Underdog wypróbopwalismy w 2 ligach, odzew był pozytywny, ale gracze podzielili sie na zdecydowanych zwolenników, i zdecydowanych przeciwników, a ja nie lubie takiej polaryzacji, dlatego odpuscilismy, i karcimy się w naszej lidze jak prawdziwi mężczyźni!Swego czasu Szczepan wprowadził bardzo fajną punktację "Underdog" unitów poszczególnych armii
Dla zainteresowanych, tu jest lista jednostek z wartościami "Underdog" (wymaga aktualizacji): KLIK
Wartosc "Underdog" jednostki oblicza się z wzoru:
U = u x k : p
Gdzie:
U - finalna wartośc punktów “underdog” jednostki
u - wartosc “Underdog” z tabelki rankingowej
k - całkowity koszt jednostki w rozpisce
p - wielkośc progu punktowego w systemie 0-20
Potem sumujemy U wszystkich jednostek w rozpisce, i mamy wartosć "Underdog" armii, im większa, tym bardziej softowa rozpiska.
System jest elastyczny, działa w dowolnej wielkosci gry, przy załozeniu, ze gramy systemem 0:20, którego gorącym zwolennikiem ja nie jestem
Kalkulacja jest nieco bardziej skomplikowana niż w compie przedstawionym przez Olka, no i Underdog nie był az tak dobrze przetestowany, ale idea obu systemów jest podobna.
Istotna zaleta mojego systemu jest to, ze bunusy sa przyznawane w relacji do kosztu jednostki, zatem jesli ktoś decyduje sie wystawić jednostke softową, wartą 1/5 punktów armii, to otrzyma odpowiednio więcej "U" niz ktoś, kto jako swój "soft choice" wybrał jednostke za 1/20 wartosci rozpiski.
W naszej lidze pukty Underdog wpływały na parowanie, bo były odejmowane od wyniku gracza na jego potrzeby, co powodowało, ze gracz "soft" grał raczej w dolnych rejestrach, nawet osiągając dobre wyniki. Taki samobilansujący sie mechanizm.
Gdy patrze na SCGT comp, to chcę cytować "Rejs": "Mnie ostatecznie bardzo się to podoba"
Jest prosty, czytelny, i jesli ogółowi przypadnie do gustu, to czemu nie..?