kilka pytań początkującego 3
Moderatorzy: Shino, Lidder, kudłaty, Furion
Re: kilka pytań początkującego 3
musi byc w uzyciu
Lidder pisze:- Co się dzieje, gdy kawaleria normalnym ruchem, nie marszem, przechodzi przez murek?
- To samo co wtedy, gdy idziesz na imprezę poderwać jakąś dziewczynę.
Można posiadać naraz broń dwuręczną i tarczę.Brygu pisze:Nie mogę się doszukać. Czy w przypadku Enchanted schild. Tarcza musi być faktycznie w użytku by dawała bonus pancerza? Czytaj, czy można machać dwuręczną bronią?
W walce wręcz jeżeli posiadasz inną broń niż broń ręczna to musisz jej używać - jeżeli wymaga ona dwóch rąk to wówczas nie możesz używać tarczy - czyli tarcza będzie działała tylko przeciwko strzelaniu i magii.
swieta_barbara pisze:Jesteś maszyna debelial, bez Ciebie to hobby dawno by umarło.
Jak zawsze trzy pytania dla was pewnie banalne. Ale ja jakoś nie mogę sam sobie odpowiedzieć.
1. Załóżmy że mamy oddział goblinów 5x10 (5 w szeregu). W ostatnim rzędzie jest 1 goblin. Wjeżdża HE rydwanem w bok. Dosuwa tak by zmaksymalizować walczących, ale maksymalnie w stronę końca oddziału goblinów. Z impaktów zabija 7, potem jeszcze rydwan zabija 6 goblinów. Jako że odejmujemy ofiary od tyłu, rozumiem że z każda rundą, dopóki gobliny nie zrobią combat reforma, będzie co raz mniej bić w rydwan, a ten w końcu będzie się stykał tylko rogiem z jednym goblinem? Czy też należy rydwan ciągle przesuwać w stronę przodu oddziału by ciągle maksymalna ilość walczyła?
2. Multi-szarze. Oddział A deklaruje szarże na łuczników, ci mówią S&S, następnie oddział B deklaruje szarżę na tych samych łuczników od boku, a ci dają flee. Jak to powinno być, S&S i tak jest wykonywany, po czym uciekają od oddziału B? A później sprawdzamy czy ktoś dopadł? Czy też nie ma S&S, zaś ucieczka jest od najbardziej licznego oddziału? Chyba mi się edycje zaczynają mieszać.
3. Rzeki. Przez rzekę nie można maszerować?! Ale jak to wygląda, nie można robić marszu jeśli w tej rundzie chcę wejść choć częściowo w rzekę? Czy też mogę jakby połączyć ruch z marszem, że przed rzeką mam podwójny, a już resztę muszę bez mnożenia razy dwa? Rozumiecie, mam M4 do rzeki jest 6 cali, czyli maszeruję zużywając 3M i jeszcze 1 cal mogę iść rzeką. No i czy wchodzi w grę tylko rzeka przed oddziałem, czy liczy się tak długo jak jakikolwiek model jeszcze ją przekracza. Czyli mamy oddział w którym już pierwszy szereg wyszedł z rzeki, pozostałe są w rzece, bądź jeszcze przed nią, czy już można maszerować, czy dopiero jak ostatni model ją opuści.
Pewnie straszne głupoty piszę, ale pomóżcie.
B.
1. Załóżmy że mamy oddział goblinów 5x10 (5 w szeregu). W ostatnim rzędzie jest 1 goblin. Wjeżdża HE rydwanem w bok. Dosuwa tak by zmaksymalizować walczących, ale maksymalnie w stronę końca oddziału goblinów. Z impaktów zabija 7, potem jeszcze rydwan zabija 6 goblinów. Jako że odejmujemy ofiary od tyłu, rozumiem że z każda rundą, dopóki gobliny nie zrobią combat reforma, będzie co raz mniej bić w rydwan, a ten w końcu będzie się stykał tylko rogiem z jednym goblinem? Czy też należy rydwan ciągle przesuwać w stronę przodu oddziału by ciągle maksymalna ilość walczyła?
2. Multi-szarze. Oddział A deklaruje szarże na łuczników, ci mówią S&S, następnie oddział B deklaruje szarżę na tych samych łuczników od boku, a ci dają flee. Jak to powinno być, S&S i tak jest wykonywany, po czym uciekają od oddziału B? A później sprawdzamy czy ktoś dopadł? Czy też nie ma S&S, zaś ucieczka jest od najbardziej licznego oddziału? Chyba mi się edycje zaczynają mieszać.
3. Rzeki. Przez rzekę nie można maszerować?! Ale jak to wygląda, nie można robić marszu jeśli w tej rundzie chcę wejść choć częściowo w rzekę? Czy też mogę jakby połączyć ruch z marszem, że przed rzeką mam podwójny, a już resztę muszę bez mnożenia razy dwa? Rozumiecie, mam M4 do rzeki jest 6 cali, czyli maszeruję zużywając 3M i jeszcze 1 cal mogę iść rzeką. No i czy wchodzi w grę tylko rzeka przed oddziałem, czy liczy się tak długo jak jakikolwiek model jeszcze ją przekracza. Czyli mamy oddział w którym już pierwszy szereg wyszedł z rzeki, pozostałe są w rzece, bądź jeszcze przed nią, czy już można maszerować, czy dopiero jak ostatni model ją opuści.
Pewnie straszne głupoty piszę, ale pomóżcie.
B.
1. Dobre pytanie, ale imo się go nie przesuwa i może sie odłączyć od CC bo inaczej by dziwne kwiatki wychodziły.
2. Strzelasz od razu po deklaracji s&s, a potem możesz uciec od innego oddziału.
3. Nie możesz wejść do rzeki jeśli maszerowałeś, i nie możesz maszerować, jeśli z niej wyszedłeś.
2. Strzelasz od razu po deklaracji s&s, a potem możesz uciec od innego oddziału.
3. Nie możesz wejść do rzeki jeśli maszerowałeś, i nie możesz maszerować, jeśli z niej wyszedłeś.
Lidder pisze:- Co się dzieje, gdy kawaleria normalnym ruchem, nie marszem, przechodzi przez murek?
- To samo co wtedy, gdy idziesz na imprezę poderwać jakąś dziewczynę.
- Azurix
- Szef Wszystkich Szefów
- Posty: 3007
- Lokalizacja: Łódź Klub:"Ośmiornica Łódzka" Stowarzyszenie:"Wargaming"
1. Maksymalizacja modeli walczących następuje pod koniec każdej rundy wali wręcz, choć tego nie jestem pewien. Zawsze tak grałem i mnie tak uczyli, choć jakbyś mi kazał wskazać cytat z RB to bym się musiał naszukać.Brygu pisze:Jak zawsze trzy pytania dla was pewnie banalne. Ale ja jakoś nie mogę sam sobie odpowiedzieć.
1. Załóżmy że mamy oddział goblinów 5x10 (5 w szeregu). W ostatnim rzędzie jest 1 goblin. Wjeżdża HE rydwanem w bok. Dosuwa tak by zmaksymalizować walczących, ale maksymalnie w stronę końca oddziału goblinów. Z impaktów zabija 7, potem jeszcze rydwan zabija 6 goblinów. Jako że odejmujemy ofiary od tyłu, rozumiem że z każda rundą, dopóki gobliny nie zrobią combat reforma, będzie co raz mniej bić w rydwan, a ten w końcu będzie się stykał tylko rogiem z jednym goblinem? Czy też należy rydwan ciągle przesuwać w stronę przodu oddziału by ciągle maksymalna ilość walczyła?
2. Multi-szarze. Oddział A deklaruje szarże na łuczników, ci mówią S&S, następnie oddział B deklaruje szarżę na tych samych łuczników od boku, a ci dają flee. Jak to powinno być, S&S i tak jest wykonywany, po czym uciekają od oddziału B? A później sprawdzamy czy ktoś dopadł? Czy też nie ma S&S, zaś ucieczka jest od najbardziej licznego oddziału? Chyba mi się edycje zaczynają mieszać.
3. Rzeki. Przez rzekę nie można maszerować?! Ale jak to wygląda, nie można robić marszu jeśli w tej rundzie chcę wejść choć częściowo w rzekę? Czy też mogę jakby połączyć ruch z marszem, że przed rzeką mam podwójny, a już resztę muszę bez mnożenia razy dwa? Rozumiecie, mam M4 do rzeki jest 6 cali, czyli maszeruję zużywając 3M i jeszcze 1 cal mogę iść rzeką. No i czy wchodzi w grę tylko rzeka przed oddziałem, czy liczy się tak długo jak jakikolwiek model jeszcze ją przekracza. Czyli mamy oddział w którym już pierwszy szereg wyszedł z rzeki, pozostałe są w rzece, bądź jeszcze przed nią, czy już można maszerować, czy dopiero jak ostatni model ją opuści.
Pewnie straszne głupoty piszę, ale pomóżcie.
B.
2. Jest tak jak mówisz. Najpierw jest S&S a potem ucieczka od B i sprawdzanie czy A i B są w stanie wejść w kontakt z uciekającym oddziałem.
3. Maszerowanie to deklaracja. Jeśli zadeklarujesz marsz to nie możesz wejść do rzeki. Jeśli zadeklarujesz ruch tylko to możesz. Będąc w rzece nie można zadeklarować marszu po prostu.
1. Mógłbś podać jakiś cytat z RB? A co, jeżeli nie da się dostawić modelu do walki? Albo z impactów straci w ogóle kontakt z oddziałem? Nie mówię, że nie masz racji, po prostu chciałbym usłyszeć uzasadnienie.
Lidder pisze:- Co się dzieje, gdy kawaleria normalnym ruchem, nie marszem, przechodzi przez murek?
- To samo co wtedy, gdy idziesz na imprezę poderwać jakąś dziewczynę.
1.Dosuwasz go tylko tyle by pozostał w kontakcie z co najmniej 1. Maksymalizacje mogę wykonać gobliny na normlanych zasadach.Brygu pisze:Jak zawsze trzy pytania dla was pewnie banalne. Ale ja jakoś nie mogę sam sobie odpowiedzieć.
1. Załóżmy że mamy oddział goblinów 5x10 (5 w szeregu). W ostatnim rzędzie jest 1 goblin. Wjeżdża HE rydwanem w bok. Dosuwa tak by zmaksymalizować walczących, ale maksymalnie w stronę końca oddziału goblinów. Z impaktów zabija 7, potem jeszcze rydwan zabija 6 goblinów. Jako że odejmujemy ofiary od tyłu, rozumiem że z każda rundą, dopóki gobliny nie zrobią combat reforma, będzie co raz mniej bić w rydwan, a ten w końcu będzie się stykał tylko rogiem z jednym goblinem? Czy też należy rydwan ciągle przesuwać w stronę przodu oddziału by ciągle maksymalna ilość walczyła?
2. Multi-szarze. Oddział A deklaruje szarże na łuczników, ci mówią S&S, następnie oddział B deklaruje szarżę na tych samych łuczników od boku, a ci dają flee. Jak to powinno być, S&S i tak jest wykonywany, po czym uciekają od oddziału B? A później sprawdzamy czy ktoś dopadł? Czy też nie ma S&S, zaś ucieczka jest od najbardziej licznego oddziału? Chyba mi się edycje zaczynają mieszać.
3. Rzeki. Przez rzekę nie można maszerować?! Ale jak to wygląda, nie można robić marszu jeśli w tej rundzie chcę wejść choć częściowo w rzekę? Czy też mogę jakby połączyć ruch z marszem, że przed rzeką mam podwójny, a już resztę muszę bez mnożenia razy dwa? Rozumiecie, mam M4 do rzeki jest 6 cali, czyli maszeruję zużywając 3M i jeszcze 1 cal mogę iść rzeką. No i czy wchodzi w grę tylko rzeka przed oddziałem, czy liczy się tak długo jak jakikolwiek model jeszcze ją przekracza. Czyli mamy oddział w którym już pierwszy szereg wyszedł z rzeki, pozostałe są w rzece, bądź jeszcze przed nią, czy już można maszerować, czy dopiero jak ostatni model ją opuści.
Pewnie straszne głupoty piszę, ale pomóżcie.
B.
2.Najpierw pierwsza deklaracja, reakcja i wykonanie reakcji, dopiero potem druga deklaracja. Jak dano flee to wszystkie oddziały które szarżowały na ten cel mogą zrobić redirect.
3.Tak długo jak chociaż jeden model jest w rzece nie możesz wykonywać w danej fazie marszu.
str 18 redirecting charge
Klub Adeptus Mechanicus http://admech.club Warszawa, Okęcie, Al Krakowska
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A
- MatthewKorona
- "Nie jestem powergamerem"
- Posty: 196
Walczę wręcz. Wygrywam walkę. Przeciwnik łamie szeregi i ucieka. Postanawiam go gonić, doganiam go, niszczę mu jednostkę. Mam prawo zrobić reform? Czy już nie?
Z góry dzięki wielkie za pomoc
Pzdr
Z góry dzięki wielkie za pomoc
Pzdr
Impossible is nothing.
Nie. Reform po zdaniu LD przysługuje tylko kiedy robiąc overrun wbiegasz w jednostkę która już uciekała, wtedy wycinasz ich do nogi i możesz się reformować po teście.
Yes they drink blood. Yes, some of them have been known to command armies of the damned. But at least they're not Elves.
- Niles Valera, Agitator
- Niles Valera, Agitator
Reform możesz zrobić albo powstrzymując się od pościgu(zdajesz LD, jesli ci sie udało robisz reform) albo kiedy wpadasz z overruna w uciekający unit. Jeśli udało ci sie go dogonić mozesz zrobic reform.
"Wojny przychodzą i odchodzą a moi żołnierze są wieczni"
Mam pytanie, czy premia za dodatkowy szereg składający się z minimum 5 modeli dodaje +1 do walki wręcz dla jednostek, czy tylko do wyniku walki? Jeśli byłby bonus do walki wręcz, to jeśli dobrze rozumiem 2 szereg wykonujący ataki wspierające też ma ten bonus, jeśli mam więcej niż 2 szeregi?
Poza tym jeśli magiczną zbroję dającą ochronę pancerza 5+ dam postaci, która ma już jakiegoś armor save to, czy kumuluje się to z innymi premiami np. z tarczy? I jak to działa, jeśli ubiorę ją na postać, która ma już łuskową skórę na 5+ lub 4+?
Poza tym jeśli magiczną zbroję dającą ochronę pancerza 5+ dam postaci, która ma już jakiegoś armor save to, czy kumuluje się to z innymi premiami np. z tarczy? I jak to działa, jeśli ubiorę ją na postać, która ma już łuskową skórę na 5+ lub 4+?
Jak mają się tarcze i sea dragon cloaks do ranienia z zerówki z metalu? Korzysta się z najlepszego dostępnego sava mimo, że efekt czaru jest NoAS czy może bonus do sava nie wlicza się do ranienia?
Wydaje mi się, że pierwsza opcja jest poprawna, bo wykorzystywanie tarczy od shootingu nie jest opcjonalne. Masz i możesz to korzystasz.
Wydaje mi się, że pierwsza opcja jest poprawna, bo wykorzystywanie tarczy od shootingu nie jest opcjonalne. Masz i możesz to korzystasz.
Jak masz tarczę to doliczasz ja do swojego asv, nie możesz wybrać, że z niej nie korzystasz.
Imperialna moc!Azgaroth pisze:30 savage orków z wardem na 5+ i dodatkową bronią + lord na dziku i szaman walczą z 40 halabardnikami imperium (I tura - działa choppas). Dzikusy wbijają jedną ranę (), lord na dziku zapomina jak się walczy i nie wbija nic, szaman nie trafia. Halabardnicy wbijają 10 ran, test LD na stubborna dwukrotnie oblewam, na dystans ucieczki rzucam dwie jedynki
![]()
Co do bonusu to w polskim podręczniku było wyraźnie o bonusach do walki wręcz, ale z kontekstu wynikało, że chodzi o wynik walki, więc wolałem zapytać.
Odnośnie drugiego wątku chodzi mi głównie o przedmiot Zaklęta Tarcza. Jest to zbroja dająca AS na 5+. Nie wiem tylko jak działa ona np. na Scar-Veteranie, który ma Łuskową Skórę na 5+, albo Oldbloodzie, który ma Łuskową Skórę 4+?
Przy czym jeśli dobrze rozumiem to po ubraniu takiego Veterana w lekką zbroję+tarczę te 2 przedmioty kumulują się z jego zdolnością dającą AS na 5+ i w sumie ma ochronę na 3+.
Odnośnie drugiego wątku chodzi mi głównie o przedmiot Zaklęta Tarcza. Jest to zbroja dająca AS na 5+. Nie wiem tylko jak działa ona np. na Scar-Veteranie, który ma Łuskową Skórę na 5+, albo Oldbloodzie, który ma Łuskową Skórę 4+?
Przy czym jeśli dobrze rozumiem to po ubraniu takiego Veterana w lekką zbroję+tarczę te 2 przedmioty kumulują się z jego zdolnością dającą AS na 5+ i w sumie ma ochronę na 3+.
Mając scaly skin 5+ (łuskowa skóra
), light armoura (lekka zbroję) i enchanted shield (zaklętą tarczę) ma w sumie 2+ ASV

Imperialna moc!Azgaroth pisze:30 savage orków z wardem na 5+ i dodatkową bronią + lord na dziku i szaman walczą z 40 halabardnikami imperium (I tura - działa choppas). Dzikusy wbijają jedną ranę (), lord na dziku zapomina jak się walczy i nie wbija nic, szaman nie trafia. Halabardnicy wbijają 10 ran, test LD na stubborna dwukrotnie oblewam, na dystans ucieczki rzucam dwie jedynki
![]()