Jak na orki wpłynie nowa edycja?

Orcs and Goblins

Moderator: Kołata

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Charki
Falubaz
Posty: 1144
Lokalizacja: Kraków

Re: Jak na orki wpłynie nowa edycja?

Post autor: Charki »

quas pisze:a ja mam wrazenie ze w tej edycji wlocznia to bedzie fajna opcja.
Nie na dzikusach. Z tego co czytalem to modele z nie pierwszego szeregu wyplacaja tylko po jednym ataku (nie wazne ze frenzy, ze w profilu maja po dwa atkai, albo 2 bronie). Tak więc na dzikusach choppy lepsze. Dluzej wyplacasz pelną pule ataków - strata 3ciego szeregu nie ma wplywu na liczbe atakujących chlopaków, a dodatkowo w pierwszej rundzie masz +1S.

Pomyslalem troszke bardziej nad naszymi jednostkami, i niestety rozpiska ktora podal Barbara bedzie bardzo zblizona do turniejowej wersji orkasów - w specialach oprocz maszyn i rydwanow nie mamy nic czym mozna bedzie zabic wroga - wszystko mietkie i ma mala inicjatywe ;/ Nawet biedne cory bedą padac jak muchy w starciu z warriorami, he czy piechotą DE ;/

Awatar użytkownika
Azz
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 195
Lokalizacja: Świdnica

Post autor: Azz »

Az tak zle z tymi corami nie bedzie, ork bedzie dawal rade jako taki przyjmowacz na klate (a moze ktos madry zmniejszy mu koszt z tarcza do 5 pts :]), gdzies mi sie o oczy obilo ze bolce maja miec s5 oby nie, bez +1 to hit na LT nie beda juz robily takiego wrazenia. Mam cicha nadzieje, ze dadza dojsce do paru lorow magii dla orkow (najbardziej by mi chodzilo o beast lore :]). Niby specjale biedne ale licze ze ten pdf cos zmieni konkretnie (licze na chociaz obnizenie kosztu BO).
Ja widze orki jako stubbornowe oddzialy do przyjmowania na klate, fasty ze sztandarami do zajmowania cwiartek/objectivow, strzelanie+magia (nawet z dwoch magow mozna teraz poczarowac), i kontra w postaci wyverny+rydwanow, ale pewnie koncepcja zmieni sie 50 razy :]

Pozdro Azz

Awatar użytkownika
swieta_barbara
habydysz
Posty: 14642
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Post autor: swieta_barbara »

Charki pisze:Pomyslalem troszke bardziej nad naszymi jednostkami, i niestety rozpiska ktora podal Barbara bedzie bardzo zblizona do turniejowej wersji orkasów - w specialach oprocz maszyn i rydwanow nie mamy nic czym mozna bedzie zabic wroga - wszystko mietkie i ma mala inicjatywe ;/ Nawet biedne cory bedą padac jak muchy w starciu z warriorami, he czy piechotą DE ;/
Ynkredybl! Miewam racje!

Czarnuchy za to moga calkiem niezle hulac - jedna z niewielu piechot z wysokim AS, bo teraz jak ktos ma halabarde (np. gwardia slanna), to musi jej uzywac w walce. W polaczeniu z Waaaagh i Waaaagh Banner oraz 12-14 atakami s6 powinny dawac rade, zwlaszcza jesli BSB bedzie im dawal przerzuty panik. Tyle, ze koszt tego oddzialu jest potworny (trzebaby brac tak z 20).

Bardzo wazne jest, czy bedzie mozna wystawiac dwoch tanich lordow - jesli tak, to na 2250 wchodzi wiwerna z czarnuchem (potwor z puli herosow), goblinski szaman lord - caddy, bsb orkowy i jest pieknie. Jesli nie, to trzeba bedzie punkty sciubic na specjale.

Maszerujace rydwany, ktorych nie zabija S7 - a mozemy wystawic w sumie 6. Najs.

Co do parku to nie mam jeszcze jakiejs jednolitej wizji, jak bedzie on wygladal. Na razie zrobilem sobie druga klope i zaczynam rozgladac sie za trzecia.

30-40 arrer boyzow w jednym klocku - tez fajna opcja. W walce bija z 3 szeregow, strzela 25. Chyba bym im nawet wykupil sztandar. Solidny corowy wybor, tak samo jak big unsi z totemem (choc oni niestety w tej samej roli co obecnie).

Wiwerna - wiadomo, klasa. Nawet jeszcze dwa boosty dostanie (18 cali LD i impakty). Terror niby oslabiony, ale kto by sie takim czyms przejmowal. Male klocki piechotne mozna lamac w ture - 7 atakow + impakty, tak z 6-7 ran powinno wejsc + fear + szarza, przeciwnik z dwoma szeregami traci stubborn, zostaje mu sztandar (ranki liczymy z konca walki). Nara.

Trolle - mega wypas. W szarzy 6 trolli w oddziale to 18 atakow S5 (ogropodobne maja placic komplet atakow z obu szregow) + 3/6 ciochow z crusha. Co prawda sporo trolli moze zginac zanim zaatakuja, ale i tak miazdza. Dodatkowo fear, szereg - miodzio. No i regenka rzucana po fazie - miodzio. 1 troll spokojnie moze trzymac smoka cala gre, przy zalozeniu ze zawsze sie chociaz jedna 4 na regenke rzuci (no i szef i bsb sa w poblizu).

quas
Niszczyciel Światów
Posty: 4071

Post autor: quas »

Nie na dzikusach. Z tego co czytalem to modele z nie pierwszego szeregu wyplacaja tylko po jednym ataku (nie wazne ze frenzy, ze w profilu maja po dwa atkai, albo 2 bronie). Tak więc na dzikusach choppy lepsze. Dluzej wyplacasz pelną pule ataków - strata 3ciego szeregu nie ma wplywu na liczbe atakujących chlopaków, a dodatkowo w pierwszej rundzie masz +1S.
z plotek zrozumialem ze walczy o 1 szereg wiecej niz normalnie wyplacajac tylko 1A(ten dodatkowy)
wiec dzikusy w frenzy wyplacaja z 2 szeregow po 2A i z trzeciego 1A.
IMO solidniejsza opcja, pod warunkiem ze wlocznia bedzie nadal kosztowac 1.
Co do parku to nie mam jeszcze jakiejs jednolitej wizji, jak bedzie on wygladal. Na razie zrobilem sobie druga klope i zaczynam rozgladac sie za trzecia.
klopa to juz nie jest to co dawniej. fakt ze ladnie teraz beda wskakiwac template...ale 9S pod dziura i 3S z odlamkow(i tutaj juz jest AS).
nadal dobra do sciagania hord wroga. ale jak sie pojawi 4T i 4+AS to szalu nie robi.
Czarnuchy za to moga calkiem niezle hulac - jedna z niewielu piechot z wysokim AS, bo teraz jak ktos ma halabarde (np. gwardia slanna), to musi jej uzywac w walce. W polaczeniu z Waaaagh i Waaaagh Banner oraz 12-14 atakami s6 powinny dawac rade, zwlaszcza jesli BSB bedzie im dawal przerzuty panik. Tyle, ze koszt tego oddzialu jest potworny
co do BO trzeba pamietac o 2 rzeczach.
1)pdf moze zmienic ich koszt(chyba drozsi nie beda) oraz rozpieprzyc zasade "uzbrojony po zeby"
2)czarny z tarcza ma 4+AS.zawsze. no i od biedy parowanie.
co do S6-nie wiem czy czopa i tarcza nie beda lepsza opcja. dwururka sprawia ze ma sie ASL...a przy wiaderkach atakow moze sie okazac ze 4T,4WS i 5+AS to zadna obrona i beda spadac za szybko.

Awatar użytkownika
Szemkel
Chuck Norris
Posty: 662

Post autor: Szemkel »

Z tego co pamiętam ktoś kto widział play testa mówił, że katapa zostaje jak była. Różnica tylko w tym, że można mierzyć.

Nie zacytuje bo nie mogę tego znaleźć w topiku na temat nowej edycji.
Naród polski jest wspaniały! Tylko ludzie kur...

GoblinNadGobliny
Mudżahedin
Posty: 324

Post autor: GoblinNadGobliny »

quas pisze:
klopa to juz nie jest to co dawniej. fakt ze ladnie teraz beda wskakiwac template...ale 9S pod dziura i 3S z odlamkow(i tutaj juz jest AS).
nadal dobra do sciagania hord wroga. ale jak sie pojawi 4T i 4+AS to szalu nie robi.
marudzisz quas, marudzisz. zakladajac ze trafilismy w samiusienki srodek oddzialu 5x5 (teraz bedzie to latwiejsze):
wczesniej mielismy 9 calych + 16 na 4+. dawalo nam to 17 objetych, przy modelach z T4 9 zabitego
teraz 25 objetych daje nam... 9 przebicia. (uwzgledniam w obu wypadkach, ze jeden dostaje z duza sila)
save - malo kto ma nizszy niz na 5+ (poza CC), lepiej sie trafia no i ta cudowna S9 <3 jedynie na kawalerie katapulta bedzie slabsza, ale kawaleria sama z siebie bedzie oslabiona.

Takze chyba wypadnie kupic trzecia katapke i tyle; ale poczekajmy do premiery.
Obrazek

quas
Niszczyciel Światów
Posty: 4071

Post autor: quas »

do sciagania rankowej lekkiej piechoty bedzie swietna.
jezeli tak bedzie wygladac metagame-2 klopki beda odjechane (prawie jak 2 doomy teraz). jezeli tak nie bedzie to troche lipa- jakos nie pamietam imperium grajacego na kilku mortarach (a ten ma podobna sile a wiekszy placek)

z drugiej strony-tak soczysty bedzie srednio 1na3strzaly.

ergo-to czysta dywagacja,uzalezniona nie tylko od dokladnego zapisku RB ale tez od poszczegolnych AB.

ps.za to flame cannon brzmi naprawde groznie. podobnie jak klopa z przerzutem scatera. no i trebek (o ile zostanie mu naturalnie zwiekszona sila)

pps.no i maszyne bedzie trudniej sciagnac-> latacze to juz nie to co kiedys...a strzelanie w T maszyny tez nie poprawia sytuacji (za to poisony wchodza tak samo jak w rydwan)

Awatar użytkownika
ninjaska
Chuck Norris
Posty: 386

Post autor: ninjaska »

Oi,
A to:
Merged profiles
* Monstrous mounts (such as Giant eagles, Juggernauts, Pegasi, Unicorns and so on, but not large monsters like Dragons and Griffons) "merge" their profile with the rider. They cant be targetted or slain seperately. Instead the model will use the toughness of the rider and the higher of both wound stats. A hero (2 wounds) riding a Pegaus (3 Wounds) will have 3 wounds and the T stat of the rider.



Hoho, moze wreszcie bedzie powod by wystawic goblina na wielkim pajaku. To byloby fajne.
Obrazek

Awatar użytkownika
Jab
Kradziej
Posty: 924
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Jab »

swieta_barbara pisze:Czarnuchy za to moga calkiem niezle hulac - jedna z niewielu piechot z wysokim AS, bo teraz jak ktos ma halabarde (np. gwardia slanna), to musi jej uzywac w walce. W polaczeniu z Waaaagh i Waaaagh Banner oraz 12-14 atakami s6 powinny dawac rade, zwlaszcza jesli BSB bedzie im dawal przerzuty panik. Tyle, ze koszt tego oddzialu jest potworny (trzebaby brac tak z 20).
Nie 20 a 30 ++. Masz zasadę Horde, normalnie bijesz z 2 rang. jak masz 10 orkasów w ranku to bijesz z dodatkowego ranku, w ten sposób wypłacasz o 10 ataków więcej, a skoro w pierwszej turzę szarżujesz 4+4d6 to nie musisz się bać o strzelanie i inne bzdury :wink:
swieta_barbara pisze:Bardzo wazne jest, czy bedzie mozna wystawiac dwoch tanich lordow - jesli tak, to na 2250 wchodzi wywerna z czarnuchem (potwor z puli herosow), goblinski szaman lord - caddy, bsb orkowy i jest pieknie. Jesli nie, to trzeba bedzie punkty sciubic na specjale.
Można wystawić tylu lordów ile chcesz. Tylko muszą się mieścić w ptk. Potwierdzone na 100%
swieta_barbara pisze:Maszerujace rydwany, ktorych nie zabija S7 - a mozemy wystawic w sumie 6. Najs.
Maszerujące? O tym jeszcze nie słyszałem.

swieta_barbara pisze:Co do parku to nie mam jeszcze jakiejs jednolitej wizji, jak bedzie on wygladal. Na razie zrobilem sobie druga klope i zaczynam rozgladac sie za trzecia.

=D> tylko z tego co widzę to jak zamierzasz się bawić BO to może braknąć punkty na te wszystkie cacuszka :oops:
swieta_barbara pisze:30-40 arrer boyzow w jednym klocku - tez fajna opcja. W walce bija z 3 szeregow, strzela 25. Chyba bym im nawet wykupil sztandar. Solidny corowy wybor, tak samo jak big unsi z totemem (choc oni niestety w tej samej roli co obecnie).
swieta_barbara pisze:Wiwerna - wiadomo, klasa. Nawet jeszcze dwa boosty dostanie (18 cali LD i impakty). Terror niby oslabiony, ale kto by sie takim czyms przejmowal. Male klocki piechotne mozna lamac w ture - 7 atakow + impakty, tak z 6-7 ran powinno wejsc + fear + szarza, przeciwnik z dwoma szeregami traci stubborn, zostaje mu sztandar (ranki liczymy z konca walki). Nara.
Wadą tej super bestyjki jest to ze nie ma breath weapona.
swieta_barbara pisze:Trolle - mega wypas. W szarzy 6 trolli w oddziale to 18 atakow S5 (ogropodobne maja placic komplet atakow z obu szregow) + 3/6 ciochow z crusha. Co prawda sporo trolli moze zginac zanim zaatakuja, ale i tak miazdza. Dodatkowo fear, szereg - miodzio. No i regenka rzucana po fazie - miodzio. 1 troll spokojnie moze trzymac smoka cala gre, przy zalozeniu ze zawsze sie chociaz jedna 4 na regenke rzuci (no i szef i bsb sa w poblizu).
No właśnie nie do końca wypas :roll: W dobie genialnej magii (ore of fire --> bomba) i sztandaru dającego fire ataki <z common itemów> to ta regenka nie bardzo będzie ratować. Tak samo zmiana zasady regenki że najpierw jest mulit wound a potem regenka <czyli na każdy taki rzucasz osobno a nie razem> Trolle będą kapkę za drogie. Chyba Lepiej zainwestować w duży klocek boyzów, którzy wypłacą 30 ataków :wink:
Paskudny uśmiech power gamera

Ub40
Pseudoklimaciarz
Posty: 24

Post autor: Ub40 »

a jak nowa edycja wpłynie na zwykłe kolcki nocników? właśnie składam regiment i zastanawiam się czy ccw czy włócznie im dać

Awatar użytkownika
likaon
Kretozord
Posty: 1862
Lokalizacja: Warszawa, Białystok

Post autor: likaon »

Nocniki sporo zystkają w szególności te łukami to 18 cali to może zaledwie dwa ekstra cale ale mimo to można z fanolami pokombinować.
Nocniki z włóczniami hmm całkiem, całkiem ataki z trzech szeregów? niby coś, ale wolę standardowe 20 z fanolami oraz mega klocki z hordą z siatkami i fanolami.
Dostaliśmy niewielki boost piechoty, ale ludzie którzy mówią że orki bedą teraz mocne nie zapominajmny że inne armie też tak będą miały np. blackgardy biją z dwóch szeregów.
Naszą mocą będdzie horda(ja będę wystawiał 8 na 2000+) goblińskich herosów z przedmiotami z głównego booka, już widzę moje gobliny do zadań specjalnych, wreszcie mapa madda to będzie fajna rzecz bo wrzucamy naszego samotnego rzeźnika na tyły wroga(wielkiej szkody nie zrobi ale pewnie się spłacie).
"Księga Armii Nocnych Goblinów"( 09.11.2011
http://www.docstoc.com/docs/94525591/No ... 99ga-Armii

Awatar użytkownika
ARBAL
Kretozord
Posty: 1890
Lokalizacja: Toruń

Post autor: ARBAL »

Ja juz składam 2 klocki po 40 NG z włóczniami :) będa walic z 3 szeregówi do tego pewnie stuborn bo zakładam, że zawsze będzie ich więcej niz przeciwnika - przynajmniej na początku.
Obrazek

nindza77
Wodzirej
Posty: 770
Lokalizacja: Animosity Szczecin

Post autor: nindza77 »

z 4 szeregów jak są hordą chyba ;) Ale tutaj nie jestem pewien.
Natomiast wszystkim prawicowym purystom ideologicznym, co to rehabilitują nacjonalizm, moge powiedziec że odróżanianie nacjonalizmu od faszyzmu, przypomina poznawanie rodzajów gówna po zapachu;-)).

Brygu
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 172

Post autor: Brygu »

Jeśli faktycznie bonus za hordę i za włócznie się kumulują. To lepiej wystawiać ich po 50. 5x10.
Bo 4x10 to każdy wound powoduje stratę ataku. Tyle że mi się wydaje że w przypadku nightów, chyba lepiej odpuścić sobie hordę, ustawić ich 6x7 (42modele), tak by ranków mieć zawsze więcej. Bo w przypadku hordy, pewnie skrajne modele i tak nie będą walczyć, chyba że przeciwko innej hordzie.

Za to nighty z łukami w hordzie owszem. 4x10. Strzelają dwa pierwsze szeregi i połowa następnych jeśli nie S&S, lub po ruchu. Mamy 30 strzał. Lepszy zasięg. I 6 zawsze woundują. A jak dojdzie do walki wręcz, to i tak 3 szeregi walczą. Sieci, fanatycy, bohater nocnik, z przerzutami do fanatyka i GW, albo z cięzkim pancerzem +1AS 4+Ward, GW. Aż się prosi żeby przyjąć szarżę.

tomekjar
Falubaz
Posty: 1007
Lokalizacja: Ośmiornica Łódzka
Kontakt:

Post autor: tomekjar »

Moim zdaniem warto się przyjrzeć zasadzie Steadfast: jak ma się więcej szeregów niż przeciwnik, to jest się Steadfast. Czyli zdaje się Break Test na bazowym, niemodyfikowanym Ld, albo nawet na Ld generała (a zasięg dawania liderki na LT to 18" :D ), klocek NG może spokojnie trzymać Knechtów Khorna parę tur jeśli ma siatki. I to ładnych parę tur!

Co do Savage Orc Boyzów: ataki ze speara to Supporting Attacks, czyli tylko jeden atak na model. Więc mając 15 Savagy zakładając, że wszyscy biją, to daje nam to 20 ataków (10+5+5).
Obrazek

Awatar użytkownika
loko
Masakrator
Posty: 2645
Lokalizacja: wrocław

Post autor: loko »

no dobra drodzy panowie a jak bedzie z dzikikmi dzikusami na dzikich dzikach?? dla mnie to jest kwint esencja tego co zielone. te przekrwione gały prawie wychodzace z orbit przy melodyjnym waaagh!! kroi mi sie kolejny piekny oddzialik i licze ze przy bardziej powsciagliwym frenzy dam rade cos powalczyc. czy tez inicjatywa znow skaże ich na niebyt?
a jak tak to w jakiej formacji tzn 1 duzy wagon jak bb czy tez lepiej 2 x 6-7 ?
pozdro.
kupię bretke,orki, leśne elfy i wampiry. http://forum.wfb-pol.org/viewtopic.php?f=55&t=52293

GoblinNadGobliny
Mudżahedin
Posty: 324

Post autor: GoblinNadGobliny »

chyba inicjatywa ich wyeliminuje w polaczeniu ze slabiutkim AS - ich jednak bardzo latwo jest zabic, szarzujac na cos z wyzsza I oddzialem 6-7 ryzykujesz, ze paru padnie nim zaatakuje. i nagle sila przebicia robi sie znikoma
Obrazek

Brygu
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 172

Post autor: Brygu »

A no, dziki się już teraz potrafiły perfidnie rozbić, mimo szarży. Teraz prawie zawsze wpierw dostaną bęcki. Chyba lepiej będzie wystawić klocek BO, przynajmniej zabici spadną z tyłu. Chyba że ktoś planuje wystawiać dziki po 15+. Ale jeśli szał już nie przechodzi na mounta, to generalnie kawaleryjkę w postaci dzików, chyba trzeba będzie na półkę wysłać.

Awatar użytkownika
loko
Masakrator
Posty: 2645
Lokalizacja: wrocław

Post autor: loko »

Brygu pisze:szał już nie przechodzi na mounta
siurly??

dziki mi ktos z przed nosa zawinol, pozostaje stara 7. a co bedzie z herdami i hopkami? przeciez bez jakiegos asf'a to sie benda nadawaly tylko do sciagania szkeletow co jak na badz co badz tani oddzial ale specjal to troszke malo.
kupię bretke,orki, leśne elfy i wampiry. http://forum.wfb-pol.org/viewtopic.php?f=55&t=52293

quas
Niszczyciel Światów
Posty: 4071

Post autor: quas »

BB jak sie szybko nie zmienia to znowu wyladuja na polce.
savage nawet szybciej-> 2/3 I polaczone z 3+/4+AS powoduje ze chlopaki w walce prezentowac sie beda gora srednio.

podobna dupe zaliczaja hoppersi.

za to duzo lepiej prezentuje sie piechota ( oh yeah!), rock lobber (bo bedzie duzo soczystych celow)
nieco lepiej gigant (teoretycznie dodatkowe ataki na koniec tury; z drugiej strony boost lekkiego strzelania -> operacja "jeżozwierz"??)
no i moze bedzie miejsce na tych smiesznych goblinskich bohaterow-> sa tani jak barszcz...ale schodza juz od byle pierdniecia.

ODPOWIEDZ