9th Age - wersja 0.99

Wszystko to, co nie pasuje nigdzie indziej.

Moderatorzy: Fluffy, JarekK

ODPOWIEDZ
AndrzejAndrzej
Chuck Norris
Posty: 531

Re: 9th Age - wersja 0.99

Post autor: AndrzejAndrzej »

Odpowiedzialem w dziale he

Jędrul
Chuck Norris
Posty: 450
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Jędrul »

jeżeli ktoś z Was siedzi na tamtych forach to zapytajcie o dragon ogry bo nie grały w 8th, 8ETC, poprzednim 9th i obecnym tez ich pewnie nie będziemy widzieć. pozdrawiam
MARK OF MARKI MARK

Awatar użytkownika
swieta_barbara
habydysz
Posty: 14639
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Post autor: swieta_barbara »

AndrzejAndrzej pisze:
swieta_barbara pisze:Wolę niszczenie unikalnych i nietypowych rzeczy niż brak balansu.
Cóż, jeśli uważasz, że feniks był bardziej niezbalansowany niż SD to... :mrgreen: A przypominam, że SD nie został praktycznie w ogóle ruszony, no może delikatnie przez zmiane game of fortune. Czyli przegiety smoczur nadal jest w grze, a feniks ktory wcale nie odstawał jakoś bardzo od średniej dostał po dupsku bardziej niż warsong commander.
Nie mogłeś wystawić kilku SD.
Można wystawić kilka phoenixów.
Dokładasz do tego w chuj avoidance i strzelanie i już masz wygięcie na potrzeby turka drużynowego.

AndrzejAndrzej
Chuck Norris
Posty: 531

Post autor: AndrzejAndrzej »

To samo można było zrobić w 8 ed, gdzie feniks był w znacznie mocniejszy. I jakoś nie był to must have w każdym teamie.

Ale zostawiając już tego feniksa - co z innymi przykładami cięcia unikalnych rzeczy?

Jędrul
Chuck Norris
Posty: 450
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Jędrul »

ward 3 oraz a rerol pał :D
MARK OF MARKI MARK

Awatar użytkownika
Slayer Zabójców
Masakrator
Posty: 2333
Lokalizacja: Oleśnica

Post autor: Slayer Zabójców »

Przerzut misfire'ów na krasnoludzkich machinach, skinki z poisonem w core.
Obrazek

Awatar użytkownika
JarekK
Bothunter
Posty: 5100
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: JarekK »

Tabelka w wochu, bloodliny jako gifty w VC
Stone pisze: 16 gru 2019, o 13:36Żeby dobrze rosły, o warzywa trzeba dbać.

AndrzejAndrzej
Chuck Norris
Posty: 531

Post autor: AndrzejAndrzej »

Dokladnie. Widzicie teraz o co mi chodzi. Pozabierali te wszystkie rzeczy, które tworzyły klimat armii, zamiast je znerfić w inny sposób, choćby podrożeniem punktowym.

Awatar użytkownika
Laik
Pan Spamu
Posty: 8785
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Laik »

Prostujac - we nie dostały mocno po dupsku - stare rozpiski trzeba tylko wywalić, nadal jest spory potencjał :) .

A star dragon został ścięty:
- nie działa na niego atrybut white
- nie ma banneru
- nie ma gem of fortune

Jak dla mnie robi się z niego coś z czym spokojnie da się grać.
swieta_barbara pisze:Jesteś maszyna debelial, bez Ciebie to hobby dawno by umarło.

Awatar użytkownika
Klaudel
Falubaz
Posty: 1064
Lokalizacja: Rogaty Szczur

Post autor: Klaudel »

Laik pisze:Prostujac - we nie dostały mocno po dupsku - stare rozpiski trzeba tylko wywalić, nadal jest spory potencjał :) .

A star dragon został ścięty:
- nie działa na niego atrybut white
- nie ma banneru
- nie ma gem of fortune

Jak dla mnie robi się z niego coś z czym spokojnie da się grać.
I testujesz I na smoku, nie jeźdzcu. Ale powinien mieć Fly (6), byłoby fluffowo i przestałby być auto-choicem.
We can't stop here. This is bat country.

ślivek
Kretozord
Posty: 1660

Post autor: ślivek »

Ja się trochę zgadzam z Andrzejem bo moim zdaniem też za często osoby nie mające pojęcia o tym jakie były założenia projektowe armii czy oddziałów sugerują redesign zamiast zmian punktowych. Taki Balancing Board stary to przecież ani razu nie widziałem by u nas w O&G proponował zmiany punktowe tylko zawsze jakieś zmiany zasad a powinni tylko punktami się zajmować. Podobnie RT - zamiast wskazywać, że dana rzecz jest za dobra i może powinna być droższa (względnie była za słaba i może powinna być tańsza) to od razu mówią, że zasady trzeba zmienić.

Inna sprawa, że niektóre zasady całkiem psują grę i bardzo dobrze, że je zmieniono. Taka Animozja losowo psująca najlepsze, pewne plany i wymuszająca specyficzne skłądanie rozpiski czy Stopa która mogła spadać dużo razy i wygrywać gry. Niepotrzebna losowość dopuszczająca skrajności jest zła.
Wyrzucenie wstawania feniksów i abomki czy wywalenie tabelki wochu i koniec z ward 3+ z re rollem 1 - to są rzeczy które spokojnie da się zrozumieć, że zostały przycięte bo nie pasowały do zamierzeń projektowych gry zwyczajnie.
Obrazek

Awatar użytkownika
Azurix
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3000
Lokalizacja: Łódź Klub:"Ośmiornica Łódzka" Stowarzyszenie:"Wargaming"

Post autor: Azurix »

Jeśli chodzi o mój styl gry, to nie mam chyba specjalnie na co narzekać, ale balans wewnętrzny podręcznika do HE nie był chyba tak tragiczny od czasów początków 8ED na Army Booku z 7ED, gdzie w Core widywało się tylko Łuczników, w Special tylko White Lionów, w Rare tylko Orły, a jedyne Postacie to Magowie i BSB. Przepaść pomiędzy grywalnymi i niegrywalnymi opcjami wydaje się nie mieć dna po prostu, a jak tego Ognistego Feniksa zobaczyłem, to padłem ze śmiechu :roll:
III Zasada Dynamiki Newtona - Aktualizacja 2013: "Gdy menel jedzie tramwajem, to tramwaj jedzie menelem" :lol:

Obrazek

Obrazek

Cylindryk
Chuck Norris
Posty: 563

Post autor: Cylindryk »

ślivek pisze:Ja się trochę zgadzam z Andrzejem bo moim zdaniem też za często osoby nie mające pojęcia o tym jakie były założenia projektowe armii czy oddziałów sugerują redesign zamiast zmian punktowych. Taki Balancing Board stary to przecież ani razu nie widziałem by u nas w O&G proponował zmiany punktowe tylko zawsze jakieś zmiany zasad a powinni tylko punktami się zajmować. Podobnie RT - zamiast wskazywać, że dana rzecz jest za dobra i może powinna być droższa (względnie była za słaba i może powinna być tańsza) to od razu mówią, że zasady trzeba zmienić.

Inna sprawa, że niektóre zasady całkiem psują grę i bardzo dobrze, że je zmieniono. Taka Animozja losowo psująca najlepsze, pewne plany i wymuszająca specyficzne skłądanie rozpiski czy Stopa która mogła spadać dużo razy i wygrywać gry. Niepotrzebna losowość dopuszczająca skrajności jest zła.
Wyrzucenie wstawania feniksów i abomki czy wywalenie tabelki wochu i koniec z ward 3+ z re rollem 1 - to są rzeczy które spokojnie da się zrozumieć, że zostały przycięte bo nie pasowały do zamierzeń projektowych gry zwyczajnie.
Nie, wywalenia i tak mocno pociętej tabelki z WoChu nie da się zrozumieć.

Imo wywalenie animozji, czyli "armia gracza zdecydowała, że woli zrobić coś innego niż gracz chciał" też. Ale z Orkami to raz miałem styczność.

Awatar użytkownika
Klaudel
Falubaz
Posty: 1064
Lokalizacja: Rogaty Szczur

Post autor: Klaudel »

No, ja chciałem przejśc nawet na O&G właśnie ze względu na animozję i dużą stopę. A teraz to już nie bardzo. Ale wiem, że to nie była turniejowa armia sensu stricto. Ale za to jakie historie! Jak mi kolega na DMP opowiadal, o tym, jak stopa 15 razy spadła na Mortisa i ten to przeżył. Albo jak Qc grając ze mną sam nią sobie generała zabił. hehehe :)
We can't stop here. This is bat country.

Awatar użytkownika
Byqu
Masakrator
Posty: 2724
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: Byqu »

Płacz od lat, że warhammer jest zbyt losowy i nie dostosowany do turniejów. Otrzymaj nowe zasady, dobre na turnieje. Płacz, że wywalono losowe zasady nie dostosowane do turniejów.
WELCOME TO ESTALIA GENTLEMEN

Alavarin
Wałkarz
Posty: 72

Post autor: Alavarin »

Ktoś kiedyś gdzieś wrzucał tabelkę, według której (na podstawie matematyki) można było zdejmować woundy bez potrzeby rzucania kostkami :D
Jeśli losowość tak przeszkadza to gotowe rozwiązanie już jest ;)

QQrydza
Prawie jak Ziemko
Posty: 9482
Lokalizacja: Szybki Szpil

Post autor: QQrydza »

Byqu pisze:Płacz od lat, że warhammer jest zbyt losowy i nie dostosowany do turniejów. Otrzymaj nowe zasady, dobre na turnieje. Płacz, że wywalono losowe zasady nie dostosowane do turniejów.
Tylko pierwsze osoby by zaprzestać płaczu powinny grać w szachy :) To, czy ward 3+ z rerollem 1 jest przegięty nie zależy od tego warda tylko od systemu. W 40k masz unit płaszczek z 2+ warda z przerzutem i wypadł z mety bo za słaby był :)

balans rozwiązania zależy od systemu, jak sie jakiegoś rozwiązania nie umie dobrze wycenić to usunąć je jest po prostu łatwiej

Co do animozji - ograniczała różnorodność armii koszmarnie (bo się na niej kompetetywnie NIE grało), więc była zasadą po prostu głupią :P szczególnie, że unity wcale nie były przez nią aż tak tańsze
"W mojej ocenie byliśmy lepsi skillowo ale przeciwnicy byli lepiej ograni, przygotowani pod nas, mieli lepszy rozpiski, większy głód zwycięstwa i mieliśmy trochę peszka."
"T9A to gra o wykorzystywaniu maksymalnym potencjału obrysów figur składających się z kwadratów"

Veta92
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 184
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Veta92 »

Mam pytanie. Przy liczeniu pkt na koncu gry co robimy z magami, którzy się "wysadzili" przez miscast?? Liczymy ich do wyniku czy nie?

Awatar użytkownika
Laik
Pan Spamu
Posty: 8785
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Laik »

Jak najbardziej.
swieta_barbara pisze:Jesteś maszyna debelial, bez Ciebie to hobby dawno by umarło.

Veta92
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 184
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Veta92 »

Kolejne :) Jeśli mam oddział łuków. Pierwsza szarża. Mówię, że stoje i strzelam. I to robie prawda?? Bo teraz jest chyba zapis, że strzelam natychmiast po deklaracji szarży. Kolejny oddział w tej samej turze mnie szarżuje. I moge od tego drugiego juz uciekac?? To znaczy, że moge i strzelac i uciekać?? Czy to jest tak, że jak juz strzelalem to na resztę szarży musze stac?? Czy mowie co robie dopiero kiedy wszystkie szarże sa zadeklarowane?? Jak to jest??

ODPOWIEDZ