PYTANIA ODNOŚNIE ZASAD TOMB KINGS

Tomb Kings

Moderator: Shino

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Mysza_on
Mudżahedin
Posty: 334
Lokalizacja: Warszawa

Re: PYTANIA ODNOŚNIE ZASAD TOMB KINGS

Post autor: Mysza_on »

Nie kolego , tylko raz da turę TK .

Awatar użytkownika
Naviedzony
Wielki Nieczysty Spamer
Posty: 6354

Post autor: Naviedzony »

To prawda, to normalne bound spelle teraz. Zresztą akurat te dwie rzeczy zawsze można było rzucić tylko raz na turę. :P

Awatar użytkownika
Raamiel
Wodzirej
Posty: 776

Post autor: Raamiel »

Czy rany zadane od nieudanego testu terenu po którym szarżował oddział rydwanów Khmerii oblicza się osobna dla każdego modelu czy wspólnie dla całej jednostki (tak jak jest to w Monster Inafntry ) - proszę o przytoczenie konkretnego źródła z akapitem, będę wdzięczny w faq-u do TK nic nie znałem... :/

Awatar użytkownika
Jarlaxle
Kretozord
Posty: 1651
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Jarlaxle »

Jeżeli magiczka siedząca w oddziale rzuci pitke, która zabije Kinga, to kto oberwie z klątwy? Sama magiczka? czy ona wraz z oddziałem? W booku jest zapis "unit" co de facto można interpretować na dwa sposoby. Prosiłbym o odpowiedź z dobrym uzasadnieniem.

Awatar użytkownika
Mysza_on
Mudżahedin
Posty: 334
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Mysza_on »

Czarodziejka obrywa gdyż to Ona się przyczyniła do śmierci a nie oddział .

Awatar użytkownika
Jarlaxle
Kretozord
Posty: 1651
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Jarlaxle »

Reszta osób też tak uważa? Przeto czarodziejka w chwili czarowania jest częścią "unitu".

Awatar użytkownika
Shino
Nerd Forumowy
Posty: 13986
Lokalizacja: Ordin Warszawa

Post autor: Shino »

caly oddzial obrywa

Awatar użytkownika
Jarlaxle
Kretozord
Posty: 1651
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Jarlaxle »

W opiniach 1:1... Z chęcią bym jakieś głębsze uzasadnienie poznał względnie jakiś zapisik by GW.

chelcho
Wałkarz
Posty: 66
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: chelcho »

Mysza_on pisze:Czarodziejka obrywa gdyż to Ona się przyczyniła do śmierci a nie oddział .
Popieram - jest to wytłumaczone na przykładzie pojedynku

edit:
faktycznie to co napisałem jest złe - dostaje unit
Ostatnio zmieniony 12 sie 2011, o 16:12 przez chelcho, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Jarlaxle
Kretozord
Posty: 1651
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Jarlaxle »

chelcho pisze:
Mysza_on pisze:Czarodziejka obrywa gdyż to Ona się przyczyniła do śmierci a nie oddział .
Popieram - jest to wytłumaczone na przykładzie pojedynku
Stosowanie analogii z pojedynku może być trochę niezasadne jako, że jest to sfera walki. A tu raczej mamy sferę magii, gdzie obrażenia rozchodzą się po oddziale jeżeli nie jest to inaczej zapisane. Poza tym słowo "unit" ma znacznie szersze zastosowanie aniżeli dajmy na to "character". Brak owego słowa w booku poprzedzonego spójnikiem "or" wskazywałby na to, że obrywa cały oddział. Bowiem gdyby był ów spójnik, to nie było by wątpliwości, że jednostka, która przyczyniła się do zabicia Kinga obrywa.

Zresztą ponowie pytanie... czy jest ta sprawa gdzieś indziej uregulowana poza bookiem TK?

Awatar użytkownika
Shino
Nerd Forumowy
Posty: 13986
Lokalizacja: Ordin Warszawa

Post autor: Shino »

nie ma potrzeby. Jesli poza challengem jest princ zniszczony obrywa unit, ktory sie przyczynil do jego smierci. hity sa dystrybuowane jak shooting. Unit magiczkmi jest winny. jesli nie ma 5 r&f to ona tez moze oberwac. Jak jest to oddzial obrywa

Awatar użytkownika
Raamiel
Wodzirej
Posty: 776

Post autor: Raamiel »

Ponawiam pytanie:

Czy rany zadane od nieudanego testu terenu po którym szarżował oddział rydwanów Khmerii oblicza się osobna dla każdego modelu czy wspólnie dla całej jednostki (tak jak jest to w Monster Inafntry ) - proszę o przytoczenie konkretnego źródła z akapitem, będę wdzięczny w faq-u do TK nic nie znałem... :/

Kalesoner
Szczur Królów
Posty: 13706
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Post autor: Kalesoner »

Żaden model nie może stracić w wyniku DTtestu więcej ran niż ma w profilu, każdy testuje oddzielnie i traci max 3 rany, możliwe jest stracenie 9 ran na 3modelowym oddziale, ale nie w wyniku rzucenia po 3 niezdanych DTtestach np. 6+2+1 ale po rzuceniu np. 3+5+4. W tym pierwszym wypadku tracisz dwa całe modele i zostaje jeden zdrowy, w drugim tracisz cały unit. Jeśli zdałeś chociaż 1 test to nawet przy rzuceniu 12 ran na dwa pozostałe modele, to ten model który zdał nie dostaje żadnych ran. Nie chce mi się szukać odpowiedniego fragmentu w podręczniku
Obrazek

Awatar użytkownika
Shino
Nerd Forumowy
Posty: 13986
Lokalizacja: Ordin Warszawa

Post autor: Shino »

po prostu musisz uwierzyc, ze tak jest ;)

Awatar użytkownika
Raamiel
Wodzirej
Posty: 776

Post autor: Raamiel »

Dzięki za odpowiedź - dobrze wiedzieć :)

Awatar użytkownika
Jarlaxle
Kretozord
Posty: 1651
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Jarlaxle »

Shino pisze:nie ma potrzeby. Jesli poza challengem jest princ zniszczony obrywa unit, ktory sie przyczynil do jego smierci. hity sa dystrybuowane jak shooting. Unit magiczkmi jest winny. jesli nie ma 5 r&f to ona tez moze oberwac. Jak jest to oddzial obrywa
W takim razie rozumiem, że inni gracze nie mają obiekcji odnośnie powyższego stwierdzenia? I że tak się wyrażę jest to obowiązująca linia wykładni. Pytam usilnie, bowiem grając z kumplem w ów sposób straciłem dużą magiczkę, co przyczyniło się walnie do mej porażki... a chcem się na 100% upewnić.

A dorzucę jeszcze jedno pytanko: czy na casket działają efekty miscasta?
Żaden model nie może stracić w wyniku DTtestu więcej ran niż ma w profilu, każdy testuje oddzielnie i traci max 3 rany, możliwe jest stracenie 9 ran na 3modelowym oddziale,
Jeżeli dobrze zrozumiałem, to rydwan mający 3W, który wjedzie np. w las musi trzy krotnie rzucić na test? za każdy swój wond profilowy i oddział, który składa się de fato z 3 modeli w sumie musi rzucić 9 razy na ów test?

Kalesoner
Szczur Królów
Posty: 13706
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Post autor: Kalesoner »

jarlaxle17 pisze:
Żaden model nie może stracić w wyniku DTtestu więcej ran niż ma w profilu, każdy testuje oddzielnie i traci max 3 rany, możliwe jest stracenie 9 ran na 3modelowym oddziale,
Jeżeli dobrze zrozumiałem, to rydwan mający 3W, który wjedzie np. w las musi trzy krotnie rzucić na test? za każdy swój wond profilowy i oddział, który składa się de fato z 3 modeli w sumie musi rzucić 9 razy na ów test?
nie, każdy model rzuca raz i nie za zwykły ruch po lesie tylko szarżę, gonienie itd
Obrazek

kudłaty
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3552

Post autor: kudłaty »

Unit to unit.

Cascet rzuca bound spelle, więc nie ma rzutu na tabelę miscasta.

Awatar użytkownika
Jarlaxle
Kretozord
Posty: 1651
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Jarlaxle »

Yhym, rozumiem. A ów boundspell może się w jakiś sposób wyczerpać, zniszczyć et cetera? bo o to i głównie chodzi.

Kalesoner
Szczur Królów
Posty: 13706
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Post autor: Kalesoner »

tak, niszczarką można
Obrazek

ODPOWIEDZ