmieści w rarach, a zostanie mi 70pkt (herosi, lordy, rary są zapchane) więc ten jeden tarinoc aż się prosił, chyba, że 5x shadow warriors, ale i tak chyba mam ponad 45 strzelających (22, 11, 12 archers + 2x5ER), no albo 5SM tylko, że ci to już wcale nie pasują, a tarinoc przynajmniej wbije te d6 impactów/zaszarżuje na jakieś fasty, bo przy wyjściu 2forsty 3 gryfy to widzę 2gryfy+forst na jednej flance oraz gryf forst i rydwan na drugiej a w środku czekają na śmierć łucznicy z magiem i bolcem na plecach
Raczej dostanie czymkolwiek i się złoży. Przy takim monster trucku może nie będzie po nim za bardzo strzelane, ale w CC też nic nie zrobi - wypłaci impacty i zejdzie. W starciu z fastami to raczej on dostanie szarżę i ma poważne szanse jej nie ustać.
Nie lepiej wrzucić orła i dorzucić dwa łuki?
Albo dopakować herosów?
Jeśli serio w założeniach masz śmierć unitu, maga i bolca to cienko to przekminiłeś. Poza tym stawiając to za gęsto będziesz zdawał milion panik, a bsb i generał są pierwsi do odstrzału.
Problem takiego złożenia to fakt, że te gryfy w CC nie mają za bardzo wygaru, a frosty są lepsze jako wsparcie, aniżeli uderzenie. Tymczasem od każdego lepszego strzelania zbierasz mega łomot. Nie masz jak połamać steadfastów, których trochę jest.
Pomyśl co byś zrobił na:
Df - dwa duże, twarde kloce piechoty, dwa razy cannon, dwa razy organy
Emp - dwa banishmenty, dwa cannony
Sk - dwie latarki, ogromne klocki
OnG - dwa razy DD, dwie klopy, dwie chukki
HE - 4 bolce, 30 łuków, duży heaven
VC - krzyki, ogromne klocki, snajperki
i tak dalej, i tak dalej
Nie mówię, że to są przegrane match upy, ale popatrz sobie na standardy wśród innych armii i pomyśl co byś zrobił. Imo łatwo nie jest, a chyba nie na tym polega składanie rozpy.
Nie lepiej wrzucić orła i dorzucić dwa łuki?
Albo dopakować herosów?
Jeśli serio w założeniach masz śmierć unitu, maga i bolca to cienko to przekminiłeś. Poza tym stawiając to za gęsto będziesz zdawał milion panik, a bsb i generał są pierwsi do odstrzału.
Problem takiego złożenia to fakt, że te gryfy w CC nie mają za bardzo wygaru, a frosty są lepsze jako wsparcie, aniżeli uderzenie. Tymczasem od każdego lepszego strzelania zbierasz mega łomot. Nie masz jak połamać steadfastów, których trochę jest.
Pomyśl co byś zrobił na:
Df - dwa duże, twarde kloce piechoty, dwa razy cannon, dwa razy organy
Emp - dwa banishmenty, dwa cannony
Sk - dwie latarki, ogromne klocki
OnG - dwa razy DD, dwie klopy, dwie chukki
HE - 4 bolce, 30 łuków, duży heaven
VC - krzyki, ogromne klocki, snajperki
i tak dalej, i tak dalej
Nie mówię, że to są przegrane match upy, ale popatrz sobie na standardy wśród innych armii i pomyśl co byś zrobił. Imo łatwo nie jest, a chyba nie na tym polega składanie rozpy.
herosów nie dopakuje, bo nie mogę więcej tam wepchać orzełek chyba nawet się zmieści więc się zastanowię
co do patrzenia na standardy armii to ja jeszcze nawet nie grałem przeciwko, każdej frakcji, dlatego moje rozpiski wyglądają jak wyglądają, bo brak mi doświadczenia, będę testował i relacjonował dla zainteresowanych
co do patrzenia na standardy armii to ja jeszcze nawet nie grałem przeciwko, każdej frakcji, dlatego moje rozpiski wyglądają jak wyglądają, bo brak mi doświadczenia, będę testował i relacjonował dla zainteresowanych
- Azurix
- Szef Wszystkich Szefów
- Posty: 3007
- Lokalizacja: Łódź Klub:"Ośmiornica Łódzka" Stowarzyszenie:"Wargaming"
No to podejście masz dobre, że chcesz sam wszystko sprawdzić. Choćbyś miał ostatecznie dojść do turniejowego standardu, to imho lepiej to zrobić samemu, drogą przemyśleń i testów, a niżeli od razu złożyć sobie samograjka. Ja w taki sposób zaczynałem, nigdy nie kopiowałem patentów od ludzi i przynajmniej mam przyjemność z gry, a i nie przegrywam za często. Porady na forum możesz czytać, ale dopóki nie nabierzesz doświadczenia, to i tak wiele z tego nie wyciągniesz, bo zagrożenia o których pisze Hoax, będziesz znał jedynie w teorii
jednostki ktore teraz dzialaja w He to:
frosthearth phoenix
silvery
princeski
bolce
orly
elyrrianie
phoenix guards
i white lionsi
teraz jedynie musisz wybrac pare, zlozyc dobre combo i nastawic sie na duze oddzialy (te uderzeniowe). pisales ze chcesz sam testowac wiec ci pomoglem co teraz dziala. jak to zlozyc kombinuj sam
frosthearth phoenix
silvery
princeski
bolce
orly
elyrrianie
phoenix guards
i white lionsi
teraz jedynie musisz wybrac pare, zlozyc dobre combo i nastawic sie na duze oddzialy (te uderzeniowe). pisales ze chcesz sam testowac wiec ci pomoglem co teraz dziala. jak to zlozyc kombinuj sam
- Azurix
- Szef Wszystkich Szefów
- Posty: 3007
- Lokalizacja: Łódź Klub:"Ośmiornica Łódzka" Stowarzyszenie:"Wargaming"
Nie szufladkowałbym całej reszty Tocz. Tak jak Hoax napisał, zabrakło ci Łuczników, którzy także są wystawiani w mniejszej lub większej ilości, a dodatkowo nie lekceważyłbym Shadow Warriorów, których mały taktyczny oddział także się przewijał w TOPowych rozpiskach oraz Sisterek, których warto czasem wystawić te 5-9 modeli, aby zdejmować Regenerację przed resztą strzelania
masz racje, bez doswiadczenia zadna rozpiska, nie bede wygrywal, a teoria z forum, malo daje. Jakos nigdzie nikt nie napisal, ze 6SM nie powinnna szarzowac na ogry z generalem, ani, ze lepiej jednak tymi SM wyszarzowac na oddzial murfangow, bo asf nie zadziala, przed impactem, ktory wystarczy zniszczyc cala 6:(Azurix pisze:No to podejście masz dobre, że chcesz sam wszystko sprawdzić. Choćbyś miał ostatecznie dojść do turniejowego standardu, to imho lepiej to zrobić samemu, drogą przemyśleń i testów, a niżeli od razu złożyć sobie samograjka. Ja w taki sposób zaczynałem, nigdy nie kopiowałem patentów od ludzi i przynajmniej mam przyjemność z gry, a i nie przegrywam za często. Porady na forum możesz czytać, ale dopóki nie nabierzesz doświadczenia, to i tak wiele z tego nie wyciągniesz, bo zagrożenia o których pisze Hoax, będziesz znał jedynie w teorii
jak widac braki w wfbowym doswiadczeniu mam spore i popelniam za wiele bledow(szarze po ktorych trace feniksa/sm/nobla na gryfie/bsb/cala armie)
- Azurix
- Szef Wszystkich Szefów
- Posty: 3007
- Lokalizacja: Łódź Klub:"Ośmiornica Łódzka" Stowarzyszenie:"Wargaming"
Jak chcesz SMami grać, to też możesz. Oni są po prostu mniej uniwersalnym odpowiednikiem WLi, bo brak im Stubborna, Lion Cloaka oraz Siły 6, ale za to potrafią być lepsi na inne rzeczy dzięki WS6 i 2A. Jak gram na Euro i nie wystawiam BotWD, bo coś mi zabiera dla niego slot (np. przy Monster Trucku na Draft 2 tak było), to osobiście prędzej wystawiłbym SMów niż WLi, co zresztą czyniłem na kilku turniejach i powiem ci, że pomimo 100% wrażliwości na ostrzał, jakoś nikt mi do nich nie strzelał, bo miał na głowie 4 latające Monstery, a SMi robili swoje i to dużo lepiej niż WLe
Jeśli grasz na Open i wolno wam wystawiać Imiennych, to SMi sprawdzali mi się także z Alarielle i BSB ze Stubbornem dużo bardziej niż WLe, więc generalnie to też kwestia gustu, czym się chce zagrać
P.S.: Dodatkowo powiem, że SMi nie wybaczają błędów, tak jak uniwersalni WLe. Ja, jak zaczynałem, grałem na SMach (kwestia kupna IoB po prostu), bo WLi nie posiadałem jeszcze, ale przynajmniej nauczyłem się zwracać uwagę na pewne elementy taktyczne (słabości SMów przede wszystkim), którymi nie trzeba się przejmować przy WL. Procentuje to potem ograniem przy innych jednostkach, które nie posiadają Stubborna i Siły 6 niezależnie od wszystkiego, a samych WLi w armii mieć przecież nie będziesz, żeby kompletnie tą kwestię olać, nie?
Jeśli grasz na Open i wolno wam wystawiać Imiennych, to SMi sprawdzali mi się także z Alarielle i BSB ze Stubbornem dużo bardziej niż WLe, więc generalnie to też kwestia gustu, czym się chce zagrać
P.S.: Dodatkowo powiem, że SMi nie wybaczają błędów, tak jak uniwersalni WLe. Ja, jak zaczynałem, grałem na SMach (kwestia kupna IoB po prostu), bo WLi nie posiadałem jeszcze, ale przynajmniej nauczyłem się zwracać uwagę na pewne elementy taktyczne (słabości SMów przede wszystkim), którymi nie trzeba się przejmować przy WL. Procentuje to potem ograniem przy innych jednostkach, które nie posiadają Stubborna i Siły 6 niezależnie od wszystkiego, a samych WLi w armii mieć przecież nie będziesz, żeby kompletnie tą kwestię olać, nie?
Takie rzeczy nie zaliczają się do doświadczenia, a do znajomości zasad i umiejętności przeliczenia wszystkiego Są rzeczy których nie da się policzyć, albo nie zależą od rzutu kością i to głównie tam procentuje doświadczenie (przede wszystkim rozważne prowadzenie fazy ruchu, dobór i kolejność rzucania czarów, składanie rozp, wystawienie, wybór strony itd itp...)olomir pisze:Jakos nigdzie nikt nie napisal, ze 6SM nie powinnna szarzowac na ogry z generalem, ani, ze lepiej jednak tymi SM wyszarzowac na oddzial murfangow, bo asf nie zadziala, przed impactem, ktory wystarczy zniszczyc cala 6:(
Fakt luki sie przydaja ale tylko w rozpach typowo piechotnych defensywnych, bo w innym przypadku pewnie i tak ja wolalbym wystawic sh jako zapychacza core. Sisterki ? Moim zdaniem je przeceniasz, bo nic szczegolnego nie maja a zabieraja duzo pkt z rare a akurat rare sa zawsze przynajmniej u mnie zapchane
no ja tam znajomosc, zasad, specjanych skili, lacze z doswiadczeniem, bo chyba lepiej sie dowiedziec o skillach pozostalych ras z bitew, niz kupowac wszystkie AB i czytac.Hoax pisze:Takie rzeczy nie zaliczają się do doświadczenia, a do znajomości zasad i umiejętności przeliczenia wszystkiego Są rzeczy których nie da się policzyć, albo nie zależą od rzutu kością i to głównie tam procentuje doświadczenie (przede wszystkim rozważne prowadzenie fazy ruchu, dobór i kolejność rzucania czarów, składanie rozp, wystawienie, wybór strony itd itp...)olomir pisze:Jakos nigdzie nikt nie napisal, ze 6SM nie powinnna szarzowac na ogry z generalem, ani, ze lepiej jednak tymi SM wyszarzowac na oddzial murfangow, bo asf nie zadziala, przed impactem, ktory wystarczy zniszczyc cala 6:(
Azurix, akurat to, ze nie strzelaja do SM to zauwazylem, jak dotchychczas wszyscy ostrzeliwali czym tylko sie dalo, latacze, a magia w szczegolnosci obszarowa bili w LSG.
a takie mam pytanie, czy uzywales duzego klocka czy takich malych jak u mnie?
a takie mam pytanie, czy uzywales duzego klocka czy takich malych jak u mnie?
- Azurix
- Szef Wszystkich Szefów
- Posty: 3007
- Lokalizacja: Łódź Klub:"Ośmiornica Łódzka" Stowarzyszenie:"Wargaming"
Jak można było wystawiać do 6 oddziałów i posiadali jeszcze ASFa niezależnie od broni, czyli przy poprzednim Army Booku, to zdarzało mi się wystawiać MSU na wielu małych oddziałach SMów. Obecnie jednak są po prostu wymienni z WL, więc raczej 1 większy oddział
no czas na kolejną relacje z największej jak dotąd porażki
2400pt High Elves 8th Ed Roster (Standard)
High Elves 8th Ed (Standard) Selections:
Lords (315pts)
Archmage (315pts)
High Magic, Level 4 Wizard (35pts)
Magic Items (95pts)
(AB) Book of Hoeth (55pts), (AB) Khaine's Ring of Fury (25pts), (BRB) Talisman of Protection (15pts)
Heroes (561pts)
Mage (135pts)
Lore of Beasts
Magic Items (50pts)
(AB) Moranion's Wayshard (50pts)
Noble (190pts)
Dragon Armor (10pts)
Battle Standard (75pts)
(AB) Banner of the World Dragon (50pts)
Elven Steed with Barding (Hero) (15pts)
Ithilmar Barding
Magic Items (20pts)
(BRB) Enchanted Shield (5pts), (BRB) Luckstone (5pts), (BRB) Shrieking Blade (10pts)
Noble (236pts)
Griffon (150pts), Heavy Armor (4pts), Lance (6pts), Lion Cloak (4pts), Shield (2pts)
Core (605pts)
Archers (120pts)
12x Archer (120pts), Longbow
5x Ellyrian Reaver (85pts)
5x Bow Only (5pts)
5x Ellyrian Reaver (85pts)
5x Bow Only (5pts)
Spearmen (315pts)
Light Armor, Musician (10pts), Sentinel (10pts), Shield, Spear, 30x Spearman (270pts)
Standard Bearer (25pts)
Spearmen Magical Standard (15pts)
(BRB) Standard of Discipline (15pts)
Special (468pts)
Sword Masters of Hoeth (468pts)
Bladelord (10pts), Great Weapon, Heavy Armor, Musician (10pts), 31x Sword Master (403pts)
Standard Bearer (45pts)
(BRB) War Banner (35pts)
Rare (450pts)
Eagle Claw Bolt Thrower (70pts)
Eagle Claw Bolt Thrower (70pts)
Eagle Claw Bolt Thrower (70pts)
Frostheart Phoenix (240pts)
a spróbowałem się pobawić dużym klockiem SM i 30 Sprearami, oraz spróbować zrobić dużego warda z high na SM, no ale czary wylosowałem 1,2,3,4 1 wymieniłem na 0 ofensywna, a na małym miałem 0,
przeciwnik grał imperium na 1+armor, rycerze jeden duży klocek i 2x5, 2x demigryfy, jeden tani pegaz, 2 lub 3 magów z havenem duzy, jeden mały z fire, obaj w 5jeźdzców, czołg i działo laserowe,
już od początku odczuwałem cholerny deficyt oddziałów, no ale udało mi się zaszarżować hordą SM i feniksem na czołg, jednak ten ustał 3 tury, by uratować moich SM przed kanapką z dużym klockiem rycerzy wbiłem w nich gryfem, niestety liderki z przerzutem nie zdałem, no ale przeżył, w tym czasie laser zniszczył mi bolca, a pegaz złamał łuczników, demigryfy nie robiły nic bo nie miały okazji, w 3 turze straciłem, SM generała, bsb, łuczników i 2 bolce, w 4 w końcu przyszli spermeni, w sam raz by nic nie zrobić, by umrzeć w chwale w szarży na demigryfy, bo i tak gra była sromotnie przegrana.
przez całą grę nie użyłem ani książki ani pierścienia(wiem następnym razem dam maga gdzieś z dala od walki), banner tez nie nie przydał bo przeciwnik nie miał magicznych ataków
po tej rozgrywce stwierdziłem, że jeśli klocek SM to z razorem bo pancerne armie są zbyt nieśmiertelne na niego, a nie miałem nic co by mogło bić bardziej pancerne oddziały, nigdy więcej ambusha oraz spermeni wogóle nie pasują, podobnie arcy nie powinien iść w oddziale do walki, ale i tak z takimi czarami to niewiele mogłem zrobić,
coraz bardziej się zastanawiam nad minimalizacją magi, bo na razie to zawsze ta magia nic nie robi, albo nie wychodzi. Albo zmienię lory
przez cała erg zabiłem gościa na pegazie(zrobionego po taniości) i jednego demigryfa
2400pt High Elves 8th Ed Roster (Standard)
High Elves 8th Ed (Standard) Selections:
Lords (315pts)
Archmage (315pts)
High Magic, Level 4 Wizard (35pts)
Magic Items (95pts)
(AB) Book of Hoeth (55pts), (AB) Khaine's Ring of Fury (25pts), (BRB) Talisman of Protection (15pts)
Heroes (561pts)
Mage (135pts)
Lore of Beasts
Magic Items (50pts)
(AB) Moranion's Wayshard (50pts)
Noble (190pts)
Dragon Armor (10pts)
Battle Standard (75pts)
(AB) Banner of the World Dragon (50pts)
Elven Steed with Barding (Hero) (15pts)
Ithilmar Barding
Magic Items (20pts)
(BRB) Enchanted Shield (5pts), (BRB) Luckstone (5pts), (BRB) Shrieking Blade (10pts)
Noble (236pts)
Griffon (150pts), Heavy Armor (4pts), Lance (6pts), Lion Cloak (4pts), Shield (2pts)
Core (605pts)
Archers (120pts)
12x Archer (120pts), Longbow
5x Ellyrian Reaver (85pts)
5x Bow Only (5pts)
5x Ellyrian Reaver (85pts)
5x Bow Only (5pts)
Spearmen (315pts)
Light Armor, Musician (10pts), Sentinel (10pts), Shield, Spear, 30x Spearman (270pts)
Standard Bearer (25pts)
Spearmen Magical Standard (15pts)
(BRB) Standard of Discipline (15pts)
Special (468pts)
Sword Masters of Hoeth (468pts)
Bladelord (10pts), Great Weapon, Heavy Armor, Musician (10pts), 31x Sword Master (403pts)
Standard Bearer (45pts)
(BRB) War Banner (35pts)
Rare (450pts)
Eagle Claw Bolt Thrower (70pts)
Eagle Claw Bolt Thrower (70pts)
Eagle Claw Bolt Thrower (70pts)
Frostheart Phoenix (240pts)
a spróbowałem się pobawić dużym klockiem SM i 30 Sprearami, oraz spróbować zrobić dużego warda z high na SM, no ale czary wylosowałem 1,2,3,4 1 wymieniłem na 0 ofensywna, a na małym miałem 0,
przeciwnik grał imperium na 1+armor, rycerze jeden duży klocek i 2x5, 2x demigryfy, jeden tani pegaz, 2 lub 3 magów z havenem duzy, jeden mały z fire, obaj w 5jeźdzców, czołg i działo laserowe,
już od początku odczuwałem cholerny deficyt oddziałów, no ale udało mi się zaszarżować hordą SM i feniksem na czołg, jednak ten ustał 3 tury, by uratować moich SM przed kanapką z dużym klockiem rycerzy wbiłem w nich gryfem, niestety liderki z przerzutem nie zdałem, no ale przeżył, w tym czasie laser zniszczył mi bolca, a pegaz złamał łuczników, demigryfy nie robiły nic bo nie miały okazji, w 3 turze straciłem, SM generała, bsb, łuczników i 2 bolce, w 4 w końcu przyszli spermeni, w sam raz by nic nie zrobić, by umrzeć w chwale w szarży na demigryfy, bo i tak gra była sromotnie przegrana.
przez całą grę nie użyłem ani książki ani pierścienia(wiem następnym razem dam maga gdzieś z dala od walki), banner tez nie nie przydał bo przeciwnik nie miał magicznych ataków
po tej rozgrywce stwierdziłem, że jeśli klocek SM to z razorem bo pancerne armie są zbyt nieśmiertelne na niego, a nie miałem nic co by mogło bić bardziej pancerne oddziały, nigdy więcej ambusha oraz spermeni wogóle nie pasują, podobnie arcy nie powinien iść w oddziale do walki, ale i tak z takimi czarami to niewiele mogłem zrobić,
coraz bardziej się zastanawiam nad minimalizacją magi, bo na razie to zawsze ta magia nic nie robi, albo nie wychodzi. Albo zmienię lory
przez cała erg zabiłem gościa na pegazie(zrobionego po taniości) i jednego demigryfa