9th Age - wersja 0.99
- swieta_barbara
- habydysz
- Posty: 14649
- Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru
Nie mogłeś wystawić kilku SD.AndrzejAndrzej pisze:Cóż, jeśli uważasz, że feniks był bardziej niezbalansowany niż SD to...swieta_barbara pisze:Wolę niszczenie unikalnych i nietypowych rzeczy niż brak balansu.A przypominam, że SD nie został praktycznie w ogóle ruszony, no może delikatnie przez zmiane game of fortune. Czyli przegiety smoczur nadal jest w grze, a feniks ktory wcale nie odstawał jakoś bardzo od średniej dostał po dupsku bardziej niż warsong commander.
Można wystawić kilka phoenixów.
Dokładasz do tego w chuj avoidance i strzelanie i już masz wygięcie na potrzeby turka drużynowego.
-
- Chuck Norris
- Posty: 531
To samo można było zrobić w 8 ed, gdzie feniks był w znacznie mocniejszy. I jakoś nie był to must have w każdym teamie.
Ale zostawiając już tego feniksa - co z innymi przykładami cięcia unikalnych rzeczy?
Ale zostawiając już tego feniksa - co z innymi przykładami cięcia unikalnych rzeczy?
- Slayer Zabójców
- Masakrator
- Posty: 2332
- Lokalizacja: Oleśnica
Przerzut misfire'ów na krasnoludzkich machinach, skinki z poisonem w core.

-
- Chuck Norris
- Posty: 531
Dokladnie. Widzicie teraz o co mi chodzi. Pozabierali te wszystkie rzeczy, które tworzyły klimat armii, zamiast je znerfić w inny sposób, choćby podrożeniem punktowym.
Prostujac - we nie dostały mocno po dupsku - stare rozpiski trzeba tylko wywalić, nadal jest spory potencjał
.
A star dragon został ścięty:
- nie działa na niego atrybut white
- nie ma banneru
- nie ma gem of fortune
Jak dla mnie robi się z niego coś z czym spokojnie da się grać.

A star dragon został ścięty:
- nie działa na niego atrybut white
- nie ma banneru
- nie ma gem of fortune
Jak dla mnie robi się z niego coś z czym spokojnie da się grać.
swieta_barbara pisze:Jesteś maszyna debelial, bez Ciebie to hobby dawno by umarło.
I testujesz I na smoku, nie jeźdzcu. Ale powinien mieć Fly (6), byłoby fluffowo i przestałby być auto-choicem.Laik pisze:Prostujac - we nie dostały mocno po dupsku - stare rozpiski trzeba tylko wywalić, nadal jest spory potencjał.
A star dragon został ścięty:
- nie działa na niego atrybut white
- nie ma banneru
- nie ma gem of fortune
Jak dla mnie robi się z niego coś z czym spokojnie da się grać.
We can't stop here. This is bat country.
Ja się trochę zgadzam z Andrzejem bo moim zdaniem też za często osoby nie mające pojęcia o tym jakie były założenia projektowe armii czy oddziałów sugerują redesign zamiast zmian punktowych. Taki Balancing Board stary to przecież ani razu nie widziałem by u nas w O&G proponował zmiany punktowe tylko zawsze jakieś zmiany zasad a powinni tylko punktami się zajmować. Podobnie RT - zamiast wskazywać, że dana rzecz jest za dobra i może powinna być droższa (względnie była za słaba i może powinna być tańsza) to od razu mówią, że zasady trzeba zmienić.
Inna sprawa, że niektóre zasady całkiem psują grę i bardzo dobrze, że je zmieniono. Taka Animozja losowo psująca najlepsze, pewne plany i wymuszająca specyficzne skłądanie rozpiski czy Stopa która mogła spadać dużo razy i wygrywać gry. Niepotrzebna losowość dopuszczająca skrajności jest zła.
Wyrzucenie wstawania feniksów i abomki czy wywalenie tabelki wochu i koniec z ward 3+ z re rollem 1 - to są rzeczy które spokojnie da się zrozumieć, że zostały przycięte bo nie pasowały do zamierzeń projektowych gry zwyczajnie.
Inna sprawa, że niektóre zasady całkiem psują grę i bardzo dobrze, że je zmieniono. Taka Animozja losowo psująca najlepsze, pewne plany i wymuszająca specyficzne skłądanie rozpiski czy Stopa która mogła spadać dużo razy i wygrywać gry. Niepotrzebna losowość dopuszczająca skrajności jest zła.
Wyrzucenie wstawania feniksów i abomki czy wywalenie tabelki wochu i koniec z ward 3+ z re rollem 1 - to są rzeczy które spokojnie da się zrozumieć, że zostały przycięte bo nie pasowały do zamierzeń projektowych gry zwyczajnie.
- Azurix
- Szef Wszystkich Szefów
- Posty: 3007
- Lokalizacja: Łódź Klub:"Ośmiornica Łódzka" Stowarzyszenie:"Wargaming"
Jeśli chodzi o mój styl gry, to nie mam chyba specjalnie na co narzekać, ale balans wewnętrzny podręcznika do HE nie był chyba tak tragiczny od czasów początków 8ED na Army Booku z 7ED, gdzie w Core widywało się tylko Łuczników, w Special tylko White Lionów, w Rare tylko Orły, a jedyne Postacie to Magowie i BSB. Przepaść pomiędzy grywalnymi i niegrywalnymi opcjami wydaje się nie mieć dna po prostu, a jak tego Ognistego Feniksa zobaczyłem, to padłem ze śmiechu 

Nie, wywalenia i tak mocno pociętej tabelki z WoChu nie da się zrozumieć.ślivek pisze:Ja się trochę zgadzam z Andrzejem bo moim zdaniem też za często osoby nie mające pojęcia o tym jakie były założenia projektowe armii czy oddziałów sugerują redesign zamiast zmian punktowych. Taki Balancing Board stary to przecież ani razu nie widziałem by u nas w O&G proponował zmiany punktowe tylko zawsze jakieś zmiany zasad a powinni tylko punktami się zajmować. Podobnie RT - zamiast wskazywać, że dana rzecz jest za dobra i może powinna być droższa (względnie była za słaba i może powinna być tańsza) to od razu mówią, że zasady trzeba zmienić.
Inna sprawa, że niektóre zasady całkiem psują grę i bardzo dobrze, że je zmieniono. Taka Animozja losowo psująca najlepsze, pewne plany i wymuszająca specyficzne skłądanie rozpiski czy Stopa która mogła spadać dużo razy i wygrywać gry. Niepotrzebna losowość dopuszczająca skrajności jest zła.
Wyrzucenie wstawania feniksów i abomki czy wywalenie tabelki wochu i koniec z ward 3+ z re rollem 1 - to są rzeczy które spokojnie da się zrozumieć, że zostały przycięte bo nie pasowały do zamierzeń projektowych gry zwyczajnie.
Imo wywalenie animozji, czyli "armia gracza zdecydowała, że woli zrobić coś innego niż gracz chciał" też. Ale z Orkami to raz miałem styczność.
No, ja chciałem przejśc nawet na O&G właśnie ze względu na animozję i dużą stopę. A teraz to już nie bardzo. Ale wiem, że to nie była turniejowa armia sensu stricto. Ale za to jakie historie! Jak mi kolega na DMP opowiadal, o tym, jak stopa 15 razy spadła na Mortisa i ten to przeżył. Albo jak Qc grając ze mną sam nią sobie generała zabił. hehehe 

We can't stop here. This is bat country.
Tylko pierwsze osoby by zaprzestać płaczu powinny grać w szachyByqu pisze:Płacz od lat, że warhammer jest zbyt losowy i nie dostosowany do turniejów. Otrzymaj nowe zasady, dobre na turnieje. Płacz, że wywalono losowe zasady nie dostosowane do turniejów.


balans rozwiązania zależy od systemu, jak sie jakiegoś rozwiązania nie umie dobrze wycenić to usunąć je jest po prostu łatwiej
Co do animozji - ograniczała różnorodność armii koszmarnie (bo się na niej kompetetywnie NIE grało), więc była zasadą po prostu głupią

"W mojej ocenie byliśmy lepsi skillowo ale przeciwnicy byli lepiej ograni, przygotowani pod nas, mieli lepszy rozpiski, większy głód zwycięstwa i mieliśmy trochę peszka."
"T9A to gra o wykorzystywaniu maksymalnym potencjału obrysów figur składających się z kwadratów"
"T9A to gra o wykorzystywaniu maksymalnym potencjału obrysów figur składających się z kwadratów"
Kolejne
Jeśli mam oddział łuków. Pierwsza szarża. Mówię, że stoje i strzelam. I to robie prawda?? Bo teraz jest chyba zapis, że strzelam natychmiast po deklaracji szarży. Kolejny oddział w tej samej turze mnie szarżuje. I moge od tego drugiego juz uciekac?? To znaczy, że moge i strzelac i uciekać?? Czy to jest tak, że jak juz strzelalem to na resztę szarży musze stac?? Czy mowie co robie dopiero kiedy wszystkie szarże sa zadeklarowane?? Jak to jest??
