Szybkie pytania
Moderatorzy: Ziemko, Arbiter Elegancji
Re: Szybkie pytania
Całkowicie podpisuję się pod MadMaxem, jak nie masz wprawy w psikaniu sprayem to lepiej nakładaj pędzlem.
Orientuje się ktoś czy kępki trawy GW Mordheim Turf to odpowiednik kępki Winter Tuft firmy AP? Jest między nimi jakaś różnica?
"War. War never changes".
TRAYE MAGNETYCZNE / PCV / MAGNESY. Najlepsza jakość !!! Najtaniej !!!
Ekspresowa Realizacja !!!
TRAYE MAGNETYCZNE / PCV / MAGNESY. Najlepsza jakość !!! Najtaniej !!!
Ekspresowa Realizacja !!!
Domyślam się, że pytasz się o jakość odlewów?
To zależy jak Ci sie trafi, ostatnio FW niesamowicie mnie zawodzi jakością i z czystym sumieniem muszę przyznać, że pod tym względem odlewy z innych źródeł są lepsze. Natomiast zdecydowanie leposzym materiałem do obróbki itd jest żywica z FW ta z chin jest krucha i łamliwa.
To zależy jak Ci sie trafi, ostatnio FW niesamowicie mnie zawodzi jakością i z czystym sumieniem muszę przyznać, że pod tym względem odlewy z innych źródeł są lepsze. Natomiast zdecydowanie leposzym materiałem do obróbki itd jest żywica z FW ta z chin jest krucha i łamliwa.
Zdaje mi się, że ojciec używa tego do makiet kolejowych. Jeśli tak, to sprawdzę przy okazji i dam znać.Durant pisze:Czy ktoś używał produktów firmy NOCH do makiet/podstawek dioram?
Chodzi mi o roślinność wycinaną laserowo czy pasuje do skali itd
Zakupiłem kompresor z aerografem. Polecana podróbka iwaty i kompresor też znany. Mój problem polega na tym, że chyba kupiłem chłam albo zapomniałem jak się używa aero. Pierwsza sprawa to nie mogę dobrać gęstości farby (używam farbek army painter). Cały czas jest niby farba za rzadka i wali kleksy, a jak zwiększę gęstość to aero jakby się zapycha po sekundzie i przestaje lecieć farba. Muszę przesunąć ten dyngs do sterowania do mocno i wtedy wali kleksa ogromnego i działa dalej przez chwilę lub dłużej. Ciężko tak malować bo co chwilę muszę go jakby odtykać.Sam aero jest chyba ok, problem wydaje się leżeć w kompresorze. Dobija do 4 bar to fakt, ale przy ciągłej pracy max to jakieś 1,8 bara? Coś koło tego. Nie za mało? Może farby jednak nie umiem dobrać? Albo nie mieszam odpowiednio?
Pomocy...
edit
teraz jeszcze zaczął pluć wodą(skąd?!) i czasem nawet na pełnym otwarciu nie leci farba. Jutro spróbuję go przeczyścić ale to dziwne, że nowy aero tak od razu się zapchał. Może to wina farbek z army paintera? Kiedyś miałem kompresor membranowy (taki jak polecali w SPIM na YT) i malowałem farbkami citadel to nie było takich problemów. Ech
Pomocy...
edit
teraz jeszcze zaczął pluć wodą(skąd?!) i czasem nawet na pełnym otwarciu nie leci farba. Jutro spróbuję go przeczyścić ale to dziwne, że nowy aero tak od razu się zapchał. Może to wina farbek z army paintera? Kiedyś miałem kompresor membranowy (taki jak polecali w SPIM na YT) i malowałem farbkami citadel to nie było takich problemów. Ech

Profesjonalne usuwanie wgnieceń z karoserii samochodowych i skutków gradobicia.
Odwieczny problem z pseudo iwatami. Najpewniej złe proporcje farby. Czasem pomagało przemycie dyszy wacikiem nasączonym w wamodowskim lub innym zmywaczu farb akrylowych.Spróbuj dodać do farby medium lub retender i wymieszaj. Generalnie ja z chińczykami na godzinę malowania przeznaczałem kilka na czyszczenie, awarie itd. Spróbuj odkręcić trochę dysze moze pomoże.cichy pisze:Zakupiłem kompresor z aerografem. Polecana podróbka iwaty i kompresor też znany. Mój problem polega na tym, że chyba kupiłem chłam albo zapomniałem jak się używa aero. Pierwsza sprawa to nie mogę dobrać gęstości farby (używam farbek army painter). Cały czas jest niby farba za rzadka i wali kleksy, a jak zwiększę gęstość to aero jakby się zapycha po sekundzie i przestaje lecieć farba. Muszę przesunąć ten dyngs do sterowania do mocno i wtedy wali kleksa ogromnego i działa dalej przez chwilę lub dłużej. Ciężko tak malować bo co chwilę muszę go jakby odtykać.Sam aero jest chyba ok, problem wydaje się leżeć w kompresorze. Dobija do 4 bar to fakt, ale przy ciągłej pracy max to jakieś 1,8 bara? Coś koło tego. Nie za mało? Może farby jednak nie umiem dobrać? Albo nie mieszam odpowiednio?
Pomocy...
edit
teraz jeszcze zaczął pluć wodą(skąd?!) i czasem nawet na pełnym otwarciu nie leci farba. Jutro spróbuję go przeczyścić ale to dziwne, że nowy aero tak od razu się zapchał. Może to wina farbek z army paintera? Kiedyś miałem kompresor membranowy (taki jak polecali w SPIM na YT) i malowałem farbkami citadel to nie było takich problemów. Ech
No to może polecisz coś lepszego? Bo malowanie demonów aerografem to czysta przyjemność, a ten model skuteczni mi to uniemożliwia. Do 200 zł coś kupię? Bo jeśli nie będzie skoku Jakościowego to sobie daruje. Ile w ogóle trzeba za taki aero dać?
Profesjonalne usuwanie wgnieceń z karoserii samochodowych i skutków gradobicia.
do 200zł to ciężko będzie za niecałe 300żł polecam ultrę. Ja właśnie zmieniłem i jestem zadowolony choć muszę się uczyć malować od początku bo bardzo czułe bydle i przy moich mało zgrabnych łapkach to lekcja pokory. Spróbuj zmniejszyć ciśnienie na zaworze to powinno przestać pluć. A że tak zapytam czy masz zbiornik wyrównawczy w tej machinie? Ja przy chińczykach to zdejmowałem przednią osłonę igły i co chwila ściągałem paluchami strupka z farby z igły i było ok.cichy pisze:No to może polecisz coś lepszego? Bo malowanie demonów aerografem to czysta przyjemność, a ten model skuteczni mi to uniemożliwia. Do 200 zł coś kupię? Bo jeśli nie będzie skoku Jakościowego to sobie daruje. Ile w ogóle trzeba za taki aero dać?
Zapraszam do mojego studia szukaj na FB Kuczolpaintlab
Nie mam, kupiłem chińszczyznę w zestawie.

O dziwo dużo ludzi poleca ten kompresor, więc myślę, że to raczej mój brak umiejętności. A wodą dziś pluł tylko po włączeniu ciśnienia potem przestawał. Czasem coś mu tam sie jeszcze wyrwało. Mam długi wąż (3m) podobno wtedy zbiornik nie jest taki potrzebny. Oczywiście ze zbiornikiem byłby lepszy ale nie chciałem na początek dużych sum inwestować
Dziś już lepiej się malowało. Muszę nauczyć się dobierać gęstość farby. Kupiłem też na allegro kilka farbe vallejo air.
@kuczol
jak mi się spodoba, a muszę przyznać że demony się tym maluje super
to się szarpnę na coś porządnego bo o dziwo może mi się to przydać w pracy. Zajmuję się usuwaniem wgnieceń rys itp. z karoserii samochodowych, więc aero będę mógł robić zaprawki. Ale najpierw się muszę wyćwiczyć na chińszczyźnie.
A tak w ogóle jakie powinno być ciśnienie? Ten kompresor nabija do 4 bar. W trakcie pracy spada poniżej 2 ale to wystarcza. Może powinienem go przykręcić do 2?
O dziwo dużo ludzi poleca ten kompresor, więc myślę, że to raczej mój brak umiejętności. A wodą dziś pluł tylko po włączeniu ciśnienia potem przestawał. Czasem coś mu tam sie jeszcze wyrwało. Mam długi wąż (3m) podobno wtedy zbiornik nie jest taki potrzebny. Oczywiście ze zbiornikiem byłby lepszy ale nie chciałem na początek dużych sum inwestować
Dziś już lepiej się malowało. Muszę nauczyć się dobierać gęstość farby. Kupiłem też na allegro kilka farbe vallejo air.
@kuczol
jak mi się spodoba, a muszę przyznać że demony się tym maluje super

A tak w ogóle jakie powinno być ciśnienie? Ten kompresor nabija do 4 bar. W trakcie pracy spada poniżej 2 ale to wystarcza. Może powinienem go przykręcić do 2?
Profesjonalne usuwanie wgnieceń z karoserii samochodowych i skutków gradobicia.
po mojemu to koniecznie wsadź zbiornik wyrównawczy - jak pracujesz w warsztacie to masz na pewno dostęp do starych gaśnic - ja właśnie taką podłączyłem. Koszt kilka złączek + teflon i kwadrans pracy (około 20 zł na złączki w castoramie). Jak będę miał chwilkę to cyknę fotkę swojego abyś wiedział o co chodzi. Pluje bo ma za duże ciśnienie startowe. Każdy aero powinien mieć podane odpowiednie ciśnienie robocze - wydaje mi się, że koło 2 starczy przy tej twojej machinie - ważne aby było równomiernie pompowane a tego nie osiągniesz bez zbiornika samym wężykiem. Thinerek do farbek też nie zaszkodzi
. No i koniecznie skołuj sobie wiatraczek do tej machiny jak chcesz żeby ci dłużej pochodziła.

Zapraszam do mojego studia szukaj na FB Kuczolpaintlab
Thinner już zamówiłem, wiatrak mam taki zwykły pokojowy to w lato będzie na kompresor dmuchał. Mam rok gwaracji teoretycznie pisemnej
Jak tyle wytrzyma a ja nadal się będę tym bawił to pewnie zainwestuje w coś lepszego. Zastanawiam się jeszcze nad jakimś dłuuugim wężem.

Profesjonalne usuwanie wgnieceń z karoserii samochodowych i skutków gradobicia.
gwarancja nie obejmuje przegrzania bo napisane jest na nim, że nie może dłużej pracować niż 30 minut więc dmuchaj już jak malujesz a nie w lato bo to ustrojstwo dość szybko się nagrzewa. Chiba taniej niż dłuuuuuuuuuugi wąż wyjdzie zbiornik wyrównawczy z gaśnicy
- i pożytek większy bo kompresor rzadziej chodzi i mniej się grzeje.

Zapraszam do mojego studia szukaj na FB Kuczolpaintlab
Szykują się nowe farbki by GW 

Last week I rumored 25 new colors by GW, now i have more informations:
-New Glazes
-Shades for White Basecoats
-pink base with two layers
-greenish metallic base with suitable layers
-Technical Paint for bleached effects
-some other paints