Poradnik poczatkujacego lizaka
Moderator: Ziemko
Re: Poradnik poczatkujacego lizaka
Witam,
Dopiero zaczynam przygodę z Warhammerem i jako pierwszą armię wybrałem Lizardmenów. Mam jednak kilka pytań na ich temat:
1. Po pierwsze nie wiem dokładnie jak działają zatrute ataki. Rozumiem to tak, ze jeśli skinki strzelają i w rzucie na trafienie uzyskają 6, to nie muszą rzucać na zranienie. Nie wiem tylko, czy po trafieniu na 6 przeciwnik rzuca na ochronę pancerza i ward save?
2. Czy zdolność Engine of Gods - Płonące zestrojenie, ma magiczne ataki, czy zwykłe? Nie wiem czy rani ona eterycznych przeciwników.
3. Warto jest używać kawalerii? W sumie wydają się silni, tylko są drodzy i nie widziałem ich za bardzo w rozpiskach.
4. Jeśli używałbym stegadona nie jako wierzchowca, to lepiej jest wybrać zwykłego, czy starożytnego?
5. Kiedyś słyszałem, że kroxigory mogą szarżować przez skinki, ale w armybooku nie mogę nic o tym znaleźć. Jest to możliwe, czy zniknęło w nowej edycji?
6. Czy jest sens dawania oszczepów skinkom skrimisherom?
Dopiero zaczynam przygodę z Warhammerem i jako pierwszą armię wybrałem Lizardmenów. Mam jednak kilka pytań na ich temat:
1. Po pierwsze nie wiem dokładnie jak działają zatrute ataki. Rozumiem to tak, ze jeśli skinki strzelają i w rzucie na trafienie uzyskają 6, to nie muszą rzucać na zranienie. Nie wiem tylko, czy po trafieniu na 6 przeciwnik rzuca na ochronę pancerza i ward save?
2. Czy zdolność Engine of Gods - Płonące zestrojenie, ma magiczne ataki, czy zwykłe? Nie wiem czy rani ona eterycznych przeciwników.
3. Warto jest używać kawalerii? W sumie wydają się silni, tylko są drodzy i nie widziałem ich za bardzo w rozpiskach.
4. Jeśli używałbym stegadona nie jako wierzchowca, to lepiej jest wybrać zwykłego, czy starożytnego?
5. Kiedyś słyszałem, że kroxigory mogą szarżować przez skinki, ale w armybooku nie mogę nic o tym znaleźć. Jest to możliwe, czy zniknęło w nowej edycji?
6. Czy jest sens dawania oszczepów skinkom skrimisherom?
Powitać na forum 
1. Tak, na 6 przy trafieniu masz automatyczne zranienie, przeciwnikowi przysługują rzuty ochronne. Pamiętaj tylko, że jeśli potrzebujesz 7 i więcej na trafienie, to trucizna nie działa.
2. Tak, było to w FAQ.
3. W domu czemu nie, turniejowo nie mają najmniejszego sensu - jest ich mało, nie są aż tak twardzi, a są przy tym wolni (mała inicjatywa).
4. Pewnie starożytny - większa siła, duże dmuchawki w koszyku.
5. To w poprzedniej edycji armii, w obecnej skinki mogą biegać w jednym oddziale z kroxigorami.
6. Ja się zastanowić, to do czegoś się nadają, bo nie mają kar za ruch do strzelania, ale w praktyce nigdy ich tak jeszcze nie użyłem, bo wiecznie brakuje mi punktów.

1. Tak, na 6 przy trafieniu masz automatyczne zranienie, przeciwnikowi przysługują rzuty ochronne. Pamiętaj tylko, że jeśli potrzebujesz 7 i więcej na trafienie, to trucizna nie działa.
2. Tak, było to w FAQ.
3. W domu czemu nie, turniejowo nie mają najmniejszego sensu - jest ich mało, nie są aż tak twardzi, a są przy tym wolni (mała inicjatywa).
4. Pewnie starożytny - większa siła, duże dmuchawki w koszyku.
5. To w poprzedniej edycji armii, w obecnej skinki mogą biegać w jednym oddziale z kroxigorami.
6. Ja się zastanowić, to do czegoś się nadają, bo nie mają kar za ruch do strzelania, ale w praktyce nigdy ich tak jeszcze nie użyłem, bo wiecznie brakuje mi punktów.
www.marnadrukarnia.com - druki 3D i turnieje.
Dzięki za szybką odpowiedź.
Zastanawiają mnie jeszcze, a zapomniałem o tym wcześniej:
Po pierwsze chodzi o odział skinków z kroxigorami, który w erratach stracił zasadę "Duży zasięg". Jeśli krox nie może atakować z drugiego szeregu to po co go trzymać w tej jednostce? Chyba, że jakaś zasada z rulebooka, której jeszcze nie znalazłem, pozwala mu walczyć.
Druga sprawa to zdolność "Duch Lorda Kroaka". Nie wiem jak działała magia w VII edycji, ale w obecnej, jeśli dobrze rozumiem, wszystkie kostki mocy są wspólne i ta zdolność jest już nieaktualna? W erracie nic nie ma o niej żadnej wzmianki, a jeśli coś było usuwane (jak np. "Duży zasięg") to była informacja o tym.
Zastanawiają mnie jeszcze, a zapomniałem o tym wcześniej:
Po pierwsze chodzi o odział skinków z kroxigorami, który w erratach stracił zasadę "Duży zasięg". Jeśli krox nie może atakować z drugiego szeregu to po co go trzymać w tej jednostce? Chyba, że jakaś zasada z rulebooka, której jeszcze nie znalazłem, pozwala mu walczyć.
Druga sprawa to zdolność "Duch Lorda Kroaka". Nie wiem jak działała magia w VII edycji, ale w obecnej, jeśli dobrze rozumiem, wszystkie kostki mocy są wspólne i ta zdolność jest już nieaktualna? W erracie nic nie ma o niej żadnej wzmianki, a jeśli coś było usuwane (jak np. "Duży zasięg") to była informacja o tym.
Ostatnio zmieniony 22 paź 2012, o 00:21 przez Chaak, łącznie zmieniany 1 raz.
Kroxigory naturalnie mogą atakować z drugiego szeregu. Rulebook, p. 48-49, Supporting attacks.
Z Kroakiem dobrze rozumujesz, iż wzmianka jest nieaktualna, aczkolwiek jest o tym fakcie napisane w erracie:
"Page 61, 90 – Lord Kroak, The Spirit of Lord Kroak
Ignore this special rule."
Z Kroakiem dobrze rozumujesz, iż wzmianka jest nieaktualna, aczkolwiek jest o tym fakcie napisane w erracie:
"Page 61, 90 – Lord Kroak, The Spirit of Lord Kroak
Ignore this special rule."

Jeżeli w liście armijnej z punktami za oddziały nie ma tej opcji, to nie. Musiałoby być napisane wyraźnie, że jest to możliwe, tak jak np. w oddziale skaveńskich rat ogrów, gdzie rat ogr może być ulepszony na championa i na dodatek jeden poganiacz może awansować na master mouldera.
www.marnadrukarnia.com - druki 3D i turnieje.
Dołączył bym się do pytania przedmówcy (odnośnie Tetto'eko). Czy opłaca się go w ogóle wystawić? Na forum w innych tematach gracze wypowiadali się, że jest to jeden z najlepszych bohaterów lizaków, ale jeżeli już w pierwszej turze ma szanse (po rzuceniu kometki nie do zdispelowania, ale jednak) na wybuch lub strate lvl. to chyba tu czegoś nie rozumiem...
Trubas pisze:Jedyny post, który wniósł coś do tematu! Brawo dla tego kolesia!Aron_Banalny pisze:dziś byłem na praktykach, a potem odwiedziłem dziadka. zjadłem u Niego zupę. oglądaliśmy jaka to melodia wydabla bla bla bla bla bla bla Grimgor bla bla bla bla Banialuki bla bla nie mieścisz dwóch bla bla bla Lordów![]()
W takim razie Tetto'eko rzeczywiście wymiata. Chyba zacznę go jak najczęściej wystawiać...
Trubas pisze:Jedyny post, który wniósł coś do tematu! Brawo dla tego kolesia!Aron_Banalny pisze:dziś byłem na praktykach, a potem odwiedziłem dziadka. zjadłem u Niego zupę. oglądaliśmy jaka to melodia wydabla bla bla bla bla bla bla Grimgor bla bla bla bla Banialuki bla bla nie mieścisz dwóch bla bla bla Lordów![]()
Kohorta nieźle karci trochę modeli, szczególnie przydaje się na jednostki zadające thunder stompy. Jak rozwinie szeregi, to też coś tam postrzela. Ma też M6, więc kowboje jadący w niej mogą się szybciej przemieszczać. Poza tym spada od byle strzelania 

www.marnadrukarnia.com - druki 3D i turnieje.
W mojej opinii, gracza raczej domowego kohorta ma tą przewagę, że przeciwko mocnym jednostką walczącym (WL, Ironi, czy np Hammerersi) zarówno skinki i Saurusy są trafiani i ranieni tak samo (3+ i 2+) i obu jednostką zostaje 6+ parry, ale kohorta dodatkowo wypłaca 9 ataków z siłą 6 oraz każdy skink kosztuje 5 a nie 11 ptk. Plus oczywiście mobilność i w ostateczności 20 kilka zatrutych pocisków. Poza tym taka kohorta jest 41 ptk droższa od 20 saurusów a robi o wiele więcej, a jest odporna na stompy, ma fear ogólnie same plusy. No i oczywiście fajnie wygląda na stole:)Czcibor pisze:Wytłumacz mi ktoś siłe i fenomen kohorty z kroxami, sam nie jestem graczem lizaków a ciekawi mnie dlaczego to ludzi wystawiają?
Pozdro Cz.
-
- Warzywo
- Posty: 11
Cześć. Czy jeżeli na dwóch Slannach mam tę samą domenę oraz 2x "Focus of Mystery" to czy obaj magowie znają wszystkie czary ? Podczas ostatniej gry znajomy powiedział mi, że nigdy nie mogę mieć tych samych czarów na dwóch magach, w rezultacie drugi Slann rzucał tylko bezużyteczną zerówkę...
Mogą mogą, nie ma z tym problemu. Zapis dokładnie mówi, że jeśli jeden slann zna czar, to drugi nie może gy wylosować, nie ma nic o czarach wykupionych.
www.marnadrukarnia.com - druki 3D i turnieje.
Jak w świetle ograniczeń euro działają "Cupped hands of the Old Ones"?
Tzn. w uściśleniach sędziowskich jest napisane: "Cupped hands of the Old Ones counts as +2PD" ale czy to znaczy że zabiera limit dorabianych PD na turę i uniemożliwia nam np. channel lub blokuje Focused Rumination ?
Tzn. w uściśleniach sędziowskich jest napisane: "Cupped hands of the Old Ones counts as +2PD" ale czy to znaczy że zabiera limit dorabianych PD na turę i uniemożliwia nam np. channel lub blokuje Focused Rumination ?
Trubas pisze:Jedyny post, który wniósł coś do tematu! Brawo dla tego kolesia!Aron_Banalny pisze:dziś byłem na praktykach, a potem odwiedziłem dziadka. zjadłem u Niego zupę. oglądaliśmy jaka to melodia wydabla bla bla bla bla bla bla Grimgor bla bla bla bla Banialuki bla bla nie mieścisz dwóch bla bla bla Lordów![]()