Warszawa, 24.05.2014, 1500 pkt, Szturm #3 - Hobbystyczny

Regulaminy, relacje, scenariusze, kampanie, pokazy etc.

Moderatorzy: Laik, Dymitr

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Bearded Unclean 'Un
Kretozord
Posty: 1506

Re: Warszawa, 24.05.2014, 1500 pkt, Szturm #3 - Hobbystyczny

Post autor: Bearded Unclean 'Un »

Swego czasu Szczepan wprowadził bardzo fajną punktację "Underdog" unitów poszczególnych armii
Underdog wypróbopwalismy w 2 ligach, odzew był pozytywny, ale gracze podzielili sie na zdecydowanych zwolenników, i zdecydowanych przeciwników, a ja nie lubie takiej polaryzacji, dlatego odpuscilismy, i karcimy się w naszej lidze jak prawdziwi mężczyźni! :)

Dla zainteresowanych, tu jest lista jednostek z wartościami "Underdog" (wymaga aktualizacji): KLIK

Wartosc "Underdog" jednostki oblicza się z wzoru:

U = u x k : p

Gdzie:
U - finalna wartośc punktów “underdog” jednostki
u - wartosc “Underdog” z tabelki rankingowej
k - całkowity koszt jednostki w rozpisce
p - wielkośc progu punktowego w systemie 0-20

Potem sumujemy U wszystkich jednostek w rozpisce, i mamy wartosć "Underdog" armii, im większa, tym bardziej softowa rozpiska.
System jest elastyczny, działa w dowolnej wielkosci gry, przy załozeniu, ze gramy systemem 0:20, którego gorącym zwolennikiem ja nie jestem :)
Kalkulacja jest nieco bardziej skomplikowana niż w compie przedstawionym przez Olka, no i Underdog nie był az tak dobrze przetestowany, ale idea obu systemów jest podobna.
Istotna zaleta mojego systemu jest to, ze bunusy sa przyznawane w relacji do kosztu jednostki, zatem jesli ktoś decyduje sie wystawić jednostke softową, wartą 1/5 punktów armii, to otrzyma odpowiednio więcej "U" niz ktoś, kto jako swój "soft choice" wybrał jednostke za 1/20 wartosci rozpiski.

W naszej lidze pukty Underdog wpływały na parowanie, bo były odejmowane od wyniku gracza na jego potrzeby, co powodowało, ze gracz "soft" grał raczej w dolnych rejestrach, nawet osiągając dobre wyniki. Taki samobilansujący sie mechanizm.

Gdy patrze na SCGT comp, to chcę cytować "Rejs": "Mnie ostatecznie bardzo się to podoba" :)
Jest prosty, czytelny, i jesli ogółowi przypadnie do gustu, to czemu nie..?
"Każdy może, prawda, krytykować, a mam wrażenie, że dopuszczanie do krytyki, panie, to nikomu tak nie podoba się. Wiec dlatego z punktu, mając na uwadze, że ewentualna krytyka może być, tak musimy zrobić, zeby tej krytyki nie było, tylko aplauz i zaakceptowanie tych naszych, prawda punktów, które stworzymy."

Obrazek

Awatar użytkownika
Grolshek
Administrator
Posty: 7831
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Grolshek »

W porównaniu z PKS-em to oba compy proste i nieskomplikowane :roll: Wasza piaskownica więc bawcie się dobrze. Wrócę po następnych dwóch turniejach ze słabą obsadą :wink:
Spróbuj lepszej gry: boltaction.pl

Awatar użytkownika
Bobson
Masakrator
Posty: 2298
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Bobson »

Wszystko spoko, tylko on jest dostosowany do 2400, więc trzeba by było go nieco "dopasować"

Awatar użytkownika
thorash
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 161
Lokalizacja: Zduńska Wola
Kontakt:

Post autor: thorash »

To co mnie jednak najbardziej cieszy, to ze mam po tym turnieju kilku nowych kolegów, kilka fajnych fotek, a idea Szturmu nie umarła.
No i świetny raport na youtube ;)
Obrazek

Awatar użytkownika
gervaz
Kretozord
Posty: 1517

Post autor: gervaz »

YoungOlo pisze:A co byście powiedzieli na użycie na Szturmie #4 Comp Score'a z SCGT UK 2014? Rulespack SCGT UK 2014 (comp score opisany jest na stronach 4-12)
Przejrzałem ten plik i wygląda on ciekawie. Przede wszystkim pokazuje brak balansu między armiami. Ciekawe, jak by wyglądały bitwy z jego zastosowaniem?

Tak czy inaczej w przyszłych szturmach wezmę udział nawet, gdyby zostało wprowadzone wymaganie rozpisek zgodnych z euro. Nawet wtedy battle będzie losową grą.
Byleby tylko został wymóg pomalowanych armii, wysiwyg'u i panująca do tej pory bezciśnieniowość.

misha
Wielki Nieczysty Spamer
Posty: 6586
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: misha »

heh a jakie znaczenia ma comp score karający granie dobrymi złożeniami lub premiujący granie słabymi w idei grania turnieju hobbystycznego?
wygrywam 20:0 ale ponieważ grałem czymś OP to mam tylko 10:0 no ok i co z tego? albo jest remis 10:10 więc de facto przegrałem bo miałem OP i mi ptk odjęło

jeśli wynik się nie liczy i uczestnicy to akceptują to jakie dla mnie ma znaczenie, że ktoś mi da jakieś kary za wystawienie poligonu DE z 4 lev Deathem i warlockami albo szwadronu Banshee Terrorgeistów i czy morza Hex'ów czy Cryptów

to nie wpłynie na bitwę i odczucia jakie gracz przeciwny może mieć wobec mnie, zaakceptuję fakt, że oberwę za to punktami, ale idąc na takie spotkanie mam to gdzieś - idę na czysto towarzyski turniej i tyle a czy będę 1-2 czy ostatni
na 1 spotkaniu za brak WYSIWYG za GW na metalowych DE Shades skończyłem ostatni chyba i też spoko. Świadomie tak wyszło a nadal się dobrze bawiłem i poznałem spoko ludzi.

po kilku takich spotkaniach może później jakiś ranking największych ciśnieniowców zrobić kto miał najbardziej OP punktację i dać do publicznej wiadomości, żeby piętnować dziadów :D
przypinać łatkę cisnieniowca można bez wprowadzania dodatkowych zasad

ad meritum: wersja Szczepana bardziej mi się podoba premiowanie za grę czymś co nie wystawia się niż karanie za wzięcie mocnych kombinacji
Klub Adeptus Mechanicus http://admech.club Warszawa, Okęcie, Al Krakowska
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A

Awatar użytkownika
Bearded Unclean 'Un
Kretozord
Posty: 1506

Post autor: Bearded Unclean 'Un »

Ja jestem umiarkowanym zwolennikiem grania bez compów na Szturmie, wiemy jakie to ma konsekwencje dla balansu i dla frekwencji, ale idea jest spoko. A jesli nawet z compem, to z podręcznikowym systemem punktacji i ze scenariuszami, bo gros problemów balansu gry spoczywa w tym, ze wszędzie gra się tylko battleline i 0-20. Wystarczy zacząć grac Blood and Glory albo Dawn Attack, i nagle rozpiski same zaczynają sie bilansowac.
Podtrzymuję to co pisałem wczesniej, ze ocena hobbystyczna i fair play powinna miec jak najwieksza wagę. Głosowanie na najładniejsza armie i na "best play" to sa punkty, które bardzo mi sie podobają, i nawet pojawią sie na turnieju, który będę prowadził w ramach Pruszkowskiego Festiwalu Gier.

jestem przekonany, ze na Szturmie #10 bedziemy sie juz znali jak łyse konie, i wtedy pewnie nawet ja przestanę marudzic na jakies problemy z balansem ;)
Ja zdecydowanie chce wspierac tę impreze, i bardzo żałuję, ze nie mogłem być na #2 i nie będę mógł być na #3. Cóż, rodzicielstwo... ;)
"Każdy może, prawda, krytykować, a mam wrażenie, że dopuszczanie do krytyki, panie, to nikomu tak nie podoba się. Wiec dlatego z punktu, mając na uwadze, że ewentualna krytyka może być, tak musimy zrobić, zeby tej krytyki nie było, tylko aplauz i zaakceptowanie tych naszych, prawda punktów, które stworzymy."

Obrazek

misha
Wielki Nieczysty Spamer
Posty: 6586
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: misha »

ok 9 bede wyjezdzam z targowka, jade przez centrum w sumie mogę kogoś zabrać jak zechce
PM lub mail z nr telefonu to oddzwonię, ew jak ktoś ma juz to pisać/dzwonić rano ok 8
Klub Adeptus Mechanicus http://admech.club Warszawa, Okęcie, Al Krakowska
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A

Awatar użytkownika
liwan
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 117

Post autor: liwan »

dziękuję wszystkim, którzy dotarli za kolejną fajna sobotę z WFB
ja osobiście szczególnie dziękuję Mishy za pokazanie mi jak bardzo mi daleko do ogarnięcia WFB hehe
foteczki
https://www.facebook.com/media/set/?set ... 181&type=1

tak, trzeba się kliknąć o przyjęcie do grupy jakby co ;)
klub Adeptus Mechanicus
http://admech.club/

Awatar użytkownika
Dziekan
Chuck Norris
Posty: 536
Lokalizacja: W-wa

Post autor: Dziekan »

Cześć, nie grałem w turnieju tym razem, ale byłem strzelić trochę fotek.
Chciałem napisać przy okazji, że maty z GameMat.eu na których ludzie grali są naprawdę w porządku! Robią wrażenie.

Pozdrawiam

misha
Wielki Nieczysty Spamer
Posty: 6586
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: misha »

fakt maty są mega :) kostki turlając się po takiej macie to pewnie spazmów szczęścia dostają, fajnie amortyzują rzuty

przesuwanie trayów jest super, nikt nie powiedział, że hobby jest tanie
jak ogarnę trochę to pewnie nabędę z okazji dnia dziecka albo wczesnego dnia ojca :D
Klub Adeptus Mechanicus http://admech.club Warszawa, Okęcie, Al Krakowska
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A

Awatar użytkownika
gervaz
Kretozord
Posty: 1517

Post autor: gervaz »

A coś wiadomo o wynikach? Może jakiś raporcik? Króciutki chociaż?

Awatar użytkownika
YoungOlo
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 159

Post autor: YoungOlo »

Przede wszystkim, dziękuję wszystkim którzy dotarli.

Wyniki wyglądają następująco:

Najlepszy Generał:
1. Buguś "Bobson" Kułakowski (Warriors of Chaos) - 25 Punktów Turniejowych (bilans Victory Points zdobyte-stracone +2590): 15PT (bitwy) -1PT (brak Rulebooka) + 10PT (przestrzeganie Kodeksu Wojownika) +1 (otrzymany głos "Najlepsza Bitwa")
2. Mateusz "Thorash" Mańka (Daemons of Chaos) - 19 PT (+608 VP): 8PT (bitwy) +10PT (Kodeks Wojownika) + 1PT (Najlepsza Bitwa)
3. Filip "Elvis" Głowacki (Vampire Counts) - 19 PT (-99 VP): 7PT (bitwy) + 10PT (Kodeks Wojownika) + 2PT (Najlepsza Bitwa)
4. Paweł Błasiak (Skaven) - 18 PT (+643 VP): 7PT (bitwy) +10PT (Kodeks Wojownika) + 1PT (Najlepsza Bitwa)
5. Janek Jankowski (Wood Elves) - 15 PT (+33 VP): 5PT (bitwy) -1 PT (spóźnienie) + 10PT (Kodeks Wojownika) + 1PT (Najlepsza Bitwa)
6. Aleksander "YoungOlo" Kaczor (Vampire Counts) - 15 PT (-534 VP): 4 PT (bitwy) + 10PT (Kodeks Wojownika) + 1PT (Najlepsza Bitwa)
7. Michał Mońka (Warriors of Chaos) - 11 PT (-4023 VP): 1PT (bitwy) - 1PT (brak miarki) + 10PT (Kodeks Wojownika) + 1PT (Najlepsza Bitwa)
8. Bartek "Lazur" Lazurek (Warriors of Chaos) - 10 PT (+710 VP): 10PT (bitwy)

Najlepsza Armia:
1. Boguś "Bobson" Kułakowski (Warriors of Chaos): 5 głosów
2. Filip "Elvis" Głowacki (Vampire Counts): 3 głosy

Ogromne gratulacje dla Bogusia, który zgarnął obie nagrody!

Kolejny Szturm planujemy na lipiec (a więc w czerwcu NIE będzie Szturmu - będzie za to Kromlech WFB Challenge).

Na lipcowym Szturmie #4 planujemy grać na 1750 punktów, prawdopodobnie z użyciem SCGT Comp Score'a, tylko przeskalowanym na mniejsze punkty (max 3 power choices/soft choices zamiast max 5) i oczywiście zaktualizowanymi listami dla nowo wydanych armii (Wood Elves). Prawdopodobnie punktacja turnieju i bitew pozostanie tak jak do tej pory (win/draw/loss) z tym, że osoba z wyższym Comp Score będzie dostawać po bitwie dodatkowy +1 PT (lub +2 PT jeśli ma Comp Score ponad dwukrotnie wyższy od przeciwnika). Dodatkowo, w pierwszej rundzie nie losujemy paringów tylko szeregujemy graczy według Comp Score'a i parujemy według listy. W ten sposób unikamy systemu 20:0, pozwalamy grać czym się chce (ograniczając tylko mega-skombowane rozpiski) i wszyscy powinni być zadowoleni. Piszę "prawdopodobnie" bo od dziś zaczynamy testować ten system w praktyce. Pełne zasady podlinkuję po ostatecznych ustaleniach, teraz piszę tylko po to, żebyście już też mogli się szykować do kolejnego Szturmu. No i oczywiście uwagi/konstruktywna krytyka zawsze mile widziane.

Awatar użytkownika
thorash
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 161
Lokalizacja: Zduńska Wola
Kontakt:

Post autor: thorash »

Choć 8 osób to mały turniej za to było mega - świetnie było z Wami pograć i poznać ludzi którzy nie byli na #2.

Przyjechałem wyciskać łzy buraczkami nurgle'a jak cebulą, ale spotkałem Bobsona w pierwszej bitwie i sypnął mi swoimi papryczkami red hot chili jurki doprawionymi szczyptą Tzeentcha - to ja zapłakałam mocniej :)

Boguś potężne gratulacje - następnym razem zabierzemy Ci długopis dorzucimy do rostera jakiś model bez WYSIWYGU, żebyś miał trudniej :D

Dopiero co wszedłem do domu nie mam siły na raport zagrałem vs x3 WoCh i x1 VC. Bardzo przyjemne bitwy, bez stresu.

COMP nad którym pracuje YoungOlo, bardzo mi się podoba jestem ciekaw czy zbalansuje gre tak by warto było wystawiać tematyczne fluffowe armie, z którą pewnie będę chciał przyjechać następnym razem.

Byłem drugi raz, było tak samo świetnie jak ostatnio i z pewnością będę chciał zawitać na SZ#4.

Jeszcze raz dzięki YoungOlo za gościnę.

ps. Maty są świetne... Nie jest to najtańszy sprzęt ale z pewnością warty tej kasy (macałem dokładnie).
Obrazek

Awatar użytkownika
gervaz
Kretozord
Posty: 1517

Post autor: gervaz »

Oj żałuję swej nieobecności... Ale mam silne postanowienie być na 4tej edycji.
Wielkie gratulacje dla Lorda Chaosu Bogusia - który tnie równo swoimi rydwanami :) Postaram się następnym razem coś z tym zrobić :)

Mam pytanie odnośnie zasad następnej edycji - czy będzie można brać do rozpiski stworki z battlescrollów?

Awatar użytkownika
thorash
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 161
Lokalizacja: Zduńska Wola
Kontakt:

Post autor: thorash »

hera koka hasz i lsd

WyFyBy, painted.. WYSIWYG
ta zabawa po nocach się śni... :D

Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
Profi
Chuck Norris
Posty: 382
Lokalizacja: Worcław
Kontakt:

Post autor: Profi »

Kiedy następny szturm? :)

Awatar użytkownika
liwan
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 117

Post autor: liwan »

Profi pisze:Kiedy następny szturm? :)

19 lipca
Regulamin wkrótce
klub Adeptus Mechanicus
http://admech.club/

Awatar użytkownika
gervaz
Kretozord
Posty: 1517

Post autor: gervaz »

Dobry termin :) Zgłaszam się w ciemno!

Awatar użytkownika
YoungOlo
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 159

Post autor: YoungOlo »

Regulamin Szturmu #4 już wisi, zapisy otwarte: Szturm #4
Profi pisze:Kiedy następny szturm? :)
A co, planujesz się wybrać, Profi? Byłoby super!

gervaz, możesz już się zgłosić w temacie turnieju! :-)

ODPOWIEDZ