Większość, ale nie wszystkie. W tym nowe demony.00dexter pisze:drzewo na wiekszosc armi jest ok
Rozpiski WE - (8 edycja od strony 339)
Moderator: Gremlin
Jeszcze a propos Tree vs SM - Swordzi wypłacają 8 ataków, 6 wchodzi, 3 ranią, jeden wardujesz... No i nie jest tak różowo, zanim masz FO, teoretycznie cię zetną! 
Poza tym mysza ma rację, chukki na luzie wysyłają Drzewko do Krainy Martwych Drwali, a co dopiero bolce HE!
Jasne, ja też bardzo lubię Drzewko, tylko że ani na tak małe punkty, ani tym bardziej przeciw HE nie będę hurraoptymistą w kwestii jego wystawiania i późniejszego spłacania. Ogólnie Treeman jest faktycznie dobry przeciw większości armii, natomiast z tymi demonami to bym nie... demonizował xD Demony są tak miękkie, prócz psów, że mając drzewo możemy wyjśc im na tzw. pałę i nie ma ch... we wsi, wszystkiego nie ustrzelą. Ściągną Drewniaka, ok, za chwilę biorą na klatę Wildów i Tancerzy. Albo odwrotnie. Zresztą - grałem vs Demonom 5 razy, zawsze miałem Drzewo. Zginęło dwa razy. Na pewno boli czar 2K6 z siłą K6+4, ale ten czar boli wszystko. A Flamerzy... nigdy mi drzewa nie zdmuchnęli, ba, nawet nie zwarzywili! Do dziś śmieję się z sytuacji, gdy najpierw 6-stka Flame'ów wypaliła 24 pociski na 2+ w drzewo, a potem wystand&shootowanych 26 na 3+ i nie zadała ani jednej rany. I została wszamana.
Ominęła mnie udręka przeżywania perspektywy trafienia na DL na turnieju, ograłem się z nimi 
Poza tym mysza ma rację, chukki na luzie wysyłają Drzewko do Krainy Martwych Drwali, a co dopiero bolce HE!
Jasne, ja też bardzo lubię Drzewko, tylko że ani na tak małe punkty, ani tym bardziej przeciw HE nie będę hurraoptymistą w kwestii jego wystawiania i późniejszego spłacania. Ogólnie Treeman jest faktycznie dobry przeciw większości armii, natomiast z tymi demonami to bym nie... demonizował xD Demony są tak miękkie, prócz psów, że mając drzewo możemy wyjśc im na tzw. pałę i nie ma ch... we wsi, wszystkiego nie ustrzelą. Ściągną Drewniaka, ok, za chwilę biorą na klatę Wildów i Tancerzy. Albo odwrotnie. Zresztą - grałem vs Demonom 5 razy, zawsze miałem Drzewo. Zginęło dwa razy. Na pewno boli czar 2K6 z siłą K6+4, ale ten czar boli wszystko. A Flamerzy... nigdy mi drzewa nie zdmuchnęli, ba, nawet nie zwarzywili! Do dziś śmieję się z sytuacji, gdy najpierw 6-stka Flame'ów wypaliła 24 pociski na 2+ w drzewo, a potem wystand&shootowanych 26 na 3+ i nie zadała ani jednej rany. I została wszamana.
Potrzebuję pomocy. Jest turniej gdzie rozpiski się robi na 3000 i na każdą bitwę wybiera się armię na 2300. Narazie mam coś takiego:
Spv
4 lvl; beast
power stone
wand of wych elm
sps
2 lvl; athel loren
2x dispell
sps
2 lvl; athel loren
2x dispell
bsb
oaken
lord alter
great; light armor
łapacz smoków ogólnie rzecz biorąc
mały alter
great; light armour
hełm
hoda
10 glade guardów
10 glade guardów
10 glade guardów
8 driad
8 driad
8 driad
8 driad
5 glade ridersów
musician
8 wardencers
musician; champion
5 wildów
musician; standart
wabanner
5 wildów
musician; standart
6 wayów
treeman
total: 2949
sory, że rozpa taka brzydka, ale wyjątkowo mi się nie chciało...
Przede wszystkim, bardzo bym chciał wstawić drugie 8 tancerek, ale nie mam pomysłu jak, a tak przy okazji, nie będą gardził mądrymi radami.
Wiem, że przydałby się drugi drzewiec na 3k, ale nigdy nie lubiłem mieć 2 drzew...
Spv
4 lvl; beast
power stone
wand of wych elm
sps
2 lvl; athel loren
2x dispell
sps
2 lvl; athel loren
2x dispell
bsb
oaken
lord alter
great; light armor
łapacz smoków ogólnie rzecz biorąc
mały alter
great; light armour
hełm
hoda
10 glade guardów
10 glade guardów
10 glade guardów
8 driad
8 driad
8 driad
8 driad
5 glade ridersów
musician
8 wardencers
musician; champion
5 wildów
musician; standart
wabanner
5 wildów
musician; standart
6 wayów
treeman
total: 2949
sory, że rozpa taka brzydka, ale wyjątkowo mi się nie chciało...
Przede wszystkim, bardzo bym chciał wstawić drugie 8 tancerek, ale nie mam pomysłu jak, a tak przy okazji, nie będą gardził mądrymi radami.
Wiem, że przydałby się drugi drzewiec na 3k, ale nigdy nie lubiłem mieć 2 drzew...
W moim odczuciu powiem Ci tak:
Wywal 1 caddiego, a drugiemu zmień scrolla na kija, lordowi zmień kamyszek na scrolla.
Dalej wywal małego biegacza.
Za te pkt dokup 8mkę drugą WD, dorzuć 1-2 wayów, 6stego wilda do tych z WB no i szafa gra i buczy.
No i jeszcze masz 1 slot rare, może orzełek?
Pozdro
p.s. nie możesz dublować przedmiotów, tzn. nie możesz powtórzyć hełmu na alterach.
Wywal 1 caddiego, a drugiemu zmień scrolla na kija, lordowi zmień kamyszek na scrolla.
Dalej wywal małego biegacza.
Za te pkt dokup 8mkę drugą WD, dorzuć 1-2 wayów, 6stego wilda do tych z WB no i szafa gra i buczy.
No i jeszcze masz 1 slot rare, może orzełek?
Pozdro
p.s. nie możesz dublować przedmiotów, tzn. nie możesz powtórzyć hełmu na alterach.
dexter- GR przydadzą się na niektóre armie
Max- jeżeli chcesz mieć kopa to stwórz 2-3 różne rozpiski na 2300 a potem złóż je tak żebyś miał to wszystko w 3k...niepowinno to być DUZYM problemem bo przetasowanie herosów ...myślę że duży mag i biegacz łapacz smoków albo łapacz i karabin...
myślę że 4 oddziały driad są zbędne...3 driady 3 gg fast
wildzi dancerzy wildzi dancerzy i warhawki , w R 2 drzewce i 6 WW styka będzie
pokombinuj w każdym razie niesądze zebyś na 2300 wcisnął 4 oddziały driad...
Max- jeżeli chcesz mieć kopa to stwórz 2-3 różne rozpiski na 2300 a potem złóż je tak żebyś miał to wszystko w 3k...niepowinno to być DUZYM problemem bo przetasowanie herosów ...myślę że duży mag i biegacz łapacz smoków albo łapacz i karabin...
myślę że 4 oddziały driad są zbędne...3 driady 3 gg fast
wildzi dancerzy wildzi dancerzy i warhawki , w R 2 drzewce i 6 WW styka będzie
pokombinuj w każdym razie niesądze zebyś na 2300 wcisnął 4 oddziały driad...
A ja może odpuściłbym dużego altera i zamiast tego dał WD highborna. Uważam, że może on robić to samo co duży alter, a dodatkowo wspomagany jest oddziałem 8 WD. W grę wchodzi normalna walka (8WD + WD highborn powinno dać radę z wieloma oddziałami) jak i challenge. Dajesz wtedy chłopakowi np. siatki, amarantine i moonstona i jazda 
To zależy od przeciwnika. Ponieważ w szarży mam S=5 na lordzie, to i tak większość stworków ranię na 2+ (szczególnie, że najczęściej grywam z elfikami). Przy 6 atakach aż tak bardzo mi to nie robi. A z moonstonem czuję się bardziej kozacko - w końcu szarża WD w 2 turze np. od boku robi wrażenie 
Ja najbardziej na lorda to lubię następujące rzeczy: alter smoków łapacz, duży mag, lord do współpracy z eternalami, no i właśnie wardancer. Zastanawiam się jeszcze nad ancientem ;] ale reszta opcji wg. mnie odpada ;p
Dobra przymierzam się do kolejnej bitwy na 1500 pkts. Po ostatnim wysokim zwycięstwie nad krachami (16:4) chciałbym powtórzyć wyczyn, tzn. wygrać kolejną bitwę albo chociaż zremisować ;p z tymże mój kumpel grający empire, który się ze mną zmierzy, gra znacznie lepiej od mojego poprzedniego przeciwnika. Widziałem jak ostatnio rozwalał vampy solid victory, a jeszcze wcześniej na te same pkt. wygrał z orkami masakrą. Jego rozpa wygląda mniej więcej tak:
-Ksiądz w piechocie, BsB i sztandar gryfa, caddy 2 lvl w szermierzach
-18 szermierzy FcG (w nich siędzą ksiądz-generał i BsB) z detką 10 kuszoli , 10 włóczników jako nosiciele maga, 10 Huntsmenów, 8 KO inner circle bodajże na wypasie, działko, 5 rajtarów + muzyk i czołg. Jego rozpa może ulec zmianie ale raczej w małym stopniu. Wiem że poprzednie 2 bitwy grał na tym samym.
Ja wykombinowałem coś takiego
-2xmagów 2lvl, jeden ma kij ten co jest generałem, łącznie mają 3 scrole
-BsB z regenką w eternalach
-2x10 GG
-2x8 driad
-14 Eternali z FcG i warbannerem
-6 Wardencerów czystych
-Treeman
Sory że tak "niechlujnie" to nspisałem ale nie maam czasu zbytnio inaczej ;p czekam na opinie
Dobra przymierzam się do kolejnej bitwy na 1500 pkts. Po ostatnim wysokim zwycięstwie nad krachami (16:4) chciałbym powtórzyć wyczyn, tzn. wygrać kolejną bitwę albo chociaż zremisować ;p z tymże mój kumpel grający empire, który się ze mną zmierzy, gra znacznie lepiej od mojego poprzedniego przeciwnika. Widziałem jak ostatnio rozwalał vampy solid victory, a jeszcze wcześniej na te same pkt. wygrał z orkami masakrą. Jego rozpa wygląda mniej więcej tak:
-Ksiądz w piechocie, BsB i sztandar gryfa, caddy 2 lvl w szermierzach
-18 szermierzy FcG (w nich siędzą ksiądz-generał i BsB) z detką 10 kuszoli , 10 włóczników jako nosiciele maga, 10 Huntsmenów, 8 KO inner circle bodajże na wypasie, działko, 5 rajtarów + muzyk i czołg. Jego rozpa może ulec zmianie ale raczej w małym stopniu. Wiem że poprzednie 2 bitwy grał na tym samym.
Ja wykombinowałem coś takiego
-2xmagów 2lvl, jeden ma kij ten co jest generałem, łącznie mają 3 scrole
-BsB z regenką w eternalach
-2x10 GG
-2x8 driad
-14 Eternali z FcG i warbannerem
-6 Wardencerów czystych
-Treeman
Sory że tak "niechlujnie" to nspisałem ale nie maam czasu zbytnio inaczej ;p czekam na opinie
Dzięki wszystkim, a co do tego lorda WD, to uwierz mi, że wystawiam go bardzo często, ale (uwaga, uwaga) nigdy, przenigdy nie grałem na lordzie alterze... Myślę z tym wd, ale raczej highborn, tylko, że mam wtedy zawsze taki kłopot: nie wiem czy dać moonstone, socm czy blades of leoc...
Mówię, to zależy od przeciwnika. Jeśli gram np. z DE, które z w szarży z S=5 ranię na 2 to Blades of Loec mi są zbędne.
Za Stonem nie przepadam (jak dla mnie zbyt losowy - być może za dużo nadziei w nim pokładam), więc zostaje moonstone. Jest on chyba najbardziej uniwersalny, czyli po prostu szarża WD w 2 turze przyda się chyba niezależnie od przeciwnika (no, mogą być problemy z asf HE)
Ewentualnie mogę się na blades of loec zastanowić z czymś wytrzymalszym, np. z Dwarfami czy Ogrami.
Za Stonem nie przepadam (jak dla mnie zbyt losowy - być może za dużo nadziei w nim pokładam), więc zostaje moonstone. Jest on chyba najbardziej uniwersalny, czyli po prostu szarża WD w 2 turze przyda się chyba niezależnie od przeciwnika (no, mogą być problemy z asf HE)
Ewentualnie mogę się na blades of loec zastanowić z czymś wytrzymalszym, np. z Dwarfami czy Ogrami.
tylko plewa wpusci w 2giej turze WD na jakiś oddział chyba ze coś co ich trzymało bedzie długo...doswiadczony gracz niedopusci do tego przy chociażby rozstawianiu albo dostaniesz na nich wszystkie pociski...Qbas pisze:czyli po prostu szarża WD w 2 turze przyda się chyba niezależnie od przeciwnika .
Koleś podczas rozstawiania nie wie, że masz moonstona. Ma na środku swojej armii las, rozstawia się i w 1 turze rusza się tak, iż znajduje się w promieniu 10" od lasu. Ty się teleportujesz i ustawiasz się pod takim kątem, żebyś ty widział oddziały do zaszarżowania, a żeby maszyny przeciwnika nie miały do Ciebie zasięgu. W sytuacji, kiedy koleś w 1 turze ustawi się wystarczająco blisko lasu to musi mieć chyba kawalerię albo coś z lotem, żeby wymanewrować i uciec od szarży. W przeciwnym razie co by w 2 turze nie zrobił, to na niego WD wypadną. No chyba, że zwieje w tył, to wtedy mam go przynajmniej na 2 tury z głowy 
Tymczasem z innej beczki:
Jak na razie grałem z nowymi VC tylko 1 raz (w dodatku w sojuszu) i zrobiłem sobie próbną rozpiskę na 1,8k. Oceńcie:
Spellsinger @ 140 Pts
General; Magic Level 1; Lore of Athel Loren; Longbow
Dispel Scroll [25]
Dispel Scroll [25]
Noble @ 132 Pts
Light Armour; Battle Standard
Asyendi's Bane [10]
Hail of Doom Arrow [30]
10 Glade Guard @ 120 Pts
10 Glade Guard @ 120 Pts
10 Glade Guard @ 120 Pts
8 Dryads @ 96 Pts
8 Dryads @ 96 Pts
8 Dryads @ 96 Pts
6 Wild Riders @ 199 Pts
Spear; Light Armour; Standard; Musician
War Banner [25]
4 Treekin @ 260 Pts
7 Wardancers @ 133 Pts
Musician
1 Treeman @ 285 Pts
Casting Pool: 3
Dispel Pool: 3
Models in Army: 74
Total Army Cost: 1797
Tymczasem z innej beczki:
Jak na razie grałem z nowymi VC tylko 1 raz (w dodatku w sojuszu) i zrobiłem sobie próbną rozpiskę na 1,8k. Oceńcie:
Spellsinger @ 140 Pts
General; Magic Level 1; Lore of Athel Loren; Longbow
Dispel Scroll [25]
Dispel Scroll [25]
Noble @ 132 Pts
Light Armour; Battle Standard
Asyendi's Bane [10]
Hail of Doom Arrow [30]
10 Glade Guard @ 120 Pts
10 Glade Guard @ 120 Pts
10 Glade Guard @ 120 Pts
8 Dryads @ 96 Pts
8 Dryads @ 96 Pts
8 Dryads @ 96 Pts
6 Wild Riders @ 199 Pts
Spear; Light Armour; Standard; Musician
War Banner [25]
4 Treekin @ 260 Pts
7 Wardancers @ 133 Pts
Musician
1 Treeman @ 285 Pts
Casting Pool: 3
Dispel Pool: 3
Models in Army: 74
Total Army Cost: 1797
Na kolesia, z którym będę możliwe grał - owszem 
Ewentualnie można wywalić jednych GG i np. 1 WD (chociaż szóstka za mną nie przemawia) a w wolne miejsce jeszcze 1 caddy - do przemyślenia
Co do Treekinów - obalam powszechną opinię o ich plewności i jestem pionierem jeśli chodzi o ich wystawianie. Uważam, że to fajna jednostka, zwłaszcza, że mogą wziąć na klatę nawet coś silniejszego, a potem odpłacić pięknym za nadobne. Klocki w stylu Zombiaków czy Szkieletów nie powinny stanowić dla Treekinów większego problemu.
Najciężej będzie mi ugryźć chyba Blood Knightów. Miałem plan, żeby pójść na nich drzewem, wypalić S&S, a w 2 turze walki dołączyć Treekinami. Może się uda...
P.S. 3 treekiny nie mają oczekiwanej przeze mnie siły przebicia - wiem, bo testowałem.
Ewentualnie można wywalić jednych GG i np. 1 WD (chociaż szóstka za mną nie przemawia) a w wolne miejsce jeszcze 1 caddy - do przemyślenia
Co do Treekinów - obalam powszechną opinię o ich plewności i jestem pionierem jeśli chodzi o ich wystawianie. Uważam, że to fajna jednostka, zwłaszcza, że mogą wziąć na klatę nawet coś silniejszego, a potem odpłacić pięknym za nadobne. Klocki w stylu Zombiaków czy Szkieletów nie powinny stanowić dla Treekinów większego problemu.
Najciężej będzie mi ugryźć chyba Blood Knightów. Miałem plan, żeby pójść na nich drzewem, wypalić S&S, a w 2 turze walki dołączyć Treekinami. Może się uda...
P.S. 3 treekiny nie mają oczekiwanej przeze mnie siły przebicia - wiem, bo testowałem.
myśle, że to jest zbyt dalekie stwierdzenie.Qbas pisze: i jestem pionierem jeśli chodzi o ich wystawianie.

