Bretonnia, a VIII Edycja

Bretonnia

Moderatorzy: Jagal, Milczek

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Kervyn
Chuck Norris
Posty: 497
Lokalizacja: Warszawa

Re: Bretonnia, a VIII Edycja

Post autor: Kervyn »

Przybliży ktoś tych herosów z V edycji?

I jeszcze jedno pytanie, w WFRP w I edycji był kompletnie inny obraz Bretonii, dużo bardziej mroczny, z gnuśną, zepsutą i skorumpowaną szlachtą oraz grubym królem Charlesem de la Tete d'Orem III. Której edycji WFB odpowiada I ed. roleplaya?
Queek.

Awatar użytkownika
Watcher
Chuck Norris
Posty: 393
Lokalizacja: Chodzież

Post autor: Watcher »

Kervyn pisze:
I jeszcze jedno pytanie, w WFRP w I edycji był kompletnie inny obraz Bretonii, dużo bardziej mroczny, z gnuśną, zepsutą i skorumpowaną szlachtą oraz grubym królem Charlesem de la Tete d'Orem III. Której edycji WFB odpowiada I ed. roleplaya?
Ta Bretonnia egzystowała na obrzeżach fluffu WFB bodajże do III edycji.
Marcet sine adversario virtus

Minas Kolmar

Awatar użytkownika
Marcin z Bretonnii
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 113

Post autor: Marcin z Bretonnii »

Spieszeni rycerze byliby porządanym dodatkiem. A wracając do psów mysliwskich - ilu możnych panów z Bretonni nie uważa bitwy za wielkie polowanie. Nie wiem czy pamiętacie Reynarda le Chasseur z V edycji - champion Errantów, Realmów i Mounted Squirerów (teraz Yeomeni). Towarzyszyły mu zawsze dwa psy z WS 4 i S 4. Miał do tego fajną włócznię myśliwską... ech No ale powoli odchodzimy od tematu :)

Awatar użytkownika
Theolog
Wałkarz
Posty: 57
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Theolog »

Gniewko pisze: Poszerzenie naszego wachlarza jednostek widziałbym o dwie rzeczy - kuszników z pawężami i spieszonych rycerzy (realmów z hand weaponem/morning starami oraz questów z dwurakami). Nic więcej do szczęścia mi nie trzeba.
Veto.
Obie jednostki w ogóle mi do fluffu nie pasują. Breta to armia rycerzy na koniach, wspomagana przez chłopów odciągniętych od roli.

I chciałbym żeby tak zostało, choć są inne wizje, to jasne, i nie mamy tylu opcji co inne armie.

hesus51
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 149

Post autor: hesus51 »

Wracając do tematu - oglądałem dzisiaj booka chwilę w sklepie i trafiłem na zasadę, że zbrejkowany BSB ginie natychmiast. Wyglada na to, że łatwo będzie stracić sztandarowego. Wg mnie zasada zdecydowanie głupia!

Awatar użytkownika
The Miz
Chuck Norris
Posty: 507
Lokalizacja: WWE

Post autor: The Miz »

Ale możesz z tego co słyszałem mieć kilku BSB ponadto tak samo ginie ci od razu sztandarowy z oddziału.
Because I'M The Miz and I'M AWESOME!!!!
http://www.youtube.com/watch?v=iMt-MJ1h ... ure=fvwrel

Błażej
Kretozord
Posty: 1507
Lokalizacja: Gdynia, BWT

Post autor: Błażej »

no przecież w kwestii ginących sztandarów się praktycznie nic nie zmienia... teraz też traci się sztandar gdy oddział/BSB ucieka z walki... jedyna różnica to to że BSB ginie a nie przestaje być BSB...

a co do plotki o tym że będzie można mieć kilku BSB... ciekawe skąd się to wzięło, skoro errat nie wydano a w rulebooku nie ma takich zasad... kupa śmiechu

Awatar użytkownika
Gniewko
Masakrator
Posty: 2320
Lokalizacja: czasem Bielitz, czasem Breslau

Post autor: Gniewko »

A ja nie wiem skąd Theolog wziął bzdurę o chłopach odciąganych od roli - zbrojni są pół-zawodowymi żołnierzami, których pan wybiera spośród synów kmieci i utrzymuje na stałej służbie na zamku lub we włościach, płacąc im żołd. Kusznicy byliby tylko ich wersją o odmiennym uzbrojeniu.

Jedynie łucznicy są brani "z łapanki" spośród kmieci, a i tak większość z nich to ochotnicy.
Lepiej doma iść za pługiem, niż na wojnie szlakiem długiem.

Awatar użytkownika
Theolog
Wałkarz
Posty: 57
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Theolog »

"Odciągani od roli" znaczy że ich miejsce jest właśnie tam, na roli. Rozumię panów, którzy potrzebują tego typu ludzi do odganiania różnego rodzaju tałatajstwa, które niegodne jest miecza rycerza, ale wyposażanie tego czegoś w broń, która zdolna jest przebić pancerz, jest im nie tylko niepotrzebne, ale i groźne dla ustalonego pod niebem porządku, mości Gniewko....

A porządek jest jasny: Rycerze- wojna, chamy- rola i służba. No i czcigodne służki Pani.

A już zupełnie nie rozumię jak rycerz może stawać w polu bez rumaka.... poza tymi wyjątkami, które czują niezdrowy, empatyczny pociąg do potomków Chama.

Awatar użytkownika
Celedor
Kretozord
Posty: 1534
Lokalizacja: Komorów

Post autor: Celedor »

Można by to podciągnąć, że stracili konie podczas kampanii. Przecież jak rycerze konia tracili i wszystkie "zapasowe" to chyba nie wracali do domu? :wink:
Blog o malowanych przeze mnie figurkach. http://celedorverminhorde.blogspot.com/

Awatar użytkownika
Matis
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3750
Lokalizacja: Puławy/Wrocław

Post autor: Matis »

Ja bym chciał zobaczyć na stole odział Drwali z Artois. Według mnie każde księstwo powinno mieć swoją unikalną jednostkę.
Mielibyśmy 4 cory, z 16 specjali i 2 rary. Wtedy każdy znalazł by coś dla siebie.
M&M Factory - Up. 14.01.2017 Ostatnia trójka pegazów

Awatar użytkownika
Watcher
Chuck Norris
Posty: 393
Lokalizacja: Chodzież

Post autor: Watcher »

Theolog pisze:"Odciągani od roli" znaczy że ich miejsce jest właśnie tam, na roli. Rozumię panów, którzy potrzebują tego typu ludzi do odganiania różnego rodzaju tałatajstwa, które niegodne jest miecza rycerza, ale wyposażanie tego czegoś w broń, która zdolna jest przebić pancerz, jest im nie tylko niepotrzebne, ale i groźne dla ustalonego pod niebem porządku, mości Gniewko....

A porządek jest jasny: Rycerze- wojna, chamy- rola i służba. No i czcigodne służki Pani.

A już zupełnie nie rozumię jak rycerz może stawać w polu bez rumaka.... poza tymi wyjątkami, które czują niezdrowy, empatyczny pociąg do potomków Chama.
Zgadzam się :) Z nowych jednostek widziałbym jedynie ultratanich chłopów naprawdę oderwanych przed chwilą od roli, z improwizowaną bronią z ich własnych podwórek. No i może te psy.
Marcet sine adversario virtus

Minas Kolmar

Awatar użytkownika
Gniewko
Masakrator
Posty: 2320
Lokalizacja: czasem Bielitz, czasem Breslau

Post autor: Gniewko »

Rycerz staje do bitwy bez rumaka choćby wtedy, kiedy przychodzi zdobywać twierdzę. Na końskim grzbiecie ciężko włazić na mury.
Lepiej doma iść za pługiem, niż na wojnie szlakiem długiem.

Awatar użytkownika
The Miz
Chuck Norris
Posty: 507
Lokalizacja: WWE

Post autor: The Miz »

W nowej edycji konnica będzie mogła szarżować domek, tak samo potwory itp. tyle że zsiadamy z konia przez co nie mamy 2+ save a tylko 4+ ;/, ale już nie będzie kitrania maga VC w domku ;)
Because I'M The Miz and I'M AWESOME!!!!
http://www.youtube.com/watch?v=iMt-MJ1h ... ure=fvwrel

Awatar użytkownika
Marcin z Bretonnii
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 113

Post autor: Marcin z Bretonnii »

Proponuję zrobić jeszcze szybki przegląd dotychczasowych jednostek. Jak się zmieni gra nimi pod nowym RB?
Zacznijmy od core i łuczników
- tu korzyści jak się zdaje widoczne są gołym okiem - co najmniej dwa szeregi strzelania (a jeżeli wierzyć pogłoskom to możliwe będzie strzelanie z większej ilości ranków) i zyskujemy rank bonus już przy 10 modelach. Zasieki zachowują skuteczność - nadal przeciwnik szarżujący od przodu będzie tracił bonusy związane z szarżą. No i nie zmiani się raczej kolejność uderzania bo z I 3 i tak nieczęsto łucznicy uderzali jako pierwsi.
A tak z innej beczki, to przeglądałem lipcowego White Dwarfa i na tylnej okładce z cyklu next month widnieje napis Deamons - wygląda na nowy AB i pierwszy pod VIII edycję.

Awatar użytkownika
Matis
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3750
Lokalizacja: Puławy/Wrocław

Post autor: Matis »

Na stołach będzie też widać coraz częściej 39 osobowy kloc chłopów z Damselką.
M&M Factory - Up. 14.01.2017 Ostatnia trójka pegazów

Awatar użytkownika
Marcin z Bretonnii
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 113

Post autor: Marcin z Bretonnii »

Ale ten kloc będzie miał stubborn na LD 6 (zakładam, że Yeomen w środku). To nadal nie wiele. Plusem za to będzie zasada hordy, czyli jak rozumiem 30 ataków z S 4 od przodu. Może robić wrażenie, i w sumie oddział za niewiele ponad 200 pts.
W małych oddziałach Men-at-arms będą mniej więcej zachowywać się jak dotychczas. Dla 20 modeli maksymalny rank bonus i wreszcie 10-11 ataków na turę. Wada - przeciwnik też uderzy z dwóch szeregów :( i zrobi to pewnie z lepszą I, więc tych ataków wiele nie zostanie. Ale za to orkom i goblinom już można coś zrobić :)

Awatar użytkownika
Matis
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3750
Lokalizacja: Puławy/Wrocław

Post autor: Matis »

włócznie dają nam atak z 3 szeregów + zasada chordy i to daje nam 1 szereg + a więc 40 ataków. Jeśli przeciwnik również jest szeroki jak my.
M&M Factory - Up. 14.01.2017 Ostatnia trójka pegazów

quas
Niszczyciel Światów
Posty: 4071

Post autor: quas »

Marcin z Bretonnii pisze:Ale ten kloc będzie miał stubborn na LD 6 (zakładam, że Yeomen w środku). To nadal nie wiele. Plusem za to będzie zasada hordy, czyli jak rozumiem 30 ataków z S 4 od przodu. Może robić wrażenie, i w sumie oddział za niewiele ponad 200 pts.
W małych oddziałach Men-at-arms będą mniej więcej zachowywać się jak dotychczas. Dla 20 modeli maksymalny rank bonus i wreszcie 10-11 ataków na turę. Wada - przeciwnik też uderzy z dwóch szeregów :( i zrobi to pewnie z lepszą I, więc tych ataków wiele nie zostanie. Ale za to orkom i goblinom już można coś zrobić :)
stubborna mozna robic na "cudzym" LD. wiec z rycerzem w poblizu maja juz 8.
a do czegos ten biedny realm moze sluzyc skoro do walki nadaje sie sredniawo.

na pierwszy rzut oka minus edycyjny dla:
-KotR -> sredniawe ataki z mocno przecietna I.
-Errants -> j.w., do tego impetous to teraz kula u nogi.
-Questing Knights -> 6S, fajnie...ale dodatkowo always strike last, przy 4WS,3+AS.

jezeli w/w nie podejda jakies erraty w PDF to beda w glebokiej dupie. a godnych ich przeciwnikow trzeba bedzie szukac ze swieczka.

in plus:
-relikwiarz
-Men At Armes
-Łucznicy (osobiscie nie bede schodzil ponizej 40/bitwe)
-Pegazy (zasada fast + brak outnombered&fear...przy calkiem slusznej I)

Awatar użytkownika
theudulf
Chuck Norris
Posty: 513

Post autor: theudulf »

No tak, bretka będzie miała teraz sporo w plecy z armiami o dużej liczebności, gdyż jeśli u nas zginie kilku rycerzy podczas szarży to my już nie walniemy tyloma atakami, przynajmniej teraz będzie można liczyć na sv i ward przy stone'ach. Teraz ciekawie będą wyglądali M@A z czarodziejką w środku z wardem. Volley na łucznikach to też duży plus, bierzesz 15stu w 3 szeregach, póki się nie ruszysz strzela 13 i masz nadal stakesy, szmata na kiju i stubborn też są dobre. Teraz piątki rycerzy tak łatwo ich nie zjedzą. Teraz nasz trebek będzie bardzo ciekawy, póki co siła 5 i na pewno wiele osób da mu za 10 punktów czempiona, bo -3" do kości to jest zawsze lepiej niż -2".

PS. zauważyliście, ze bretka w tej chwili ma chyba najwięcej ograniczeń/nakazów ze wszystkich armii? +1 bsb, +1 realmi, 0-1 relikwiarz, pegazy w zależności jakiego mamy genka, 0-1 gralowcy. Sporo tego jak na jedna armię ;)
Największa maruda na Border Princes 8)

ODPOWIEDZ