Ograniczenia magii - wersja beta

Rozwój i dyskusje na temat rozwiązań przywracających grze balans.

Moderator: Barbarossa

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
bigpasiak
Ciśnieniowiec
Posty: 7714
Lokalizacja: Syberia

Re: Ograniczenia magii - wersja beta

Post autor: bigpasiak »

Jankiel pisze:
od kiedy to bound drzewca nie jest ciety
Nie jest.
no widze ale czemu i od kiedy?
wg mnie slaby nie jest [no moze poza PL 3...]a bound to bound...
Jankiel pisze:[
ale ja musze KAZDY czar dispelowac! driady dostana trudno ale wiekszosc idzie w wildow, lucznikow drzewko czy herosow.
dla mnie kazde glupie d6 to qwa mozliwosc straty polowy oddzialu i to dosc pewne...
Patrz, to jak u DE czy HE. Tylko ja u siebie nie mam MR...
no tak...
a ja nie mam kawy z save 2+ i tanich harpii no i co...?
widzisz ja nie mam mozliwosci napierniczac pociskami na lewo i prawo...
magia WE jest taka jaka powinna byc magia w WFB... wspierajaca a nie dominujaca...
wybacz ale ja nie moge sobie stworzyc rozpy z 3 magami [ w tym lord ] i 4 bolce + inne strzelanie zeby zneutralizowac straty wynikle w turze magii przeciwnika napieprzajac we wlasnej...
w wymienionych armiach idzie pocisk za pocisk [ chodzi o dzialanie w magi i efektywnosc tejze ]


@Aveer- tylko ze lektor moze cisnac ten sam bound 2 razy i walce przezuty lub obrazenia lub niebrejkowalnosc na inny unit to juz slabe nie jest i nie gadaj...
The wood hold peace for thos who desire it, but those who seek battle will find me...
The forest has as many eyes as leaves...

Far over, the misty mountain Cold, to dungeons deep and caverns old.
The pines were roaring, oooooon the hight...
Abandoned

Awatar użytkownika
Aveer
Wałkarz
Posty: 71

Post autor: Aveer »

bigpasiak pisze: @Aveer- tylko ze lektor moze cisnac ten sam bound 2 razy i walce przezuty lub obrazenia lub niebrejkowalnosc na inny unit to juz slabe nie jest i nie gadaj...
Niebrejkowalność można rzucić tylko na siebie, a na war altarze już jest niebrejowalny, więc bound zbędny. Przerzutów nie można rzucać na unity. I nie mogę rzucić 2 razy tego samego bounda. Wpierw poczytaj jak one działają, a potem mów że są mocne, bo narazie nic co powiedziałeś nie było prawdą.

Drako
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 165
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Drako »

Jankiel pisze:
ale ja musze KAZDY czar dispelowac! driady dostana trudno ale wiekszosc idzie w wildow, lucznikow drzewko czy herosow.
dla mnie kazde glupie d6 to qwa mozliwosc straty polowy oddzialu i to dosc pewne...
Patrz, to jak u DE czy HE. Tylko ja u siebie nie mam MR...
Za to masz u siebie RoH który ociupinke ułatwia sprawe.... zresztą o czym my mówimy 5 WR z bajerkami to prawie 200p a oddział można sobie w d*** wepchać jak je trafi głupie d6 z S4, a ty co musisz ochraniać?? bo chyba tylko na fastach te missle mogą łatwo spłacić czarodzieja a przeciw WE magowie mogą sobie strzelać po czym chcą bo wszystko wrażliwe jak niewiem...

HE, jak tak czytam raporty po turniejach to prawie same HE na smoku.. takkk smok i 2xDP jest cholernie wrażliwe na missle... bo bolce i łucznicy będą poza zasięgiem to po czym mają lecieć te missle ?? po 7 piechoty ?? niej est to jakaś strasznie dotkliwa strata a nawet 3-4 SM może jeszcze napsocić w walce.

Żeby niebyło, no offence.
Wiem że wszystkie elfy są wrażliwe, taka ich charakterystyka, ale niemożna porównywać WE do DE i HE bo to inna półka ty możesz wpuścić zazwyczaj d6 z S4 on nie... ty na tym misslu stracisz COKa za 27p a on oddział WR za prawie 200...



Ten system magii jest ciekawy ale niestety rozbija się o przedmioty które przekładają kostki, np DoP dołoże sobie 2 kostki do dispella fajnie, wtedy mogłem te 2 kostki mocy wykorzystać kimś innym teraz już niemoge bo są mi one odgórnie zabierane. Rozumiem że ciężko to wycenić ale w sytuacji gdy na tym trace kostki mocy w stosunku do innych armii łapki mogłby nie brać 1PD.
Co do boundów do IMO bound jest bound niezależnie jak jest i od kogo pochodzi, powinien być liczony tak samo, boundy "one use only" też chyba powinny być jakoś liczone bo nawet jeżeli nieużyje ich w tej turze to przeciwnik musi trzymać kostki żeb je wrazie czego rozproszyć...

Awatar użytkownika
SoCiu
Wodzirej
Posty: 733
Lokalizacja: Rebelia - Łomianki

Post autor: SoCiu »

Moim zdaniem za bardzo ograniczenia weszły w szczegóły.Tu dodamy ,a tu nie zostawimy jak jest.Obetnijcie to co jest przegięte tylko w rasach które zaburzyły grę.
Reszta armii niech sobie gra na magii skoro ma to im pomoc w jakiś sposób w walce z demonami czy VC.
Od tego się przecież wszystko zaczeło, teraz idzie nie wiem gdzie, chyba ku balansowaniu wszystkiego co kilka miesięcy od nowa :evil:

Awatar użytkownika
Żaba
Masakrator
Posty: 2957

Post autor: Żaba »

W sumie De jeszcze bardziej pocięte (zapewne sobie za dobrze radzą na masterach) - nie mogę nawet wystawić 2 caddych z hotekiem bo się nie mieszczą :roll:
TK jako słabiutka armia standardowo bez zmian (tu też wyniki mówią same za siebie) - a tak na marginesie porównywanie jej siły do Brettoni bądź WE to już naprawdę parodia :lol2: przyjmijcie proszę do wiadomości że na obecne zasady bez zbędnej napinki ta armia plasuje się w Top 5.
przegięte Lizaki też pojechane po całości.
generalnie nie wiem po cóż te zmiany... to chyba tak z nudów... :wink:

IMHO zmiany ssą

Ż.

Awatar użytkownika
Karli
Postownik Niepospolity
Posty: 5056
Lokalizacja: Front Wschodni - Białystok

Post autor: Karli »

I bardzo dobrze. Ograniczać jedynie Wampiry i Demony. Oraz DE na pierdylionie kości. Resztę w ogóle bym zostawił w spokoju. Wszekie drzewce, helki, tanki, star dragony, book of hoeth, hydry, stegadony i slanny. Każda armia ma prawo do przegieć. I może nawet tymi przegięciami będzie lepiej się walczyć z Demonami i VC.

aha, i przypominam, że na ostatnim masterze drugie miejsce nie zajęły TK lecz Kalesoner !!!
Byłoby afrontem nie napić się z Frontem!

Awatar użytkownika
Marek G
Kretozord
Posty: 1881
Lokalizacja: Warszawa Kamionek

Post autor: Marek G »

Żaba pisze:W sumie De jeszcze bardziej pocięte (zapewne sobie za dobrze radzą na masterach) - nie mogę nawet wystawić 2 caddych z hotekiem bo się nie mieszczą :roll:
W jaki sposob DE sa bardziej pociete w stosunku do poprzedniej wersji?
Moga uzywac Power of Darkness do woli w zamian za jedna kosc. To chyba uczciwe?
Wiecej niz 2 caddych zadna armia nie wystawi. Naprawde nie rozumiem o co chodzi. O to, ze Hotek za duzo DD zzera, czy o co?

Co do lizakow, jak pisalem, kwestia antymiscasta jest do przeanalizowania jeszcze.

Zmiany nie sa z nudow. Ostatnie 3 Mastery olaly poprzedni system, wiec nalezalo go zmienic. Zreszta duza wiekszosc w temacie obok wypowiadala sie, ze woli liczyc kostki przed bitwa niz w jej trakcie.


Pasiak: Ty raczej piszesz nie o obcieciu WE tylko o tym, ze ogolnie dispell scrolle za duzo zbieraja... Kazdy ma 5 kosci i 4 scrolle i to jest max, gdzie WE sa pokrzywdzone...
Ile chcialbys by przerzut kosci kosztowal?

Awatar użytkownika
Marek G
Kretozord
Posty: 1881
Lokalizacja: Warszawa Kamionek

Post autor: Marek G »

SoCiu pisze:Moim zdaniem za bardzo ograniczenia weszły w szczegóły.Tu dodamy ,a tu nie zostawimy jak jest.Obetnijcie to co jest przegięte tylko w rasach które zaburzyły grę.
Reszta armii niech sobie gra na magii skoro ma to im pomoc w jakiś sposób w walce z demonami czy VC.
Od tego się przecież wszystko zaczeło, teraz idzie nie wiem gdzie, chyba ku balansowaniu wszystkiego co kilka miesięcy od nowa :evil:
Ostatnio tak bylo.
Teraz w zasadzie obciete sa tylko 4 najlepsze armie. (doc, vc, de, liz)

Lepsza jest szczegolowosc od ciecia kazdego przedmiotu dajacego jakikolwiek boost w magii (luckstony, warpstone charm, conjoined homonculus i cala masa innych byla niewystawialna). Za kazdego maga tzeentcha trzeba bylo placic kosc...

Awatar użytkownika
bigpasiak
Ciśnieniowiec
Posty: 7714
Lokalizacja: Syberia

Post autor: bigpasiak »

Marek Golan pisze: Pasiak: Ty raczej piszesz nie o obcieciu WE tylko o tym, ze ogolnie dispell scrolle za duzo zbieraja... Kazdy ma 5 kosci i 4 scrolle i to jest max, gdzie WE sa pokrzywdzone...
Ile chcialbys by przerzut kosci kosztowal?
ja juz uzywam 5 i 3 scrolli i przezutow....
do obcietych scrolli kazdy sie przyzwyczail jednak prosze wytlumacz mi dlaczemu w imie walki z przegieciami i najmocniejszymi armiami place przedmiotem dzieki ktoremu moge z nimi powalczyc?
rozumiem ze jest mocny i pozwala przetrwac nie jedno jednak hotek to to nie jest a place za niego 55 pkt wiec nawet caddy go nie wezmie a jedynie lord...

coraz bardziej sie zastanawiam dlaczego musi cos kosztowac...
zeby jednak magia jaka by nie byla dalej spokojnie mogla sie przebijac w najlepszej postaci?
ciekawe zbalansowanie...
The wood hold peace for thos who desire it, but those who seek battle will find me...
The forest has as many eyes as leaves...

Far over, the misty mountain Cold, to dungeons deep and caverns old.
The pines were roaring, oooooon the hight...
Abandoned

Awatar użytkownika
Jankiel
Sol Invictus
Posty: 8228
Lokalizacja: Szybki Szpil

Post autor: Jankiel »

rozumiem ze jest mocny i pozwala przetrwac nie jedno jednak hotek to to nie jest a place za niego 55 pkt
Mają inne zastosowania. Ty boundy możesz sobie rozpraszać na jednej kości. Wskrzeszanie wampirze też często na jednej. Pewnie, jest to słabsze na czary na wielu kościch, ale lepsze na słabe czary. Jednakże 1 DD za ten przedmiot też jest do rozważenia.
Warhammer Pro-Tip #2: If Purple Sun isn't winning the game for you, consider using it more.

Awatar użytkownika
Żaba
Masakrator
Posty: 2957

Post autor: Żaba »

Widzisz Marku napisałem że NIE mieści się 2 caddych - 3 skrole + Hotek - to jest obcięcie w stosunku do poprzedniej wersji.
De na x-milionów kości to jakaś miejska legenda czy kiedykolwiek ktoś tym grał ?!?!? bo o uzyskaniu dobrych wyników nie wspomnę... :wink: - Dagger jest po prostu słaby, ale to tak na marginesie możecie go ciąc do woli :D :twisted:
nie wiem czy zauważyliście że na masterach

Master Blaster

DE miejsce 3
TK miejsce 18

Wielka Inkwizycja:

TK 3
DE 4



PGA

TK 2
DE 12

Wielki Drakon

TK 2
DE 7

macie suche dane i wytłumaczcie mi proszę czemu tniecie DE a zostawiacie TK ?

pzdr,
Ż.

Awatar użytkownika
GarG
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3946
Lokalizacja: Przy 7 szkielecie skręć w prawo

Post autor: GarG »

macie suche dane i wytłumaczcie mi proszę czemu tniecie DE a zostawiacie TK ?
Bo DE są przegięte! Przecież mają Penanta, Hoteka, Trylion kości PD, Hydre, Gwardie, Harpie, shade i tak mozna wymieniać bez liku...
kangur022 pisze: Ze niby czarodziejki są szpetne ? :)
dzikki pisze:Wypadki z kotłem się zdarzają ;] , nożem rytualnym można się skaleczyć jak się ofiara poruszy. Tudzież jakieś obmierzłe praktyki seksualne.
Kacpi 1998 pisze:te praktyki to chyba z użyciem cegły...

Awatar użytkownika
RAFIX
Falubaz
Posty: 1264
Lokalizacja: WAWA Przyczółek Inkwizytorów

Post autor: RAFIX »

a TK mają szkielety które nawet nie mogą maszerować, i Kinga który nie ma normalnego worda plew po prostu nie to co DE i trylion kości do czarowania i dwa tryliony strzał z BS 5

Awatar użytkownika
bigpasiak
Ciśnieniowiec
Posty: 7714
Lokalizacja: Syberia

Post autor: bigpasiak »

ech...
do czego to doszlo zebym za mrocznymi kuzynami stawal...

magia bez miscastow, wskrzeszanie, zawsze wchodzace czary, katapka z magicznymi ognistymi atakami, scorpiony, krol z destroyerem, gwardia z ikona...

no i chcialbym dalej posluchac o reszcie bonusow DE... bo chyba wyczerpala sie wyliczanka...

no i ja wcale nie twierdze ze TK sa przegiete jednak zasluguja na uwage obcinaczy z BP...
The wood hold peace for thos who desire it, but those who seek battle will find me...
The forest has as many eyes as leaves...

Far over, the misty mountain Cold, to dungeons deep and caverns old.
The pines were roaring, oooooon the hight...
Abandoned

Awatar użytkownika
Żaba
Masakrator
Posty: 2957

Post autor: Żaba »

w takim razie proponuję by wynik bezpośredniego starcia najlepszych DE vs TK zadecydował o tym kogo z tej pary przyciąć :wink:

taki mały żarcik :mrgreen:

Ż.

P.S. @ Rafix uważaj bo nie będzie więcej malowania DE - ostrzegam zmienię armię :lol2:

Awatar użytkownika
Kosa
Pan Spamu
Posty: 8707
Lokalizacja: krk czyli Ulthuan

Post autor: Kosa »

kazdy z graczy by chciał przegrac, zły pomysł ;)
"Człowiek jest czemś, co pokonanem być winno"
F.N.

Moja Galeria Pomalowanych Ludków

Awatar użytkownika
Grand Admiral Thrawn
Falubaz
Posty: 1257
Lokalizacja: Biała Podlaska

Post autor: Grand Admiral Thrawn »

bigpasiak pisze: gwardia z ikona...
Akurat to jest zasługa cwaniaków co nie grają fair. [-X [-X [-X

Awatar użytkownika
Scimitar
Postownik Niepospolity
Posty: 5516
Lokalizacja: Draconis - Wejherowo

Post autor: Scimitar »

Gdzieś już to widziałem ;)
Draconis - FOR EVER !!!

Warhammer Online - Guild Leader of Skowyt Guild

Awatar użytkownika
Marek G
Kretozord
Posty: 1881
Lokalizacja: Warszawa Kamionek

Post autor: Marek G »

No dobra na razie 3 rzeczy widze do przeanalizowania powtornego:
- antymiscast lizzi
- dagger de
- reroll we

Hotek jest zbyt drazliwy by do niego wracac... Ostatnio po 3DD za Hotek byl taki raban, ze 4 wydaje sie w miare sensownym kompromisem. Zwlaszcza, ze duza czesc LS chciala 5DD :).

O obcinaniu Khemri w magii nie moze byc mowy, w koncu typowe wykorzystuja tylko polowe swojego potencjalu magicznego...
Jesli by je obciac w magii to 1) beda niewystawialne na HLP 2) beda niewystawialne na male punkty 3) beda niewystawialne w parowkach. IMO to bezsens. Zwlaszcza, ze 8 kosci + jar zatrzymywalem dwarfami w kazdej turze. To tak naprawde dla 7 czy 6 kosci dispella tylko jeden dodatkowy strzal z katapulty. A w kluczowej turze scrolluje sie popychaczki.

Jesli chodzi o poluzowywanie ograniczen DE/ograniczaniu Khemri w jednostkach to juz raczej po DMP (jesli w ogole - ja nie widze sensu obcinac khemri), nie chcemy ruszac BP przed DMP (z wyjatkiem zdjecia ograniczen/zniany ograniczen ze ST - co nastapi niedlugo).


p.s. Na PGA byl Pendant sciety, stad taki slaby wynik DE (i malo kto nimi gral).

Awatar użytkownika
Fluffy
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3434

Post autor: Fluffy »

no i ja wcale nie twierdze ze TK sa przegiete jednak zasluguja na uwage obcinaczy z BP...
Ale po cholere ciac najlepiej złożony book 6 edycji?
TK to armia ktora bazuje na magii - i to nie w elfi sposob stojac w lesie i przerabiajac kostki na 2d6 s4 gdziekolwiek na stole.
Ta magia służy do wspierania najsłabszych jednostek (poza skorpionem) w grze. Z nią są w stanie powalczyc.
Inaczej zostawice TK nieruchawe unity z T3-4 i praktycznie brakiem AS i wardów, bez mozliwosci reagowania na szarze.
Very funny.

I z tego co czytam jedyny argument to "bo inne armie są pocięte".. Jakie to polskie :roll:

Pozdrawiam.

ODPOWIEDZ