WFB: Reworked and Rebalanced

Wszystko to, co nie pasuje nigdzie indziej.

Moderatorzy: Fluffy, JarekK

ODPOWIEDZ
Hellborg
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 116

Re: Warhammer 9 edycja?!

Post autor: Hellborg »

Furion pisze:
Hellborg pisze:Z racji, że uważam takie podejście do "nowej" edycji za najlepsze to polecam rozszerzyć armie o jednostki nie znajdujące się w głównych podręcznikach, nie koniecznie użyteczne turniejowo
Nie! To jest totalnie anty-założeniowe. KAŻDA jednostka w podręczniku ma być grywalna. Choćby w combie z czymś, ale ma być grywalna.
Furion
Tu nie zrozumiałeś pomysłu, skoro świat został skasowany a jest dość bogaty to warto PODSTAWĘ rozszerzyć o to co powstało i UGRYWALNIĆ skoro jest niegrywalne. Więc proszę o czytanie ze zroumieniem. A jeżeli nie ma siły chęci to można dodać jednostki jako niegrywalne dla ludzi dla których posiadanie nieśmiertelnego oddziału z wardem na 3+ nie jest najważniejsze. A po prostu chcą sobie użyć model kupiony z forgeworlda bo ma on swoją historię swój klimat i jest częścią tego świata, ma też swoje zasady w tym świecie lepsze lub gorsze.
Furion pisze: I największym hitem był post pana Hellborga, teraz po 3 dniach skasowany, mówiący o tym, że Skullki owszem trzeba podrożyć, ale do 75 punktów.
Furion
rozumiem koleżko, że Cię konstruktywna krytyka boli (ba to nawet nie była krytyka tylko chęć pomocy) i nie masz argumentów na obronę swojej niezrównoważonej armii którą akurat grasz i której przegięcie ( i wymienionego kilkukrotnie przedmiotu) każde dziecko widziało w dniu wydania booka więc się tutaj odgrywasz.

Ale nie trafiłeś niestety przyjacielu drogi, nigdy nie pisałem słowa o scullcrusherach (akurat zmiany w wochu są fajne) i żadnego posta nie usuwałem, wszystko jest jak było, więc po prostu kłamiesz i chcesz się odgrywać bo ze swoją arogancką argumentacją "BO JA TAK MÓWIĘ" coś ci nie idzie. Zwłaszcza że bronisz tej szmaty nieśmiertelności.

tak więc zarozumiały człowieczku rób co chcesz wyjdzie jak wyjdzie kilku weteranów z tobą zostanie i na tym będzie koniec, chciałem zasugerować luki które może niechcący przeoczyłeś, ba nawet chciałem pomóc, ale widzę, że te przeoczenia to celowe działanie tak więc dalsza dyskusja z kimś takim kto dodatkowo wymyśla sobie kłamstewka i wyśmiewa ludzi przy użyciu tych wymysłów które tworzy, bo nie ma argumentacji nie ma sensu.
Ostatnio zmieniony 4 sie 2015, o 19:54 przez Hellborg, łącznie zmieniany 1 raz.


Hellborg
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 116

Post autor: Hellborg »

:wink: no i przynajmniej teraz jasno pokazujesz na jakim poziomie się znajdujesz, to rozumiem !

Awatar użytkownika
Furion
Postownik Niepospolity
Posty: 5711
Lokalizacja: Gorzów Wlkp. "Rogaty Szczur"

Post autor: Furion »

Obszerne posty takie jak Twoje, wypowiadające się o balansie tej gry w sposób tak oderwany od rzeczywistości, że w praktyce po prostu nie występuje, to po prostu spam. Strata czasu to w ogóle czytać.

Jak gramy odświętnie i mało, to również w takim stopniu i z taką pokorą wypowiadajmy się na temat zasad i balansu tej gry.

Ja naprawdę nic nie muszę nikomu udowadniać ;) Oddaję piłeczkę, możesz sobie napisać jak bardzo źle zostałeś potraktowany, i że w ogóle to nie Twój poziom, yo!

Hellborg
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 116

Post autor: Hellborg »

Już zignorowałem ten temat jakiś czas temu, to TY koleżko wywołałeś mnie do tablicy, kłamiąc na mój temat i mnie obrażając tak więc daruj sobie dalsze epitety i zbłaźnianie się. A skoro nierozumiesz tego co napisałem to też świadczy o poziomie czytania ze zrozumieniem jaki reprezentujesz.

To były pomysły dla CIEBIE żebyś mógł się nad nimi zastanowić, nie dotknąłem strefy punktowej nigdzie poza bannerem który jest jaki jest i to każdy widzi. Reszta była w twojej gestii do przemyślenia. Ale myślenie to widocznie też za dużo. Bo jedyne co widzisz w moich jak sam to nazwałeś obszernych wypowiedziach to:

"banner, mój banner, spie..ć od mojego banneru"

ale dobra darujmy sobie obaj, jeżeli skończyłeś i więcej kłamliwych tekścików nie masz to i ja skończyłem, szkoda na to czasu i energii.

katerek
Masakrator
Posty: 2986
Lokalizacja: Salamandra Włocławek

Post autor: katerek »

Furion ale to, że coś jest nie grywalne i obniżysz temu koszt to nie znaczy, że nagle będzie tego wysyp na stole.
Gdyby BO były w "korach" to były by do rozważenia ale i tak przegrywają w cuglach z SO czy taniej złożonymi OB.
Rozumiem że podrożenie np. Manglerów to wynik tego że każdy na nich gra?
Ich koszt był odpowiedni - są rarem, do tego nie mają żadnej ochrony, relatywnie mają małe T, ruch losowy i zabija je byle parch włażąc na nie. Sporadycznie zdarzają się bitwy kiedy Mangler dochodzi do poważnej jednostki i udaje mu się ją spanikować czy zabić.
Jeśli chodzi o DD to lepszym rozwiązaniem był by chyba stary dobry wymóg z 5 edycji chcesz mieć DD musisz mieć jednostkę goblinów. Kiedyś DD ładował w centrum hita z S10 D6 ran i dało się z tym grać.
OnG nie ma za bardo możliwości walki z kawalerią i dużym ASv jedynym lekarstwem na to są właśnie DD i SC (te ostatnie tanie relatywnie ale gobbosy mają słaby BS i mają Misfire).

Co do magii to patrząc na inne Lory gdzie każdy ma praktycznie jeden czar który "zabija z automatu" to stopa nie jest jakimś cudem natury. Zwłaszcza, że dość często się mści na OnG.
Małe Waagh najlepszy czar powiększony ma na poziomie 25 gdzie w innych lorach dużo lepsze zaklęcia są o kilka oczek tańsze. Żeby zmniejszyć znaczenie stopy chyba lepiej uczynić bardziej grywalnym małe waagh w kontekście słoneczka.
Klub Gier Bitewnych SALAMANDRA - Włocławek

Awatar użytkownika
Grolshek
Administrator
Posty: 7831
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Grolshek »

Furion pisze:
Grolshek pisze:Ja poczekam na całość z komentarzami ale na dziś widać że Furionowi Orki dobrały się kilka razy do pupy :) Haje nadal okrutne, Zieloni jak zwykle po tyłku.
Nie ogarniasz trochę tematu.

Idea jest następująca: to co gra za często idzie cenowo do góry. To co za rzadko, idzie do dołu. Jak to nie pomaga, to zmieniamy zasady.

Co do orków to jest naprawdę mało armii (a raczej graczy) co "dobrali mi się do dupy". Orki naprawdę nie są jedną z tych armii.

pozdrawiam
Furion
Nie ogarniasz w ogóle tematu. Ja w tą głupią grę już nie gram. Mam BoltA. A krzywdy swoim hajom nie dasz zrobić nie od dziś cię znam :mrgreen: Ale bawcie się dobrze.
Spróbuj lepszej gry: boltaction.pl

Waldi
Masakrator
Posty: 2026

Post autor: Waldi »

Przejrzaem woch. Przy czarach cast jest zmieniony ale dotyczy tylko podstawowych wersji. Mocniejsze zostały bez zmian.

Remo
Falubaz
Posty: 1247

Post autor: Remo »

Furion pisze:
Idea jest następująca: to co gra za często idzie cenowo do góry. To co za rzadko, idzie do dołu.
Czyli Knights of the Realm powinni podrożeć? Bo ich to chyba najwięcej widzę jak gram z Bretą.
A MAA potanieć? 4 punkty? 3?

Chcesz "naprawić" babole w AB czy sprawić żeby wszystko było grywalne? (to są dwie różne kwestie). Bo jeśli podrożysz KotR'ów to znowu ich zabraknie na stole a będą erranci i będziesz robił erratę znowu z ceną KotR w dół?
Grolshek pisze:Ale bawcie się dobrze.
Postaramy się.

Kal_Torak
Masakrator
Posty: 2828

Post autor: Kal_Torak »

Remo pisze:
Furion pisze:
Idea jest następująca: to co gra za często idzie cenowo do góry. To co za rzadko, idzie do dołu.
Czyli Knights of the Realm powinni podrożeć? Bo ich to chyba najwięcej widzę jak gram z Bretą.
A MAA potanieć? 4 punkty? 3?

Chcesz "naprawić" babole w AB czy sprawić żeby wszystko było grywalne? (to są dwie różne kwestie). Bo jeśli podrożysz KotR'ów to znowu ich zabraknie na stole a będą erranci i będziesz robił erratę znowu z ceną KotR w dół?
Grolshek pisze:Ale bawcie się dobrze.
Postaramy się.
To już chyba nazbyt dosłowna interpretacja wymienionej wyżej "idei" Furiona.
Takie łapanie za słówka ostatecznie może co najwyżej zniechęcić. Oczywiście bohaterowi tego wątku to z pewnością nie będzie groziło ;P
Rozumiem, że Furion swoją nieuległą i niepokorną postawą może prowokować, ale ja tam doceniam pełnego pasji bojowego ducha Południowca ;P
Lepiej poczekać na efekt końcowy, wtedy będzie można rozpętać prawdziwą burzę mózgów.

Jeśli włócznik HE kosztuje 6 punktów to można się spodziewać, że MAA, imperialna podstawowa piechota i wiele innych tego typu jednostek będzie kosztować między 2 a 5 punktów. To będzie jedna z ważniejszych zmian, dzięki czemu sporo armii otrzyma dostęp do taniego mięska armatniego. Tutaj widać zastosowane połówki w punktach zastosowane w wycenie jednostki i ekwipunku, jak goblin za 2,5 punktów. Obstawiam, że MMA nie będzie droższa niż 3/3,5 punktów. Jestem ciekaw wyceny jednostek corowej imperialnej piechoty - ludzkie statystyki to taka pierwotna baza, do której można się odnosić. Stąd zagłosowałem, aby to był kolejny AB by Furion.

In_the_sea_of_blood
Chuck Norris
Posty: 441

Post autor: In_the_sea_of_blood »

Kal_Torak pisze: Rozumiem, że Furion swoją nieuległą i niepokorną postawą może prowokować, ale ja tam doceniam pełnego pasji bojowego ducha Południowca ;P
Lepiej poczekać na efekt końcowy, wtedy będzie można rozpętać prawdziwą burzę mózgów.
Pamiętajmy, że GW też prezentuję taką postawę i czym to się skończyło??
Pamiętam kiedyś w magazynie "Młotkowy" był poruszany temat speców i o każdej z nich wypowiadali się (podobno, bo osobiście nikogo nie znam) topowi gracze danej armii.
Myślę, że od tego powinien zacząć balansowanie, bo póki co to jest na zasadzie, że "moja racja jest mojsza" i tak jak mówisz rozpęta się burza, którą mniej lub bardziej można wcześniej zniwelować.
"Blood Bowl is like a war- no winners, just survivors"

QQrydza
Prawie jak Ziemko
Posty: 9484
Lokalizacja: Szybki Szpil

Post autor: QQrydza »

Nie ogarniasz w ogóle tematu. Ja w tą głupią grę już nie gram. Mam BoltA. A krzywdy swoim hajom nie dasz zrobić nie od dziś cię znam :mrgreen: Ale bawcie się dobrze.
No to skoro nie grasz, to po co spamujesz. Spamuj na forum BoltA a nie rozsiewasz ten prostacki system na lewo i prawo. Brak postów do moderowania to swoje zamierzasz ciąć? :P :P :P

Osobiscie uważam, że oraski na booku Furiona dają Ci mase mozliwości, a to że podrożył smiesznie tanie gówniaki a potanił i ugrywalnil inne opcje to tylko lepiej
"W mojej ocenie byliśmy lepsi skillowo ale przeciwnicy byli lepiej ograni, przygotowani pod nas, mieli lepszy rozpiski, większy głód zwycięstwa i mieliśmy trochę peszka."
"T9A to gra o wykorzystywaniu maksymalnym potencjału obrysów figur składających się z kwadratów"

Awatar użytkownika
ninjaska
Chuck Norris
Posty: 385

Post autor: ninjaska »

Oi,
myślę, że zarówno BlOrki jak i Dzikica, bardzo cierpią z powodu, tego, że nie są w Core. Tak jak Katerek wspomniał, kiedyś kompozycja armii była uzależniona od tego jaki heros był Generałem. Może i teraz? Np. NightGoblin Warboss pozwałby wziąć Stone Trolls i Giant w Special, a z kolei Black Orc Warboss wymuszałby oddział Black Orcs w Core. Może Goblin Warboss pozwałby wziąć StoneThrowers jako Special?
I chyba rzeczywiście Gobliny jako 'tax' do DoomDiverow, zamiast podrażania jednostki. Punktowo +/- to samo, a jakby ciekawiej na stole.
Obrazek

Awatar użytkownika
Blaesus
Kretozord
Posty: 1505
Lokalizacja: "Twierdza Wrocław"
Kontakt:

Post autor: Blaesus »

Chyba rozumiem intencje, ale może nie rozumiem założenia (metody).

Rozumiem, że chcesz odrobinkę osłabić przegięciuchy (jednostki i przedmioty), a to co było niegrywalne zrobić przegiętym? Czyli balans ma polegać na tym, że wszystko będzie przegięte, czyli tak na prawdę nic? (Nie ma w tym pytaniu żadnej złośliwości :) ).

Patrząc na Army book HE, pewne rzeczy na razie mnie raczej przerażają.
Spearmen z tarczą 6pkt. Z takim samym sprzętem imperialny badziewiarz kosztuje też 6pkt. Rozumiem, że przy Empire albo Spearmeni dostaną jakąś zdolność albo będą kosztować 4pkt z tarczą?

Vambraces Defender - 55pkt. WSv 4+ i re-roll Asv... zwykle za takie połączenie płaci się łącznie 70pkt, a w samych talizmanach jest to awykonalne, bo nie można wziąć DawnStone i Prezerwatywy na raz.

Przypominam, że mój post nie ma na celu podkopywanie Twojej pracy, bo idea jest słuszna, tylko chciałbym zrozumieć metodę. (Akurat VDefender potęguje moje niezroumienie podejścia)

Awatar użytkownika
Gokish
Księciunio
Posty: 8646
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: Gokish »

Grolshek pisze:
Furion pisze:
Grolshek pisze:Ja poczekam na całość z komentarzami ale na dziś widać że Furionowi Orki dobrały się kilka razy do pupy :) Haje nadal okrutne, Zieloni jak zwykle po tyłku.
Nie ogarniasz trochę tematu.

Idea jest następująca: to co gra za często idzie cenowo do góry. To co za rzadko, idzie do dołu. Jak to nie pomaga, to zmieniamy zasady.

Co do orków to jest naprawdę mało armii (a raczej graczy) co "dobrali mi się do dupy". Orki naprawdę nie są jedną z tych armii.

pozdrawiam
Furion
Nie ogarniasz w ogóle tematu. Ja w tą głupią grę już nie gram. Mam BoltA. A krzywdy swoim hajom nie dasz zrobić nie od dziś cię znam :mrgreen: Ale bawcie się dobrze.

Zdrajca :<
LICZNIK: W/D/L od 2012
Brettonia 23/1/13
Lizardmen 1/0/0 <-------- FTW :D
Fumijako pisze: Przepraszam bardzo, ale mag Khorna na dysku jest rzeczą , którą nie nazwałbym , że jest dla słabych

Spawn
Chuck Norris
Posty: 477

Post autor: Spawn »

Na razie czytam magię i przedmioty i co mi się rzuciło w oczęta me:

Metal - steel golem - place model beside the wizard or unit - nieścisłe, co to ma znaczyć. Zmień na 1" od.

Life - 3 pociski? Trochę dużo tego - może zmień na jakieś mistress of marshes, albo cośtam z wiatrem było. Typu hex, który liczy jednostkę, jakby cały czas biegała w bagnie - czyli trudny teren i brak steadfasta itp. Albo z wiatrem to np obszarowy augument w 12 calach, -1 do hita, a lataki np. -d6 do ruchu szarży na te oddziały.

SHADOW - Creeping death - może dwa zasięgi czaru - 18" na 8+ i 36 na 13+?
Summon Shadow - łojeju, to będzie najbardziej nieulubiony czar sędziów i ludzi. Ja bym czegoś takiego wogóle nie robił, daje fajne taktycznie umiejki, ale zbyt skomplikowane dla zwykłych smiertelników.

Otwierając podręcznik do WFRP v2 można zauważyć że shadow się opiera na iluzji i podstępie - może jakiś czar po prostu powodujący głupotę. Albo nazwijmy czar Shadow Play - i może mieć np efekt głupota na oddział, albo test paniki na oddział, albo na swój jak rzucisz to wzbudza terror.

Śmierć - no jak już bardzo nie chcesz tego słońca, a wind of death i curse of years są w magii VC, to chyba pozostało coś takiego. Dobre to trochę. Jeślibym to zostawił, zmniejszyłbym zasięg na 12" i 24". Jednak potężne buffy nie powinny mieć tak dużego zasięgu łatwo. Mozna też zmienić na Unbreakable i że ściagasz modele dopiero po zakończeniu rudny kombatu - takie połączenie Akceptacji śmierci i Do ostatniego tchu.

MAGICZNE PRZEDMIOTY
- berserker sword - za tani - powinien kosztować 10pkt czyli 5pkt tańszy niż battle, za kare za frenzy, ale nie aż 10 taniej.
- parry sword - ok koncepcja spoko ale wykonanie złe - czemu miecz do parowania daje +1 do siły? Powinien raczej działać podobnie do przedmiotu HE np polepsza AS i parry o 1. Albo jak nie chcesz kopiować przedmiotu HE, to daj zamiast +1 do S, -1 do hita w bearera. Albo wyłączanie bonusu za broń. Jakiś bonus, który może wynikać z parowania.
- flaming sword - dużo za tani wg mnie. +1 do woundowania to jest b.dobry bonus, lepszy niż +1 do siły (generalnie, wiem że jest AS inny). Z 25 - 30 pkt powinno kosztować.

Nie wiem czy regena na 4+ za 30 pkt to trochę nie za mało. To daje dodatkową opcję złożenia kowboja z wardem na 4+. Bierzesz regene na 4+ i dragonhelma za 15- win-win.

MR 1 pamiętaj że to się kumululu z wardem w przeciwieństwie do ironcurse icon. I różnie wyceniasz MR na przedmiotach i banerach. Zrobienie z Lichebone pendant przedmiotu za więcej niż 25pkt, sprawia że niektóre armie, nie będą mogły wziąć mra na jednostkach. (demony).

Terror za 10pkt, trochę mało. Wiem że w tej grze mają wszyscy 10ld z przerzutem (głupia rzecz), wiec może cena jest adekwatna za bezwartościowy przedmiot i umiejętność.

ENCHANTED - 35 za 2 lvl maga - wow, 50 powinno być przynajmniej. Co z tego że stupidity, płacisz premium za dobry slot i możliwość dania na walczącego typa.
Clarity potion - dodatkowy przedmiot dający dowolne kości dla magów. Podrożyłbym o 20 pkt, za to że daje i to i to. I slot dobry.

QQrydza
Prawie jak Ziemko
Posty: 9484
Lokalizacja: Szybki Szpil

Post autor: QQrydza »

liczbone daje mr2 z tego co pamietam. Co do przedmiotow - furion obnizyl cene tych nieuzywanych - ciekawy pomysł. a regeny nie masz od KB
"W mojej ocenie byliśmy lepsi skillowo ale przeciwnicy byli lepiej ograni, przygotowani pod nas, mieli lepszy rozpiski, większy głód zwycięstwa i mieliśmy trochę peszka."
"T9A to gra o wykorzystywaniu maksymalnym potencjału obrysów figur składających się z kwadratów"

Awatar użytkownika
Silvestro
Falubaz
Posty: 1023
Lokalizacja: Rawicz/ Twierdza Wrocław

Post autor: Silvestro »

Daje mr1. A gdzie jest zapisane, że regeneracja nie ratuje przed KB?
Wierzę w Wolny Rynek, Niewidzialną Jego Rękę, kuców obcowanie, Unii rozwiązanie, lewaków zaoranie, Wolną Polskę. Amen.

Spawn
Chuck Norris
Posty: 477

Post autor: Spawn »

Źle pamiętasz. A większość i tak jest odporna na KB, bo jest MC.

Awatar użytkownika
Litas
Plankton
Posty: 3
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

Post autor: Litas »

Silvestro pisze:Daje mr1. A gdzie jest zapisane, że regeneracja nie ratuje przed KB?
W opisie Killing Blow.
"Armour saves and regeneration saves cannot be taken against a Killing Blow."

ODPOWIEDZ