Taktyki i początki gry Tomb Kings

Tomb Kings

Moderator: Shino

Zablokowany
Awatar użytkownika
MUKER
Falubaz
Posty: 1172
Lokalizacja: 4 piramida od lewej

Post autor: MUKER »

Krzysiek pisze:A można zrobć ten sam myk z katapą??
Klopa i jeden załgonat musi widzieć reszta w krzaki.
And the ground did tremble as the king marched to war...
********
Dziecko jest idealnym przykładem rządów mniejszości!

Awatar użytkownika
Emilianek
Chuck Norris
Posty: 513
Lokalizacja: Gołków

Post autor: Emilianek »

Witam.
Nie zbieram Tomb Kingsów i nie znam sie na nich ale jestem ciekaw w czym sa dobre i w czym złe. Chciałbym się duzo o nich dowiedziec.

Z góry dzieki za odpowiedzi.
Pozdro :wink:

Awatar użytkownika
Naviedzony
Wielki Nieczysty Spamer
Posty: 6355

Post autor: Naviedzony »

Sa dobre do kasowania defensow. Wykopujace sie za plecami wroga scorpy i swarmy to koszmar dla kazdej armii na maszynach.
Ma poteznych herosow. Sa w stanie pojechac po naprawde duzej liczbie jednostek. W polaczeniu z ciekawymi przedmiotami, ktorych tu nie brakuje robia rzez.
Genialne rary. Katapulta kasuje wszystko o malym LD bo powoduje panike nawet jak wbije tylko 1 wounda. Gigant ktory atakuje bez przerwy dopoki rzuca na zaranienie. I Cascet- legenda, ktory i tak kazdy dispeluje bo wszyscy sie go boja. :)
Niestety to dosc droga armia wiec olbrzymie legiony nieumarlych nalezy tu wstawic raczej miedzy bajki.
Potezna magia, nie robiaca rzezi, ale bardzo skuteczna (brak miscastow), oparta na popchnieciach i dodatkowych strzalach.

Ogolnie armia przy ktorej trzeba troche pomyslec zeby cos wyszlo. I fart na wykopywanie sie. :D

Awatar użytkownika
Emilianek
Chuck Norris
Posty: 513
Lokalizacja: Gołków

Post autor: Emilianek »

Ok.
Wielkie dzieki.
Mysle sobie czy by sie na nich nie przezucic. :wink:

Awatar użytkownika
Duinhir
Mudżahedin
Posty: 314
Lokalizacja: Gdańsk - Oliwa
Kontakt:

Post autor: Duinhir »

Czy tomb guardzi w walce mają 4+ armour save? Ze względu na hand weapon & shield? Czy to działa tylko wtedy jeśli ma się zwykły hand weapon bez żadnych magicznych dodatków?

Awatar użytkownika
Temple Guard
Falubaz
Posty: 1231
Lokalizacja: Warszawa Bemowo

Post autor: Temple Guard »

Duinhir pisze:Czy tomb guardzi w walce mają 4+ armour save? Ze względu na hand weapon & shield? Czy to działa tylko wtedy jeśli ma się zwykły hand weapon bez żadnych magicznych dodatków?
Bez obaw, aż tak źle nie jest, oczywiście mają save na 4+

Q. Do models on foot armed with Tomb Blades and mundane
shields qualify for the hand weapon and shield bonus in
close combat?

A. Yes. "Tomb Blades" is actually a special rule which
applies to the various types of mundane weapons that the
models carry. If these models on foot choose to use their hand
weapons along with mundane shields, they qualify for the
bonus.
S. Tomb Kings Army Book page 27 / Rulebook page 56
Gwardia umiera, ale się nie poddaje

www.robinofsherwood.fora.pl - forum o wspaniałym, klimatycznym serialu "Robin z Sherwood" - zapraszam serdecznie!

ksuM
Falubaz
Posty: 1161

Post autor: ksuM »

Nom, inaczej by była tragedia:)

Awatar użytkownika
Reyki
Masakrator
Posty: 2438
Lokalizacja: ReyCast Event Team

Post autor: Reyki »

A ja nadal twardo gram bez TG.

Jakos udaje mi się wygrywać.
Gra w warzywniaku uświadomiła mi że zawsze chciałem zostać ogrodnikiem. Taki spokój, można się wyciszyć i bez napinki poturlać kostkami.

KFC-Karl Franz Chicken

ksuM
Falubaz
Posty: 1161

Post autor: ksuM »

Tu nie chodzi o wygrywanie - chodzi o to, by nie stracić nawet jednego VP'sa przy porządnym defensie + leczeniu :lol2:

Awatar użytkownika
Shakin' Dudi
Masakrator
Posty: 2633
Lokalizacja: Moria - Lublin

Post autor: Shakin' Dudi »

Reyki pisze:A ja nadal twardo gram bez TG.

Jakos udaje mi się wygrywać.
ja grając na oddziale rydwanow z małą mumią na 2000+ wygrałem kupe bitew ;] ale TG to tez wspaniały oddział (testowałem na DMP- byłem w szoku co potrafią zrobic :D )

Awatar użytkownika
Naviedzony
Wielki Nieczysty Spamer
Posty: 6355

Post autor: Naviedzony »

TG to jak wyraził się pewien mój znajomy: "małe, twarde dranie". Kiedy przegrywałem, zawsze TG zostawały na polu bitwy jako ostatnie. Kiedy Wygrywałęm zawsze one miotły ciężką kawę wroga tudzież biegły do przodu. Są wspaniałe, a T:4 i S:4 robią swoje :)

Awatar użytkownika
Temple Guard
Falubaz
Posty: 1231
Lokalizacja: Warszawa Bemowo

Post autor: Temple Guard »

Szkoda tylko, że mają zaledwie lekkie zbroje, save 4+/5+ to za mało jak na elitę. Kosztują 12 punktów i giną równie łatwo co ork za 6 punktów. Ich odpowiednik w armii VC - Grave Guard kosztują o punkt więcej, mają ciężkie zbroje i dzięki temu save 3+/4+, przez co można GG zaliczyć do "heavy infantry", TG to niestety "medium infantry". Ale za to TG można leczyć, a GG nie.
Gwardia umiera, ale się nie poddaje

www.robinofsherwood.fora.pl - forum o wspaniałym, klimatycznym serialu "Robin z Sherwood" - zapraszam serdecznie!

Awatar użytkownika
Reyki
Masakrator
Posty: 2438
Lokalizacja: ReyCast Event Team

Post autor: Reyki »

I TG mają killing blow:P
Gra w warzywniaku uświadomiła mi że zawsze chciałem zostać ogrodnikiem. Taki spokój, można się wyciszyć i bez napinki poturlać kostkami.

KFC-Karl Franz Chicken

Awatar użytkownika
Temple Guard
Falubaz
Posty: 1231
Lokalizacja: Warszawa Bemowo

Post autor: Temple Guard »

Reyki pisze:I TG mają killing blow:P
A GG to niby nie mają? ;)
Gwardia umiera, ale się nie poddaje

www.robinofsherwood.fora.pl - forum o wspaniałym, klimatycznym serialu "Robin z Sherwood" - zapraszam serdecznie!

Awatar użytkownika
Reyki
Masakrator
Posty: 2438
Lokalizacja: ReyCast Event Team

Post autor: Reyki »

Nie wiem.Ja nie jestem z tych co to czytaja wszystkie army booki i znaja na pamięć każą armie WFB.
Gra w warzywniaku uświadomiła mi że zawsze chciałem zostać ogrodnikiem. Taki spokój, można się wyciszyć i bez napinki poturlać kostkami.

KFC-Karl Franz Chicken

Awatar użytkownika
Temple Guard
Falubaz
Posty: 1231
Lokalizacja: Warszawa Bemowo

Post autor: Temple Guard »

Reyki pisze:Nie wiem.Ja nie jestem z tych co to czytaja wszystkie army booki i znaja na pamięć każą armie WFB.
Zarówno TG jaki i GG mają killing blow. Mają identyczne statystyki. Jedyna różnica między tymi oddziałami jest taka, że TG kosztują 12 punktów, mają lekkie zbroje i można ich wskrzeszać, a GG kosztują 13 punktów, mają ciężkie zbroje i nie można ich wskrzeszać. No i GG mogą maszerować w pobliżu generała :)
Gwardia umiera, ale się nie poddaje

www.robinofsherwood.fora.pl - forum o wspaniałym, klimatycznym serialu "Robin z Sherwood" - zapraszam serdecznie!

Awatar użytkownika
Kharnan
Mudżahedin
Posty: 294

Post autor: Kharnan »

Temple Guard pisze:A GG to niby nie mają? ;)
Ale wskrzeszać ich nie możesz.
Fajnie jak ktos pojedzie prawie cały oddział i jest hepi a ty abrakadabra i zaczynamy od nowa. :)
And he did say "War", and the world did tremble...
Obrazek

Awatar użytkownika
szczurek
Niszczyciel Światów
Posty: 4212
Lokalizacja: W-wa

Post autor: szczurek »

Fajnie ,ze można ich wskrzeszać d6 :) to wbrew pozorom dużo ....:)
Malowanie figurek ---> szczurek1903@wp.pl
Coolminiornot ---> LINK

Awatar użytkownika
Krzysiek
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 187

Post autor: Krzysiek »

Kiedyś mi ich otoczyli, z przodu 25 swordsmenów z tylu 2 bohów jeden na gryfie drugi na pegazie i od boków detadmentchy(czy jakoś tak) facet mi ich jechał przez 4 tury a i tak mu się nie udało :D Nie obeszło by się bez HLP w oddziale.
TG rządzą tylko jeszcze HA brakuje :D

ksuM
Falubaz
Posty: 1161

Post autor: ksuM »

Z heavy armorem by się pewnie leczyło d3.

Zablokowany