NoWE (zbiór plot str. 113)

Wood Elves

Moderator: Gremlin

Zablokowany
Kal_Torak
Masakrator
Posty: 2828

Re: NoWE.

Post autor: Kal_Torak »

Dobrze, że driady nie będą w skirmiszu - to co zrobili ze skirmiszem w 8 edycji woła o pomstę do nieba. Skirmisz to i tak formacja zwarta tylko, że z mega upierdliwymi przypisanymi pół calowymi odstępami i babraniem się ze zmianą formacji po wejściu do walki i wyjściu z walki. Ujdzie dla jednostek strzeleckich - ale jest niestrawna dla jednostek walczących (walczący skirmish w zasadzie mają tylko WE). Z drugiej strony zbliża się 9 edycja i możliwe że ktoś z GW się obudzi i zauważy, że problem skirmishu może zostać rozwiązany tak samo jak w przypadku kawalerii (przejście skirmishowej kawalerii po 5 edycji na zasadę Fast Cavalry). Wtedy zamiast skirmisha byłaby zasada light infantry - tyle, że w tym wypadku chciałbym, aby cała armia WE była na zasadzie Light Infantry ;P. Ale jeśli GW zostawi ten nieszczęsny 8 edycyjny skirmish to swobodnie mogą nawet wardancerów przerobić na regularny oddział.

Awatar użytkownika
Luc
Kretozord
Posty: 1569
Lokalizacja: z pokoju obok

Post autor: Luc »

Sorry dalej tego nie widzę :twisted:

Lepiej niech zmienią/ugrywalnią zasadę skirmish (light infantry brzmi spoko!)

Za chwilkę marzec a plotek ani widu ani słychu :P
Zwyciężaj bez przechwalania się, przegrywaj bez biadolenia, a inni wkrótce zaczną cię szanować - Napoleon Hill
kudłaty pisze:80+ siekier dwuręcznych to odkryta opcja ofensywna.

Awatar użytkownika
Jacobs
Falubaz
Posty: 1127

Post autor: Jacobs »

No coś z driadami muszą zrobić, bo przez obecny skirmish nie wykorzystują całego potencjału jaki maja :D

W sumie lepiej by było gdyby wstawili do jako klocek. Wtedy na pewno potaniały by o jakieś 2 pkt ;)
wenanty pisze: Anioł zagłady przerzuca się na budżetową kawę? Koniec świata (sic!).
Turniejowo nowe WE

12/4/5

Awatar użytkownika
Laik
Pan Spamu
Posty: 8787
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Laik »

Skirmish jest dobry, jak dla mnie to wielka zaleta.
swieta_barbara pisze:Jesteś maszyna debelial, bez Ciebie to hobby dawno by umarło.

Awatar użytkownika
Me_gusta
Chuck Norris
Posty: 543
Lokalizacja: Warszawa / Mszczonów

Post autor: Me_gusta »

Skirmish jest dobry, daje ogromną mobilność w porównaniu do zwykłego klocka, ale oczywiście ma swoje minusy. Najlepiej byłoby jakby skirmish dostawał premie za szeregi (steadfast nadal tylko w lesie) wtedy byłoby super :P

Awatar użytkownika
Jan z Czarnolasu
Mudżahedin
Posty: 269
Lokalizacja: Provinz Posen

Post autor: Jan z Czarnolasu »

Lista życzeń:

1. Niech wszystkie jednostki będą grywalne.
2. Niech armia będzie średnio silna jak na standardy aktualnych AB bo nie bawi mnie granie czymś przegiętym.
3. Niech jednostki WE będą bardzo silne i drogie, tak aby cała armia miała najniższą liczebność w battlu. Dzięki temu będę się mógł skupić na porządnym pomalowaniu figurek. Bo nie będzie ich zbyt dużo. No i ich transport będzie prosty.
4. Dużo fajnych przedmiotów.

Awatar użytkownika
Hoax
Masakrator
Posty: 2011
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Hoax »

5. I niech GW rozdaje modele WE oraz booka za darmo, jako meteriał promocyjny :mrgreen:

Awatar użytkownika
Jacobs
Falubaz
Posty: 1127

Post autor: Jacobs »

Niby mobilność, ale wystawienie tych 12 driad gdybym chciał zajmuje absurdalnie dużo miejsca na stole :X
W ogóle od początku 8 ed. bardzo mnie boli to, ze GW chciało być oryginalne z tym skirmishem i zrobiło jakiegoś potworka
wenanty pisze: Anioł zagłady przerzuca się na budżetową kawę? Koniec świata (sic!).
Turniejowo nowe WE

12/4/5

Awatar użytkownika
Luc
Kretozord
Posty: 1569
Lokalizacja: z pokoju obok

Post autor: Luc »

Richtie pisze:Lista życzeń:

1. Niech wszystkie jednostki będą grywalne.
Dobry joke! =D>
Richtie pisze:2. Niech armia będzie średnio silna jak na standardy aktualnych AB bo nie bawi mnie granie czymś przegiętym.
A dlaczego by nie ? Będąc najsłabszym(jednym z) bookiem przez ostatnie 2-3 lata fajnie by było teraz posłuchać narzekania innych. A co!! Niech mają!! Łuki S6 na BS6 i najlepiej niech strzelają 2 strzałami!!
Richtie pisze:3. Niech jednostki WE będą bardzo silne i drogie, tak aby cała armia miała najniższą liczebność w battlu. Dzięki temu będę się mógł skupić na porządnym pomalowaniu figurek. Bo nie będzie ich zbyt dużo. No i ich transport będzie prosty.
[-X [-X [-X [-X [-X NIGDY!!
Łuczników ma być ogrom na stole !! Niech się boją "Jeżyków"
Richtie pisze:4. Dużo fajnych przedmiotów.
Wystarczy aby ugrywalnić/poprawić te które są i mamy jedne z najlepszych przedmiotów w grze.
-wand
-hoda
-strzałki bez sv
-ward 3+ na postać i wierzchowca
-ward 2+ na ostatnią
-ward 3+ na niemagiczne
-trafianie na 6 w challenge
-+1DD
-blade of loec
-spirit sword (lekko go poprawić i jest masakra)
-bow of loren (powinien działać z siła usera tak jak Reaver bow) sorry ale HIGH ELVES gówno wiedzą o strzelaniu i tak powinno być....a nie, że WE strzela z S3 a High Elves może strzelić z S7 lol (reaver bow + potka siły)

Nie mam booka i nie pamiętam teraz wszystkich itemów ale jest ich sporo które mogłyby mieć potencjał gdyby zwiększyć ich boosty/zmniejszyć koszt :P

Brakuje nam bannerów sensownych bo te które są ... są fatalne.


Wracając do skirmisha i dryad w klocku to zaraz się okaże, że będziemy armią jak każda inna...

1-2klocki dryad do walki, parę łuków, fasty do odginania, 2 orły, paru herosów i mamy klon gej(high) elfów :mrgreen: - takim zmianom mówię zdecydowanie NIE!

Jak dla mnie to obecna forma unitów u WE jest po prostu genialna.
Same śmieciowe punkty, spam małych unitów, problemem jest ich koszt oraz stare zasady.

Wystarczy to poprawić, dać coś nowego, zrobić ASF, ward5+, jakiś nowy box dryad z zasadą Ethereal, więcej lorów, poprawić obecne, treekiny w cenie 30-45pkt, treeman tańszy, jakiś nowy taniec dla breakdancerów (bo ten asf to śmiech) no i ugrywalnić najpiękniejszą piechotę w grze....Eternali :)
Zwyciężaj bez przechwalania się, przegrywaj bez biadolenia, a inni wkrótce zaczną cię szanować - Napoleon Hill
kudłaty pisze:80+ siekier dwuręcznych to odkryta opcja ofensywna.

Kal_Torak
Masakrator
Posty: 2828

Post autor: Kal_Torak »

Laik pisze:Skirmish jest dobry, jak dla mnie to wielka zaleta.
Me_gusta pisze:Skirmish jest dobry, daje ogromną mobilność w porównaniu do zwykłego klocka, ale oczywiście ma swoje minusy. Najlepiej byłoby jakby skirmish dostawał premie za szeregi (steadfast nadal tylko w lesie) wtedy byłoby super :P
Skirmish mógłby być dobry - a to różnica ;P

Ktoś po pijaku musiał wymyślić zasady przypisanych półcalowych odstępów, która jako zasada daje tylko to, że "jest upierdliwą dla gracza". To tak jakby do zasady Fast Cavalry dodać zapis, że porusza się w półcalowych odstępach od siebie, po to aby wkurwiać i karać tych, którzy mieli czelność wystawić jednostkę o zasadzie fast cavalry. Nie mam pojęcia co się stało z pracownikami, którzy pisali zasady do 6 edycji i byli zdolni ruszyć łepetyną wymyślając przyjazną dla gracza zasadę fast cavalry, ale dobrze aby się odnaleźli i wrócili ;P

Pomijając powyższą kwestię zasada skirmish w 8 edycji nie została przystosowana do jednostek walczących w zwarciu z dużą ilością ataków. Takie jednostki posiadają tylko WE. Przez nowe zasady skirmishu małe jednostki skirmisherów utraciły sporą część ze swojej siły bojowej - bo już nie maksymalizują swoich modeli do combatu - tylko grzecznie ustawiają się pseudo regiment. Taki Wardancer zamiast zmaksymalizować się do przeciwnika i wypłacić swoje 3 ataki, to ustawi się z tyłu i wypłaci cały jeden atak - a swoje kosztuje.

Są zatem trzy możliwości:
1. Albo w 9 edycji zmieni się zasada skirmish (np. na light infantry)
2. Albo w AB do WE znajdzie się zapis, że jednostki WE walczące w skirmishu mogą z drugiego szeregu wypłacać więcej niż 1 atak (taka monster infantry wypłaca 3 ataki). Możliwe, że tylko wardancerzy będą mieli taką zasadę (drugi szereg będzie mógł wypłacać ataki bez ograniczeń), zaś driady będą występować w klocku.
3. Nic nie zmienią i skirmish walczący w zwarciu będzie nadal upośledzony oraz estetycznie i praktycznie pokraczny.

Jeśli zaś chodzi o charakter armii WE - to coś takiego jak "regiment" nie powinien występować w tej armii. Każda kawaleria to być powinna fast cavalry (i tak jest na całe szczęście), tak samo jak każda mała piechota powinna działać w skirmishu/light infantry. Idiotycznym pomysłem jest fakt, że podstawowa jednostka WE jaką są łucznicy poruszają sie i walczą w zwartych szykach jak łucznicy bretońscy. Co ciekawe łucznicy imperium szybciej nauczyli się od łuczników leśnych elfów, że formacja rozproszona jest dla łucznika formacją naturalniejszą i bardziej efektywną niż formacja zwarta. Skinki wychowane w jungli też o tym wiedzą. Wszyscy o tym wiedzą, tylko leśne elfy nie i najwyraźniej fascynują się sztuką wojenną bretońskich chłopów.

Dlatego moja lista życzeń wygląda następująco:
1. Nowa zasada skirmish w 9 edycji albo buff zasady skirmish dla WE w ich nowym AB (buff ma dotyczyć walki w zwarciu i umożliwiać wykorzystanie dużej liczby ataków skirmishowych jednostek WE o ile nadal pozostawią im przynajmniej 2 ataki)
2. Łucznicy muszą posiadać zasadę skirmish (najlepiej aby każda piechota po za wielką piechotą i wielką kawalerią posiadała zasadę skirmish - skirmish dla łuczników to jednak minimum wymagań).
3. Niech nie wymyślają jakiś idiotycznych jednostek w stylu leśny ołtarz czy innych jednostek ala bombowce i śmigłowce w krasnalach, demoniczne działa, latające gondole HE i wiele innych tego typu jednostek.
4. Niech rozbudują w końcu w ciekawy sposób trzecią siłę lasu - czyli leśne bestie i zwierzęta.

Awatar użytkownika
Luc
Kretozord
Posty: 1569
Lokalizacja: z pokoju obok

Post autor: Luc »

Idiotycznym pomysłem jest fakt, że podstawowa jednostka WE jaką są łucznicy poruszają sie i walczą w zwartych szykach jak łucznicy bretońscy. Co ciekawe łucznicy imperium szybciej nauczyli się od łuczników leśnych elfów, że formacja rozproszona jest dla łucznika formacją naturalniejszą i bardziej efektywną niż formacja zwarta. Skinki wychowane w jungli też o tym wiedzą. Wszyscy o tym wiedzą, tylko leśne elfy nie i najwyraźniej fascynują się sztuką wojenną bretońskich chłopów.
=D> =D> - zapomniałem o tak banalej rzeczy jak to :mrgreen:
Łucznicy w skirmishu to była by mega jazda :mrgreen:

5x20 gg w skirmishu i heja....bawimy się 8) 8)
Zwyciężaj bez przechwalania się, przegrywaj bez biadolenia, a inni wkrótce zaczną cię szanować - Napoleon Hill
kudłaty pisze:80+ siekier dwuręcznych to odkryta opcja ofensywna.

Awatar użytkownika
Me_gusta
Chuck Norris
Posty: 543
Lokalizacja: Warszawa / Mszczonów

Post autor: Me_gusta »

Luc pisze:5x20 gg w skirmishu i heja....bawimy się
na pewno by nam pocieli ograniczeniami do 50 jak z resztą i teraz :P

ale kurde.. To co pisze Kal_Torak jest idealne i moim zdaniem wcale nie jakoś mocno przegięte. Niestety szanse, że te marzenia się ziszczą są jak wygrana w Lotka :(

Awatar użytkownika
Luc
Kretozord
Posty: 1569
Lokalizacja: z pokoju obok

Post autor: Luc »

Tak mi się przypomniało a propos wzmianek Crussa od włoskich skanach nieoficjalnego booka

Ktoś z Was ma dostęp do Athel Loren na fb (grupa zamknięta) i widział skany ?

Ja dostęp mam, skany mam, widziałem, czytałem (próbowałem) ale to po włosku więc nie ogarniam :P

Ciewawe czy sprytna mistyfikacja, ciekawy "home-made", czy coś jest na rzeczy ?
Zwyciężaj bez przechwalania się, przegrywaj bez biadolenia, a inni wkrótce zaczną cię szanować - Napoleon Hill
kudłaty pisze:80+ siekier dwuręcznych to odkryta opcja ofensywna.

Awatar użytkownika
Dydu
Masakrator
Posty: 2288
Lokalizacja: Legion Kraków

Post autor: Dydu »

A mozesz zapraszać nowych członków, chetnie bym sobie tam poczytał.

Awatar użytkownika
Dymitr
Ace of Spades
Posty: 11531
Lokalizacja: The Gamblers

Post autor: Dymitr »

@Luc - reaver bow ma S8 chyba

w te skany jakoś nie wierzę :)
Lohost pisze: Nie myslalem ze to kiedys powiem, ale za Dymitra byl ordnung i az mi tego brakuje.

Awatar użytkownika
Luc
Kretozord
Posty: 1569
Lokalizacja: z pokoju obok

Post autor: Luc »

Dymitr pisze:@Luc - reaver bow ma S8 chyba

w te skany jakoś nie wierzę :)
Reaver bow ma albo Siłe usera albo Siłę usera+1 więc analogicznie po wypiciu potki ma +3

Więc albo 4+3 albo 5+3....jeden chuj! Za mocne. Wood Elves muszą mieć w takim bądź razie coś podobnego>mocniejszego....muszą, nie widzę innej opcji :P

W skany nie wierzę, ale z ciekawości sobie je przetłumaczę i zobaczę na ile wiarygodne będą jak zaczną się pojawiać pierwsze plotki :P

Albo będę tym, który zacznie podsuwać błędne :twisted: :twisted:
Zwyciężaj bez przechwalania się, przegrywaj bez biadolenia, a inni wkrótce zaczną cię szanować - Napoleon Hill
kudłaty pisze:80+ siekier dwuręcznych to odkryta opcja ofensywna.

Awatar użytkownika
Azgaroth
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3248
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Azgaroth »

via an anonymous source on Faeit 212
1. In addition I was also discussing the rumours re: WFB 9th and WH40K box set. WFB 9th is on its way for a May pre-order and June release whilst WH40K box was not known. This may be because it is further out for a release date.
Jeśli to by była prawda to nie wiem czy zmieszczą WE w kalendarzu wydawniczym na wcześniej zapowiadany maj...

Awatar użytkownika
Jacobs
Falubaz
Posty: 1127

Post autor: Jacobs »

Nie ma bata, zęby w tym roku wyszła 9ed. ;)
wenanty pisze: Anioł zagłady przerzuca się na budżetową kawę? Koniec świata (sic!).
Turniejowo nowe WE

12/4/5

Awatar użytkownika
Jan z Czarnolasu
Mudżahedin
Posty: 269
Lokalizacja: Provinz Posen

Post autor: Jan z Czarnolasu »

1. Nie zgadzam się z tym, że WE nie powinny mieć w ogóle zwyczajnych klocków. Powinny mieć w postaci zwyczajnych włóczników z tarczami z asf i swobodnym chodzeniem po lasach jak po zwykłym terenie. Pamiętam jeszcze swój oddział włóczników z V edycji i mam do nich sentyment. Chciałbym taki oddział w swojej armii.
2. GG w skirmiszu? Nie wiem jak działa skirmisz w tej edycji bo zakończyłem grę od razu po jej wyjściu, ale jakby działał tak jak w VII to byłby to raczej zły pomysł. Nie chciałoby mi się przestawiać tylu figurek. No, ale działa inaczej więc może ma to sens. Zawsze można by powrócić do zasady 5+. Wydaje mi się, że oddziały strzelców o liczebności 5 figurek są zwrotne i wygodne w użytku. Armia byłaby bardzo elastyczna.

Awatar użytkownika
Luc
Kretozord
Posty: 1569
Lokalizacja: z pokoju obok

Post autor: Luc »

Richtie pisze:1. Nie zgadzam się z tym, że WE nie powinny mieć w ogóle zwyczajnych klocków. Powinny mieć w postaci zwyczajnych włóczników z tarczami z asf i swobodnym chodzeniem po lasach jak po zwykłym terenie. Pamiętam jeszcze swój oddział włóczników z V edycji i mam do nich sentyment. Chciałbym taki oddział w swojej armii.
To kup sobie HE a nie tu farmazony o klockach u WE będzie opowiadać :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Gdzie Ty włócznika u leśniaków widzisz ... rotfl :D
WE to nie klocki i niech tak pozostanie....tak wiem, są niby Eternal Guard....ale czy ktoś ich widział na stole przez ostatnie lata ? (w rozpisce turniejowej :P)
2. GG w skirmiszu? Nie wiem jak działa skirmisz w tej edycji bo zakończyłem grę od razu po jej wyjściu, ale jakby działał tak jak w VII to byłby to raczej zły pomysł. Nie chciałoby mi się przestawiać tylu figurek. No, ale działa inaczej więc może ma to sens. Zawsze można by powrócić do zasady 5+. Wydaje mi się, że oddziały strzelców o liczebności 5 figurek są zwrotne i wygodne w użytku. Armia byłaby bardzo elastyczna.
Łucznicy w 5+ w skirmishu z S4 ? Obstawiam, że przeciwnik by się purpurowy zrobił gdybyś wystawił mu tak na oko 20+ unitów :D, wszystkie warte w granicach 60-120pkt :P
Zwyciężaj bez przechwalania się, przegrywaj bez biadolenia, a inni wkrótce zaczną cię szanować - Napoleon Hill
kudłaty pisze:80+ siekier dwuręcznych to odkryta opcja ofensywna.

Zablokowany