kilka pytań początkującego 3

Jak zaszarżować trzy oddziały na raz, strzelać z łuku ze sztandarem w ręku i schować przed ostrzałem wielkiego spaślaka w grupie pokurczów.

Moderatorzy: Shino, Lidder, kudłaty, Furion

Zablokowany
Andrzej
Pan Spamu
Posty: 8216
Lokalizacja: Szybki Szpil

Re: kilka pytań początkującego 3

Post autor: Andrzej »

musi byc w uzyciu
Lidder pisze:- Co się dzieje, gdy kawaleria normalnym ruchem, nie marszem, przechodzi przez murek?
- To samo co wtedy, gdy idziesz na imprezę poderwać jakąś dziewczynę.

Awatar użytkownika
Laik
Pan Spamu
Posty: 8784
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Laik »

Brygu pisze:Nie mogę się doszukać. Czy w przypadku Enchanted schild. Tarcza musi być faktycznie w użytku by dawała bonus pancerza? Czytaj, czy można machać dwuręczną bronią?
Można posiadać naraz broń dwuręczną i tarczę.

W walce wręcz jeżeli posiadasz inną broń niż broń ręczna to musisz jej używać - jeżeli wymaga ona dwóch rąk to wówczas nie możesz używać tarczy - czyli tarcza będzie działała tylko przeciwko strzelaniu i magii.
swieta_barbara pisze:Jesteś maszyna debelial, bez Ciebie to hobby dawno by umarło.

Brygu
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 172

Post autor: Brygu »

Jak zawsze trzy pytania dla was pewnie banalne. Ale ja jakoś nie mogę sam sobie odpowiedzieć.

1. Załóżmy że mamy oddział goblinów 5x10 (5 w szeregu). W ostatnim rzędzie jest 1 goblin. Wjeżdża HE rydwanem w bok. Dosuwa tak by zmaksymalizować walczących, ale maksymalnie w stronę końca oddziału goblinów. Z impaktów zabija 7, potem jeszcze rydwan zabija 6 goblinów. Jako że odejmujemy ofiary od tyłu, rozumiem że z każda rundą, dopóki gobliny nie zrobią combat reforma, będzie co raz mniej bić w rydwan, a ten w końcu będzie się stykał tylko rogiem z jednym goblinem? Czy też należy rydwan ciągle przesuwać w stronę przodu oddziału by ciągle maksymalna ilość walczyła?

2. Multi-szarze. Oddział A deklaruje szarże na łuczników, ci mówią S&S, następnie oddział B deklaruje szarżę na tych samych łuczników od boku, a ci dają flee. Jak to powinno być, S&S i tak jest wykonywany, po czym uciekają od oddziału B? A później sprawdzamy czy ktoś dopadł? Czy też nie ma S&S, zaś ucieczka jest od najbardziej licznego oddziału? Chyba mi się edycje zaczynają mieszać.

3. Rzeki. Przez rzekę nie można maszerować?! Ale jak to wygląda, nie można robić marszu jeśli w tej rundzie chcę wejść choć częściowo w rzekę? Czy też mogę jakby połączyć ruch z marszem, że przed rzeką mam podwójny, a już resztę muszę bez mnożenia razy dwa? Rozumiecie, mam M4 do rzeki jest 6 cali, czyli maszeruję zużywając 3M i jeszcze 1 cal mogę iść rzeką. No i czy wchodzi w grę tylko rzeka przed oddziałem, czy liczy się tak długo jak jakikolwiek model jeszcze ją przekracza. Czyli mamy oddział w którym już pierwszy szereg wyszedł z rzeki, pozostałe są w rzece, bądź jeszcze przed nią, czy już można maszerować, czy dopiero jak ostatni model ją opuści.

Pewnie straszne głupoty piszę, ale pomóżcie.
B.

Andrzej
Pan Spamu
Posty: 8216
Lokalizacja: Szybki Szpil

Post autor: Andrzej »

1. Dobre pytanie, ale imo się go nie przesuwa i może sie odłączyć od CC bo inaczej by dziwne kwiatki wychodziły.

2. Strzelasz od razu po deklaracji s&s, a potem możesz uciec od innego oddziału.

3. Nie możesz wejść do rzeki jeśli maszerowałeś, i nie możesz maszerować, jeśli z niej wyszedłeś.
Lidder pisze:- Co się dzieje, gdy kawaleria normalnym ruchem, nie marszem, przechodzi przez murek?
- To samo co wtedy, gdy idziesz na imprezę poderwać jakąś dziewczynę.

Awatar użytkownika
Azurix
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3007
Lokalizacja: Łódź Klub:"Ośmiornica Łódzka" Stowarzyszenie:"Wargaming"

Post autor: Azurix »

Brygu pisze:Jak zawsze trzy pytania dla was pewnie banalne. Ale ja jakoś nie mogę sam sobie odpowiedzieć.

1. Załóżmy że mamy oddział goblinów 5x10 (5 w szeregu). W ostatnim rzędzie jest 1 goblin. Wjeżdża HE rydwanem w bok. Dosuwa tak by zmaksymalizować walczących, ale maksymalnie w stronę końca oddziału goblinów. Z impaktów zabija 7, potem jeszcze rydwan zabija 6 goblinów. Jako że odejmujemy ofiary od tyłu, rozumiem że z każda rundą, dopóki gobliny nie zrobią combat reforma, będzie co raz mniej bić w rydwan, a ten w końcu będzie się stykał tylko rogiem z jednym goblinem? Czy też należy rydwan ciągle przesuwać w stronę przodu oddziału by ciągle maksymalna ilość walczyła?

2. Multi-szarze. Oddział A deklaruje szarże na łuczników, ci mówią S&S, następnie oddział B deklaruje szarżę na tych samych łuczników od boku, a ci dają flee. Jak to powinno być, S&S i tak jest wykonywany, po czym uciekają od oddziału B? A później sprawdzamy czy ktoś dopadł? Czy też nie ma S&S, zaś ucieczka jest od najbardziej licznego oddziału? Chyba mi się edycje zaczynają mieszać.

3. Rzeki. Przez rzekę nie można maszerować?! Ale jak to wygląda, nie można robić marszu jeśli w tej rundzie chcę wejść choć częściowo w rzekę? Czy też mogę jakby połączyć ruch z marszem, że przed rzeką mam podwójny, a już resztę muszę bez mnożenia razy dwa? Rozumiecie, mam M4 do rzeki jest 6 cali, czyli maszeruję zużywając 3M i jeszcze 1 cal mogę iść rzeką. No i czy wchodzi w grę tylko rzeka przed oddziałem, czy liczy się tak długo jak jakikolwiek model jeszcze ją przekracza. Czyli mamy oddział w którym już pierwszy szereg wyszedł z rzeki, pozostałe są w rzece, bądź jeszcze przed nią, czy już można maszerować, czy dopiero jak ostatni model ją opuści.

Pewnie straszne głupoty piszę, ale pomóżcie.
B.
1. Maksymalizacja modeli walczących następuje pod koniec każdej rundy wali wręcz, choć tego nie jestem pewien. Zawsze tak grałem i mnie tak uczyli, choć jakbyś mi kazał wskazać cytat z RB to bym się musiał naszukać.
2. Jest tak jak mówisz. Najpierw jest S&S a potem ucieczka od B i sprawdzanie czy A i B są w stanie wejść w kontakt z uciekającym oddziałem.
3. Maszerowanie to deklaracja. Jeśli zadeklarujesz marsz to nie możesz wejść do rzeki. Jeśli zadeklarujesz ruch tylko to możesz. Będąc w rzece nie można zadeklarować marszu po prostu.
III Zasada Dynamiki Newtona - Aktualizacja 2013: "Gdy menel jedzie tramwajem, to tramwaj jedzie menelem" :lol:

Obrazek

Obrazek

Andrzej
Pan Spamu
Posty: 8216
Lokalizacja: Szybki Szpil

Post autor: Andrzej »

1. Mógłbś podać jakiś cytat z RB? A co, jeżeli nie da się dostawić modelu do walki? Albo z impactów straci w ogóle kontakt z oddziałem? Nie mówię, że nie masz racji, po prostu chciałbym usłyszeć uzasadnienie.
Lidder pisze:- Co się dzieje, gdy kawaleria normalnym ruchem, nie marszem, przechodzi przez murek?
- To samo co wtedy, gdy idziesz na imprezę poderwać jakąś dziewczynę.

Brygu
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 172

Post autor: Brygu »

Z tą rzeką jeszcze, czyli mamy oddział 100 goblinów, i będą przekraczać tą rzekę nawet wąską o szerokości 3 cali przez 4 rundy, bo zawsze jakiś model jest jeszcze w rzece?

Andrzej
Pan Spamu
Posty: 8216
Lokalizacja: Szybki Szpil

Post autor: Andrzej »

tak
Lidder pisze:- Co się dzieje, gdy kawaleria normalnym ruchem, nie marszem, przechodzi przez murek?
- To samo co wtedy, gdy idziesz na imprezę poderwać jakąś dziewczynę.

Awatar użytkownika
Myzu
Mudżahedin
Posty: 303
Lokalizacja: Poznań, Strefa zero

Post autor: Myzu »

Maksymalizuje sie przy szarzy, a nie po kazdej rundzie combatu. Po kazdej rundzie jest opcja reformu.

kudłaty
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3552

Post autor: kudłaty »

Brygu pisze:Jak zawsze trzy pytania dla was pewnie banalne. Ale ja jakoś nie mogę sam sobie odpowiedzieć.

1. Załóżmy że mamy oddział goblinów 5x10 (5 w szeregu). W ostatnim rzędzie jest 1 goblin. Wjeżdża HE rydwanem w bok. Dosuwa tak by zmaksymalizować walczących, ale maksymalnie w stronę końca oddziału goblinów. Z impaktów zabija 7, potem jeszcze rydwan zabija 6 goblinów. Jako że odejmujemy ofiary od tyłu, rozumiem że z każda rundą, dopóki gobliny nie zrobią combat reforma, będzie co raz mniej bić w rydwan, a ten w końcu będzie się stykał tylko rogiem z jednym goblinem? Czy też należy rydwan ciągle przesuwać w stronę przodu oddziału by ciągle maksymalna ilość walczyła?

2. Multi-szarze. Oddział A deklaruje szarże na łuczników, ci mówią S&S, następnie oddział B deklaruje szarżę na tych samych łuczników od boku, a ci dają flee. Jak to powinno być, S&S i tak jest wykonywany, po czym uciekają od oddziału B? A później sprawdzamy czy ktoś dopadł? Czy też nie ma S&S, zaś ucieczka jest od najbardziej licznego oddziału? Chyba mi się edycje zaczynają mieszać.

3. Rzeki. Przez rzekę nie można maszerować?! Ale jak to wygląda, nie można robić marszu jeśli w tej rundzie chcę wejść choć częściowo w rzekę? Czy też mogę jakby połączyć ruch z marszem, że przed rzeką mam podwójny, a już resztę muszę bez mnożenia razy dwa? Rozumiecie, mam M4 do rzeki jest 6 cali, czyli maszeruję zużywając 3M i jeszcze 1 cal mogę iść rzeką. No i czy wchodzi w grę tylko rzeka przed oddziałem, czy liczy się tak długo jak jakikolwiek model jeszcze ją przekracza. Czyli mamy oddział w którym już pierwszy szereg wyszedł z rzeki, pozostałe są w rzece, bądź jeszcze przed nią, czy już można maszerować, czy dopiero jak ostatni model ją opuści.

Pewnie straszne głupoty piszę, ale pomóżcie.
B.
1.Dosuwasz go tylko tyle by pozostał w kontakcie z co najmniej 1. Maksymalizacje mogę wykonać gobliny na normlanych zasadach.
2.Najpierw pierwsza deklaracja, reakcja i wykonanie reakcji, dopiero potem druga deklaracja. Jak dano flee to wszystkie oddziały które szarżowały na ten cel mogą zrobić redirect.
3.Tak długo jak chociaż jeden model jest w rzece nie możesz wykonywać w danej fazie marszu.

misha
Wielki Nieczysty Spamer
Posty: 6586
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: misha »

str 18 redirecting charge
Klub Adeptus Mechanicus http://admech.club Warszawa, Okęcie, Al Krakowska
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A

Awatar użytkownika
MatthewKorona
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 196

Post autor: MatthewKorona »

Walczę wręcz. Wygrywam walkę. Przeciwnik łamie szeregi i ucieka. Postanawiam go gonić, doganiam go, niszczę mu jednostkę. Mam prawo zrobić reform? Czy już nie?

Z góry dzięki wielkie za pomoc
Pzdr
Impossible is nothing.

panterq
Masakrator
Posty: 2461
Lokalizacja: Legion

Post autor: panterq »

Nie. Reform po zdaniu LD przysługuje tylko kiedy robiąc overrun wbiegasz w jednostkę która już uciekała, wtedy wycinasz ich do nogi i możesz się reformować po teście.
Yes they drink blood. Yes, some of them have been known to command armies of the damned. But at least they're not Elves.
- Niles Valera, Agitator

Awatar użytkownika
Soulferin
Falubaz
Posty: 1431
Lokalizacja: Nicea\Warszawa

Post autor: Soulferin »

Reform możesz zrobić albo powstrzymując się od pościgu(zdajesz LD, jesli ci sie udało robisz reform) albo kiedy wpadasz z overruna w uciekający unit. Jeśli udało ci sie go dogonić mozesz zrobic reform.
"Wojny przychodzą i odchodzą a moi żołnierze są wieczni"

Awatar użytkownika
Chaak
Warzywo
Posty: 18

Post autor: Chaak »

Mam pytanie, czy premia za dodatkowy szereg składający się z minimum 5 modeli dodaje +1 do walki wręcz dla jednostek, czy tylko do wyniku walki? Jeśli byłby bonus do walki wręcz, to jeśli dobrze rozumiem 2 szereg wykonujący ataki wspierające też ma ten bonus, jeśli mam więcej niż 2 szeregi?

Poza tym jeśli magiczną zbroję dającą ochronę pancerza 5+ dam postaci, która ma już jakiegoś armor save to, czy kumuluje się to z innymi premiami np. z tarczy? I jak to działa, jeśli ubiorę ją na postać, która ma już łuskową skórę na 5+ lub 4+?

kudłaty
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3552

Post autor: kudłaty »

Bonus jest TYLKO do wyniku walki, nie ma to żadnego wpływu na zdolność walki wręcz.

W przypadku zbroi ochrony kumulują się, ale można mieć tylko jeden ekwipunek danego typu, zatem nie można założyć ciężkiej zbroi na lekką nie nieść dwóch tarcz.

Awatar użytkownika
Thain
Chuck Norris
Posty: 526

Post autor: Thain »

Jak mają się tarcze i sea dragon cloaks do ranienia z zerówki z metalu? Korzysta się z najlepszego dostępnego sava mimo, że efekt czaru jest NoAS czy może bonus do sava nie wlicza się do ranienia?

Wydaje mi się, że pierwsza opcja jest poprawna, bo wykorzystywanie tarczy od shootingu nie jest opcjonalne. Masz i możesz to korzystasz.

Awatar użytkownika
Macias
Kretozord
Posty: 1823
Lokalizacja: SNOT - filia w Pogórzu

Post autor: Macias »

Jak masz tarczę to doliczasz ja do swojego asv, nie możesz wybrać, że z niej nie korzystasz.
Azgaroth pisze:30 savage orków z wardem na 5+ i dodatkową bronią + lord na dziku i szaman walczą z 40 halabardnikami imperium (I tura - działa choppas). Dzikusy wbijają jedną ranę ( :shock: ), lord na dziku zapomina jak się walczy i nie wbija nic, szaman nie trafia. Halabardnicy wbijają 10 ran, test LD na stubborna dwukrotnie oblewam, na dystans ucieczki rzucam dwie jedynki :)
Imperialna moc!

Awatar użytkownika
Chaak
Warzywo
Posty: 18

Post autor: Chaak »

Co do bonusu to w polskim podręczniku było wyraźnie o bonusach do walki wręcz, ale z kontekstu wynikało, że chodzi o wynik walki, więc wolałem zapytać.

Odnośnie drugiego wątku chodzi mi głównie o przedmiot Zaklęta Tarcza. Jest to zbroja dająca AS na 5+. Nie wiem tylko jak działa ona np. na Scar-Veteranie, który ma Łuskową Skórę na 5+, albo Oldbloodzie, który ma Łuskową Skórę 4+?
Przy czym jeśli dobrze rozumiem to po ubraniu takiego Veterana w lekką zbroję+tarczę te 2 przedmioty kumulują się z jego zdolnością dającą AS na 5+ i w sumie ma ochronę na 3+.

Awatar użytkownika
Macias
Kretozord
Posty: 1823
Lokalizacja: SNOT - filia w Pogórzu

Post autor: Macias »

Mając scaly skin 5+ (łuskowa skóra :roll: ), light armoura (lekka zbroję) i enchanted shield (zaklętą tarczę) ma w sumie 2+ ASV
Azgaroth pisze:30 savage orków z wardem na 5+ i dodatkową bronią + lord na dziku i szaman walczą z 40 halabardnikami imperium (I tura - działa choppas). Dzikusy wbijają jedną ranę ( :shock: ), lord na dziku zapomina jak się walczy i nie wbija nic, szaman nie trafia. Halabardnicy wbijają 10 ran, test LD na stubborna dwukrotnie oblewam, na dystans ucieczki rzucam dwie jedynki :)
Imperialna moc!

Zablokowany