testujesz marsz na oddziale normalnieironhead pisze:Jeśli chciałbym wymarszować bohaterem z oddziału to sprawdzam czy nie ma wroga w 8calach od oddziału czy od bohatera ?
kilka pytań początkującego 3
Moderatorzy: Shino, Lidder, kudłaty, Furion
Re: kilka pytań początkującego 3
"You either die a cyka or live long enough to become a blyat"
Pytanie o kwestię, która wypłynęło na forum imperialnym, dotyczy czołgu, ale może i więcej modeli, np. lorda z bronią strzelecką na smoku, albo jakiegoś modelu, który sam może strzelać i jednocześnie strzelać może jego załoga/obsługa.
Zgodnie z RB, jeśli model ma więcej niż jedną broń strzelecką, wybiera się, z której się strzela w danej turze (w rozdziale o broniach).
Czy oznacza to, że czołg nie może w jednej turze strzelić z działa i czegokolwiek więcej (działo parowe, repeater pistol, hochland)?
Podobnież lord na smoku mający łuk/kuszę nie będzie mógł strzelić zeń jeśli w tej samej turze smok zionął i vice versa ?
To samo z ancient stegadonem i jego załogą i tym podobne?
Zgodnie z RB, jeśli model ma więcej niż jedną broń strzelecką, wybiera się, z której się strzela w danej turze (w rozdziale o broniach).
Czy oznacza to, że czołg nie może w jednej turze strzelić z działa i czegokolwiek więcej (działo parowe, repeater pistol, hochland)?
Podobnież lord na smoku mający łuk/kuszę nie będzie mógł strzelić zeń jeśli w tej samej turze smok zionął i vice versa ?
To samo z ancient stegadonem i jego załogą i tym podobne?
Coma pisze:I po co czytasz komentarze sfrustrowanych miernot?
Niech się durnie trują jadem, oszczędź sobie złego.
- White Lion
- Kretozord
- Posty: 1883
- Lokalizacja: Kielecki Klub Bitewny "Kieł"
tu chodzi o przypadek gdy jakiś model w rozumieniu np. samego jeźdźca ma więcej broni.
np. szczurzy Night Runners mogą mieć gwiazdki oraz proce ale nie mogą w jednej rundzie strzelić z obu tylko muszą wybrać jedną.
tak więc Lord na smoku lub inżynier z czołgu spokojnie mogą sobie strzelać.
Co do Stegadona to zasadniczo załoga strzela z tych maszynowych plujek więc nie wiem czy może jeszcze z czegoś innego strzelić - musisz przytoczyć cytat z RB.
Co do czołgu i strzelania z armaty oraz ziania to w sumie też nie jestem pewien ale cytat z czołgu:
"Steel Behemot. A Steam Tank and its crew can shoot missile weapons with the MoF special rule even if moved.."
z tego wynika że armata i parówka to missile weapons w czołgu a zasada z RB:
"Missile Weapons.... If for some reason a model has more than one missile weapon, he is allowed to choose which one to fire during the Shooting phase."
rzeczywiście rodzi podstawę do takiej interpretacji, że czołg albo strzela z działa albo z parówki.
Choć nie do końca mnie to przekonuje bo w końcu czołg ma to jako zasady specjalne i musi dzielić punkty pary więc pewie by napisali że może strzelać tylko z jednej broni choć RAWowo chyba tak jest.
Ciekawa kwestia z tym czołgiem. Może ktoś jeszcze się wypowie?
np. szczurzy Night Runners mogą mieć gwiazdki oraz proce ale nie mogą w jednej rundzie strzelić z obu tylko muszą wybrać jedną.
tak więc Lord na smoku lub inżynier z czołgu spokojnie mogą sobie strzelać.
Co do Stegadona to zasadniczo załoga strzela z tych maszynowych plujek więc nie wiem czy może jeszcze z czegoś innego strzelić - musisz przytoczyć cytat z RB.
Co do czołgu i strzelania z armaty oraz ziania to w sumie też nie jestem pewien ale cytat z czołgu:
"Steel Behemot. A Steam Tank and its crew can shoot missile weapons with the MoF special rule even if moved.."
z tego wynika że armata i parówka to missile weapons w czołgu a zasada z RB:
"Missile Weapons.... If for some reason a model has more than one missile weapon, he is allowed to choose which one to fire during the Shooting phase."
rzeczywiście rodzi podstawę do takiej interpretacji, że czołg albo strzela z działa albo z parówki.
Choć nie do końca mnie to przekonuje bo w końcu czołg ma to jako zasady specjalne i musi dzielić punkty pary więc pewie by napisali że może strzelać tylko z jednej broni choć RAWowo chyba tak jest.
Ciekawa kwestia z tym czołgiem. Może ktoś jeszcze się wypowie?
Ostatnio zmieniony 3 sty 2013, o 10:05 przez White Lion, łącznie zmieniany 2 razy.
Sezon 2015:
VC 5/2/3
WE 22/2/2
Mishima 19/0/1
Ludzie Pustkowi 4/1/1
VC 5/2/3
WE 22/2/2
Mishima 19/0/1
Ludzie Pustkowi 4/1/1
Nie byłbym taki pewien - inżynierowie u dwarfów mogą wykupić handguny/brace of pistols, ale nie mogą z nich strzelać jeśli strzela działo, czyli w praktyce działa to tylko jako stand & shoot, bo model nie może strzelać dwa razy w jednej fazie.
Yes they drink blood. Yes, some of them have been known to command armies of the damned. But at least they're not Elves.
- Niles Valera, Agitator
- Niles Valera, Agitator
No właśnie tu wszystko się rozbija o to, jak traktować to, że model może strzelić tylko z jednej broni w kontekście modeli wieloczęściowych (lord na mosku, skinki na stedziu) lub modeli unikatowych jak choćby czołg.
Coma pisze:I po co czytasz komentarze sfrustrowanych miernot?
Niech się durnie trują jadem, oszczędź sobie złego.
- White Lion
- Kretozord
- Posty: 1883
- Lokalizacja: Kielecki Klub Bitewny "Kieł"
inżynierowie mogli spokojnie strzelać z broni nawet jak strzeliło działo zgodnie z zasadami RB.panterq pisze:Nie byłbym taki pewien - inżynierowie u dwarfów mogą wykupić handguny/brace of pistols, ale nie mogą z nich strzelać jeśli strzela działo, czyli w praktyce działa to tylko jako stand & shoot, bo model nie może strzelać dwa razy w jednej fazie.
ale GW wydało erratę do Dwarfów i napisało w niej że nie mogą

Sezon 2015:
VC 5/2/3
WE 22/2/2
Mishima 19/0/1
Ludzie Pustkowi 4/1/1
VC 5/2/3
WE 22/2/2
Mishima 19/0/1
Ludzie Pustkowi 4/1/1
Czyli oddział traktowany jest jakby maszerował i np. nie może już strzelić ? Mimo, że tylko bohater wymaszerował ?Afro pisze:testujesz marsz na oddziale normalnieironhead pisze:Jeśli chciałbym wymarszować bohaterem z oddziału to sprawdzam czy nie ma wroga w 8calach od oddziału czy od bohatera ?
jesli bohater dołącza do oddziału to oddział traktowany jest tak jakby się nie ruszył (RB str 97, joinig a unit - chyba, że najpierw wykonał ruch samodzielnie oczywiście)ironhead pisze:Czyli oddział traktowany jest jakby maszerował i np. nie może już strzelić ? Mimo, że tylko bohater wymaszerował ?
RB str 101 opisuje zasady opuszczania jednostki przez bohatera, nie ma tu nic o tym by taki oddział był traktowany jak ruszony czy maszerujący (jeśli opuszczasz marszem)
jest nawet przykład, bohater szarżuje a oddział może wykonać swój ruch w następnym etapie fazy ruchu itp, moim zdaniem nie ma kary do strzelania
Klub Adeptus Mechanicus http://admech.club Warszawa, Okęcie, Al Krakowska
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A
jesli oblany to ani heros ani oddzial nie moga marszowac.
ale nigdzie nie moge wyczytac by po niezdanym tescie byli traktowani jak by marszowali. wiec imho moga strzelac. no chyba, ze nie moga strzelac po ruchu (a powiedzmy heros wychodzil lub tez oddzial w jakis inny sposob sie poruszyl).
ale nigdzie nie moge wyczytac by po niezdanym tescie byli traktowani jak by marszowali. wiec imho moga strzelac. no chyba, ze nie moga strzelac po ruchu (a powiedzmy heros wychodzil lub tez oddzial w jakis inny sposob sie poruszyl).
DragoMir pisze:Jaka kurna nekromancja? Krasie nie używają magii ogarze! To nie Dragon age!Vallarr pisze:Dopiero zobaczylem date pierwszego posta. Nekromancja krasi to zboczenie
RB str. 26, ostatnie zdanie. Jeśli obleją test to liczą się jakby maszerowali, więc nie mogą strzelić.Morsereg pisze: ale nigdzie nie moge wyczytac by po niezdanym tescie byli traktowani jak by marszowali.
Imperialna moc!Azgaroth pisze:30 savage orków z wardem na 5+ i dodatkową bronią + lord na dziku i szaman walczą z 40 halabardnikami imperium (I tura - działa choppas). Dzikusy wbijają jedną ranę (), lord na dziku zapomina jak się walczy i nie wbija nic, szaman nie trafia. Halabardnicy wbijają 10 ran, test LD na stubborna dwukrotnie oblewam, na dystans ucieczki rzucam dwie jedynki
![]()
wielkie dziekiMacias pisze:RB str. 26, ostatnie zdanie. Jeśli obleją test to liczą się jakby maszerowali, więc nie mogą strzelić.

nie doczytalem 'enemy sighted!'
DragoMir pisze:Jaka kurna nekromancja? Krasie nie używają magii ogarze! To nie Dragon age!Vallarr pisze:Dopiero zobaczylem date pierwszego posta. Nekromancja krasi to zboczenie
- White Lion
- Kretozord
- Posty: 1883
- Lokalizacja: Kielecki Klub Bitewny "Kieł"
Pytanie o soft i hard cover.
Czy różne źródła soft i hard cover się sumują ?
Przykłady:
1. Jednostka stoi za murkiem (hard cover) a dodatkowo pomiędzy nią a jednostką strzelającą znajduje się las (soft cover).
- czy kara do strzelania w tą jednostkę to -2 czy -3 ?
2. Maszyna stoi w ruinach (hard cover), zostaje okopana przez Inżyniera Krasnoludzkiego (wg uściśleń hard cover) a między nią a jed. strzelającą znajduje się las (soft cover)
- kara -2, -3 czy -5
Zawsze stosowałem największy z modyfikator bez sumowania ale wolę zapytać bo ostatnio miałem dyskusję na ten temat.
Kumuluje się tylko kary do strzelania np. -1 za skirmish, -1 za płaszcze waywatcherów itp ale dlatego że to są modyfikatory a nie zasada l/h cover?
Czy różne źródła soft i hard cover się sumują ?
Przykłady:
1. Jednostka stoi za murkiem (hard cover) a dodatkowo pomiędzy nią a jednostką strzelającą znajduje się las (soft cover).
- czy kara do strzelania w tą jednostkę to -2 czy -3 ?
2. Maszyna stoi w ruinach (hard cover), zostaje okopana przez Inżyniera Krasnoludzkiego (wg uściśleń hard cover) a między nią a jed. strzelającą znajduje się las (soft cover)
- kara -2, -3 czy -5
Zawsze stosowałem największy z modyfikator bez sumowania ale wolę zapytać bo ostatnio miałem dyskusję na ten temat.
Kumuluje się tylko kary do strzelania np. -1 za skirmish, -1 za płaszcze waywatcherów itp ale dlatego że to są modyfikatory a nie zasada l/h cover?
Sezon 2015:
VC 5/2/3
WE 22/2/2
Mishima 19/0/1
Ludzie Pustkowi 4/1/1
VC 5/2/3
WE 22/2/2
Mishima 19/0/1
Ludzie Pustkowi 4/1/1
W RB jest napisane, że soft i hard cover się nie kumulują.
Imperialna moc!Azgaroth pisze:30 savage orków z wardem na 5+ i dodatkową bronią + lord na dziku i szaman walczą z 40 halabardnikami imperium (I tura - działa choppas). Dzikusy wbijają jedną ranę (), lord na dziku zapomina jak się walczy i nie wbija nic, szaman nie trafia. Halabardnicy wbijają 10 ran, test LD na stubborna dwukrotnie oblewam, na dystans ucieczki rzucam dwie jedynki
![]()