Skaveńskie Q&A

Skaven

Moderator: Hoax

ODPOWIEDZ
kanister
Chuck Norris
Posty: 362

Re: Skaveńskie Q&A

Post autor: kanister »

Najlepsze jest dzwonienie w każdej turze- bo zero to też liczba!


Ale co do wchodzenia herosami do oddziału pieca/dzwonu: Warlord Queek ma zasadę estreme distrust, ktora zabrania mu wchodzenia do kloca w ktorym jest grej sir lub w ktorym jest dzwon. Z tego by wynikało ze normalny bohater powinien moc tam wejsc ;x
kanister pisze:Fajnie jest cytować siebie.
jawora pisze:Ja tam w lidze online nie startuję, bo za daleko od mojego miasta.

Awatar użytkownika
skaven13
Wałkarz
Posty: 89
Lokalizacja: Killing Blow - Piastów

Post autor: skaven13 »

Może podręcznik był pisany pod 8 edycję 8) :lol2: :lol2: :lol2:
Obrazek
Nowe Skaveny Z/R/P
4/0/3
Nie lubię demonów i mroczniaków :(

Awatar użytkownika
Hobbit
Falubaz
Posty: 1207
Lokalizacja: O(j)pole

Post autor: Hobbit »

Kanister, w tym szaleństwie jest metoda...

Swoja droga można wystawiając oddział wystawić razem z nim na przykład BSB, a potem w ostatnim rozstawieniu wrzucić do środka dzwon. Wtedy BSB dostanie unbreakable jak reszta, bo chyba go chłopaki nie wykopią z oddziału :P
O największy z wielkich! Co będziemy robić w tej edycji? To samo co w każdej głupcze... Opanowywać świat!
Opolski klub gier bitewnych "WarAcademy"

Awatar użytkownika
Manfred
Postownik Niepospolity
Posty: 5906
Lokalizacja: Cobra Kai

Post autor: Manfred »

kilka pytań :P :
Abominacja jak zostanie zagoniona może wstać, w sensie czy działa zasada Too horrible to die
Abominacja w momencie rzucenia tripletu kolejny raz rzuca 6 na wynik, ona wtedy traci D6 ran czy dostaje dodatkowe ataki ?? dziwny zapis jak dla Mnie ;)

Moździerze globadierów : wystarczy że placek tylko dotknie modelu wtedy traci rane na 5+ nie musze wcześniej trafić na 4+ ?
acha i jeszcze jedno czy mogę użyć tokenów ponad limit kości ??

kanister
Chuck Norris
Posty: 362

Post autor: kanister »

Abominacja może wstać jak straci ostatniego wounda. Jak się ją zagoni to wounda nie traci. Przy tryplecie- pierwsza szóstka to +1 do siły, każda następna szóstka to d6 woundów "w oddział"(pewnie chodziło o abominację, ale właściwie nie ma napisane który więc można starać się przekonac przeciwnika że to jego smok powinien dostać te d6 woundów). Wszytskie templaty szczurów trafiają od razu wszystko co jest chociaż dotknięte, więc nie ma rzucania na 4+ czy dostał czy nie. Tokeny mają wyraźnie zapisane że nie można nimi przekroczyć limitu kości.
kanister pisze:Fajnie jest cytować siebie.
jawora pisze:Ja tam w lidze online nie startuję, bo za daleko od mojego miasta.

Awatar użytkownika
Manfred
Postownik Niepospolity
Posty: 5906
Lokalizacja: Cobra Kai

Post autor: Manfred »

super dziękówa, :D
dopiero jutro będe miał swojego 'kompletnego" booka :P

edit
a kółko jak rzuci missfire 3-5 rusza sie w losowym kierunku 18 cali ?? czy kulam na odległość ?
wg. Mnie 18 ale wole sie spytac ;)

Awatar użytkownika
Baudolino
Pseudoklimaciarz
Posty: 20

Post autor: Baudolino »

a kółko jak rzuci missfire 3-5 rusza sie w losowym kierunku 18 cali ?? czy kulam na odległość ?
wg. Mnie 18 ale wole sie spytac ;)
wg mnie też 18.

A moje pytanie: czy czar Cracks Call powinien działać na steam tanka?
Oczywiście pytanie w kontekście zasady czołgu że czary bez podanej siły nie działają na niego-ale czy w tym przypadku to nie byłoby troszkę durne :?:

Awatar użytkownika
Grazbird
Kretozord
Posty: 1887
Lokalizacja: KGB Klub Gier Bez Prądu

Post autor: Grazbird »

kuźwa, jak zrobią storm banner mogący działać cały czas, to na huj mu opcja że się wyłącza? skoro i tak mogą go zaraz włączyć ?hę ?
może lepiej niech zrobią army wide rule- żadna niemagiczna broń strzelecka nie może strzelać w skavenów...i już po bólu..

Varinastari
Masakrator
Posty: 2297

Post autor: Varinastari »

kuźwa, jak zrobią storm banner mogący działać cały czas, to na huj mu opcja że się wyłącza? skoro i tak mogą go zaraz włączyć ?hę ?
może lepiej niech zrobią army wide rule- żadna niemagiczna broń strzelecka nie może strzelać w skavenów...i już po bólu..
Brzmi nieźle, kwestia warta do przedyskutowania =D>
A tak na serio. Dziwny ten Storm Banner,tak samo jak nowe Warpstone Tokeny. Liczę osobiście na FAQ,ale jakoś nie wierzę w "moc" płynącą od GW...

Awatar użytkownika
Lazur
Niszczyciel Światów
Posty: 4573

Post autor: Lazur »

Mam prośbę. Mógłby ktoś napisać jakie są działania dzwonka i jaki jest misshap table? Będę wdzięczny
Obrazek

Awatar użytkownika
skaven13
Wałkarz
Posty: 89
Lokalizacja: Killing Blow - Piastów

Post autor: skaven13 »

1- nic
2-4 - d6 extra ruchu do przodu, może powodować szarżę
5-8 - wszystkie skaveny w 24" mogą przerzucać Ld testy ( w tym break test)
9-10 - dzwon rzuca Scorch (bound lvl 5)
11-12 - wszystkie modele z T7 lub więcej dostają d3 woundy + budynki w 18" na 5+ się niszczą
13- wszystkie jednostki przeciwnika w 24" dostają d3 s4 hity. Dodatkowo jednostka pchająca dzwon i będąca w combacie może atakować wszystkimi modelami, nie tylko tymi które się stykają z wrogiem
14-16 - wszyscy skaveni w 12" mają +1 atak do końca tury gracza, rzucasz d6 za każdy budynek w 24" na 4+ jest niszczony
17- wszystkie skaveny w 24" mają +1 atak mogą przerzucać rzuty na hita i wounda, jednostki w 12" które nie są w walce ruszają się d6", mogą w ten sposób zaszarżować
18=dzwon zniszczony wszystkie modele w 4d6" dostają hita z S4 bez ASv

Misfire na dwóch takich samych = moc działa i jednostka pchająca dostaje d6 S4 hitów
na trzech takich samych = moc działa i jednostka pchająca dostaje 2d6 S5 hitów i Seer i dzwon dostają po trafieniu z siłą 5.
Tyle :wink:
Obrazek
Nowe Skaveny Z/R/P
4/0/3
Nie lubię demonów i mroczniaków :(

Awatar użytkownika
Mac
Kretozord
Posty: 1842
Lokalizacja: Kazad Gnol Grumbaki z klanu Azgamod

Post autor: Mac »

Baudolino pisze:
a kółko jak rzuci missfire 3-5 rusza sie w losowym kierunku 18 cali ?? czy kulam na odległość ?
wg. Mnie 18 ale wole sie spytac ;)
wg mnie też 18.
Misfire 3-5 na Doomwheelu mówi "(...) roll scatter dice and move the Doomwheel its full RANDOM MOVE in a straight line in the direction indicated" - jak dla mnie słówko random oznacza "losowy", a losowo ruch to rzut kostką 3D6. Tak samo jak czarodzieje losowo generują swoje czary, niezależnie, że jest u nich napisane "choose spell from lores bla bla bla".
"Remember, a Dwarf's only as big as his beard."

kanister
Chuck Norris
Posty: 362

Post autor: kanister »

Pewnie chodzi o to "full random distance". Jak dla mnie to jednak losowo, tylko że nie możesz manewrować.
kanister pisze:Fajnie jest cytować siebie.
jawora pisze:Ja tam w lidze online nie startuję, bo za daleko od mojego miasta.

Awatar użytkownika
Morrok
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3847
Lokalizacja: Wro

Post autor: Morrok »

kanister pisze:Abominacja może wstać jak straci ostatniego wounda. Jak się ją zagoni to wounda nie traci. Przy tryplecie- pierwsza szóstka to +1 do siły, każda następna szóstka to d6 woundów "w oddział"(pewnie chodziło o abominację, ale właściwie nie ma napisane który więc można starać się przekonac przeciwnika że to jego smok powinien dostać te d6 woundów). Wszytskie templaty szczurów trafiają od razu wszystko co jest chociaż dotknięte, więc nie ma rzucania na 4+ czy dostał czy nie. Tokeny mają wyraźnie zapisane że nie można nimi przekroczyć limitu kości.

czemu przy zagonieniu jej ma nie wstawać?

kanister
Chuck Norris
Posty: 362

Post autor: kanister »

Bo na tabelkę rzuca się pod koniec tury, w której straciła ostatnią ranę. A przy zagonieniu usuwa się po prostu model. Chyba.
kanister pisze:Fajnie jest cytować siebie.
jawora pisze:Ja tam w lidze online nie startuję, bo za daleko od mojego miasta.

Awatar użytkownika
Mac
Kretozord
Posty: 1842
Lokalizacja: Kazad Gnol Grumbaki z klanu Azgamod

Post autor: Mac »

kanister pisze:Pewnie chodzi o to "full random distance". Jak dla mnie to jednak losowo, tylko że nie możesz manewrować.
No jak dla mnie 18 cali, jest mało losowym ruchem :P
czemu przy zagonieniu jej ma nie wstawać?
Bo nie traci wounda (do tego nie traci OSTATNIEGO wounda - mowa o pojedynczym punkcie żywotności) tylko jest zdejmowana ze stołu?
"Remember, a Dwarf's only as big as his beard."

Awatar użytkownika
Morrok
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3847
Lokalizacja: Wro

Post autor: Morrok »

Czepianie się użytych słów wg mnie tutaj wychodzi.

Zapewne autorowi chodziło o to, że jak ginie, niewazne w jaki sposob. (Zdjęcie modelu przy gonitwie, a zdjęcie modelu w wyniku zadanych ranto chyba to samo)

Zapisek z rb str. 40

"If a victorious unit's purusit roll is equal to or greater than flee roll scored by the fleeing units they are completely destroyed where they stand"

kanister
Chuck Norris
Posty: 362

Post autor: kanister »

Autorowi pewnie też chodziło o to, że stormbanner jest jednorazowy.
kanister pisze:Fajnie jest cytować siebie.
jawora pisze:Ja tam w lidze online nie startuję, bo za daleko od mojego miasta.

Awatar użytkownika
Morrok
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3847
Lokalizacja: Wro

Post autor: Morrok »

dlatego zostanie obcięty przez LS to juz jest pewne ;)

Awatar użytkownika
krejzihed
Chuck Norris
Posty: 443
Lokalizacja: tychy-wroclaw

Post autor: krejzihed »

czyli na triplecie dzwon dostaje hita z sila 5 i dzwoni znowu?

ODPOWIEDZ