Włócznia Myrmidii

Poczytaj jak słaby i dziurawy jest dany pomysł na armię, zanim nie przyniesie on wygranej na następnym masterze.

Moderatorzy: Yudokuno, PAWLAK

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
swieta_barbara
habydysz
Posty: 14648
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Re: Włócznia Myrmidii

Post autor: swieta_barbara »

Piotr pisze:Kacper, wywal tych kuszników. Oni nic nie robią. W rozpie brakuje więcej kawy. Drugiego klocka i/lub uniwersalnych piątek.
Chetnie wyrzuce tych kusznikow, tak wstawilem, chcialem miec miejsce dla maga jakies w miare rozsadne - rownie dobrze moze to byc 30 halabard, te same punkty. Tez nic nie zrobia.
Zamiast 5 kawalerii mam 3x3 demiski, wiecej ran, niewiele wiecej punktow, znacznie wiekszy wypierd. 5 kawalerii IMO nie sa uniwersalne - sa slabe. Kilka razy testowalem, gina od byle czego. Poza tym, jak wstawie wiecej kawalerii, moge miec problemy z manewrowoscia, tyle oddzialow zajmuje mnostwo miejsca.
Piotr pisze:Rozważyłbym też więcej magicznych broni - przyjdą eteryki i zrobią Ci kęsim.
Mam 2 - ile wedlug Ciebie jest potrzebnych?
Piotr pisze:Nie masz żadnej odpowiedzi na mocnych herosów. Może jednak lustereczko na papie?
Lustereczko na papie nie rozwiazuje problemu. Wlasciwie dobrze dziala to tylko przeciw nastepujacym herosom: doombullowi, lordowi bretonskiemu, oldbloodowi (gdy jezdzi solo) i lordowi chaosu.
Lord orkowy, beastmenski, krasiowy zawsze ma obstawe innych kolesi, ktorzy moga wziac challenge za niego, w czasie gdy on wyrzyna oddzial, a ze szczurami wcale nie chce sie zamieniac. Natomiast POK na pedziu dalej takiego goscia zabija, smoki wszystkie tak samo, wampir zabojca tak samo.
W imperium ogolnie nie ma zbyt wielu odpowiedzi na mocnych herosow. Jak Ty sobie radzisz z tymi gostkami, bo ja szczerze mowiac zadnego rozsadnego rozwiazania nie widze.
Juz wole wystawic wiecej oddzialow, zeby w czasie, kiedy Ci wymiatacze beda na mnie polowac, ja bede napierdzielal wrogie oddzialy.
PiotrB pisze:Masz generała za 188 pkt który nic nie robi.
Rozrzuca 10Ld, daje IC MR3, hate i modlitwy, channeluje i jeszcze ma magiczne ataki, "nic" to grube niedopowiedzenie.
PiotrB pisze:Masz dwa ataki magiczne
Jeszcze heros na pegazie ma 3. Zreszta, w swojej najnowszej rozpie imperium tez wsadziles raptem jednego gostka z magiczna kosa.
Szymon pisze:Barbara nie uważasz że można zamienić pape na pegaziste z koroną ?
Wszystko mozna, tylko czy jest sens? Koles jest sporo drozszy, ginie od byle czego, ma zaledwie 9 Ld i nie ma szans nic zajebac. Ale faktycznie, koles z korona nie bylby zlym pomyslem, przy zalozeniu ze traktowaloby sie go jako kowboja. Moze i bym go stestowal, gdyby nie kosztowal 250 punktow.

Jeszcze widze musze sporo pokminic, postaram sie dzis cos swiezego wypluc.
Wkurza permanentny brak czasu, nie ma nawet okazji tego potestowac. Zycie chloszcze.

Awatar użytkownika
Szymon
Kretozord
Posty: 1685
Lokalizacja: Zabrze

Post autor: Szymon »

Wózki są słabe i nie warte brania ich serio.
za te 250pkt można mieć wiele inne lepsze wybory
Kocitz pisze:Aha i nie jedziemy jakimkolwiek wehikułem z którym miał coś wspólnego: Solo, jego rodzina, jego przyjaciele/znajomi, jego najbliższe otoczenie [w tym SS] czy jakakolwiek osoba mająca styczność z Kiełbasą :lol:

Awatar użytkownika
#helion#
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3927
Lokalizacja: Warshau - CZARNE WRONY

Post autor: #helion# »

luminark jeszcze jest godny zastanowienia, ma więcej zastosować niż huragan; podbija warda na snajperki, Flamming-cannon na abombę/hydrę (36" zasięg)z S8, +1DD; trochę lepiej niż Huragan i taniej
"(...)Imperium raz zaatakowane, zawsze kontratakuje(...)"
Kajus C+, Misja Kleopatra
Obrazek
GALERIA

Awatar użytkownika
Szymon
Kretozord
Posty: 1685
Lokalizacja: Zabrze

Post autor: Szymon »

Wydaje mi się że akurat laserowa dzida da rade ale bez szału.
JA testuje teraz Altar (banisz z 7S i 6S i hebel ) gram max defensywnie ale mam demisie :D
Kocitz pisze:Aha i nie jedziemy jakimkolwiek wehikułem z którym miał coś wspólnego: Solo, jego rodzina, jego przyjaciele/znajomi, jego najbliższe otoczenie [w tym SS] czy jakakolwiek osoba mająca styczność z Kiełbasą :lol:

Awatar użytkownika
PiotrB
Maruda
Posty: 5732

Post autor: PiotrB »

Oczywiście zrobisz jak uważasz ale - zagrałem kilak turniejów nowym Imperium w tym 2 mastery i przemyślenia mam takie:

ArchLector - wersja Eko nic nie robi poza dawaniem liderki - łatwo zabijają go nawet Corowe oddziały bo nie ma nic poza +1 as a do tego ma marny WS więc wszystko trafia go na +3.

ArchLector - z lusterkiem - tu mam bardzo mieszane uczucia - bo lusterko jest przedmiotem które gra nawet jak tego nie widać.

Demisie - jeśli mają stanowić oddział do walki z hordami to po prostu musi być minimum 5 - prędzej czy później sam do tego dojdziesz.

Wózki - ja się przyzwyczaiłem do Huricanium i cenię +1 do hita...
Lidder pisze:Nie kłopocz się. Miarkę i kostki też zostaw w domu, zbędny balast i trud z Twojej strony.
Obrazek

Awatar użytkownika
Szymon
Kretozord
Posty: 1685
Lokalizacja: Zabrze

Post autor: Szymon »

Testowałem tego z lusterkiem Spoko sprawa jak dla mnie.
Kocitz pisze:Aha i nie jedziemy jakimkolwiek wehikułem z którym miał coś wspólnego: Solo, jego rodzina, jego przyjaciele/znajomi, jego najbliższe otoczenie [w tym SS] czy jakakolwiek osoba mająca styczność z Kiełbasą :lol:

Awatar użytkownika
goboss
Masakrator
Posty: 2243
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: goboss »

apropo 'stubbroniarza'. mały kowboj ze stubbornem i dragonhelmem/ench shieldem i gemem tez jest jakims wyjsciem, ale to tylko 8 LD.
Obrazek

Awatar użytkownika
Tutajec
Postownik Niepospolity
Posty: 5354

Post autor: Tutajec »

Tyle rad imperialnych wymiataczy a na turniejach zadnego nie widzialem.

Barbara duze kusze, 3 oddzialy demisiow, 2 pedziow. Jak dla mnie od tego sie powinno zaczynac.

Super ze masz duzego pape, imo tylko te modlitwy napedzaja tych ic w combacie (pomijam faze szarz bo to oczywsite) hurricanum jest spoko, ale Luminark to juz przesada, te wozki juz az tak tanie nie sa a nie wiem czy bedziesz w stanie nimi stac tak blisko oddzialow caly czas.

Wedlug mnie dobrze kombinujesz.

A co do luminarka, dalbym za niego jakies fasty, albo dodaj wiecej kawalerii i daj im dwuraki, jak bedzie ich wiecej to nie bedzie ci ich zal, a w combacie i z rerollem 1 i tak beda mielic w chuj
Obrazek

Awatar użytkownika
Szymon
Kretozord
Posty: 1685
Lokalizacja: Zabrze

Post autor: Szymon »

Tatejec to zapraszamy na Śląsk to pokażemy ci imperialnych wymiataczy ;)
Kocitz pisze:Aha i nie jedziemy jakimkolwiek wehikułem z którym miał coś wspólnego: Solo, jego rodzina, jego przyjaciele/znajomi, jego najbliższe otoczenie [w tym SS] czy jakakolwiek osoba mająca styczność z Kiełbasą :lol:

QQrydza
Prawie jak Ziemko
Posty: 9484
Lokalizacja: Szybki Szpil

Post autor: QQrydza »

To przedstaw mi ich przy okazji, z chęcią poznam
"W mojej ocenie byliśmy lepsi skillowo ale przeciwnicy byli lepiej ograni, przygotowani pod nas, mieli lepszy rozpiski, większy głód zwycięstwa i mieliśmy trochę peszka."
"T9A to gra o wykorzystywaniu maksymalnym potencjału obrysów figur składających się z kwadratów"

Awatar użytkownika
Eldritch
Berserker Khorna
Posty: 1360
Lokalizacja: Hauptstadt der Oberschlesien

Post autor: Eldritch »

Komandor Tarkin i Darth Vader ?
Obrazek

Awatar użytkownika
PiotrB
Maruda
Posty: 5732

Post autor: PiotrB »

Tutajec pisze:Tyle rad imperialnych wymiataczy a na turniejach zadnego nie widzialem.
A ty przepraszam kto ? - bo w rankingu ligowym to Cię nie znalazłem ...za to mnie tam znajdziesz bez kłopotu .
-Qc- pisze:To przedstaw mi ich przy okazji, z chęcią poznam
Nie ma jeszcze poza Piotrem nowych imperialnych wymiataczy... ale może z czasem się pojawią. Szymon akurat ma dobre kminy , więc swoje zawsze ugra...
Lidder pisze:Nie kłopocz się. Miarkę i kostki też zostaw w domu, zbędny balast i trud z Twojej strony.
Obrazek

Awatar użytkownika
Macias
Kretozord
Posty: 1823
Lokalizacja: SNOT - filia w Pogórzu

Post autor: Macias »

PiotrB pisze:
Tutajec pisze:Tyle rad imperialnych wymiataczy a na turniejach zadnego nie widzialem.
A ty przepraszam kto ? - bo w rankingu ligowym to Cię nie znalazłem ...za to mnie tam znajdziesz bez kłopotu .
Jest 8 miejsc za Tobą, ale grając głównie WE.
Azgaroth pisze:30 savage orków z wardem na 5+ i dodatkową bronią + lord na dziku i szaman walczą z 40 halabardnikami imperium (I tura - działa choppas). Dzikusy wbijają jedną ranę ( :shock: ), lord na dziku zapomina jak się walczy i nie wbija nic, szaman nie trafia. Halabardnicy wbijają 10 ran, test LD na stubborna dwukrotnie oblewam, na dystans ucieczki rzucam dwie jedynki :)
Imperialna moc!

Awatar użytkownika
PiotrB
Maruda
Posty: 5732

Post autor: PiotrB »

to z pewnością dużo wie jak trzeba grać Imperium :shock:
Lidder pisze:Nie kłopocz się. Miarkę i kostki też zostaw w domu, zbędny balast i trud z Twojej strony.
Obrazek

Awatar użytkownika
kubencjusz
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3720
Lokalizacja: Kielce/Kraków

Post autor: kubencjusz »

Może starczy tego przepychania się kto ile pkt na masterach ustukał, bo ta walka kogutów nic nie wnosi do rozpy Barbary ?

Awatar użytkownika
Tutajec
Postownik Niepospolity
Posty: 5354

Post autor: Tutajec »

Mi chodzi o to, ze jak na nowe empire ich miejsca sa slabe, ostatnio w Poznaniu pierwsze empire mialo 32 miesjce, w Gdansku tez tego malo widzialem.

Wydaje mi sie ze granie na wielkim oddziale demisiow i halabardach jest bezsensu(szerokie jak cholera, latwo zablokowac jedno aby zabic drugie), jak patrze na graczy empire jada tymi demisiami i chca wszystko tym rozjechac to mi sie nie dobrze robi.


Pomyslcie jak wasza armia ma potencjal w kontrolowania stolu, (2x pegaz, 3x demisie, czolg, kawaleria)majac sporo oddzialow (czy po prostu twardych jednostek ) jestescie w stanie i tak wpasc w combat kilkoma oddzialami, a nie da sie zablokowac 6 oddzialow z savem na 1+

Co do kusz to moze nic nie robia, ale wymuszaja na przeciwniku inne wystawienie jak ktos ogarnia to moze dobrze to wykorzystac.

I prosze nie smiac sie z mojej armii :D
Obrazek

Awatar użytkownika
PiotrB
Maruda
Posty: 5732

Post autor: PiotrB »

no może nie zrozumiałem o co chodzi :)...

Słuchaj - więc tak.
Halabardy cudem nie są ale kosztują 270 pkt i po prostu są tanią corową hordą do grania. Tym bardziej ,że dzięki halabardom masz dwie tanie i w miarę mobilne odginaczki po 35 pkt (5 łuków w skirmiszu)

Oczywiście 3 demisiów doskonale rozbije śmieci przeciwnika i doskonale zdobywa teren -jest doskonałym oddziałem uzupełniającym - ale kiedy przyjdzie Ci stanąć przeciwko 3-4 hordom to 3 ki demisiów nie zrobią nic... Wpadanie dwoma trójkami demisiów w jedną hordę sprawia ,że biją tylko 4 zamiast 5.
Piotr gra na 6 demisiach i po wielu przemyśleniach ja przyznaje mu racje choć początkowo uważałem to za absurdalne. 6 daje Ci gwarancje ,że jedną hordę złamiesz na pewno w 2-3 tury CC! I na pewno nikt nie zamierza ich wystawiać w jednej długiej linii...

20 kusz kosztuje 180 pkt - za to masz 5tke jazdy i 10 łuków w skirmiszu - czy dalej wybierasz kusze?
Lidder pisze:Nie kłopocz się. Miarkę i kostki też zostaw w domu, zbędny balast i trud z Twojej strony.
Obrazek

Awatar użytkownika
bless
Pan Spamu
Posty: 8444
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Post autor: bless »

Trudno sie z Tomkiem nie zgodzić.

Moze coś w ten deseń:

General of the Empire @ 204.0 Pts
General; Barding; Great Weapon; Full Plate Armor; Warhorse
Dragonhelm [10.0]
Dawnstone [25.0]
Crown of Command [35.0]
Warhorse @ [0.0] Pts

Captain of the Empire @ 159.0 Pts
Barding; Full Plate Armor; Shield; Battle Standard; Warhorse
Obsidian Lodestone [45.0]
Warrior Bane [5.0]
Warhorse @ [0.0] Pts

Battle Wizard Lord of the Celestial Order @ 270.0 Pts
Magic Level 4; Lore of Heaven
Talisman of Preservation [45.0]
Dispel Scroll [25.0]

Captain of the Empire @ 131.0 Pts
Full Plate Armor; Imperial Pegasus
Charmed Shield [5.0]
Sword of Striking [15.0]
Imperial Pegasus @ [45.0] Pts

Captain of the Empire @ 131.0 Pts
Full Plate Armor; Imperial Pegasus
Enchanted Shield [5.0]
Dragonbane Gem [5.0]
Biting Blade [10.0]
Imperial Pegasus @ [45.0] Pts

13 Knights of the Inner Circle @ 370.0 Pts
Barding; Lance; Full Plate Armor; Shield; FCG
Standard of Discipline [15.0]

5 Knightly Orders @ 120.0 Pts
Musician;

3x 3 Demigryph Knights @ 184.0 Pts
Musician;

2x Great Cannon @ 120.0 Pts

28 Spearmen @ 170.0 Pts
FCG

Steam Tank @ 250.0 Pts


Models in Army: 60
Total Army Cost: 2597.0
Obrazek

Awatar użytkownika
Tutajec
Postownik Niepospolity
Posty: 5354

Post autor: Tutajec »

ale kiedy przyjdzie Ci stanąć przeciwko 3-4 hordom to 3 ki demisiów nie zrobią nic... Wpadanie dwoma trójkami demisiów w jedną hordę sprawia ,że biją tylko 4 zamiast 5.
Nie rozumiem kto wystawia 3-4 hordy na 2600 (poza bestiami ale ten match up i tak macie w dupe wiec ilosc demisiow czy halabardy tego nie zmieniaja) czemu jak sie wpada 2 oddzialami to bije mniej modeli ?

To chyba nawet lepiej jak wpadaja 2 oddzialy bo przeciwnik musi dzielic ataki wiec masz wieksze szanse ze przezyje wiecej demisiow, jezeli jest to trudny combat to brejka zdajesz 2 razy wiec cos moze ustoi.

wady tez sa nie powiem, obie szarze musza dosc, ciezej dac buffy obu oddzialom.
Obrazek

Awatar użytkownika
PiotrB
Maruda
Posty: 5732

Post autor: PiotrB »

demisie mają takie podstawki ,że jak dostawisz pierwszą 3 kę (maksymalizujac) to dostawiając drugą 3 kę styka się tylko 1 - kiedyś to mierzyłem... ale sprawdzę jutro jeszcze raz :)
Lidder pisze:Nie kłopocz się. Miarkę i kostki też zostaw w domu, zbędny balast i trud z Twojej strony.
Obrazek

ODPOWIEDZ