Rozpiski Imperialne 8 edycja

Empire

Moderator: #helion#

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
#helion#
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3927
Lokalizacja: Warshau - CZARNE WRONY

Re: Rozpiski Imperialne 8 edycja

Post autor: #helion# »

tak w AB masz wyraźnie napisane, że detki nie liczą się do limitu core, a w erratach do podręcznika głównego i w samym rulebooku, w kategorii tworzenie armii jest również napisane, że te jednostki, które miały wcześniej taki zapis, nie liczą się do % limitu, np. dire wolf's w armii VC, czy psy w armii WOCHu

oprócz tego w samym zapisie detki jest również taki paragraf, że są to oddzielne jednostki

nie przytoczę stron ani dokładnego wypisu, bo to już na początku tej edycji było poruszane, tylko w army buliderze jest problem, ponieważ są wliczane w koszt parent unitu, a tym samym w ogólny zapis %

EDIT: dokładny opis jest w podręczniku, w sekcji tworzenia armii, sprawdzone na biegu; jednostki które mają zapis, że nie liczą się do limitu core, są traktowane jakby były z zupełnie innej bajki i nie wypełniają 25% wymaganych
Ostatnio zmieniony 7 lip 2011, o 05:35 przez #helion#, łącznie zmieniany 1 raz.
"(...)Imperium raz zaatakowane, zawsze kontratakuje(...)"
Kajus C+, Misja Kleopatra
Obrazek
GALERIA

Awatar użytkownika
krilan
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 141

Post autor: krilan »

mlepkows pisze:Brakuje Ci punktów w kategorii Core - detki nie liczą się do limitu. Musisz tych kuszników wyciągnąć jako osobny oddział.

Tak jak Ci już reszta wspomniała, zamień kapitana na kapłana. Oto skąd wziąć punkty:
- wywal warda na magu (bez sensu, naprawdę)
- pojedyńczy snajper też raczej niezbyt przydatny
- pistoleciarze za łatwi do zabicia, zamień na rycerzy

Ewentualnie, jeżeli zdecydujesz się na mały oddział rycerzy, możesz dać im płonące ataki i kombować z gwardią (rycerze zdejmują regenkę, gwardia dobija). W takiej sytuacji koniecznie zamień maga na Lore of Light.


Maciek
Mój błąd z detką w corach i punktami bo używałem właśnie armybuildera (lenistwo :? )
Jak wykombinować punkty na priesta jak teraz herosi są na 25%.
Kapitan (generał) teraz to 90pkt = goły priest, z maga zdejmuję warda to dodatkowe 15 pkt na sprzęt, trochę mało.
Nie chcę żeby bsb był słabo chroniony i spoko jak ma jeszcze magiczny miecz (to tylko 5 pkt).
Mag musi być lvl2 a inżynier i tak jest goły.
Nie wiem czy handgunów i kusz (detki) nie zmienię na 20 flagusi w corach (to priest musi być) albo duży oddział kuszników.
Pistolierzy czy kawaleria to jeszcze pokombinuję.

kowaljl
Chuck Norris
Posty: 391

Post autor: kowaljl »

Rozpiska na EURO 2400, przetestowana juz na turnieju w Kielcach. ogolnie z 10 bitew nia rozegralem juz.

1 Wizard Lord @ 225.0 Pts
Magic Level 4
Channeling Staff [15.0]
1 Arch Lector of Sigmar @ 187.0 Pts
General; Barding; Prayers of Sigmar; Great Weapon; Warhorse
Dawn Armour [35.0]
1 Wizard Lord @ 175.0 Pts
Magic Level 3
1 Master Engineer @ 75.0 Pts
Repeater Pistol
1 Captain @ 125.0 Pts
Battle Standard
Armour of Meteoric Iron [25.0]
Dawn Stone [25.0]
10 Crossbowmen @ 80.0 Pts
10 Crossbowmen @ 80.0 Pts
29 Flagellant Warbands (Core) @ 310.0 Pts
1 Prophet of Doom @ [10.0] Pts
1 Great Cannon @ 100.0 Pts
1 Great Cannon @ 100.0 Pts
1 Mortar @ 75.0 Pts
1 Mortar @ 75.0 Pts
23 Greatswords @ 270.0 Pts
Great Weapon; Full Plate Armor; Standard; Musician
1 Count's Champion @ [12.0] Pts
1 Steam Tank @ 300.0 Pts
5 Knightly Orders @ 123.0 Pts
10 Huntsmen @ 100.0 Pts

Models in Army: 111
Total Army Cost: 2400

Mam czym postrzelac, Huntsmeni pomagaj radzic sobie ze zwiadowcami wroga, wieksze bydlaki padaja od dzial, na ilosciowe armie 2 mozdzierze plus minus do taffa z shadowa robi swoje a co dojdzie dostaje od kusnzikow salwy. 2 Magow Shadow 4lv i Fire 3lv naprawde pozwalaja poczarowac z spora roznorodnoscia, dwa naprawde mocne odzialy ustawione po 6-7 niezle daje rade w walce a 5 kawalerii wykancza uciekajacych lub poswieca sie zeby uratowac kogos lub dac czas na wjechanie czyms z boku. Co Wy na to ?

Awatar użytkownika
wychwa
Oszukista
Posty: 865
Lokalizacja: Racibórz

Post autor: wychwa »

Czołg bez ochrony z domeny światła to lipa

Awatar użytkownika
#helion#
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3927
Lokalizacja: Warshau - CZARNE WRONY

Post autor: #helion# »

poza drogimi kawą i huntsmanami nie masz nic do odginania, czołg niby fajny ale szybko można ważywko z niego zrobić, kusze zobaczysz, że nic kompletnie nie potrafią ustrzelić jak na swój bajoński koszt 160pts, już lepiej za nich i za 5-tkę kawy wstawić 40 swordsmanów, czy ile tam wyjdzie....gdzie masz lusterko :!: :?: :!:
"(...)Imperium raz zaatakowane, zawsze kontratakuje(...)"
Kajus C+, Misja Kleopatra
Obrazek
GALERIA

Gerald
Mudżahedin
Posty: 277
Lokalizacja: Aldorf

Post autor: Gerald »

hmm jakim cudem dopuszczono tą rozpiskę. ona core nie wyrabia huntsmani nie wliczają się do niego i brakuje ci 7pts. pzdr.
''Three things make The Empire great – faith, steel and gunpowder!"

Legionowski Klub Miłośników Fantastyki

http://www.facebook.com/pages/Legionows ... 0549447769

kowaljl
Chuck Norris
Posty: 391

Post autor: kowaljl »

Gdzie jest napisane ze Huntsmen nie wliczaja sie CORE???

Gerald
Mudżahedin
Posty: 277
Lokalizacja: Aldorf

Post autor: Gerald »

wybacz mój błąd nie wiem czemu mi się wydawało,że nie doliczają się do core.
''Three things make The Empire great – faith, steel and gunpowder!"

Legionowski Klub Miłośników Fantastyki

http://www.facebook.com/pages/Legionows ... 0549447769

Awatar użytkownika
#helion#
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3927
Lokalizacja: Warshau - CZARNE WRONY

Post autor: #helion# »

tak było ale w 6 edycji Gerald, tylko wtedy mogłeś ich wystawić 5 minimum i mieli longbowy :roll:
"(...)Imperium raz zaatakowane, zawsze kontratakuje(...)"
Kajus C+, Misja Kleopatra
Obrazek
GALERIA

emiel_regis
Oszukista
Posty: 837

Post autor: emiel_regis »

Jak ta rozpiska ogarnia przeciwników to ja nie wiem :roll: IMO za dużo lordów - przez co brakuje punktów na antymagię, sensowne złożenie kapłana. Kolejna sprawa, trochę brakuje jakiś śmieci - może detki najmniejsze zamiast tych huntsmenów? Żeby wyrobić minimum w core można wrzucić banner of eternal flame na knightów :wink:

Papież ma look`outa wyłącznie w kawalerii - więc obawiam się, że za bezpieczny to on nie jest, szczególnie, że klepaczem też jest nieszczególnym w takiej konfiguracji

Awatar użytkownika
rob
Chuck Norris
Posty: 551
Lokalizacja: MKGB Północne Rubieże
Kontakt:

Post autor: rob »

że tak się tylko delikatnie spytam - jak wam idzie odginanie na 8 edycji? w dobie wszechobecnych reformów wystawianie "śmieci" do odginania chyba nie ma racji bytu.
Emp/DoCh

"Je­dynym do­wodem na to, że is­tnieje ja­kaś po­zaziem­ska in­te­ligen­cja, jest to, że się z na­mi nie kontaktują" A.E.

emiel_regis
Oszukista
Posty: 837

Post autor: emiel_regis »

ma rację bytu i to olbrzymią. Mi (w bretce) odginanie daje piekielnie dużo, armii, w której 2 mortary i 2 cannony to plan minimum możliwość kupienia sobie dodatkowej tury strzelania za 25 pkt to promocja :wink: Grając Emp wydaje mi się, że 2 detki*5 halabard/free company to absolutne minimum. Ja wystawiam 2*10 łuków z flamingami do ew. odginania i zawsze prawie się przydają... Opcja zatrzymania/przekierowania chosenów np. jest warta inwestycji zwyczajnie.

kowaljl
Chuck Norris
Posty: 391

Post autor: kowaljl »

W battlu podob ami si enajbardziej to ze mozna naprawde grac na rózne sposoby. Antymagii jest sporo dwie kosci z arcykaplana,plus dodatek do chanelu, daje to sporo kosci do dispelu, a nawet bardzo czesto "smiesznie"zdarza sie ze mam ich wiecej. 2+ z przerzutami plus word to nie jest slaba ochona. Pozatym troche smieszny jest argument ze ludzie beda strzelac do niego z dzial. jakich? dwie rasy maja dziala to raz, dwa ze od miesiecy nikt nigdy nie strzelal mi do kaplana na koniu, sa wazniejsze rzeczy. A po trzecie Word tez robi swoje. Co do odginania, super rzecz, bardzo czesto sie przydaje, ale czy kazda armia musi byc na tym oparta??? no chyba raczej nie. Imperium jest niesamowicie elestyczne jak malo która armia tak naprawde. Mozna je robic na wiele sposobow, i chodz detki sa super, to wcale nie musza sa obowiazkowe bo mozna zrobic armie calkowicie bez nich. A i tak ma szanse potyrac. Pozatym Jak napisalem ta rozpiska gram od 2 miesiecy, na poczatku bylo slabo, ale po nauczeniu sie nia gry, pokazala potencjal. Sadze ze jeszcze jeden turniej w sobote i zmienia ja calkowicie zeby sprobowac czegos nowego:)

Awatar użytkownika
Tofic
Chuck Norris
Posty: 443
Lokalizacja: Animosity

Post autor: Tofic »

Prawda, większość armii nie ma dział, ale za to są katapy i czary, które robią z takiego kapłana worek trocin. IMO słaby pomysł, jeśli ma siedzieć w piechocie. Za zabicie go przeciwnik dostaje 287 pts, strzelanie w niego może być nawet bardziej opłacalne niż w np. czołg, kloce czy machiny. Strata go kosztuje cię przede wszystkim braku 9LD na armii. Poza tym, jakie masz domeny na magach?
Obrazek

Awatar użytkownika
krystian1wielki
Niszczyciel Światów
Posty: 4143
Lokalizacja: FENIX Włocławek/Gdańsk

Post autor: krystian1wielki »

+1
LOSa jak na gienku nie masz to straszna kicha ja bym nerwowo nie wytrzymał :P
Chyba lepszy by był jakby mu konika wyjebać a zamiast dawna wrzucić arm. of silvered steel - niby traci przerzut ale zyskuje LOSa

emiel_regis
Oszukista
Posty: 837

Post autor: emiel_regis »

shadow i fire

my bad, zapomniałem o kostkach z kapłana

od kiedy on ma warda? Z jakiej zasady? Dawn armour daje przerzuty, kapłan sam z siebie chyba nie ma, więcej przedmiotów na nim nie ma ani się nie mieści?

Sorry, ale chłopak siedzi w bardzo kuszącym do ostrzału z klop oddziale, jak nie ma look`outa to aż się prosi, żeby na nim centrować template.

Jak dla mnie - ten koleś to najsłabszy punkt rozpiski, drugi to arcy z fire. Wydaje mi się że znacznie lepszy byłby mały z +1 czarem.

Ja nie mówię, że się tym nie da grać, zastanawiam się, coby tu można było zmienić/przemieścić, żeby jeszcze trochę mocy zyskać :wink:

Awatar użytkownika
krystian1wielki
Niszczyciel Światów
Posty: 4143
Lokalizacja: FENIX Włocławek/Gdańsk

Post autor: krystian1wielki »

pewnie wiecej przedmiotów nie wchodzi bo jest jeszcze 2 lordów

tilt112
Mudżahedin
Posty: 280
Lokalizacja: Ruda Śląska

Post autor: tilt112 »

wychwa pisze:Czołg bez ochrony z domeny światła to lipa
od kiedy czołg ma jakakolwiek ochrone ?

Jeslli myslisz o ws10 I10 to tego nie stosuj. Bo w zasadzie Tanka pisze że zawsze oblewatesty Inicjatywy nawet jesli ma 10000000000000 :D

Awatar użytkownika
krystian1wielki
Niszczyciel Światów
Posty: 4143
Lokalizacja: FENIX Włocławek/Gdańsk

Post autor: krystian1wielki »

jedyna ochrona z lighta to -1 do trafienia ale chyba niewiele zmienia w jego przypadku, lepszą ochroną jest skroll niszczarka :P

Awatar użytkownika
Kokesz
Kretozord
Posty: 1749
Lokalizacja: kolebka cywilizacji

Post autor: Kokesz »

krystian1wielki pisze:jedyna ochrona z lighta to -1 do trafienia...
... a maszyny nie używające BS strzelają na 4+
Obrazek

ODPOWIEDZ