Jak zostać Generałem - czyli początkującego pytań kilka

High Elves

Moderatorzy: Albo_Albo, Asassello

Zablokowany
Awatar użytkownika
Morti
Mudżahedin
Posty: 345
Lokalizacja: Wrocław

Re: Jak zostać Generałem - czyli początkującego pytań kilka

Post autor: Morti »

tak

Awatar użytkownika
Azurix
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3007
Lokalizacja: Łódź Klub:"Ośmiornica Łódzka" Stowarzyszenie:"Wargaming"

Post autor: Azurix »

turek pisze:siemka
jak dam princowi jakąkolwiek magiczną broń to bedzie miał wtedy magiczne ataki ??
Precyzując, jak dasz mu Magiczną Broń do CC, to będzie miał Magiczne Ataki w CC, a jak dasz np. Łuk, to będzie miał je jedynie strzelając ;)
III Zasada Dynamiki Newtona - Aktualizacja 2013: "Gdy menel jedzie tramwajem, to tramwaj jedzie menelem" :lol:

Obrazek

Obrazek

faj3r
Mudżahedin
Posty: 345
Lokalizacja: Toruń

Post autor: faj3r »

mam pytanie o zasady EURO.
grając na EURO mogę:
- do wygenerowanych PD dodać max 2PD (ale HE mają 3PD)
- użyć na 1 czar max 5PD
- Book of Hoeth liczy się jako 3PD i 2DD

Czy powyższe oznacza, że mając BoH:
1. nie mogę dodać już żadnej kostki do puli z channelingu ani sztandaru itp.?
2. rzucając czar mogę użyć tylko 2PD?
3. dispelując mogę użyć tylko 3DD?
KUPIĘ: Bitsy (głównie kusze i bicze) od Dark Elves
--
"In a mad world, only the mad are sane." - Akira Kurosawa
mój blog: Sand and Glue

Obrazek

Awatar użytkownika
Kosa
Pan Spamu
Posty: 8707
Lokalizacja: krk czyli Ulthuan

Post autor: Kosa »

zle rozumujesz :)

zapis odnośnie ksiązki oznacza, że:

po prostu nie masz nigdy żadnych dodtakowych kości ani dispela ani powera z jakiegokolwiek żródła gdyż ksiązka je pożera.
Czary nadal możesz ciskać maks z 5, zaś dispelować z ilu wola.
"Człowiek jest czemś, co pokonanem być winno"
F.N.

Moja Galeria Pomalowanych Ludków

chomik
Mudżahedin
Posty: 334
Lokalizacja: Katowice

Post autor: chomik »

tz. e turze magii zamias max 12 kosci mozesz miec max 9 PD/ 10 DD

Awatar użytkownika
Azurix
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3007
Lokalizacja: Łódź Klub:"Ośmiornica Łódzka" Stowarzyszenie:"Wargaming"

Post autor: Azurix »

chomik pisze:tz. e turze magii zamias max 12 kosci mozesz miec max 9 PD/ 10 DD
Jak wyrzucisz na wiatry dwie 6 to masz 12. Chodzi o to tylko że jak masz Banner of Sorcery albo Channeling, to one nie dają w ogóle kostek gdy masz Książke 8)
III Zasada Dynamiki Newtona - Aktualizacja 2013: "Gdy menel jedzie tramwajem, to tramwaj jedzie menelem" :lol:

Obrazek

Obrazek

faj3r
Mudżahedin
Posty: 345
Lokalizacja: Toruń

Post autor: faj3r »

dzięki wszystkim za pomoc :-)

to jeszcze mam 2 pytania odnośnie BoH 8)
1. dzięki BoH każdy czar jest rzucany z IF. Dzięki zasadzie w podręczniku takie IF nie wymaga rzucania na tabelę Miscasta. Co oznacza w takim razie stwierdzenie w regule BoH na końcu "except a Miscast"? nie wiem co autor chciał powiedzieć. Czy jako Miscast są tu potraktowane np dwie 1? Czy jak wywalę dwie 1 to muszę rzucać na tabelę miscasta? Czy jest sytuacja kiedy przy BoH muszę rzucać na tabelę Miscasta?
2. BoH kosztuje 100pkt. Limit dla Lorda na magiczne przedmioty to 100pkt. Jak w takim razie chronić maga, skoro nie można mu dać jakiegoś dodatkowego Warda? Wstawić go do oddziału 25 spearmenów np.?

...i jedno pytanie donoście Special Rule "Strider"
3. WL mają Special Rule "Woodsman" która została zamieniona w 8ed na "Forest Strider". Co tak naprawdę daje mi "Forest Strider" skoro w 8ed. nie ma spowolnienia piechoty w lesie?
KUPIĘ: Bitsy (głównie kusze i bicze) od Dark Elves
--
"In a mad world, only the mad are sane." - Akira Kurosawa
mój blog: Sand and Glue

Obrazek

Awatar użytkownika
Azurix
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3007
Lokalizacja: Łódź Klub:"Ośmiornica Łódzka" Stowarzyszenie:"Wargaming"

Post autor: Azurix »

faj3r pisze:dzięki wszystkim za pomoc :-)

to jeszcze mam 2 pytania odnośnie BoH 8)
1. dzięki BoH każdy czar jest rzucany z IF. Dzięki zasadzie w podręczniku takie IF nie wymaga rzucania na tabelę Miscasta. Co oznacza w takim razie stwierdzenie w regule BoH na końcu "except a Miscast"? nie wiem co autor chciał powiedzieć. Czy jako Miscast są tu potraktowane np dwie 1? Czy jak wywalę dwie 1 to muszę rzucać na tabelę miscasta? Czy jest sytuacja kiedy przy BoH muszę rzucać na tabelę Miscasta?
2. BoH kosztuje 100pkt. Limit dla Lorda na magiczne przedmioty to 100pkt. Jak w takim razie chronić maga, skoro nie można mu dać jakiegoś dodatkowego Warda? Wstawić go do oddziału 25 spearmenów np.?

...i jedno pytanie donoście Special Rule "Strider"
3. WL mają Special Rule "Woodsman" która została zamieniona w 8ed na "Forest Strider". Co tak naprawdę daje mi "Forest Strider" skoro w 8ed. nie ma spowolnienia piechoty w lesie?
1. Tam się mieszają zasady IFki i Misscasta z 7 i 8 edycji w tym co mówisz. BOH działa tak, że masz IFkę na każdym dublecie, a Misscasta dodatkowo tylko na dwóch 6 i tyle :P
2. Nie dasz mu ochrony przedmiotami. Musisz go trzymać z daleka od walki, np. w Spearmenach za trzonem armii czy w Łucznikach na peryferiach ;)
3. Nic, chyba że jest w lesie i ktoś na nich wrzucił klątwę z Lore of Beasts która każe Dangerousy zdawać, ale pewny nie jestem :D
III Zasada Dynamiki Newtona - Aktualizacja 2013: "Gdy menel jedzie tramwajem, to tramwaj jedzie menelem" :lol:

Obrazek

Obrazek

Awatar użytkownika
Macias
Kretozord
Posty: 1823
Lokalizacja: SNOT - filia w Pogórzu

Post autor: Macias »

faj3r pisze: 3. WL mają Special Rule "Woodsman" która została zamieniona w 8ed na "Forest Strider". Co tak naprawdę daje mi "Forest Strider" skoro w 8ed. nie ma spowolnienia piechoty w lesie?
Jest jeden magiczny las, w którym wszystko zdaje dangerousy. WL nie musza w nim zdawać.
Azgaroth pisze:30 savage orków z wardem na 5+ i dodatkową bronią + lord na dziku i szaman walczą z 40 halabardnikami imperium (I tura - działa choppas). Dzikusy wbijają jedną ranę ( :shock: ), lord na dziku zapomina jak się walczy i nie wbija nic, szaman nie trafia. Halabardnicy wbijają 10 ran, test LD na stubborna dwukrotnie oblewam, na dystans ucieczki rzucam dwie jedynki :)
Imperialna moc!

faj3r
Mudżahedin
Posty: 345
Lokalizacja: Toruń

Post autor: faj3r »

Dzięki wielkie za pomoc 8)

Czy Waszym zdaniem jest sens płacić te 100pk za BoH?

Zacząłem o niej myśleć, po dzisiejszej bitwie z Orkami. Miałem 3 magów na Light i w 6 turach magii wszedł mi 1 banishment. Albo Dispel Scroll albo zwyczajnie dispel, a jak mi raz wszedł to zadałem 3 hity :-) (z czego tylko 1 zdjął model) za tą kasę wydaną na magów potwornie mało efektywne.
tak naprawdę najlepsze efekty uzyskałem dzięki Net of Amyntok. Prawie połowa goblinów zeszła, kiedy próbowali się ruszać lub strzelać :D
Zacząłem się zastanawiać, nad wystawieniem 1 dużego maga lv3 z BoH.
KUPIĘ: Bitsy (głównie kusze i bicze) od Dark Elves
--
"In a mad world, only the mad are sane." - Akira Kurosawa
mój blog: Sand and Glue

Obrazek

Awatar użytkownika
Kosa
Pan Spamu
Posty: 8707
Lokalizacja: krk czyli Ulthuan

Post autor: Kosa »

nie warto brać BoH chyba, ze jesteś hazardzistą i do tego szczęsliwym, to wtedy brać ;)
W tej grze sprawdza się spam małych czarów, wazne aby puścić 3, może 4 czary na turę, 2 a przynajmniej jeden wejdzie. Z ksiązką na euro prawdopodobnie rzucisz jeden czar, fakt, że może to być gamebrejker jednak wtedy kiedy trzeba go rzucić zapewne na kościach magi wypadnie ze 3 :P ,do tego jestes pozbawiony całkowice konwencjonalnej antymagi.

jak net of amyntok zabiło połowę goblinów? To tylko d6hitów z S4...
"Człowiek jest czemś, co pokonanem być winno"
F.N.

Moja Galeria Pomalowanych Ludków

faj3r
Mudżahedin
Posty: 345
Lokalizacja: Toruń

Post autor: faj3r »

Kosa pisze:jak net of amyntok zabiło połowę goblinów? To tylko d6hitów z S4...
Wystarczyło. Jak chcieli się ruszyć - test = oblany; jak chcieli strzelać - test = oblany; jak chcieli czarować (w jednostce był szaman) - test = oblany. W 1 turze :-) a potem w kolejnej turze powtórka z rozrywki 8)
KUPIĘ: Bitsy (głównie kusze i bicze) od Dark Elves
--
"In a mad world, only the mad are sane." - Akira Kurosawa
mój blog: Sand and Glue

Obrazek

Awatar użytkownika
Kosa
Pan Spamu
Posty: 8707
Lokalizacja: krk czyli Ulthuan

Post autor: Kosa »

jak był tam szaman to tylko szaman powinien zerwać d6 hitów a nie jednostka.
"Człowiek jest czemś, co pokonanem być winno"
F.N.

Moja Galeria Pomalowanych Ludków

faj3r
Mudżahedin
Posty: 345
Lokalizacja: Toruń

Post autor: faj3r »

Kosa pisze:jak był tam szaman to tylko szaman powinien zerwać d6 hitów a nie jednostka.
wiesz co, pewnie masz rację. Ja jestem początkujący - natomiast mój przeciwnik jest bardzo doświadczonym graczem - więc ja się nie kłóciłem.
podobno zna dobrze ten czar.
KUPIĘ: Bitsy (głównie kusze i bicze) od Dark Elves
--
"In a mad world, only the mad are sane." - Akira Kurosawa
mój blog: Sand and Glue

Obrazek

Awatar użytkownika
Kosa
Pan Spamu
Posty: 8707
Lokalizacja: krk czyli Ulthuan

Post autor: Kosa »

lepiej dla Ciebie jeśliby to mag dostał, i to dwa razy ;)
pewnie by zdechł.
"Człowiek jest czemś, co pokonanem być winno"
F.N.

Moja Galeria Pomalowanych Ludków

Absit
Powergamer Rozpiskowy
Posty: 41

Post autor: Absit »

Podpowiedzcie mi czy podczas palenia szarży mierzy się odległość przesunięcia jednostek w ten sam sposób jak przy udanej szarży?

Udana szarża: obrót do przeciwnika, przesunięcie (pomiar odległości) + zetknięcie, dostawienie do przeciwnika.
spalona szarża: ...

Pytam ponieważ znajomy podczas spalonej szarży w ostatniej grze zrobił coś takiego:
spalona szarża: obrót do przeciwnika (pomiar odległości) 2", przesunięcie (pomiar odległości) 4". Szarżę palił na 6"

Pytanie jest na tyle istotne iż chciałem go wciągnąć do lasu, bo on był na konikach. Jednak wykonując pomiar podczas obrotu zatrzymał się przed lasem.

Proszę o podpowiedź.

Awatar użytkownika
Kosa
Pan Spamu
Posty: 8707
Lokalizacja: krk czyli Ulthuan

Post autor: Kosa »

Prawdopodobnie zrobił wszystko ok.
Gdy spali się szarży, a przeciwna jednostka była w takiej pozycji, ze trzeba było zrobić wheela aby do niego wpaść, to ten wheel sie robi i on nie jest darmowy, tzn. zabiera on ruch, niczym normalny ruch.
"Człowiek jest czemś, co pokonanem być winno"
F.N.

Moja Galeria Pomalowanych Ludków

Awatar użytkownika
Wojtuś
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3830
Lokalizacja: The Gamblers Wrocław

Post autor: Wojtuś »

Inaczej mówiąc, jeśli wroga jednostka nie jest po prostej, to wróg musi robić wheela, aż tak się nie stanie.
https://idefly.pl - robimy koszulki, bluzy itd dla klubów!

Absit
Powergamer Rozpiskowy
Posty: 41

Post autor: Absit »

Dzięki chłopaki!

W takim razie jak sądzę szarżę wykonujemy gdy osiągniemy minimalny zasięg do przeciwnika.
Natomiast spaloną szarże mierzymy jak zwyczajny ruch, a jego zasięg określony jest wynikiem kości.

turek
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 159
Lokalizacja: Lublin/Gdańsk

Post autor: turek »

Siemka, jak wezmę reaver bow to nie moge już wziąć great weapona?? W końcu to łuk a nie ręczna broń. Chyba, że sam fakt wzięcia magic weapona nie pozwala mi brac innej broni

Zablokowany