Pytania początkujacego TK

Tomb Kings

Moderator: Shino

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Morog
Falubaz
Posty: 1318
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Pytania początkujacego TK

Post autor: Morog »

jednostka musi stracić jeden lub wiecej MODELI
https://www.youtube.com/watch?v=m3pqEA5AXTE#t=33

posłuchaj tego islamofilu.....
http://www.youtube.com/watch?v=CMEwoGGL6dg

"nie dyskutuj z głupcem, sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem"

Harpagan92
Powergamer Rozpiskowy
Posty: 37

Post autor: Harpagan92 »

Dzięki wielkie za odpowiedź, coś czułem, że głównie chodzi o zdejmowanie pojedynczych modeli i tak właśnie próbowałem ją wykorzystać. Niestety dość ciężko takiego trafić, przez całą bitwę nie udało mi sie to ani razu bo zawsze znosiło w gołe pole :). Czyli rozumiem, że nie za bardzo opłaca się tym strzelać np po elitarnych oddziałach VC typu rycerze albo horrory?
Drugie pytanie o magię, zapewne zależy od kostek, okoliczności i różnych innych rzeczy ale jak buffuję oddziały to raczej skupić się na jednym najbardziej potrzebującym? czy jest w ogóle wykonalne wspomóc dwa-trzy przynajmniej po jednym zaklęciu? Przez ostatnie dwie bitwy na turę magii przeciętnie wchodził mi jeden spell albo żaden :D

Awatar użytkownika
Morog
Falubaz
Posty: 1318
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Morog »

trumna, hierotytan i rządzisz ;) o ile nie grasz na EURO
https://www.youtube.com/watch?v=m3pqEA5AXTE#t=33

posłuchaj tego islamofilu.....
http://www.youtube.com/watch?v=CMEwoGGL6dg

"nie dyskutuj z głupcem, sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem"

Awatar użytkownika
Domino
Falubaz
Posty: 1490

Post autor: Domino »

Morog pisze:jednostka musi stracić jeden lub wiecej MODELI
Ale skąd bierzecie te zasady?
Ja mam w booku "one or more casualties", nie ma nic o modelach. Wystarczy wbić ranę, by wymusić test paniki.

Co do magii- wątpliwe, by w danej chwili więcej niż jedna, góra dwie jednostki potrzebowały buffów - chyba, że już się chrzani. Generalnie powinieneś zboostować oddział w najważniejszej walce, by przemielił wroga. Mając casket nie powinno być to problemem.

panterq
Masakrator
Posty: 2461
Lokalizacja: Legion

Post autor: panterq »

Nie wiem, ja tam nie wyobrażam sobie gry bez dwóch kaszkietów :) Genialny patent na wyciąganie kostek, jeśli przeciwnik ryzykuje i wpuszcza to potrafi zmielić sporo rzeczy.
Yes they drink blood. Yes, some of them have been known to command armies of the damned. But at least they're not Elves.
- Niles Valera, Agitator

Awatar użytkownika
Naviedzony
Wielki Nieczysty Spamer
Posty: 6355

Post autor: Naviedzony »

Domino pisze:
Morog pisze:jednostka musi stracić jeden lub wiecej MODELI
Ale skąd bierzecie te zasady?
Ja mam w booku "one or more casualties", nie ma nic o modelach. Wystarczy wbić ranę, by wymusić test paniki.
Totalnie zgadzam się z Dominem.

Harpagan92
Powergamer Rozpiskowy
Posty: 37

Post autor: Harpagan92 »

panterq pisze:Genialny patent na wyciąganie kostek, jeśli przeciwnik ryzykuje i wpuszcza to potrafi zmielić sporo rzeczy.
Tak też chciałem z tego skorzystać (gram na 2k pkt więc 2 kaszkiety się nie zmieszczą) rzucać na początku fazy 2 kości na kaszkiet, zwykle dispelował więc 2 czasem 3 kostki mu wyjąłem. Natomiast dalej było słabo, chciałem 2-3 buffy zarzucić po 2-3 kostki ale albo mi liszka nie zdawała testu albo bardzo łatwo przeciwnik blokował. Więc chyba przy tych 7-8 kostkach lepiej rzucić jeden buf ale tak żeby wszedł na 100% niż starać się wcisnąć kilka na chama, przynajmniej mi to się ostatnio nie sprawdziło :).

Awatar użytkownika
Infernal Puppet
Masakrator
Posty: 2936
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: Infernal Puppet »

Domino napisał(a):
Morog napisał(a):
jednostka musi stracić jeden lub wiecej MODELI

Ale skąd bierzecie te zasady?
Ja mam w booku "one or more casualties", nie ma nic o modelach. Wystarczy wbić ranę, by wymusić test paniki.

Totalnie zgadzam się z Dominem.
Eee...z jakiej czapy ? Sami cytujecie tu zapis, że trzeba zadać przynajmniej 1 ofiarę. W wypadku 1 ranowych modeli to nie ma znaczenia, bo tam 1 rana to 1 ofiara, ale na wieloranowych oddziałach ma spore znaczenie. Jak nabijesz 2 rany na ogrze, to nie ma paniki, bo nie było nawet jednego "casualty".
Mad Mike pisze:
kwaku pisze:nawet gdyby miał tam wjechać tort z Cezarym w środku.
To nie wypali. Zanim wjedzie, to sytuacja ulegnie odwróceniu i tort będzie w środku Cezara
Ach te uroki bycia ciągle głodnym ;) .

Awatar użytkownika
Domino
Falubaz
Posty: 1490

Post autor: Domino »

Harpagan92 pisze:
panterq pisze:Genialny patent na wyciąganie kostek, jeśli przeciwnik ryzykuje i wpuszcza to potrafi zmielić sporo rzeczy.
Tak też chciałem z tego skorzystać (gram na 2k pkt więc 2 kaszkiety się nie zmieszczą) rzucać na początku fazy 2 kości na kaszkiet, zwykle dispelował więc 2 czasem 3 kostki mu wyjąłem. Natomiast dalej było słabo, chciałem 2-3 buffy zarzucić po 2-3 kostki ale albo mi liszka nie zdawała testu albo bardzo łatwo przeciwnik blokował. Więc chyba przy tych 7-8 kostkach lepiej rzucić jeden buf ale tak żeby wszedł na 100% niż starać się wcisnąć kilka na chama, przynajmniej mi to się ostatnio nie sprawdziło :).
Lepiej spamować czarami z małej ilości kostek, max 2-3 kości na czar. Przeciętnie masz 9 kości do 5 kości przeciwnika. Bez trudu przepychasz 2, nawet 3 czary. Mówimy oczywiście o dużym magu.

Infernal Puppet - casualties to też rany w tej grze, generalnie straty. Model który oberwał ranę poniósł straty, testuje panikę. Serio ;)

Awatar użytkownika
Macias
Kretozord
Posty: 1823
Lokalizacja: SNOT - filia w Pogórzu

Post autor: Macias »

Domino pisze:Infernal Puppet - casualties to też rany w tej grze, generalnie straty. Model który oberwał ranę poniósł straty, testuje panikę. Serio ;)
Nie masz racji, akapit removing casualties na str 5 RB wszystko wyjaśnia. Nie mówiąc już o tym że samo tłumaczenie słowa casualties powinno wystarczać.
Azgaroth pisze:30 savage orków z wardem na 5+ i dodatkową bronią + lord na dziku i szaman walczą z 40 halabardnikami imperium (I tura - działa choppas). Dzikusy wbijają jedną ranę ( :shock: ), lord na dziku zapomina jak się walczy i nie wbija nic, szaman nie trafia. Halabardnicy wbijają 10 ran, test LD na stubborna dwukrotnie oblewam, na dystans ucieczki rzucam dwie jedynki :)
Imperialna moc!

Awatar użytkownika
Domino
Falubaz
Posty: 1490

Post autor: Domino »

Cóż, rozmawiałem na ten temat z jednym z sędziów, na masterach tak gram i jest ok, Wy możecie po swojemu :mrgreen: .
A tłumaczenie słowa: strata, ofiara, poległy, ranny.

Awatar użytkownika
Naviedzony
Wielki Nieczysty Spamer
Posty: 6355

Post autor: Naviedzony »

Samo "removing casualties" nic nie oznacza, bo pokazuje tylko jak zdejmować modele, które zginęły. "Casualites" to każde straty w oddziale, nawet straty woundów. Tak grałem z Kudłatym i mówił, że dobrze.

Awatar użytkownika
RedScorpion
Falubaz
Posty: 1161
Lokalizacja: Pszczyna

Post autor: RedScorpion »

Poniżej odpowiedź Furiona. Nie dawało mi to spokoju. Uważam więc temat za zamknięty i jasno wytłumaczony.
Furion pisze:
RedScorpion pisze:"When casualties occur, models are removed from the back rank of the unit..." - cytat z RB

"In addition any unit that suffers one or more casualties from a shooting attack by a Screaming Skull Catapult ..." - cytat z AB

1 - Moim zdaniem zarówno klopa TK jak i helka, która ma podobny zapis, muszą zabić jakiś model żeby wywołać test paniki. Jak już pisałem, na forum TK pojawiły się jednak głosy, że na turnieju zostało zasędziowane inaczej itd. Proszę o jasne określenie jak to ma działać żeby była jedna wykładnia.
2 - Jeśli to aktywacji efektu potrzebne jest zabicie modelu to proszę też o informację czy zabicie np. smoka wywołuje test paniki u bohatera go dosiadającego.
1 - zgadza się. z zapisów jasno wynika, że konieczne jest zabicie modelu, a nie załadowanie wounda
2 - strona 105 shooting at ridden monsters. Na potrzeby strzelania są traktowani jako jeden model, tym samym trzeba zabić cały jeden model aby wywołać test paniki. Zabicie wierzchowca jest niewystarczające.

pozdrawiam
Furion

Awatar użytkownika
Domino
Falubaz
Posty: 1490

Post autor: Domino »

Dla mnie był zamknięty od początku, ja gram jak Lidder mówił, skoro Kudłaty się zgadza to tym bardziej :). Na siłę nikogo przekonywać nie będę.

Awatar użytkownika
Shino
Nerd Forumowy
Posty: 13986
Lokalizacja: Ordin Warszawa

Post autor: Shino »

tez uwazam, ze casualty to zawsze sie do rnay odnosilo.

NIemniej jesli jest problem to wrzuce do pytan po poznaniu to.

Na Poznan zakladam, ze zdanie Kudlatego a nie Furiona jest wiazace.

Awatar użytkownika
RedScorpion
Falubaz
Posty: 1161
Lokalizacja: Pszczyna

Post autor: RedScorpion »

Shino pisze: NIemniej jesli jest problem to wrzuce do pytan po poznaniu to.
Byłoby miło.
Tak się składa, że gram zarówno armią TK jak i ChD i nie chciałbym wprowadzać siebie, albo przeciwników w błąd :D

Awatar użytkownika
Morog
Falubaz
Posty: 1318
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Morog »

to w końcu jak......?
https://www.youtube.com/watch?v=m3pqEA5AXTE#t=33

posłuchaj tego islamofilu.....
http://www.youtube.com/watch?v=CMEwoGGL6dg

"nie dyskutuj z głupcem, sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem"

Awatar użytkownika
Infernal Puppet
Masakrator
Posty: 2936
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: Infernal Puppet »

to w końcu jak......?
Wg zasad. Czyli trzeba zadać przynajmniej jedną ofiarę.
Mad Mike pisze:
kwaku pisze:nawet gdyby miał tam wjechać tort z Cezarym w środku.
To nie wypali. Zanim wjedzie, to sytuacja ulegnie odwróceniu i tort będzie w środku Cezara
Ach te uroki bycia ciągle głodnym ;) .

Kalesoner
Szczur Królów
Posty: 13706
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Post autor: Kalesoner »

Czyli jak zadasz 1 ranę oddziałowi irongutów albo abomce, to przeciwnik rzuca test paniki.
Obrazek

Awatar użytkownika
Infernal Puppet
Masakrator
Posty: 2936
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: Infernal Puppet »

NIE :P . Czy ja piszę niewyraźnie ? Trzeba zadać przynajmniej 1 ofiarę - czyli zabić przynajmniej 1 model w całości.
Mad Mike pisze:
kwaku pisze:nawet gdyby miał tam wjechać tort z Cezarym w środku.
To nie wypali. Zanim wjedzie, to sytuacja ulegnie odwróceniu i tort będzie w środku Cezara
Ach te uroki bycia ciągle głodnym ;) .

ODPOWIEDZ