CompScore by Furion

Wszystko to, co nie pasuje nigdzie indziej.

Moderatorzy: Fluffy, JarekK

Zablokowany
PSz
Falubaz
Posty: 1419

Post autor: PSz »

Gram O&G i mam pytanie.

- Jakiego i kiedy ostatni raz O&G wygrały mastera i czy kiedykolwiek to było?

Jak się czyta i patrzy to większośc uważa że postępowanie GW jest do bani i że wypuszczają buble. Na szczęście widzę że dla większości jedna rzecz udała się GW bezbłędnie - tzn. zasady kompozycji poszczególnych armii.
Tutaj większośc nie ma zastrzeżeń.

Awatar użytkownika
swieta_barbara
habydysz
Posty: 14646
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Post autor: swieta_barbara »

Solowo - nigdy. Ale orki wygraly pare masterow parowych. To nie jest najlepsza z mozliwych armii solowych, za to swietny support dla innych armii.

@Furion: tak naprawde bless, Debek i ja bylismy klimaciarzami juz od bardzo dawna, gralismy w miare niewygietymi rozpami, bo tak i juz. Twoj CS nadal temu tylko pewne ustandaryzowane ramy, ktorych przestrzegalismy sami - w kontekscie niemaksowania rozp, i poza niechlubnym Kolata :] - w imie fajnej gry. Brzmi to buraczanie, ale tak na to patrze.

Zreszta - jest bardzo duzo osob, ktore do gry podchodza podobnie, ale nie chce im sie nawet tu nic pisac. Wedlug mnie jest to jakies 40-50% osob grajacych obecnie w WFB. W ich liczbe wliczaja sie Ci, ktorzy zaczynaja dopiero grac w WFB i biora te figurki, a nie inne, bo sa fajne, ludzie niemaksujacy rozp ze wzgledow klimatycznych lub stylu gry (np Stasiu) oraz Ci co maja lige w dupie. Pozostali to dzieciaki, ktore dostaly w dupe na turnieju, wiec wchodza na forum rozp i zzynaja je bezposrednio do AB, orass prawdziwi ligowi wymiatacze.

Cyel
Oszukista
Posty: 821

Post autor: Cyel »

No dobra,wkróce będzie okazja zobaczyć sprawę z nieco mniej teoretycznej perspektywy-o ile się nie mylę w weekend będzie w Gdańsku lokal na tym Comp Systemie, i naprawdę ciekaw jestem opinii i raportów.

Zobaczymy czy rzeczywiście napiszą że wszystkim grało się tak koszmarnie i beznadziejnie i że na koniec niebo zwaliło im się na głowy :wink:

Awatar użytkownika
Furion
Postownik Niepospolity
Posty: 5711
Lokalizacja: Gorzów Wlkp. "Rogaty Szczur"

Post autor: Furion »

Ten turniej da jakiś pogląd na CS, ale nie brałbym go jako wyroczni. ze względu na bardzo specyficzną formułę turnieju (drużynówka).

Lokali na 2250 nam potrzeba :-)

Awatar użytkownika
bless
Pan Spamu
Posty: 8444
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Post autor: bless »

Shino pisze:
swieta_barbara pisze: Bless gra VC i wystawia bohaterami ponizej 720 punktow (mniej wiecej w okolicach, dokladnie nie trybie), chociaz na MB zdublowal rare.
chyba wlasnie nie miaszcza mu sie w cs z tego co pamietam...
Luzik, dotad gralem na lordzie i 2x nekro, wiec bylo razem 670 pkt. Faktycznie poza dublem na rare (ktorego chyba wiecej nie zrobie, bo mi sie nie sprawdzilo), to mialem rozpe pasujaca do CS-a.

Ale na najblizszych turniejach pokaze sie pewnie z rozpami niemieszczacymi sie w CS-ach, choc tez niezbyt wygietymi. Prawdopodobnie pokaze sie z wampirem na smoku i BSB z DB :twisted: , innym razem z Warbossem na Wyvernie i 3 herosami na rydwanach. :)

Mnie CS ograniczaja, bo zazwyczaj i tak robie smieszne rozpy, ktorymi lubie grac, a nie zadne wygiete PG. Jednak jestem do nich pozytywnie nastawiony, bo przyginaja troche karki tym, kotrzy nie maja takiego wyczucia, jak Jezdzcy Hardkoru. ;)
Obrazek

Robson
Niszczyciel Światów
Posty: 4424
Lokalizacja: Murzynowo Kościelne

Post autor: Robson »

Booshe... 20 raz to samo.

Na CS nie ma meczów zero-jedynkowych.
Na CS rozpiski są troszkę stonowane. Nie są plewne, nie są warzywne, są dobre.
sorry ale przeginasz z tym określeniem armii zero jedynkowych ;/
Dlaczego uważasz ze cyrk jest zero jedynkowy? naprawdę uważasz ze pegazy po prosru lecą 20 cali i niszczą wszystko na swojej drodze? :P Nie wierzę, że nie poradziłbyś sobie z cyrkiem nowymi VC.
Empire na stare vc = miazga zgoda, ale nie ma już starych vampirów ;p
po drugie empire w konfiguracji 4+4+2 nie radzi sobie za bardzo z lizardami, orkami, chaos dwarfami, innym imperium, z WE jest cięzko tak samo jak z TK oraz szczurami.
Dobrze gra się tylko z bretonią, chaosem, vampirami i innymi ofensami.
Przyczepiłeś siędo tej armi jak rzep :P masz jakieś zboczenie po garch vc na empire.

I nie pisz, że na poprzednim MB nie miałeś szans ze mną wygrać, bo przgrywałem już imperium z wampirami, może masz za duże mniemanie o swoim "skillu", o którym tak często się tu wypowiadałeś.

Ostatnia sprawa, to że na MB dało się grać wysoko nie przegiętymi armiami, świadczy o tym, że MB był w tym roku bardzo średnio obsadzony, i jeżeli na 5 bitew trafia się na jednego dobrego gracza i 4 słabych to faktycznie można zajść bardzo wysoko.
RIP
Ziemko pisze:Ja Robert Mrozek kajam się przed Wami wszystkimi, zrobiłem błąd, chcemy bardzo wygrać, ale nie zrobiliśmy tego umyślnie, padamy na kolana - WYBACZCIE

Awatar użytkownika
Furion
Postownik Niepospolity
Posty: 5711
Lokalizacja: Gorzów Wlkp. "Rogaty Szczur"

Post autor: Furion »

Robson pisze: I nie pisz, że na poprzednim MB nie miałeś szans ze mną wygrać, bo przgrywałem już imperium z wampirami, może masz za duże mniemanie o swoim "skillu", o którym tak często się tu wypowiadałeś.
Szanse zostały przekreślone w 1 turze, kiedy nie zdispelowalem flary z War Altara. Stracilem wtedy zbyt wiele rzeczy.

Nie wiem skąd ten atak na moją osobę. Reszta odpowiedzi jak się wyśpię ;-)

pozriawam
Furion

Awatar użytkownika
Jasiuuu
Undead, Flying, Lucky Git
Posty: 5574

Post autor: Jasiuuu »

a mi czasem lord ze smoka spadnie od bolca w 1szej turze ... :roll:
co to ma do tematu ?

jesli odpowiedzi maja byc na takim poziomie co ostatnio

(
furion pisze:
Robson pisze:Aha pisałeś jeszcze o WE które jednak twój cs tnie, a tak nie jest. rozpa na 2 drzewach jest słaba, a 3x wildzi to żadkość. oto całe przycięcie.
To jest opinia, a nie argument.
)

to odpusc nam je bo tylko rozbawienie powoduja

Awatar użytkownika
Furion
Postownik Niepospolity
Posty: 5711
Lokalizacja: Gorzów Wlkp. "Rogaty Szczur"

Post autor: Furion »

Robson pisze:Dlaczego uważasz ze cyrk jest zero jedynkowy? naprawdę uważasz ze pegazy po prosru lecą 20 cali i niszczą wszystko na swojej drodze? :P Nie wierzę, że nie poradziłbyś sobie z cyrkiem nowymi VC.
Starymi też mi nie szło najgorzej z tą armią.
po drugie empire w konfiguracji 4+4+2 nie radzi sobie za bardzo z lizardami, orkami, chaos dwarfami, innym imperium, z WE jest cięzko tak samo jak z TK oraz szczurami.
Dobrze gra się tylko z bretonią, chaosem, vampirami i innymi ofensami.
Przyczepiłeś siędo tej armi jak rzep :P masz jakieś zboczenie po garch vc na empire.
Dziwne, że Empire wygrało najwięcej masterów w poprzednim sezonie. Tu nie ma żadnego zboczenia.

Uważam, że tochę mijasz się z prawdą pisząc, jaka to ta armia jest nieuniwersalna.
Ostatnia sprawa, to że na MB dało się grać wysoko nie przegiętymi armiami, świadczy o tym, że MB był w tym roku bardzo średnio obsadzony, i jeżeli na 5 bitew trafia się na jednego dobrego gracza i 4 słabych to faktycznie można zajść bardzo wysoko.
To o niczym nie świadczy.

Grałem z: Yarmą, Butanem, Niedbałem, Boginsem i Kielonem.

Robson
Niszczyciel Światów
Posty: 4424
Lokalizacja: Murzynowo Kościelne

Post autor: Robson »

Uważam, że tochę mijasz się z prawdą pisząc, jaka to ta armia jest nieuniwersalna
taka prawda, mnmiej uniwerslane są krasnoludy i może cośjeszcze się znajdzie.
RIP
Ziemko pisze:Ja Robert Mrozek kajam się przed Wami wszystkimi, zrobiłem błąd, chcemy bardzo wygrać, ale nie zrobiliśmy tego umyślnie, padamy na kolana - WYBACZCIE

Awatar użytkownika
Jerzyn
Zły Dotyk
Posty: 1072
Lokalizacja: Barcelona, Moria Śmoria
Kontakt:

Post autor: Jerzyn »

e, krasnoludy akurat z kazda armia oprocz imperium maja jako tako:P sa uniwersalne do remisowania ;)
RaptorJesus jest fajny, ale trochę za duży.

Awatar użytkownika
Shino
Nerd Forumowy
Posty: 13986
Lokalizacja: Ordin Warszawa

Post autor: Shino »

Robson pisze:
Uważam, że tochę mijasz się z prawdą pisząc, jaka to ta armia jest nieuniwersalna
taka prawda, mnmiej uniwerslane są krasnoludy i może cośjeszcze się znajdzie.
akurat takie imperium jest uniwersalne :P zauwaz, ze 3-4 oddzialy unbreakable dodaja sporo uniwersalnosci tej armii ;)

Robson
Niszczyciel Światów
Posty: 4424
Lokalizacja: Murzynowo Kościelne

Post autor: Robson »

co ma zasada unbreakable do uniewersalnosci? czy armia slayerów była uniwerslana? ;/
RIP
Ziemko pisze:Ja Robert Mrozek kajam się przed Wami wszystkimi, zrobiłem błąd, chcemy bardzo wygrać, ale nie zrobiliśmy tego umyślnie, padamy na kolana - WYBACZCIE

Awatar użytkownika
Shino
Nerd Forumowy
Posty: 13986
Lokalizacja: Ordin Warszawa

Post autor: Shino »

Robson pisze:co ma zasada unbreakable do uniewersalnosci? czy armia slayerów była uniwerslana? ;/
gdyby miala 4 armaty? tak :P

unbreakable odwija ci problemy z comatami podobnie jak speculum i 2 czolgi
4 armaty sprawiaja, ze masz do przodu z ofensami a defensy sie boja o wlasne machiny.

i imperium jest uniwersalne trudno sie z tym sprzeczac. nie jest super armia na wszystkie inne ale jest uniwersalne...

Awatar użytkownika
trikk
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3900
Lokalizacja: Malifaux

Post autor: trikk »

Shino ma racje.
Grając imperium, nie zależnie na jakiego przeciwnika trafisz nie mówisz 'o ja pierdziele, mam przesrane'
Owszem, orki, ChD bolą, ale nie jest to ból 20-0
Release the Przemcio!

Kal_Torak
Masakrator
Posty: 2828

Post autor: Kal_Torak »

Trochę nie rozumiem tej "nagonki" na Furiona/CS'a Furiona.

Ten CS oczywiście nie jest jeszcze "doskonały" ale na chwilę obecną jest najlepszym CS'em "slotowym". W stosunku do EuroCS'a obcina i równoważy znacznie więcej.

W przypadku CS'a trzeba zadać sobie pytanie jaka "forma" jest najlepsza. Sęk w tym, że CS slotowy jest jego najprostrzą formą, gdyż opiera się głównie (ale nie tylko) na zmianach w sekcji core/special/rare + ograniczeniach typu jednostek (piechota rankowa/strzelajaca, bohaterowie, kawaleria, maszyny wojenne etc.). Jak pisałem wcześniej jedną z takich form "ograniczających" jest format BP.

CS furiona jako ten typ jest narazie najciekawszy. Jednak dla wielu nadal pomimo pracy nad nim całego zespołu forumowiczów wciaż nie nadaje się jako CS.

Mi się wydaje, że problem tkwi w formie/typie CS'a. Być może CS slotowy jest zbyt "prosty" aby był "dokładny".

Awatar użytkownika
Furion
Postownik Niepospolity
Posty: 5711
Lokalizacja: Gorzów Wlkp. "Rogaty Szczur"

Post autor: Furion »

THE_END pisze:Stosunek furiona do tego CS jest nieobiektwyny i osobisty - skoro potrafi napisac - jeden GD i nic innego - znaczy że nie zależy mu na tym żeby był balans tylko żeby nie przegrywał z imperium.
Furion nie wyśle tego na warseera bo tam zabiliby go śmiechem - niezależnie od poziomu postera kilku dostało by czkawki a później zawału.
Bzdury.
Na oba Twoje "stwierdzenia" odpowiedziałem już wcześniej.
Skoro empire nie jest słabe na nic to po 1 nie jest 0-1
Masz najwyraźniej problem z interpretacją tekstu.
0-1 to są mecze.
Imperium nie jest słabe.
Zdanie "Imperium jest 0-1 bo niektóre armie nie mają szans z tym wygrać" jest prawdziwe.
sporo wybrało empire , może znaczyć że Empire jako armia przyciąga zdolnych utalentowanych graczy
Bardzo możliwe.
takie stwierdzenie ma taką samą wątłą podstawę teoretyczną jak "przegiętość" niektórych buildów.
Bzdura ;-)
( to tak jakby zawodnik był jednocześnie sędzią i tworzącym zasady gry w którą gra )
Jak już napisałem wcześniej, jak CS nie wejdzie, płakał nie będę. Ja nie potrzebuję CS'a żeby wygrywać.
Ja ze swojej strony - skoro mamy tylko 3 Warmachiny na armie proponuje max 3 jednostki z zasadą Vampire w armi - Co ty na to Furion ? - jak dla mnie quite fair.
Nie ma max 3 warmachin na armię.

Zapis który podałeś jest... dobry.
W gruncie rzeczy, to nawet bardzo. Tylko szkoda biednych Blood Keepów...

Pomyślę nad wrzuceniem go.

Awatar użytkownika
THE_END
Mudżahedin
Posty: 288
Lokalizacja: Z nienacka

Post autor: THE_END »

nie ma armii, ktore nie maja szans wygrac z imperium. jesli ktos tak uwaza, to albo nie umie grac i jest frustratem, albo bazuje na pomowieniach Wink nawet najgorszy matchup mozna nie przegrac. trzeba tylko wiedziec jak
QFT

@ Furion - skoro przyjąłeś sugestie odnośnie vampów - to looknij na to - Wraithy max 5 albo nawet 3. - Ale tu już babramy się w detale ...

Obecnie rzadko używa się magic weponów - niektóre armi nie biorą ich prawie w ogóle ( HE ) - na Etherele mieli magie - teraz 10 wraithow w rare robi się posługując się zaproponowaną przez OP nomenklaturą "no brainer".

Ja bym dalej kombinował z wystawianiem terenu a smoki ciął inaczej ... -

"Wystawiać się musisz w kolejności wielkości podstawek" - logiczne że szef na smoku jest najlepiej widoczny i najprościej reagować przed bitwą na jego ruchy - z rzutem na start - wybierający 1 ture wystawia nie jedna a 2 swoje jednostki na początek. Maszyny liczą się jakby były na chariotowych podstawkach ale nie trzeba ich wystawiać wszystkich na raz. Promuje to piechotę na małych podstawkach - ok tylko troszkę ale jednak.

Awatar użytkownika
Furion
Postownik Niepospolity
Posty: 5711
Lokalizacja: Gorzów Wlkp. "Rogaty Szczur"

Post autor: Furion »

THE_END pisze:@ Furion - skoro przyjąłeś sugestie odnośnie vampów - to looknij na to - Wraithy max 5 albo nawet 3. - Ale tu już babramy się w detale ...
Odnośnie wraithów, nie mogę się zgodzić; i tak jest wystawialny tylko 1 oddział.

Co do wampirów, to po przemyśleniu sprawy:
Ograniczenie 720 w Hero + zakaz 3x wampir to masło maślane.

Wampiry to:
Herosi, Warghoulf, oraz malo spotykani Blood Knights i Black Coach.

W 720 nie zmieścisz 3 wampirów. Tzn zmieścisz, ale bez Wampiry bez zabawek to takie semiwampiry. Widywane będzie zatem najczęściej Lord + Mały_Wampir.

W Rare'ach spodziewajmy się Warghoulfa oraz Cairn Wraiths. Jeżeli ktoś ma ochotę wystawić Blood Knights czy Black Coacha zamiast tych ostatnich, nie widzę przeciwskazań, żeby pozwolić mu ich wystawić.

Reasumując: ograniczenie jest dobre, ale w gruncie rzeczy i bez tego zapisu rzadkością będzie zobaczyć 4 wampiry, co w obecnym systemie przegiętą kombinacją nie będzie.
Jerzyn pisze:nie ma armii, ktore nie maja szans wygrac z imperium. jesli ktos tak uwaza, to albo nie umie grac i jest frustratem, albo bazuje na pomowieniach nawet najgorszy matchup mozna nie przegrac. trzeba tylko wiedziec jak
Jerzyn, wygrywałem (starymi) VC z Imperium. Największe zwycięstwo to... 13:7.

Ja też uważam, że nawet największego Match-Up'a można nieprzegrać... Tylko nie po to idę na turniej, żeby myśleć "o, ale przeje*** armia. Skitram się i zajmę ćwiartki, może będzie 10:10"

Jeszcze bardziej to bym nie chciał mieć takiego meczu w czwartej czy piątej bitwie.

Chciałbym aby sznase na zwycięstwo zależały w większej mierze (niż obecnie) od Skilla, nie od ustawień armia - antyarmia.
Shino pisze:
Zdanie "Imperium jest 0-1 bo niektóre armie nie mają szans z tym wygrać" jest prawdziwe.
nie jest. byloby gdyby bylo to stwierdzienie
"imperium jest 0-1 bo z niektorymi armiami ma wygrana przed bitwa a z innymi mie ma jak wygrac" co nie jest prawda
Nie Shino.
0 lub 1. Zdanie jest prawdziwe gdy choć jeden warunek jest spełniony.

"Imperium z każdym jest w stanie nawiązać równorzędną walkę, dodatkowo z niektórymi armiami jest mu znacznie łatwiej" (parafraza)
Kosa pisze:Furion studiujesz logike czy coś w tym stylu?
Nie :-) ale bardzo lubię logikę i ogólnie ścisłowiec jestem ;-)

Pozdraiwam
Furion

Awatar użytkownika
Furion
Postownik Niepospolity
Posty: 5711
Lokalizacja: Gorzów Wlkp. "Rogaty Szczur"

Post autor: Furion »

Ogry są przegięte i nie potzebują boostów :-)

Przecież wiadomo, że na turniejach najwyższej klasy masakrują Bretonnię, a na takich zwykłych masterach to z palcem w nosie remisują z VC ;-)

A tak na serio... Co tracą ogry?
Double Rare? Gorger, który ma dobrą alternatywę (tu bez tautologii proszę ;P ) w postaci Maneater'a
Herosi? Tyrant + 2x Butcher z pełnym sprzętem wchodzą bez problemu.
Double Special? do wyboru są: Yeti, Lleadbelchers, Scraplauncha. Dowolna kombinacja 2+1+1 / 2+1+0 jest sensowna i do obronienia.

Strata ogrów jest imho symboliczna. Śmiem twierdzić, że w ogólnym rozrachunku wychodzą na +.

pozdrawaim
Furion

Zablokowany