WFB: Reworked and Rebalanced

Wszystko to, co nie pasuje nigdzie indziej.

Moderatorzy: Fluffy, JarekK

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Furion
Postownik Niepospolity
Posty: 5711
Lokalizacja: Gorzów Wlkp. "Rogaty Szczur"

Re: Warhammer 9 edycja?!

Post autor: Furion »

Koorn pisze:Skinki mają większe szanse w starciu z Savagami czy też z Maruderami dlatego taki koszt punktowy, potwierdzone info xD

A tak serio to może opcja dokupienia w cohorcie +1 WS ??
Nikt by tego nigdy nie kupił.
argoth pisze:Minersi są o punkt tańsi od Warriorów z GW. Dlatego, że są w specjalach?

Czy jest brana jakaś opcja zmian punktowych (lub innych) w Spider Ridersach i Boar Chariotach? Bo w tym kształcie to chyba nadal będą się kurzyć na półce (chyba, że ze Snaglą :) )
tak
tak
tak
watpie
Asmodai pisze:Furion - drobna sugestia odnośnie specjali.
Są kwiatki, gdzie specjal z dodatkowymi zasadami i magicznym sprzętem jest tańszy od gołego generica - np. Korhill lub Konrad von Carstein.
a widziałeś kiedyś gołego elfiego princa?

Tak naprawdę, to on powinien kosztować 80 punktów i kupować dragon armour za 30 i dwuraka za 25. Wtedy byś widział wystawialnych gołych princów. Ale to z kolei byłoby ciężko dograć względem balansu.

ci spece maja takie kosmiczne zlozenia itemow, ktore w przyrodzie po prostu nie wystepuja. stad cena.
Proponowałbym w ogóle nie mieszać w kosztach specjali i zostawić ich z oryginalnym kosztem - za fluff też powinno się płacić i być może zostawiłoby to specjale poza rozpiskami turniejowymi czyli tam, gdzie de facto powinno być ich miejsce. W przypadku domówek, scenariuszy, kampanii - cóż, jeśli ktoś musiałby mieć specjala w armii to cena nie jest istotna.
nie

Bocian
Chuck Norris
Posty: 409

Post autor: Bocian »

Wygląda to super, kiedy pierwszy turniej?! :-)

Awatar użytkownika
Grolshek
Administrator
Posty: 7831
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Grolshek »

Bocian pisze:Wygląda to super, kiedy pierwszy turniej?! :-)
Jak Furion ogarnie wszystkie armybooki ?
Spróbuj lepszej gry: boltaction.pl

QQrydza
Prawie jak Ziemko
Posty: 9484
Lokalizacja: Szybki Szpil

Post autor: QQrydza »

Grolshek pisze:
Bocian pisze:Wygląda to super, kiedy pierwszy turniej?! :-)
Jak Furion ogarnie wszystkie armybooki ?
27 albo 26 wrzesnia jest turniej w krakowie - polecam temat turnieje i imprezy
"W mojej ocenie byliśmy lepsi skillowo ale przeciwnicy byli lepiej ograni, przygotowani pod nas, mieli lepszy rozpiski, większy głód zwycięstwa i mieliśmy trochę peszka."
"T9A to gra o wykorzystywaniu maksymalnym potencjału obrysów figur składających się z kwadratów"

Awatar użytkownika
Szaitis
Falubaz
Posty: 1048

Post autor: Szaitis »

Jeszcze co do booków:

Jeżeli balansujemy chore czary to moim zdaniem jakiegoś zbalansowania wymagają też flamesy - imo sam fakt, że jest ripem to jest za dużo na ten cast i ten efekt jaki daje ten czar - powinien mieć cast jak szczurza 13 przy tym efekcie

No i jeszcze prosiłbym o jakąś zmianę wampirzego wind of undeath - większość bezużytecznych czarów wywalamy, więc ten też wypada zmienić - może powrót do tego co było w 7ed booku?

Awatar użytkownika
Slayer Zabójców
Masakrator
Posty: 2332
Lokalizacja: Oleśnica

Post autor: Slayer Zabójców »

Taki mały offtop: zauważył ktoś grafiki nowych run w AB do krasnoludów by Furion? Miły smaczek dla fanów D2 :D
Obrazek

Awatar użytkownika
Azurix
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3007
Lokalizacja: Łódź Klub:"Ośmiornica Łódzka" Stowarzyszenie:"Wargaming"

Post autor: Azurix »

Szaitis pisze:Jeżeli balansujemy chore czary to moim zdaniem jakiegoś zbalansowania wymagają też flamesy - imo sam fakt, że jest ripem to jest za dużo na ten cast i ten efekt jaki daje ten czar - powinien mieć cast jak szczurza 13 przy tym efekcie
Fiery Convocation to Hity z Siłą 4, które pozwalają na Armour Save'y, Ward Save'y i Magic Resistence. Nie widzę tutaj porównania z 13tką Skaveńską. Zresztą, ten czar głównie wchodzi na IFce, więc jak mu zmienić Casting Value, to jeszcze trudniej będzie go zdjąć z oddziału :roll:
III Zasada Dynamiki Newtona - Aktualizacja 2013: "Gdy menel jedzie tramwajem, to tramwaj jedzie menelem" :lol:

Obrazek

Obrazek

ślivek
Kretozord
Posty: 1672

Post autor: ślivek »

Azur - sam wiesz, że ten czar to gamechanger porównywalny do najmocniejszych i w przeciwieństwie do trzynastki działa na cały oddział. Wolał bym jakbyś na moją 50 bigunów rzucał trzynastkę na przykład ;) Inne cele po prostu są soczystsze dla tych czarów.
Jednak jak najbardziej masz rację, że podniesienie kosztu to zła droga. Po prostu w przypadku czarów w pewnym momencie nie chodzi o zwiększenie kosztu tylko o zmniejszenie efektu.
Obrazek

Awatar użytkownika
Azurix
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3007
Lokalizacja: Łódź Klub:"Ośmiornica Łódzka" Stowarzyszenie:"Wargaming"

Post autor: Azurix »

Ktoś może powiedzieć, że 13tka jest ograniczona bo działa na Piechotę tylko. Z drugiej strony Płomienie także działają na Piechotę głównie, ponieważ inne jednostki są zbyt mało liczne lub mają gruby pancerz, aby odniosło to wymierny skutek. Skoro cel dla obu czarów jest raczej ten sam, to zauważ teraz ile oddziałów Piechoty może ominąć Płomienie za pomocą Warda i/lub MRa, a dojdziesz do moich wniosków, że 13tka jest dużo mocniejsza. Jedyną sytuacją, gdzie Płomienie działają lepiej, to oddziały większe niż 30 chłopa i bez żadnej ochrony, a taka sytuacja zdarza się niezwykle rzadko, o ile nie zamierzasz ryzykować wysadzeniem Arcymaga do tłuczenia Slave'ów i Zombie :wink:

Natomiast podniesienie kosztu spowoduje, że zmniejszy się trochę szansa na rzucenie Flames'ów, ale jak już siądzie to na dobre :)
III Zasada Dynamiki Newtona - Aktualizacja 2013: "Gdy menel jedzie tramwajem, to tramwaj jedzie menelem" :lol:

Obrazek

Obrazek

Awatar użytkownika
Furion
Postownik Niepospolity
Posty: 5711
Lokalizacja: Gorzów Wlkp. "Rogaty Szczur"

Post autor: Furion »

Flamesy dyma pancerz, MR, multiwoundowe modele.
Dla porównania transmutacja nie ma żadnego downside'u.

Lepiej być lepszym w zabijaniem wszystkiego, co nie jest zombiakiem od zabijania zombiaków.
Szkoda pióra na rozmowy o flamesach, przynajmniej narazie.

ślivek
Kretozord
Posty: 1672

Post autor: ślivek »

Furion - grać na to ograniczenie oddziału do 500 pkt? Będziemy grać w niedziele.

Flamesy mają swoje minusy, mają swoje plusy. Nie mniej uważam, że generalnie czar który jest bardzo drogi i jest RIP daje luźną fazę magii przeciwnika jeśli ten będzie chciał dispellować. A będzie chciał bo jedno odpalenie się flamesów może i straszne nie jest ale po chwili drugie a potem trzecie (kiedy trzeba przecież dispelować też inne czary przeciwnika) i się okazuje bardzo niefajnie dla wielu celów, nawet jakoś odpornych, co łatwo policzyć. Ten czar jest fajny bo nie chodzi o same hity (choć i te nie są takie słabe mogąc trafiać postacie w środku które bywają miękkie) ale także o to, że faktycznie zmusza do dispelowania go. Albo od razu, albo w swojej fazie. Mając tak wysokiego casta jest to poważna sprawa i byłaby bezprecedensowa jeśli byś nie dorzucił dwóch RIPów na 16+ do głównego podręcznika.
W RIPach jest taka dziwna sprawa, że czasem lepiej obniżyć koszt takiego czaru aby jego wpływ na grę zrobił się mniejszy.

Swoją drogą bardzo dobrze zrobiłeś z transmutacją nie mniej to inny czar.
Nie chcę także komentować trzynastki i jej mocy samej w sobie dopóki nie pojawi się Twoja wersja jej. Ja tylko wskazałem, że to różne czary są z różnymi celami i rzucanie trzynastki na gobliny się mija z celem a flamesów nie rzuca się na WLi z Bannerem. Celów jednak moim zdaniem jest sporo dla flamesów zwłaszcza jeśli wspomniane slavy mają w sobie jakieś postacie, jeśli pomyślimy o witchkach które grywalne są i jeśli weźmiemy pod uwagę starania Furiona by piechota zrobiła się bardziej grywalna.
Obrazek

Awatar użytkownika
Furion
Postownik Niepospolity
Posty: 5711
Lokalizacja: Gorzów Wlkp. "Rogaty Szczur"

Post autor: Furion »

ślivek pisze:Furion - grać na to ograniczenie oddziału do 500 pkt? Będziemy grać w niedziele.

tak

ślivek
Kretozord
Posty: 1672

Post autor: ślivek »

To jeszcze pomyśl, czy nie łatwiej byłoby zrobić, żeby hoppersi zamiast robić dziwne pivoty (sprawiające, że na flanki szarżują w kresce na przykład) po prostu mogli deklarować szarżę poza swoim front arc i na początku realizacji szarży robili pivot do przeciwnika. Trochę wishlist ale byłoby sensowniej trochę.
Obrazek

Awatar użytkownika
Furion
Postownik Niepospolity
Posty: 5711
Lokalizacja: Gorzów Wlkp. "Rogaty Szczur"

Post autor: Furion »

ślivek pisze:To jeszcze pomyśl, czy nie łatwiej byłoby zrobić, żeby hoppersi zamiast robić dziwne pivoty (sprawiające, że na flanki szarżują w kresce na przykład) po prostu mogli deklarować szarżę poza swoim front arc i na początku realizacji szarży robili pivot do przeciwnika. Trochę wishlist ale byłoby sensowniej trochę.
To też spowoduje szereg problemów jeżeli chodzi o strefy i możliwości dojścia szarżą z 1 wheelem...

QQrydza
Prawie jak Ziemko
Posty: 9484
Lokalizacja: Szybki Szpil

Post autor: QQrydza »

Furion pisze:
ślivek pisze:To jeszcze pomyśl, czy nie łatwiej byłoby zrobić, żeby hoppersi zamiast robić dziwne pivoty (sprawiające, że na flanki szarżują w kresce na przykład) po prostu mogli deklarować szarżę poza swoim front arc i na początku realizacji szarży robili pivot do przeciwnika. Trochę wishlist ale byłoby sensowniej trochę.
To też spowoduje szereg problemów jeżeli chodzi o strefy i możliwości dojścia szarżą z 1 wheelem...
zrobcie z nich normalne cavalry bez skirmishu xD
"W mojej ocenie byliśmy lepsi skillowo ale przeciwnicy byli lepiej ograni, przygotowani pod nas, mieli lepszy rozpiski, większy głód zwycięstwa i mieliśmy trochę peszka."
"T9A to gra o wykorzystywaniu maksymalnym potencjału obrysów figur składających się z kwadratów"

Awatar użytkownika
JarekK
Bothunter
Posty: 5090
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: JarekK »

Grałem dzisiaj z krasiami na Furionowych zasadach. Wnioski:
- Kowadło ze specjalem to jakiś żart. Możliwość recastowania spelli typu +1 do save, +1ws czy pocisk 2d6S4 na jakimś śmiesznym casting value z jedyn minusem, że każdy kolejny recast ma +3 do casting value, przy początkowym 3 i +5 do casta jest co najmniej zbyt dobra.
- slayerzy są przekozaccy co nie bardzo chyba zostało wyłapane. walenie hitów po śmierci z S6 (prawie zawsze wybierają GW jeśli wiedzą że ginął przed uderzeniem) raniących na 2+ jest super mocne. Do tego są super mobilni dzięki 4M, 3x marsz + +3M z kowadła (recastowane pizdylion razy) Unbreakable i możliwość brania czempiona? Nie dość że biegają bez buffów szybciej niż elfy to jeszcze blokują oddziały na conajmniej 2 tury za jedyne 13 pkt za model
- maszyny wyglądają teraz całkiem spoko
- koszt crypt horrorów mimo ghoulkina jest chyba za duży. Jest spora możliwość, że po prostu 8 w tym paringu się nie sprawdziła szczególnie na slayerów będę testował dalej, ale jednak za 400 pkt to krasie wystawiają 40 woundów z S5 z możliwością podbijania sobie sava i WS, gdzie nawet crypty z przerzutami nie dają rady
- morghasty koszt jest ok

to tak na szybko, po kolejnych testach wrzuce jakiś feedback
Ostatnio zmieniony 29 sie 2015, o 00:31 przez JarekK, łącznie zmieniany 1 raz.
Stone pisze: 16 gru 2019, o 13:36Żeby dobrze rosły, o warzywa trzeba dbać.

Jędrul
Chuck Norris
Posty: 450
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Jędrul »

Jak tam skladanie rozp wochowych?macie jakies ciekawe obserwacje?
MARK OF MARKI MARK

Andrzej
Pan Spamu
Posty: 8217
Lokalizacja: Szybki Szpil

Post autor: Andrzej »

JarekK pisze: slayerzy są przekozaccy co nie bardzo chyba zostało wyłapane. walenie hitów po śmierci z S6 (prawie zawsze wybierają GW) raniących na 2+ jest super mocne. Do tego są super mobilni dzięki 4M, 3x marsz + +3M z kowadła (recastowane pizdylion razy) Unbreakable i możliwość brania czempiona? Nie dość że biegają bez buffów szybciej niż elfy to jeszcze blokują oddziały na conajmniej 2 tury za jedyne 13 pkt za model
Mówisz o tej jednostce za 13pkt/model z t4, 0sv, 0 warda i szarzujacej na 2d6+3? Faktycznie kozaki :D
JarekK pisze:- koszt crypt horrorów mimo ghoulkina jest chyba za duży. Jest spora możliwość, że po prostu 8 w tym paringu się nie sprawdziła szczególnie na slayerów będę testował dalej, ale jednak za 400 pkt to krasie wystawiają 40 woundów z S5 z możliwością podbijania sobie sava i WS, gdzie nawet crypty z przerzutami nie dają rady
No i bardzo dobrze. Horda 40 krasi z dwurakami to nie jest cos, co powinno być łatwo zabić.
Lidder pisze:- Co się dzieje, gdy kawaleria normalnym ruchem, nie marszem, przechodzi przez murek?
- To samo co wtedy, gdy idziesz na imprezę poderwać jakąś dziewczynę.

Awatar użytkownika
JarekK
Bothunter
Posty: 5090
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: JarekK »

Andrzej pisze:
JarekK pisze: slayerzy są przekozaccy co nie bardzo chyba zostało wyłapane. walenie hitów po śmierci z S6 (prawie zawsze wybierają GW) raniących na 2+ jest super mocne. Do tego są super mobilni dzięki 4M, 3x marsz + +3M z kowadła (recastowane pizdylion razy) Unbreakable i możliwość brania czempiona? Nie dość że biegają bez buffów szybciej niż elfy to jeszcze blokują oddziały na conajmniej 2 tury za jedyne 13 pkt za model
Mówisz o tej jednostce za 13pkt/model z t4, 0sv, 0 warda i szarzujacej na 2d6+3? Faktycznie kozaki :D
Ja wiem, że masz problemy i musisz się dowartościować przesuwaniem pacynek, ale takimi postami udowadniasz, że jednak jesteś kretynem. Nawet nie zadałeś sobie trudu sprawdzenia o czym piszę.
1. Mają warda 5+ z bazy
2. mają 4M a nie 3
3. piszę, że są mocni w połączeniu z kowadłem oraz że ich umiejętność może być lekko niedoszacowana
Weź sobie ściągnij podręcznik. Przeczytaj go a potem się na jego temat wypowiadaj. [-X
Stone pisze: 16 gru 2019, o 13:36Żeby dobrze rosły, o warzywa trzeba dbać.

Andrzej
Pan Spamu
Posty: 8217
Lokalizacja: Szybki Szpil

Post autor: Andrzej »

Cichaj kluseczko i się tak nie unoś, bo ci sie cholesterol zagotuje :D
Lidder pisze:- Co się dzieje, gdy kawaleria normalnym ruchem, nie marszem, przechodzi przez murek?
- To samo co wtedy, gdy idziesz na imprezę poderwać jakąś dziewczynę.

ODPOWIEDZ