Nasze dzieła i starania czyli rozpiski brodaczy
Moderatorzy: Arbiter Elegancji, Rakso_The_Slayer
- Arbiter Elegancji
- Niszczyciel Światów
- Posty: 4807
- Lokalizacja: Warszawa
tarcze na thundach mam zawsze, 10 warriorów do ochrony maszyn również są niezastąpieni, ale co do inżynierów na maszynach to się z wami niezgodze, przydatni są jedynie przy bolcach(niezbędni), co do reszty uważam że to strata punktów; 15 za jednego obsługanta więcej to IMO zdecydowanie za wiele. wole te pkty zainwesyować w coś innego.
takie moje zdanie. pozdro.
takie moje zdanie. pozdro.
Barbarossa pisze:Piszesz o pozytywnych wypowiedziach ludzi z Heelenhammera, którzy "zjedli zęby na WFB" - sorry, ale zęby na WFB to zjadłem ja, a to są angielscy gracze, których wiele razy bez problemów rozjeżdżaliśmy bo nigdy nie ogarniali na takim poziomie, jak top w Polsce. Ci ludzie nie są dla mnie ekspertami, to leszcze z podcastem..
- Rakso_The_Slayer
- Postownik Niepospolity
- Posty: 5208
- Lokalizacja: Radom
- Kontakt:
Rakso w nowej edycji biegacz juz Ci nie zagrozi bo go niema 

- Arbiter Elegancji
- Niszczyciel Światów
- Posty: 4807
- Lokalizacja: Warszawa
na biegacza faktycznie ok, ale po pierwsze: o ile wiem w nowych lizakach raczej się nie uświadczy biegacza 
po drugie: trzega mieć kowadło żeby w jednej turze obrucić klocek w strone tego biegacza, a później zaszarżować
po trzecie: wpadnie ci cokolwiek innego (fasty, pegazy, małe klocki konnicy, jacyś latacze,itp. ) to inżynier dużo nie pomoże.
więc ogólnie wydaje mi się że inżynierowie przydają się w tak niewielu przypadkach że lepiej zainwestować w coś innego.

po drugie: trzega mieć kowadło żeby w jednej turze obrucić klocek w strone tego biegacza, a później zaszarżować
po trzecie: wpadnie ci cokolwiek innego (fasty, pegazy, małe klocki konnicy, jacyś latacze,itp. ) to inżynier dużo nie pomoże.
więc ogólnie wydaje mi się że inżynierowie przydają się w tak niewielu przypadkach że lepiej zainwestować w coś innego.
Barbarossa pisze:Piszesz o pozytywnych wypowiedziach ludzi z Heelenhammera, którzy "zjedli zęby na WFB" - sorry, ale zęby na WFB to zjadłem ja, a to są angielscy gracze, których wiele razy bez problemów rozjeżdżaliśmy bo nigdy nie ogarniali na takim poziomie, jak top w Polsce. Ci ludzie nie są dla mnie ekspertami, to leszcze z podcastem..
- Rakso_The_Slayer
- Postownik Niepospolity
- Posty: 5208
- Lokalizacja: Radom
- Kontakt:
Grazbird - dokładnie.
Lasti - ale teraz mozecie miec latającego typa z S7... nie wiem co lepsze
Arbiter - łatwiej wbic 3 Woundy niż 4. To raz. Po drugie jak widze, że jest możliwe że mi kolo taką szarżę zaserwuje to już wcześniej odwracam oddział odpowiednio. A kowadło tylko zwiększa tu możliwości. Ja tam wiem, że dzięki inżynierom już tyle razy niszczyłem plan "szybkiego bezbolesnego wyłączenia machinki", że grzechem by ich było teraz nie wystawiac.
A i nawet ten przerzut w tabelce misfire'a też wiele razy mi tyłek ratował.
Ogólnie dla mnie inżynierowie mali to największe dobrodziejstwo nowego booka do dwarfów (obok longbeardów w core'ach
) i żałuje, że organki i FC nie mogą ich brac.
Lasti - ale teraz mozecie miec latającego typa z S7... nie wiem co lepsze

Arbiter - łatwiej wbic 3 Woundy niż 4. To raz. Po drugie jak widze, że jest możliwe że mi kolo taką szarżę zaserwuje to już wcześniej odwracam oddział odpowiednio. A kowadło tylko zwiększa tu możliwości. Ja tam wiem, że dzięki inżynierom już tyle razy niszczyłem plan "szybkiego bezbolesnego wyłączenia machinki", że grzechem by ich było teraz nie wystawiac.
A i nawet ten przerzut w tabelce misfire'a też wiele razy mi tyłek ratował.
Ogólnie dla mnie inżynierowie mali to największe dobrodziejstwo nowego booka do dwarfów (obok longbeardów w core'ach

Witam!
Niedawno zakupiłem Bitwę o Przełęcz Czaszki oraz army book do Krasnoludów. Oto moja pierwsza rozpiska. Jeśli mogę to proszę tylko oceniać runy i przedmioty, bo na razie na figurki nie mam wpływu.
Rozpiska:
Tan 162 pkt.
Tacza, Kamień Przysięgi
Runy:Wielka Runa Lotu, Runa Rozłamu/Wielka Runa Gromrilu, Wielka Runa Alaryka Szalonego(nie wiem, którą opcję wybrać)
Zabójca Smoków 125 pkt.
Runy: Wielka Runa Skalfa Czarnego Młota
12xWojownicy 133 pkt.
Tarcza
Muzyk, Chorąży i Weteran
10xGromowładni 165 pkt.
Muzyk, Chorąży i Weteran
Myślę czy nie dodać im tarcz, ale figurki nie mają... Da się jakoś dorobić?
8xGórnicy 143 pkt.
Chorąży, Muzyk oraz Sztygar
Ładunki wybuchowe
Można jakoś zrobić z kilofa Świder Parowy?
Działo Krasnoludów 130 pkt.
Runy: Wielka Runa Obrony
Razem: 878 pkt.
I jeszcze takie noobowskie pytanie: Ile punktów kosztuje Inżynier? Bo nie ma w army booku podanego kosztu pkt.
Aaa, głównie będę grał tym z Wysokimi Elfami, więc dobrze by było, gdyby jakieś ew. propozycje były na nich skierowane.
Niedawno zakupiłem Bitwę o Przełęcz Czaszki oraz army book do Krasnoludów. Oto moja pierwsza rozpiska. Jeśli mogę to proszę tylko oceniać runy i przedmioty, bo na razie na figurki nie mam wpływu.
Rozpiska:
Tan 162 pkt.
Tacza, Kamień Przysięgi
Runy:Wielka Runa Lotu, Runa Rozłamu/Wielka Runa Gromrilu, Wielka Runa Alaryka Szalonego(nie wiem, którą opcję wybrać)
Zabójca Smoków 125 pkt.
Runy: Wielka Runa Skalfa Czarnego Młota
12xWojownicy 133 pkt.
Tarcza
Muzyk, Chorąży i Weteran
10xGromowładni 165 pkt.
Muzyk, Chorąży i Weteran
Myślę czy nie dodać im tarcz, ale figurki nie mają... Da się jakoś dorobić?
8xGórnicy 143 pkt.
Chorąży, Muzyk oraz Sztygar
Ładunki wybuchowe
Można jakoś zrobić z kilofa Świder Parowy?
Działo Krasnoludów 130 pkt.
Runy: Wielka Runa Obrony
Razem: 878 pkt.
I jeszcze takie noobowskie pytanie: Ile punktów kosztuje Inżynier? Bo nie ma w army booku podanego kosztu pkt.
Aaa, głównie będę grał tym z Wysokimi Elfami, więc dobrze by było, gdyby jakieś ew. propozycje były na nich skierowane.
- Rakso_The_Slayer
- Postownik Niepospolity
- Posty: 5208
- Lokalizacja: Radom
- Kontakt:
bohaterowi daj Wielką rune rzuconego wyzwania, rune kamienia, przerzut pancerza i +1S. proste, calkiem uniwersalne zestawienie.
Smokobójcy proponuje dac ASF, +1S, +1 A (lub +1hit jak wolisz),
koniecznie dokup wojowników do pełnej 20
gromowładnym daj tarcze (możesz je dokupic, od kogos z forum, znjomwego, allegro)
górnikom zabierz sztandar (i tak ich zbyt mało jest) i ładunki wybuchowe (nieoplacalne chyba, że masz fart w kościach)
działo wystaw z runą kucia i inżynierem malym (kolo kosztuje 15p)
Smokobójcy proponuje dac ASF, +1S, +1 A (lub +1hit jak wolisz),
koniecznie dokup wojowników do pełnej 20
gromowładnym daj tarcze (możesz je dokupic, od kogos z forum, znjomwego, allegro)
górnikom zabierz sztandar (i tak ich zbyt mało jest) i ładunki wybuchowe (nieoplacalne chyba, że masz fart w kościach)
działo wystaw z runą kucia i inżynierem malym (kolo kosztuje 15p)
Dzięki bardzo.
Moje nowe pomysły:
1)Opłaca się przemianować wojowników na Strażników z toporkami do rzucania?(nota bene: dobrze myślę, że one są jednorazowe?)
2)A gdyby zamiast dawać Tanowi Runę Rzuconego Wyzwania dać mu Osłony? Na pewno przyda się na Elfy. Zwłaszcza, że mam średnie wyobrażenie jak można tę pierwszą wykorzystać(chyba tylko do usuwania łuczników)
3)To co prawda nie pomysł, ale: co to jest ASF?
4)Co oznacza, że tych górników jest za mało na sztandar?
Z góry dzięki
Moje nowe pomysły:
1)Opłaca się przemianować wojowników na Strażników z toporkami do rzucania?(nota bene: dobrze myślę, że one są jednorazowe?)
2)A gdyby zamiast dawać Tanowi Runę Rzuconego Wyzwania dać mu Osłony? Na pewno przyda się na Elfy. Zwłaszcza, że mam średnie wyobrażenie jak można tę pierwszą wykorzystać(chyba tylko do usuwania łuczników)
3)To co prawda nie pomysł, ale: co to jest ASF?
4)Co oznacza, że tych górników jest za mało na sztandar?
Z góry dzięki
1. Zależy jak grasz:) nie one nie sa jednorazowe
2. Nie mam pojęcia^^
3. always strike first zawsze uderza pierwsza czyli jak ktoś ma np takabroń niezależne kto szarżował iezależnie od inicjatywy on uderza pierwszy
4. na taki oddział sztandar to marnotrastwo pkt i tak sie nie przyda(choć z tym bym polemizował)
2. Nie mam pojęcia^^
3. always strike first zawsze uderza pierwsza czyli jak ktoś ma np takabroń niezależne kto szarżował iezależnie od inicjatywy on uderza pierwszy
4. na taki oddział sztandar to marnotrastwo pkt i tak sie nie przyda(choć z tym bym polemizował)
Runa wyzwania przydaje się do ściagania różnych wrednych rzeczy które w normalnych warunkach by nas ominęły i próbowało zajść od flanki, czy męczyć w inny sposób poza zasięgiem głównych sił(ach te 3 m...). Naprawdę przydatne, tylko trzeba się nauczyć używać.
Ja bym też inż. dał brace of pistols (2 pistolety). Takie nic a czasami działa cuda.
Ja bym też inż. dał brace of pistols (2 pistolety). Takie nic a czasami działa cuda.
1) Nie oplaca sie, toporki do rzucania to najwiekszy kicz w tej armiiFizus pisze:Dzięki bardzo.
Moje nowe pomysły:
1)Opłaca się przemianować wojowników na Strażników z toporkami do rzucania?(nota bene: dobrze myślę, że one są jednorazowe?)
2)A gdyby zamiast dawać Tanowi Runę Rzuconego Wyzwania dać mu Osłony? Na pewno przyda się na Elfy. Zwłaszcza, że mam średnie wyobrażenie jak można tę pierwszą wykorzystać(chyba tylko do usuwania łuczników)
3)To co prawda nie pomysł, ale: co to jest ASF?
4)Co oznacza, że tych górników jest za mało na sztandar?

2) Runa Rzuconego Wyzwania jest praktycznie musem. Nie jestesmy mobilni, wiec musimy miec jakis sposob na lekkie, wszelkie skirmishe czy inne zabawki.
3) Odpowiedz juz padla wczesniej.
4) W takiej ilosci latwo jest ich przegonic, a wtedy przeciwnik dostaje pkt za oddzial +100 punktow za zdobyty sztandar. To naprawde duzo.
1. Toporki mogą się zwrócić jeśli damy je długobrodym(s5),i zaszarżuje nas/ będziemy nimi rzucać w wielki cel, lub w coś na górce (choć prawdą jest, że dosyć rzadko się takie sytuacje zdarzają)
2. Na We ta runa traci wiele gdyż spora część tej armii jest na nią odporna... Tylko duża nieuwaga przeciwnika pozwoli ci z niej efektywnie skorzystać(na co bym osobiście nie liczył)...
4.Z reguły sztandary dla jednostek opłaca się dawać oddziałom o liczbie modeli ok 15 lub więcej(tak aby mieć w momencie starcia minimum 1 szereg i przewagę liczebną) inaczej taki odział to smakowity kąsek dla wroga...
ps.
Teraz doczytałem, że chodzi ci o Wysokie Elfy… Na nie jak najbardziej runa wyzwania jest przydatna…
2. Na We ta runa traci wiele gdyż spora część tej armii jest na nią odporna... Tylko duża nieuwaga przeciwnika pozwoli ci z niej efektywnie skorzystać(na co bym osobiście nie liczył)...
4.Z reguły sztandary dla jednostek opłaca się dawać oddziałom o liczbie modeli ok 15 lub więcej(tak aby mieć w momencie starcia minimum 1 szereg i przewagę liczebną) inaczej taki odział to smakowity kąsek dla wroga...
ps.
Teraz doczytałem, że chodzi ci o Wysokie Elfy… Na nie jak najbardziej runa wyzwania jest przydatna…

- Arbiter Elegancji
- Niszczyciel Światów
- Posty: 4807
- Lokalizacja: Warszawa
ja bym jeszcze pozbył się sztandarowego, muzyka i czempiona z gromowładnych.
Co do tego czy można coś tym ugrać; to tylko 4fun. ale masz ładny zalążek armi
Co do tego czy można coś tym ugrać; to tylko 4fun. ale masz ładny zalążek armi

Barbarossa pisze:Piszesz o pozytywnych wypowiedziach ludzi z Heelenhammera, którzy "zjedli zęby na WFB" - sorry, ale zęby na WFB to zjadłem ja, a to są angielscy gracze, których wiele razy bez problemów rozjeżdżaliśmy bo nigdy nie ogarniali na takim poziomie, jak top w Polsce. Ci ludzie nie są dla mnie ekspertami, to leszcze z podcastem..
A ja wymyśliłem coś takiego:
Lord: Great weapon+6- M.R.Of Kragg The Grimm+20, 2xFury+50R.Of Stone+5, R.Of Resistance+25, R.Of Warding(1MR)+15 Shieldbearers+25=291
Thane-BSB+25, R.of Slowness+50, R.Of Sanctuary+15(1MR) Chce szarżować a nie biorę kowadła do tej rozpiski, dałem tą rune na sztandarowego armii, żeby runa mogła się przemieszczać między oddzaiłami
=155
Master Engineer-brace of pistols+10, R.Of Stone+5. Do armaty, pistolety na S&S i dodają jeden A-fajna rzecz
=85
Dragon slayer-MR Of Swiftness(ASF), R.of Cleaving(+1s), R.Of Fury(+1A)-drogi, ale chce żeby był wstanie zatrzymać rozpędzony tłum
=120
Core:
10Crossbows- Bez tarcz, bo imperium itak ściągnie save=110
10Warriors-shields+1- to samo co Rangersi, plus asysta Longom/Hammerom w postaci flankowania=90
10ragers-GW+2, Throwing axes+1, Musician+5- w sumie jedynym ich zadaniem będzie zwrócenie na siebie uwagi strzelców, ew.ustrzelenie czegoś małego skoro będą w miare blisko=125
20Longbeards-Shields+1, FCG+25, R.Of Battle+25, R.Of Sanctuary+15
Special-
20Hammerers-Shields+1, FCG+30, R.Of Determination+20, Sanctuary+15= 325
20Miners-FCG+25- blasting charges chyba sie nie przyda, drilla nie daje coby sie nie wykopali takowi pod nosem
Cannon- R.Of Forging+35=125
Stone Thrower- Accuracy, Penetration+50=130
Rare:
Organ- chciałem być oryginalny... nie wyszło:P =120
Bardzo chciałbym tu wrzucić żyrocopter, ale mam tylko 24 pkt luzu
, może usunąć tych rangerów?
Jak widać, armia dość spora a nie ma Smitha, dlatego każdy ważnieszy oddział i hero ma magic resistance, powinno wygenerować dość kości żeby nadrobić za smitha... I hope.
Plan jest taki, żeby warriorsi, rangerzy i gyro, który powinien znależć miejsce, zajęły ostrzał wroga, gyro może nawet ubić jakąś armate jak sie postaram.
Dzięki temu, moja altyreria będzie mogła zająć się trzonem armii imperium-30flagelanci i 30GSwordów z 2x15 detatch. najeperw uszczuplamy great Swordów do minimum.
Moje oddziały to wszystko dobijają, slayer zajmuje Flagelantów, mam nadzieje że na tyle długo żebym zdążył pogonić Great swordów i detatki.
Po zajęciu sie moimi jednostkami dywersyjnymi, machiny mają nowy cel-Minersi. 20 powinno sobie poradzić jeśli nie będzie/zlikwiduje Hellke.
To taka surowa rozpiska, nie ma jeszcze konkretnego master planu.
Dodam żę Empire ma mieć priesta na ołtarzu, magów i najwyzej jednego priesta do walki. Potrem 30GS+ 2x15detatki, 30 flagelantów. 2 cannony, 20 strzelców i tanka. mniej więcej.
Oczywiście bitwa towarzyska.
Lord: Great weapon+6- M.R.Of Kragg The Grimm+20, 2xFury+50R.Of Stone+5, R.Of Resistance+25, R.Of Warding(1MR)+15 Shieldbearers+25=291
Thane-BSB+25, R.of Slowness+50, R.Of Sanctuary+15(1MR) Chce szarżować a nie biorę kowadła do tej rozpiski, dałem tą rune na sztandarowego armii, żeby runa mogła się przemieszczać między oddzaiłami

Master Engineer-brace of pistols+10, R.Of Stone+5. Do armaty, pistolety na S&S i dodają jeden A-fajna rzecz

Dragon slayer-MR Of Swiftness(ASF), R.of Cleaving(+1s), R.Of Fury(+1A)-drogi, ale chce żeby był wstanie zatrzymać rozpędzony tłum

Core:
10Crossbows- Bez tarcz, bo imperium itak ściągnie save=110
10Warriors-shields+1- to samo co Rangersi, plus asysta Longom/Hammerom w postaci flankowania=90
10ragers-GW+2, Throwing axes+1, Musician+5- w sumie jedynym ich zadaniem będzie zwrócenie na siebie uwagi strzelców, ew.ustrzelenie czegoś małego skoro będą w miare blisko=125
20Longbeards-Shields+1, FCG+25, R.Of Battle+25, R.Of Sanctuary+15
Special-
20Hammerers-Shields+1, FCG+30, R.Of Determination+20, Sanctuary+15= 325
20Miners-FCG+25- blasting charges chyba sie nie przyda, drilla nie daje coby sie nie wykopali takowi pod nosem

Cannon- R.Of Forging+35=125
Stone Thrower- Accuracy, Penetration+50=130
Rare:
Organ- chciałem być oryginalny... nie wyszło:P =120
Bardzo chciałbym tu wrzucić żyrocopter, ale mam tylko 24 pkt luzu

Jak widać, armia dość spora a nie ma Smitha, dlatego każdy ważnieszy oddział i hero ma magic resistance, powinno wygenerować dość kości żeby nadrobić za smitha... I hope.
Plan jest taki, żeby warriorsi, rangerzy i gyro, który powinien znależć miejsce, zajęły ostrzał wroga, gyro może nawet ubić jakąś armate jak sie postaram.
Dzięki temu, moja altyreria będzie mogła zająć się trzonem armii imperium-30flagelanci i 30GSwordów z 2x15 detatch. najeperw uszczuplamy great Swordów do minimum.
Moje oddziały to wszystko dobijają, slayer zajmuje Flagelantów, mam nadzieje że na tyle długo żebym zdążył pogonić Great swordów i detatki.
Po zajęciu sie moimi jednostkami dywersyjnymi, machiny mają nowy cel-Minersi. 20 powinno sobie poradzić jeśli nie będzie/zlikwiduje Hellke.
To taka surowa rozpiska, nie ma jeszcze konkretnego master planu.
Dodam żę Empire ma mieć priesta na ołtarzu, magów i najwyzej jednego priesta do walki. Potrem 30GS+ 2x15detatki, 30 flagelantów. 2 cannony, 20 strzelców i tanka. mniej więcej.
Oczywiście bitwa towarzyska.
Jak szanowni koledzy przeczytali, to jest armia na imperium, VC, DE ani nawet Lizaków w niej raczej nie uświadcze
. W dodatku wymieniłem nawet jednostki jakie przeciwnik najprawdopodobniej wystawi.
Normalnie tak nie robie, ale tym razem postanowiłem prawie olać ten nieprzewidywalny czynnik i zwiększyć w ten sposób liczebność wojska. Wymaksowane imperium straci na magie pewnie ze 600pkt w 3-4 figurki, mnie dzięki temu będzie więcej a głównym regimentom chyba wystarczy DD żeby wyjść z tury magii obronną ręką.
Co do walk z nowymi, magicznymi armiami to macie w 100% racje.

Normalnie tak nie robie, ale tym razem postanowiłem prawie olać ten nieprzewidywalny czynnik i zwiększyć w ten sposób liczebność wojska. Wymaksowane imperium straci na magie pewnie ze 600pkt w 3-4 figurki, mnie dzięki temu będzie więcej a głównym regimentom chyba wystarczy DD żeby wyjść z tury magii obronną ręką.
Co do walk z nowymi, magicznymi armiami to macie w 100% racje.