Pytania o zasady 8ed VC

Vampire Counts

Moderator: misha

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Azurix
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3007
Lokalizacja: Łódź Klub:"Ośmiornica Łódzka" Stowarzyszenie:"Wargaming"

Re: Pytania co do 8ed VC

Post autor: Azurix »

http://forum.stagraf.pl/index.php
To jest forum sklepu Stagraf w Łodzi, gdzie są jedne z najtańszych cen w Polsce, więc tam zapytaj. Zamówienia można robić w dziale "Z Życia Sklepu" ;)
III Zasada Dynamiki Newtona - Aktualizacja 2013: "Gdy menel jedzie tramwajem, to tramwaj jedzie menelem" :lol:

Obrazek

Obrazek

Awatar użytkownika
Szamot
Masakrator
Posty: 2428
Lokalizacja: Spawalnie Potępionych

Post autor: Szamot »

mam pytanie odnośnie jednej rzeczy ;)

jak na 8edycją oceniacie takie z 2 oddziały 4/5 gołych(tylko z muzykiem) Blood Knight? mogą być dobrą rzeczą na bok...u nas w armii jest sporo blokerów/trzymajek/oddziałów mogących coś złapać i przytrzymać, tak aby właśnie taka 4/5wpadła w bok ;)

co uważacie? HOT or NOT? :)

misha
Wielki Nieczysty Spamer
Posty: 6586
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: misha »

not, drogo i łatwe ptk dla przeciwnika
Klub Adeptus Mechanicus http://admech.club Warszawa, Okęcie, Al Krakowska
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A

Awatar użytkownika
Szaitis
Falubaz
Posty: 1048

Post autor: Szaitis »

5 woundów z AS2+ za 250 pktów? Jedna salwa z jakichś kusz i nie ma :wink:

Awatar użytkownika
Azurix
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3007
Lokalizacja: Łódź Klub:"Ośmiornica Łódzka" Stowarzyszenie:"Wargaming"

Post autor: Azurix »

Z drugiej strony WoCh gra na Knightach, którzy za 230pkt mają podobne statystyki ;)
III Zasada Dynamiki Newtona - Aktualizacja 2013: "Gdy menel jedzie tramwajem, to tramwaj jedzie menelem" :lol:

Obrazek

Obrazek

Awatar użytkownika
Szaitis
Falubaz
Posty: 1048

Post autor: Szaitis »

Jest spora różnica - rycerzyki Wochowe są o 10 pktów tańsze na modelu - w dodatku pomiędzy AS 1+, a 2+ jest gigantyczna różnica. Dodatkowym "niuansem" jest możliwość warda na 3+ na chaośnikach. O tym, że frenzy na blood knightach nie pomaga to chyba nie trzeba wspominać

misha
Wielki Nieczysty Spamer
Posty: 6586
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: misha »

pierwszy cel do strzelania dla przeciwnika :)
kolejnym niuansem jest wskrzeszanie 1 rany z Inwokacji, nawet jeśli by trzymać ich blisko generała

trafiasz na Elfy jakieś, Dwarfy, Lizaki, Imperium i zdejmujesz oddział po 1 turze :D
ze sztandarem twierdzy 5 Bloodków i muzykiem to 345 ptk zdaje się, już wolę 2x Vargulfa

sam mam takich modeli z 17 chyba, ale poza faktem, że na półce wyglądają mistrzowsko to na stole for fun jedynie tak samo jak szkielety
Klub Adeptus Mechanicus http://admech.club Warszawa, Okęcie, Al Krakowska
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A

Awatar użytkownika
Szamot
Masakrator
Posty: 2428
Lokalizacja: Spawalnie Potępionych

Post autor: Szamot »

no właśnie tak patrzę za 210 PUNKTÓW mamy 4W z T4, SV2+ i 12ataków....porónując do varghulfa to jest jednak na plus.

myślałem nad armią rozkminianą typu 3x3/4vargheisty i 2x4/5BLoodki, lub 3x3/4vargheisty i większy oddziało blodków z 8-7 z wardem właśnie i lordem do walki...

nie wiem może się mylę, ale oddział batów, 2psów, 3x3vargheisty to chyba w miare dobra opcja do zabicia tego co boli blodków (kanony i inne), z wardem nie boją się lekkiego strzału. Może magia zaboleć...

misha
Wielki Nieczysty Spamer
Posty: 6586
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: misha »

zagraj 10+ razy najlepiej z jakimiś ogarniętymi graczami albo na masterze i daj znać jak ci poszło :)
Klub Adeptus Mechanicus http://admech.club Warszawa, Okęcie, Al Krakowska
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A

Awatar użytkownika
Szamot
Masakrator
Posty: 2428
Lokalizacja: Spawalnie Potępionych

Post autor: Szamot »

aby zagrać na turze trzeba mieć modele ;) a tych nie wiem czy kupować ;p

misha
Wielki Nieczysty Spamer
Posty: 6586
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: misha »

breta jest tania w konwersji :P albo Dragon Princes
niemniej oryginalne modele są drogie pioruńsko, nie wiem jak te finecasty, ale metale sa sliczne
Klub Adeptus Mechanicus http://admech.club Warszawa, Okęcie, Al Krakowska
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A

Awatar użytkownika
Azurix
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3007
Lokalizacja: Łódź Klub:"Ośmiornica Łódzka" Stowarzyszenie:"Wargaming"

Post autor: Azurix »

Bretońców i Imperialczyków to można nawet nie przerabiać i dać ich żywo wziętych z innej armii. Jakby nie było Blood Dragoni pochodzą z tych krain i się tam ukrywają, a jedyna rzecz po jakiej można odróżnić Wampira w wyglądzie od Człowieka to chyba tylko skóra i oczy, które są za przyłbicą :D
III Zasada Dynamiki Newtona - Aktualizacja 2013: "Gdy menel jedzie tramwajem, to tramwaj jedzie menelem" :lol:

Obrazek

Obrazek

Awatar użytkownika
ismael
Wodzirej
Posty: 670
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: ismael »

Witam,
Pewnie moje pytanie jest banalne dla doświadczonych generałów, ale dzisiaj wyszła taka sytuacja podczas gry - dopiero się otrzaskuję z 8 edycją:
Czy wskrzeszanie - invocation of nehek (podstawowy czar z Lore of the Vampires) można rzucać będąc w walce? Chodzi mi o to, czy:
A) czarujący, gdy jest w walce (base to base z przeciwnikiem) może rzucać ten czar
B) czarujący, którego oddział jest w walce (on sam nie jest base to base z przeciwnikiem) może rzucać ten czar

pzdr
-ism

Awatar użytkownika
Soulferin
Falubaz
Posty: 1431
Lokalizacja: Nicea\Warszawa

Post autor: Soulferin »

O ile czar nie jest 'magic missile' lube w opisie czaru nie jest to wyszczególnione możesz rzucać czary w kombacie.
"Wojny przychodzą i odchodzą a moi żołnierze są wieczni"

Awatar użytkownika
Szaitis
Falubaz
Posty: 1048

Post autor: Szaitis »

Azurix pisze:Bretońców i Imperialczyków to można nawet nie przerabiać i dać ich żywo wziętych z innej armii.
Postaw sobie oryginalną figurkę blood knighta przy takim rycerzyku imperialnym - zmienisz zdanie :wink: To jakbyś porównywał rycerza na rumaku przy wieśniaku ujeżdżającym Qc-yka (pozdro Adaś;*)

ismael pisze:Witam,

Czy wskrzeszanie - invocation of nehek (podstawowy czar z Lore of the Vampires) można rzucać będąc w walce? Chodzi mi o to, czy:
A) czarujący, gdy jest w walce (base to base z przeciwnikiem) może rzucać ten czar
B) czarujący, którego oddział jest w walce (on sam nie jest base to base z przeciwnikiem) może rzucać ten czar
Inwokacja to rodzaj czaru będący augmentem, więc tak, możesz rzucać go będąc w walce. Zwróć uwagę na opis rodzajów czarów w rulebooku.

Awatar użytkownika
ismael
Wodzirej
Posty: 670
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: ismael »

@Soulferin & Szaitis - Dzięki za szybką odpowiedź. Rzeczywiście zgodnie z zasadą czaru augment nie mieliśmy wątpliwości, że można rzucać ten czar na jednostki będące w walce (DO walki), natomiast nie wiedzieliśmy czy można go rzucać magiem, który sam walczy (albo którego oddział walczy), a więc Z walki. Rozumiem już teraz, że nie ma przeciwskazań.

Marek15
Mudżahedin
Posty: 314
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Marek15 »

Pytanie mam o Hexwraity, gdy przejadą przez armatę i wypłacą jej trafienia z siłą 5 to przeciw jakiemu T? Ludzika czy maszyny?

misha
Wielki Nieczysty Spamer
Posty: 6586
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: misha »

distributed as shooting attacks.
dział maszyny strzelanie do maszyn

EDIT: rzeczywiście jest distributed, ale to imo i tak nic nie zmienia, skoro masz rozdzielić jak strzelanie to tym bardziej jasna sytuacja :)
Ostatnio zmieniony 17 paź 2012, o 21:47 przez misha, łącznie zmieniany 1 raz.
Klub Adeptus Mechanicus http://admech.club Warszawa, Okęcie, Al Krakowska
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A

Marek15
Mudżahedin
Posty: 314
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Marek15 »

distinguish? W mojej książce mam DISTRIBUTED. I przez to mam niejasność, impakty też są distributed as shooting attacks, a idą na T załogantów bo jest jasno napisane że impact hits are close combat attack.
Nic w opisie Spectral Hunters nie sugeruje (mi) że jest to atak strzelecki - już choćby to że ma zasięgu. Magiczne, płonące, bez pancerza, dość nietypowe jak na strzelanie, ale rozumiem że tak się gra.
Kur...a sens (common sense) jak zwykle w młotku - rozpędzony rydwan wjeżdża w ludziki bo ci są za głupi żeby schować się za armatę i impakt rydwanu zatrzymać maszyną, a latające duchy napierdalają kosami w armatę bo są za głupie żeby bić w żywych ludzi. GW Bubel.

misha
Wielki Nieczysty Spamer
Posty: 6586
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: misha »

masz rację jest ditributed, źle zapamiętałem zapis w AB :) dałem Edit powyższego posta

ale to jeszcze bardziej jasne jest, skoro rozdzielić masz jak strzelanie to strzelanie do maszyny rozdziela się wg T maszyny tak jak w RB, logiki tu nie szukaj :D
Klub Adeptus Mechanicus http://admech.club Warszawa, Okęcie, Al Krakowska
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A

ODPOWIEDZ