Pytania Ogólne v. 2.1
Moderatorzy: Shino, Lidder, kudłaty, Furion
Re: Pytania Ogólne v. 2.1
Czy zasada specjalna Killing Blow z czaru dotyczy również ataków wierzchowców?
- White Lion
- Kretozord
- Posty: 1883
- Lokalizacja: Kielecki Klub Bitewny "Kieł"
tak
Sezon 2015:
VC 5/2/3
WE 22/2/2
Mishima 19/0/1
Ludzie Pustkowi 4/1/1
VC 5/2/3
WE 22/2/2
Mishima 19/0/1
Ludzie Pustkowi 4/1/1
Kilka pytań:
1. czy można złożyć hero z dwurakiem i magiczną tarczą?
2. jeśli kapitan mający charmed chield wyzwie na pojedynek palladyna z lancą posiadającą zasadę killing blow. Palladyn atakuje 3 atakami, rzuca 651. Czyli raz KB a z pozostałych 1 trafia. Przeciwko któremu hitowi działa charmed chield - to ważne, bo albo przeżyje albo nie.
3. opal amulet podobnie, jeśli trafienia oba ranią, to na które przysługuje ward?
1. czy można złożyć hero z dwurakiem i magiczną tarczą?
2. jeśli kapitan mający charmed chield wyzwie na pojedynek palladyna z lancą posiadającą zasadę killing blow. Palladyn atakuje 3 atakami, rzuca 651. Czyli raz KB a z pozostałych 1 trafia. Przeciwko któremu hitowi działa charmed chield - to ważne, bo albo przeżyje albo nie.
3. opal amulet podobnie, jeśli trafienia oba ranią, to na które przysługuje ward?
ad 1 Możesz, ale w cc nie będziesz mógł korzystać z premi do pancerza od tarczy.
ad 2 Charmed shield powoduje odrzucenie hita, a killing blow jest podczas uzyskania "6" w rzucie na woundowanie. Tak więc jeżeli paladyn w rzucie na trafienie uzyskał 6,5,1 - to jedno z 2 trafień odrzucasz na 2+, w tym wypadku obojętnie które, bo żadne z tych trafień nie jest jeszcze killing blowem. Jeżeli zaś chodziło Ci o to, że w rzucie na zranienie paladyn uzyskał 6,5 i 1, to charmed shield powinien zostać użyty wcześniej - po rzucie na trafienie, a przed rzutem na zranienie.
ad 2 Charmed shield powoduje odrzucenie hita, a killing blow jest podczas uzyskania "6" w rzucie na woundowanie. Tak więc jeżeli paladyn w rzucie na trafienie uzyskał 6,5,1 - to jedno z 2 trafień odrzucasz na 2+, w tym wypadku obojętnie które, bo żadne z tych trafień nie jest jeszcze killing blowem. Jeżeli zaś chodziło Ci o to, że w rzucie na zranienie paladyn uzyskał 6,5 i 1, to charmed shield powinien zostać użyty wcześniej - po rzucie na trafienie, a przed rzutem na zranienie.

- White Lion
- Kretozord
- Posty: 1883
- Lokalizacja: Kielecki Klub Bitewny "Kieł"
jeżeli bohater mający opal amulet dostanie powiedzmy 3 trafienia to na zranienie rzucasz po kolei jedną kostką i przeciw pierwszemu udanemu zranieniu masz warda 4+.
Sezon 2015:
VC 5/2/3
WE 22/2/2
Mishima 19/0/1
Ludzie Pustkowi 4/1/1
VC 5/2/3
WE 22/2/2
Mishima 19/0/1
Ludzie Pustkowi 4/1/1
Jeżeli przeciwnik w podanej sytuacji rzucił wszystko naraz, to ja bym zrandomizował na którą ranę zadziała opal amulet (zresztą wszystkie zostały zadane w tym samym czasie), tj. w przypadku otrzymania 2 ran w tym jednej z killing blowem mówisz: "ok, to na 1,2,3 opal amulet działa na zwykłą ranę i idę do piachu od KB, a na 4,5,6 na tę z killing blowem" i rzucasz k6. Na 4+ amulet działa na ranę z KB i heros ma następnie szansę wywardować morderczy cios powtarzając ten wyczyn przy ponownym rzucie k6 (tym razem na warda). 


@Kopyt: str. 56 podręcznika: ""Jeżeli wynik rzutu na dystans pościgu jest równy lub większy od wyniku rzutu na dystans ucieczki, jednostka uciekająca zostaje zniszczona". Znaczy zadeptują ich na miejscu 
Czy można nie rzucać liderki na zebranie się jednostki, kiedy bardziej się opłaca żeby unit dalej uciekał? Wiem, że książka każe testować, ale ostatnio ktoś to poddał w wątpliwość i wolałabym się upewnić:)

Czy można nie rzucać liderki na zebranie się jednostki, kiedy bardziej się opłaca żeby unit dalej uciekał? Wiem, że książka każe testować, ale ostatnio ktoś to poddał w wątpliwość i wolałabym się upewnić:)
Thx:) To jeszcze 3 pytania:
1. Czy atakując lorda na smoku na chłopka działa killing blow?
2. Zerówka z deatha rzucana na lorda na smoku - wybieram czy testuje smok, czy gościu, randomizuję, czy jak?...
3. Szarżuję jednostkę A, zabijam, najeżdżam na B. Po zabiciu B mogę znów najeżdżać, jeżeli wytłukłam je w pierwszej turze kombatu?
1. Czy atakując lorda na smoku na chłopka działa killing blow?
2. Zerówka z deatha rzucana na lorda na smoku - wybieram czy testuje smok, czy gościu, randomizuję, czy jak?...
3. Szarżuję jednostkę A, zabijam, najeżdżam na B. Po zabiciu B mogę znów najeżdżać, jeżeli wytłukłam je w pierwszej turze kombatu?
1. działaPinka pisze:Thx:) To jeszcze 3 pytania:
1. Czy atakując lorda na smoku na chłopka działa killing blow?
2. Zerówka z deatha rzucana na lorda na smoku - wybieram czy testuje smok, czy gościu, randomizuję, czy jak?...
3. Szarżuję jednostkę A, zabijam, najeżdżam na B. Po zabiciu B mogę znów najeżdżać, jeżeli wytłukłam je w pierwszej turze kombatu?
2. randomizujesz
3. oraz jeżeli jest to kolejna tura gracza, to wtedy tak. jest jeden overrun na jedna jednostke na jedna ture gracza.
Ad1
snajperkę na T czy S też chcesz randomizować? a jeśli tak to na jakiej wartości bo są dwie T3 np elfa i T6 smoka etc i to nie jest test charakterystyki
zawsze mi się wydawało, że takie czary targetują dowolnie wg wyboru gracza jeśli troop type pozwala, możesz uzasadnić odpowiedź?
FAQ - nie działa KB, kwiecień 2013 zmieniony zapis zostałFurion pisze:1. działa
Ad2Q: Is a character mounted on a monster, chariot or monstrous beast
susceptible to the Killing Blow special rule? (p72)
A: No, as the character’s troop type as changes to ‘monster’,
‘chariot’ or ‘monstrous cavalry’ respectively, thereby rendering
Killing Blow ineffective. Only Heroic Killing Blow will work
against these targets.
może coś mi się pomieszało ale od kiedyFurion pisze:2. randomizujesz

zawsze mi się wydawało, że takie czary targetują dowolnie wg wyboru gracza jeśli troop type pozwala, możesz uzasadnić odpowiedź?
Klub Adeptus Mechanicus http://admech.club Warszawa, Okęcie, Al Krakowska
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A
1) nie dzialaFurion pisze:1. działaPinka pisze:Thx:) To jeszcze 3 pytania:
1. Czy atakując lorda na smoku na chłopka działa killing blow?
2. Zerówka z deatha rzucana na lorda na smoku - wybieram czy testuje smok, czy gościu, randomizuję, czy jak?...
3. Szarżuję jednostkę A, zabijam, najeżdżam na B. Po zabiciu B mogę znów najeżdżać, jeżeli wytłukłam je w pierwszej turze kombatu?
2. randomizujesz
3. oraz jeżeli jest to kolejna tura gracza, to wtedy tak. jest jeden overrun na jedna jednostke na jedna ture gracza.
2) wybierasz
trzecie sie zgadza.
Podczas ostatniego turnieju w katowicach wszyscy byli święcie przekonani, że kawaleria nie zdaje dangerous terrain testu podczas szarżowania/gonienia/overranowania/uciekania przez jeziorko. Skąd to wynika? Jest wyraźnie napisane przy kawalerii że zdaje test kiedy rusza się szybko po czymkolwiek innym niż teren otwarty i wzgórza.
Przy wzgórzach jest napisane że są otwarte, a przy jeziorkach nie, więc powinno się zdawać. Z drugiej strony przy murkach, bagnach i lasach jest napisane że trzeba zdawać test DT, a przy jeziorkach nie.
Nie widziałem erraty, ani GW, ani uściślenia dotyczącego tego. To jak to w końcu jest?
Przy wzgórzach jest napisane że są otwarte, a przy jeziorkach nie, więc powinno się zdawać. Z drugiej strony przy murkach, bagnach i lasach jest napisane że trzeba zdawać test DT, a przy jeziorkach nie.
Nie widziałem erraty, ani GW, ani uściślenia dotyczącego tego. To jak to w końcu jest?