CompScore by Furion
Propozycje nowych zapisów:
1. "Mounty, które mogą być wykupione jako samodzielne jednostki (np. Rydwany, Corpse Cart) nie wliczają się do puli punktów przeznaczonych na Herosów, tj. do limitu 720 wliczamy koszt samego Herosa"
Ponieważ: wychodzi lekka sprzeczność, że np. rydwan zajmuje zarówno slot special jak i miejsce na bohaterów.
Reszta dopiero po turnieju/ach ;-_)
pozdrawiam
Furion
1. "Mounty, które mogą być wykupione jako samodzielne jednostki (np. Rydwany, Corpse Cart) nie wliczają się do puli punktów przeznaczonych na Herosów, tj. do limitu 720 wliczamy koszt samego Herosa"
Ponieważ: wychodzi lekka sprzeczność, że np. rydwan zajmuje zarówno slot special jak i miejsce na bohaterów.
Reszta dopiero po turnieju/ach ;-_)
pozdrawiam
Furion
Furion, czy planujesz pójście z tym CSem o krok dalej i wprowadzenie ograniczeń per-armia?
Admin-cieć: póki forum działa, jestem niewidoczny
A tak serio: rzadko bywam na forum, rzadko sprawdzam PMki. W sprawach ogólnoforumowych lepiej kontaktować się z innymi administratorami. Najlepszy kontakt ze mną to mail: tomekrs@o2.pl
A tak serio: rzadko bywam na forum, rzadko sprawdzam PMki. W sprawach ogólnoforumowych lepiej kontaktować się z innymi administratorami. Najlepszy kontakt ze mną to mail: tomekrs@o2.pl
Hmmm,to może alternatywnie tak: Zostawiamy Furionowe zasady, ale na turnieju stosuje się do nich kto chce w takim stopniu jak chce. Tylko...
...za złamanie każdego z punktów CS (np zakazu dublowania Rare, albo przekroczenia 9PD etc) wynik przesuwa się o 2 duże Vps na niekorzyść gracza łamiącego swoję rozpiską Comp System...
Problem z punktami za kompozycję jest w tym,że niektórzy, z czystej zxłośliwości zdecydują (jak to już czasem bywało na turniejach z punktami za kompozycję) że zepsują wszystkim zabawę i przyjdą z najgorszym pornolem. Miejsca dobrego nie zajmą ale skutecznie popsują grę trzem/pięciu osobom z którymi przyjdzie im grać.
...za złamanie każdego z punktów CS (np zakazu dublowania Rare, albo przekroczenia 9PD etc) wynik przesuwa się o 2 duże Vps na niekorzyść gracza łamiącego swoję rozpiską Comp System...
Problem z punktami za kompozycję jest w tym,że niektórzy, z czystej zxłośliwości zdecydują (jak to już czasem bywało na turniejach z punktami za kompozycję) że zepsują wszystkim zabawę i przyjdą z najgorszym pornolem. Miejsca dobrego nie zajmą ale skutecznie popsują grę trzem/pięciu osobom z którymi przyjdzie im grać.
Moje wrażenia po odbytym turnieju z zastosowaniem Furionowego CS tj. Morenówce. Oczywiście specyfika turnieju drużynowego jest trochę inna stąd też nie wszystkie armie się pojawiły ale w mojej ocenie chciał bym przekazać wam co zauwazyłem:
- Dwarfy - cs niewiele zmienia w wystawieniu tej armii. Nadal rozpiski trzymały się wokół tych samych wyznaczonych już dawno standardów widocznych na stołach. Oczywiście wynika to ze specyfiki tej armii. Mocny przeciwnik dla wszystkich armii.
- HE - mocne, zazwyczaj pojawiał się Star Dragon, ale opcja magiczna również nie zostaje w tyle. Z racji różnorodności która i tak już występowała na stołach w wypadku tej armii gracze mieli naprawdę szeroki wachlarz jednostek, co nie zmiena faktu iż trzymały się utarte standardy.
- WE - bardzo niewielki wpływ CSa na rozpiski, bynajmniej w mojej ocenie. Zestaw rarów to weye i drzewo, specjale - tancerze i kuornosi, cory to masa driad, łucznicy i ew glejdzi na koniach. Armia pozostała praktycznie na tym samym poziomie na jakim była.
- Lizardmen - mniejsza ilość skinków, pojawiły się stegadony i jazda na zimnych. Żaba odeszła w zapomnienie. Niewielkie zróżnicowanie rozpisek.
Armie bardziej kombatowe.
- Bretonia - oczywiście mniejsza ilość lanc, ale niewielki wpływ na to co pojawiało się dotychczas. Armia nadal mocna. Bez większych niespodzianek w postaci pielgrzymów itp. widoczna lekka kawaleria w ilości ok 2 jednostek. Ale nie zawsze.
- VC - magia powalająca, przy mniejszej ilości ochrony magicznej u przeciwnika, zmniejszenie ilości kości powera nie wpłyneło na potencjał ożywieniowy, przeciwnik i tak nie jest w stanie zatrzymać masy wskrzeszeń. Jako drugi rare caerny i tyle. Armia bardzo mocna, chyba jeden z najmocniejszych punktów trunieju.
- TK - zmiana nastąpiła tylko i wyłącznie w slotach hero i rare, tj standardowo gigant + klopa oraz Tomb King i Prince. Przy zmniejszeniu ilości maszyn u przeciwników skorpiony i swarmy szybciej zajmują się innymi jednostkami a nie tylko maszynami. Potencjał magiczny pozostał.
Klocek Tomb Guardów + Ushabti - chyba wszystko wiadomo.
- Imperium - duża różnorodność rozpisek. W bitwach z dwarfami spadło z roli równożędnego przeciwnika do chłopców do bicia, kontra VC jest poprostu wciągane. Pojawili się Greatswordzi, ciężko wyłuskać jakiś element wspólny rozpisek i pomysłów (oczywiście poza strzelcami i ew. jednym czołgiem). Potencjał strzelecki, magiczny i uderzeniowy spadł poniżej połowy. Jeden ze słabszych elemetów turnieju
- O&G - również bardzo duża różnorodność, elementy wspólne to oczywiście masa piechoty, zazwyczaj 4 spearchucki, doomdiver. Radzą sobie bez większych zmian, tj bywa różnie.
- OK - chyba pozostawię bez komentarza. Poprostu jak było tak pozostało, może nawet ciut w dół.
Bitwą z udziałem DE, ChD i DL nie było mi dane się przyglądać. Skaveny jak i Bestie czy mortale nie pojawiły się. Ogólne spostrzeżenia to prymat magii jednokostkowej z recastem oraz boundów TK, mniejsza ilość strzelania daje swobodę potworom, szczególnie tym latającym (z paroma wyjątkami oczywiście - dwarfy;) ). Standardy powoli już się wyrabiają, bynajmniej w przypadkach paru armii które opisałem powyżej. Specyfika turnieju oczywiście inna niż single ale i tak dająca obraz rozpisek. DE, Empire, OK, może lizaki choć nie sądzę wypadną z obiegu drużynówek przy zastosowaniu tego CSa. Pozostaną jako najmocniejsze elementy WE, VC i Dwarfy.
Oczywiście są to moje osobiste spostrzeżnia wynikające z obserwcji jak i rozmów z graczami. Opinia innych osób grających turniej na tym CSie dała by szerszy obraz sytuacji i skorygowała zapewne mankamenty ewentualnej wąskiej opini.
- Dwarfy - cs niewiele zmienia w wystawieniu tej armii. Nadal rozpiski trzymały się wokół tych samych wyznaczonych już dawno standardów widocznych na stołach. Oczywiście wynika to ze specyfiki tej armii. Mocny przeciwnik dla wszystkich armii.
- HE - mocne, zazwyczaj pojawiał się Star Dragon, ale opcja magiczna również nie zostaje w tyle. Z racji różnorodności która i tak już występowała na stołach w wypadku tej armii gracze mieli naprawdę szeroki wachlarz jednostek, co nie zmiena faktu iż trzymały się utarte standardy.
- WE - bardzo niewielki wpływ CSa na rozpiski, bynajmniej w mojej ocenie. Zestaw rarów to weye i drzewo, specjale - tancerze i kuornosi, cory to masa driad, łucznicy i ew glejdzi na koniach. Armia pozostała praktycznie na tym samym poziomie na jakim była.
- Lizardmen - mniejsza ilość skinków, pojawiły się stegadony i jazda na zimnych. Żaba odeszła w zapomnienie. Niewielkie zróżnicowanie rozpisek.
Armie bardziej kombatowe.
- Bretonia - oczywiście mniejsza ilość lanc, ale niewielki wpływ na to co pojawiało się dotychczas. Armia nadal mocna. Bez większych niespodzianek w postaci pielgrzymów itp. widoczna lekka kawaleria w ilości ok 2 jednostek. Ale nie zawsze.
- VC - magia powalająca, przy mniejszej ilości ochrony magicznej u przeciwnika, zmniejszenie ilości kości powera nie wpłyneło na potencjał ożywieniowy, przeciwnik i tak nie jest w stanie zatrzymać masy wskrzeszeń. Jako drugi rare caerny i tyle. Armia bardzo mocna, chyba jeden z najmocniejszych punktów trunieju.
- TK - zmiana nastąpiła tylko i wyłącznie w slotach hero i rare, tj standardowo gigant + klopa oraz Tomb King i Prince. Przy zmniejszeniu ilości maszyn u przeciwników skorpiony i swarmy szybciej zajmują się innymi jednostkami a nie tylko maszynami. Potencjał magiczny pozostał.
Klocek Tomb Guardów + Ushabti - chyba wszystko wiadomo.
- Imperium - duża różnorodność rozpisek. W bitwach z dwarfami spadło z roli równożędnego przeciwnika do chłopców do bicia, kontra VC jest poprostu wciągane. Pojawili się Greatswordzi, ciężko wyłuskać jakiś element wspólny rozpisek i pomysłów (oczywiście poza strzelcami i ew. jednym czołgiem). Potencjał strzelecki, magiczny i uderzeniowy spadł poniżej połowy. Jeden ze słabszych elemetów turnieju
- O&G - również bardzo duża różnorodność, elementy wspólne to oczywiście masa piechoty, zazwyczaj 4 spearchucki, doomdiver. Radzą sobie bez większych zmian, tj bywa różnie.
- OK - chyba pozostawię bez komentarza. Poprostu jak było tak pozostało, może nawet ciut w dół.
Bitwą z udziałem DE, ChD i DL nie było mi dane się przyglądać. Skaveny jak i Bestie czy mortale nie pojawiły się. Ogólne spostrzeżenia to prymat magii jednokostkowej z recastem oraz boundów TK, mniejsza ilość strzelania daje swobodę potworom, szczególnie tym latającym (z paroma wyjątkami oczywiście - dwarfy;) ). Standardy powoli już się wyrabiają, bynajmniej w przypadkach paru armii które opisałem powyżej. Specyfika turnieju oczywiście inna niż single ale i tak dająca obraz rozpisek. DE, Empire, OK, może lizaki choć nie sądzę wypadną z obiegu drużynówek przy zastosowaniu tego CSa. Pozostaną jako najmocniejsze elementy WE, VC i Dwarfy.
Oczywiście są to moje osobiste spostrzeżnia wynikające z obserwcji jak i rozmów z graczami. Opinia innych osób grających turniej na tym CSie dała by szerszy obraz sytuacji i skorygowała zapewne mankamenty ewentualnej wąskiej opini.
A czy masz jakieś konkretne pomysły?Tomash pisze:Furion, czy planujesz pójście z tym CSem o krok dalej i wprowadzenie ograniczeń per-armia?
Jeżeli tak, umieść je tutaj - jestem otwarty na propozycje
Idea dobra, pomysł chybiony; niektóre armie łatwiej przedzierają się przez CS niż inne. Nie żeby traciły (znacznie) mniej, ale po prostu muszą spełnić mniej wymogów.Cyel pisze: ...za złamanie każdego z punktów CS (np zakazu dublowania Rare, albo przekroczenia 9PD etc) wynik przesuwa się o 2 duże Vps na niekorzyść gracza łamiącego swoję rozpiską Comp System...
Problem z punktami za kompozycję jest w tym,że niektórzy, z czystej zxłośliwości zdecydują (jak to już czasem bywało na turniejach z punktami za kompozycję) że zepsują wszystkim zabawę i przyjdą z najgorszym pornolem. Miejsca dobrego nie zajmą ale skutecznie popsują grę trzem/pięciu osobom z którymi przyjdzie im grać.
@Squig
Dziękuję za opublikowanie przemyśleń.
Nie do końca mogę zrozumieć ten fenomen szczerze mówiąc- VC - magia powalająca, przy mniejszej ilości ochrony magicznej u przeciwnika, zmniejszenie ilości kości powera nie wpłyneło na potencjał ożywieniowy, przeciwnik i tak nie jest w stanie zatrzymać masy wskrzeszeń. Jako drugi rare caerny i tyle. Armia bardzo mocna, chyba jeden z najmocniejszych punktów trunieju.
Mój punkt widzenia:
Nastawiasz się na armię czarującą, aby mieć 9 kostek. Nie masz możliwości (czy to z powodu 720, czy z powodu EuroMagii) wziąć Book of Arkhan.
Aby wycisnąć te 9 kości, należy:
Wziąć lorda, który będzie generował 5 kości oraz małego wampira który będzie generował 2 kości.
Ponieważ Master of the Black Arts kosztuje 50 punktów, Forbidden Lore 35, nie starcza na Dread Knighta czy nawet Avatar of Death. Lord jest magiem, który jest podatny na h2h. Nie jest twardzielem, który stoi w pierwszej lini i wszystko miażdży jak leci.
Co można zrobić z 9cioma kostkami? opcji jest mnóstwo, można:
a) rzucić Wind of Undeath (4) i ożywić ghoule (5)
b) rzucić Wind of Undeath (4) Gaze of Nagash (3) i ożywić Ghoule (2)
c) ożywić Ghoule (9)
Załóżmy, że walczymy z armią posiadającą:
x) 6 kostek 2 scrolle
y) 4 kostki 3 scrolle
Ponieważ są to najczęściej występujące kombinacje.
Ix) a-x. Scroll na wiatr, z ożywień wychodzą 4 z wynikami: 4, 5, 6, 7. Rozproszenie trzech z nich nie stanowi problemu.
Iy) a-y. Jak wyżej, z tym że wiatr stopujemy jedną turę dłużej i wchodzą 2 ożywienia zamiast 1.
IIx) b-x Scroll, rozproszenie na 4, rozproszenie 1 ożywienia. Wchodzi 1 ożywienie.
IIy)b-y Scroll, rozproszenie na 4, Wchodzi 1/2 ożywienia.
IIIx) c-x. Wchodzi 6 czarów o wynikach: 4, 5, 5, 6, 6, 7. rozpraszamy 3 czary, zachowujemy wszystkie scrolle.
IIIy) c-y Wchodzi 6 czarów o wynikach: 4, 5, 5, 6, 6, 7. rozpraszamy 2 czary, zachowujemy wszystkie scrolle.
W przypadkach III, kiedy szarżujemy na ten oddział GG i zedukowaliśmy go do 5ciu modeli, oczywistym jest, że trzeba użyć scrolli co by go wykończyć po całości.
Jeżeli przeciwnik zdecyduje się ożywiać ghoule, to ożywi ich ok. 10-14.
Jeśli startujemy od 10tek Ghouli, to dopiero w trzeciej turze będziemy mieć pełnowymiarowe klocki, a przeciwnik zachowa komplet Scrolli.
Taka liczba (10-14) starcza ledwo na utrzymanie Ghouli w walce z czymś ciężkim. Gorzej jeżeli jest do utrzymania >1 Combatów.
Z VC nie wygrywa się angażując się tylko w jeden Combat na raz.
Radzę wszystkim podchodzić do bitew z VC jak do bitew z TK.
Reasumując: masę wskrzeszeń uważam za mit. Można wskrzeszać, ale nie jest to jakaś nieodparta siła. Sam gram BARDZO dużo bitew na ten CS i nie uświadczyłem jeszcze niedopartej masy wskrzeszeń. Takie rzeczy to tylko przy 12 kostkach
Uważam, że nie wynika to (w takiej mierze jak każdy na pierwszy rzut oka myśli) z cięcia Empire przez CS. Myślę, że duży wpływ na ten stan rzeczy ma fakt, że gracze Empire... Rzadko kiedy budowali rozpiski inne niż 2+4 (lub 3 )- Imperium - duża różnorodność rozpisek. W bitwach z dwarfami spadło z roli równożędnego przeciwnika do chłopców do bicia, kontra VC jest poprostu wciągane. Pojawili się Greatswordzi, ciężko wyłuskać jakiś element wspólny rozpisek i pomysłów (oczywiście poza strzelcami i ew. jednym czołgiem). Potencjał strzelecki, magiczny i uderzeniowy spadł poniżej połowy. Jeden ze słabszych elemetów turnieju
Ponieważ ten CS dosyć istotnie wpływa na całokształt armii, jestem zdania że potrzeba jeszcze trochę czasu / turniejów na zoptymalizowanie / odkrycie dobrej rozpiski.
pozdriawam
Furion
Tyle to chyba armie nastawiona na magię lub krasie na ten cs wyciągnąFurion pisze:Załóżmy, że walczymy z armią posiadającą:
x) 6 kostek 2 scrolle
y) 4 kostki 3 scrolle
Było trochę armii mających 3 kostki i 2 scrolle z tego co widziałem.
Co do rospisek:
Dwarfy- prawie się nie zmieniają
Empire- te się moocno różnią od tych najczęściej spotykanych, teraz to zupełnie inna armia (przynajmniej ta z którą grałem taka była)- masa piechoty, trochę hangunnersów, jeden cannon, bez czołgu, mało knightów
Haje- nie mają 4 bolców, smoka+caddyego+bsb, ale poza tym to wiele się nie różnią, jeśli na magii to na książce
TK- mniej skorpionów i katapult
Chadeki- tylko ja nimi grałem, zmieniło się o tyle że miałem 4 zamiast 6 bolców, 1 zamiast 2 szejkerów i 1 zamiast 2 caddych, poza tym to chyba bez zmian
Reszcie armii się nie przyglądałem. Poza tym na CSie fajnie się gra- ciekawiej
Sytuacja x = Kraski albo co ? 4x Lvl Wizzard lord i 2x 2 lvl ( tak żeby w sumie mieli tych kości 10 i 2 nie mogli wykorzystać ) ?Załóżmy, że walczymy z armią posiadającą:
x) 6 kostek 2 scrolle
y) 4 kostki 3 scrolle
y = 2x scroll caddie ?
Brawo skoro dla ciebie rozwiązaniem problemu magii jest pozostawienie na stole 2 magów caddie to moje gratulacje
Teraz zrunuj swoje obliczenia na bardziej prawdopodobnym przykładzie - 1 caddie czyli 3 kości 2 scrolle ...
Od kiedy dwóch cady nie rozwiązuje problemu magii?THE_END pisze: Brawo skoro dla ciebie rozwiązaniem problemu magii jest pozostawienie na stole 2 magów caddie to moje gratulacje
Jeżeli bierzesz 1 caddy, to zgadzasz się, że wejdzie więcej czarów - to chyba proste.Teraz zrunuj swoje obliczenia na bardziej prawdopodobnym przykładzie - 1 caddie czyli 3 kości 2 scrolle ...
Rozumiem, że ubolewasz z powodu "dlaczego jak ktoś bierze minimalną (zbyt małą) ochronę magiczną, a ktoś się pakuje na maks magii, to mu dużo czarów wejdzie?"
Równie dobrze możesz ubolewać, że 2+2=4.
Furion
Od zawsze - skoro tak to po co jakiekolwiek ograniczanie jej - z jednej strony piszesz że trzeba ją ograniczyć - ale nawet na tych ograniczeniach trzeba brać 2x Caddie ?Od kiedy dwóch cady nie rozwiązuje problemu magii?
Znaczy że nie rozumiesz - ubolewam z powodu - 1x Caddie = 2 zatrzymane czary + duża szansa na disspell 3 czaruRozumiem, że ubolewasz z powodu "dlaczego jak ktoś bierze minimalną (zbyt małą) ochronę magiczną, a ktoś się pakuje na maks magii, to mu dużo czarów wejdzie?"
Przepuśćmy że facet bierze 9 kości - losuje 3 dobre czary - rzuca 3 czary 3 kośćmi - poster piszący że czary rzuca się 2 zatrzymał się na fireballach ...
Szansa że rzucisz czar na 3 kościach 8 CV to 82.4% przy CV 9 74.1% - później dalej niżej - spokojnie można założyć że wszystkich 3 czarów nie rzucisz - na 1 który wypadnie wyjątkowo słabo przeciwnik użyje DD pozostałe disspeluje scrollami - i tak 1 tura magii idzie sie ...
Natomiast Twoje Vampiry mają z górki - rzucasz po 1 Kości wychodzi ci czar na 3+
Kości masz 9 = 6 czarów ci wyjdzie - z tego 3 kościami disspella facet ma szansę zdisspelować 1 lub 2 ( 50% ) zostaje 4 czary w grze - dalej - 2 scrolle - i zostaję ci 2 castowania IoN które napewno wejdą - daje to możliwość postawienia np 18 zombich pod nosem handgunnerów ...
Tobie się wszystko z tym 4+2 kojarzy2+2=4.
Ps . Odnieś się do posta squiqa - "struś" ?
A teraz żeby nie pozostać gołosłownym - rozpiska VC która dzięki twojemu CS wymiata.
Vampire Lord
General; Magic Level 3; Lance; Heavy armour; Shield
Skull Staff
Dispel Scroll
The Arkayne: Forbidden Lore
The Master: Summon Ghouls
The Martialle: Dread Knight
Barded Nightmare
Trzyma się z daleka od CC pomaga tylko jak wie że nic mu nie grozi.
Vampire
Magic Level 1; Necromancy
The Master: Summon Ghouls
The Arkayne: Dark Acolyte
Dispel Scroll
Sceptre de Noirot
Robi ghoule , zombi itd ...
1 Necromancer
Magic Level 1; Necromancy; Knows 2 Necro Spells
Book of Arkhan
Popychacz
15 Crypt Ghouls
15 Crypt Ghouls
16 Crypt Ghouls
W potrójnym slocie - jak dojdą do przeciwnika będzie ich tak dużo że do końca gry go będą trzymać.
5 Dire Wolves
5 Dire Wolves
Rank bonus remover.
3 Fell Bats
3 Fell Bats
March move blockers - ciężko ściągnąć armią które do tej pory do nich strzelały + dobijały magią.
9 Black Knights
Barding; Lance; Heavy Armour; Shield; Standard; Musician; Hell Knight
Hammer
3 Spirit Hosts
Dzięki ograniczeniom magii - przy twoich 6 kościach w Diss - do tego +1 do dissa i 2 scrolle odział nie do ruszenia na dystans w ogóle - przy tendencji GW na herosach - każda armia ma z tym problem.
Varghulf
Mniej Cannonów = mniej możliwości ściągnięcia go ze stołu.
6 Cairn Wraiths
Jeszcze jaskrawsze niż w przypadku spirit hostów - przez twoje twórcze cięcie magii ten unit wymaita nieziemsko - wyciołeś praktycznie całą metę taką jak demony czy He ...
Casting Pool: 8
Dispel Pool: 6
Models in Army: 75
Total Army Cost: 2250
Rozpiska wykorzystuje ten CS na maxa
Po 1 magicznie wymiata - Castujesz multum razy na 3+ ograniczając ruchy przeciwnika. Po 2 masz gwarantowane popychaczki na generale i nekromancie - po wyciągnięciu skrolli nie da rady ich zatrzymać. Czyli facet musi wpuszczać robienie ghouli
Po 2 uwalenie magi wszystkim innym tylko nie sobie przegina w 100% wraithy - czym teraz chcesz je zniszczyć ? bohaterem ? 12" ruchu etheral i skirmish - trzeba najpierw złapać ...To samo spirit hosty - zasłąniają takich BK albo fellbaty i można im natintać - zatrzymają każdego smoka bez magicznej broni ( Chaos , HE )
Po 3 sporo fast staffu - baty i wolfy - szybkie - możliwe do popchnięcia ( zmuszają przeciwnika do trzymania scrolli ) a do tego tanie jak barszcz.
po xxx nie chce mi się pisać - każdy wie że coś takiego na tym CS by pozamiatało -
Ja ci zrobiłem VC - dobre na każdy standard tego CS-a bądź tak miły i pokaż że potrafisz zrobić empire które by grało z tym VC jak równy z równym
Furionie, THE_END ma sporo racji.
Moja bitwa z blessem na Eurovs800.
Lord na smoku+nekro.
Ja amialem 3x scroll i 5 DD.
Bless robił ze mną co chciał, a wampir był na smoku, więc magia nie była ultramocna, bo część przedmiotów poszłą na combat.
biorąc pod uwagę recast popychaczki i +1 czy tam +2 do casta, niestety 9 PD dla VC i 9 PD dla innych armii to diametralna różnica. Podejrzewam, że lizaki na slanie i priescie mniej by mnie nakosily magią niż to.
Moja bitwa z blessem na Eurovs800.
Lord na smoku+nekro.
Ja amialem 3x scroll i 5 DD.
Bless robił ze mną co chciał, a wampir był na smoku, więc magia nie była ultramocna, bo część przedmiotów poszłą na combat.
biorąc pod uwagę recast popychaczki i +1 czy tam +2 do casta, niestety 9 PD dla VC i 9 PD dla innych armii to diametralna różnica. Podejrzewam, że lizaki na slanie i priescie mniej by mnie nakosily magią niż to.
Release the Przemcio!
@Trikk - nie wiem jak to jest możliwe. Nie jestem w stanie sobie tego wyobrazić...
@The_End
@The_End
1 Arch Lector of Sigmar @ 308 Pts
General; Prayers of Sigmar; Shield
Sword of Sigismund [45]
Dawn Armour [35]
1 War Altar @ [0] Pts
1 Captain @ 137 Pts
Barding; Full Plate Armor; Battle Standard; Warhorse
Sword of Might [15]
Helm of the Ratslayer [25]
1 Warhorse @ [0] Pts
1 Battle Wizard @ 115 Pts
Magic Level 1
Dispel Scroll [25]
Dispel Scroll [25]
2 Great Cannon @ 200 Pts
1 Steam Tank @ 300 Pts
11 Knights of the Inner Circle @ 351 Pts
Barding; Lance; Full Plate Armor; Shield; FCG
War Banner [25]
5 Knightly Orders @ 115 Pts
5 Knightly Orders @ 115 Pts
5 Outriders @ 105 Pts
10 Crossbowmen @ 80 Pts
26 Swordsmen @ 211 Pts
Light Armour; Shield; FCG
5 Detachment - Swordsmen @ [30] Pts
26 Swordsmen @ 211 Pts
Light Armour; Shield; FCG
5 Detachment - Swordsmen @ [30] Pts
Casting Pool: 3
Dispel Pool: 5
Models in Army: 111
Total Army Cost: 2248
Wyczyszczone - bo od tego wklejonego z AB czegoś oczy bolą ...
Arch Lector of Sigmar
General; Prayers of Sigmar; Shield
Sword of Sigismund
Dawn Armour
War Altar
Captain
Barding; Full Plate Armor; Battle Standard; Warhorse
Sword of Might
Helm of the Ratslayer
Warhorse
Battle Wizard
Magic Level
Dispel Scroll
Dispel Scroll
26 Swordsmen
FCG
5 Detachment - Swordsmen
26 Swordsmen
FCG
5 Detachment - Swordsmen
2 Olbrzymie kloce piechoty poruszającej się na 8" ... Wspaniale.
5 Knightly Orders
5 Knightly Orders
Standard
10 Crossbowmen
Strzelania aż nad to
11 Knights of the Inner Circle
FCG; War Banner
Jeśli to jest hammer tej armii to ja się poddaje przed grą
5 Outriders
Po co ?
2 Great Cannon
1 Steam Tank
Standard
Casting Pool: 3
Dispel Pool: 5
Models in Army: 111
Total Army Cost: 2248
Furion przepraszam za szczerość ale jeśli według ciebie te moje VC nie założyło by temu empire masakry 9/10 to naprawdę w PL grają jacyś strasznie lewi gracze.
Przy 2 oddziałach batów i 2 oddziałach psów cannony zamilkną zanim zdążą zjechać warghoulfa - strzelanie nie będzie miało do czego strzelać bo armia schowa się za wraithy i spirity do tego jak się mają IC knights do klocka blacków ? nie wspomnę już nawet o KB czy przejeżdzaniu przez teren co umożliwia wystawienie ich za laskiem na 1 turę ...
Po 3 Czym ściągniesz wraity i spirity ? Magią ? raczej nie 1 caddie + 1 flara to mało nic nie przejdzie - sword na altarze to twoja odpowiedz na 18 ataków z s5 ?
Spoko jest tu więcej disspella ale i tak około 3 tury po wykorzystaniu scrolli na bloki popychaczek zaczniesz regenerować woundy ...
Ok to było tylko moje zdanie - jak dla mnie każdy dobry gracz przeszedł by tymi VC po tym empire i się nie spocił - GRAJĄC z jednakowo dobrym graczem - Ale chciałbym bardzo żeby rzucił na to okiem Robson - w końcu on na Empire się zna chyba najlepiej. ( Resztę też zachęcam na obstawianie szans takiego match upa )
ale ważniejsza rzecz
A według Piotrka zmieniło się diametralnei tylko Empire - serio nie widzisz tutaj pewnego logicznie układającego się wzorca ?
Arch Lector of Sigmar
General; Prayers of Sigmar; Shield
Sword of Sigismund
Dawn Armour
War Altar
Captain
Barding; Full Plate Armor; Battle Standard; Warhorse
Sword of Might
Helm of the Ratslayer
Warhorse
Battle Wizard
Magic Level
Dispel Scroll
Dispel Scroll
26 Swordsmen
FCG
5 Detachment - Swordsmen
26 Swordsmen
FCG
5 Detachment - Swordsmen
2 Olbrzymie kloce piechoty poruszającej się na 8" ... Wspaniale.
5 Knightly Orders
5 Knightly Orders
Standard
10 Crossbowmen
Strzelania aż nad to
11 Knights of the Inner Circle
FCG; War Banner
Jeśli to jest hammer tej armii to ja się poddaje przed grą
5 Outriders
Po co ?
2 Great Cannon
1 Steam Tank
Standard
Casting Pool: 3
Dispel Pool: 5
Models in Army: 111
Total Army Cost: 2248
Furion przepraszam za szczerość ale jeśli według ciebie te moje VC nie założyło by temu empire masakry 9/10 to naprawdę w PL grają jacyś strasznie lewi gracze.
Przy 2 oddziałach batów i 2 oddziałach psów cannony zamilkną zanim zdążą zjechać warghoulfa - strzelanie nie będzie miało do czego strzelać bo armia schowa się za wraithy i spirity do tego jak się mają IC knights do klocka blacków ? nie wspomnę już nawet o KB czy przejeżdzaniu przez teren co umożliwia wystawienie ich za laskiem na 1 turę ...
Po 3 Czym ściągniesz wraity i spirity ? Magią ? raczej nie 1 caddie + 1 flara to mało nic nie przejdzie - sword na altarze to twoja odpowiedz na 18 ataków z s5 ?
Spoko jest tu więcej disspella ale i tak około 3 tury po wykorzystaniu scrolli na bloki popychaczek zaczniesz regenerować woundy ...
Ok to było tylko moje zdanie - jak dla mnie każdy dobry gracz przeszedł by tymi VC po tym empire i się nie spocił - GRAJĄC z jednakowo dobrym graczem - Ale chciałbym bardzo żeby rzucił na to okiem Robson - w końcu on na Empire się zna chyba najlepiej. ( Resztę też zachęcam na obstawianie szans takiego match upa )
ale ważniejsza rzecz
To samo pisał squiq ...@Trikk - nie wiem jak to jest możliwe. Nie jestem w stanie sobie tego wyobrazić...
A według Piotrka zmieniło się diametralnei tylko Empire - serio nie widzisz tutaj pewnego logicznie układającego się wzorca ?
krótka piłka Furionie
VC rzucają zajebiście dużo czarów na 1 kości i im się to opłaca, w dodatku to bardzo bolesne czary.
Normalne HE-będące dość potężne magicznie- wyciągają na CS ile, 3-4 czary na turę? 1 scrolluje, 1 nie wejdzie, 1 wpuszcze, 1 kostkami. Średnio 1 czar na turę, mniej lub bardziej bolesny. W dodatku w przypadku tych armii wbicie się w klocek np smokiem nie oznacza blokady do końca gry.
U wampirów wchodzi ile, 6?, używać scrolla na wskrzeszanie to lekkie marnotrawstwo, dispelowanie na 1 kości to też lotto bo na ogół masz koło PL 5, jak wejdzie (liczę +1 do casta). Więc PL 5 dispelujesz na 2.
6 Wskrzeszeń Ci wchodzi, czyli powiedzmy PL 4, 4, 5, 5, 6, 7.
na 7 leci scroll, zostaje tylko 5 na moje 5 DD. Myślę, że 3 wejdą.
Z popychaczkami już lepiej ale mając lorda z 7 Kostkami i +1 do casta musisz mieć niefarta, żeby żadna popychaczka weszła, a myślę, że wiesz, jak kończy się udana popychaczka smoka, klocka GG lub BK... O fellbatach, varghulfach itp nie wspomne...
Robisz więc ze mną co chcesz tak naprawdę.
Acha, porównanie do TK bardzo błędne. TK nie mogą wskrzeszać powyżej podstawowej liczby i rzucają ile, 4 inkantacje na turę? Sporo gram z TK i różnica w magii jest diametralna. Po za tym nie licząc skorpów TK nie mają tak mocnego powera i bohaterów
VC rzucają zajebiście dużo czarów na 1 kości i im się to opłaca, w dodatku to bardzo bolesne czary.
Normalne HE-będące dość potężne magicznie- wyciągają na CS ile, 3-4 czary na turę? 1 scrolluje, 1 nie wejdzie, 1 wpuszcze, 1 kostkami. Średnio 1 czar na turę, mniej lub bardziej bolesny. W dodatku w przypadku tych armii wbicie się w klocek np smokiem nie oznacza blokady do końca gry.
U wampirów wchodzi ile, 6?, używać scrolla na wskrzeszanie to lekkie marnotrawstwo, dispelowanie na 1 kości to też lotto bo na ogół masz koło PL 5, jak wejdzie (liczę +1 do casta). Więc PL 5 dispelujesz na 2.
6 Wskrzeszeń Ci wchodzi, czyli powiedzmy PL 4, 4, 5, 5, 6, 7.
na 7 leci scroll, zostaje tylko 5 na moje 5 DD. Myślę, że 3 wejdą.
Z popychaczkami już lepiej ale mając lorda z 7 Kostkami i +1 do casta musisz mieć niefarta, żeby żadna popychaczka weszła, a myślę, że wiesz, jak kończy się udana popychaczka smoka, klocka GG lub BK... O fellbatach, varghulfach itp nie wspomne...
Robisz więc ze mną co chcesz tak naprawdę.
Acha, porównanie do TK bardzo błędne. TK nie mogą wskrzeszać powyżej podstawowej liczby i rzucają ile, 4 inkantacje na turę? Sporo gram z TK i różnica w magii jest diametralna. Po za tym nie licząc skorpów TK nie mają tak mocnego powera i bohaterów
Release the Przemcio!
a co to za skrzywdzony dobór przedmiotówArch Lector of Sigmar
General; Prayers of Sigmar; Shield
Sword of Sigismund
Dawn Armour
War Altar
Captain
Barding; Full Plate Armor; Battle Standard; Warhorse
Sword of Might
Helm of the Ratslayer
Warhorse
RIP
Ziemko pisze:Ja Robert Mrozek kajam się przed Wami wszystkimi, zrobiłem błąd, chcemy bardzo wygrać, ale nie zrobiliśmy tego umyślnie, padamy na kolana - WYBACZCIE
- Shakin' Dudi
- Masakrator
- Posty: 2632
- Lokalizacja: Moria - Lublin
cs jest nie potrzebny i tyle. Mam nadzieje ze nie bede musiał nigdy na turnieju go uzywac.
Jezeli chcesz grac z rownymi szansami z przeciwnikiem to uzywajcie tej samej rozpiski. Wtedy może spełnią się założenia tego CSa
Robson: Ciiii Furion ma jakis niecny plan
Jezeli chcesz grac z rownymi szansami z przeciwnikiem to uzywajcie tej samej rozpiski. Wtedy może spełnią się założenia tego CSa
Robson: Ciiii Furion ma jakis niecny plan
- Shakin' Dudi
- Masakrator
- Posty: 2632
- Lokalizacja: Moria - Lublin
sorka
Ostatnio zmieniony 9 cze 2008, o 19:33 przez Shakin' Dudi, łącznie zmieniany 1 raz.
mi zawsze wychodzilo 7 kosci i 2 scole lub 5 kosci i 3 scrole...Furion pisze: Załóżmy, że walczymy z armią posiadającą:
x) 6 kostek 2 scrolle
y) 4 kostki 3 scrolle
masz. nie musisz uzywac ksiazki... inna sprawa, ze jak rozumiem przez przypadek ominales czarujaca wersje wampirow book of arhan + 8 pd?Nastawiasz się na armię czarującą, aby mieć 9 kostek. Nie masz możliwości (czy to z powodu 720, czy z powodu EuroMagii) wziąć Book of Arkhan.
tk sie strasznie rozni od vc a porownywanie tych armii to jakias porazka. gdzie w tk widzisz takie uderzeniowe/niezniszczalne unity jak vargulf, bk, wraithy?Radzę wszystkim podchodzić do bitew z VC jak do bitew z TK.
to jest opinia a nie argumentReasumując: masę wskrzeszeń uważam za mit. Można wskrzeszać, ale nie jest to jakaś nieodparta siła. Sam gram BARDZO dużo bitew na ten CS i nie uświadczyłem jeszcze niedopartej masy wskrzeszeń. Takie rzeczy to tylko przy 12 kostkach
mniej liczek. rak magii boli tu bardziej bo nie ma jej jak uzupelnic co w vc jest banalnie prosteTK- mniej skorpionów i katapult
Improwizacja; tą drugą opcję już testowałem Pierwszej jeszcze nie. Miało być vs VC.Robson pisze:a co to za skrzywdzony dobór przedmiotów
@The_End
Super, że jesteś wymiatacz. Cieszę się, że tacy jak Ty u nas na turniejach nie goszczą.
Daruj sobie te teksty o Empire, bo to jest po prostu żałosne...
@Trikk
Wejdą. Czy zmieni to diamteralnie rozgrywkę? Uwzględnij proszę to co napisałem o VC.Myślę, że 3 wejdą.
W sprawie doboru taktyki imho bardzo trafne.Acha, porównanie do TK bardzo błędne.
@Shino
Ależ oczywiście Shino że jest to opinia. Inaczej nie napisałbym np. "uważam".to jest opinia a nie argumentReasumując: masę wskrzeszeń uważam za mit. Można wskrzeszać, ale nie jest to jakaś nieodparta siła. Sam gram BARDZO dużo bitew na ten CS i nie uświadczyłem jeszcze niedopartej masy wskrzeszeń. Takie rzeczy to tylko przy 12 kostkach
pozdrawiam
Furion