Rozluźnienie i spinanie posladów 4.0

Dyskusje na dowolne tematy, niekoniecznie związane z tematyką forum. To tutaj można poćwiczyć prawy shiftowy.

Moderatorzy: Heretic, Grolshek, Albo_Albo

Zablokowany
Awatar użytkownika
kubencjusz
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3720
Lokalizacja: Kielce/Kraków

Re: Rozluźnienie i spinanie posladów 4.0

Post autor: kubencjusz »

Obrazek

Ingen175
Kradziej
Posty: 950

Post autor: Ingen175 »

http://www.polityka.pl/kraj/1526425,1,z ... z1t4rWzqjz Nowy krój mundurów, nie żebym śmiał się z samego munduru ale obczajcie tego żołnierza. Nieśmiertelny wąsik, tak charakterystyczny u żołnierzy wyższych stopniem oraz tło. Na prawdę nie mogli się bardziej postarać z tą prezentacją ? :lol2:

Awatar użytkownika
Klafuti
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3443
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Klafuti »

Kurtka od munduru zakładana przez głowę? Wydaje mi się, że to niezbyt funkcjonalne rozwiązanie. Zapinany łatwiej rozciąć lub rozerwać, by opatrzyć ranę. Z resztą materiał z domieszką poliestru tez nie wydaje się ciekawy, poliester, nie dość, że łatwopalny to jeszcze się topi. Mogli powstawiać włókna z kevlaru jak już.
Obrazek
"Głos opinii publicznej nie jest substytutem myślenia."
~Warren E. Buffett

Ingen175
Kradziej
Posty: 950

Post autor: Ingen175 »

Jakiego kevlaru ? Nosiłeś ty kiedy mundur ? Kevlar jest używany w kamizelkach kulodpornych. Strasznie niewygodny byłby mundur z wplecionymi włóknami kevlaru.
A, że mundur jest wykonany z kiepskiego (na nasze warunki !) materiału - bawełna + poliester to już inna sprawa. W takiej Federacji Rosyjskiej standardem jest już Rip-stop.
Ot choćby wprowadzony niedawno podstawowy mundur polowy sił zbrojnych FR : http://www.frontowiec.com/index.php?p15 ... top-52-182
Sam taki posiadam (w końcu od czasu do czasu bawię się w asg) i muszę powiedzieć, że jest doskonale zaimpregnowany, świetnie uszyty i wygodny.

Generalnie jesteśmy za zachodem (gdzie króluje Rip-stop od dość dawna, a od dekady Gore-tex w kurtkach ) i za wschodem.
Nie żeby bawełna z poli czymś złym były, w Afganie duża zawartość bawełny sprawia że mundur jest lekki i przewiewny. Ale jako, że to ma być podstawa na warunki panujące w kraju to zupełnie inna sprawa. Przede wszystkim będzie łatwo przemakał.

Kolejnym problemem zresztą jest kamuflaż. Stare "gó*no w trawie" łatwo się wycierało, średnio maskowało i średnio wyglądało. Mogli by obejrzeć sobie wzory z zachodu i ze wschodu. Taki Rosyjski maskałat a kamuflażu Partizan jest doskonały w naszych warunkach : http://www.frontowiec.com/index.php?p16 ... -48-50-170 czy http://www.frontowiec.com/index.php?p23 ... -48-50-170

W każdym razie trochę zbaczamy z tematu. A gdzieś widziałem jakiś temacik o naszej armii w tym dziale ...

Awatar użytkownika
Karli
Postownik Niepospolity
Posty: 5056
Lokalizacja: Front Wschodni - Białystok

Post autor: Karli »

To przecież jest manekin z wąsami!
Byłoby afrontem nie napić się z Frontem!

Awatar użytkownika
Kefas
Masakrator
Posty: 2586

Post autor: Kefas »

Obrazek

Awatar użytkownika
Klafuti
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3443
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Klafuti »

Dobre podsumowanie, mości Kefasie :lol2: .
Ingen175 pisze:Jakiego kevlaru ? Nosiłeś ty kiedy mundur ? Kevlar jest używany w kamizelkach kulodpornych.
Mimo to robi się kombinezony robocze z dodatkiem kevlaru, dzięki czemu potrafią wytrzymać trafienie kątówką, oczywiście niebezpośrednie, ma on chronić np. w razie ześlizgnięcia się tarczy. I da się to normalnie nosić.
Obrazek
"Głos opinii publicznej nie jest substytutem myślenia."
~Warren E. Buffett

Ingen175
Kradziej
Posty: 950

Post autor: Ingen175 »

Obrazek

Ehh, sadistic.pl Tam już sobie każdy znajdzie co chce.
Ostatnio zmieniony 27 kwie 2012, o 17:20 przez Ingen175, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Klafuti
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3443
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Klafuti »

Tak to nie działa. Musisz dać link do strony :wink: .
Obrazek
"Głos opinii publicznej nie jest substytutem myślenia."
~Warren E. Buffett

Awatar użytkownika
kubencjusz
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3720
Lokalizacja: Kielce/Kraków

Post autor: kubencjusz »

Obrazek

Awatar użytkownika
Klafuti
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3443
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Klafuti »

Już to gdzieś widziałem, ale chyba jako gifa, ale nadal śmieszy :lol2: .
Obrazek
"Głos opinii publicznej nie jest substytutem myślenia."
~Warren E. Buffett

Awatar użytkownika
Shadar
Kradziej
Posty: 936
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Shadar »

Nawet w tym temacie było :lol2:
Wieszkto pisze:
Szaman pisze:wieszkto - zabawny jestes...
Wiesz gdybyś mnie nie traktował poważnie i nie czuł się winny to byś się tym postem nie tłumaczył tylko byś mnie olał a ty odpisałeś.

Awatar użytkownika
kubencjusz
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3720
Lokalizacja: Kielce/Kraków

Post autor: kubencjusz »

Shadar pisze:Nawet w tym temacie było :lol2:
To przepraszam, nie widziałem :oops:

Awatar użytkownika
Erol
Mudżahedin
Posty: 240

Post autor: Erol »

Solo pisze: Wjeba***** taką maskę że stoły powinny się załamać pod jej ciężarem.

Awatar użytkownika
Sławol
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3876
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.

Post autor: Sławol »

Kiedyś się interesowałem rajdami (za czasów Hołowczyca, gdy jeździł imprezą i celicą), ale komunikaty brzmiały trochę inaczej :) Myślę zresztą, że każda załoga ma swój własny język, zrozumiały tylko dla niej. Asfalt, szuter to oczywiście rodzaj nawierzchni.

Dzisiaj raczej znawcą nie jestem, ale spróbuję Ci przetłumaczyć z tego filmiku - nie twierdzę, że się nie mylę oczywiście. Ogólnie z tego co pamiętam, to jest schemat dla kierowcy: odległość do zakrętu, na jakim biegu masz wjechać, kierunek, rodzaj zakrętu (trudny, łatwy itp.).

Przykładowe "50, 6 prawy maks, nie bój" to znaczy, że za 50m jest zakręt w prawo, masz wjechać na maska na 6. biegu. Nie martw się, zakręt jest bezpieczny i luźny po bokach, o nic nie zahaczysz ani po wew. ani po zew. No oczywiście jeśli nie wyrzuci samochodu na kilka metrów ;)

"4 lewy do od razu 5 prawy podwójny" --> Na czwórce w lewo i zaraz odbijasz w prawo na piątce, po czym znów w prawo zakręt będzie.

"Przyhamuj, 3 lewy" --> zwolnij, wjedź na trójce w ten zakręt w lewo.

"Krótka/krótki" --> krótka prosta/krótki zakręt.

"Wybija" - uważaj, bo może wyrzucić samochód na zewnętrzną. Może być też np. wredny, ścięty zakręt, łagodnie się zaczynać, a potem nagle uciekać i przy zbyt dużej prędkości nie zmieścisz się i wylecisz na zewnątrz. Albo może być taki "trójkącik", zamiast łuku i też wylecisz.

"Do lasku, partia dziurawa" - wiadomo, wjazd w las, nawierzchnia dziurawa, nierówna.

"Nie tnij" --> nie ścinaj zakrętu, bo np. zahaczysz o coś albo urwiesz koło o kamień po wewnętrznej albo drzewa tam są, rów itp. Na filmiku przy tych komunikatach widać jakieś pachołki właśnie i inne przeszkadzajki, które można trącić albo wbić pod podwozie. Gdzieś tam też pilot mówił "tnij" i normalnie kierowca ściął zakręt na błocie jakimś, czy ziemi.

"Mega hamowanie, opór lewy" --> ostro hamować, skręt do oporu w lewo (np. ostry nawrót o więcej niż 90st.). Poza tym sam widzisz, że nawet słowo "mega" weszło do ich języka ;)

"2 prawy nawrót długi do opór lewy na główną i 200" --> Nawrót na dwójce w prawo, długi, bo zakręt jest długi i trzeba długo kółko skręcone trzymać, nim przyjdzie prosta albo coś innego. "Do opór lewy", bo ten zakręt przechodzi na końcu od razu w zakręt w lewo, ale "opór" mówi, że trzeba będzie hamować ostro i samochód w miejscu obrócić (tak myślę). A potem prosta 200m po głównej drodze.

"Mega piano" --> tu akurat nie wiem, co oznacza "piano", ale w muzyce to znaczy "cicho". Być może chodzi o to, żeby naprawdę ostrożnie, cicho i delikatnie zaliczyć ten zakręt, bo najmniejszy błąd będzie sporo kosztować. Albo może, że zakręt jest mega wąziutki i ciasny...

Kiedyś było jeszcze "hop/możliwe hop" --> to hopka, czyli górka i możliwy jump samochodem, zależnie od prędkości.
Pozdrawiam
Sławomir Borysowski
Obrazek
Galeria

Awatar użytkownika
Klafuti
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3443
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Klafuti »

Jak jesteśmy przy samochodach:
http://www.arrinera.com/pl
Karoseria od Lamborghini, silnik od corvetty i wychodzi Arrinera, czyli polska wyścigówka. Podobno mają już zamówienia.
Obrazek
"Głos opinii publicznej nie jest substytutem myślenia."
~Warren E. Buffett

Awatar użytkownika
Erol
Mudżahedin
Posty: 240

Post autor: Erol »

Dzięki Sławol :) Ale nadal jestem ciekaw co oznacza "Przytul rury" :D
Solo pisze: Wjeba***** taką maskę że stoły powinny się załamać pod jej ciężarem.

Awatar użytkownika
Sławol
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3876
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.

Post autor: Sławol »

Ależ proszę :)

A tekst "przytul rury" jest świetny, ale nie wiem, co znaczy, niestety :D Pierwszy raz w życiu to słyszałem :D Próbowałem to jakoś ugryźć, obserwując trasę i słuchając silnika, czy patrząc na styl jazdy w tym momencie, ale nic mi do głowy nie przyszło. Wujek Google też mi nie pomógł za bardzo, za to znalazłem linki do innych stron z tym filmikiem ;) Jedynie mi się przypomniało, że przy hamowaniu silnikiem, z rur tak sympatycznie strzela i czasami ogień idzie. No ale to chyba w lepszym samochodzie.

I jeszcze słyszałem "sypek" albo coś w tym stylu... Też nie wiem, co to, może fragment jakiejś piaszczystej nawierzchni (asfalt posypany piachem), na której można wpaść w poślizg.

@Klafuti - to trochę smutne, że nic swojego od korzeni nie mamy od długiego czasu... A sam model wygląda nieźle, ale reventona nie pobije w moich oczach :D Poza tym bardziej wolę klasykę, niż kosmosy, plastik i karoserie z włókien węglowych.
Pozdrawiam
Sławomir Borysowski
Obrazek
Galeria

Awatar użytkownika
Dibo
Masakrator
Posty: 2825
Lokalizacja: Legion Kraków

Post autor: Dibo »

Czcij Koze !!

Twoja Stara gra w Age of Sigmar !

Awatar użytkownika
Kefas
Masakrator
Posty: 2586

Post autor: Kefas »

Obrazek

fajny i polski ;)

Zablokowany