Co nam się urodziło? - nowe, cudowne Mroczne Maleństwa :>

Dark Elves

Moderator: Yudokuno

Zablokowany
ajpinus
Chuck Norris
Posty: 415

Post autor: ajpinus »

Cieszy to ze w koncu bedzie mozna wycisnac z tego book'a cos z czego przeciwnicy nie beda sie smiali juz przy wystawianiu. No i potencjal turniejowy tez w tym widze. A jak myslicie z jakimi armiami teraz bedzie DE najtrudniej. Tak se mysle ze z mocno czarujacymi i mocno strzelajacymi. Taki dwarfy nadal beda trudne do rozwalniea, moze troszke prostsze dzieki harpiom w corach ale co harpie moga zrobic thundererosom albo crossbowmanom. Demony chyba nie beda takie straszne, bretka dzieki AP staje sie przeciwnikiem o wiele latwiejszym niz wczesniej. Orki i szczury na mocnej magii moga byc bolem w dupie.

Awatar użytkownika
Tullaris
Masakrator
Posty: 2177
Lokalizacja: Solec nad Wisłą

Post autor: Tullaris »

Wydaje mi się, że Imperium będzie ciężkie, ze swoimi handgunersami i czterema działami, Hellblasterem, czy dwoma czołgami (na szczęście mamy magie metalu :D ), w hth ich pogonimy, ale ze strzelaniem może być ciężko. Zastanawiam się czy w takim wypadku dobrym pomysłem nie będzie wystawienie dwóch Hydr, niech sobie w nie strzelają, a tym czasem Harpie i DR zrobię swoje, ciężką imperialna jazdę zostawi się dla COK ze sztandarem AP.
Tullaris Dredbringer was dying. He knew this, and he cared not.... At last, he knew the truth that Khain had tried to share with him all theas years, and it was glorius.
"Kings of Ulthuan!" the Pheniks King spat the words sa a curse. "You are usurpres and thieves. You owne me a debt. In my name, and thad of my fadher, I call upon you to repey it now."

Awatar użytkownika
THE_END
Mudżahedin
Posty: 288
Lokalizacja: Z nienacka

Post autor: THE_END »

Z jakimi najtrudniej ?

Chyba zależy od ustawienia - Jeśli dalej smok to będzie standard to Empire 4+2 będzie to lekko wssysać - smok leży w 1 , 2 turze , bolce w 2 - 3 i po balu.

HE z racji ASF po całej armii też nie będą najfajniejszym oponentem

Demony moim zdaniem robione na VPD radzą sobie całkiem nieźle - hydra jest świetna dużo ludzi ( np ja ) zrezygnuje dla niej z 2x Bolców a co zatym idzie ciężej będzie łapać no touch - do tego Ring of Hotek - który jak słyszymy działa też w 12" jeśli się tam czar targetuje ... teraz pytanie do ludzi którzy widzieli dokładny wording tego MI - If magic targets a unit within 12" of the bearer ? Czy może is cast at any point within 12" of the bearer - bo jeśli to 2 to ok ring Demony VPD przytnie ale jeśli wersja pierwsza to na heraldach facet weźmie po komecie i będzie ciepał :D.

Dwarfy - zgadzam się - łatwo nie będzie - dużo DP i do tego twarde unity.

Bretka ? - Panowie przepraszam ale co daje AP ? -1 do AS ? to znaczy że na 6 PRZEBIC z naszych cudownych kusz padnie jeden chłop więcej niż poprzednio ? -

Krótka analiza - Kusznik DE strzela na Daleki ( nic mu w bliski nie wjedzie z kawaleri bo wszystko szarzuje dalej niż 12" ) -1 za zasięg i -1 za multishot trafiamy na 5+ - przepuśćmy że strzela 24 kuszników ( 2 unity po 12 ) trafia 8 - przebija połowa ( na t3 czyli Chaos , VC już nie bardzo ) czyli 4 - Pada kiedyś jeden teraz 2 - ja się pytam gdzie tu szał ?

Orki - Jako masówka mogą sprawiać problemy bo będą miały czym się podkładać żeby wciągać na hate

Szczury to samo a po 2 dostają dopiero booka - patrząc na power creep ... well za kilka miesięcy gracze DE znowu będą ryczeć ( jeśli potwierdzą się plotki o Warriorach Chaosu - sprawdzcie sobie kto booka pisze ) to znacznie wcześniej niż nam się wydaje DE znowu zaczną być niszowe :D

Awatar użytkownika
Yudokuno
Kotu
Posty: 3017
Lokalizacja: HLOS

Post autor: Yudokuno »

THE_END pisze:HE z racji ASF po całej armii też nie będą najfajniejszym oponentem
HE się wystrzeliwuje, a później dojeżdża resztki.
Dwarfy - zgadzam się - łatwo nie będzie - dużo DP i do tego twarde unity.
do tej pory Dwarfy były do zrobienia na remis. Teraz, przy wypasionych BG i armour piercingu na kuszach da radę pojechać ze 12. Tu strzelisz, tam strzelisz, a jak zostanie po 4-5 w oddziale, to możesz się bić.
Bretka ? - Panowie przepraszam ale co daje AP ? -1 do AS ? to znaczy że na 6 PRZEBIC z naszych cudownych kusz padnie jeden chłop więcej niż poprzednio ? -
Oj, na Bretkę to jest naprawdę niezła armia, zwłaszcza z AP. A poza tym: lance się przerabia gołymi DR, a dopiero później dojeżdża, kiedy są głęboko w d***.
Orki i myszy czy southland to wielka masa, więc trzeba więcej strzelaczy brać.

W ogóle DE dostały przede wszystkim kopa w kombacie i to trzeba rozpatrywać, nie tam strzelanie.
lohost pisze:wspolczuje komus kto byl moderatorem gdy ja sie podobnie zachowywalem. od czytania tego szajsu mozg sie lasuje.
...mój bohater :D

Awatar użytkownika
Ritchie
Wodzirej
Posty: 710
Lokalizacja: Provinz Posen

Post autor: Ritchie »

Rxbowy to nie tylko kusznicy ale też szejdzi lub DR, którzy mogą strzelać spokojnie z bliska tudzież na większym (shadzi) BSie. Z 9 stojących w lesie shadów obok których przejeżdza lanca trafi 12 bełtów, zrani 6, a polegnie 2 typków, a to już coś.

Z 10 DR, którzy optymistycznie się nie ruszyli się, trafi 10 bełtników, zrani 5, zabije znowu dwóch. To już coś. . .

a lance raczej ani shadów, ani DRów nie ruszą :)


Wg mnie ap dużo daje - nawet na bretke, bez szału, ale jednak zabijamy 2x więcej.
"weź ten miecz i odnieś go swemu panu, niech go uważa za znak zwycięstwa i niech przyśle cesarzowi, swemu przyjacielowi, by się dowiedział, że może wyśmiać zabitego nieprzyjaciela albo opłakiwać krewnego"

Widukind z Korwei, Kronika Saska

Awatar użytkownika
Voodoo
Masakrator
Posty: 2988
Lokalizacja: NEMEZIS Warszawa
Kontakt:

Post autor: Voodoo »

Lepiej mnieć AP niż go nie mieć i tyle ;)
Obrazek

Awatar użytkownika
Rakso_The_Slayer
Postownik Niepospolity
Posty: 5208
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

Post autor: Rakso_The_Slayer »

Yudokuno pisze:
Dwarfy - zgadzam się - łatwo nie będzie - dużo DP i do tego twarde unity.
do tej pory Dwarfy były do zrobienia na remis. Teraz, przy wypasionych BG i armour piercingu na kuszach da radę pojechać ze 12. Tu strzelisz, tam strzelisz, a jak zostanie po 4-5 w oddziale, to możesz się bić.
to widze, że albo chcesz wystawiac baaaardzo dużo strzelców albo strzelac przez 5 tur i dopiero czyms dojechac (pomijając że krasnoludy też strzał mają i to powiedziałbym że znacznie lepszy niż DE i że raczej nie będą biernie stac i sie gapic) bo zredukowac 20 osobowy oddział z T4 i As 4+ na ostrzał (a niektórych wypadkach nawet 3+ i 5+ Ws ;) ) do 5 typa to łatwo nie jest... tym bardziej, ze zazwyczaj są 3 takie conajmniej...

nie twierdze że krasnoludy to super-hiper-nie-do-pokonania armia ale na pewno nas nie wystrzelasz ;)

ja osobiście obawiam się właśnie harpii i DR bo to oni wyłączają ostrzał przejmując go na siebie i dzieki temu takie CoKi (które do tej pory łamałem z palcem w nosie...) i BG bedą mogli dojśc.

A osobiście ciesze się bardzo, że wreszcie może będe mógł powalczyc z hydrą :D bo do tej pory 4xRBT było zawsze co mnie wkurzało...
Obrazek

Awatar użytkownika
Yudokuno
Kotu
Posty: 3017
Lokalizacja: HLOS

Post autor: Yudokuno »

No jak to zwykle ja: lubię mieć po 60-100 strzałów na turę :D

Ale - jak pisałam nie tylko AP. Fenomenalni BG, harpie w corach i tego typu bajerki - myślę, że to sprawi, iż z krasiami będzie spore ułatwienie :)
lohost pisze:wspolczuje komus kto byl moderatorem gdy ja sie podobnie zachowywalem. od czytania tego szajsu mozg sie lasuje.
...mój bohater :D

Awatar użytkownika
Ritchie
Wodzirej
Posty: 710
Lokalizacja: Provinz Posen

Post autor: Ritchie »

Yudokuno pisze:No jak to zwykle ja: lubię mieć po 60-100 strzałów na turę :D

Ale - jak pisałam nie tylko AP. Fenomenalni BG, harpie w corach i tego typu bajerki - myślę, że to sprawi, iż z krasiami będzie spore ułatwienie :)
Nieźle ułatwiać sprawę będzie także silna magia z garściami kostek co turę, familiarem, którym będzie można czarować z lasu albo zza węgła min. nowym czarem Blade Wind ktory zadaje czary w cc, a także mm po oddziałach strzelających. Z boundspellem latania na asasynie, który rozwali każdą maszynę, a jak bound nie wejdzie to zapewne znajdą się jeszcze jakieś kostki i czarka z 1 z shadowa. . .

No i z regimentami w combacie pod koniec bitwy będzie wiele łatwiej.
"weź ten miecz i odnieś go swemu panu, niech go uważa za znak zwycięstwa i niech przyśle cesarzowi, swemu przyjacielowi, by się dowiedział, że może wyśmiać zabitego nieprzyjaciela albo opłakiwać krewnego"

Widukind z Korwei, Kronika Saska

Awatar użytkownika
THE_END
Mudżahedin
Posty: 288
Lokalizacja: Z nienacka

Post autor: THE_END »

HE się wystrzeliwuje, a później dojeżdża resztki.
He strzelają dalej. Mają dokładnie taki sam warmachine. I lepiej radzą sobie z rzeczami anty shooters ( wszelkimi flayerami ) dzieki ASF. W pojedynku 10 HE archers vs DE Kusznicy - Wygrywają Archery. Do tego magiczne wsparcie w postaci Magic missile też jest zdecydowanie po stronie HE - po 1 RoF po 2 SSS pozwalający brać 2x WoK.
do tej pory Dwarfy były do zrobienia na remis. Teraz, przy wypasionych BG i armour piercingu na kuszach da radę pojechać ze 12. Tu strzelisz, tam strzelisz, a jak zostanie po 4-5 w oddziale, to możesz się bić.
A co ma wspólnego BG ze strzelaniem :) ? AP na kuszach to tak jak pisałęm 1W więcej na 6 zadanych ... Jak dla mnie nie jest to powód żeby umierać ze szczęścia albo przeredagowywać taktykę.
W ogóle DE dostały przede wszystkim kopa w kombacie i to trzeba rozpatrywać, nie tam strzelanie.
Yadakuno to czemu ciągle o strzelaniu piszesz :D - nie no żartuję ale serio nie da się obładować shootinga i do tego dobrać mocnego CC - bohaterowie za drodzy - trzeba iść w którąś stronę :)
Oj, na Bretkę to jest naprawdę niezła armia, zwłaszcza z AP. A poza tym: lance się przerabia gołymi DR, a dopiero później dojeżdża, kiedy są głęboko w d***.
Pegazeria ma 360 LoS więc z DR radzi sobie stosunkowo łatwo - dodatkowo w obliczu nowego DL wystawianie dużej ilości supportu ( Siren standar i Siren song ) zaczyna być cokolwiek samobójczą inklinacją.
Z 9 stojących w lesie shadów obok których przejeżdza lanca trafi 12 bełtów, zrani 6, a polegnie 2 typków, a to już coś.
Shady - zgodzę się bardzo dobre ale 9 to duża inwestycja punktowa - do tego opłaca się im wtedy dawać 2raki i mamy po 18 jeśli się nie mylę ptk za kolesia ... to trochę dużo zważywszy na fakt iż niektóre armie wsysają modele z T3 i bez As jak kosiarka trawę ...

DR jak pisałem wcześniej mnie osobiście przestali przekonywać - strzelają gorzej niż shady - nie mają takiego kopa w CC do tego na Warmachiny bardziej zdają się nadawać harpie.
Lepiej mnieć AP niż go nie mieć i tyle
Jasne ale zabijanie zamiast 1 na 6 2 na 6 rycerzy to imho nie powód do ekstatacji.

Rakso_The_Slayer - Zgadzam się w zupełności - jak dodamy do tego Bolce ściągające regenere hydrze to ta walka z nią może być raczej dobijaniem :D
No jak to zwykle ja: lubię mieć po 60-100 strzałów na turę
To nie lepiej Empire :D ? ( 40 x Hendgunners z HLR + Detache Crossów ) i 4x Outriders z HLR do tego 2x Hellblaster :D - Wychodzi około 200 :D
Ale - jak pisałam nie tylko AP. Fenomenalni BG, harpie w corach i tego typu bajerki - myślę, że to sprawi, iż z krasiami będzie spore ułatwienie
Że będzie ułatwienie - jasne zgadzam się w 100% - tylko moim zdaniem dalej będzie trudno :D

Awatar użytkownika
Paraszczak
Falubaz
Posty: 1088
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Paraszczak »

Ja się będę wystawiał na Uber-Smoku i dodatkowo na 10 oddziałach z M7+. A do tego 4 Bolce. Jak zacznę, to z karłami będzie krucho. A jak nie zacznę i wlezie Duża Runa - to ze mną będzie krucho.

Awatar użytkownika
THE_END
Mudżahedin
Posty: 288
Lokalizacja: Z nienacka

Post autor: THE_END »

So it goes :D

Awatar użytkownika
Tullaris
Masakrator
Posty: 2177
Lokalizacja: Solec nad Wisłą

Post autor: Tullaris »

Z HE będzie ciężko jeśli będą grały na magii i piechocie (nasza magia pomimo, że wzmocniona w ofensywie pozostaje taka sama w defensywie), natomiast jeśli chodzi o armię kawaleryjską, to tu ASF przestaje być problemem, jedynym kłopotem pozostanie Star Dragon.
Samo strzelanie na krasie to zdecydowanie za mało nawet z AP, potrzebne są jednostki walczące COK i BG (Egzy też mogą się przydać ze względu na dobrą siłę).
Nie wiem czemu smok nie jest dobry przeciwko Imperium, smoka skitra się gdzieś z boku hydry pójdą do przodu wraz z harpiami i DR, a jak już część artylerii będzie unieszkodliwiona smok zje to co zostanie. Ewentualnie możne tak jak Jankiel kiedyś napisał na forum Gildi, do razu wylecieć smokiem przeciwko czterem działom (przy odwróconym wardzie jest większa szansa na powodzenie takiej operacji).
Tullaris Dredbringer was dying. He knew this, and he cared not.... At last, he knew the truth that Khain had tried to share with him all theas years, and it was glorius.
"Kings of Ulthuan!" the Pheniks King spat the words sa a curse. "You are usurpres and thieves. You owne me a debt. In my name, and thad of my fadher, I call upon you to repey it now."

Awatar użytkownika
Ritchie
Wodzirej
Posty: 710
Lokalizacja: Provinz Posen

Post autor: Ritchie »

coś widzę dzisiaj tajemniczo znikają posty. . .
"weź ten miecz i odnieś go swemu panu, niech go uważa za znak zwycięstwa i niech przyśle cesarzowi, swemu przyjacielowi, by się dowiedział, że może wyśmiać zabitego nieprzyjaciela albo opłakiwać krewnego"

Widukind z Korwei, Kronika Saska

Awatar użytkownika
Ritchie
Wodzirej
Posty: 710
Lokalizacja: Provinz Posen

Post autor: Ritchie »

Tullaris pisze:Nie wiem czemu smok nie jest dobry przeciwko Imperium, smoka skitra się gdzieś z boku hydry pójdą do przodu wraz z harpiami i DR, a jak już część artylerii będzie unieszkodliwiona smok zje to co zostanie. Ewentualnie możne tak jak Jankiel kiedyś napisał na forum Gildi, do razu wylecieć smokiem przeciwko czterem działom (przy odwróconym wardzie jest większa szansa na powodzenie takiej operacji).
Jankiel specjalnie takie rzeczy wypisuje aby mieć łatwiej na turniejach. Powypisuje na różnych forach trochę głupot, ludzie to kupią wierząc w jego autorytet i miejsca na turach, a potem w czasie bitwy w pierwszej turze przed jego 4 bolce wylatuje smok, ten go ściąga i że użyje ostatnio usłyszanego wyrażenia (które mi się spodobało) "pociska mu maskę" ;) 1 miejsce na turnieju. I błędne koło się zamyka ;P

Chociaż z drugiej strony to wylatywać można przed krasnoludzkie bolce, zwykłe cannony czy RBT bo szansa na przeżycie jest w miarę duża, ale NIE PRZED GREAT CANNONY !!
Ostatnio zmieniony 21 cze 2008, o 17:39 przez Ritchie, łącznie zmieniany 1 raz.
"weź ten miecz i odnieś go swemu panu, niech go uważa za znak zwycięstwa i niech przyśle cesarzowi, swemu przyjacielowi, by się dowiedział, że może wyśmiać zabitego nieprzyjaciela albo opłakiwać krewnego"

Widukind z Korwei, Kronika Saska

Awatar użytkownika
Yudokuno
Kotu
Posty: 3017
Lokalizacja: HLOS

Post autor: Yudokuno »

Jak to znikają? Eeee... nic nie zniknęłam z tego tematu. :?
lohost pisze:wspolczuje komus kto byl moderatorem gdy ja sie podobnie zachowywalem. od czytania tego szajsu mozg sie lasuje.
...mój bohater :D

Awatar użytkownika
Voodoo
Masakrator
Posty: 2988
Lokalizacja: NEMEZIS Warszawa
Kontakt:

Post autor: Voodoo »

A wypowiedź o bucy, czy to sprawka autora? ;)
Obrazek

Awatar użytkownika
Tullaris
Masakrator
Posty: 2177
Lokalizacja: Solec nad Wisłą

Post autor: Tullaris »

Ritchie pisze:Jankiel specjalnie takie rzeczy wypisuje aby mieć łatwiej na turniejach. Powypisuje na różnych forach trochę głupot, ludzie to kupią wierząc w jego autorytet i miejsca na turach, a potem w czasie bitwy w pierwszej turze przed jego 4 bolce wylatuje smok, ten go ściąga i że użyje ostatnio usłyszanego wyrażenia (które mi się spodobało) "pociska mu maskę" ;) 1 miejsce na turnieju. I błędne koło się zamyka ;P

Chociaż z drugiej strony to wylatywać można przed krasnoludzkie bolce, zwykłe cannony czy RBT bo szansa na przeżycie jest w miarę duża, ale NIE PRZED GREAT CANNONY !!
Dobra strategia na turniej :D , niezły spryciarz jest z Jankiela :wink:
Tullaris Dredbringer was dying. He knew this, and he cared not.... At last, he knew the truth that Khain had tried to share with him all theas years, and it was glorius.
"Kings of Ulthuan!" the Pheniks King spat the words sa a curse. "You are usurpres and thieves. You owne me a debt. In my name, and thad of my fadher, I call upon you to repey it now."

Awatar użytkownika
Jankiel
Sol Invictus
Posty: 8228
Lokalizacja: Szybki Szpil

Post autor: Jankiel »

Ja kasuję od razu całego flejma, żeby się rozwinął i bym nie musiał nikomu dawać ostrzeżeń ani banów. Oszczędza to kłopotu zarówno mnie, jak i bardziej krewkim użytkownikom.
He strzelają dalej. Mają dokładnie taki sam warmachine. I lepiej radzą sobie z rzeczami anty shooters ( wszelkimi flayerami ) dzieki ASF. W pojedynku 10 HE archers vs DE Kusznicy - Wygrywają Archery.
Skoro tak, to ja już nie mam nic do powiedzenia...
Jeśli dalej smok to będzie standard to Empire 4+2 będzie to lekko wssysać - smok leży w 1 , 2 turze , bolce w 2 - 3 i po balu.
Teraz DE nie mają ciężko z Empire, to czemu mają mieć ciężko później, gdy nie będzie limitów harpii?
Wg mnie ap dużo daje - nawet na bretke, bez szału, ale jednak zabijamy 2x więcej
Nie powiedziałbym, że podniesienie skuteczności o 100% jest "bez szału" :)
Warhammer Pro-Tip #2: If Purple Sun isn't winning the game for you, consider using it more.

Awatar użytkownika
THE_END
Mudżahedin
Posty: 288
Lokalizacja: Z nienacka

Post autor: THE_END »

"Skoro tak, to ja już nie mam nic do powiedzenia..."

Archery mają jedną turę przewagi za zasięg. W strzelaniu do Kuszników powoduje to 1.67 zabitych jeśli wykupiłeś tarcze ( wtedy kosztują to samo co HE odpowiednik ). W kolejnej turze dochodzi następny i statystycznie w momencie kiedy strzelisz będzie cię 7 - Zadasz 2.33 Rany trafiając na 5+ itd - naturalnie porównujemy tutaj bazowe odziały a nie shady czy dark ridery. Pozatym ASF na HE archerach skutecznie neutralizuje takie latacze jak harpie , furie czy nawet do pewnego stopnia fellbaty - dlatego wystawienie 2 odziałów archerów jest bardziej prawdopodobne niż 20 kuszników ( skoro i tak DE wolą brać 2 odziały dark riderów jako bardziej elastyczne )

"Teraz DE nie mają ciężko z Empire, to czemu mają mieć ciężko później, gdy nie będzie limitów harpii?"

A czy ja napisałem że nie będą mieli lżej :) ? Nie. Jasne że dzięki harpią które wprowadzają kolejny element latający i zajmujący handgunnerów i crossbowy odciąża to w jakis sposób smoka - do tego invert ward pozwala uniknąć "zdmuchnięcia" jeźdźca - natomiast dalej 4 cannony i 2 steamy + 3 magów grzebią rozpiski na smokach jako mniej zależne od terenu - Jak już pisałęm w PM - jeśli masz booka to się podziel - do czasu kiedy będę miał go w ręce nie jestem w stanie powiedzieć jak będzie wyglądał disspell w armi smok + reszta - jeśli będzie go mało to Altar + 3 magów 2lvl na samych pociskach + 3x Boundspell jest w stanie ostro namieszać w zależności od tego czy idzie 1 czy second ... Jasne że wszystko zależy od klasy przeciwnika - z chęcią przeczytam Ty i twoje nowe DE na smoku 2K vs Robson z 2/4 * - ( no pun intended - ciekawe czy armia zmieniła się aż tak bardzo czy to tylko heppy hour syndrome :) )

Zablokowany