Rozpiski
Re: Rozpiski
Ładne, grywalne, klimatyczne. Choć jak dla mnie za mało łuczników o jedną dziesiątkę. Z tym, że yeomeni są w stanie ich częściowo wyręczyć, zajmując wrogie śmieci.
Lepiej doma iść za pługiem, niż na wojnie szlakiem długiem.
jezeli nie zamierzasz trzymac kadry dowodczej to zdecydowanie lepiej jest miec 21osobowe oddzialy piechoty,rzecz jasna FCG. (powinno styknac wymieniajac 5 fasta na 10 lucznikow)
u mnie lucznicy maja na starcie koksiak. z dedykacja dla skavenow/hydry itp.
w magie za bardzo bym nie wierzyl. kiedys probowalem takiej konfiguracji na zielonych-> czary praktycznie wogole nie wchodzily (a bylem bogatszy w bound spella)
u mnie lucznicy maja na starcie koksiak. z dedykacja dla skavenow/hydry itp.
w magie za bardzo bym nie wierzyl. kiedys probowalem takiej konfiguracji na zielonych-> czary praktycznie wogole nie wchodzily (a bylem bogatszy w bound spella)
Jeśli się nie obrazisz to zaporzycze sobie tą rozpiske tylko, że zamiast 10 jołmenów wole 10 łuczników i koksowniki dla nich oraz FCG w innych odziałach.
M&M Factory - Up. 14.01.2017 Ostatnia trójka pegazów
To dziwne....mam całkowicie odmienne doświadczenia, udaje mi się przepchnąć sporo zaklęć. A jak do tego dokładam lordowego maga z Potion Sacre, dwoma power stonami i lore of heaven to jest już zabawa na całego.
Lepiej doma iść za pługiem, niż na wojnie szlakiem długiem.
co ciekawe magiczna liczba to 3 zaklecia na ture...i sacre jak bardzo zalezy
wiec profetka zupelnie zmienia postac rzeczy.
ja poprobuje teraz z profetka i maluchem-z tym ze w zaleznosci od potrzeb jeden nie musi siedziec w rycerzach (a piechota konczy swoja przygode z farbkami). chyba 2lvl na piechote
czasami nie potrzeba mi na zaboj beasta(choc to dosyc uzyteczny lore) a life bylby przydatny.
wiec profetka zupelnie zmienia postac rzeczy.
ja poprobuje teraz z profetka i maluchem-z tym ze w zaleznosci od potrzeb jeden nie musi siedziec w rycerzach (a piechota konczy swoja przygode z farbkami). chyba 2lvl na piechote
czasami nie potrzeba mi na zaboj beasta(choc to dosyc uzyteczny lore) a life bylby przydatny.
Mój pomysł na Kohortex nie wiem czy ten KB się sprawdzi, ale może być ciekawie:
1 Paladin @ 149 Pts
General; Lance; Heavy Armour; Grail Vow
Enchanted Shield [10]
Virtue of Heroism (1st) [40]
1 Warhorse @ [0] Pts
1 Damsel of the Lady @ 130 Pts
Magic Level 1
Dispel Scroll [25]
Dispel Scroll [25]
1 Warhorse @ [0] Pts
1 Paladin Battle Standard Bearer @ 140 Pts
Heavy Armour; Battle Standard Bearer; Grail Vow
Gromril Great Helm [30](przeżuty AS)
Virtue of Discipline (1st) [15](przeciwnik nie ma +1 za outnumber)
1 Warhorse @ [0] Pts
8 Knights of the Realm @ 241 Pts
FCG
War Banner [25]
5 Knights Errant @ 100 Pts
Czempion
5 Knights Errant @ 100 Pts
Czempion
3 Pegasus Knights @ 165 Pts
Czempion
8 Grail Knights @ 324 Pts
Sztandar
Nie ma muzyków na 2x5 errantów, pegazach i gralach troszkę szkoda. 2 mocne lance, co o tym sądzicie?? Myślałem żeby KB na LT zaminić na sword of the lady's champion. Wtedy może być lepszy koleś.
1 Paladin @ 149 Pts
General; Lance; Heavy Armour; Grail Vow
Enchanted Shield [10]
Virtue of Heroism (1st) [40]
1 Warhorse @ [0] Pts
1 Damsel of the Lady @ 130 Pts
Magic Level 1
Dispel Scroll [25]
Dispel Scroll [25]
1 Warhorse @ [0] Pts
1 Paladin Battle Standard Bearer @ 140 Pts
Heavy Armour; Battle Standard Bearer; Grail Vow
Gromril Great Helm [30](przeżuty AS)
Virtue of Discipline (1st) [15](przeciwnik nie ma +1 za outnumber)
1 Warhorse @ [0] Pts
8 Knights of the Realm @ 241 Pts
FCG
War Banner [25]
5 Knights Errant @ 100 Pts
Czempion
5 Knights Errant @ 100 Pts
Czempion
3 Pegasus Knights @ 165 Pts
Czempion
8 Grail Knights @ 324 Pts
Sztandar
Nie ma muzyków na 2x5 errantów, pegazach i gralach troszkę szkoda. 2 mocne lance, co o tym sądzicie?? Myślałem żeby KB na LT zaminić na sword of the lady's champion. Wtedy może być lepszy koleś.
odnosze wrazenie ze turniej moga zdominowac "bezrozpiskowe" armie, tzn nib punkty wydane ale w zasadzie nie ma niczego konkretnego...
a grale ktorzy beda mieli okazje pouganiac sie za fastem/dokonac chwalebnej szarzy na lucznikow w np 4 turze moga nie byc oplacalnym oddzialem.
IMO wlozylbym jednak jakies smieciuszki jak lucznicy itp.
a grale ktorzy beda mieli okazje pouganiac sie za fastem/dokonac chwalebnej szarzy na lucznikow w np 4 turze moga nie byc oplacalnym oddzialem.
IMO wlozylbym jednak jakies smieciuszki jak lucznicy itp.
Własnie wrzuce odrazu drugą wersje. Bardziej mi się podoba, myślę też o zamianie gralli na lance jedną i trebek.:
Bez pegazów bo w 3 na te pkt. to tak średnio mi się sprawdzają, może będę tego żałował.
Unnamed1350 Pts - Bretonnia Army
1 * Paladin @ 149 Pts
General; Lance; Heavy Armour; Grail Vow
Sword of the Lady's Champion [40]
Enchanted Shield [10]
1 Warhorse @ [0] Pts
1 Paladin Battle Standard Bearer @ 125 Pts
Heavy Armour; Battle Standard Bearer; Grail Vow
Gromril Great Helm [30]
1 Warhorse @ [0] Pts
1 Damsel of the Lady @ 130 Pts
Magic Level 1
Dispel Scroll [25]
Dispel Scroll [25]
1 Warhorse @ [0] Pts
8 Knights of the Realm @ 241 Pts
FCG
War Banner [25]
6 Knights Errant @ 127 Pts
czempion, muzyk
6 Knights Errant @ 127 Pts
czempion, muzyk
16 Peasant Bowmen Skirmishers @ 117 Pts
Longbow; Braizers
8 Grail Knights @ 334 Pts
FCG
Casting Pool: 3
Dispel Pool: 3
Models in Army: 47
Total Army Cost: 1350
Bez pegazów bo w 3 na te pkt. to tak średnio mi się sprawdzają, może będę tego żałował.
Unnamed1350 Pts - Bretonnia Army
1 * Paladin @ 149 Pts
General; Lance; Heavy Armour; Grail Vow
Sword of the Lady's Champion [40]
Enchanted Shield [10]
1 Warhorse @ [0] Pts
1 Paladin Battle Standard Bearer @ 125 Pts
Heavy Armour; Battle Standard Bearer; Grail Vow
Gromril Great Helm [30]
1 Warhorse @ [0] Pts
1 Damsel of the Lady @ 130 Pts
Magic Level 1
Dispel Scroll [25]
Dispel Scroll [25]
1 Warhorse @ [0] Pts
8 Knights of the Realm @ 241 Pts
FCG
War Banner [25]
6 Knights Errant @ 127 Pts
czempion, muzyk
6 Knights Errant @ 127 Pts
czempion, muzyk
16 Peasant Bowmen Skirmishers @ 117 Pts
Longbow; Braizers
8 Grail Knights @ 334 Pts
FCG
Casting Pool: 3
Dispel Pool: 3
Models in Army: 47
Total Army Cost: 1350
rozpa spoko, brakuje pegazow ale nie mozna miec wszystkiego.
Wyrmlanca na generala, na bsb moze slomka lub Virtue of Discipline
Wyrmlanca na generala, na bsb moze slomka lub Virtue of Discipline
Kupię bretońskie modele z 5tej edycji:
Metalowi quesci,
French Games Day Knight 'L'Hermite De Malemont' !! ,
4ed rycerze na piechotę.
Snot Fanpage <<--- , klikać!
Metalowi quesci,
French Games Day Knight 'L'Hermite De Malemont' !! ,
4ed rycerze na piechotę.
Snot Fanpage <<--- , klikać!
Lord na hipogryfie: Grail Shield, Tress of Isoulde, Virtue of Heroism, Lanca.
Bsb: Sword of Might, Virtue of Duty.
czarodziejka: Ds, Chalice of Malfleur.
czarodziejka: 2x Ds.
9 KotR: FCG, Twillight Banner.
8 KotR: FCG, War Banner.
9 Errantów: FCG, Errantry Banner.
9 Errantów: FCG.
24 łuczników: Std, Mu, skirmish.
Trebuchet.
1999 pktów. na mini turniej w 4 osoby przeciwko Imperium/VC, Dwarfy/Demony i HE.
Bsb: Sword of Might, Virtue of Duty.
czarodziejka: Ds, Chalice of Malfleur.
czarodziejka: 2x Ds.
9 KotR: FCG, Twillight Banner.
8 KotR: FCG, War Banner.
9 Errantów: FCG, Errantry Banner.
9 Errantów: FCG.
24 łuczników: Std, Mu, skirmish.
Trebuchet.
1999 pktów. na mini turniej w 4 osoby przeciwko Imperium/VC, Dwarfy/Demony i HE.
Największa maruda na Border Princes
Rozbij łuczników na 10 i 14, zyskane 10 punktów przeznacz na 15 łucznika w oddziale w skirmishu albo kup im dowódcę. Dwa oddziały są lepsze niż jeden duży. Po pierwsze nie skupiasz punktów, po drugie możesz podzielić lub skupić ostrzał w zależności od potrzeb.
Lepiej doma iść za pługiem, niż na wojnie szlakiem długiem.
Moje propozycje.
- do walki masz 4 duże lance i Hipcia. Troche to toporne. Pegazy w miejsce Realmów z Twillight Bannerem dodadzą bardzo, bardzo dużo elastyczności tej armii. Masz czym przy..bać więc wystarczy tani dodatek w postaci 3 z muzykiem. Nie będą się napier..lać, ale na rozwalenie maszyn i lekkich jednostek przeciwnika będą jak znalazł. Daje to oszczędność 90 pkt. więc...
- teraz mieści się drugi trebuchet. Skoro nie dajesz mojej ulubionej jednostki (gralowców) to nie grzesz i nie rezygnuj z drugiej katapulty - masz przecież grać na empire, demony czy HE, a tam wręcz roi się od nieprzyjemnych dla bretki celów. Połączenie zabawek na szefie i dwóch katapult to już bardzo poważne argumenty, które powinny przemówić do wyobraźni czołgistów, greater demonów lub stardragonów, że nie wspomnę o miłym bonusie w postaci rozwalonej armaty lub bolca w turze Twojego strzelania.
- magiczkom daj konie i powkładaj je do lanc, MR1 na kawalerii przyda się, a ponadto możesz zdjąć 2 kolejnych errantów i utrzymać układ 3x9 modeli w lancach, maja lev 1 i nie czarują więc nie ma znaczenia, że gówno wtedy widzą.
- na łuczników zostaje teraz 204 pkt. Możesz to podzielić tak jak sugerował Gniewko, ale ja proponuję wystawić 3 oddziały po 10 chłopa. Jak grasz na kraśki albo empire to pamiętaj, że te armie mają bardzo mało wystawień. Po twoich 3 nic nie mówiących i gówno wartych punktowo oddziałach chłopów wystawisz pewnie jeszcze pegazy za jakimś laskiem (i tak dolecą gdzie będzie potrzeba), a przeciwnik prawdopodobnie będzie już musiał stawiać swoje maszyny. Dzięki temu uzyskasz komfort w postaci wystawienia lanc i trebów po jego maszynach (w tym ewentualnym czołgu) co z kolei pozwala na zoptymalizowanie własnego ostrzału przy jednoczesnym osłabieniu ostrzału przeciwnika.
Teraz rozpa wygląda tak:
- szef bez zmian
- babki itemy bez zmian ale konno
- BSB bez zmian
- 8 Kotrów FCG WB
- 8 Errantów FCG EB
- 8 Errantów FCG
- 10 łuków
- 11 łuków
- 11 łuków skirmisz
- 3 pegazy muzyk
- Trebek
- Trebek
Lance trzymaj jak długo się da w zasięgu LD generała. Reszta już zależy od umiejętności i odrobiny szczęścia.
- do walki masz 4 duże lance i Hipcia. Troche to toporne. Pegazy w miejsce Realmów z Twillight Bannerem dodadzą bardzo, bardzo dużo elastyczności tej armii. Masz czym przy..bać więc wystarczy tani dodatek w postaci 3 z muzykiem. Nie będą się napier..lać, ale na rozwalenie maszyn i lekkich jednostek przeciwnika będą jak znalazł. Daje to oszczędność 90 pkt. więc...
- teraz mieści się drugi trebuchet. Skoro nie dajesz mojej ulubionej jednostki (gralowców) to nie grzesz i nie rezygnuj z drugiej katapulty - masz przecież grać na empire, demony czy HE, a tam wręcz roi się od nieprzyjemnych dla bretki celów. Połączenie zabawek na szefie i dwóch katapult to już bardzo poważne argumenty, które powinny przemówić do wyobraźni czołgistów, greater demonów lub stardragonów, że nie wspomnę o miłym bonusie w postaci rozwalonej armaty lub bolca w turze Twojego strzelania.
- magiczkom daj konie i powkładaj je do lanc, MR1 na kawalerii przyda się, a ponadto możesz zdjąć 2 kolejnych errantów i utrzymać układ 3x9 modeli w lancach, maja lev 1 i nie czarują więc nie ma znaczenia, że gówno wtedy widzą.
- na łuczników zostaje teraz 204 pkt. Możesz to podzielić tak jak sugerował Gniewko, ale ja proponuję wystawić 3 oddziały po 10 chłopa. Jak grasz na kraśki albo empire to pamiętaj, że te armie mają bardzo mało wystawień. Po twoich 3 nic nie mówiących i gówno wartych punktowo oddziałach chłopów wystawisz pewnie jeszcze pegazy za jakimś laskiem (i tak dolecą gdzie będzie potrzeba), a przeciwnik prawdopodobnie będzie już musiał stawiać swoje maszyny. Dzięki temu uzyskasz komfort w postaci wystawienia lanc i trebów po jego maszynach (w tym ewentualnym czołgu) co z kolei pozwala na zoptymalizowanie własnego ostrzału przy jednoczesnym osłabieniu ostrzału przeciwnika.
Teraz rozpa wygląda tak:
- szef bez zmian
- babki itemy bez zmian ale konno
- BSB bez zmian
- 8 Kotrów FCG WB
- 8 Errantów FCG EB
- 8 Errantów FCG
- 10 łuków
- 11 łuków
- 11 łuków skirmisz
- 3 pegazy muzyk
- Trebek
- Trebek
Lance trzymaj jak długo się da w zasięgu LD generała. Reszta już zależy od umiejętności i odrobiny szczęścia.
No ciekawa odpowiedź, z tym ze ja wystawiłem prawie wszystko co mam, jedynie nie posiadam hipogryfa, ale to ujdzie, bo chce go przetestować po raz kolejny nim go kupie. Łuczników za to mam 24 wiec jakby co to będę musiał oddział dokupić. Gralowców też mam, ale nie są oni moją ulubioną jednostką, grając głownie z imperium i krasnoludami doszedłem do wniosku, ze są nieopłacalni, wystawiłem ich ostatnio na VC i Demony, przebiłem się przez ghule i stanąłem na wilkach, potem od boku dostałem szarże juggów z +d6 do szarży i panowie padli. Gdyby nie te d6 i maksymalizacja nie miałby do nich zasięgu. Co do pegazów to ostatnio doprowadzają mnie do białej gorączki uciekając od paniki albo nie zdając feara na szarże. czarodziejek do oddziałów errantów dawać nie chcę, głównie z powodu zbyt dużej ilości punktów w oddziałach kawalerii , strata kawalerii i do tego dispeli boli. Po za tym niecałe 2 tygodnie temu sprzedałem moją drugą czarodziejkę na koniu, na razie mam jedną bez konika, a nawet nie pamiętam kiedy ostatnio była mi ona potrzebna, już chyba od 2 lat nie wsadziłem żadnej do oddziału kawalerii . Nad łucznikami pomyślę, pegazy wymagają głębszego zastanowienia.
Największa maruda na Border Princes
Gralowcy są bardzo opłacalni. Gram na nich nie przerwanie od wielu lat. DO pewnych zadań poprostu w bretce nie ma dla nich alternatywy.Gralowców też mam, ale nie są oni moją ulubioną jednostką, grając głownie z imperium i krasnoludami doszedłem do wniosku, ze są nieopłacalni
Niestety ale w 90% przypadków gracze sami prowokują takie sytuacje. Dobrze zagrane pegazy mają do zdania 1 panikę w co drugiej bitwie. Tak więc oblewają ją średnio raz na 6 bitew Podobnie z fearem. Szarżuj tam gdzie feara nie ma. Przy imperium i kraśkach jest to spokojnie do zrobienia. Kotrzy, których proponowałem wymienić też muszą przecież brać te testy, a trudniej się ich osłania przed ostrzałem i są zdecydowanie mniej mobilni. To co niestety kładzie większość rozp bretońskich to mała uniwersalność i różnorodność jednostek. Tak więc czwarta lanca wiele Ci nie pomoże, natomiast mały oddział pegazów i drugi trebuchet niewątpliwie tak.Co do pegazów to ostatnio doprowadzają mnie do białej gorączki uciekając od paniki albo nie zdając feara na szarże.
Gdzieś stać przecież muszą. W chłopach je postawisz? Marnuje się wtedy MR to raz, a dwa to erranci zawsze będą bliżej generała i jego Ld 9.czarodziejek do oddziałów errantów dawać nie chcę, głównie z powodu zbyt dużej ilości punktów w oddziałach kawalerii , strata kawalerii i do tego dispeli boli
To chyba nie jest argument.Po za tym niecałe 2 tygodnie temu sprzedałem moją drugą czarodziejkę na koniu, na razie mam jedną bez konika,
Pozdr.
mnie tez pegazy panikuja z regularnoscia szwajcarskiego zegarka.
fear -do przejscia.
terror-50/50
panika-> zdaje gdzies co 3
do tego prawie kazda ich walka to popis niefartownych rzutow. Armia przemowila- ta jednostka to ZUO
dla efektow psychologicznych (podtrzymywanie jakze (nie)chlubnej statystyki vs pewne zagrozenie dla przeciwnika) zostawilem w rozpie 3 szt z muzykiem/bez (jak gdzies trzeba ciac). jak mam naprawde zbytek punktow to 4.
z gralami mam podobne zdanie- w 6ed sadzilem ze nie sa nieodzowni. teraz rozwiazuja kilka problemow. no i doceniam kazdy uklad armijny ktory minimalizuje "odjezdzanie" armii w sina dal.
no i 100% racja z roznorodnoscia. kolejna lanca=> najczesciej nie ma za duzo celow w ktory pociag ma wjechac z szansa na sukces. rycerze moze i maja sporo M ale nadal manewrowosc lancy jest dyskusyjna-okrazanie wroga jest trudne.
dlatego trebek/solisci pozwalaja inaczej spogladac na pole bitwy. /szkoda troche pielgrzymow...ich potencjal jest coraz glebiej ukryty-szczegolnie w konfrontacji z kosztem/
fear -do przejscia.
terror-50/50
panika-> zdaje gdzies co 3
do tego prawie kazda ich walka to popis niefartownych rzutow. Armia przemowila- ta jednostka to ZUO
dla efektow psychologicznych (podtrzymywanie jakze (nie)chlubnej statystyki vs pewne zagrozenie dla przeciwnika) zostawilem w rozpie 3 szt z muzykiem/bez (jak gdzies trzeba ciac). jak mam naprawde zbytek punktow to 4.
z gralami mam podobne zdanie- w 6ed sadzilem ze nie sa nieodzowni. teraz rozwiazuja kilka problemow. no i doceniam kazdy uklad armijny ktory minimalizuje "odjezdzanie" armii w sina dal.
no i 100% racja z roznorodnoscia. kolejna lanca=> najczesciej nie ma za duzo celow w ktory pociag ma wjechac z szansa na sukces. rycerze moze i maja sporo M ale nadal manewrowosc lancy jest dyskusyjna-okrazanie wroga jest trudne.
dlatego trebek/solisci pozwalaja inaczej spogladac na pole bitwy. /szkoda troche pielgrzymow...ich potencjal jest coraz glebiej ukryty-szczegolnie w konfrontacji z kosztem/